Orijinalini görmek için tıklayınız : Hibrit turbo hakkında
rain man
17-04-2017, 19:44
Herkese merhaba.
Hibrit turbo kullanıcısıyım. Yaklaşık 6 aydır üzerinde (ilki beklenmeyen sebeplerden revize edilmek durumunda kaldı-hava filtre hortumundan kaçak olmuştu).
Orjinal turbosu gt 1749v idi aracın. Biz 2052s ölçülerine denk gelen hibrit turbo taktık. Günlük kullandığım ve tek aracım olduğu için yazılımcıdan istediğim beni yormayacak bir yazılım olmasıydı. Son vites hariç neredeyse dumansız bir yazılım var ama merak ettiğim şey şu.
Stok turbo 1.5 bar peak basıyordu stok yazılımda, biz hibrit ile şimdi 1.55 basıyoruz peak. Cont da 0.8 gibi, İlk iki viteste peak 0.8 bar. Basıncı açmak gibi bir niyetim var fakat öncesinde hibrit turbolarla ilgili bir kaç şey sormak istiyorum.
-En uzun süre ile sorunsuz bir şekilde hibrit turbo kullanımınız ne kadar oldu? Benzer bir durumda basınç ile ilgili neler yaptınız?
-Sorunsuzluk adına fabrika çıkışı 0 turbo takmak değecek bir harcama mı olur? Etrafta okuduğum kadarıyla hibrit turbolar orjinal turbolar gibi doldurmuyor diyor.
Gt2052s ile 2260 arasında ne gibi farklılıklar var elbette farklı ölçülerdeler ama ? Ben roll drag kovalamaktan uzak olduğum için günlük kullanımda beni üzmeyecek bir setup istedim bi nevi, sonra 2052s'e kadar verdik. Ama 2260'ı olan diğer benzer araçlar benimle aynı devirde doldurmaya başlıyor turboyu. Benim göreceli olarak daha küçük turboyu seçme sebebim günlük kullanımda turbo lag'ı vs yaşamamaktı. Eğer ikisi de aynı şekilde dolduracaksa 2260'a geçmek mantıklı değil mi?
Turboya tekerlek taktınız üstüne oturup geziyosunuz heralde :) araba nedir? stock turbo 1.5 bar basmaz saat yanlış muhtemelen replika. Pd130 türevleri bir araç kullanıyorsunuz diye tahmin ediyorum. Arabamı geçtim hibrit kelimesini cümle içinde dahi kullanmıyorum :) Eninde sonunda kırılacak dert etmeyin bu kadar
ercan26esk
17-04-2017, 20:12
bir hibrittir gidiyor ama bende tam mantığını anlamış değilim egzoz kısmı sabit emme bir takım işlemlerle büyütülüyor şimdi büyütüyorsun bu sefer daha fazla basınç için egzoz kısmına yükleniyorsun tamam iyi güzelde emmeyi büyüttük daha fazla basınç turbonun kendi yapısına zararlı değil mi onu tam anlamış değilim en azından uzun vade de nasıl olur . konuya hakim olanlar daha detaylı bilgi verecektir tabi.
rain man
17-04-2017, 20:16
Turboya tekerlek taktınız üstüne oturup geziyosunuz heralde :) araba nedir? stock turbo 1.5 bar basmaz saat yanlış muhtemelen replika. Pd130 türevleri bir araç kullanıyorsunuz diye tahmin ediyorum. Arabamı geçtim hibrit kelimesini cümle içinde dahi kullanmıyorum :) Eninde sonunda kırılacak dert etmeyin bu kadar
Ahahah yok. Tekerlerin 4'ü yerine de turbo taktım uçuyorum.
Araç alfa romeo 147 1.9 dizel. Pd muadili. Eninde sonunda kırılması mesele değil kullanıcılardan orjinal turboya göre ömürlerini karşılaştırmak istedim. Dert ettiğimden değil bilgi edinmek maksat.
bir hibrittir gidiyor ama bende tam mantığını anlamış değilim egzoz kısmı sabit emme bir takım işlemlerle büyütülüyor şimdi büyütüyorsun bu sefer daha fazla basınç için egzoz kısmına yükleniyorsun tamam iyi güzelde emmeyi büyüttük daha fazla basınç turbonun kendi yapısına zararlı değil mi onu tam anlamış değilim en azından uzun vade de nasıl olur . konuya hakim olanlar daha detaylı bilgi verecektir tabi.
Evet doğru mantıken de zararlı ama kullanımda ne kadar efektif orjinal turbolara göre merak ediyorum.
valla fındık kadar c2 turbosuna emme egzoz büyük hali ile 1.8 basıyodum banamısın demiyodu normal kullanımım uzun soluklu 1.6/7 idi yaklaşık 10bin yaptım sattım aracımı halen de 1.4 barda biniyolar. stock 1.1 basıyo sanırım.( Fe-Ka turbo Maslak)
turboman
17-04-2017, 23:29
Stoc turbonun fazla basması için fazla dönmesi lazım.fazla dönüncede illaki ömrü kısalır ama buna şukadar gider ben bukadar kullandım demek doğru olmaz hibrit lafı bana elektriği çağrıştırıyo sanki turboyu elektrikliye çeviriyolar bildiğin eksoz tarafını küçültüp erken açması veya emme palini büyütüp farklı şeyler yapmaya diyolar ama sanayi dilinde piç turbo diyoruz :D
HYbird melez anlamına geliyor. Bu yüzden housing aynı fakat turbonun içi farklı diye hiybird denilmiş. Hiybird turboda hem emme palini hemde egzoz palini büyütüyorlar. Kullandıkları mil veya kanatları Çin malı olduğu için pek dayanmıyor. Tabi iyi parçalar ile toplayan turbocularda vardır eminim. Bende bu ara aracıma hiybird turbo yaptıracağım. Uzun ömürlü olacağını sanmıyorum. Etrafımda 20-30 bin km hiybird turbo kullanan var. 1.7-1.8 bar ile yürüyorlar. (1.7 Corsa turbosu ) Tabi kullanıma da bağlı. Kullandığınız hava filtresi, yağ basıncı gibi faktörlerde turbonun ömrünü kısaltabiliyor. Yaptırdığınız hybird turbo bu faktörlere karşı dayanıklı olmalı.
rain man
18-04-2017, 11:24
Yorumlar için teşekkürler.
