PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Turbo Manifoldları Hakkında



boosted_pug
14-12-2008, 09:45
1-- Arkadaşlar şimdi herkes farklı tipde ve modelde manifoldlar kullanıyo ama neden dünyaca ünlü birçok spor araba üreticisi log type manifoldlar kullanıyo ama sonradan üretilen manifoldlar genelde tubular hangisi daha ii tork ve güç eğrisine sahip, hangisi daha çabuk spool ediyo, bunlar hakkında net bilgiler bulamadım aklımdan geçenn 3 tip manifoldun resmini ekledim siz olsanız hangi tip manifoldu kullanırsınız ve neden? herkese teşekkürler

http://img360.imageshack.us/img360/2474/evoheadersam9.jpg (http://imageshack.us)
http://img360.imageshack.us/img360/evoheadersam9.jpg/1/w600.png (http://g.imageshack.us/img360/evoheadersam9.jpg/1/)

http://img115.imageshack.us/img115/8910/fullracembtat3og3.jpg (http://imageshack.us)
http://img115.imageshack.us/img115/fullracembtat3og3.jpg/1/w600.png (http://g.imageshack.us/img115/fullracembtat3og3.jpg/1/)

http://img360.imageshack.us/img360/2956/my20fodo2028529hy1.jpg (http://imageshack.us)
http://img360.imageshack.us/img360/my20fodo2028529hy1.jpg/1/w800.png (http://g.imageshack.us/img360/my20fodo2028529hy1.jpg/1/)

LND
14-12-2008, 10:52
ne kadar az kıvrılma ne kadar az mesafede turboya giriş sağlayan manifold bence en sağlıklısı her zaman,
kıvrılma ne kadar cok olursa hız o ölcüde azalacagı için kısa ve dolaysız olarak 3. resimdeki model bana göre deve hörgücü modeli en güzelidir her zaman:D

VteC_MaNiaC
14-12-2008, 11:05
ya aslında dikkatli bakılınca 1 ve 3 resimdeki maifold tiplerinin gaz çıkış mesafeleri aynı gibi

LND
14-12-2008, 11:14
dolaştıgı yol olarak mesafe olarak birbirine gercekten yakın hatta 1.deki kıvrımları sert oldugunda daha kısa mesafeli gibi, ammavelakin 3. resimdekinin hem kaynakları az hem daha az kıvrımlı....

mar1lyn
14-12-2008, 13:49
1. de boru uzunlukları eşit değil 3 de eşil üretilmiş ama ben olsam 2. yi alırıdm hem top mount çok güzel duruyor hem bence boruların uzun ve eşit olması daha verimli
ama düşük basınç kullanılacaksa kesinlikle döküm öneririm bunlar sıcağı yiyince ucunta turbo ve wastegate olduğu için sakız gibi uzuyorlar ve patlıyorlar sürekli kaynak istiyor en kalitelisindede gördüm hele hele obx ler sürekli kaynak istiyor
ben döküm den yanayım

Oz`
14-12-2008, 14:18
ben bir çoğunu denedim :) düşüncenize göre değişir :)


Döküm tipi manifoldlar limtileri bellidir turbo ile kapak arasındaki backpressure aşırı sekiledir basıncı yükselttikce sorunlar baş gösterir (detenaasyon, EGt yükselimi Vb.)

loglar Daha az ısınır cast ( döküm ) manifold lara förew Ama eşit uzunlukta olmadıkları için basınc yükseldikce Sorunlar gösterir

Tubular manifold lar Backpressure ı yüksek olmadığı ve çıkan gazı yeterince uzakta birleştiriğiniz için herzaman çok daha basarılıdırlar düzgün dizayn edilmiş manifoldlarda turboların spool up ları yani Dolmaya başladıkları yer Dökümlerden daha hızlı gelebilmektedir

boosted_pug
14-12-2008, 15:03
arkadaşlar yorumlarınız için hepinize teşekkürler

top mount mu yoksa yoksa normal altda olanınımı tercih etmek daha faydalı mesela 3. resimdeki vtecde aşağıya doğru monte edilmiş oz un eski arabasında yukarıdaydı bi fark warmı aralarında mesela top mount da yağ su hortumları sorun oluyomu

cem
14-12-2008, 15:20
1-- Arkadaşlar şimdi herkes farklı tipde ve modelde manifoldlar kullanıyo ama neden dünyaca ünlü birçok spor araba üreticisi log type manifoldlar kullanıyo ama sonradan üretilen manifoldlar genelde tubular hangisi daha ii tork ve güç eğrisine sahip, hangisi daha çabuk spool ediyo, bunlar hakkında net bilgiler bulamadım aklımdan geçenn 3 tip manifoldun resmini ekledim siz olsanız hangi tip manifoldu kullanırsınız ve neden? herkese teşekkürler


