Orijinalini görmek için tıklayınız : Jom Blue Line coilovermı eibach yaymı?
huseyinturk
14-05-2017, 10:57
e90 aracımı basmak için bütçeme uygun iki seçeneğim var,
Ya patlak olan amortisör sebebiyle 2 sıfır ön amortisör + eibach sportline yay alıcam malzeme toplamı 1500 oluyor.
Ya da çok aramama rağmen iyi yada kötü yönde sağlıklı bir kullanıcı yorumuna ulaşamadığım jom blue line coil over takımı alıcam. 1600 Lira civarı fiyatı var.
Jantların etsi orjinalinden 1,8 cm dışarda durduğu için 5 cm yay sürtme yaparmı diye tereddütteyim, çok basma gibi bir derdimde yok teker ile çamurluk arasındaki boşluk kapansın yeter konfor daha önemli. Değerli fikirlerinizi bekliyorum, teşekkürler
aspensilber
14-05-2017, 12:06
Selamlar Jom blueline kullanan 2 tane poloya binme fırsatım oldu konfor arıyorsanız talebinize yay daha iyi cevap verir görüşündeyim. Benim bindiğim araçlar epey sertti ancak yol tutuşu güzeldi. Birçok aracımda eibach kullandım aracın orjinal yaylarında sunduğu konforun aynısını yere daha yakın şekilde sunuyor.
huseyinturk
14-05-2017, 12:30
Aracım orjinalinden sert zaten normal araçlara göre. Eibach 5 cm alıcam hiç düşünmeden normaldede işin içine amortisörde girince bari coilmi olsun diyor insan.
Teşekkürler yorumunuz için yay alıcam büyük ihtimal
rain man
14-05-2017, 13:30
Farklı araçta söz konusu olmuş olsa bile ben marka bir coilover'ın her türlü sadece yaydan daha iyi olacağını düşünüyorum. Geçen 2.5 yıllık süreçte önce HR'nin (3.5 cm) ardından eibach prokit (3 cm)lik yaylarını orjinal amortisörleri değişerek kullandım. İki yayın birbirine üstünlüklerini konuşabilirim fakat buna son 3-4 aylık D2 coilover'lı tecrübelerimden sonra ikisini kaale bile almam.
Jom blueline nasıl bir markadır ne kadar iyidir bilmiyorum ama ben olsam sadece spor yay kullanmam. Aracını hem şehir içi hem de tek şeritli asfalt bol virajlı köy yollarında keyifle kullanan birisi olarak yazıyorum bunları. Şehir içi günde 5 10 km'lik seferler için bu söylediklerimi kaale almayabilirsiniz.
huseyinturk
14-05-2017, 13:49
Günde 100km yapıyorum aşağı yukarı İstanbulda, trafik sıkışıklığından sonra insan açık yol buldumu ister istemez set çukur çok hassas olamadan yardırıyor. Jom bluenun amortisörlerinden sıkıntı yaşarım diye çekiniyorum.
Jom kullancısı olarak yorum yazmak istedim aracım scirocco bende ilk başta kw yay satın aldım ve gittim takmaya ama aldığım aracın amortisör millerini kısalttıkları için takamadım o yüzden ya sıfır amortisör alıcaktım dedim bari amortisör alıcağıma coil aliyim nasılsa yaydan sıkılıp alıcaktım coilleri. Yol tutuş açısından yaydan çok daha iyi performanslı olduğunu söyleyebilirim daha öncedende E39 facelift 520 aracımda da kullanmıştım benzer bir coilli Ta-technixler vardı o zaman memnundum hadi bunuda coilliyim diyip satın aldım ve taktık, araç yapısından dolayı sciroccoda amortisörler açıkçası günlük kullanımda ben çok rahat edemiyorum özellikle benim Daha üst markalarda coille beraber z rotlarıda geliyor ama bunda ne yazıkki öyle bi durum söz konusu değil o yüzden çok fazla sürtme ve özellikle sert esnemelerde amortisörün sesini duyabiliyorum rahatsız edici açıkçası. Kötü bi coil değil custom coil almaktansa tercih edilebilir benim şahsi fikrim E90 da pişman olmassın diye düşünüyorum yinede kullancı yorumu almakta fayda var .
