Orijinalini görmek için tıklayınız : 1.4 TSI Motor Duman Sorunu
Merabalar öncelikle konuyu doğru yere açmadıysam kusura bakmayın.Sorunumuza gelirsek 2013 model WW Scirocco 1.4 Tsi 2013 model arabaya sahibim 70.xxx km de down pipe ve komple egzoz mevcut son 3 haftadır araçla nadir de olsa yokuş aşşa inince bir süre sonra ışıklarda durunca ve kalkmak için gaz verdiğim anda mavi-siyah arası yoğun bi duman atıyor kısa süreli yapıyo ve sonra düzeliyor benzinden olduğunu düşünmüştüm ama Shell V-power harici benzin kullanmıyorum bu arada arabanin eskiye nazaran yağ sıcaklığında sanki çabuk artıyomuş gibime geliyo,başına gelen veya bilgisi olan varsa paylaşabilirse çok sevinirim şimdiden teşekkürler.
Yag degiştireli nekadar oldu ve ne yag kullanildi
MertSerhanÖ.
31-03-2017, 23:21
yag yakiyor yuksek ihtimal
Yag degiştireli nekadar oldu ve ne yag kullanildi
5.000 km önce serviste değiştirildi castrol 5-30 konulmuş
yag yakiyor yuksek ihtimal
Yağ yakınca beyaz duman daha yoğun oluyo diyorlar ama muhtemelen yağdan
MertSerhanÖ.
01-04-2017, 00:17
yag dumani tam olarak bulanik mavimsi duman oluyor.tsi larda bu zaten cokca rastlanan bi durum.downpipe in olmasida dumanin egzoztan cok atmasina sebep olabiliyor.birde castrolden acilen kurtulun.
Konuyu doğru yere açmışsınız ama, kendinizi tanıtmadan direk bu şekilde konu açmanız uygun değil :)
Seyfettin777
01-04-2017, 01:01
Yokuşu cut-off şeklinde mi iniyorsunuz?
Kompresyona bıraktıktan sonra gaz verdiğinizde gelen mavi duman genellikle supap lastiklerinden kaynaklanıyor.Bujileri sökün kompresyon testine sokun, anormallik çıkarsa pistonların üzerine çay kaşığı kadar yağ koyup tekrar ölçün.Değerlerde belirgin bir değişiklik olmazsa supap grubunda sıkıntı var demektir...
Bu arada aracın çalışması nasıl, gürültü sarsıntı veya anormal bir ses var mı?
yag dumani tam olarak bulanik mavimsi duman oluyor.tsi larda bu zaten cokca rastlanan bi durum.downpipe in olmasida dumanin egzoztan cok atmasina sebep olabiliyor.birde castrolden acilen kurtulun.
Castrolden kurtulma konusunu ben mobil kullanıyorum alet deliriyor ya şeklinde değilde bilimsel olarak açıklamanız mümkün mü ? zira çoğu üreticinin önerdiği bir markadır,,,
Konuya gelecek olursak video çekebilme imkanınız var mı ?
down pipe ve krom egzoz mevcutta yazılım yok mu? :D öyleyse eğer sorun orda
MertSerhanÖ.
01-04-2017, 07:31
Castrolden kurtulma konusunu ben mobil kullanıyorum alet deliriyor ya şeklinde değilde bilimsel olarak açıklamanız mümkün mü ? zira çoğu üreticinin önerdiği bir markadır,,,
Konuya gelecek olursak video çekebilme imkanınız var mı ?
sorun şu..Castrol diger mobil motul gibi markalara nazaran daha cabuk isinan bir yag.tam olarak derecelerini hatirlamasamda atiyorum castrol 90 derecede isiniyosa mobil motul gibi yaglar 130 derece gibi isiniyor.kaldi ki hep soylerim tsi in yag eksiltmesinin en buyuk sebebi yag in cok isiniyo olmasi.Ha bu eksiltme gibi degilde yakma gibi duruyor o ayri.Bir cok buyuk firmanin da bana gore tercih etmesinin sebebi castrolun tamamen reklam odakli olup markalara sponsorluk yapip reklamini yaptirmak.Simdi sponsorunuz castrol size en cok meblayi o oduyor,mobili onerebilirminiz?hayir..
down pipe ve krom egzoz mevcutta yazılım yok mu? :D öyleyse eğer sorun orda
tsida ozellikle 180 de dp egzoz yaptiktan sonra yazilim yapmasina gerek yokki.Beyin target olarak afr yi kendi ayarliyor zaten.
i-vtec07
01-04-2017, 07:43
Twincharger tsı lar dp den sonra duman atar .
