PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Aldığımız televizyon kırık çıktı (metro market)



BuRaK_eFe
14-04-2017, 20:31
Metro marketten 2016 nın 10.cu ayının 30 unda 2 adet axen televizyon aldık.Aslında 1 tanE alacaktık 579 lira gibi bir rakamı görünce 39 led 2 tane aldım biride çeyiz vs gibi dursun diyerekten. Birini hemen kurduk standart bir aile olduğumuz için koy salona kalsın gibi diğeride ***** çeyiz adı altında kalınca kutusuyla öylece kaldı. Geçenlerde sohbet muhabbet konuşurken odaya bi tv alma fikri attım evde bizimkilerde al kur odana o zamana neler çıkar gibisine verdiler açtım kutuyu kurdum ekran kırık öyle ince bi çizgi filanda değil baya baya kırılmış zaten metroda dikine kutu ile duruyordu ama hiç şüphe etmedim bi sürü köpük vs var diye 1000 de 1 olur belki ama ihale bize çıktı. Açtım telefonu bu akşam metro ile görüştüm ilk söyledikleri şey garantisini onaylattınız mı oldu (aklı sıra oradan koparacak elaman) aynen o gün onaylattım dedim sonra ne zaman aldınız dedi? tarihi söyledim yok efendim beyaz eşya olsa kabul ederlermişde bilmem ne elektronik olduğu için onların yapacağı bişey yokmuş 6 ay az bi zaman değilmiş falan filan.Sordum arkadaşım bu şimdi bana girdi mi diye ? Yok beyfendi estağfurullah işte bilir kişi gelsin rapor tutsun onay versin filan dedi. Bilirkişi kim diye sorunca servis elemanı dedi.Şimdi servis gelse para koparmak için bunu kabul etmez yüzde 90 olarak. Bende danışmak istedim bu durumla alakalı bilgisi olan veya teknoloji mağazasında çalışan var mıdır ? Nasıl bir yol izlemek lazım ? Yardımcı olursanız sevinirim.

burakgunay
14-04-2017, 21:22
Bi fikrim yok ama geçmiş olsun demek istedim..

Eren G.
14-04-2017, 21:25
Direkt alti ayi gecmediyse fatura tarihi tuketici mahkemesine. 6 ay icindeki ayipli urunlerin ayipli olmadigini ispatlamak saticinin sorumlulugundadir.

ayhanas
14-04-2017, 21:29
İş umarım bu kutuyu yetkili servis açacaktıya kalmaz .
Baktın çok yokuş yapiyorlar işin uzayacak canın sıkılacak fiyatı uygun ise tamir ettir gitsin .

Oznsrl
14-04-2017, 21:53
evde kırılmış olabilir mi

asscutter
14-04-2017, 21:56
zor bi durum onlarda haklı sende haklısın..

BuRaK_eFe
14-04-2017, 21:56
evde kırılmış olabilir mi

Hocam evde kırılmış olması imkansız çünkü kendimiz getirdik araçda sabitleyip boş odaya koyduk zaten evde çocuk vs olmadığı için orda öylece kaldı. Ama işin yokuşuna vurup sizde oldu muhabbeti çekerler mi bilmiyorum şikayetvar diye bi site var oraya yazdım önce metro sonra axen'in müşteri hizmetleri ile görüşecem bakalım işin ucu nereye çıkacak.

hondafit
14-04-2017, 23:00
hiç iade değişim yada başka birşey olabileceğini sanmıyorum.Geçmiş olsun

omco
14-04-2017, 23:13
Direkt alti ayi gecmediyse fatura tarihi tuketici mahkemesine. 6 ay icindeki ayipli urunlerin ayipli olmadigini ispatlamak saticinin sorumlulugundadir.