Yani ömür konusunda neredeyse yarı yarıya fark var. İkinci kez revize edildiğinde Turbocu kötü kalite pal kullanıldığını dilersem daha iyi pal takabileceğini söyledi. Ben de onay verdim o zaman. Soruları sormamın sebebi orjinal turboya göre çok az dayanıyorsa orjinal almak mantıklı idi. Ayrıca basınç olarak Turbodan turboya değişse de ortalama hangi basınçta kullanılıyor merak ettim.
Stok 1.5 bar diye yazılımcınin aktardığını yazdım. Orjinal yazılıma göre onun belirttiği yani. Bana da yüksek gelmişti değer o zaman.
ghibli06
18-04-2017, 11:46
turbo dizelleri benzinliler ile karıştırmayın, çoğu yüksek basınçla çalışıyor... ayrıca verim ve güç alabildiğiniz hibritin de ömrüne çok takılmayın, yeni bir turbo kaç para ki? sonuçta modifiye bu illa ki para harcanacak, harcananın karşılığını alın yeter :)
rain man
18-04-2017, 12:08
turbo dizelleri benzinliler ile karıştırmayın, çoğu yüksek basınçla çalışıyor... ayrıca verim ve güç alabildiğiniz hibritin de ömrüne çok takılmayın, yeni bir turbo kaç para ki? sonuçta modifiye bu illa ki para harcanacak, harcananın karşılığını alın yeter :)
Haklısın abi. Bilmeyen iki kişi konuştuğunda (ben ve arkadaşım) farkında olmadan gereksiz kaygıya sebep oluyor :) harcamaya harcıyoruz acaba doğru şekilde mi diye bi düşünce uyandı ama güvenilir tuner'ın sözüne itimat edip gittiği yere kadar kullanmak mantıklı olan sanırım :)
ghibli06
18-04-2017, 13:12
Haklısın abi. Bilmeyen iki kişi konuştuğunda (ben ve arkadaşım) farkında olmadan gereksiz kaygıya sebep oluyor :) harcamaya harcıyoruz acaba doğru şekilde mi diye bi düşünce uyandı ama güvenilir tuner'ın sözüne ve sözüne itimat edip gittiği yere kadar kullanmak mantıklı olan sanırım :)
yok yahu bilmemek değil estağfurullah :) sadece arabaya 10-15 HP verecek garanti bir sistem turbo büyütmek ya da hibrit vs iyi bir yazılımla... o güçler kolay kolay alınmıyor başka türlü, yeter ki hakkını versin...
gt2052s dediğin baya baya eski nesil diyebiliriz yani..
2260 ın benzer devirlerde doldurmasının sebebine gelirsek, gtb2260vkl - vklr dir diye tahmin ediyorum ballbearing olduğu için tepkime süresi kısa.
ben olsam gtd2060 takarım yalan yok. oem 17 kıvamında gelir aşağı yukarı, hem bilyalı hem seramik kaplamalı, miss.
hybrid şans işi biraz da, onur yazmış kimi o şekilde sorunsuz uzun süreler kullanıyor, kimi patır kütür kırıyor. ki yaşadığın yer dolayısıyla ben uzun ömürlü olacak olanı tercih etmen taraftarıyım, ist'da yaşasan neyse ancak sen Allah muhafaza kırsan turbonu araba min 1 hafta yatar duruma geçicek.
rain man
18-04-2017, 14:04
gt2052s dediğin baya baya eski nesil diyebiliriz yani..
2260 ın benzer devirlerde doldurmasının sebebine gelirsek, gtb2260vkl - vklr dir diye tahmin ediyorum ballbearing olduğu için tepkime süresi kısa.
ben olsam gtd2060 takarım yalan yok. oem 17 kıvamında gelir aşağı yukarı, hem bilyalı hem seramik kaplamalı, miss.
hybrid şans işi biraz da, onur yazmış kimi o şekilde sorunsuz uzun süreler kullanıyor, kimi patır kütür kırıyor. ki yaşadığın yer dolayısıyla ben uzun ömürlü olacak olanı tercih etmen taraftarıyım, ist'da yaşasan neyse ancak sen Allah muhafaza kırsan turbonu araba min 1 hafta yatar duruma geçicek.
Kırılmadan müdahale etmeme rağmen zaten bi hafta yattı, arabanın yatmasını istemiyorum o yüzden yapılmışken tam olsun düşüncesindeyim bende. Evet memnunum günlük kullanımda ama gerek aktif tork devir bandının yukarı taşınması gerek hibrit olup uzakta beni sıkıntıya düşürme riski açıkçası bu soruyu sordurdu.
Ben bu ise kalkışırken ne yazık ki Ball bearing turbo vs bilgim yoktu haliyle verilen reçeteyi uyguladık. Hatta ilaç neredeyse ben hissetmeden vücuduma verildi o derece. Öğrenmeye başladıkça bazı keşkeler vs oluyor tabi. Konuyu açma sebebim de bu keza.
Gtd 2060 ve 2060vk takip 250 bg üstünü alan var mesela. Yapmışken tam olsun diye sınırlı setup kullanmaktansa sanırım daha fazlasını istemeye başladım.