Öncelikle Log kullanmalarında birçok etken var ve genel olarak motor içindeki yeri
konumu,dizaynı üretim kalitesi dayanıklılıgı gibi etkenlerde mevcut.Aftermarket ürünlerde suan çokca log ve equal length kullanıcısı var,yani herkes aynı kararda degil.Bence bunda maddiyatta işin icinde var. log manifoldu savunan cok insan var.Full race log ve e.l testi yapmıştı insanlar ona bile yalan vs demişlerdi herneyse.bence log tipi manifold dusuk guclerde dusuk basınclarda kullanılabilir.Yuksek guclerde kesinlikle tavsiye edilmez.kullanan yokmu yuksek basınclarda buyuk turbolarla , var.Onlarında kendi tercihi tabi ama asırı backpressure yaratacagından egt vsvvs diger etkenlerden tercih edilmemesi daha dogru.Buyuk otomobil ureticileri bile performance paketlerindeki manifoldlarında runnerları daha uzun uretirler.Equal lengthin log'a göre bircok avantajı var.en basitinden inceledigim dynolarda, maplerde tunerler el'de daha fazla avans verebiliyorlar loga göre.log'da genel kanı ve görülen boost daha erken gelir bu genel olarak dogru ama şartlara göre değişiyor.İyi dizayn edilmiş equal length manifold daha erken spool edebiliyor.Aynı şartlarda daima equal loga göre daha fazla güç üretiyor.

Burda full-race testini inceleyebilirsin,
http://www.full-race.com/articles/Bseriestest_writeup.pdf

Bunlarda değişik tercihler :) ;
X bi vatandaşın motoru :)
http://img.photobucket.com/albums/v72/slApLoC/RikksLof3.jpg
Shep'in motoru buda ,Dünyaca ünlüdür kendisi :)
http://i37.tinypic.com/11sdwg5.jpg

boosted_pug
14-12-2008, 17:17
teşekkürler

OmerRS
14-12-2008, 18:57
Yana uzatılan tipler de var.

http://www.forddesktops.com/desktops/rallye/Focus_WRC02_Engine.jpg

Schumi
14-12-2008, 19:03
Yana uzatılan tipler de var.

Honda K serisi için ve Peugeot EW serisi için olanlar gibi ama. Yana yukarı değilde buradaki mantık Log ve Equel Lenght olayı. Yana uzayanlarda genelde EL oluyor.

OmerRS
14-12-2008, 19:09
Ya bu absürd bi manifold tabi ki ama zetec turbolarda önde pek yer de olmadığından yana doğru taşıyorlar.

tubular olarak bu tarz bişey de olabilir diye koymak istedim.

cem
14-12-2008, 19:32
Ya bu absürd bi manifold tabi ki ama zetec turbolarda önde pek yer de olmadığından yana doğru taşıyorlar.

tubular olarak bu tarz bişey de olabilir diye koymak istedim.


Alan sıkıntısı , ve e.l. kullanılmak istenmesi sonucu ortaya çıkıyor bunlar .
Honda'dada kullanan var ,

http://i3.photobucket.com/albums/y99/uneeklady/IMG_4843.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v645/icarusdown/manif421-h22-14.jpg

RCkid
14-12-2008, 19:43
http://img382.imageshack.us/img382/3181/fotoraf0234bv1.jpg

senna
11-07-2009, 23:04
Turbo ile ilgili inceleme yaparken iki farklı yapıda manifold olduğunu gözledim birisinde manifold boruları çok uzun ve kıvrımlı iken ki bunların çok farklı tipleri var (üstteki resim) diğerinde neredeyse boru yok tek parça gibi turbo bağlantı noktası manifoldun merkezinde, sağında yada solunda olabiliyor (alttaki resim) bunların birbirine avantajı yada dezavantajları nelerdir?




motorun yerleşimine turbonun büyüklüğüne vs gibi bir çok faktöre bağlı olarak tasarlanabilir ama genel olarak seri üretim ve maliyette bu tip faktörlerin önüne geçebilir bunu ilk foto ramhorn ikinci log manifold önemli olarak motora uygun iyi üfleyen bir manifoulduı uygun turbo ile kullanmak genelde döküm log type manifoldlar biraz daha maliyeti az olduğu için seri üretim turbo motorlarda veya maliyet az olması için sonradan turbolanırken kullanılan manifoldlardır ayrıca runnerların kısa olması belki spool upın dahai iyi olmasını sağlar fakat üst devirlerde daha kısıtlayıcı olabiliyor aynı şekilde üstteki boruların kıvrılmasıyla kaynaklanmasıyla yapılan manifoldlardır bunların tasarımı motora göre uygun yapılması mantıklı olan manifoldlardır motora uygun tasarım genel olarak daha iyi performans verir

vtecturbo
12-07-2009, 02:20
pekı log tıpı manıfoldlarda tavsıye edecegınız max basınç nedir?sanırım bu motor tıpıne gore degısır.ornek olarak b16-k20-h22-d16

senna
12-07-2009, 02:22
pekı log tıpı manıfoldlarda tavsıye edecegınız max basınç nedir?sanırım bu motor tıpıne gore degısır.ornek olarak b16-k20-h22-d16

basınç değilde genelde güç seviyesinde olarak kısıtlayıcı oluıyorlar ama istisnalarda mevcut evans falan yer problemleri nedeniyle drag otomobilinin bir tnaesinde mesela log tipi manifold kullanıyor ve iyi süreler çıkarıyor tabi her motor tipine ayrı manifold tasarımı gerekir

izo
12-07-2009, 22:03
http://img382.imageshack.us/img382/3181/fotoraf0234bv1.jpg

bu hafta bu manifoldun benzerini yapacagim equal lenght...ancak borulari bu kdr kalin kullanamayabilirim yer sikintisindan dolayi..