Aynen böyle durum. Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun madde 10

30.10.2016 tarihinde teslim aldığınıza göre 30 Nisan'a kadar vaktiniz var, bu süreyi geçirirseniz ispat yükü size geçecek. Umarım en kısa sürede sorunsuz halledersiniz

overblack
14-04-2017, 23:22
kapalı kutu tv leri servis açıp garantisini onaylamıyor mu?

turboman
14-04-2017, 23:51
Benzer olay benim başımdan geçti salondaki tv eskiyince bizimkiler bi televizyon alalım dedi iyi benim vaktim olmuyo dedim gitmişler teknosa dan philips led tv almışlar sonra servis gelmiş kurulumu yapmış akşamda ben geldim kontrol edim dedim bi baktım sağ üst köşede kasanın birleşim yerinde çatlak var bizimkilere dedim bunu kontrol ettimi servis diye sordum ettiler çalıştırıp gittiler dedi babam iyi aldığınız yere geri götürmeden önce servisi arayın dedim hatta ben aradım önce yan çizdiler sonra sert çıkışınca teknosayı arayalım dönüş yapalım dediler ve tv yi gelip aldılar sonra bizde gittik üstüne fark verip samsung let aldık diyeceğim kutuyu kapatıp servisi arasaydınız kurulum ve garanti için gelip onlar açsaydı hallolurdu ama böylede zor biraz garantiye sokma kolay gelsin

zx6r
15-04-2017, 15:28
Benim bildiğim tv'leri servis kutusunu açıp kurup onaylıyor bende bimeksten tv aldım eve getirdim servis gelmeden açarsanız herhangi sorumlulk kabul etmeyiz dediler servisi bekledik kurup gittiler,arkadaşın dediği gibi tüketici mahkemesine başvurun yoksa ihale size kalacak gibi

KÖROĞLU
15-04-2017, 15:35
philips de başıma geldi. Ürün hb da dan alınma. Taşınma esnasında alıp kenara koymuştum. 1 ay gibi bir süre sonra servis geldi kutudan çıkardı çalıştırdıklarında kırık olduğunu anladık.

Tv ürününde özellikle belirtmişlerdi servis açsın diye. Sizin içinde böyle bir kısıt var ise ve siz servis harici kurulum yaptıysanız haklı da olsanız bir sonuç alamazsınız. Otomatik olarak hasar kullanıcıdan kaynaklanıyor gibi bir durum oluyor.

Servis ile uzlaşarak çözmeye çalışabilirsiniz belki. Servis rapor tutar sadece maddi açıdan onu külfete sokacak bir durum yok çünkü.,

Alınma tarihi ile kurulum tarihi arasındaki süre ile ilgili link paylaşacak kimse var mı ? Ay olayı nerede yazıyor tam olarak.

Yiğit G.
15-04-2017, 16:54
şimdi üreticide haklı tüketicide... Artık televizyonlar çok büyük ekran ve yüzeyinin %50 si hassas cam dan oluşmakta.Bu yüzden kesinlikle servis açmalı tv yi... Sizin yapmanız gereken aldığınız gün servise ücretsiz kurulum yaptırmaktı servis açıp bakıp kırık olmadıgını onaylıyıp kuracaktı.Sonra siz tekrardan kutusuna koyup kaldıracaktınız bi köşeye.Sizinde kafanız rahat olacaktı üreticininde.Umarım değiştirirler.

immortalboss
15-04-2017, 17:15
Şimdi tarafsız olarak yaklaşmak gerekirse olaya şöyle düşünelim.Malı çılgın kargocu arkadaşlar hoplata zıplata taşıdı.Mal orda kırıldı.Tabi siz de koruması güzeldi vs. diye açıp kontrol etmediniz alırken.Daha sonrasında da uzun bir süre durdu sonrasında açtığınızda kırık olduğunu farkettiniz.Sonuç: Haklısınız.
Diğer bir senaryo.(Onların açısından bakarsak.)
Televizyonu aldınız.Hyundai getz marka aracın bagajına koydunuz.Araç küçük.Sonra markete gittiniz.Pirinç,bulgur,un vs. televizyonun üstüne koydunuz.Televizyon kırıldı.Ben daha bunu yeni aldım.Durun şunlara iteleyeyim dediniz.(Senaryo yazıyorum sakın yanlış anlamayın.)
Bu iş için bilir kişi gelse bile nasıl kırıldığını anlamak çok zor olacaktır.Nasıl kırıldığı değil hatta kimin kırdığını anlamak imkansız gibi birşey heralde.

