btkn54
23-05-2017, 06:53
Herkese merhaba! Henuz cok yeni uyeyim, konuda bir hata yanlislik var ise affola, umarim begenirsiniz.
Yaklasik 8 ay önce Amerika'nin Massachusetts eyaletine tasindim ve geldikten 2 ay sonra araba aramaya basladim. Gelmeden once 350z/ s2000/ e46 m3 tarzi araclar bakiyordum butcem 15 bin dolar civari idi. Ancak ailem kislari cok sert gectigini 4 ceker harici bir arac kullanamazsin 4 ceker arac alman lazim dedigi icin, baktigim 3 araci mecburen liste disi biraktim. Ve biraz arastirdiktan sonra suanki aracim 3.35 xdrive da karar kildim. Kis ayi pekte sert gecmedi acikcasi biraz pisman oldum diyebilirim boyle bir tercih yaptigim icin ama araci kullandikca keyif almaya basladim
Ve suan mutlu mesut yasiyoruz 😀 Ama bir yandan da rwd conversion nasil yaparim onu arastiriyorum ama pek saglikli bilgiler bulamadim eger sizin oneriniz var ise yardimci olursaniz sevinirim... Konuya donelim.
Yaklasik 4.5 ay önce almis oldugum 2009 335i x drive/ 6 ileri Manual aracimda hali hazirda e92 m3 style replica on tampon mevcuttu daha sonra elimden geldigince bir kac ekstra parca ile performans almak istedim. Aslinda ilk alirken görsele yogunlasacaktim ancak n54 motoru arastirdikca merakim artti ve birkac ufak tefek parca ile
Basladim.. araci teslim alirken ki fotografi. https://i.hizliresim.com/ZZGz3A.jpg
Aldigimin ayni gunu tabii ki de olmasi gereken seyi yaptik ...
https://i.hizliresim.com/EgvAO8.jpg
Alir almaz ilk hediyem Kibrista ki cok sevdigim eski 335 sahibi bir abimden geldi M pack direksiyon :) https://i.hizliresim.com/ldnNqk.jpg
direksiyon suan kibrista onumuzdeki ay tatil icin Kibrisa gidiyorum orada Alcantara kaplatip getirecegim :)
Aldiktan 1-2 hafta sonra birkac makyaj islemi yaptim kendimce :D plakayi soktum dikiz aynalari ve tampon flaplarini siyah yaptim. ama ilerleyen haftalarda tamponda ki sis lambalarini iptal edip komple beyaz yapacagim suan icin boyle kullaniyorum
https://i.hizliresim.com/4P6Vj4.jpg https://i.hizliresim.com/693vD7.jpg https://i.hizliresim.com/YDzEdl.jpg
Arac aldigimda 99.000 milde idi. Genelde duyumlarim 100.000 Km ustu 3.35ler alinmaz kronik sorunlar cok turbolar elinde kalir vs tarzindaydi, aslinda dogruluk payi var denilebilir. Aracin birden cok kronik sorunlari ve/veya kullanima bagli sorunlari mevcut, benim bildigim sorunlar sunlar;
Wastgate rattle
Benzin pompasi
Her bmw gibi enjektor veya genel olarak atesleme problemi.
Bu 3 sey disinda benim bildigim kronik bir arizasi yok( sizin bildiginiz var ise lutfen duzeltin)
Araca ilk olarak Jb4 flash tuned yapildi . Jb4'ten gercekten cok memnunum. .
https://i.hizliresim.com/1LzZED.jpg
Daha sonra charge pipe ve tial blow off geldi. Charge pipe oem olanlar cok yuksek guclere dayanikli olmadigindan basinc acinca kiralabilmekte isi riske atmadik charge pipe'i degistirdik .
https://i.hizliresim.com/P0XaDQ.jpg
Araci aldigimda uzerinde komple Borla Marka cat back egzos sistemi vardi. Buna ek olarak vrsf marka 3 inch downpipe taktik. Downpipe montaji yapilirken orta sustuucular sokuldu.