Bu motorda en çok tercih edilen Bu işlemlerde ya 2056 ya 2256 (2.4 ltd turbosu) ya da 2260 oluyor.
2260 noktasında ikilemde kalmamın sebebi gec dolmasını istemediğimdi ama çok farklı bi dolum olmadığı için şu an tekrar müdahale edebilirim.
Edit: 2060 vklr ile elemanın aldığını idda ettiği güç.
https://scontent-otp1-1.xx.fbcdn.net/v/t31.0-8/14753657_330677960657406_7442582808847061161_o.png ?oh=89825078b85091d68964da0631bf2031&oe=59924C15
emre2blue
29-04-2017, 19:54
Merhaba,
GTD2060 için çok uğraşman lazım, egzoz tarafı çift giriş olduğu için kesip biçmek gerekebilir. Yada ona uydurma bir kapak ile standart flanşlı birşeye çevirilebilir. Ama yapacak kişiyi iyi seçmek gerekecek. GTB2060VKLR ise aynı dertten muzdarip. Ona da 2260Egzoz kafası takılıp kullanılıyor, ama bolt-on değil sanırım, az bir tornalama ile uydurulabilir. Sorun LAG, şu anda GTB2060 VKLR ile işe başladım. Lag azcık var, eski GTB17'yi arar olmadım. Şimdi bende FE&KA ile görüşüyorum. Bende Emme pervanesine Billet yaptıracağım. Hem alt devirlere taşıyacağım max boost seviyesini. Hemde üst devirleri devam ettireceğim. Bence denemekten korkma, ama Şunu bilki dengesiz yüklenme hemen yağ kaçağına dönüyor. Uzun vadede dönecektir belki ama yine de sorun. Ha belki ballbearing kullandığımızdan riskimiz daha az ama yine de var.
Yeni konu açmak istemiyorum bu arada size ne tavsiye ettiler 6+6, 11+0, 10+0 bu kanat yapıları hakkında da bilgisi olan var mı? Biraz paylaşım yapalım bence. Özellikle dizel için.
rain man
30-04-2017, 07:52
Henüz bi Turbocu ile veya yazılımcım ile görüşmedim. Halihazırda bende de var olan 2052v 2.5 tdi turbosuna sözde minimal lag olsun diye karar vermiştik. Ama aynı motorda 2260 takan arkadaşın da çok yakın devirlerde doldurduğunu görünce boşuna fazla güçten mahrum kalmışım dedim. Soruyu sorma konuyu açma amacım da o.
Evet nette aradım baktım gtd veya gtb 2060'a denk gelen bir turbo bulamadım katalogda. 2260vklr de 3.0 tdi turbosu sanırım. Ne tip modifikasyonlar şart üzerinde bilmediğim için şimdilik askıda. Ama yarın öbür gün bir Turbo ihtiyacı oluşursa en azından bu şekilde çözmek isterim.
Şu an günlük kullanımda fazlasıyla tatmin ediyor. Derdim yarın öbür gün tam anlamıyla Project car olarak kullanmaya başladığım zamanda (yani günlük kullanmadığım zaman) ona uygun setup hazırlamak, değiştirmek.
Diğer teknik konularda fazlasıyla bilgili arkadaşlar cevap verecektir.
Henüz bi Turbocu ile veya yazılımcım ile görüşmedim. Halihazırda bende de var olan 2052v 2.5 tdi turbosuna sözde minimal lag olsun diye karar vermiştik. Ama aynı motorda 2260 takan arkadaşın da çok yakın devirlerde doldurduğunu görünce boşuna fazla güçten mahrum kalmışım dedim. Soruyu sorma konuyu açma amacım da o.
Evet nette aradım baktım gtd veya gtb 2060'a denk gelen bir turbo bulamadım katalogda. 2260vklr de 3.0 tdi turbosu sanırım. Ne tip modifikasyonlar şart üzerinde bilmediğim için şimdilik askıda. Ama yarın öbür gün bir Turbo ihtiyacı oluşursa en azından bu şekilde çözmek isterim.
Şu an günlük kullanımda fazlasıyla tatmin ediyor. Derdim yarın öbür gün tam anlamıyla Project car olarak kullanmaya başladığım zamanda (yani günlük kullanmadığım zaman) ona uygun setup hazırlamak, değiştirmek.
Diğer teknik konularda fazlasıyla bilgili arkadaşlar cevap verecektir.
Hocam ben de şuan sizin 3 sene önceki durumunuzdayım. 1.9JTD 156 sahibiyim. Hibrit turbo falan araştırırken sizin de Alfa kullandığınızı gördüm ve geçen sürede muhtemelen yeterli tecrübeye ulaşmışsınızdır diye düşünüyorum. Bana gerek turbo gerek yazılım ile ilgili ne yol izlemem gerektiği konusunda tecrübelerinizi paylaşabilir misiniz?
rain man
18-05-2020, 08:05
emre2blue varken bana düşmez ama öncelikle ne kadar güç almayı planlıyorsunuz aracın mekanik altyapısı nasıl, gittiği gibi durabilecek mi ya da süspansiyonu yeterli gelecek mi bunlara siz karar vereceksiniz.
147de fabrikasyon durumda 1749v turbo vardı, benim baktığım vakitlerde yurtdışı en sık uygulanan 2056v turbo idi, bizde 2052 yaptık. Çok büyümemiş gibi olsa da lag yine de hissediliyordu. O yuzden mümkünse konuda da yazılan ball bearingli yani bilyalı turbolara bakıp karar verin. Gtb diye geçer genelde. Ben de hız sınırlayıcı basamak enjektörlerdi ve stok enjektörler 240 bg kadar veriyordu maksimum. O yüzden ben günlükte beni üzmeyecek hardcore setup ama soft yazılımla gittim. Ki onun sayesinde 4 yıl 60 bin km neredeyse sorunsuz kullandım. Yazılımımı Ankara'da Racewerks Serdar Anık tdipower yapmıştı. Bütçe amaç belirleyip yola öyle çıkın.