Yagıda motul la degiştirin mutlaka
Yokuşu cut-off şeklinde mi iniyorsunuz?
Kompresyona bıraktıktan sonra gaz verdiğinizde gelen mavi duman genellikle supap lastiklerinden kaynaklanıyor.Bujileri sökün kompresyon testine sokun, anormallik çıkarsa pistonların üzerine çay kaşığı kadar yağ koyup tekrar ölçün.Değerlerde belirgin bir değişiklik olmazsa supap grubunda sıkıntı var demektir...
Bu arada aracın çalışması nasıl, gürültü sarsıntı veya anormal bir ses var mı?
Evet yokuşu cut-off inince gaza basınca geliyo duman ama araçta hiç bi sıkıntı yok sarsıntı ses
Konuyu doğru yere açmışsınız ama, kendinizi tanıtmadan direk bu şekilde konu açmanız uygun değil :)
Evet tanışmayı atlamışım kusura bakmayın
Evet tanışmayı atlamışım kusura bakmayın
estafurullah, umarım probleminiz çözülür.
Seyfettin777
01-04-2017, 10:39
Abi Tsi tecrübem pek yok, dp ve düz boruyla atar diyenler olmuş, siz yapar yapmaz mı bu duman başladı yoksa yaptıktan bir süre sonra mı bu sorun meydana geldi?
Tsi motor yapısı gereği bir miktar yağ kullanıyor zaten, belki sizin dp ve düz boru yapmanız da dumanın kolay görülmesine sebep olmuştur, siz var olan bir durumu fark ediyorsunuzdur.
Kompresyon sonrası gaz verdikten sonra gelen mavi duman supap lastiklerinin yağ sızdırmasından kaynaklanıyor.Sızan yağ ilk gazla beraber yakılınca bir miktar dumana sebep oluyor.İçinizin rahat olması açısından kompresyon testi yaptırmanız yerinde olur bence, sorunu tam olarak saptarsınız.
sorun şu..Castrol diger mobil motul gibi markalara nazaran daha cabuk isinan bir yag.tam olarak derecelerini hatirlamasamda atiyorum castrol 90 derecede isiniyosa mobil motul gibi yaglar 130 derece gibi isiniyor.kaldi ki hep soylerim tsi in yag eksiltmesinin en buyuk sebebi yag in cok isiniyo olmasi.Ha bu eksiltme gibi degilde yakma gibi duruyor o ayri.Bir cok buyuk firmanin da bana gore tercih etmesinin sebebi castrolun tamamen reklam odakli olup markalara sponsorluk yapip reklamini yaptirmak.Simdi sponsorunuz castrol size en cok meblayi o oduyor,mobili onerebilirminiz?hayir..
tsida ozellikle 180 de dp egzoz yaptiktan sonra yazilim yapmasina gerek yokki.Beyin target olarak afr yi kendi ayarliyor zaten.
Ayni viskozitede ve ayni seri yaglarda mi 40 derece farki gozlemlediniz ya da isinmadan kastiniz nedir? Yaglama ozelligini mi kaybetmesidir?
sorun şu..Castrol diger mobil motul gibi markalara nazaran daha cabuk isinan bir yag.tam olarak derecelerini hatirlamasamda atiyorum castrol 90 derecede isiniyosa mobil motul gibi yaglar 130 derece gibi isiniyor.kaldi ki hep soylerim tsi in yag eksiltmesinin en buyuk sebebi yag in cok isiniyo olmasi.Ha bu eksiltme gibi degilde yakma gibi duruyor o ayri.Bir cok buyuk firmanin da bana gore tercih etmesinin sebebi castrolun tamamen reklam odakli olup markalara sponsorluk yapip reklamini yaptirmak.Simdi sponsorunuz castrol size en cok meblayi o oduyor,mobili onerebilirminiz?hayir..
tsida ozellikle 180 de dp egzoz yaptiktan sonra yazilim yapmasina gerek yokki.Beyin target olarak afr yi kendi ayarliyor zaten.
Yaklaşık 10 senedir tsi kullanıcısıyım 122 lerde yağın çok ısındığı doğru 160-180 lere göre.
