Orijinalini görmek için tıklayınız : 160 lık Scirocco gaz yememe problemi !
Selamlar,
Arkadaşım yeni bir scirocco aldı, araç 55,xxx km de komple servis bakımlı vs tertemiz bir araç
Soruna gelecek olursak,
D-S veya Manuel konumda kalkışta sanki 5 ton yük çekiyormuş gibi devirlenmiyor D3 e kadar gelip 3000 dd da gaz kesiyor, ara sıra da aniden kavrayıp yapıştırıp gidiyor,,,, Kavramaya başladıktan sonra problem yok, ama kontak kapat aç yaptıktan sonra dediğim bu problem yaşanıyor,,,
Daha önce 4 adet dsg aracımız oldu hiç buna benzer birşey yaşamadım şikayetlerim hep titremeydi yada mekatronik arızası, bu kötü benzinden falan olabilir mi acaba ? yada DSG mi dersiniz ?
İmla hataları için özür dilerim klavyemin bazı tuşları çalışmıyor,
Edit; araçta yazılım yok
evolution_9
11-04-2017, 00:32
Araç servis bakımlıysa iyi niyet garantisinden hallediyorla bi servise gidin bence bi çok nedeni olabilir.hem turbo var hem konprasor belki birinde sıkıntı vardır
i-vtec07
11-04-2017, 09:41
Eksoz var mı aracta ? Patirdama yapiyo mu ? Eksoz varsa daha net duyulur o yuzden sordum.
Aynisini yaşadim sorun sanzimanda ama bende anahtar isareti cikmisti . Servis e gidin bi arızaya baksınlar pc den.
Ekstra olarak bobin buji degistirin.buji si eski tsi yürümez tabi bu şekilde degil bu sorun sanzimanda bence .
aliberkaytuna
11-04-2017, 09:48
aracın üzerindeki oem valf yıpranmış olabilir bu sebeple turbo vermesi gereken gücü vermiyordur
aynı problemi manuel araçla yaşadım sorunun vitesle alakalı olduğunu düşünmüyorum.
Zayıf bir ihtimalle kavrama diyebiliriz, Ancak benim aracımda da birebir anlattığınız aynı durum söz konusu olmuştu. Henüz 42.000 de iken.
4.Piston basınç kestiği için 3.000 rpme kadar zar zor geliyordum geldiğimde de kalıyordu orda. Çok nadiren 3.000 üzeri yapıyordu fakat
bu seferde devir saati 4.000 lere geliyor, ama sanki aracın hızında bir değişiklik olmuyormuş gibi bir hal alıyordu.Ben kesin olarak turbodan
olduğunu düşünmüştüm ama pistonun basınç kesmesiyle ilgili olduğunu gördük.
Ben o dönem pistonun revize edilip değişmesi yerine garanti kapsamında komple sandık motor talep etmiştim. Yeni motordan sonra sorun
tamamen çözülmüştü.
bomonti
aynı problemi manuel araçla yaşadım sorunun vitesle alakalı olduğunu düşünmüyorum.
Zayıf bir ihtimalle kavrama diyebiliriz, Ancak benim aracımda da birebir anlattığınız aynı durum söz konusu olmuştu. Henüz 42.000 de iken.
4.Piston basınç kestiği için 3.000 rpme kadar zar zor geliyordum geldiğimde de kalıyordu orda. Çok nadiren 3.000 üzeri yapıyordu fakat
bu seferde devir saati 4.000 lere geliyor, ama sanki aracın hızında bir değişiklik olmuyormuş gibi bir hal alıyordu.Ben kesin olarak turbodan
olduğunu düşünmüştüm ama pistonun basınç kesmesiyle ilgili olduğunu gördük.
Ben o dönem pistonun revize edilip değişmesi yerine garanti kapsamında komple sandık motor talep etmiştim. Yeni motordan sonra sorun
tamamen çözülmüştü.
bomonti
Kardeş deme öyle ya inşallah piston falan değildir,,, Eğer sorun piston falansa aracın garantisi yok, yani yalnızca iyi niyet garantisi var bir problem yaşamayız umarım
Eksoz var mı aracta ? Patirdama yapiyo mu ? Eksoz varsa daha net duyulur o yuzden sordum.
Aynisini yaşadim sorun sanzimanda ama bende anahtar isareti cikmisti . Servis e gidin bi arızaya baksınlar pc den.
Ekstra olarak bobin buji degistirin.buji si eski tsi yürümez tabi bu şekilde degil bu sorun sanzimanda bence .
Kardeşim patırdama elbette var aynı boşta gaz verip 4000 devirdeki gibi patırdıyor haliyle,,,, Ama rolantide falan herhangibir anormallik yok,
Kardeş deme öyle ya inşallah piston falan değildir,,, Eğer sorun piston falansa aracın garantisi yok, yani yalnızca iyi niyet garantisi var bir problem yaşamayız umarım
Şöyle hesaplayalım, o dönem ben aracımı servise garantisinin bitmesine 1 gün kala bıraktım. Aynı gün hemen iş emri açtırdım ki garanti kapsamından yararlanabileyim diye. Servis bana olur da garanti kapsamına girmez ise, iyi niyet garantisinden yapabileceklerini parça ücreti talep etmeyeceklerini ve beraberinde sadece motor indirip yeni ile değiştirmek için 300-500 Civarı bir işçilik payı olacağını söylemişti.
Şayet sizin sorununuzda pistondan kaynaklı olursa, sadece tek kol piston revizesinin işçilik ücreti de ( iyi niyet garantisine girdiğini ve parça parası istenmeyeceğini varsayıyorum) olsun olsun 500 lira olsun.