Bende bu konuyla ilgili konu açmak için girmiştim bu z rot olayını yada başka bir şekilde çözüm bulabilceğim birşey varsa fikrinizi duymak isterim.
Hüseyin lastikerin runflat se eğer yanagın sertliğinden iyi taş gibi oluyor zaten araba onuda normalle değişirsen farkedilir yumuşatırsın eibachla beraber
Benim de merak ettiğim jom bluelineları dibine kadar değilde 3-4 cm indirmiş olsak yine aynı sertliği sağlar mı(kütük gibi olur mu)? Gördüğüm kadarıyla kullananlar genelde 8-10 cm basıyorlarmış :D
Benim de merak ettiğim jom bluelineları dibine kadar değilde 3-4 cm indirmiş olsak yine aynı sertliği sağlar mı(kütük gibi olur mu)? Gördüğüm kadarıyla kullananlar genelde 8-10 cm basıyorlarmış :D
Benim ayarım aldığım günden beri en aşağıda ;) ama ta-technixleri kullanırken bir kere ailemle uzun yol sebebiyle yükseltme girişimim olmuştu belki inanmassın ama düşük ayarda coiller daha rahat yükseltince acayip rahatsız olmuştu. Jomları daha hiç yükseltmedim gidip bi yükseltmem lazım z rotlarım sürekli bi yerlere sürtüyor günlük kullandığım güzergahı ve sürekli kullandığım yolları ezbere biliyorum ama yolları bilmediğim yerlerde epey sıkıntı yaşıyorum
Eibach yay kullandım eski araçlarımdan birinde ama Jom hiç kullanmadım. Ciddi fiyat avantajı olduğu için her yerde karşılaşılabilecek bir marka, ama benim gözümde mahmut marka custom coil over setinden daha üstte değil malesef. Yürüyen aksam konusunda biraz takıntılıyım, aldığım malın ne olduğunu bilmek isterim, bu yüzden ömrümde hiç Jom gibi markaların yakınından bile geçmedim.
Yukseltince de alinti yapip yazabilirsen cok memnun olurum :) eger dediginiz gibi yuksekken daha rahatsiz oluyorsa direk silmek lazim :D
Yukseltince de alinti yapip yazabilirsen cok memnun olurum :) eger dediginiz gibi yuksekken daha rahatsiz oluyorsa direk silmek lazim :D
Ta-Technix lerde öyleydi ama Jomda nasıl olur görücez müsait zamanımda gidip yükselticem birazcık :)
huseyinturk
16-05-2017, 12:56
Hüseyin lastikerin runflat se eğer yanagın sertliğinden iyi taş gibi oluyor zaten araba onuda normalle değişirsen farkedilir yumuşatırsın eibachla beraber
Sırf konfor için lastik alırken rft almadım, rft olan en ucuz lastiğin 700lira benim aldıklarımın 300lira olmasıyla alaksı yok konfor önemli :)
Yay ve önlere amortisör alıcam büyük ihtimal. Kime sorsam jom için aşırı sert diyor.
Teşekkürler tüm yorumlar için
tuner faruk
16-05-2017, 13:25
Düşünürseniz temiz az kullanılmış E90 için Jom Coilover var yardımcı olurum:)
Jom orta ayarda çok sert değil dibine kadar basınca Runflat lastikle gerçekten sert oluyor
huseyinturk
16-05-2017, 18:21
Düşünürseniz temiz az kullanılmış E90 için Jom Coilover var yardımcı olurum:)
Jom orta ayarda çok sert değil dibine kadar basınca Runflat lastikle gerçekten sert oluyor
Neden söktünüz araçtan?
tuner faruk
16-05-2017, 20:21
Neden söktünüz araçtan?
