PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Eski model hoşaf spor arabaların güvenli olmadığının farkında mısınız?



Ranthor
25-05-2017, 12:56
Arkadaşlar facebookda ve forumda sık sık görüyorum, aynı 106,vti,s2k,Type-R 40 kere el değiştiriyor.
Alan bir cilalıyor, sağını solunu topluyor, kar etmeye çalışıp gene satıyor, genelde ufak bir gazlama videosunda çok iyi gittiği belirtilip hop satışa çıkarılıyor.

Bu araçlar sağlam değil, km'leri doğru, şaseleri sağlam hiç değil. Şasesi sağlam olsa bile yaşlı oldukları için günümüz araçlarından çok zayıflar. Küçücük i20 ile bile çarpışsanız, hayatınızı kaybedebilirsiniz. Otomobiller seneler geçtikçe daha güvenli hale geldi.

Üstüne üstlük güncel olmayan bu araçların bir de bu araçların güvenlik ekipmanlarını söküyorsunuz, airbag yok, kaput kapı fiber vb.
Başlıyorsunuz gazlamaya, allah korusun diyeceğim ama allah korumaz arkadaşlar. Kaç kişi öldü şu ortamda, ölmeye de devam ediyor.

Almayın şu araçları, alırsanız da sökmeyin lütfen.... Yeni nesil araçların ağır olmasının bir sebebi var.

DOHC
25-05-2017, 13:20
Hiç bir araba, 15 yaşında veya sıfır km, o hızlarda, o hızları geçtim 100 km üzerinde, güvenli değil ki. Hepsi kağıt gibi buruşuyor.
Ncap testleri bile 64 km hızla yapılıyor, görüyoruz arabaların halini......
Sen 50 ile gelsen, karşıdaki 50 ile gelse eder sana 100 km çarpma şiddeti......

youssef
25-05-2017, 13:26
Bindiğimiz arabanın ne marka model olduğu ve ön arka koltuk farketmeksizin kemer takalım.

Arka koltukta kemer takmak utanılacak, üşenilecek bir şey değildir.

Emniyet kemeri tokaları her daim dışarıda olmalı arka koltukta. Kemerler takılabilir durumda olmalı. Koltuk arkasına kemer ve koltuğun iç kısmına toka kısmı kaçmamış olmasına dikkat edelim.

arda-m
25-05-2017, 13:52
heleki kemer ikazını durdurmak için toka takanlar o tokayı aslında başka yerlerine takıyor farkında değiller :)

16EC813
25-05-2017, 14:07
böle dedin ya tüylerim diken diken oldu :D k20 crx le gazladıgımızda nasıl ölmedik diye

IbizaFR150
25-05-2017, 14:09
Benim anlamadığım,bu roll işlerinde ciddi para mı dönüyor da evli barklı çocuklu insanlar gece 4'te kapısı sökük arabayla gazlıyor, kaza yapıyor... Para dönüyorsa buna değer mi bilmem ama 200like için yapılıyorsa hiç yorum yapmiyim.

aslan
25-05-2017, 14:23
Şimdiye kadar hiç rolle ,gazlamayla işim olmadı çokta araba geçti elimden ama hiçbiri şuanki 91 model Mersedesimin yerini tutmaz.

Mercedes candır geresi heyecan
https://s8.postimg.org/ykilb70f9/FB_IMG_1495714883414.jpg

Skyblade
25-05-2017, 14:30
Old vs New Crash Test 1998 Toyota Corolla vs 2015 Toyota Corolla - YouTube (https://www.youtube.com/watch?v=_ttkVRwOtVE)


Bu videonun da konuda katkı sağlayacağını düşünüyorum. Araç ne kadar sağlam durursa ne kadar "efsane" olursa olsun, darbeyi sönümleyemiyor ve içindeki yolculara iletiyorsa, kemer takılsa dahi kaza anında hayati tehlike devam ediyor diye düşünüyorum.

Talih.b16
25-05-2017, 14:37
200k rolling videosunu izlediğimiz araba 160k diye satılıyor.
pasta cila, mal bizde boncuk sonra harss.
nasılsa hepsi kazasız yorulmamış, metal yorgunluğuda olmuyor heralde.

Octane
25-05-2017, 14:37
Tamam doğru. Ama bedava seçenek sunulmuyor. Ben bugün nakit ep3 alırım ama en yeni type rı almak için onun 3 katı kredi çekmem ve bir ep3 parasını da eklemem lazım.

Yani bu ülkede hükümet bizi bu araçlara binmeye zorluyor. Alım gücümüz avusturalyayla eşitlense gider sıfır hellcat alırım ben de zaten.

OmerRS
25-05-2017, 14:38
Şimdiye kadar hiç rolle ,gazlamayla işim olmadı çokta araba geçti elimden ama hiçbiri şuanki 91 model Mersedesimin yerini tutmaz.

Mercedes candır geresi heyecan
https://s8.postimg.org/ykilb70f9/FB_IMG_1495714883414.jpg

Bu araçlar çok eski teknoloji olduğundan yeni araçlarla çarpışmalarda dağılıyorlar büyük oranda. Bir arkadaşımın bu model Mercedes aracına bir Subaru STI çarpmıştı ve Mercedes'in büyük oranda katlandığını hatırlıyorum, tabi bunda Subaru'nun çok rijit gövdesinin de payı var.

Ranthor
25-05-2017, 15:44
eski amerikanlar da sase olarak saglam olsa da icindekilerin hayatlarini koruyamiyorlar

Ranthor
25-05-2017, 15:51
Tamam doğru. Ama bedava seçenek sunulmuyor. Ben bugün nakit ep3 alırım ama en yeni type rı almak için onun 3 katı kredi çekmem ve bir ep3 parasını da eklemem lazım.

Yani bu ülkede hükümet bizi bu araçlara binmeye zorluyor. Alım gücümüz avusturalyayla eşitlense gider sıfır hellcat alırım ben de zaten.

haklisin ama piyasadaki araclarin durumu belli 5 kere toplananından tut, ikiye bölüneni var.
s2000 lerin hali ise iyice kötü

Can's
25-05-2017, 15:56
haklisin ama piyasadaki araclarin durumu belli 5 kere toplananından tut, ikiye bölüneni var.
s2000 lerin hali ise iyice kötü

Öyle deme piyasayı düşürmeye çalışıyorlar diyecekler :)

EOZDAG
25-05-2017, 15:59
Belki roll cage ile daha güvenli hale getirilebilirler o vakitten sonra istediğin yerini sök kemerin kalsın yeter ama tabi bu seferde günlük kullanmamak gerekecek araçları yani kullanışlılığı azalacak

KÖROĞLU
25-05-2017, 16:05
Eski araçları savunanları anlamıyorum bir türlü.

Toplumda yerleşmiş bir "tank gibi araba" algısı var. Tamam zamanına göre sağlam olabilir ama o yıldan bu yıla malzeme mühendisliğinde arşınla yol kat edildi.

Bunu aşmamız lazım artık, kaldı ki sanayide 2 parçadan birleşen şasesi tel maşa olan araçlar var herkes biliyor.
Ranthor süper yazmış "Allah korumaz" buna %100 katılıyorum.

Tam başlığa uygun video focus st testi

ford focus Crash Test a 200km h - YouTube (https://www.youtube.com/watch?v=fi929SmwCHg)

İzlemeyen varsa şu videoya bir baksın Renault Modus ile Volvo 940 çarpışma testi.

Fifth Gear - Renault Modus v Volvo 940 Crash Test - YouTube (https://www.youtube.com/watch?v=qBDyeWofcLY)

Bu da 70 mil ile yapılmış smart testi.

Smart Car Crash Test #TBT- Fifth Gear - YouTube (https://www.youtube.com/watch?v=mnI-LiKCtuE)

aybarsdnr
25-05-2017, 16:14
Bu araçlar çok eski teknoloji olduğundan yeni araçlarla çarpışmalarda dağılıyorlar büyük oranda. Bir arkadaşımın bu model Mercedes aracına bir Subaru STI çarpmıştı ve Mercedes'in büyük oranda katlandığını hatırlıyorum, tabi bunda Subaru'nun çok rijit gövdesinin de payı var.

https://i.hizliresim.com/gq7ONN.jpg (https://hizliresim.com/gq7ONN)


Hocam bu araca 80-90 km gibi bir hızla kamyon çarptı. Başka bir araç olsaydı Allah korusun sonuç çok farklı olurdu ama içindekinin burnu bile kanamadı. Bu kasalar gerçekten çok sağlam hala.

R.S.C
25-05-2017, 16:15
yazdıklarına katılmakla birlikte "Yeni nesil araçların ağır olmasının bir sebebi var." yorumuna katılmıyorum.

yeni nesil araçlar hafif ve sağlamlar.

DenizKaan
25-05-2017, 16:21
Hiç bir araba, 15 yaşında veya sıfır km, o hızlarda, o hızları geçtim 100 km üzerinde, güvenli değil ki. Hepsi kağıt gibi buruşuyor.
Ncap testleri bile 64 km hızla yapılıyor, görüyoruz arabaların halini......
Sen 50 ile gelsen, karşıdaki 50 ile gelse eder sana 100 km çarpma şiddeti......

karşıdaki 50 ile gelip senin 50 ile giderken çarpışma ile 100le giderken çarpmaya eşit olmuyor onu belirtiyim :)
enerji 2 ye bölünüyor. yani kısacası 100 ile çarpmış gibi olmuyorsun :)

Cihan-DMC
25-05-2017, 17:08
yazdıklarına katılmakla birlikte "Yeni nesil araçların ağır olmasının bir sebebi var." yorumuna katılmıyorum.

yeni nesil araçlar hafif ve sağlamlar.