Şahsen ben olsam 1756 benzeri ölçülerinde turboya karar verip sıkmaması için downpipe egzoz filtre intercooler yapar binerim.
hakan308
18-05-2020, 10:20
Bende 1.9 cdti asta h gtc kullanıcısıyım 147 ile aynı motor a sahip şuan us performans solft yazılım obd den baktımız zaman yazılımsız 1.3bar yazılımdan sonra 1.5 bar basıyor turbo ingilterede bir firma z19dth motorlar ile çok uğraşıyor gördüğüm kadarıyla gtb2260vk turbo ile 300hp lere yakın güc alıyorlar 2260vk ı takmak bir kaç işlemden gecirmek gerekiyor yalnış hatırlamıyorsam ehance performans firmanın adı bi inceleyin isterseniz
emre2blue
18-05-2020, 21:23
Geldim.. :D hasqar arkadaşım merhaba. rain man zaten soracaklarımdan birçoğunu sormuş. onları yazabilirsen her türlü tavsiyeyi veririm. 300HP ve sonrasına kadar yolun var. Tabiki bu değeri alacağın motoru bilmek lazım 1.9 JTD olarak 8V mi? yoksa 16V bir aracın mı var. Her türlüsüne de yazılım yapmak yüklemek mümkün. 8V tabiki biraz eski ve enjektör bulmak zor. Fakat 16V 1.9 JTDM için artık çok şey var bilgimizde. Fakat şunu unutma, bir TDI yüklemiyorsun. Ve asla ucuza çıkmayacak TDI gibi. Ben şu anda yapılabilecek, takılabilecek parçaların sonuna doğru geldim 159 1.9 16V aracımda 300HP zorluyorum günlük. Senin araban benimkinden az daha kolay olur 16V ise. En azından vites kutusu problemi yaşamazsın. Ve senin aracının hafifliği çok daha hızlı hissettirir. Kısacası sen hedelerini yaz. Biz burdayız... Yazılım işini de konuşuruz. Tavsiye edeceğim yerler elbet olacak. Türkiye içi veya Yurtdışı olarak.
Bende 1.9 cdti asta h gtc kullanıcısıyım 147 ile aynı motor a sahip şuan us performans solft yazılım obd den baktımız zaman yazılımsız 1.3bar yazılımdan sonra 1.5 bar basıyor turbo ingilterede bir firma z19dth motorlar ile çok uğraşıyor gördüğüm kadarıyla gtb2260vk turbo ile 300hp lere yakın güc alıyorlar 2260vk ı takmak bir kaç işlemden gecirmek gerekiyor yalnış hatırlamıyorsam ehance performans firmanın adı bi inceleyin isterseniz
2260 tabiki takılabilir. Fakat gerekli değil hedef 300HP ise. boşuna LAG olacak. Drag/Roll yapmayacaksa şehir içi berbat olur kullanımda. Üst devir basacağım. Hız ibresini çevirmeyi günlük bir iş bilirim derseniz. EGT'den kurtulmak için 2260 takılabilir. Ama ben tavsiye etmem.
emre2blue 16v abi astradaki motor da. 150 hp orj hali ile seninkinin aynısı yani özetle
hakan308 opcom yada launch ile basınca bakın, elm türevleri ile tam protokol alamadığınız sürece 1.55 üstünü göstermez.
hasqar
1.9 jtd olarak çok örnek var, ilk etapta intercooler ve turbo şart ama 8v olduğu için enjektör biraz dert olur sonrasına.
ben gündelik kullanım için 1756 ebatı öneririm şahsen, 190-200 hp bandına kadar üfleyebilir rahatça intercooler ve dp ile desteklendiğinde.
zaten standart 115 hp lik versiyon ise , 156 1.9 jtd sw yaptığımızda 140-145 hp aralığında güç almıştık fakat rail sensörü hatası sonrası limp e düşüyordu araç. rail basıncı oem olduğu halde, sorunu aşamadık o dönemde arkadaşında araca harcıcak maddi gücü yoktu orj e çevirdik tekrardan. yakın arkadaşımdaydı araba :)
Geldim.. :D hasqar arkadaşım merhaba. rain man zaten soracaklarımdan birçoğunu sormuş. onları yazabilirsen her türlü tavsiyeyi veririm. 300HP ve sonrasına kadar yolun var. Tabiki bu değeri alacağın motoru bilmek lazım 1.9 JTD olarak 8V mi? yoksa 16V bir aracın mı var. Her türlüsüne de yazılım yapmak yüklemek mümkün. 8V tabiki biraz eski ve enjektör bulmak zor. Fakat 16V 1.9 JTDM için artık çok şey var bilgimizde. Fakat şunu unutma, bir TDI yüklemiyorsun. Ve asla ucuza çıkmayacak TDI gibi. Ben şu anda yapılabilecek, takılabilecek parçaların sonuna doğru geldim 159 1.9 16V aracımda 300HP zorluyorum günlük. Senin araban benimkinden az daha kolay olur 16V ise. En azından vites kutusu problemi yaşamazsın. Ve senin aracının hafifliği çok daha hızlı hissettirir. Kısacası sen hedelerini yaz. Biz burdayız... Yazılım işini de konuşuruz. Tavsiye edeceğim yerler elbet olacak. Türkiye içi veya Yurtdışı olarak.
2260 tabiki takılabilir. Fakat gerekli değil hedef 300HP ise. boşuna LAG olacak. Drag/Roll yapmayacaksa şehir içi berbat olur kullanımda. Üst devir basacağım. Hız ibresini çevirmeyi günlük bir iş bilirim derseniz. EGT'den kurtulmak için 2260 takılabilir. Ama ben tavsiye etmem.