https://i.hizliresim.com/brNE6V.jpg https://i.hizliresim.com/ALBXOp.jpg
Daha sonra Jant degistirmeye karar verdim 19 inc on arka 9 offset olan Forgerstar F14 jantlarini aldim https://i.hizliresim.com/V04z9r.jpg https://i.hizliresim.com/vbMN66.jpg
Bence cok yakistilar :) ama acilen coilover almam gerekiyor :D
Ayrica araca 2step launch control sensoru takildi. Bu islem yapildiktan sonra sanirim cok fazla launch control yaptim ve turbolara zarar verdim 😬
https://www.youtube.com/watch?v=Ly7AiRCMNes&feature=youtu.be
(Buradan vrsf 3inc downpipe borla muffler ve mid pipe delete halindeki egzos sesini ve launch controlu izleyebilirsiniz.) Arac ertesi gun asiri dumanlamaya basladi ve git gide artti, performansta kayip yoktu ancak duman gercekten cok gelmeye basladi, buradaki aracimi yapan arkadas ile gorustum ya pcv valve dedi yada turbolarin. Pcv valve siparis ettim 45$ gibi bir maliyeti vardi
https://i.hizliresim.com/GBL4D7.jpg
, denedik ve maalesef olmadi... Daha sonra arastirmaya koyuldum nasil yapabilirim diye dusundum oem turbolar 600$ civariydi, cok yuksek bir butcem olmadigindan oemin bir tik ustu benimde butceme uygun olacak olan Hybrid Vargas turbo almaya karar verdim. Bu asamadan sonra Intercooler da almam gerek diye dusundum ve VRSF marka 7" intercooler siparis ettik. Daha sonra mmp marka silicone inlet aldik. Mmp inletler elime ulasti;
https://i.hizliresim.com/kbV86m.jpg https://i.hizliresim.com/NpM2DP.jpg
Suan ise yolda beklemekte oldugum parcalar
Vargas stage 1 hybrid turbolar ve
Vrsf 7" intercooler, bu parcalar geldikten sonra turbo montaji icin motor komple inecek o asamalarida detayli sekilde paylasacagim.
Bu islemler yapilirken araca cooper s bujileri takilacak
Carbon blasting cleaning yapilacak kesinlikle her 30.000 mil'de yapilmasi gereken islem
Olarak oneriliyor ve bircok reviewde ayni sekilde yazilar mevcut motor sagligi acisindan. fotograflarda before after seklinde paylasacagim.
Ve coil pluglar degisecek. Sonuc olarak bu islemlerden sonra setup;
Vargas stage 1 hybrid turbo
Jb4
Chargepipe - Tial blow off
Borla catback
Vrsf 3" downpipe
2 step
7" vrsf intercooler
Mmp silicone inlets.
Bu setupta suan %30 e85 ethanol ile beklenilen 500 hp civari. bundan sonra ki islemler gorsele yonelik olacak 😅
Detaylari ve yapilan islemleri ilerleyen gunlerde fotograflandiracagim . LUTFEN OLUMLU VEYA OLUMSUZ GORUSLERINIZI yorum olarak benimle paylasirsaniz sevinirim . Oneri tavsiye verecek kisiler var ise sonuna kadar acigim . Herkese tesekkurler umarim begenirsiniz
Yaklasik 8 ay önce Amerika'nin Massachusetts eyaletine tasindim ve geldikten 2 ay sonra araba aramaya basladim. Gelmeden once 350z/ s2000/ e46 m3 tarzi araclar bakiyordum butcem 15 bin dolar civari idi. Ancak ailem kislari cok sert gectigini 4 ceker harici bir arac kullanamazsin 4 ceker arac alman lazim dedigi icin, baktigim 3 araci mecburen liste disi biraktim. Ve biraz arastirdiktan sonra suanki aracim 3.35 xdrive da karar kildim. Kis ayi pekte sert gecmedi acikcasi biraz pisman oldum diyebilirim boyle bir tercih yaptigim icin ama araci kullandikca keyif almaya basladim
Ve suan mutlu mesut yasiyoruz 😀 Ama bir yandan da rwd conversion nasil yaparim onu arastiriyorum ama pek saglikli bilgiler bulamadim eger sizin oneriniz var ise yardimci olursaniz sevinirim... Konuya donelim.
Yaklasik 4.5 ay önce almis oldugum 2009 335i x drive/ 6 ileri Manual aracimda hali hazirda e92 m3 style replica on tampon mevcuttu daha sonra elimden geldigince bir kac ekstra parca ile performans almak istedim. Aslinda ilk alirken görsele yogunlasacaktim ancak n54 motoru arastirdikca merakim artti ve birkac ufak tefek parca ile
Basladim.. araci teslim alirken ki fotografi. https://i.hizliresim.com/ZZGz3A.jpg
Aldigimin ayni gunu tabii ki de olmasi gereken seyi yaptik ...
https://i.hizliresim.com/EgvAO8.jpg
Alir almaz ilk hediyem Kibrista ki cok sevdigim eski 335 sahibi bir abimden geldi M pack direksiyon :) https://i.hizliresim.com/ldnNqk.jpg
direksiyon suan kibrista onumuzdeki ay tatil icin Kibrisa gidiyorum orada Alcantara kaplatip getirecegim :)
Aldiktan 1-2 hafta sonra birkac makyaj islemi yaptim kendimce :D plakayi soktum dikiz aynalari ve tampon flaplarini siyah yaptim. ama ilerleyen haftalarda tamponda ki sis lambalarini iptal edip komple beyaz yapacagim suan icin boyle kullaniyorum
https://i.hizliresim.com/4P6Vj4.jpg https://i.hizliresim.com/693vD7.jpg https://i.hizliresim.com/YDzEdl.jpg
Arac aldigimda 99.000 milde idi. Genelde duyumlarim 100.000 Km ustu 3.35ler alinmaz kronik sorunlar cok turbolar elinde kalir vs tarzindaydi, aslinda dogruluk payi var denilebilir. Aracin birden cok kronik sorunlari ve/veya kullanima bagli sorunlari mevcut, benim bildigim sorunlar sunlar;
Wastgate rattle
Benzin pompasi
Her bmw gibi enjektor veya genel olarak atesleme problemi.
