Orijinalini görmek için tıklayınız : İTB sorunsalı
mukremin
09-04-2017, 00:37
Merhaba arkadaşlar.
Bir Kaç senedir Fn2 typer kullnıyorum.
Türkiyede gerek k20 gerekse k24'ten güzel güçler çıkan projeler gördük.Ama Fn2 icin itb kullanan hiç denk gelmedi.bu konu hakkında fikir araştırıyorum,itb neden fn2 ler kullanmıyor ayar problemi yüzünden mi? Verimsizlik yüzünden mi? (Tabi düşük bi ihtimal)
Eğer İtb takarsak ne olur? Bunu merak ediyorum. bugun rrc rbc yada port polish emme ile alınan verimin kat be kat fazlası alınma şansı varken neden uygulanmıyor? :confused:
instagramda bende fazlasıyla itb'li k serileri görüyorum ama bizim ülkede neden tercih edilmiyo bi rez alıyim konuya :)
FN2 de gaz kelebeği elektronk olduğu için henüz hiçbir firma elektronik ITB üretmemiş olabilir K20 için. Ayrıca K20'de oldukça iyi manifoldlar kullanılabiliniyor. ITB'den verim almak için ciddi bir setup yapılması lazım K20'de.
mukremin
10-04-2017, 23:45
Biraz araştırdım yurt dışı forumlarında mapper yada tunerler biraz daha açık bu konuda türkiyedeki bi kaç yazılımcı abilninde fikri ile mevzunun elektronik kelebek ile alakalı olup yazılım yapıldıgındada sapıttıgından dolayı yapmıyolarmış,yurt dışında deneyenler olmuş fakat stabil kullanamamışlar, fn2'yi telli gaz kelebeği ile kpro ya çevirmek yerine sc yapsan daha ucuza gelir. yani sonuç olarak fn2 yapılış itibarı ile itb'ye uygun değil,onun yerine hard emmeye polish yapıp devam eetmek itb'ye harcanacak parayı başka yerlere harcayıp güç almak daha mantıklıymış.
Biraz araştırdım yurt dışı forumlarında mapper yada tunerler biraz daha açık bu konuda türkiyedeki bi kaç yazılımcı abilninde fikri ile mevzunun elektronik kelebek ile alakalı olup yazılım yapıldıgındada sapıttıgından dolayı yapmıyolarmış,yurt dışında deneyenler olmuş fakat stabil kullanamamışlar, fn2'yi telli gaz kelebeği ile kpro ya çevirmek yerine sc yapsan daha ucuza gelir. yani sonuç olarak fn2 yapılış itibarı ile itb'ye uygun değil,onun yerine hard emmeye polish yapıp devam eetmek itb'ye harcanacak parayı başka yerlere harcayıp güç almak daha mantıklıymış.
Hard polish kelebek yerine ortadan kelebek bağlanan aftermarket emmelere bakabilirsin. Tabi dediğim gibi stok motora yapılacak işlemler değil bunlar.
Pistona mistona girmeden itb fayda etmez devir dönmekte cabası
Maliyeti yüzünden de turbo en mantıklısı her zaman
Bundan dolayı k serisinde itb çok nadir görülür
Ben bu yüzden zamanında vazgeçmiştim :)
mukremin
14-04-2017, 01:09
Pistona mistona girmeden itb fayda etmez devir dönmekte cabası
Maliyeti yüzünden de turbo en mantıklısı her zaman
Bundan dolayı k serisinde itb çok nadir görülür
Ben bu yüzden zamanında vazgeçmiştim :)
yo zaten ben k24 all motor yaptım,işin fantazisinde oldugum icin itb yi araştırdım yoksa al stock motora itb koy kafasında değilim. ama itb kullanılmamasının başlıca sebebi cok stabil olmaması sürekli sorun yani elinden gelmeyen birisinin uğraşması gerekir yoksa itb bugun kaliteli emmeden ucuz bile.ama gel gelelim ayar tutmuyor beyin tesisat değişmesi lazım yani çok alangirli oldugu icin diğer setup parçalarına yöneliniyor.Ha turbo mantıklı mı? Tabi ki fn2'de mantıksız denendi zevk vermedi yıllar önce volkan abide vardı k24 turbo 500hp 500 tork ama gel gelelim şimdi adam feh fp fn2 ye biniyor.Atmosferiğin ruhunu veremiyor maalesef turbo,fakir edebiyatı giibi gelmesin bugun feh fp emme kelebek flashpro zaten bi turbo parası :) turboda 3 lira koy 50hp al atmosferikte 3 lira koy 15hp al :D ama zevk bambaşka sürdüysen zaten k motoru sende biliyosundur.
boosted_pug
14-04-2017, 02:29
Insanlar arabayi daha almadan nasil saticaklarinin hesabini yaptiklari icin artik kimse aracini turbolamiyor kimse ruhdan, keyiften baska seylerden bahsetmesin onlar arkasina sığınılacak bahaneler sadece.