Aracın üzerinde geldi bayan kullanacaği için söküldü
-Murat Özcan-
17-05-2017, 04:19
Bence orjinal yaylarını presslet konfor kaybını en aza indirmiş olursun ben hepsini denedim en güzeli bu şekil oldu..
ertantamer
17-05-2017, 06:55
Şuan kuzenim e90 ında 5 lik eibach kullanıyor önde birkaç cm pres var hatta gayet memnun.
huseyinturk
17-05-2017, 08:34
Bence orjinal yaylarını presslet konfor kaybını en aza indirmiş olursun ben hepsini denedim en güzeli bu şekil oldu..
Orjinal yay soğuk presletme işini bende denedim önceki aracımda. 3 gün sonra coil yaptırdım
Yayı preslerken fazla kaçıyor geri açıyorlar ve o yay ister istemez laçkalaşıyor. Salınım değerleri farklı oluyor
Preslenmiş yayları düz zemine koyunca hepsi birbirinden ayrı çapraz duruyor
En önemliside biri birinde yarım cm fazla basılsa arabada çapraz duruyor gözle farkedilmesede
-Murat Özcan-
17-05-2017, 14:35
Orjinal yay soğuk presletme işini bende denedim önceki aracımda. 3 gün sonra coil yaptırdım
Yayı preslerken fazla kaçıyor geri açıyorlar ve o yay ister istemez laçkalaşıyor. Salınım değerleri farklı oluyor
Preslenmiş yayları düz zemine koyunca hepsi birbirinden ayrı çapraz duruyor
En önemliside biri birinde yarım cm fazla basılsa arabada çapraz duruyor gözle farkedilmesede
Tabi elbetki olabilir o tarz durumlar fakat coilover olayina bende girdim el yapimi yaptirdim hiç memnun kalmadım. Eğerki alanicaksa kesinlikle kaliteli bir markanin sertlik yumuşaklık olani tercih edilmelidir yoksa araba at arabasi gibi oluyor
7 ay , 10.000km kadar oldu jomblueline coilover kullanıyorum leon fr aracımda. Gerçekten sertler ama yol tutuş konusunda şuursuz hareketler yapmadan limitlerde istediğim viraja tereddütsüz girebiliyorum (lastiklerim bridgestone turanza t001) fakat sertlik konusunda gokarttan hallice desem abartmış olmam benim hoşuma gidiyor. Sürtme olayı jantınızın et ofset değerlerine göre değişiyor ben 9et daha düşük bir jant taktım (orjinal 49et şuan 40 et) ve çok alçalttığımda esnemelerde ön lastik davlumbaza sürtüyor. Çok sert olduğu için biraz yükselttiğimde arayı doldurup sürtecek kadar esneyemiyor araç. Konfor konusunda katlanırım derseniz fiyatına göre tavsiye edebilirim
huseyinturk
06-06-2017, 06:24
Eibach sportline (5cm) yay aldım,arabam orjinal konforunda kaldı desem yeridir, basıklıkta istediğim gibi oldu aşağı yukarı. Teşekkürler herkese yorumları için
Eibach sportline (5cm) yay aldım,arabam orjinal konforunda kaldı desem yeridir, basıklıkta istediğim gibi oldu aşağı yukarı. Teşekkürler herkese yorumları için
niye bu sefer başaran'ı tercih etmedin ? :)
huseyinturk
06-06-2017, 11:53
niye bu sefer başaran'ı tercih etmedin ? :)
Fazla basınca konfor kaçıyor, çok basmayıncada el yapımı coilin anlamın yok
Fazla basınca konfor kaçıyor, çok basmayıncada el yapımı coilin anlamın yok
valla ben de cc için başaran mı alsam diye kararsızım,ama normal yaylar da düşürmüyor eminim bu konuda.