Merhaba, aracım 16V 140lık 2004 156 alt devir ve kalkışlarda çok hantal kalıyor araç. Başta bu canımı sıkıyordu yazılımla çözülür falan dediler, sonra turboyu hibritle, downpipe yap gibi şeyler de işitince bu araçlarla ilgili tecrübe edenlerin tecrübelerinden faydalanmak istedim. Çünkü bunları söyleyenler hep vagcılar olduğu için araç hakkında bilgi sahibi değildiler ve Alfa Romeo'yu fazla hafife aldıkları için harcanan paranın boşa gideceğini düşünüyorlardı.
Neyse esasında belli bir hedefim yok, yönlendirmeye açığım. Şunu şunu yaparsan şu avantajı olur ortalama şu maliyeti olur gibi tavsiyelerinizi bekliyorum açıkçası. Çok çok abartılı deli dehşet bir güce ihtiyacım yok. Yeni turbonun avantajı ne hibritle turbonun avantajı ne. Downpipe nasıl olmalı, yazılım nerde nasıl yapılmalı. Maliyetler ne olur ortalama gibi konularda bilgi sahibi olup ufak ufak başlamak istiyorum. Bu konulara biraz uzağım ve yönlendirilmeye ihtiyacım var.
Frenleme olarak 166nın 310mmlik disk ve kaliperlerini araştıracağım. Veya korona muhabbeti sonrası yurtdışından gtanın 330mmliklerine bakacağım
Bu gece Alfa olarak swap, turbolama vs birçok proje yürütmüş biri ile de fikir alışverişi yapıp genel olarak levent ve rain man arkadaşların da dediği gibi bir fikir oluştu kafamda. Mevcut turboyu hibritleyip, downpipe ve yazılımla beraber 200 240 HP arası bir güç elde edilebilir zaten mevcut turbo kapasitesi ile maksimum 240 HP elde edilebilecekken mevcut enjektörler de maks. 250 HP güç destekliyor bilgisini aldım. Hal böyle olunca mevcut kurlarla şuan turboya bu kadar para harcamaya gerek yok diye düşündüm. Bir süre bu şekilde kullanıp yetmediği zaman büyük turbo + enjektör yaparım diye düşünüyorum ama muhtemelen buna ihtiyaç duymam bile. Tabi tavsiyelerinize açığım. Bu işlemler nerde nasıl yaptırılmalı? Motor ömrüne ne kadar etkisi olur. Enjektör ömrü kısalır mı? Ayrıca dikkat etmem gereken noktalar oluşur mu? Mevcut intercooler yeter mi? Hor kullanılmadığı sürekli sıkıştırılmadığı sürece sorun yaşatır mı?
rain man
19-05-2020, 10:25
Merhaba, aracım 16V 140lık 2004 156 alt devir ve kalkışlarda çok hantal kalıyor araç. Başta bu canımı sıkıyordu yazılımla çözülür falan dediler, sonra turboyu hibritle, downpipe yap gibi şeyler de işitince bu araçlarla ilgili tecrübe edenlerin tecrübelerinden faydalanmak istedim. Çünkü bunları söyleyenler hep vagcılar olduğu için araç hakkında bilgi sahibi değildiler ve Alfa Romeo'yu fazla hafife aldıkları için harcanan paranın boşa gideceğini düşünüyorlardı.
Neyse esasında belli bir hedefim yok, yönlendirmeye açığım. Şunu şunu yaparsan şu avantajı olur ortalama şu maliyeti olur gibi tavsiyelerinizi bekliyorum açıkçası. Çok çok abartılı deli dehşet bir güce ihtiyacım yok. Yeni turbonun avantajı ne hibritle turbonun avantajı ne. Downpipe nasıl olmalı, yazılım nerde nasıl yapılmalı. Maliyetler ne olur ortalama gibi konularda bilgi sahibi olup ufak ufak başlamak istiyorum. Bu konulara biraz uzağım ve yönlendirilmeye ihtiyacım var.
Frenleme olarak 166nın 310mmlik disk ve kaliperlerini araştıracağım. Veya korona muhabbeti sonrası yurtdışından gtanın 330mmliklerine bakacağım
Bu gece Alfa olarak swap, turbolama vs birçok proje yürütmüş biri ile de fikir alışverişi yapıp genel olarak levent ve rain man arkadaşların da dediği gibi bir fikir oluştu kafamda. Mevcut turboyu hibritleyip, downpipe ve yazılımla beraber 200 240 HP arası bir güç elde edilebilir zaten mevcut turbo kapasitesi ile maksimum 240 HP elde edilebilecekken mevcut enjektörler de maks. 250 HP güç destekliyor bilgisini aldım. Hal böyle olunca mevcut kurlarla şuan turboya bu kadar para harcamaya gerek yok diye düşündüm. Bir süre bu şekilde kullanıp yetmediği zaman büyük turbo + enjektör yaparım diye düşünüyorum ama muhtemelen buna ihtiyaç duymam bile. Tabi tavsiyelerinize açığım. Bu işlemler nerde nasıl yaptırılmalı? Motor ömrüne ne kadar etkisi olur. Enjektör ömrü kısalır mı? Ayrıca dikkat etmem gereken noktalar oluşur mu? Mevcut intercooler yeter mi? Hor kullanılmadığı sürekli sıkıştırılmadığı sürece sorun yaşatır mı?
