Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : Bazı sorularım var



LiveLoveTürker
07-04-2017, 12:35
Öncelikle bu konuda ikinci bir başlık açmam yanlış ise şimdiden özür diliyorum ama benim için önemli sorularıma cevap almak için yapmam gerekiyordu. şimdi E87 120d otomatik şanzımanlı olan versiyonunda aracın patinaja düştüğünde vites yükselttiğini söyledi bazı arkadaşlar. Bu durum manuel moduna geçirdiğimizde de devam ediyor mu? Çekiş kontrol sistemini devre dışı bırakıp manuel modda bi virajı 30-40 la falan dönmek istesem yarıda mı keser? Hız sabitleyicisi yokuş aşağı inerken hızı sabit tutuyor mu? Ben şu an izmirdeyim, özgörkeyde servis maliyetleri nasıldır ya da ege servist ya da sanayi daha mı mantıklı? Bu aracı her şekilde alıcam 1-2 aya kadar Allahtan mani çıkmazsa çünkü yerine koyabileceğim bir araç düşünemiyorum fiyatına göre. 22 yaşındayım okuyorum otomobil tutkunuyum yeri geldiğinde ekonomi yapmak yeri geldiğinde içimde yatan petrolheadi salmak istiyorum. Eğer varsa bu aracın standartlarını düşünerek (sunroof-hız sabitleyici-dijital klima-performans-arkadan itiş-sürüş kalitesi-BMW logosu :D) araç önerebilirseniz çok memnun olurum, şimdiden teşekkür ederim...

Oznsrl
07-04-2017, 12:53
Bildiğimi yanıtliyim yol bilgisayarı hızı sabit tutar az bi sapma olur mesela 100 e sabitlersiniz 101 102 falan olabilir ama bu dediğim renoda böyle markadan markaya farklıda olabilir.
Neden denemiyorsun :)

LiveLoveTürker
08-04-2017, 15:22
Bildiğimi yanıtliyim yol bilgisayarı hızı sabit tutar az bi sapma olur mesela 100 e sabitlersiniz 101 102 falan olabilir ama bu dediğim renoda böyle markadan markaya farklıda olabilir.
Neden denemiyorsun :)

Şu an evimizde 2 araç var. F20 118i ve peugeot 301. ikisinde de cc var fakat, 118i ile yokuş aşağı inerken 100 e ayarladıysam hiçbir şekilde 100ü geçmiyor ve kendi kendine frenliyor o da egzoz freni olduğunu düşünüyorum. 301de ise durum farklı 100e sabitlediysem düz yolda zaten sorun yok çünkü bastığın yakıtın oranını değiştirir bu sistem ondan dolayı sabit tutuyo ama yokuş aşağı inerken yakıtı kessen bile tekerleklerde bi dönme isteği olduğundan hızlanıyo düze gelince yakıtı keserek sabitlediğin hıza geri dönüp tekrar yakıt oranını ayarlıyo sabitliyo. şimdi benim sorduğum soru cc nin hangi çeşitten olduğuydu. Megane 2 dizel de kullandık ondaki ccde de egzoz freni yoktu. Ben E87 deki cc sistemini sordum :)

gökberk
08-04-2017, 15:26
Cruise modunda rampa aşağı hızlanırsa araç gazı keser fren yapmaz.

EREN34
08-04-2017, 16:18
Cruise modunda rampa aşağı hızlanırsa araç gazı keser fren yapmaz.

Her cruise control dediğin gibi değil.

Cruise control kendi içinde ikiye ayrılır. Üstte bahsedilen BMW'nin cc adaptif cc diye geçer. Yokuş-rampa ne olursa olsun hız sabittir. Yavaşlama konusu frenler ile ayarlanır.

Diğer tip cruise control ise yukarıda bahsedilen 301'deki gibidir. Rampa aşağı olduğu zaman hıza müdehale etmez.


Adaptif cc çok daha maliyetli olduğundan üretici firmalar genellikle adaptif cc kullanmaz.