FK2 Type-R Ep3'den daha ağır. Ama FK2 tabii ki daha sağlamdır.

MCN21
25-05-2017, 17:18
Hiç bir araba, 15 yaşında veya sıfır km, o hızlarda, o hızları geçtim 100 km üzerinde, güvenli değil ki. Hepsi kağıt gibi buruşuyor.
Ncap testleri bile 64 km hızla yapılıyor, görüyoruz arabaların halini......
Sen 50 ile gelsen, karşıdaki 50 ile gelse eder sana 100 km çarpma şiddeti......

Ncap testleri beton bulaga cakiyorlar :) 120 ile onde 30-40 giden arbaya carpsan o hale gelemezsiniz. Arabalar brusuyor ki darbeyi soguruyor.

Tabi bunlarin hicbiri hizli gitmenin aciklamasi degil. Ama yeni araba genelde hep daha saglam daha yeni teknolojiler sunuyor.

Bazi arkadaslar devlet yuzunden eski arabaya binmek durumunda kaliyoruz diyorda. Arkadas 90 model civic e binmek(tamamen ornek) sizin tercihiniz. Uzerine 10 lira daha verip daha modelli arabada ercih edebilirsiniz. Ama edilmiyor neden? Hizli gitmiyor cunku. Piyasasi yok cunku.

Diyecek cok sey varda neyse...

HaKo
25-05-2017, 17:19
bu tarz arabaların artık trafikten men edilmesi lazım , broadwayler , kuş serileri bu eski 106 lar hondalar vs. , şimdi para varda biz mi binmiyoruz diyeceksiniz ama fark eden bir şey olmayacak , piyasa önce şişer sonra eski haline döner , aynı paraya daha iyi arabaya binilir.

Açık konuşayım ben bu tarz arabalardan tedirgin oluyorum önümde arkamda seyrederken , hemen şeridimi değiştiriyorum. Fren yok güvenlik yok Allah korusun bir kaza olsa adam içinden çıkamayacak.

Sert@ç
25-05-2017, 17:41
3-4 yıl önce leon 2.0 tfsi aracımı 32bin tlye satmaya çalışıyordum aynı dönem 98 vti civiclerde 35binden el değiştiriyodu
Yurdum insanı youtube/instagram mongolu
Bi kaç keko gazlıyo düz borulu arabayla veletler ve ergenliği atlatamamış 20-30 yaş arasındaki grupda bunlara özeniyor...

Yiğit G.
25-05-2017, 17:42
Eski arabaların hiçbir güvenliği yok malesef.. Bende yıllarca eskileri sağlam sandım ama değiller...


98 Corolla , yeni kasa corolla.. Efsane kasadaki kişi ölümle sonuçlanıyor , yeni kasa burnu bile kanamıyor


https://www.youtube.com/watch?v=xidhx_f-ouU


Chevrolet Belair 1600kg lık bir canavar.. Ama bakın ne hale geliyor.. Kim varsa ölür içerde..


https://www.youtube.com/watch?v=joMK1WZjP7g

62 cadillac - Yeni Cadillac.. 1962 model deki ölüyor... Yenideki burnu kanamaz sanmam


https://www.youtube.com/watch?v=O-WYKYrq5FI





https://www.youtube.com/watch?v=L7o2MB6DuKk

Yiğit G.
25-05-2017, 17:46
Buyrun EG Civic Crash Test...



https://www.youtube.com/watch?v=5Y4yIjT83kA


Vti kasa... Hayatınızın sonuna kadar tekerlekli sandalye veya değneklerle yürürsünüz


https://www.youtube.com/watch?v=-4cCrHeVs_s

turbo&quattro
25-05-2017, 18:27
Yasi 33+ olan tayfa cok iyi hatirlar e5 in en guzel oldugu Zamanlari. Deliler gibi gazlardik hemde kemersiz, bazen alkollu, hicbir guvenlik ekipmani olmayan Araclarla. Ben sahsim adina konusayim egerki su an hayattaysam annemin babamin gece gunduz ettikleri dualarladir heralde, o kadar abartmistim.. Simdi ise gerek Tr gerekse USA aracima arka koltukta dahil kim binerse binsin kemer takmadan asla hareket etmem.

Gazlayacaksiniz gidin pistte gazlayin. Pahali demeyin pist, araciniza aldiginiz xx birseyden pahali degil.
Kemer mutlaka takin. 10mt gitseniz dahi takin.
Arkada kemer mutlaka takin. Sonuclarini gorebileceginiz cok fazla video var youtube da.
Cocuklari on koltuga kesinlikle oturtmayin.
Her direksiyona gectiginizde sevdiklerinizi dusunun.
Altinizdaki arac ne olursa olsun guvenmeyin.

DOHC
25-05-2017, 18:38
https://i.hizliresim.com/gq7ONN.jpg (https://hizliresim.com/gq7ONN)


Hocam bu araca 80-90 km gibi bir hızla kamyon çarptı. Başka bir araç olsaydı Allah korusun sonuç çok farklı olurdu ama içindekinin burnu bile kanamadı. Bu kasalar gerçekten çok sağlam hala.

Yanlış anlama, lafım sana değil ama Türk milletinin gözü radar mübarek. Her kazada şahitler "100 ile gidiyordu", "En az 120 yapıyordu" diye demeç veriyor. Bu kazada da 80-90 hız tamamen subjektif. Arabanın yanından çarparak geçmiş gibi ağır vasıta resimde. 80-90 olsa kamyonun o momentumu kutu kola gibi ezer arabayı.

BAT9
25-05-2017, 18:38
50 yıl geçse de günümüz arabalarının çoğunun bir w124'ten daha sağlam olabileceğini düşünmüyorum. Döneminin mevcut teknolojisiyle üretilmiş bir araba değil bence.

DOHC
25-05-2017, 18:42
Allah korusun ama kazada büyük ve ağır araba avantajlı momentumdan dolayı. Twingo ile S kasa 50 ile kafa kafaya çarpışsa twingoda sürücü bölgesi kalmaz herhalde. S kasa ise iner polis çağırır.

Oznsrl
25-05-2017, 19:14
Allah korusun ama kazada büyük ve ağır araba avantajlı momentumdan dolayı. Twingo ile S kasa 50 ile kafa kafaya çarpışsa twingoda sürücü bölgesi kalmaz herhalde. S kasa ise iner polis çağırır.

o hiç belli olmaz :D


https://www.youtube.com/watch?v=qBDyeWofcLY

modus az kalsın içinden geçiyormuş volvonun :D

Şaka bi yana şöyle bi gerçek var ki hızlı araba sürmenin insana hiç bi getirisi yok ama görüyoruz ki götürüsü çok

Herşey elimizde iken sevdiklerimizi sevenlerimizi üzmeninde hiç bir anlamı yok

son 2 aydır mahalle arasında dahi kemer takıyorum alışınca hiçte rahatsız etmiyor tek sıkıntısı bişeye uzanmak istediğinizde ilk seferde kemer sıkıyor takılı kalıyorsunuz :)

oKsEAt
25-05-2017, 19:20
Sayın adminim Ranthor neden öyle diyorsunuz ki ? :smokin:

- Onlar hiç ''gazlamıyorlar''.
- Sadece ''haftasonu'' keyif için biniyorlar.
- ''Yağmurlu havada'' dışarı bile çıkarmıyorlar.
- ''Keyfe keder'' düzboru, varex takıyolar.

.
..
...

Yedik mi ?

Yiyen varsa afiyet olsun.

Hayırlı ramazanlar :bluehpy:

Fatih
25-05-2017, 19:44
Sonunda birisi çıktı ve kral çıplak dedi.
Konu sahibine harfiyen katılıyorum.

meganes
25-05-2017, 19:49
abi katılıyorum yazdıklarına ama ies sahibiyim şahsen gidişini ne biliyim şeklini şemalini çok seviyorum uzun zamandırda kullanıyorum şimdi bunu satıp daha yüksek model 40-50 bine misal clio fülüens alsam benim aracımdan daha sorunsuz daha emniyetlimi sizce ?

Seven7
25-05-2017, 19:51
Denilenlere sonuna kadar ben de katılıyorum.

Peki bir aracın eskiliği neye göre? Yani o metal yorgunluğu diye tabir ettiğimiz durum kaç senelik? Tabi ülkemiz şartlarında konuşuyorum, deniz kenarı, soğuk iklim vs gibi şeylerde değişecek bir husus.

MeRtCaN
25-05-2017, 19:53
Sayın adminim Ranthor neden öyle diyorsunuz ki ? :smokin:

- Onlar hiç ''gazlamıyorlar''.
- Sadece ''haftasonu'' keyif için biniyorlar.
- ''Yağmurlu havada'' dışarı bile çıkarmıyorlar.
- ''Keyfe keder'' düzboru, varex takıyolar.

.
..
...

Yedik mi ?

Yiyen varsa afiyet olsun.