Bu 3 sey disinda benim bildigim kronik bir arizasi yok( sizin bildiginiz var ise lutfen duzeltin)
Araca ilk olarak Jb4 flash tuned yapildi . Jb4'ten gercekten cok memnunum. .
https://i.hizliresim.com/1LzZED.jpg
Daha sonra charge pipe ve tial blow off geldi. Charge pipe oem olanlar cok yuksek guclere dayanikli olmadigindan basinc acinca kiralabilmekte isi riske atmadik charge pipe'i degistirdik .
https://i.hizliresim.com/P0XaDQ.jpg
Araci aldigimda uzerinde komple Borla Marka cat back egzos sistemi vardi. Buna ek olarak vrsf marka 3 inch downpipe taktik. Downpipe montaji yapilirken orta sustuucular sokuldu.
https://i.hizliresim.com/brNE6V.jpg https://i.hizliresim.com/ALBXOp.jpg
Daha sonra Jant degistirmeye karar verdim 19 inc on arka 9 offset olan Forgerstar F14 jantlarini aldim https://i.hizliresim.com/V04z9r.jpg https://i.hizliresim.com/vbMN66.jpg
Bence cok yakistilar :) ama acilen coilover almam gerekiyor :D
Ayrica araca 2step launch control sensoru takildi. Bu islem yapildiktan sonra sanirim cok fazla launch control yaptim ve turbolara zarar verdim 😬
https://www.youtube.com/watch?v=Ly7AiRCMNes&feature=youtu.be
(Buradan vrsf 3inc downpipe borla muffler ve mid pipe delete halindeki egzos sesini ve launch controlu izleyebilirsiniz.) Arac ertesi gun asiri dumanlamaya basladi ve git gide artti, performansta kayip yoktu ancak duman gercekten cok gelmeye basladi, buradaki aracimi yapan arkadas ile gorustum ya pcv valve dedi yada turbolarin. Pcv valve siparis ettim 45$ gibi bir maliyeti vardi
https://i.hizliresim.com/GBL4D7.jpg
, denedik ve maalesef olmadi... Daha sonra arastirmaya koyuldum nasil yapabilirim diye dusundum oem turbolar 600$ civariydi, cok yuksek bir butcem olmadigindan oemin bir tik ustu benimde butceme uygun olacak olan Hybrid Vargas turbo almaya karar verdim. Bu asamadan sonra Intercooler da almam gerek diye dusundum ve VRSF marka 7" intercooler siparis ettik. Daha sonra mmp marka silicone inlet aldik. Mmp inletler elime ulasti;
https://i.hizliresim.com/kbV86m.jpg https://i.hizliresim.com/NpM2DP.jpg
Suan ise yolda beklemekte oldugum parcalar
Vargas stage 1 hybrid turbolar ve
Vrsf 7" intercooler, bu parcalar geldikten sonra turbo montaji icin motor komple inecek o asamalarida detayli sekilde paylasacagim.
Bu islemler yapilirken araca cooper s bujileri takilacak
Carbon blasting cleaning yapilacak kesinlikle her 30.000 mil'de yapilmasi gereken islem
Olarak oneriliyor ve bircok reviewde ayni sekilde yazilar mevcut motor sagligi acisindan. fotograflarda before after seklinde paylasacagim.
Ve coil pluglar degisecek. Sonuc olarak bu islemlerden sonra setup;
Vargas stage 1 hybrid turbo
Jb4
Chargepipe - Tial blow off
Borla catback
Vrsf 3" downpipe
2 step
7" vrsf intercooler
Mmp silicone inlets.
Bu setupta suan %30 e85 ethanol ile beklenilen 500 hp civari. bundan sonra ki islemler gorsele yonelik olacak 😅
Detaylari ve yapilan islemleri ilerleyen gunlerde fotograflandiracagim . LUTFEN OLUMLU VEYA OLUMSUZ GORUSLERINIZI yorum olarak benimle paylasirsaniz sevinirim . Oneri tavsiye verecek kisiler var ise sonuna kadar acigim . Herkese tesekkurler umarim begenirsiniz