huseyinturk
06-06-2017, 11:58
Başaranın yada diğerlerinin kullandığı yay amortisör tek tip. 1180 kg cliodada aynı yay 1500 kg 3.20dede. Ağır araçlarda pek güvenli gelmiyor bu durum bana. Birde clionun yaylarında paslanmalar olmuştu 1,5 yıl gibi bir sürede, aradım ilgilindiler gereği neyse yaparız gelin dediler gitmeye fırsatım olmadı ama yinede sinek küçükte olsa mide bulandırıyor
Başaranın yada diğerlerinin kullandığı yay amortisör tek tip. 1180 kg cliodada aynı yay 1500 kg 3.20dede. Ağır araçlarda pek güvenli gelmiyor bu durum bana. Birde clionun yaylarında paslanmalar olmuştu 1,5 yıl gibi bir sürede, aradım ilgilindiler gereği neyse yaparız gelin dediler gitmeye fırsatım olmadı ama yinede sinek küçükte olsa mide bulandırıyor
bana da vogtland yay lazım 50 ya da 45 mm ,nerden bulabiliriz ? Xtreme tuning de yaz sonu gelecek diyorlar.
eibach bence yay olarak en ideali..
ama jom blue line farklı bi kategoride...e36mda kullanıyorum ve çok memnunum özellikle yüksek hızlarda kule gergileri , jant lastik ve coilover sonrasında 10 numara oldu tavsiye ederim...
Bu akşam Polo'ya Jom Blueline ları taktım bende.
İlk izlenim şu; oem amortisörler *** diyorduk bombokmuş. Ne sekme kaldı, ne sönümleme yetersizliği kaldı..
Önde 1 - arkada 1.5 parmak var lastik çamurluk arasında, uzun yolda rahat edebileceğim şekilde ayarladım.
Bu arada kenarda dipnot olsun, Polo 6R için kısa Z rotu olarak 2003 Mondeo'nunkini alıp kullanabilirsiniz :D
Bu akşam Polo'ya Jom Blueline ları taktım bende.
İlk izlenim şu; oem amortisörler *** diyorduk bombokmuş. Ne sekme kaldı, ne sönümleme yetersizliği kaldı..
Önde 1 - arkada 1.5 parmak var lastik çamurluk arasında, uzun yolda rahat edebileceğim şekilde ayarladım.
Bu arada kenarda dipnot olsun, Polo 6R için kısa Z rotu olarak 2003 Mondeo'nunkini alıp kullanabilirsiniz :D
Alayım mı A1'e ne dersin levent :)
Alayım mı A1'e ne dersin levent :)
açıkçası v2-v3 alcak bütçem yoktu ve süspansiyon zorunlu ihtiyaçtı bende :)
sadece yükseklik ayarlı olarak Polo üzerinde, AP - ST - Jom kullandım daha önce. 3 ü arasında fiyat farkına değer fark hissetmedim Baran. Şuan için hiç pişman değilim araba sert ama konforlu oldu net şekilde, oem amortisörün lambur lumburluğundan eser yok :)
Sertten kastım da şu, Corolla'da çakma olmayan hakiki Maxtrac helezonlar var benim 2009 da taktığım. Onlar Vogtland ile Eibach arası sertlikteler, genel olarak E90 dan bi tık sert yada denk denebilir. Polo da bir tık sert oldu ondan :)
corsa c1,7 dti de bu coili kullanan var mı ? varsa paylaşabilir mi ?
açıkçası v2-v3 alcak bütçem yoktu ve süspansiyon zorunlu ihtiyaçtı bende :)
sadece yükseklik ayarlı olarak Polo üzerinde, AP - ST - Jom kullandım daha önce. 3 ü arasında fiyat farkına değer fark hissetmedim Baran. Şuan için hiç pişman değilim araba sert ama konforlu oldu net şekilde, oem amortisörün lambur lumburluğundan eser yok :)
Sertten kastım da şu, Corolla'da çakma olmayan hakiki Maxtrac helezonlar var benim 2009 da taktığım. Onlar Vogtland ile Eibach arası sertlikteler, genel olarak E90 dan bi tık sert yada denk denebilir. Polo da bir tık sert oldu ondan :)
Benim araba baya bir sert ama esas sebebi 225 35 18 :)
Biraz daha yakın ve tok olsun istiyorum daha sertleşmicekse sıkıntı yok benim için.