Hayırlı ramazanlar :bluehpy:

arabam 140 bın kmde
gundelık bınıyorum
yerı gelıyor gazlıyorum
zevkımı atıyorum

ama Allah boyle bır olum verdı ıse ne dıyelım nasıp derız
sımdı bence araba ıle boyle seylerı bagdastırmak gereklı
s500 long mercedes de olen oldu 5 takla atmıs 106 nın ıcınden sag cıkan da oldu

Allah ın bıldıgını baska kımse bılemez nasıp ne ıse o olur

Allah herkese olumun de hayırlısını nasıp etsın

atituti
25-05-2017, 19:54
abi katılıyorum yazdıklarına ama ies sahibiyim şahsen gidişini ne biliyim şeklini şemalini çok seviyorum uzun zamandırda kullanıyorum şimdi bunu satıp daha yüksek model 40-50 bine misal clio fülüens alsam benim aracımdan daha sorunsuz daha emniyetlimi sizce ?

sorunsuz olduguna katilmam ama kesinlikle yeni arabalar guvenliler.bugun arkadasin 99 model polosunu muayeneye goturdum , yemin ederim arabama geri dönunce limuzinde hissettim kendimi.90 larin arabalarinin cogu berbat suandaki araclara gore

MeRtCaN
25-05-2017, 19:57
Ranthor

Sanırım 3-4 yıl onceye kadar efes den cıkma kıa pıcanto ya bınıyordunuz ?

bu araba cokmu guvenlıydı
guvenlı oldugu ıcın mı kıralıkdan cıkma bır arac tercıh etmıstınız ?
http://4.bp.blogspot.com/-7hvlbv4lKDA/UMCLrHtdcWI/AAAAAAAABLM/yX27DZJKzMw/s1600/DSCN0164.JPG


boyle bı arabaydı sanırım ?

aykutsafakyaman
25-05-2017, 20:05
https://i.hizliresim.com/gq7ONN.jpg (https://hizliresim.com/gq7ONN)


Hocam bu araca 80-90 km gibi bir hızla kamyon çarptı. Başka bir araç olsaydı Allah korusun sonuç çok farklı olurdu ama içindekinin burnu bile kanamadı. Bu kasalar gerçekten çok sağlam hala.

Bi arkadasim suan akyazi stadi yapilirken sabah 4 gibi eve dönerken uyuyakaldi direksiyonda gozunu actiginda oraya dönmüş direksiyon ve arabanin burnunu kalktigini gordu. Yaklaşık 3 4 metreden uctu. Emniyet kemeri takiliydi araba onden vurdu sekti arkasi baska yere vurdu. Sanki egilmis gibi bi hal aldi arkadasin dizini anahtar yipratti bi de kasi acilmisti. Cocuk verilmis sadakamiz var dedi hurda ayirdilar ama kendi dd o kadar saglam olmasini beklemiyordu. Fotograflarini bulsam da eklesem keske.
Sonra ne mi oldu arabayi nasil ettiler bilinmez toplayip 15 liraya ilana koydu bi adam :)
Bizim insanimizda eskiye karsi anlamsiz bi para verme istegi var sebebi belli degil. Bu alim gucuyle de alakali degil cidden mantıksız arabalar alip biniyolar.

kurtbil
25-05-2017, 20:09
Konuya geniş açı ile bakacak olursak, trafikte gazlayıp kendinize eğlence aramayın. İki liraya gazlayıp canınızı tehlikeye atacağınıza, özel zevklerinizden hatta yediğiniz içtiğinizden feragat edin paranızı cebinize koyun piste çıkın atın gazınızı.

Tayfun.O
25-05-2017, 20:14
Herkes ne der bilmem ama 90-2000 lı yılların arabaların benim gözüme daha samimi geliyor daha kullanıcı odalı imal edilmiş gibi geliyor. 100-150 ile nereye vurursan vur ölürsün veya sakat kalırsın marka model yıl fark etmez.

Şimdi ki arabaları savunanlar bi Mustang in 2 yıldızlı videosunu izlesin üreticiler hiç bir devirde aman aman güvenlikli araba yapmadı sadece daha güvenli olduğu hissi verdiler. V
Veya bir Fiat linea daha mı sağlam 2000 model bi volvo ya göre veya mk1 focus a göre(2003 de En dayanıklı sedan seçilmişti)

levent_s
25-05-2017, 20:28
Konu sahibine tamamen katılıyorum ayrıca olay sadece teknoloji değil metal yorgunluğu denen birşey var 93 model hondaya hala japon harikası diyen var Allah aşkına 24 yaşındaki arabanın japonluğumu kalmış kazada un ufak oluyorlar sadece kuş serileri paslanmıyor arkadaşlar. Şu 106 ları eski honda modellerini görünce yolumu değiştirmeye çalışıyorum.

Emrecan-R
25-05-2017, 20:29
Ranthor

Sanırım 3-4 yıl onceye kadar efes den cıkma kıa pıcanto ya bınıyordunuz ?

bu araba cokmu guvenlıydı
guvenlı oldugu ıcın mı kıralıkdan cıkma bır arac tercıh etmıstınız ?
http://4.bp.blogspot.com/-7hvlbv4lKDA/UMCLrHtdcWI/AAAAAAAABLM/yX27DZJKzMw/s1600/DSCN0164.JPG


boyle bı arabaydı sanırım ?

konuyla alakasızda araba kullanmayı öğrendiğim yeri görünce duygulandım bi

Shadow_Dancer
25-05-2017, 20:37
Lady Diana 2 ton zirhi olan s600'ün icinde oldugu gunden beri hic biseye guvenim kalmadi.. Rabbim cagiriyorsa gideceksin kacari yok, tedbirinizi alin tevekkeli Allaha...

ibozum
25-05-2017, 21:35
Konu sahibine tamamen katılıyorum ayrıca olay sadece teknoloji değil metal yorgunluğu denen birşey var 93 model hondaya hala japon harikası diyen var Allah aşkına 24 yaşındaki arabanın japonluğumu kalmış kazada un ufak oluyorlar sadece kuş serileri paslanmıyor arkadaşlar. Şu 106 ları eski honda modellerini görünce yolumu değiştirmeye çalışıyorum.

Misal bu şekilde bir örnek..
http://sibop.net/wp-content/uploads/2016/10/moto.jpg

Bring Out Gimp
25-05-2017, 21:42
Lady Diana 2 ton zirhi olan s600'ün icinde oldugu gunden beri hic biseye guvenim kalmadi.. Rabbim cagiriyorsa gideceksin kacari yok, tedbirinizi alin tevekkeli Allaha...

Değil Lady Diana peygamber olsan kemer takmazsan ölürsün.
Çünkü Allah fiziksel olaylara karışmaz.
Sen Cami yaparsın yanlış mühendislikle veya yanlış malzeme ile, diğeri yanına daha kuvvetli şekilde Kilise yapar ve depremde Cami yıkılır.

Rabbim çağırmaz, kimseyi çağırmaz.
Fakat ona doğru ısrarla gitmek isteyene de gelme demez.
Bugünkü din anlayışında bulunan "zamanı gelmiş" anlayışı tamamen yanlıştır.
Zamanı falan yoktur. Kendine iyi bakan, tedbirini alan çok yaşar. Diğerleri maalesef aramızdan erkenden ayrılırlar.
Lütfen çevrenizde değer verdiğiniz herkese aramızdan erken ayrılmaması için tedbir almasını hatırlatın.

Drive Fast
25-05-2017, 21:45
konuyla alakasızda araba kullanmayı öğrendiğim yeri görünce duygulandım bi

her kadıköylünün araba kullanmayı öğrendiği her araba kaçıran kadıköylü gencinde el freni çekmeyi ilk denediği yer ccc üşüyoruz pazar alanı reyiz ccc :D

Shadow_Dancer
25-05-2017, 21:48
Değil Lady Diana peygamber olsan kemer takmazsan ölürsün.
Çünkü Allah fiziksel olaylara karışmaz.
Sen Cami yaparsın yanlış mühendislikle veya yanlış malzeme ile, diğeri yanına daha kuvvetli şekilde Kilise yapar ve depremde Cami yıkılır.

Rabbim çağırmaz, kimseyi çağırmaz.
Fakat ona doğru ısrarla gitmek isteyene de gelme demez.
Bugünkü din anlayışında bulunan "zamanı gelmiş" anlayışı tamamen yanlıştır.
Zamanı falan yoktur. Kendine iyi bakan, tedbirini alan çok yaşar. Diğerleri maalesef aramızdan erkenden ayrılırlar.
Lütfen çevrenizde değer verdiğiniz herkese aramızdan erken ayrılmaması için tedbir almasını hatırlatın.

