PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : 207 1.6 hdi cekis düşüklüğü cok yakma ıkına ıkına gitme sorunsalı...



Satanael
07-05-2017, 16:05
Merhaba arkadaşlar;

Aracim 103 binde 1.6 hdi 207. Yaklasik 1200 km once sifir baskı balata - sanzuman yagi vs hepsi yapildi ve 1000 km yakindirda yazılımlı olarak kullaniyorum. Fakat aracimda eskidende hafif vardi ama yazilimdan sonra dahada belirgin hale gelen bi 3000 devir sonrası ıkına ıkına gitme ve bi haftadirda çekiş düşüklüğü var. Turbo basıncı kontrol edildi sorun yok gözüküyor.

Yazilim guncellemesi oncesi depoyu doldurup wurth eklemistim. Hatta ongece bayabi devirli kullanmistim. Ertesi gun yazilim guncellemesi yapildi o bi hafta yani depo bitene kadar arac muazzam gidiyordu ki daha 1750 d/d asilmaya başlıyordu. Tek sikinti yakit fazlaydi.7.5 ortalamayla gezdim hatta pompada biraz daha fazlaydi bu deger.yaklasik 8-8.5 gibi.hadi yeni falan dedim.Depo bitti yeniden yakit aldım ama son bi haftadir arac boyle bi hantallasti ıkına ıkına gidiyo. Yakit shell kendi kurumsal yerinden aliyorum bide. Baska yakitlarda aldim ama arac suan boyle keyif vermiyo 3000 devir uzerinde hafif kesiklikler var ara ara yukledigimde kesip devam ediyo. Oysaki guncellemeden sonra 4000 d/d ya kadar soluksuz donuyodu... yazilim firmasi ile gorustum hqni kara duman vs boyle bi sikinti fazla yakma vs de yok. Yakmasi gerekeni yakiyo gibi... fakat hala daha deli gibi yakiyo. 7.5 ortalama var ki pompada 8 i bulur.enjektorlerde pompada yada baska biseydemi bi sıkıntı var. Basina gelmis gecirmis yada anlayan eden varsa bi yardimci olabilirse cok tesekkur ederim..

Aracta ariza atma hata vs de yok. Yazilim + dp + orjinal son uzerinde.

RSX
26-05-2017, 04:06
Mazot filtrene bi baktir ibrahim hava yapmis olabilir

FaBeRgE
26-05-2017, 14:59
debimetre geldi benim aklıma...

mikelazi
27-05-2017, 16:40
egr contalandımı

seref1
27-05-2017, 16:45
Aynı sorun bizimde başımıza geldi.önce EGR'yi komple değiştik.sonra basınç valfini değiştirdik 20k oldu şuan bir sorun yok

Rafet01
28-05-2017, 12:10
Eski 2006 model 307 1.6 hdi 110luk aracımda yazılım yoktu yaptıracaktım fakat sırf bu bahsettiğiniz sorunu çözemediğimden en son çok sevdiğim aracımdan soğuyup satmıştım. Denemediğimiz baktırmadığımız parça kalmadı nerdeyse. Yakıt dediğiniz gibi normalin biraz üstündeydi ve aracın bi gidişi bi gidişini tutmuyordu bazen ıkına ıkına bazende çok iyi giderdi. Sırf buna uyuz olduğumdan performansla işi olmayan birine satmıştım.
Denediklerim;
-Farklı yakıtlar
-Ağır hafif tüm bakımlar filtreler, triger seti, enjektör, turbo...
-Sensör değişimleri; turbo selenoid, turbo basınç, akışmetre...
-Egr iptali, katalizör iptali
Araç daha 150 bin kmdeydi arıza kodu falanda çıkmazdı.
Umarım basit birşeydirde çözersiniz çok sinir bozucu bir durum çünkü...

KÖROĞLU
28-05-2017, 13:12
Ben benzer durumu c4 de yakıt hortumu değiştirerek çözdüm. Belki fikir olur.