300E
08-04-2017, 17:22
Yanlış bilgi adaptif CC olmayan araçlarda rampa aşşağı hızı aşmayabiliyor, ama motor freni yapıyor onlar. Bizde 2001 W210 E200K vardı, rampa inerken CC de ise vites falan küçültüyordu, şimdi sizin bahsettiğiniz 301 manuel falansa, kelebeği kapatıp deviri düşürse devir düşük kalır titrer, vites düşürttürmek ister, vites düşürsen program bozulur, o yüzden öyle bişey yapmamış olabilirler.

alihan11
08-04-2017, 17:44
Öncelikle bu konuda ikinci bir başlık açmam yanlış ise şimdiden özür diliyorum ama benim için önemli sorularıma cevap almak için yapmam gerekiyordu. şimdi E87 120d otomatik şanzımanlı olan versiyonunda aracın patinaja düştüğünde vites yükselttiğini söyledi bazı arkadaşlar. Bu durum manuel moduna geçirdiğimizde de devam ediyor mu? Çekiş kontrol sistemini devre dışı bırakıp manuel modda bi virajı 30-40 la falan dönmek istesem yarıda mı keser? Hız sabitleyicisi yokuş aşağı inerken hızı sabit tutuyor mu? Ben şu an izmirdeyim, özgörkeyde servis maliyetleri nasıldır ya da ege servist ya da sanayi daha mı mantıklı? Bu aracı her şekilde alıcam 1-2 aya kadar Allahtan mani çıkmazsa çünkü yerine koyabileceğim bir araç düşünemiyorum fiyatına göre. 22 yaşındayım okuyorum otomobil tutkunuyum yeri geldiğinde ekonomi yapmak yeri geldiğinde içimde yatan petrolheadi salmak istiyorum. Eğer varsa bu aracın standartlarını düşünerek (sunroof-hız sabitleyici-dijital klima-performans-arkadan itiş-sürüş kalitesi-BMW logosu :D) araç önerebilirseniz çok memnun olurum, şimdiden teşekkür ederim...

bak şimdi ben seni anladım yanlarken nası yapıcam diyosun :D

manuele aldın dsc full kapalı 2. veya 3. vitesdesin ben bunu 3. de yapıyordum hız 50 iken fln

kavşağı düşün tam yuvarlak gaza oturuyosun o zaten spine geçtiği zaman arkayı bıraktığı zamanı hissedince mesela %75-80 gazdaysa ayağın onu % 55-60 basar konuma getirerek deviri sona getirmemeye çalışıyosun. bu şekilde araç hem spinde kalıyor hemde vites atmıyor. :D

kalkıştada aynı şekilde birde zaten oturma gaza spinden direk atar vitesi 3 4 e gidemezsin, 2. vitese geçince otur ama spine kalınca biraz çek ayağınıki devir tam sona gelmeden lastikleri yaka yaka git :D

yokuş aşağı fren yapmaz araba motor freni yapar tek oda çok yokuşsa hızlanırsın. az yokuşta kalırsın aynı. konuda yanlışım olabilir ama tabiki yukarıdaki arkadaşların dediğide olabilir. ama hatırladığım e87 ler yokuşda hızlanıyordu.

halili
08-04-2017, 18:58
Yeni megane 4 1.5 touch edc var şirkette.geçen gün altını vurmuşlar.bir abinin liftine götürdüm.kaldırdık.altına bakarken egsoz freni koymuşlar bak dedi ordaki abi.bende isuzu mu bu neden diye sordum.demekki hız sabitleyici içinmiş.:)

LiveLoveTürker
08-04-2017, 19:25
Yanlış bilgi adaptif CC olmayan araçlarda rampa aşşağı hızı aşmayabiliyor, ama motor freni yapıyor onlar. Bizde 2001 W210 E200K vardı, rampa inerken CC de ise vites falan küçültüyordu, şimdi sizin bahsettiğiniz 301 manuel falansa, kelebeği kapatıp deviri düşürse devir düşük kalır titrer, vites düşürttürmek ister, vites düşürsen program bozulur, o yüzden öyle bişey yapmamış olabilirler.

abi adaptif cc demekten kaçındım çünkü o sistemin dediğim olayla alakası yok malesef. o öndeki araçla olan takip mesafesini ayarlayan bir sistem. yani sen hızını 120 yaptın, öndeki araç 100 ile gidiyo sen çarpma diye hıza göre bir mesafe bırakıp hızı öndeki araçla aynı hıza çekiyo. egzoz freni var mı yok mu e87 de benim merak ettiğim bu :D