Benim yağ ısım ortalama 100 civarı olur, kışın 90 üstünü pek görmem. Motul kullanıyor olsam daha geç ısınacak evet ama bu iyi mi kötü mü ? Cadde tipi kullanıma kötü bence zira motor yağının erken ısınıp doğru sıcaklığa bir an önce çıkması ve yağlama yapması gerekir
Pist kullanımı olmadığı sürece motulun pekte bir anlamı yok bana kalırsa
Mobile gelecek olursak yetkili servisin kafasına göre yağ koyma gibi bir lüksü yok hatta ve hatta dışarıdan castrol götürseniz bile koymuyor adamlar, yani sonuç itibariyle mobil ile castrol arasındaki fark atla deve değil,,, supersporta binmiyoruz ki kılı kırk yaralım,,, Bununla ilgili bir belgesel vardı hondaların motorlarını tasarlayan mühendis anlatıyordu siz kafanızı yormayın en iyisi benim önerdiğim vs diye,,,
Katılıyorum castrol magazinsel bir marka diğerlerine nazaran ama en iyilerden birisi,,, He araçta yazılımlar stageler havada uçuşur o zaman işler değişir
MertSerhanÖ.
01-04-2017, 11:50
Ayni viskozitede ve ayni seri yaglarda mi 40 derece farki gozlemlediniz ya da isinmadan kastiniz nedir? Yaglama ozelligini mi kaybetmesidir?
bu deger konusu benim gozlemledigim birsey degil.Her firmanin kendi belirlemis oldugu acikladigi yagin isinma ve ozelligini yitirme derecesi.
Yaklaşık 10 senedir tsi kullanıcısıyım 122 lerde yağın çok ısındığı doğru 160-180 lere göre.
Benim yağ ısım ortalama 100 civarı olur, kışın 90 üstünü pek görmem. Motul kullanıyor olsam daha geç ısınacak evet ama bu iyi mi kötü mü ? Caddde tipi kullanıma kötü bence zira motor yağının erken ısınıp doğru sıcaklığa bir an önce çıkması ve yağlama yapması gerekir
Pist kullanımı olmadığı sürece motulun pekte bir anlamı yok bana kalırsa
Mobile gelecek olursak yetkili servisin kafasına göre yağ koyma gibi bir lüksü yok hatta ve hatta dışarıdan castrol götürseniz bile koymuyor adamlar, yani sonuç itibariyle mobil ile castrol arasındaki fark atla deve değil,,, supersporta binmiyoruz ki kılı kırk yaralım,,, Bununla ilgili bir belgesel vardı hondaların motorlarını tasarlayan mühendis anlatıyordu siz kafanızı yormayın en iyisi benim önerdiğim vs diye,,,
Katılıyorum castrol magazinsel bir marka diğerlerine nazaran ama en iyilerden birisi,,, He araçta yazılımlar stageler havada uçuşur o zaman işler değişir
simdi soyle,castrolun amaci zaten sizinde dediginiz gibi erken bir sekilde uygun yag sicakligina ulasmak.Mantik evet bu zaten.Simdi kisiden kisiye gore degisir.tsi araclarim harici bende castrol kullaniyorum zaten.mesela clio rs araclarimda castrol kullandim.suan 1.2 tsi aracim var servis castrol koymus ondan devam ediyorum.Bakin,ben 2013 yilinda ilk cuprami aldigimda bu konular ozaman cok daha hararetliydi.Veriye gore konusanlar ve tecrubeye gore konusanlar olarak ikiye ayrilmistik:)Castrolculer ayni sizin gibi diyordu ki,castrolun biran once isinmasi daha makul,iste efendim castrolu buyuk markalar tercih ediyor bu markalar bilmiyormu vs vs.
Bizde,castrolde aracin yag degisimine az bi sure kala yagi eksilttigini degisim surecine kadar dayanamadigini.Fakat mobil ve motul yaglarinin daha dayanikli oldugunu,castrole gore yag eksiltmedigini soyluyorduk.Stagelerin havada ucusmasina gerek yok 2013 e yazilim 1.5 yil cikmamisti:)
Castrol kullanilcaksa bana kalirsa oil coolerla kullanilir.Belki ozaman diger yaglarin gostermis oldugu dayanikliligi gosterir
Castrol 202 derecede parlıyor (eskiden yazıyordu şimdi ise >200 yazıyor :) ) diğer yağlar 246-260 arası olması lazım (mobil esp yanlış hatırlamıyorsam 254 derece) göstergede ölçtüğümüz sıcaklık kartelden geliyorsa,motor içi çalışma sıcaklığı en az 80 derece fark ediyordur. Ölçülen sıcaklık 123 derece olursa yağ zaten yanacaktır doğal olarak. Teori olarak konuşuyorum ama pratikte de böyle galiba.