Elimden geldiğince cevaplayayım. Üstündeki turbonun stok haliyle 240 bg'e çıkması imkansıza yakın. Eğer hedeflenen arabanın biraz daha hareketlenmesi ise, leventin de önerdiği benim de yazmış olduğum gibi 1756 senin kalemin. Hem lag sorunu oluşmayacak hem de 200 üstü gücü çok rahat alacaksın. Beyin ve sensörler olarak birebir 147 ile aynı olmayacağını tahmin ediyorum. O yüzden direk turbo intercooler filtre yazılım ile işin içinden çıkamayabilirsin. Bu konuda daha bilgili olarak usta ve yazılımcılardan kesinlikle teknik destek almalısın. İstanbul'da kendisine kefil olduğum Sportivo Yılmaz Usta'yı önerebilirim. Tabi öncesinde kendisi ile görüşmende de fayda var. Ben işlemlerimi Ankara'da Alfin Serviste yaptırmıştım. Siz İstanbulda olduğunuz için orayı önerdim.
147'deki intercooler 3 litre kadardı ve hiç bir işe yaramıyordu. en az 5 6 litrelik oraya montaj yapacak ustanın da olur dediği iyi bir intercooler senin işine HER TÜRLÜ yarayacaktır. Zira amaç sadece güç almak değil. Verimli
ve sürekli olmasını da sağlamak. Ama şart mı? Değil.
Filtre vs şart değil. Çok düşünürsen kutu içi filtre alabilirsin.
Komple egzoz yapmasan da downpipe EGT'yi düşürmek açısından bence olmalı. Ben Ankara'da Koç Egzoz'da yaptırmıştım.
Bana 210 220 bg seviyesi yeterli geldiğinden her şeyi yaptım ama gücü sınırladım. Ki ciddi araçlar hariç hem şaka makinesiydi hem de benim keyfimi yerine getirdi günlükte. Şehir içi kullanımda 4 piston brembolara gerek pek de yok.
Bu arada levent ve emre abiye teşekkürler.
Hibrit turbo + Yazılım + Downpipe , varsa egr iptali vs senin işine fazlasıyla yarayacak olup tahmini maliyeti sadce bunların 4 veya 5 bin olur en az. Ek herhangi bir sorun çıkmadığını farz ediyorum tabi.
emre2blue
19-05-2020, 12:31
240HP bence hayal. Enjektörleri görmek lazım. Duman dumana giden bir 240HP olur. EGT tavan yapacaktır. değmez. 180-200 bandında hiçbirşeye ellemeden birşey yapılabilir. 140HP için hangi turbo kullanıyor ona bakmak lazım. Ama önce Enjektörleri görmek lazım. Vites kutusu sağlamdır. Baskıyı da değiştirmeye gerek kalmaz hemde.
Intercooler kesinlikle gerekli. 6LT falan alır takarsınız. Downpipe gerekir. EGR kesinlikle iptal olmalı bence. DPF varsa iptal edilmeli. Uğraştırmasın. Ömür olarak Motor içinde hiçbirşey olmayacaktır. Fakat Turbonun ömrüne birşey diyemem. Enjektörleri de düzgün bir yere götürürsün tekrardan kalibre ederler IMA kodu yarattırırsın. İşletirsin beyine o kodları, pırıl pırıl olur.
Turbo için değişim yapabilirsin tabiki. Ama para meselesi. Çünkü Onu uydurmak lazım. Egzoz manifoldu lazım olabilir belki. VKLR turbonun yenileri çıktı sanırım. 2060'tan küçük versiyonları olması lazım. Onlardan kullanabilirsin. Ama harcadığına değecek bir güç vermeyecek. Fakat uzun ömürlü olur. Düzgün yerde yapılırsa.
Sen ne yaparsan yap paran hep yanında olsun. 3-4 ile başlar bakarsın 10 olmuş. Alfa bu.
rain man emre2blue çok teşekkür ederim. 240 zaten mevcut turboyu hibritleyerek maks. maks. görülebilir olarak yorumlamıştı tabi canını çıkarıp bu gücü almak değil amaç. Min maliyet ile max. verimliliği elde etmek. Şuan turbo fiyatlarına bakınca onu uydurması falan derken 15 20bin liradan aşağı çıkacak gibi durmuyor.
Hibrit + downpipe + yazılım ve intercooler diyoruz o zaman herkesin ortak düşüncesi olarak.
1756dan bahsettiniz, bu hibrit yaparken bir ölçü falan mıdır yoksa yeni turbo için model kodu mudur?
Hibrit turbolar ömür olarak sakıncalı mıdır?
İntercooler uydurması zor mudur? Bunlarda universal olarak markalar mı var farklı araçlarınkini mi uyduruyoruz?
Downpipe, egr dpf iptali gibi işlemleri muayene zamanı orjinale çevirmek gerekir mi?
Downpipe yapılırken egzoz sisteminde başka değişiklikler yapmaya gerek var mı?
Enjektör kodlamalarını dizel servisleri mi yapıyor ve farklı işlem yaptırmaya gerek var mı? Mazot pompası revizyonunu orjinal kit ile yeni yaptırmıştım, onda farklı bir şeye ihtiyacım var mı?
rain man
19-05-2020, 17:13
1756 ölçülerinde hibrit.
Her custom işte olduğu gibi ustası ve montajı önemli. İlk hibrit turbomu yaptığım esnada takılan hava filtresi hortumunun bükümünü yere doğru veren bir başka usta yüzünden çok kısa sürede toz toprak çektiği için turbo pervaneleri zarar görmüştü. Tekrar gitti geldi turbo. Fakat onu gören bulan usta bu sefer turboyu kendisi yanlış takmıştı tekrar revizyon görmek zorunda kaldı. O yüzden net bir şey söylemem zor. Ama şu anki hali çok rahat 20 bin km'dir var ve sorun yok.