Olanla ölene çare yok üstad, ecel yazildiysa kadere ne yaparsan yap beyhude..

chevelle
25-05-2017, 21:51
Seneler geçtikçe daha sağlam araçlar yapıldığı görüşüne kısmen katılıyorum, fakat seneler geçtikçe daha güvenli araçlar yapıldığı bir gerçek. İkisi arasında fark var neticede. Aracın sağlam olması, içindekini güvende tutmadıktan sonra bir işe yaramaz.
Asıl konuya gelecek olursak; ben 97 model corsa gsi sahibiyim, babam da 96 model astra gsi sahibi. Araçlarımızı seviyoruz. Şehir içinde sağ şeritten sakin sakin gidiyorum sürekli. Bazı arkadaşlar şu şu araçları görünce yolumu değiştiriyorum demiş, doğrudur, bazı arabaların kötü şöhreti var. Bunun çözümü bu arabaların hurdaya ayrılması olmamalı bence. Severek bindiğim, yeni model hiç bir araçta o ruhu yakalayamadığım aracımı neden çöpe atayım? Ben güvenli şekilde kullanıyorum, bir zahmet diğer sürücüler de dikkatli kullansın. Bence asıl dikkat edilmesi gereken şirket araçlarıdır. Genelleme yapılacaksa benim de şeridimi değiştirdiğim çok araç var: symbol, fluence, linea, doblo, albea vb. şirket araçları trafikte terör estiriyor.
Saçma sapan araba kullanan, makas atan bu kişilere engel olunsun önce.

wolrath
25-05-2017, 21:57
bu sitede vti,s2k,Type-R 'a hoşaf dendi ve diyen de yönetici :D
2009 a dönüp ss koymak isterdim :P muhtemel adresin istenip, verdigin takdirde infaz edilirdin kardeşim :)


konuya gelecek olursak, keske herkesın alım gucu cok ıyı olsa da yenı model spor arabalara bınebılseler. (bazı spesıfık arabalara ederınden cok verıldıgını es gecıyorum. o tamamen degisiklik zaten :) ) sımdı adamın 20.000tl si var, ne alacak arkadas? araba mı kaldı o paralara. ya da 30 ya da 40? hosaf dıye tabır ettıgın a yı almayacak daha yavas baska bır hosaf araba alacak.
he almasın, bınmesın, asgarı maaslının da .otune koyayım dıyorsanız, o baska mesele.

(bazı spesıfık arabalara ederınden cok verıldıgını es gecıyorum. o tamamen degisiklik zaten :) )

DR059
25-05-2017, 22:04
Konuda geçen araçların yaşları hep 20+

O kadar uzaklara gitmeden küçük bir resim ekleyelim.
Aynı aracın 2 nesli arasındaki farkı incelemek bile yeterli;
http://www.repairerdrivennews.com/wp-content/uploads/2016/09/Equinox-body-structure_102117-1024x576.jpg

Çok uzun uzun yazılabilecek bir konu.

Ama özetle her ağır malzeme, yüksek mukavemete sahip değildir. (Kullanılan bir alzemeyi daha hafif, daha mukavemetli ama daha pahalı olanlarla değiştirebilirsiniz.)

Artık üreticiler bazı minimum yeterlilikleri daha dizayn aşamasında sağlayamazsa; Avrupa'ya araç satamıyor.
Çin'de, Hindistan'da satılan bazı araçların avrupa'da satılmama sebeblerinder biri de budur mesela.

Özetle minicik A segmenti bir Hyundai i10, VW Up, Fiat Panda; tank diye ya da efsane diye tabir ettiğiniz araçtan sizi daha iyi koruyabilir.
Çünkü 25 yıl önceki dizayn + malzemeler ile günümüz dizayn + malzemeleri arasında ciddi anlamda fark var.

Hepimize kazasız belasız günler...

B16
25-05-2017, 22:34
Konu eski model spor araçların artık güvenli olmadığı olarak açılmış ve araçların yüksek süratlere rahatlıkla çıkabildiği bu yüzden daha dikkatli olunması gerektiğini söyleniyor. Ama eski model arabalar güvenli değildire dönüşmüş.

90 model Toyota ile 2016 model Toyota'nın videosu paylaşılmış. Bu şaşılacak birşey değil. O dönemin şartlarında ki malzeme ve güvenlik önlemleri ile bugünün malzeme ve güvenlik önlemleri bir değil. Olaya sadece kaporta olarak bakmak ne kadar doğru? Kazalarda etkin görev alan ABS, ESP vs. sistemlere de bakmak gerekiyor. Bugün kaç kişi ESP veya ABS yüzünden kazadan kıl payı kurtulmuştur?

vectra-tuner
25-05-2017, 23:00
80'li 90'lı yıllarda Halk çoğunlukla Tofaş Şahin Doğan Kartal'a binerdi, o yıllarda Avrupa araç yok denicek kadar azdı ve sanırım Özal döneminde Avrupa araç ithali serbest bırakıldı.. Tofaşların içinde o kadar çok insan basit kazalarda öldü veya sakat kaldı.. O yıllarda yapılan Bmw Mercedes'in içinde çok yüksek hızla kaza yapan araçlardan bile kurtulan olıyordu Tofaşta ise ya araba yanar ya peynir tenekesi gibi olan sac içindekileri keserdi.. Şimdi bende 96 Calibra var kabaca 20 Yaşını devirmiş durumda geçen yaz komple yaptırdım çürüğü vs. Ne olursa olsun Metal yorgunluğu var elbette yeni araçlarla karşılaştırılamaz ancak modifiyeci arkadaşların kazalarına bakınca Alkol alıp basan, Ot çekip ölen, Kemer takmayan arkadaşlar.. Kısaca araç hatasından ziyade kullanıcı hatası diyelim.. Şimdi 96 Calibramla 300 yapmaya cesaret edemem ama hiç kimseyi tehlikeye atmadan 100-200 yapıp bırakabilirim ki mantıklısıda budur.. Son bir örnek oldukça yüklü Astra F Gsi turbo ile 3. 4. Vites kesici ile giderken kol çıkarttı araba ve şanzuman kitlendi piston bloktan dışarı çıktı krank 3'e ayrıldı ki verilmiş sadakamız varmış çünki ne arkadan felen vardı ne önümüzde bir araç.. En çok korktuğum isr Yayalar, bazı arkadaşlar Eskişehir yolunda Tem'de gidiyormuş gibi basıyorlar...

Ekrem_06
25-05-2017, 23:36
Birde bu aralar Kayıtsızlar türemeye başladı.. Hasar kayıtsızdır ha ona göre belki vurduk kendi cebimizden verdik ne bilion?

300E
25-05-2017, 23:57
Evet herkes eski model arabalardan tiksinmiş durumda ama insanlar ne yapsın, bugün sıfır baz donanım leon 75 binlira.

aybarsdnr
26-05-2017, 00:08
Yanlış anlama, lafım sana değil ama Türk milletinin gözü radar mübarek. Her kazada şahitler "100 ile gidiyordu", "En az 120 yapıyordu" diye demeç veriyor. Bu kazada da 80-90 hız tamamen subjektif. Arabanın yanından çarparak geçmiş gibi ağır vasıta resimde. 80-90 olsa kamyonun o momentumu kutu kola gibi ezer arabayı.

Yok hocam yanlış anlaşılacak bir durum yok.

Kaza bulgaristanda oldu. Araç babamın gençliğinde hayali olup daha sonrasında sahip olduğu, başka araçları olsa da ara sıra kullandığı yadigarı. Olay orada gazetelere falanda çıktı. Kamyon şoförünün ifadesi 100 km ile gittiği ki yokuş aşağı bir yol ve fren izi hiç yok. tam göbekten çarptı. yani sürtme vs değil. çok az sürükleyip arabayı tarlaya atıyor.

AşkınS.
26-05-2017, 00:10
Porsche alabiliyodukta biz mi almadık :)
Valla eski araçları almayın demek yerine "bilinçli kullanıcı" olmaya çalışın deseydiniz daha iyi olurdu.sitede vti,typer,s2000 sahipleri var ve inanıyorum ki gerçekten basılması gereken yerde basıp normal zamanda araçlarına gözü gibi bakan insanların olduğunu görüyoruz. Kazadır,sen vurmazsın başkası gelip vurur sürekli risk altındayız. Bu yüzden emniyet kemeri kullanmalıyız demek daha doğru olacaktır.
Gerisi zevk-renk

darkmoon
26-05-2017, 00:17
araç güvenlik protokolleri her sene ncap de bile değişiyor.. 10 sene önce 5 yıldız almış araç şimdi 4 yıldıza düşebiliyor ..

açılan konuda spor arabası olup orası burası sökülmüş şaseden ağır hasar almış araçlarda güvenlik olmadığının altına kalın kalın imza atarım .. ama orjinal tutulmuş ve belli bir kalitesi olan araçların güvenliği bugün bile var şahsi fikrim..

airbag hayat kurtarmaz bunu herkes yanlış algılıyor airbag emniyet kemeriniz takılı değilse şayet yeni nesil araçlarda patlamaz bile.. srs dir bu sistemin adı.. airbag sadece kaza anında sizin oranızın buranızın çizilmesini morarmasını hafif hasar almanızı engeller o kadar.. bu airbag sanki hayat kurtarır gibi bir algı var..

bunun dışında ben araçların saç kalitelerinin değişdiğini düşünmüyorum yıllardır.. yapılan bazı nsurlar misal aktif kaput falan sadece yayaların çarpma anında koruma amaçlı o tür sistemlerde çok üst sınıf araçlarda var..

kısaca ben orta segment b,c,d segmenti araçlarda güvenliği ile 93-94 model kaliteli bir mercede bmw volvo gibi araçların güvenliği arasında çok büyük farkı olduğunu düşünmüyorum.. iş sizin emniyet kemerinizi takıp takmamanızda bitiyor..

kendimde arasıra hasarlı premium sınıf araç alıp topladığım için az çok her tür aracın kazalısını görüyorum sls inden tutunda trilyonluk rangeden cayenneden panemerasına kadar.. yapdıkları kazaları söyleyince ustalar hadi canım bu halemi gelmiş öyle bir şeyden falan diyorsun ..

Ranthor
26-05-2017, 00:27
Sayın adminim Ranthor neden öyle diyorsunuz ki ? :smokin:

- Onlar hiç ''gazlamıyorlar''.
- Sadece ''haftasonu'' keyif için biniyorlar.
- ''Yağmurlu havada'' dışarı bile çıkarmıyorlar.
- ''Keyfe keder'' düzboru, varex takıyolar.

.
..
...