bu deger konusu benim gozlemledigim birsey degil.Her firmanin kendi belirlemis oldugu acikladigi yagin isinma ve ozelligini yitirme derecesi.
simdi soyle,castrolun amaci zaten sizinde dediginiz gibi erken bir sekilde uygun yag sicakligina ulasmak.Mantik evet bu zaten.Simdi kisiden kisiye gore degisir.tsi araclarim harici bende castrol kullaniyorum zaten.mesela clio rs araclarimda castrol kullandim.suan 1.2 tsi aracim var servis castrol koymus ondan devam ediyorum.Bakin,ben 2013 yilinda ilk cuprami aldigimda bu konular ozaman cok daha hararetliydi.Veriye gore konusanlar ve tecrubeye gore konusanlar olarak ikiye ayrilmistik:)Castrolculer ayni sizin gibi diyordu ki,castrolun biran once isinmasi daha makul,iste efendim castrolu buyuk markalar tercih ediyor bu markalar bilmiyormu vs vs.
Bizde,castrolde aracin yag degisimine az bi sure kala yagi eksilttigini degisim surecine kadar dayanamadigini.Fakat mobil ve motul yaglarinin daha dayanikli oldugunu,castrole gore yag eksiltmedigini soyluyorduk.Stagelerin havada ucusmasina gerek yok 2013 e yazilim 1.5 yil cikmamisti:)
Castrol kullanilcaksa bana kalirsa oil coolerla kullanilir.Belki ozaman diger yaglarin gostermis oldugu dayanikliligi gosterir
Şimdi şu yazıdan benim anladığım, cayır cayır yağ yakan tsi motorun derdine çareyi siz(ler) mobil motul koyarak mı buldunuz? İlk başta da belirttiğim gibi bilimsel, teknik verilere dayanarak neden ve hangi sebeplerle castrolden uzaklaşmamız gerektiğini açıklayacaksanız açıklayın dedim, tutup şöyle yaptık böyle ettik diyorsunuz
Deseniz ki, şehir içi kullanımında yağ sıcaklığım 110 derecelerde iken mobil kullandım 100 e düştü veya pistte 125-130 aralığındayken 120 lere indi hava ve yol şartları belirtseniz buda bir teknik veri kabul edilebilir, oda yok,,,,
Kos koca castrolü cooler ile falan kullanarak tavsiye edebiliyorsunuz komik değil mi cidden ?
Castrol 202 derecede parlıyor (eskiden yazıyordu şimdi ise >200 yazıyor :) ) diğer yağlar 246-260 arası olması lazım (mobil esp yanlış hatırlamıyorsam 254 derece) göstergede ölçtüğümüz sıcaklık kartelden geliyorsa,motor içi çalışma sıcaklığı en az 80 derece fark ediyordur. Ölçülen sıcaklık 123 derece olursa yağ zaten yanacaktır doğal olarak. Teori olarak konuşuyorum ama pratikte de böyle galiba.
Castrol 5-30 u 128 derecede yol bilgisayarından gördüm, bir sıkıntı yaşamadım
5.000 km önce serviste değiştirildi castrol 5-30 konulmuş
Yaz aylarında 5-30 biraz ince kalıyor. Castrol 5-40 veya motul 5-50 kullanmaniz daha uygun olur aslında.
MertSerhanÖ.
02-04-2017, 11:52
Şimdi şu yazıdan benim anladığım, cayır cayır yağ yakan tsi motorun derdine çareyi siz(ler) mobil motul koyarak mı buldunuz? İlk başta da belirttiğim gibi bilimsel, teknik verilere dayanarak neden ve hangi sebeplerle castrolden uzaklaşmamız gerektiğini açıklayacaksanız açıklayın dedim, tutup şöyle yaptık böyle ettik diyorsunuz
Deseniz ki, şehir içi kullanımında yağ sıcaklığım 110 derecelerde iken mobil kullandım 100 e düştü veya pistte 125-130 aralığındayken 120 lere indi hava ve yol şartları belirtseniz buda bir teknik veri kabul edilebilir, oda yok,,,,
Kos koca castrolü cooler ile falan kullanarak tavsiye edebiliyorsunuz komik değil mi cidden ?
ya burasi forum degilmi?Tecrube ettigimizi yazamiyomuyuz?Illa bilimselmi olmak zorunda?
ben arkadasa tavsiyelerimi ilettim,castrolu savunmaya basladiniz.2 gundur castrolle yatip kalkiyorum.