İntercooler işi mesele. 147'de radyatör önündeki boşluk baya darmış (halbuki motor havuzu geniş). Kalınlığına bakmadan almıştım. Tamponu içerden traşlamamıza rağmen zar zor monte ettik ve ona rağmen kastırıyor mesela. Can sıkabilir. Aklınızda olsun. Ben HG motorsports kullandım, bir başka arkadaşım Mishimoto kullandı. İntercooler deyip geçmemek lazım ama senin yapacağın projede markaya veya hangi tip intercooler olduğuna takılmaktan çok hacmi ve boyutları ayarla gerisi usta işi. Komple krom borularla montaj oluyor. İyi tarafı hortum delindi sorunu bitiyor.
Downpipe'ı tek yapman normalde yeterli. Ama egzoz manifoldu seçeceğin turboya göre gerekebilir.
Enjektörleri pompacılar yapıyor. Ama kodlama kısmını bilmiyorum. Sadece şunu söyleyeyim sana. Ben enjektörleri kontrol ettirmek için götürdüğüm bir pompacı benden habersiz beyinden bir şeyleri resetlemişti. Sonra arabadaki overboost sorununu bulmak için aradık aradık durduk. Aklında olsun. Tüm işleri yap, en sona yazılımı bırak ve sonra dokundurma kimseye.
Teşekkürler rain man
Turbo hibritlenirken giriş çıkış genişliğinde değişiklik oluyor mu? Turboyu yaptırıp öyle bi downpipe yaptırmak gerekiyor?
İntercooler için krom boruları hazır mı bulmam gerekiyor yoksa özel mi yaptırıyorum?
turbo büyüyecekse oem gtb1756 bulmak daha mantıklı olur, orj manifolda flanş vb yöntemlerle montajlanır.
kendi turbosu gt1749v, max olarak 185 hp (iyimser) üfleyebilir ancak. Araç zaten 140 hp lik versiyonmuş, sadece yazılım sonrası bile limite gelir.. 175 hp ztn yazılımla alınıyor bu üniteden.
işin en temiz ve sorunsuz kısmı, turbo değişmeden.
750-1250 tl yazılım
bence 7-8 lt hacimli cooler 2000 tl
750 downpipe
dersek max 3 bin tl ye bu iş hallolabilir.
turbo değişirsen de ortalama 2500-3000 tl de ona harcarsın, hybrid de yapsan 2500 tl bandında. düzgün 1756 bulsan o da o rakamlardan aşağı pek olmaz. yani 6-7 bin tl bandına yükselir iş, tabi yazılım fiyatı da değişecektir işin içinde hybrid yada büyük turbo olunca. kalibrasyonu pid leri vs derken.
ama duman olması yada olmaması tamamen yazılım değil , aracın durumu ile de alakalı.
sonuçta 16 yaşında araba, enjektörler sensörler pompa kondisyonu nasıl biraz soru işareti mevcut. enjektördeki en ufak işeme bile dumana sebebiyet vericektir. en iyimser şekilde de bunlar sorunsuz dersek spoolup yani turbo basınç oluştururken alttan (3. vites 1300 devir gibi) basıldığında bir miktar duman bırakıp, sonrası dumansız olabilir veya biraz daha turbo yükünü azaltarak tamamen dumansız ama 1300-2000 devir arasında tork %85 potansiyelde sağlanarak yürütülebilir.
Teşekkürler levent
Aracın motoru 300binde anahtar değmemiş fakat benzinli gibi sessiz saat gibi çalışıyor. Diğer dizelerin yanında sesi çıkmıyor desem yeri. Ekspertiz (ne kadar doğru bilmem ama) yüzde 94 dedi. Sadece motora baktırdım, motor iyi sadece turbodan dolayı çok az duman atabiliyor gaza yüklenince. Hibrit yapsam onun revizyonu da aradan çıkmış olur diye düşünüyorum. Pompayı yeni revize ettirdim.
Hibrit yaptırmak mı temiz bulmak mı daha mantıklı tabi nereden temin edilir onu da bilmiyorum İnternete yazdığımda veya sahibinden de falan aradığımda pek isteğimi karşılayacak sonuçlar gördüğümü sanmıyorum.
Yarın intercooler ve downpipe için fiyat alacağım.
levent emre2blue rain man
Bir de methanol ile ilgili fikrinizi alabilir miyim? Gerekli midir? Maliyeti aşağı yukarı nedir? İlk etapta intercooler yerine böyle birşey yapsam daha verimli olabilir mi?
emre2blue
20-05-2020, 15:15
Meth burada gerekli olmayabilir. IAT'a bakmak lazım, güzel bir intercooler olabilir. METH kit satanların parasından etmek istemem. Ama en küçük nozzle alıp takabilirsin de. Onu yazılımdan sonra bakmanı tavsiye ederim. EGT ne olacak? IAT ne olacak. METH kiti bence güzel bir icat. Yüklü arabaların olmazsa olmazı bence.
mikelazi
20-05-2020, 17:23
güzel bilgiler paylaşmışsınız beyler levent rain man emre2blue tebrikler.insanın 1.9jtdi alası geliyor :)
bu ortamda bende leo gibi düşünüyorum.
ilk etapta stock turbosu(gta1749v galiba)+cooler+dp+iptaller yapılır.turbo dayandığı kadar gidilir,bittiği yerde hibride geçilir.hem bu süre zarfında 16 senelik motor kondisyonuda test edilmiş olur.belki eldende geçirilir.
hasqar bu üçlüyü dinle sırtın yere gelmez ;)
levent emre2blue rain man
Bir de methanol ile ilgili fikrinizi alabilir miyim? Gerekli midir? Maliyeti aşağı yukarı nedir? İlk etapta intercooler yerine böyle birşey yapsam daha verimli olabilir mi?