Sezgin
http://i.hizliresim.com/YDVbdZ.jpg
Serviste makineye bağlandı TUBOŞARJ / KOMPRESÖR basınç yok arızası verdi,
55,000 km de sıkıştırılmadan kullanılan bir araçta bu problem nasıl olur anlayamadım gitti,,, Yarın arıza tespiti yapılacak, valfte olabilir dedi hortumda olabilir herşey olabilir dedi usta,,,
Olası Turbo veya Kompresör arızasında servisle papaz olmalımıyız iyi niyet garantisi için ?
Bendeki problemin aynısı, turbo arızası yoktu bende. Kompresör basınç yok arızası olarak 4.piston basıncı kesmişti. Olası turbo veya kompresör arızasında dediğim gibi olacak, iyi niyet garantisi parça ücretini almayacak sizden sadece işçilik yansıtacak. Daha ötesini yapmıyorlar ne yazıkki.
bomonti
aliberkaytuna
12-04-2017, 10:45
büyük ihtimal valf çıkacak 350tlyi geçmeyecektir masraf garantiye girmez ise
Sonuç bugün belli olacak buradan bilgilendiririm arkadaşlar
Aynı arızayı 4 pistonu çatlamış olan CC aracımda vermişti.
Umarım aynı kaderi yaşamazlar..
Sonucu buraya belirteyim ki aynı arızayı yaşayan arkadaşlar sonuca ulaşabilsinler
Hiç tahmin etmediğimiz yer yani devirdaim pompası bozulmuş V kayışı ile birlikte değişiyor, hepsi iyi niyet garantisi üzerinden hallolacak. İşçilik 150-200 tl gibi bir rakam ödeyeceğiz.
Ohh dedik :)
cuneytturkoglu
12-04-2017, 22:03
Konu ile alakasız ama devirdaim pompası ne işe yarıyor?
Konu ile alakasız ama devirdaim pompası ne işe yarıyor?
Motor soğutma suyunu motor içinde dolaştırmaya yarayan pompaya benzemeyen bir parça
cuneytturkoglu
12-04-2017, 22:22
Motor soğutma suyunu motor içinde dolaştırmaya yarayan pompaya benzemeyen bir parça
Teşekkür ederim. Bu arada geçmiş olsun
Sonucu buraya belirteyim ki aynı arızayı yaşayan arkadaşlar sonuca ulaşabilsinler
Hiç tahmin etmediğimiz yer yani devirdaim pompası bozulmuş V kayışı ile birlikte değişiyor, hepsi iyi niyet garantisi üzerinden hallolacak. İşçilik 150-200 tl gibi bir rakam ödeyeceğiz.
Ohh dedik :)
oh hadi geçmiş olsun :) herkes sizin kadar şanslı değil :D
Edit: Bu arada boşuna stres yapmışız;
Dv yi bir kontrol ettirin. Hava akış sensörlerine de bir baktırın. Eğer sorun yoksa devir daim pompası değişmesi gerekir zaten araba basınç hatası da vermesi lazım. Bende çok uğraştım ibiza cupra da oradan biliyorum.
oh hadi geçmiş olsun :) herkes sizin kadar şanslı değil :D
Edit: Bu arada boşuna stres yapmışız;
Sağolun teşekkür ederim. Halbuki ben daha önce bu pompa derdini daha önce yaşadım 122 lik passatta fakat soğutma sistemi arızası vermişti ve pompadan damlatıyordu, ne gaz kesme nede başka bir sorun yaşatmamıştı
Bildiğim kadarıyla 160 lıkların pompası elektronik bu sebeple gaz kesti, işin ilginç yanı da motor suyunu kontrol ettim seviye azalmıştı sağına soluna da baktım ama damlatma falanda göremedim.. Bunu da tecrübe etmiş olduk :)
i-vtec07
13-04-2017, 14:11
Geçmis olsun garip şekilde aynı gitmeme olayı benim aracta şanzımandan olmuştu demekki herhangibi bir arızada aracin kendini korumaya alma şekli bu :)
Motor soğutma suyunu motor içinde dolaştırmaya yarayan pompaya benzemeyen bir parça
ayrıca o su pompası kompressörün devreye girip devreden cıkmasını kontrol ediyor. yine de ucuz atlatmışşsınız geçmiş olsun
ayrıca o su pompası kompressörün devreye girip devreden cıkmasını kontrol ediyor. yine de ucuz atlatmışşsınız geçmiş olsun
Aynı kayışa mı bağlılar ?
Aynı kayışa mı bağlılar ?
krank kasnağı şarj dinomusunu, şarj dinamosu su pompoasını su pompası da kompressörü... su pompasında çift kayış var .
Bolkar1st
17-04-2017, 19:34
kardeşim benimde 2012 manuel 160 lık sciroccom vardı 61 binde dedigin sorunun biraz üstünü yaptı su eksik ışıgı yaktı oncelıkle su koydum 1 litreden fazla sonra arıza ısıgı yaktı araba 3 bin deviri geçmemeye başladı aradım servisi çekti götürdüler.
Ertesi gün aradılar devirdaim dediler bende 120 lira gibi bi rakam verdim iyi niyetten yaptılar :)
67 bindede motordan şıkırtı geliyordu yine gittim aracı bırakın dediler 2 gün sonra aradılar zinciriniz uzamış dediler ve turbonuzdan ses geliyor degişmesi lazım dediler.
Nasıl olur servis bakımlı arabam dedim inceliyoruz dediler ve ertesi gün turbomu komple ve zincir setimi komple degiştirdiler yanlış hatırlamıyorsam 10 bin kusur yada 11 kusur rakam çıktı ben sadece 600 lira ödedim :)
tsi motorlarda bu motorların kronik 3 sorunu varmış 3 ünüde ben yaşadım çok şükür :) aracım bide herşeyiyle orjinaldi.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.