Turbo arabami aman uzak olsun nasil satariz araba perisan olmustur turbomu var onun motor bitmistir derdinde insanlar sadece fn2 icinde gecerli degil bu yazdiklarim 106 dan bmw dan tutda akla gelen her spor araba icin gecerli. Birtek tofaÈ™ bu konuda istisna turbo tofaslarin piyasası masallah :)
Insanlarada hak vermek lazim arabalar pahali parcalar pahali getirtilmesi iyicene zorlasti yakit pahali kimse 60k liraya aldigi arabanin üzerine bi araba parasi harcayip sonra satarken bi ton zarar etmeyi göze alamiyor doğal olarak da yeni trent atmosferik feh yeterli oluyor :) tsi vs onlarda ayni downpipe duz boru cin mali kess ile bas yazilimi bitti gitti :) 106 cilar 52 bile takmaz oldular herkes bi stock sarkisi tutturmus devam. keske dolar 1tl, 2tl civarina düssede daha cok hard setuplar görsek
K serisi turbo dan nasık zevk alınmıyor
Cupracıkları bir güzel pişirip yiyorsun
SS ligine göz kırpıyorsun
Ben iyi bir usta ve yazılımcın varsa k serisi turbo bambaşka
İtb çok çeltefilli devir döndürmek gerek yakıt gerek
Turboda standart dönsede olur
Ben kesinlikle haram beygir olacaksa turboya oy atarım
İtb hard core keyif projesi olur
mukremin
16-04-2017, 01:50
Insanlar arabayi daha almadan nasil saticaklarinin hesabini yaptiklari icin artik kimse aracini turbolamiyor kimse ruhdan, keyiften baska seylerden bahsetmesin onlar arkasina sığınılacak bahaneler sadece.
Turbo arabami aman uzak olsun nasil satariz araba perisan olmustur turbomu var onun motor bitmistir derdinde insanlar sadece fn2 icinde gecerli degil bu yazdiklarim 106 dan bmw dan tutda akla gelen her spor araba icin gecerli. Birtek tofaÈ™ bu konuda istisna turbo tofaslarin piyasası masallah :)
Insanlarada hak vermek lazim arabalar pahali parcalar pahali getirtilmesi iyicene zorlasti yakit pahali kimse 60k liraya aldigi arabanin üzerine bi araba parasi harcayip sonra satarken bi ton zarar etmeyi göze alamiyor doğal olarak da yeni trent atmosferik feh yeterli oluyor :) tsi vs onlarda ayni downpipe duz boru cin mali kess ile bas yazilimi bitti gitti :) 106 cilar 52 bile takmaz oldular herkes bi stock sarkisi tutturmus devam. keske dolar 1tl, 2tl civarina düssede daha cok hard setuplar görsek
yo ben sadece turboya cok sıcak bakamıyorum yoksa hali hazırda rotrex 3094 aldım, 1-2 ay atmosferik bu setup'ın keyfini sürmek istiyorum,yaz ortasında sc yi koymayı planlıyorum.ama şu bi gerçek turbo araba 3 koşuyo 5 yatıyo neden risk alsın ki insan.bugun tsi lar dahi bu sıkıntıları setup ilerledikçe yaşıyor.ama sc daha soft güç alma şekli tabi bence.
ama arabamı nasıl satarım kaygım hiç olmadı satma taraftarı değilim çünkü.ben fn2'yi seviyorum kasası çizgileri hoşuma gidiyor.o yüzden motor içide giriyorum sc de yapıyorum.kimsenin ne dediğinden ziyade aldıgım zevk taraftarıyım.aman kapak açmamış araba yok bilmem ne king kaygım yok ki.colugum cocugumla güvenle binebiliyorum,hem konfor hem güvenlik var.
ama milleti bu hale getirende al satçılar,yok kapak açmış yok egzantrik varmş yok turbo takmış yok roll koşmuş,milletin bu olaylara kötü bakmasının algısının kırılması lazım.
mukremin
16-04-2017, 02:07
K serisi turbo dan nasık zevk alınmıyor
Cupracıkları bir güzel pişirip yiyorsun
SS ligine göz kırpıyorsun
Ben iyi bir usta ve yazılımcın varsa k serisi turbo bambaşka
İtb çok çeltefilli devir döndürmek gerek yakıt gerek
Turboda standart dönsede olur
Ben kesinlikle haram beygir olacaksa turboya oy atarım
İtb hard core keyif projesi olur
hali hzırda türkiye'de K serisinde kaç turbo var koşan?
ben bi müconun arabayı biliyorum fd6 k20 swap turbo.
DD vardı ep3 hikmet ustanın yaptıgı şuan turbosuz.
yani inanın turboya para yatıracak insanlar var ama ozaman olayın zevki cidden kaçıyo,kiminle neyle deniceksin :/ o k serisinin devir çevirip verdiği haz asla olmayacak tamam güçlü olacaksın ama ruhsz olacaksın.o eski ruhu arıyo insanlar bi süre sonra,
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.