Yedik mi ?

Yiyen varsa afiyet olsun.

Hayırlı ramazanlar :bluehpy:

kimse yemiyor bence, sadece gormezden geliyor. alan memnun satan memnun


abi katılıyorum yazdıklarına ama ies sahibiyim şahsen gidişini ne biliyim şeklini şemalini çok seviyorum uzun zamandırda kullanıyorum şimdi bunu satıp daha yüksek model 40-50 bine misal clio fülüens alsam benim aracımdan daha sorunsuz daha emniyetlimi sizce ?

kesinlikle cok daha emniyetli ve guvenli


Ranthor

Sanırım 3-4 yıl onceye kadar efes den cıkma kıa pıcanto ya bınıyordunuz ?

bu araba cokmu guvenlıydı
guvenlı oldugu ıcın mı kıralıkdan cıkma bır arac tercıh etmıstınız ?
http://4.bp.blogspot.com/-7hvlbv4lKDA/UMCLrHtdcWI/AAAAAAAABLM/yX27DZJKzMw/s1600/DSCN0164.JPG


boyle bı arabaydı sanırım ?

Bence dogru bir karar degildi, bence 4-5 bin daha verilip getz,i20 vb alinmaliydi, aile sahibi olunca sattim zaten. Picanto bile guncel bir araba, 106, ies,crx, vtilar yerine onu hala tercih ederim, en azindan 3-4 kere sase darbesi olmayan yorulmamis bir arabaydi, bir de hizli gitmiyordu. Carpisma testlerine bakilirsa kabin hala idare eder durumda. ABS,EBD var, iki airbag var şasesi yeni vb...

Zaten o araba ile de 'hafta sonu' gazlamiyordum, soganliktan kartala gidiyordum, böylelikle riski daha azdı. Alıp bir de rollinge çıksam tamamen haklısın.

Official Kia Picanto 2004 safety rating (http://www.euroncap.com/en/results/kia/picanto/15643)

Official Honda Civic 1998 safety rating (http://www.euroncap.com/en/results/honda/civic/15484)
106/saxo cok cok zayıf
Official Citroen Saxo 2000 safety rating (http://www.euroncap.com/en/results/citroën/saxo/15511)



Ayrica kaderde varsa ölürüm demek cok sacma, tehlikeli araba kullanirsan istatiksel olarak kaza sansin artar. Guvenliksiz bir arabada kaza yaparsan ayni oranda hayatta kalman azalir. Bu sigara icip akciger kanserini olma ihtimalini arttirip, kaderde varsa ölürüz demeye benziyor.

Bu tip eski, yorulmuş araçlara binip, sonra da roll'a çıkıp kendini riske atmaya değmez diyorum.


Evet herkes eski model arabalardan tiksinmiş durumda ama insanlar ne yapsın, bugün sıfır baz donanım leon 75 binlira.
o konuya hic girme zaten, hem pahalı hem de ülkemizdeki araçlar çok yoruluyor. Kötü yakıt, kötü şöför, kötü yollar, eksik yapılan bakımlar araçlar erken yıpranıyor.

Ranthor
26-05-2017, 00:34
tabiki eski arabaları seviyoruz, ben gidip gene STI,EVO alıcam imkanım/zamanım olunca.. Olabildiğince sağlam olanını alacağım, çiçek gibi olmadığını da bileceğim.

Ama o eski model arabamı alıp trafikte delilik yapmayacağım, siz de yapmayın diyorum. Hele alım satımının resimlerini gördüğüm araçların 2000 li yılyalardaki kazalarını biliyorum. Araç 10 sene önce kaza yaptı, kim nasıl bilsin hatırlasın, kim bili kaç kere daha yaptı.. Çiçek gibi değişen yok filan diye alıyor satıyor herkes, gaza gelip gazlayacak diye korkuyorum. Çarparsa unufak olur çünkü o araçlar..

coolvtec
26-05-2017, 02:38
56. IIHS Crash Test 1996, 1997, 1998, 1999 Honda Civic - YouTube (https://www.youtube.com/watch?v=-4cCrHeVs_s)

Hakan Girginer
26-05-2017, 02:41
Arkadaşlar facebookda ve forumda sık sık görüyorum, aynı 106,vti,s2k,Type-R 40 kere el değiştiriyor.
Alan bir cilalıyor, sağını solunu topluyor, kar etmeye çalışıp gene satıyor, genelde ufak bir gazlama videosunda çok iyi gittiği belirtilip hop satışa çıkarılıyor.

Bu araçlar sağlam değil, km'leri doğru, şaseleri sağlam hiç değil. Şasesi sağlam olsa bile yaşlı oldukları için günümüz araçlarından çok zayıflar. Küçücük i20 ile bile çarpışsanız, hayatınızı kaybedebilirsiniz. Otomobiller seneler geçtikçe daha güvenli hale geldi.

Üstüne üstlük güncel olmayan bu araçların bir de bu araçların güvenlik ekipmanlarını söküyorsunuz, airbag yok, kaput kapı fiber vb.
Başlıyorsunuz gazlamaya, allah korusun diyeceğim ama allah korumaz arkadaşlar. Kaç kişi öldü şu ortamda, ölmeye de devam ediyor.

Almayın şu araçları, alırsanız da sökmeyin lütfen.... Yeni nesil araçların ağır olmasının bir sebebi var.

Benim Velet 6 ay sonra 20. yaşını dolduruyor.
Sensin hoşaf.

darkmoon
26-05-2017, 02:58
56. IIHS Crash Test 1996, 1997, 1998, 1999 Honda Civic - YouTube (https://www.youtube.com/watch?v=-4cCrHeVs_s)

Anlamayan olabilir .. burda kabaca deniyorki kaza ciddi gibi görünsede ağır bir hasar vermemiş içeriye kasanın o kadar büyük hasar alması iç kokpite gelicek yüksek enerjiyi abzorve etmiş yani içerdeki sürücü için ciddi bir yaralanma medyana getirmemiş sadece ayak kısmında 9cm sınırını geçdiği için kırılma yada burkulma gibi bir şey olabiliceği söylenmiş o kadar.. yani testten geçdi denmiş..

GokhanRS
26-05-2017, 08:22
sti aracımı ilk aldığımda gençtim kanım kaynıyordu. hatta olm çok hız yapıyorsun diyenlere, görmüyormusun senin dotünden büyük frenleri, bu araba durmasında ben mi durayım derdim.

sonra bir gün gazlarken yere petrol mü yağ mı her ne dökülmüşse bir şey parladı ve arabanın kaymaya başladığını hissettim, o 10+ binlik fren sistemi brembonun hiç bir işe yaramadığını o gün anladım, 4 çeker belki birçok kişinin hayali, herkesin frenlerini gücünü gidişini övdüğü STI bir anda fırıldak gibi dönmeye başladı. Yemin ederimki araba tesadüfen bir yere çarpmadan durdu ama 300 metre filan döne döne kaya kaya neler yaşadığımı ben bilirim, bütün ömrüm gözümün önünden geçti.

Anıl E.
26-05-2017, 08:33
Bu konu sağlıklı ama harcanan çok olur.

Ranthor
26-05-2017, 08:36
Benim Velet 6 ay sonra 20. yaşını dolduruyor.
Sensin hoşaf.



Hakan abi aracin son 4 senede 8 kere el degistirdi, cumartesileri roll a cikip, hirslaninca brake boost yapip evc den sonuna kadar acip fakir de avans vura vura gazliyorsun degil mi:)


Km si de 78 bindedir:)

arabasızadam
26-05-2017, 08:44
eski amerikanlar da sase olarak saglam olsa da icindekilerin hayatlarini koruyamiyorlar

Hummerlarla ilgili okuduğum bir yazıda aracın kasasının çok sert olmasından dolayı ,çarpışma şiddetini emmeyip araçtakilerin ölümüne sebep olduğunu biliyorum ,bu arada bende bı öz eleştiri yapıyım kemer takma alışkanlığım hiç yok gibi ,bigün camdan fırlayınca aklım başıma gelicek .

Emrecan-R
26-05-2017, 09:37
her kadıköylünün araba kullanmayı öğrendiği her araba kaçıran kadıköylü gencinde el freni çekmeyi ilk denediği yer ccc üşüyoruz pazar alanı reyiz ccc :D

evimin yanıydı bide :D

turboman
26-05-2017, 09:38
Eski araba ne kadar dağlam olursa olsun metal yorgunluğu olunca mukavvemeti azalır doğal olarak benim araba 84 model hiç kazası ve çürüğü yok ama sağlam diye güvenerek biniyorum yüksek hızlarda çarpışma olursa ne olacağını tahmin ediyorum onun için içine kaba olmadan rollcage yapıp biraz daha sağlamlaştırıcam.hoşaf diye adlandırdığınız arabalar çokca var piyasada kendileride biliyordur heralde arabaların ne olduğunu :D

darkmoon
26-05-2017, 09:58
Metal yorgunluğunu çok abartıyorsunuz bence .. boenglerde bile bilmem kaç on bin saat metal yorgunluğuna biçilen değerki onlarda bütün alaşım perçin nerdeyse .. kaldıki göreceli şeyler kötü koşullarda ve iklimde binilen bir araç 5-6 yaşında pas ve çürük verebiliyor.. 40 yaşında iyi koşullarda güzel bakılmış bir araçda gram pas olmayabiliyor..

turkerrr
26-05-2017, 09:58
Bende 90 lı yılların arabalarına hayranım, akıllı uslu kullanarak risk azaltılabilir.
94 body li astra gsi
e36 m3
ferrari f355
bunların yerini tutacak araba yok benim gözümde buna rağmen cesaret edip alamıyorum.