LiveLoveTürker
08-04-2017, 19:29
bak şimdi ben seni anladım yanlarken nası yapıcam diyosun :D

manuele aldın dsc full kapalı 2. veya 3. vitesdesin ben bunu 3. de yapıyordum hız 50 iken fln

kavşağı düşün tam yuvarlak gaza oturuyosun o zaten spine geçtiği zaman arkayı bıraktığı zamanı hissedince mesela %75-80 gazdaysa ayağın onu % 55-60 basar konuma getirerek deviri sona getirmemeye çalışıyosun. bu şekilde araç hem spinde kalıyor hemde vites atmıyor. :D

kalkıştada aynı şekilde birde zaten oturma gaza spinden direk atar vitesi 3 4 e gidemezsin, 2. vitese geçince otur ama spine kalınca biraz çek ayağınıki devir tam sona gelmeden lastikleri yaka yaka git :D

yokuş aşağı fren yapmaz araba motor freni yapar tek oda çok yokuşsa hızlanırsın. az yokuşta kalırsın aynı. konuda yanlışım olabilir ama tabiki yukarıdaki arkadaşların dediğide olabilir. ama hatırladığım e87 ler yokuşda hızlanıyordu.

öncelikle e87 ile yanlama tekniklerin için çok teşekkür ederim :D duymak istediğim cevap farketmez kardeş sen çök gaza şeklindeydi ama olsun... egzoz freni olmadığını düşüyorum bende. 118 le yanlamak daha kolaydı valla azcık iştahlandım şimdi zor olduğunu duyunca :D

kesici
08-04-2017, 19:43
bak şimdi ben seni anladım yanlarken nası yapıcam diyosun :D

manuele aldın dsc full kapalı 2. veya 3. vitesdesin ben bunu 3. de yapıyordum hız 50 iken fln

kavşağı düşün tam yuvarlak gaza oturuyosun o zaten spine geçtiği zaman arkayı bıraktığı zamanı hissedince mesela %75-80 gazdaysa ayağın onu % 55-60 basar konuma getirerek deviri sona getirmemeye çalışıyosun. bu şekilde araç hem spinde kalıyor hemde vites atmıyor. :D

kalkıştada aynı şekilde birde zaten oturma gaza spinden direk atar vitesi 3 4 e gidemezsin, 2. vitese geçince otur ama spine kalınca biraz çek ayağınıki devir tam sona gelmeden lastikleri yaka yaka git :D

yokuş aşağı fren yapmaz araba motor freni yapar tek oda çok yokuşsa hızlanırsın. az yokuşta kalırsın aynı. konuda yanlışım olabilir ama tabiki yukarıdaki arkadaşların dediğide olabilir. ama hatırladığım e87 ler yokuşda hızlanıyordu.

Çok güzel anlatılmış :D Bir de nacizane tavsiye ben vereyim arkadaşa sakın gazı kökleme baskı balata kucağına alınıyor. Yaşayarak öğrendik, gerçi senin araç otomatik sanırım :)

alihan11
08-04-2017, 21:30
Çok güzel anlatılmış :D Bir de nacizane tavsiye ben vereyim arkadaşa sakın gazı kökleme baskı balata kucağına alınıyor. Yaşayarak öğrendik, gerçi senin araç otomatik sanırım :)

+1

şanzıman, diferansiyel, şaft, baskı balata bunlar kucağa alınabilir buda drift severin soruları işte :D

LiveLoveTürker
08-04-2017, 21:52
Çok güzel anlatılmış :D Bir de nacizane tavsiye ben vereyim arkadaşa sakın gazı kökleme baskı balata kucağına alınıyor. Yaşayarak öğrendik, gerçi senin araç otomatik sanırım :)

otomatik ama f20de vites atsa bile yan vermeye devam ediyosun. ben 6000-6500 devir çeviriyor olmasına bağlıyorum. e87de tork fazla geldiği için sanırım bu sıkıntı var.

LiveLoveTürker
08-04-2017, 21:54
+1

şanzıman, diferansiyel, şaft, baskı balata bunlar kucağa alınabilir buda drift severin soruları işte :D

2 yıldır daha f20 problem çıkartmadı yürüyen anlamında valla üstelik çok kırılgan olduğunu düşünürken...