Benim siradan bi konuda fikrimi beyan etmem komik,sizin 2 gundur castrol kendi sirketinizmis gibi anlamsiz sekilde savunmaniz ve ettigimiz tecrubeleri kabul etmemeniz komik degil?
Konuyu acan arkadasim,Hic bisi demedim varsayin,ustaya danisin sikintiyi.Tesekkurler:)
KA®ANLIK
02-04-2017, 12:03
Castrol kullanılan motoru söktüğünüzde, motorun içinde o lanet olası çamur sarılığındaki akıllı molekül diye tabir edilen tabakayı tornavida ile zor kazıyorsunuz. çok kötü gerçekten.
Mobil kullanılan motoru söktüğünüzde de parçalar PIRIL PIRIL, üzerinde hiçbir katman olmadan çıkıyor. Tertemiz.
Artı olarak;
Castrol kullanılan TFSI motorda bizzat gözlemlediğim bir durum da; yağ kapağında beyaz bir tabaka oluşuyor buharlaşmadan dolayı.
Mobilde bu durumu gözlemedim.
Castrol 5W/30 yağ eksiltirken
Mobil 0/40 ile eksiltme problemi yaşamadım.
bunlar benim bizzat gözümle gördüğüm, yaşadığım şeyler tabi.
teknik veri olarakta baktığınızda;
Castrol 5W/30 Mobil 0W/40 ın çok gerisinde kalıyor zaten.
Konuyu baştan sona okudum daha önceden 160lık beetle aracımda yağ sıcaklığım 100 103lerde geziyordu yeni aldığım 2010 Cav kodlu scirocco 160lık scirocco aracımda uzun süredir yağ sıcaklığımı takip ediyorum herkes 100lerden falan bahsetmiş ama ben genelde sıcaklığı 120 civarlarında oluyor uyuz olmaya başladım hava sıcaklıkları artmaya başladı o yüzden mi diye düşünüyorum ama yağında artık performansını kaybettiğini düşünüyorum bu derecelere çıkmasına rağmen araçta gram yağ eksiltme olmadı yaklaşık 5000km de sürekli hergün çalıştırmadan önce kontrol ediyorum :soru: artık bu hafta yağımı değiştiricem ama motul mü mobil mi karar veremedim açıkçası ??
Konuyu baştan sona okudum daha önceden 160lık beetle aracımda yağ sıcaklığım 100 103lerde geziyordu yeni aldığım 2010 Cav kodlu scirocco 160lık scirocco aracımda uzun süredir yağ sıcaklığımı takip ediyorum herkes 100lerden falan bahsetmiş ama ben genelde sıcaklığı 120 civarlarında oluyor uyuz olmaya başladım hava sıcaklıkları artmaya başladı o yüzden mi diye düşünüyorum ama yağında artık performansını kaybettiğini düşünüyorum bu derecelere çıkmasına rağmen araçta gram yağ eksiltme olmadı yaklaşık 5000km de sürekli hergün çalıştırmadan önce kontrol ediyorum :soru: artık bu hafta yağımı değiştiricem ama motul mü mobil mi karar veremedim açıkçası ??
Motul-mobil-castrol 3 ünüde kullandım 1.2 tsi ama benzer yapılar
mobil yağ sıcaklığı ortalama, azalma castrole göre daha az yağ sıcaklığı ortalama 110larda falan geziniyordu.
castrol tek kelimeyle rezalet yağ sıcaklığı 115-120lerde yağ deli gibi azalıyor
motul koydum 13.000 km oldu cumadan sonra bakıma giricek yine motul koyucam 1 ml eksilme yok yağ sıcaklığı canını alsam 107-108 geçmiyor.
kesinlikle motul, başka daha yağ kullanmam ben
mobil de ancak fiyatından ötürü tercih edilir bence, castrolden kesinlikle daha iyi
Motul-mobil-castrol 3 ünüde kullandım 1.2 tsi ama benzer yapılar
mobil yağ sıcaklığı ortalama, azalma castrole göre daha az yağ sıcaklığı ortalama 110larda falan geziniyordu.
castrol tek kelimeyle rezalet yağ sıcaklığı 115-120lerde yağ deli gibi azalıyor
motul koydum 13.000 km oldu cumadan sonra bakıma giricek yine motul koyucam 1 ml eksilme yok yağ sıcaklığı canını alsam 107-108 geçmiyor.