Lee-on!
26-05-2017, 10:00
Geçen gün bi belgeselde denk gelmiştim şimdi yerine geldi manzara koyayım.
Yakın geçmişe kadar araçların insan güvenliği önceliği olmadan tasarlandığını söylüyordu. Sonra emniyet kemeri ncap falan başladı teknoliji gelişti bi nebze iyileşti ve firmalar güvenliğe de arge yaptılar. Ondan öncesi çöptü hakikatten. Sadece tasarım ve rekabet odaklı araç yapıyorlarmış. Bu işi değiştirenlerin başında da volvo geliyor. O adinin altindaki efsaneler burdan çıkıyor. Emniyet kemeri geliştirip telif almadan piyasaya sunmasi gibi... Ayrıca yan hava yaptıklarını ilk kullanan ve trafik kazasi uzerine arge yapan ilk firma...

suk3b3
26-05-2017, 10:09
Bende 20 yaşında e39 var. i20 ile kafa kafaya girersek nolur merak ettim.

fore
26-05-2017, 10:15
Konu kendi içinde karışmış.
Yeni arabalar eskilerden kesinlikle daha güvenli.
Milyonlar harcanıyor her sene..
Daha önce ağır hasar görmemiş eski arabaların da çok kötü olacağını sanmam kazada.

Ama asıl konu, hasar alıp nasıl toplandığı bilinmeden piyasaya tekrar çıkan araçlar.
Bunu körükleyen sigorta şirketleri. Buna çanak tutanlar var bundan rant sağlayanlar.
2 tane clio'dan, şahinden 1 tane çıkaranlar.
Geçen sene Silivri Çanta yolunca bir kartal kaza yapmıştı mesela, ortadan ikiye bölünmüştü. Şaşırdık mı? Hayır.
Ölenlere Allah rahmet eylesin ama bile bile lades demenin de anlamı yok bir noktada..

Önce tedbir sonra tevekkül...

darkmoon
26-05-2017, 10:21
90 lılar bencede araba endüstrisinde artık en üst zirve noktaya gelinen yer zaten markaların en çok kaliteli ve efsane model çıkarttıkları her sınıfda segmentte üşenmeyip özgün birbirinden bağımsız tasarımlar yapdıkları yıllar 80 ve 90 lı yıllar..

2000 lilerden sonra ağır ağır yazılım bolcana beyinler sensörler digital çağa ve kalitede düşüşe daha konvansiyonel aynı tasarımlara geçildiği yıllar... aynı tasarım büyüt 10 cm olsun e segmenti küçült 10 cm olsun d segmenti tarzında üretime geçilen yıllar ne yazık ki o kafadan dahada kötüye gidiyor sistem şu anda..
emisyon sınırlaması güvenlik sınırlamaları v.b derken arabalarda sürüş ruhu keyfide kalmadı iyicene arabalarda playstationa döndü.

kendini park et, kendini sür,kendin dur hatta kendin solla silecekleri kendin aç ,farları kendin aç eee sürücü ne arabada turşumu .. ne yazık ki ilerde hemde çok yakın ilerde arabada sürücüyede gerek kallmıycak sen arabada gofretini yiyiceksin çayını içiceksin o kendi kendine seni götürücek..

işte o zaman bu eski araçlar araba sürmeyi seven kesim tarafından aşırı değere binicek.. şu anda zaten biniyorda vizyonu geniş bir kesim alıyor eski araçları..

onurc
26-05-2017, 10:21
Her eski arabaları bir tutmamak lazım,sağlamlık konusunda mesala çoğu kişinin aklına volvo gelir,yani şimdi 2017 model bir clio 2000 model bir volvodan daha mı sağlam oluyor ? Ben mi yanlış anladım yoksa.

Geçmişi kazalı eski model bir arabanın ortadan ikiye ayrılması doğal zaten.Paramız buna yetiyor diye de avutmamak lazım kendimizi.Yapacak birşey yok herkes Allah a emanet

GokhanRS
26-05-2017, 10:25
Her eski arabaları bir tutmamak lazım,sağlamlık konusunda mesala çoğu kişinin aklına volvo gelir,yani şimdi 2017 model bir clio 2000 model bir volvodan daha mı sağlam oluyor ? Ben mi yanlış anladım yoksa.

Geçmişi kazalı eski model bir arabanın ortadan ikiye ayrılması doğal zaten.Paramız buna yetiyor diye de avutmamak lazım kendimizi.Yapacak birşey yok herkes Allah a emanet

Clio ile Rolling yapan, volva ile yarışan pek yok. Konun başlangıcı spor arabalar. Sembole daciaya girersek işler değişir. Yürüyen tabut spor arabalardan bahsediyorlar, hani 150den sonra kadranında arıza ışığı yerine tabut ışığı yananlar :)

Berkan
26-05-2017, 10:26
Geçen gün bi belgeselde denk gelmiştim şimdi yerine geldi manzara koyayım.
Yakın geçmişe kadar araçların insan güvenliği önceliği olmadan tasarlandığını söylüyordu. Sonra emniyet kemeri ncap falan başladı teknoliji gelişti bi nebze iyileşti ve firmalar güvenliğe de arge yaptılar. Ondan öncesi çöptü hakikatten. Sadece tasarım ve rekabet odaklı araç yapıyorlarmış. Bu işi değiştirenlerin başında da volvo geliyor. O adinin altindaki efsaneler burdan çıkıyor. Emniyet kemeri geliştirip telif almadan piyasaya sunmasi gibi... Ayrıca yan hava yaptıklarını ilk kullanan ve trafik kazasi uzerine arge yapan ilk firma...

kaput hava yastığıda var :) buna dahil olan

ozyt1000
26-05-2017, 10:35
1 - 1,5 sene eg kasa K20 turbo kullandım. Arabada şaside özel kuvvetlendirme olmasına rağmen uçurtma gibiydi boost gelince bazen şerit değiştirirdi. Arabada airbag yoktu. Arabayı çok sevmeme rağmen bir yerlerde ölüp kalacağımı hissettiğim için sattım.

Fikir olarak, 92 model swaplı sleeper bir arabayla güncel arabaları geçmek çok güzel, ama kesinlikle mantıklı ve güvenilir değil.

Berkan
26-05-2017, 10:36
Bende 20 yaşında e39 var. i20 ile kafa kafaya girersek nolur merak ettim.

daha uç örneği var


https://www.youtube.com/watch?v=TJzZ7-Od6KY

Car Crash Test Smart Vs Mercedes S-Class Accident - YouTube (https://www.youtube.com/watch?v=TJzZ7-Od6KY)


https://www.youtube.com/watch?v=JN1uDH9ZWp0

Smart VS. Mercedes E-Class CRASH TEST - YouTube (https://www.youtube.com/watch?v=JN1uDH9ZWp0)


https://www.youtube.com/watch?v=mz-s1sIoLhU

Crash Test: 2008 Smart Car ForTwo - YouTube (https://www.youtube.com/watch?v=mz-s1sIoLhU)

darkmoon
26-05-2017, 10:37
Geçen gün bi belgeselde denk gelmiştim şimdi yerine geldi manzara koyayım.
Yakın geçmişe kadar araçların insan güvenliği önceliği olmadan tasarlandığını söylüyordu. Sonra emniyet kemeri ncap falan başladı teknoliji gelişti bi nebze iyileşti ve firmalar güvenliğe de arge yaptılar. Ondan öncesi çöptü hakikatten. Sadece tasarım ve rekabet odaklı araç yapıyorlarmış. Bu işi değiştirenlerin başında da volvo geliyor. O adinin altindaki efsaneler burdan çıkıyor. Emniyet kemeri geliştirip telif almadan piyasaya sunmasi gibi... Ayrıca yan hava yaptıklarını ilk kullanan ve trafik kazasi uzerine arge yapan ilk firma...

eskiden firmalar güvenliğe önem vermiyor demekde haksızlık olur .. bütün fabrikaların kendi güvenlik standartları ve güvenlik testleri vardı.. amerikada bir dönem apuk sapuk tasarımların olduğu bir dönem var 40 lı 50 li yıllar arasında.. hatta hatalı tasarım en hafif minnacık kazada bile insan öldürüyor ama bunlar çok çok eski yıllar..
70 yıllarda youtube girin bakın volvonun citroenın kendi güvenlik testleri var hatta biri vardı siyah beyaz filmleri var adam sanırım ford du fordun canlı mankeni idi testlerde düz duvara vurup arabadan falan iniyordu adam.. tamam tabiki bugünkü arabalar kadar güvenlik yoktur ama öyle hiç güvenliksiz üretiliyor demek de haksızlık olur..
heleki 90 lı yıllarda bütün fabrikalar güvenliğe çok öncelik tanıyorlardı.

leon45
26-05-2017, 10:53
Her eski arabaları bir tutmamak lazım,sağlamlık konusunda mesala çoğu kişinin aklına volvo gelir,yani şimdi 2017 model bir clio 2000 model bir volvodan daha mı sağlam oluyor ? Ben mi yanlış anladım yoksa.