meth ilk etapta gereksiz olur, iat için cooler gerekeni sağlayacaktır zaten. Emre abinin dediği gibi ilk aşama sonrası loglar alınıp duruma göre bakılır meth e :)
Ozgu_Akcan
13-10-2020, 22:53
hazır konuyu bulmuşken bende yazayım :D
konusunu açmıştım ama pek bilgi sahibi arakadaş çıkmamıştı. 2001 model Discovery 2 aldım bütün ağır bakımlarını bütün alt takımı değiştirdik sıra geldı turboya
önce EGR yi iptal edip sonrasında turboyu hibritlemek istiyoruz sonrasında tabikide yazılım! yazılım için özgüne gidicem fakat turboyu nerde yaptıracağımı bulamadım
tavsıye edebilceğiniz bir yer varmıdır istanbulda ?
alper_pug
14-10-2020, 00:36
hazır konuyu bulmuşken bende yazayım :D
konusunu açmıştım ama pek bilgi sahibi arakadaş çıkmamıştı. 2001 model Discovery 2 aldım bütün ağır bakımlarını bütün alt takımı değiştirdik sıra geldı turboya
önce EGR yi iptal edip sonrasında turboyu hibritlemek istiyoruz sonrasında tabikide yazılım! yazılım için özgüne gidicem fakat turboyu nerde yaptıracağımı bulamadım
tavsıye edebilceğiniz bir yer varmıdır istanbulda ?
F30 aracımda FT turbo Ferhat'ın yaptığı hybrid turbo kullanıyorum. Çok memnunum tavsiye ederim.
AliGizda
14-10-2020, 07:52
hazır konuyu bulmuşken bende yazayım :D
konusunu açmıştım ama pek bilgi sahibi arakadaş çıkmamıştı. 2001 model Discovery 2 aldım bütün ağır bakımlarını bütün alt takımı değiştirdik sıra geldı turboya
önce EGR yi iptal edip sonrasında turboyu hibritlemek istiyoruz sonrasında tabikide yazılım! yazılım için özgüne gidicem fakat turboyu nerde yaptıracağımı bulamadım
tavsıye edebilceğiniz bir yer varmıdır istanbulda ?
1.6 HDI aracımda Maslak Turbo' nun hibritli turbosunu kullandım 10K km kadar. Bir sıkıntı yaşamadım, tavsiye ederim.
emreogut
14-10-2020, 12:54
hazır konuyu bulmuşken bende yazayım :D
konusunu açmıştım ama pek bilgi sahibi arakadaş çıkmamıştı. 2001 model Discovery 2 aldım bütün ağır bakımlarını bütün alt takımı değiştirdik sıra geldı turboya
önce EGR yi iptal edip sonrasında turboyu hibritlemek istiyoruz sonrasında tabikide yazılım! yazılım için özgüne gidicem fakat turboyu nerde yaptıracağımı bulamadım
tavsıye edebilceğiniz bir yer varmıdır istanbulda ?
kesinlikle FT Turbo (Ferhat Toker)
Ankara'dan bile söküp yolluyorum, çok memnun kaldım.
Ozgu_Akcan
15-10-2020, 20:28
F30 aracımda FT turbo Ferhat'ın yaptığı hybrid turbo kullanıyorum. Çok memnunum tavsiye ederim.
1.6 HDI aracımda Maslak Turbo' nun hibritli turbosunu kullandım 10K km kadar. Bir sıkıntı yaşamadım, tavsiye ederim.
kesinlikle FT Turbo (Ferhat Toker)
Ankara'dan bile söküp yolluyorum, çok memnun kaldım.
FE-KA turboyu cok duyuyordum son zamanlarda biraz yaptığı işleri bozduğunu duydum. maslakta yanlış hatırlamıyorsam kadir diye bi arkadaş varmış ona bi uğricam
FT turbo ya da uğricam mutlaka teşekkür ederim arkadaşlar. yarın muayne var cumartesi turboyu söktürüp gideceğim inşallah
AliGizda
16-10-2020, 07:28
FE-KA turboyu cok duyuyordum son zamanlarda biraz yaptığı işleri bozduğunu duydum. maslakta yanlış hatırlamıyorsam kadir diye bi arkadaş varmış ona bi uğricam
FT turbo ya da uğricam mutlaka teşekkür ederim arkadaşlar. yarın muayne var cumartesi turboyu söktürüp gideceğim inşallah
FE-KA bozmadı ayrıldılar.
Ferhat ve Kadir ortaktı, şimdi ikisi de dükkan açtı. Ferhat; FT-Turbo. Kadir; Maslak Turbo olarak yollarına devam ediyorlar.
Ferhatta ilgi yok arıyorum açmıyor msj atıyorum görmüyor, turbo mil kesmişti ikisini de aradım o zaman tercihim Maslak Turbo Kadir oldu. İlgisiyle desteğiyle hemen işimi halletti. Başka yer aramayın
Ferhatta ilgi yok arıyorum açmıyor msj atıyorum görmüyor, turbo mil kesmişti ikisini de aradım o zaman tercihim Maslak Turbo Kadir oldu. İlgisiyle desteğiyle hemen işimi halletti. Başka yer aramayın
+1
Dükkana gittik onunla da daha önce gorüşüldü diye sorduk burda mı kendisi falan yok dediler tekrardan ordaki çalışana anlattık durumu tam çıkıcaktık üst kattan indi ferhat usta. Bize yok diyen elemanla bi göz göze geldik anlamıştır içimden geçenleri.
Sonra turboyu aldık taktık araçta bi sıkıntı oldu kontrol ettirelim dedik usta kac kere aradı,abi gelicem dedi.sonra aramalara cevap vermedi akşamda olduğunda kapatıp gitmiş.
Zaten sonrasında araştırınca maslak turboyu öğrendik,orayla da görüşmeden karar vermeyin derim
ibrahimabi50
29-10-2023, 23:06
Ft turboya 30 defa heryerden yazdım bi kere geri dönüş yapılmadı güvenmediğim için yaptırmadım
İletişim ne kadar önemli...
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.