onursumer
15-04-2017, 17:19
yakın zaman değil 2016 nın 10. ayından bahsediyorsunuz

tv leri servis açması gerekli mağazadan çıktıktan sonra başına ne gelip gelmedini bilmesi zor haliyle sizin metrodan once firmasından servisinden bunun onayını almanız lazım

kutuda hasar yoksa cihazda darbe yoksa birşekilde yardımcı olmalarını isteyebilirsiniz metronun yetkisi dahilinde işinizi basit bir şekilde çozebiliceğini düşünmüyorum

Eren G.
15-04-2017, 17:49
Arkadaslar kanunu koyuyorum buraya. Bilincli tuketici olmamizin hepimize faydasi var. Kanun belli zaten olmaz demein kimseye faydasi yok. 6 AY icerisinde urunde bulunan kusurlarin satista da urunde oldugu varsayilir ve bunun aksinin ispati saticinin yukumlulugundedir. Ha benim gibi muhatap bulamazsaniz gidiyorsunuz tuketici mahkemesine direkt aciyorsunuz bir dava 2-3 ay icinde hakkinizi aliyorsunuz urunun degeri 1500tlden fazla degilse. Samsunga note 4 edge goturdum kasa acikligi var diye tamir edicrz dediler, ben de yasal hakkim ayipli mal sattiniz degisim istiyorum dedim. Hayir dediler dava sctim 5 ay sonra mahkemeden degisim cikti note 5 gold ile degistirdiler cihazi.

Ayipli mal kismi madde 10.

http://www.mevzuat.gov.tr/MevzuatMetin/1.5.6502.pdf

Emre Ekrem
15-04-2017, 19:56
Benzer bir durum başıma geldi fakat aldığım yer özellikle servisten randevu almamı ve kurulumu kolay bile olsa onların yapması gerektiğini söyleyince bende servis çağırdım, iyi ki aramışım ekranda çaprazlamasına devasal bir çatlak çıktı ve servis kurulum için onları çağırmasam bir hayli sıkıntı yaşanacağını söyledi, yani gene değişim olurmuş ama bir hayli uzun bir süreç olurmuş, size geçmiş olsun ve umarım hemen çözülür.

Yiğit G.
15-04-2017, 20:08
Arkadaslar kanunu koyuyorum buraya. Bilincli tuketici olmamizin hepimize faydasi var. Kanun belli zaten olmaz demein kimseye faydasi yok. 6 AY icerisinde urunde bulunan kusurlarin satista da urunde oldugu varsayilir ve bunun aksinin ispati saticinin yukumlulugundedir. Ha benim gibi muhatap bulamazsaniz gidiyorsunuz tuketici mahkemesine direkt aciyorsunuz bir dava 2-3 ay icinde hakkinizi aliyorsunuz urunun degeri 1500tlden fazla degilse. Samsunga note 4 edge goturdum kasa acikligi var diye tamir edicrz dediler, ben de yasal hakkim ayipli mal sattiniz degisim istiyorum dedim. Hayir dediler dava sctim 5 ay sonra mahkemeden degisim cikti note 5 gold ile degistirdiler cihazi.