Geçmişi kazalı eski model bir arabanın ortadan ikiye ayrılması doğal zaten.Paramız buna yetiyor diye de avutmamak lazım kendimizi.Yapacak birşey yok herkes Allah a emanet


https://www.youtube.com/watch?v=qBDyeWofcLY

Kullanıcı
26-05-2017, 10:57
https://i.hizliresim.com/DPQg11.jpg (https://hizliresim.com/DPQg11)

drago
26-05-2017, 11:19
Valla ben 3 yaşında borayla o paylaşılan eski e kasaya vurdum, mercedesin sahibi dahil hepimiz şok olduk, hatta kendisi yediremedi; benim arabam bu hale geldiyse senin kesin şase yamulmuştur dedi. Sonuç; Mercedes çekici üstünde, Bora'nın kaputu ayarlandı, panjur değişti ve tampon rötuşlandı. Metalin de bir mukavemeti var, çok da sağlam olsa günden güne ilk günkü kondisyonundan uzaklaşıyor.

onurc
26-05-2017, 11:33
https://www.youtube.com/watch?v=qBDyeWofcLY

hahah,hakkaten öyleymiş =)

Lee-on!
26-05-2017, 11:43
Vallahi herkes farklı örnekler veriyor :D 5 sene önce alamanci dayimiz da almanyadan gelirken manda kasa dedikleri e200 ile uyuyup karşı seride geçip tırla kafa kafaya girmişti. Ki 60 yaşında kendisi. Allah korusun baska bi arac olsa tirin arkasindan cikardi. Bikac gün hastanede kaldi sapasaglam cikti. Yani örneklerle konuşmak pek dogru olmuyor çünkü öldürmeyen Allah öldürmüyor. Her kaza bir değil milyonlarca değişken var. Ben yine de yüzlerce otomobil belgeselinin ve deneylerin sonucuna dayanarak 90lardan önce üretilen premium bir iki marka hariç çoğuna güvenmiyorum. Gerek o dönemin teknolojisi gerek yılların verdiği yorgunluk pas gerek kaza yapip toplanmasindan dolayı yeni ve kaliteli bir arac kadar olmayacaktir. Ama tabii ki bunu dedim diye volvo 850yi i10la carpistirmaya gerek yok :D belli bir fiyatin altinin zaten limitlerde üretildiği belli... Parası kadar yani.

MK8800
26-05-2017, 11:47
Ölümden korkan adam HONDA ya binmesin kardeş ,))))

SEVDİĞİYLE ölüme gitmek isteyen HONDA ya binsin ,)

GÜVENLİK PAKET diye boşuna mı diyorlar alayınız cahilsiniz????!1!1!!

Sert@ç
26-05-2017, 12:02
Bence aracın yaşı tamam çok önemli ancak aracın kendiside çok çok önemli mesela w124 şuan bile gerçekten çok sağlam bi arabadır
Yada bmw e39 şuan güncel c segmenti çoğu aracı fena bozabilir
Tabii bu araçların geçmişteki kaza tamir durumu çok önemli
Asıl önemli olan kemer tabiiki aşağıdaki kazada kemer takılı olsaydı muhtemelen ölümle sonuçlanmazdı...
Konya - Antalya yolunda feci kaza: 2 olu, 3 yaralı (http://www.yenihaberden.com/konya-antalya-yolunda-feci-kaza-2-olu-3-yarali-291602h.htm)

jeffy
26-05-2017, 12:33
Değil Lady Diana peygamber olsan kemer takmazsan ölürsün.
Çünkü Allah fiziksel olaylara karışmaz.
Sen Cami yaparsın yanlış mühendislikle veya yanlış malzeme ile, diğeri yanına daha kuvvetli şekilde Kilise yapar ve depremde Cami yıkılır.

Rabbim çağırmaz, kimseyi çağırmaz.
Fakat ona doğru ısrarla gitmek isteyene de gelme demez.
Bugünkü din anlayışında bulunan "zamanı gelmiş" anlayışı tamamen yanlıştır.
Zamanı falan yoktur. Kendine iyi bakan, tedbirini alan çok yaşar. Diğerleri maalesef aramızdan erkenden ayrılırlar.
Lütfen çevrenizde değer verdiğiniz herkese aramızdan erken ayrılmaması için tedbir almasını hatırlatın.

tedbirini alan çok yaşar ne demek yahu? Kaldırımda kendi halinde yürüyen insanın kafasına inşaattan cam düşüyor , kırmızı ışıkta kemeri takılı bekleyen arabayı arkadan freni patlayan kamyon ezip geçiyor.. Gibi gibi binlerce örnek verilir.. Tedbirini tabiiki al.. Ama bu uzun yaşamanın garantisi değil maalesef..

onn_dear
26-05-2017, 12:55
Bende 20 yaşında e39 var. i20 ile kafa kafaya girersek nolur merak ettim.

cumartesi akşamı ***** yerde i20 ile çarpışma testi yapmak istiyorum, i20'si olup da denemek isteyen arkadaşlar pm gönderebilir. :D :D

GokhanRS
26-05-2017, 13:00
tedbirini alan çok yaşar ne demek yahu? Kaldırımda kendi halinde yürüyen insanın kafasına inşaattan cam düşüyor , kırmızı ışıkta kemeri takılı bekleyen arabayı arkadan freni patlayan kamyon ezip geçiyor.. Gibi gibi binlerce örnek verilir.. Tedbirini tabiiki al.. Ama bu uzun yaşamanın garantisi değil maalesef..

İyide sen öyle yorumlar isen adamlarda madem zaman gelince nasıl olsa öleceğim der tedbir almasına gerek olmadığını düşünür. Verdiğin örnekler tamamen şans işi bence.

ahmet3425
26-05-2017, 13:12
volvoda motor blogu yok kaput altı boş...

mert5
26-05-2017, 13:14
Konuda mesajım olsun,

Şunuda açıklayım; şimdi diyelim benim 2008 model bir arabam var ... 2008 de Euro ncap testinde 5 yıldız aldı ...

Ve hiç kazası yok bu araba 2017 de teste girdi sanmıyorum ki 5 yıldız alsın ... Artık 5 yıldız almak için birden fazla kaza önleyici zımbırtı lazım ... Çarpışma önleyici vs...

jeffy
26-05-2017, 13:19
İyide sen öyle yorumlar isen adamlarda madem zaman gelince nasıl olsa öleceğim der tedbir almasına gerek olmadığını düşünür. Verdiğin örnekler tamamen şans işi bence.

dostum tedbirini tabii al diye bende yazdım yazımın sonuna.. Benim karşı çıktığım alıntı yaptığım postta abimizin Tedbirini alan çok yaşar almayan erken aramızdan ayrılır yazması.. Böyle bir garanti varda bizim haberimizmi yok?

mikelazi
26-05-2017, 13:49
99-01 gibi yıllar.bir tanıdıgım kemer takmadıgı için,takla atan aracının sunroof undan fırlayıp,kendi aracının altında kaldı.(206gti)

70-80 le giderken arkadan çarpan yüzünden 4 takla attım.kemer takılıydı burnum bile kanamadı araba pert(uno)

göztepe köprüsü altında ters döndük.öndekilerde kemer takılı.burnumuz bile kanamadı.araba pert,satıldı.rallide koşturdular aracı(306gti)

küçükyalı e-5 ten yanyol tünele uçtu bir dostum.araba tavan üzerine düştü.kemer takılıydı,söföre hiç bişey olmadı.araç pert (94corsa)

kemer takıcaksın ister şahine bin,ister s600 e.ister önde otur,ister arkada ben bunu bilir bunu söylerim.

darkmoon
26-05-2017, 14:03
https://www.youtube.com/watch?v=qBDyeWofcLY

dip not : yorumları okursanız volvoda motor olmadığını söylüyorlar yazanlar ve renault ya bir kıyak geçişmiş iması var.. fifth gear bu konuda zaten çok mimli bir program.. volvoda motor zaten ayrı bir güvenlik unsuru kazada..


adam diyorki volvodakiler kokpit içeri gelmiş airbag olmadığı için volvoda kafaya dikiş falan atılabilir belki sürücünün ayağı sıkışmış büyük ihtimal kırılmış bir durum söz konusu bunun dışında göğüs kısmında şok olsada ağır bir durumyok ..
modusda gene ayak sıkışması var muhtemelen burdada belki hafif bir ayakdan operasyon olabilir diyor çarpmanın etkisi ile baş ağrısı olabilir şok olabilir diyor.. sondada ağır araba avantajlı olabiliyor falan diyor..

şayet bunlar motorsuz bir volvo ile olmuşsa volvo renaultyu yemiş atmış o zaman volvoda airbag yok modern hiç bir güvenlik unsurunun olmadığını göz önünde bulundurursak arada nerden baksan 10-15 senelik bir teknoloji farkı olduğunuda göz önünde bulundurulursa gayet başarılı..

darkmoon
26-05-2017, 14:06
bende yiğenle kumburgazın orda 95 yada 96 yılında renault clio 1.4rt ile takla atmışdık baya 3-4 takla attık burnumuz bile kanamadan çıkdık..

KoramiraL
26-05-2017, 14:15
Bir dönem zırhlı araç kullandım aracın ön cam kalınlığı 9.5 cm yan camlarda hemen hemen aynı kalınlıkta ve ekstraları var aracı bize anlatırken adamın dediği dediği tek bir kelime var sürüş esnasında bize araç içerisinde isterseniz 50 mt gidin ama emniyet kemerinizi mutlaka takın dedi sebebini sorduğumuzda işe girdiğim dönemden 2 ay önce olan kazayı anlattı araç lastik patlaması sonucu şoför direksiyon hakimiyetini kaybediyor savrulup ağaca vuruyor aracı kullanan şoför emniyet kemerini takmadığı için yan ve ön camdan aldığı darbe sonucu boynu kırılıyor ve vefat ediyor bazen sağlamlık bile ölüm getire biliyor şu anda çalıştığım yerde her 3 yılda bir araçlar değişiyor arada değişenlerde oluyor şehir dışınada çıkıyorum araç götüyorum ne kadar sürerse sürsün o emniyet kemeri sürekli takılı oluyor eski model araçlarda denildiği gibi mutlaka ne olursa olsun takılması gerekli bu şöyle beton bu böyle sağlam denmemeli.