LiveLoveTürker
08-04-2017, 21:55
Çok güzel anlatılmış :D Bir de nacizane tavsiye ben vereyim arkadaşa sakın gazı kökleme baskı balata kucağına alınıyor. Yaşayarak öğrendik, gerçi senin araç otomatik sanırım :)

bide dip gaz kalkma dedin bütün keyfim kaçtı :(

alihan11
09-04-2017, 10:39
bide dip gaz kalkma dedin bütün keyfim kaçtı :(

keyfin kaçmasın 2. vitese zaten hemen geçiçek abanıcaksın ondan sonra 50 60 mt yan yan kalkarsın :D sadece ilk kırmızıdan yeşile geçtiya araç 1 sn hareket etsin 2 ye geçsin aban. tabiki çok kırılgan değiller ama olurda şans bu :D baskı balata zaten banko onun şansla alakası yok :D

LiveLoveTürker
09-04-2017, 12:56
keyfin kaçmasın 2. vitese zaten hemen geçiçek abanıcaksın ondan sonra 50 60 mt yan yan kalkarsın :D sadece ilk kırmızıdan yeşile geçtiya araç 1 sn hareket etsin 2 ye geçsin aban. tabiki çok kırılgan değiller ama olurda şans bu :D baskı balata zaten banko onun şansla alakası yok :D

Okurken yaşamış gibi oldum valla eyvallah :D bi de servis masraflarıyla ilgili birisi yorum yapsa ne güzel olacak....

alihan11
09-04-2017, 13:22
Okurken yaşamış gibi oldum valla eyvallah :D bi de servis masraflarıyla ilgili birisi yorum yapsa ne güzel olacak....

nesini merak ediyorsun periyodik bakım fln standart yani

LiveLoveTürker
10-04-2017, 19:26
nesini merak ediyorsun periyodik bakım fln standart yani

O periyodik bakımları merak ediyorum özel servis, borusan, özgörkey fark var mı?

alihan11
10-04-2017, 21:59
O periyodik bakımları merak ediyorum özel servis, borusan, özgörkey fark var mı?

borusanı yazmıyım :D boşver sormana değmez arıyıp 2010 da fln yaptırıyordum en son rahat 2 katı minimum. şuan ne durumda bilmiyorum.
ben kendi servisimde yapıyorum parçacıdan parçaları alıyorum 50 tl fln değiştirmesine para alıyor.
yağ desen 120 tl
filtreler hava 50
polen 65
yağ 25
toplam 300-350 tl civarı fln. Fiyatlar +-5 10 oynar tabiki. bujiler 4 tanesi 100 tl dizeli sorma :D bunlar benim 316ti için e46, e87 içinde fiyatlar aynı nerdeyse dediğim gibi +-5 10

özgörkey hakkında bilgim yok ama borusan yetkili servisleride yakın fiyat veriyor borusanla.

LiveLoveTürker
11-04-2017, 18:57
borusanı yazmıyım :D boşver sormana değmez arıyıp 2010 da fln yaptırıyordum en son rahat 2 katı minimum. şuan ne durumda bilmiyorum.
ben kendi servisimde yapıyorum parçacıdan parçaları alıyorum 50 tl fln değiştirmesine para alıyor.
yağ desen 120 tl
filtreler hava 50
polen 65
yağ 25
toplam 300-350 tl civarı fln. Fiyatlar +-5 10 oynar tabiki. bujiler 4 tanesi 100 tl dizeli sorma :D bunlar benim 316ti için e46, e87 içinde fiyatlar aynı nerdeyse dediğim gibi +-5 10

özgörkey hakkında bilgim yok ama borusan yetkili servisleride yakın fiyat veriyor borusanla.

sandığım kadar korkutmadı ya dizel bakımları tahminen 100-150 tl artı olabilir belki 2017 için

alihan11
11-04-2017, 19:50
sandığım kadar korkutmadı ya dizel bakımları tahminen 100-150 tl artı olabilir belki 2017 için

periyodik aynı direkde işte turbosu bujisi fln ağır

LiveLoveTürker
12-04-2017, 23:01
periyodik aynı direkde işte turbosu bujisi fln ağır

dizellerde turbo hep sıkıntı. enjektörler de sıkıntı yaratır ama turbo sorunlu değilse kalır gerisini ilk aldığımda değiştiricem artık