Ayipli mal kismi madde 10.

http://www.mevzuat.gov.tr/MevzuatMetin/1.5.6502.pdf

bence çok saçma... Satici nasıl kanıtlayacak ki senin evde kırdığın birşeyi ? Misal ben aldım evde cocuk kırdı camını tv nin veya çatlattı... Gittim adama bu kırık dedim , senden kırık aldım , almadıgımı ispatla ? Öyle saçma şey mi olur... Senin örnek verdiğin kasa açıklıgı fabrikasyon bir hata , ölü nokta , sarımtırak ekran vs bu tarz seyler... Ama camında çatlak olsa acaba değiştirirmi samsung ? asla değiştirmez... Burda kırıktan çatlaktan bahsediyoruz tv de.. Darbe almış yani.. üstünden yarım yıl geçmiş... Umarım arkadaşın ki değişir ama burda satıcıda veya üreticide hata yok... Varsada ne yazikki zaman yüzünden geçti artık.

onursumer
15-04-2017, 20:11
bence çok saçma... Satici nasıl kanıtlayacak ki senin evde kırdığın birşeyi ? Misal ben aldım evde cocuk kırdı camını tv nin veya çatlattı... Gittim adama bu kırık dedim , senden kırık aldım , almadıgımı ispatla ? Öyle saçma şey mi olur... Senin örnek verdiğin kasa açıklıgı fabrikasyon bir hata , ölü nokta , sarımtırak ekran vs bu tarz seyler... Ama camında çatlak olsa acaba değiştirirmi samsung ? asla değiştirmez... Burda kırıktan çatlaktan bahsediyoruz tv de.. Darbe almış yani.. üstünden yarım yıl geçmiş... Umarım arkadaşın ki değişir ama burda satıcıda veya üreticide hata yok... Varsada ne yazikki zaman yüzünden geçti artık.

aynen kasa açıklığı vs birşekilde açıklanabilir fakat kırık için gerçekten ciddi anlamda uğraşmak lazım ve burda satıcı değil tv de direk servis ve marka ile muhattap oluyorsunuz

birçok marka zaten tv leri kesinlikle satın alan kişinin açmaması konusunda üzerine uyarıcı yazılar koyuyor bu yuzden eğer servis geldiğinde kutu açıksa ve kırık varsa bile rapor turmuyorlar

DOHC
15-04-2017, 20:24
Kapalı kutuyu geçtim, kutu üzerinde çift kat bant varsa da sorun çıkartabiliyorlar. Bu nedenle alınan malın kutusu hiçbir yerde açılmamış olmalı.....

Yiğit G.
15-04-2017, 20:57
aynen kasa açıklığı vs birşekilde açıklanabilir fakat kırık için gerçekten ciddi anlamda uğraşmak lazım ve burda satıcı değil tv de direk servis ve marka ile muhattap oluyorsunuz

birçok marka zaten tv leri kesinlikle satın alan kişinin açmaması konusunda üzerine uyarıcı yazılar koyuyor bu yuzden eğer servis geldiğinde kutu açıksa ve kırık varsa bile rapor turmuyorlar

Son 2 sene de 3 kere 60" tv aldım birtanesi değişti o yüzden çok iyi biliyorum yaşadım yani... Ekranımda fabrikasyon yatay çizgi vardı belli belirsiz (bazı sahnelerde yada maç izlerken belli oluyordu) ama değişeceğini biliyordum çünkü fabrikasyon hata , ellemedim 2 yılın bitmesine 3 gün kala servisi çağırdım sıfır'ı ile değişti 60" lg :) Bu olur ama çatlak kırık darbe yanık vs bunlar ne yazikki kabul olmuyor...

Tv yi aldım mediamarkt dan adamlar getirdi hani servis dedim servis 2 gün sonra gelecek , dedim ben bunu istemiyorum , abi zaten 2 metre tv kutusu ile dedim mesuliyeti alamam , evde köpek haldur huldur zaten çarpar marpar , geri götürün bunu servis ne zaman gelir beraberinde getirecek , geri götürdüler , servis le beraber geldi 2 gün sonra tv.Servis açtı , beraber her noktasına baktık , film koydum 3d sini kontrol ettim , hatta youtube dan tv testleri indirmiştim ölü piksel vs onu oynattım baktım kusursuz o zaman imzaladım dedim tamamdır.Olması gereken bu.