MertS
26-05-2017, 15:01
Uzun sayfalarca yazılıp konuşulacak bir konu ,
Metal yorgunluğu - Metal dayanıklılığı vs zaten bahsedilmiş.

Yıllar içinde airbag sayıları - airbag konumları - koltuk direksiyon konsol açıları , sürüş pozisyon senaryolarına göre DİREK - KOLTUK konumlandırmaları gibi.
bir çok geliştirilen şey oluyor.

A B C stünlarındaki malzemele kalitesi bu malzeme kalitesi ciddi bir metalurji mühendisliği işidir.
metalurji ye sadece ar-ge için milyon dolarlar harcanıyor.

Metal yorgunluğu kabul edilmesi gereken bir kuraldır.
Uçakların teknik arıza vermesinin en büyük sebebi mikroskobik incelemelrle oraya çıkan metal yorgunluğudur.
Şasenizdeki bir kılcak çatlak , arabanızı ikiye bölmeye yeterlidir.

onurc
26-05-2017, 15:25
dip not : yorumları okursanız volvoda motor olmadığını söylüyorlar yazanlar ve renault ya bir kıyak geçişmiş iması var.. fifth gear bu konuda zaten çok mimli bir program.. volvoda motor zaten ayrı bir güvenlik unsuru kazada..


adam diyorki volvodakiler kokpit içeri gelmiş airbag olmadığı için volvoda kafaya dikiş falan atılabilir belki sürücünün ayağı sıkışmış büyük ihtimal kırılmış bir durum söz konusu bunun dışında göğüs kısmında şok olsada ağır bir durumyok ..
modusda gene ayak sıkışması var muhtemelen burdada belki hafif bir ayakdan operasyon olabilir diyor çarpmanın etkisi ile baş ağrısı olabilir şok olabilir diyor.. sondada ağır araba avantajlı olabiliyor falan diyor..

şayet bunlar motorsuz bir volvo ile olmuşsa volvo renaultyu yemiş atmış o zaman volvoda airbag yok modern hiç bir güvenlik unsurunun olmadığını göz önünde bulundurursak arada nerden baksan 10-15 senelik bir teknoloji farkı olduğunuda göz önünde bulundurulursa gayet başarılı..

açıklama iyi oldu =)

Özgür Ozan
26-05-2017, 15:35
dip not : yorumları okursanız volvoda motor olmadığını söylüyorlar yazanlar ve renault ya bir kıyak geçişmiş iması var.. fifth gear bu konuda zaten çok mimli bir program.. volvoda motor zaten ayrı bir güvenlik unsuru kazada..


adam diyorki volvodakiler kokpit içeri gelmiş airbag olmadığı için volvoda kafaya dikiş falan atılabilir belki sürücünün ayağı sıkışmış büyük ihtimal kırılmış bir durum söz konusu bunun dışında göğüs kısmında şok olsada ağır bir durumyok ..
modusda gene ayak sıkışması var muhtemelen burdada belki hafif bir ayakdan operasyon olabilir diyor çarpmanın etkisi ile baş ağrısı olabilir şok olabilir diyor.. sondada ağır araba avantajlı olabiliyor falan diyor..

şayet bunlar motorsuz bir volvo ile olmuşsa volvo renaultyu yemiş atmış o zaman volvoda airbag yok modern hiç bir güvenlik unsurunun olmadığını göz önünde bulundurursak arada nerden baksan 10-15 senelik bir teknoloji farkı olduğunuda göz önünde bulundurulursa gayet başarılı..

Adam diyor ki : Volvoda kapı(door) diye birşey kalmamış ona artık dog(köpek) diyebilirsiniz, dashboard olduğu gibi geri gelmiş , dummy nin bacaklarını görebilirsiniz kırılmışlar, ayrıca direksiyon olduğu gibi içeri girmiş muhtemelen kafa yaralanmaları olacaktır, moduse gelecek olursak burda bi kapınız hala mevcut kaza yapan kişinin muhtemelen alt bacakları hala yerinde duruyor belki alt bacağında bazı yaralanmalar olabilir ama volvoya göre çok daha az şiddette olacaktır. Ayrıca yolcu ve sürücü airbag leri olduğu için modüstekilerde baş ve göğüs yaralanmaları olmayacaktır diyor. Geleneksel olarak ağır arabanın daha iyi olduğu düşünülür ama biz size bunu yeniden düşünmeniz gerektiğinizi gösterdik diyor.

Siz öyle bi yazmışsınız ki adamlar volvo çok iyi iş çıkardı demeye çalışmış manası çıkıyor size göre, ama asıl tercümede durum pek sizin yazdığınız gibi değil. Ayrıca bir makine ve otomotiv mühendisi olarak konu içindeki tüm yorumlarınızı hayretle okuyorum

Ranthor
26-05-2017, 16:28
ben eski model arabaları çöpe atın demiyorum. Eski model 5 kere kaza yapmış arabaların bir de sağını solunu söküp yarışmayın diyorum.
Bu arabaların prim yapmasına izin vermeyin..

Nightfish
26-05-2017, 17:00
https://img-9gag-fun.9cache.com/photo/avGKLQd_700b.jpg

darkmoon
26-05-2017, 17:02
Adam diyor ki : Volvoda kapı(door) diye birşey kalmamış ona artık dog(köpek) diyebilirsiniz, dashboard olduğu gibi geri gelmiş , dummy nin bacaklarını görebilirsiniz kırılmışlar, ayrıca direksiyon olduğu gibi içeri girmiş muhtemelen kafa yaralanmaları olacaktır, moduse gelecek olursak burda bi kapınız hala mevcut kaza yapan kişinin muhtemelen alt bacakları hala yerinde duruyor belki alt bacağında bazı yaralanmalar olabilir ama volvoya göre çok daha az şiddette olacaktır. Ayrıca yolcu ve sürücü airbag leri olduğu için modüstekilerde baş ve göğüs yaralanmaları olmayacaktır diyor. Geleneksel olarak ağır arabanın daha iyi olduğu düşünülür ama biz size bunu yeniden düşünmeniz gerektiğinizi gösterdik diyor.

Siz öyle bi yazmışsınız ki adamlar volvo çok iyi iş çıkardı demeye çalışmış manası çıkıyor size göre, ama asıl tercümede durum pek sizin yazdığınız gibi değil. Ayrıca bir makine ve otomotiv mühendisi olarak konu içindeki tüm yorumlarınızı hayretle okuyorum

benim tercümemin aynısını yapmışsınız işte ne fark var .. kokpit içeri gelmiş ayak kırılmış kafada airbag olmadığı için yaralanma olabilir falan filan ....

ben volvoyu videoda övüyorlar diye bir şey demedim .. ben youtube yorumlarında yazanı söyledim insanlar volvonun motoru yok yazmışlar.. fifth gear her zamanki gibi paraya verene çalışmış yazmış.. hatta orda bir yorumda ingiliz sanırım hemen volvomu satıp bir reanult alıcam diye inceden tii dalga geçmiş.. ben sadece bunu yazdım.. sondada ağır araba avantajlı diyor..

geri kalan yaptığınız çevirinin benimkinden ne farkı var.. ben volvodakiler sapa sağlam hiç bir şeyleri yokmu yazmışım modusdakiler ağır yaralanmışmı yazmışım.. ben kabaca hızlı hızlı atlaya atlaya çevirdim komplede izledim direk kaza kısmına atladım biraz bakdım biraz atladım gene bakdım kapadım.. anladığımı kaba ve hızlıca çevirdimki benim çevirdiğimden farklı bir şey yazmamışsın.. :)

kendi fikrim olarak altını kalın kalın çizerim arada 10-15 sene teknoloji farkı olan güvenlik farkı olan aribag ve muhtemelen motoru bile olmayan bir volvodan gene çok çok iyi çıkmışlar bir iki kırık bacak kafa zedelenmesi ile netice çok iyi.. ve kaldıki o araçda motor yoksa şayet motor olsa emin olunki bu hasarında çoğu olmaz kokpit o kadar içeri gelmezdi.. çünkü volvolarda motorda ayrı bir güvenlik unsurudur.. motorda gelen şiddetli basıncı bir yerde abzorve ediyor .. eğer motor olmadan böyle bir netice çıkmışsa bence fazlasıyla başarılı.. bu video da denen bir şey değil benim şahsi yorumum :)

MertSerhanÖ.
26-05-2017, 17:17
şimdiye kadar okadar deneme talebi açmışımdır.
Her zaman o taleplerimde son cümleye şunu yazarım;
"kapısı,bacası sökük arabalarla kesinlikle denenmicektir"
Ranthor abinin dediği gibi,arabalar zaten hızlı,zayıf.e arkadaş zaten herkrs motoruna para harcamaya gelince milyarlar ama frenlere yürüyene gelince oem.O yüzden lütfen özellikle eski model hot hatchlerinizin güvenlik unsurlarını hepten yok etmeyin.