No23
30-05-2017, 13:04
Gidişte ki bu kararsızlığı aklıma klape'yi getirdi. intercoolerdan emmeye giden hortum üzerinde bazı versiyonlarda klape kontrol oluyor, sizinki de öyleyse klape doğru çalışmıyor olabilir. Klapenin görevi; bildiğiniz benzinli motordaki gaz kelebeği gibi havanın kontrolünü sağlıyor. Arabanın sağır gittiğini hissettiğin anda kaputu aç ve turbo hortumlarını kontrol et, gaza bastığında büzüşme ya da olması gerekenden fazla şişme varsa klape sorunudur. Tabi aracınızın motor fotografını görmediğim için klapelimi yoksa intercoolerdan direk emmeye hortummu var bilmiyorum. Google a "207 1.6 hdi turbo klape sorunu" yazarsanız yaşayan 1 2 kişiyi görürsünüz. Direk klape yazmayın kalorifer sisteminde de klape var :) geçmiş olsun inşaallah sıkıntınızı en yakın zamanda giderirsiniz.

dieselpower
30-05-2017, 13:10
n75 valfi ?

Satanael
31-05-2017, 20:46
Mazot filtrene bi baktir ibrahim hava yapmis olabilir

mazot filtresi ikinciye değişti basta oyle düşündüm ama değilmiş.düzelmedide.


debimetre geldi benim aklıma...

bilgisayara bagladık yol testine cıktık debi metre verisel olarak gayet muntazam calıstıgı görülüyor. hata falanda vermedi. ama baska bi debimetre ile değiştirme imkanım olmadı hic. ama aklımdaki üc unsurdan bi tanesi kesinlikle. en kısa zamanda denk getirirsem bitane deniyecegim.


egr contalandımı

egr yazılımdan iptal ama söküp kör tapa işini yapmadık.


Aynı sorun bizimde başımıza geldi.önce EGR'yi komple değiştik.sonra basınç valfini değiştirdik 20k oldu şuan bir sorun yok

basınc valfi dediginiz? yakıt sistemindekimi?


Gidişte ki bu kararsızlığı aklıma klape'yi getirdi. intercoolerdan emmeye giden hortum üzerinde bazı versiyonlarda klape kontrol oluyor, sizinki de öyleyse klape doğru çalışmıyor olabilir. Klapenin görevi; bildiğiniz benzinli motordaki gaz kelebeği gibi havanın kontrolünü sağlıyor. Arabanın sağır gittiğini hissettiğin anda kaputu aç ve turbo hortumlarını kontrol et, gaza bastığında büzüşme ya da olması gerekenden fazla şişme varsa klape sorunudur. Tabi aracınızın motor fotografını görmediğim için klapelimi yoksa intercoolerdan direk emmeye hortummu var bilmiyorum. Google a "207 1.6 hdi turbo klape sorunu" yazarsanız yaşayan 1 2 kişiyi görürsünüz. Direk klape yazmayın kalorifer sisteminde de klape var :) geçmiş olsun inşaallah sıkıntınızı en yakın zamanda giderirsiniz.

bunuda yapılacaklar arasına ekleyecegim,fikir icin cok teşekkürler.


aracımı cok severek aldım ama nazardanmıdır neydendir bi türlü cıkamadık su sorunun icinden. satmak aklıma geldi her seferinde kıyamadım cunki bu temizlikte baska bi arac arasam cidden zor. yardımlar fikirler icin cok teşekkürler. denk geldikce baska bi 207 1.6 hdi bulup deneye deneye işin icinden cıkmayı umuyorum insallah cozulur.

aklımda debimetre , selenoid valf ve map sensoru vardı.buna ilaveten acaba enjektörlermi dedim sonradan. bakalım yakıt hortumu ve klapeyide liseteye ekliyeyim. insallah sorun cozulurde sorunsuz devam ederim 207 macerasına. tekrardan teşekkürler.