Eren G.
15-04-2017, 21:29
bence çok saçma... Satici nasıl kanıtlayacak ki senin evde kırdığın birşeyi ? Misal ben aldım evde cocuk kırdı camını tv nin veya çatlattı... Gittim adama bu kırık dedim , senden kırık aldım , almadıgımı ispatla ? Öyle saçma şey mi olur... Senin örnek verdiğin kasa açıklıgı fabrikasyon bir hata , ölü nokta , sarımtırak ekran vs bu tarz seyler... Ama camında çatlak olsa acaba değiştirirmi samsung ? asla değiştirmez... Burda kırıktan çatlaktan bahsediyoruz tv de.. Darbe almış yani.. üstünden yarım yıl geçmiş... Umarım arkadaşın ki değişir ama burda satıcıda veya üreticide hata yok... Varsada ne yazikki zaman yüzünden geçti artık.

Ürünü zaten tüketici hakem heyeti kendisi değil bilirkişiler karar veriyor. Her konunun kendi bilirkişisine gidiyor ürün onlara derdinizi açıklıyorsunuz derdinizi onlar kendileri düzenliyor tutanaklarını. Mesela benim telefon konusunda ankaranın en bilindik servislerinden biri ile çalışıyordu thh direkt oraya yönlendirdiler gösterdim ürünü detaylı sorguya çektiler üzerinde çizikleri olduğu için cihazın daha sonra bana bir şey demeden tamam raporu tutup göndericez hakem heyetine dediler. Sonra benim lehime çıktı arkadaşım levi's'tan pantolon almıştı o da aynı şekilde tekstik üzerine bir bilirkişiye gitti. Aynı anda aldığı diğer pantalonu da gösterip kanıt sundu bilirkişi heyetine sonra lehine çıktı. Kısacası thh değil her konunun kendi uzmanları karar veriyor haklı olup olmadığınıza. Bu televizyon konusunda da arkadaşı yönlendirecektir heyet yine bilirkişiye derdini anlattıktan sonra kanıtları ile televizyonun kullanılmamış olması kumandanın durumundan v.s atıyorum bir şekilde sonuca varacaklardır. Burada amaç satıcıya ispatlama yükünün bindirilmesi tamamen tüketiciyi koruma amaçlı ayıplı mal satıldıktan sonra yıldırma politikasından tüketici bezdirilmesin diye. Ki en büyük firmalar bile bu kanuna rağmen hala tüketiciyi sömürmeye çalışıyor iyi ki bu halde kanun. Samsungdan aldım telefonu 32. günde götürdüm tamir etmeye kalktılar, hepsiburadadan laptop aldım 3000 liraya touchpadi kırık geldi iade v.s almayız dediler servis raporsuz v.s v.s 14 gün içinde kosulsuz iade hakkım olmasına rağmen bu kanunları okudum tonla tartıştım anca iade aldılar. Diğer bir arkadaşım gaming laptop aldı klavyede problemleri var ledlerde hala thh aracılığı ile uğraşıyor hepsiburadadan aldığı laptop için v.s v.s. Kısacası haklarınızı bilin bilinçli tüketici olun.

omco
16-04-2017, 12:44
Açık açık kanun maddesi yazıldı ama hala çok saçma deniyor. Ürün tabi ki incelenecek somut olayın durumuna göre karar verilecek, sorumlu olmadığını ispatlama yükü satıcı/sağlayıcıda hepsi bu.

TKHK her koşulda tüketici lehine yorumlanır ve adından da anlaşılacağı üzere amacı tüketiciyi korumak.
ErenG. bizzat başına gelmiş bir tüketici olarak, bende hali hazırda Tüketici Hukuk'u üstüne çalışan bir hukukçu olarak yazıyorum. Umarım konu sahibi ve okuyanlar açısından başlarına böyle bir şey gelmesi halinde yararlı olur.

MCN21
16-04-2017, 13:02
Tv leri servisi arayip kurudurun diye cok bastirir firmalar. Hatta tersi durumda garanti bile vermiyorlar. Buyuk ihtimalle kutu servis tarafindan acilmadigi icin televizyonu kabul etmiyecekler.