kesinlikle motul, başka daha yağ kullanmam ben
mobil de ancak fiyatından ötürü tercih edilir bence, castrolden kesinlikle daha iyi
Motülde peki 5/30 mu kullanmayı tavsiye edersiniz 0 40 mı ?
bugra_0101
04-04-2017, 09:07
Motülde peki 5/30 mu kullanmayı tavsiye edersiniz 0 40 mı ?
yine karar senin ama motule boşuna o kadar para verme , mobil 0w40 esp koy mis gibi bin :)
Konuyu baştan sona okudum daha önceden 160lık beetle aracımda yağ sıcaklığım 100 103lerde geziyordu yeni aldığım 2010 Cav kodlu scirocco 160lık scirocco aracımda uzun süredir yağ sıcaklığımı takip ediyorum herkes 100lerden falan bahsetmiş ama ben genelde sıcaklığı 120 civarlarında oluyor uyuz olmaya başladım hava sıcaklıkları artmaya başladı o yüzden mi diye düşünüyorum ama yağında artık performansını kaybettiğini düşünüyorum bu derecelere çıkmasına rağmen araçta gram yağ eksiltme olmadı yaklaşık 5000km de sürekli hergün çalıştırmadan önce kontrol ediyorum :soru: artık bu hafta yağımı değiştiricem ama motul mü mobil mi karar veremedim açıkçası ??
120 çokmuş be, ben 14 tsi ile otoban ve 40 derece sıcaklıklarda ancak o civarlara çıkıyorum
120 çokmuş be, ben 14 tsi ile otoban ve 40 derece sıcaklıklarda ancak o civarlara çıkıyorum
Aynen çok yağ değişimi sonrası kontrol edicem bakalım
yine karar senin ama motule boşuna o kadar para verme , mobil 0w40 esp koy mis gibi bin :)
Önerilen viskozite 5w30 neden 0w40 öneriyorsunuz ? Bir nedeni var mı ?
Motor üreticisi 5w30 öneriyor bende aracıma 5w30 koyuyorum bu nedenle sordum
Önerilen viskozite 5w30 neden 0w40 öneriyorsunuz ? Bir nedeni var mı ?
Motor üreticisi 5w30 öneriyor bende aracıma 5w30 koyuyorum bu nedenle sordum
Sanırım fiyatından dolayı 0w40 5w30 a göre 20 30tl daha uygun diye biliyorum :) 5w30 öneriyor motor üreticisi doğru ama 0w40 kullanımına da izin veriyor bildiğim kadarıyla . Mobilin sitesinde benim aracım CAV motor 0w30 esp tavsiye ediyor aşağıdaki linkten araca göre bakabilirsin
Turkiye Mobil™ | Otomobil Motor Yalar1 | Mobil™ urun secimi (http://www.mobiloil.com.tr/Turkey-Turkish-LCW/carengineoils_which-oil.aspx)
bugra_0101
13-04-2017, 08:56
Sanırım fiyatından dolayı 0w40 5w30 a göre 20 30tl daha uygun diye biliyorum :) 5w30 öneriyor motor üreticisi doğru ama 0w40 kullanımına da izin veriyor bildiğim kadarıyla . Mobilin sitesinde benim aracım CAV motor 0w30 esp tavsiye ediyor aşağıdaki linkten araca göre bakabilirsin
Turkiye Mobil™ | Otomobil Motor Yalar1 | Mobil™ urun secimi (http://www.mobiloil.com.tr/Turkey-Turkish-LCW/carengineoils_which-oil.aspx)
10w40 daha ucuz acaba ondan mı koysam ? fiyatla alakası yok (0w40 yağ daha pahalı) ,, yağın sıcaklıkla olan ilişkisinden ötürü 0w40 kullanıyorum
10w40 daha ucuz acaba ondan mı koysam ? fiyatla alakası yok (0w40 yağ daha pahalı) ,, yağın sıcaklıkla olan ilişkisinden ötürü 0w40 kullanıyorum
0/40 esp yi bulana kadar 10 tane parçacı gezdim bulunmaz hint kumaşı gibi oldu ama buldum ve 0w40la değiştirdim, çıkan yağ karşısında oturup ağlıcaktım yazık günah gerçekten insanları anlamıyorum sözde yeni değiştirmişler yağı aldığım aracın tabikide herzaman aldığım zaman ilk yağ değiştiririm ama bu kadar da beklemiyordum acıdım vala, neyse şuanda yağ sıcaklığım normale döndün çok şükür
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.