Benim araba baya bir sert ama esas sebebi 225 35 18 :)
Biraz daha yakın ve tok olsun istiyorum daha sertleşmicekse sıkıntı yok benim için.
Bende de 205/40R17 ler var, gayet tok beklentini karşılar Baran :)
5 Ağustosta gel istanbul park'a kurcalayalım :)
-Murat Özcan-
07-06-2017, 14:25
Benim araba baya bir sert ama esas sebebi 225 35 18 :)
Biraz daha yakın ve tok olsun istiyorum daha sertleşmicekse sıkıntı yok benim için.
Orijinalleri press olayını denedin mi hocam ?
Yok öle press vs bana gelmez ben orjinalciyim :)
aliosmanizm
17-06-2017, 18:16
Yorumları okuduktan sonra fr aracıma jom blue coil almaya karar verdım sıkıntı yasayan olmamıs anlasılan :) kullanan arkadaslar daha fazla yorum yaparsa faydalı olabilir :)
corsa c1,7 dti de bu coili kullanan var mı ? varsa paylaşabilir mi ?
+1 Bende alabiliri Corsa C aracıma.
Bildigim kadarıyla jom coilover vag grubu araclarda baya bi sert.bunu göz önünde bulundurun.
Ben bmw e92 de kullanıyorum,ummadıgım şekilde yumuşak ve konforlu,inceden sekiyor sadece
5 Ağustosta gel istanbul park'a kurcalayalım :)
Pist işi benim baya zor su aralar babamın sağlık durumu ve tedavi sürecinden dolayı tarih sıkıntıda, izmire gelebilirsem ağustos içinde haberleşelim ı daha yüksek ihtimal :)
Bu arada coillerden sonra 1200km civarı yol yaptım, edirne ckale izmir alanya şeklinde. Uzun yol konforu gayet yeterli düzeyde yani eski hali daha çok yoruyordu beni :)
Bu akşam Polo'ya Jom Blueline ları taktım bende.
İlk izlenim şu; oem amortisörler *** diyorduk bombokmuş. Ne sekme kaldı, ne sönümleme yetersizliği kaldı..
Önde 1 - arkada 1.5 parmak var lastik çamurluk arasında, uzun yolda rahat edebileceğim şekilde ayarladım.
Bu arada kenarda dipnot olsun, Polo 6R için kısa Z rotu olarak 2003 Mondeo'nunkini alıp kullanabilirsiniz :D
Coil sonrası aracın resimleri var mı hiç? Farklı bir kaç açıdan resim paylaşma imkanınız varsa çok iyi olur.
Coil sonrası aracın resimleri var mı hiç? Farklı bir kaç açıdan resim paylaşma imkanınız varsa çok iyi olur.
Pc m yok şehir dışındayım ancak instagramdan bakabilirsin bikaç foto mevcut; lvntse instagram kullanıcı adım.
Önler ortalarda yine instada montaj öncesi foto var, arkada da ayar tablası çıkarmadan daha 2cm pay var öyle söyliyim :)
Bu akşam Polo'ya Jom Blueline ları taktım bende.
İlk izlenim şu; oem amortisörler *** diyorduk bombokmuş. Ne sekme kaldı, ne sönümleme yetersizliği kaldı..
Önde 1 - arkada 1.5 parmak var lastik çamurluk arasında, uzun yolda rahat edebileceğim şekilde ayarladım.
Bu arada kenarda dipnot olsun, Polo 6R için kısa Z rotu olarak 2003 Mondeo'nunkini alıp kullanabilirsiniz :D
Ben hala orjinal z rotlarıyla kullanıyorum çok sürtme oluyo acaba neyin z rotunu almam gerekiyo ki , aynımıdır scirocco 6r la acaba :D
Ben hala orjinal z rotlarıyla kullanıyorum çok sürtme oluyo acaba neyin z rotunu almam gerekiyo ki , aynımıdır scirocco 6r la acaba :D
Valla poloya 2003-2004 mondeo nun z rotları cuk oldu :) rocco içinse bilemiyorum
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.