PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Sonu gelmeyen titreşim :)



VolkanSrky
01-06-2017, 12:53
Öncelikle herkese hayırlı Ramazanlar aracımız otomatik vites mazda lantis aracımızın sürekli bi titreşim halinde olması (Vites D- N - R -S - farketmeksizin ) bize rahatsızlık vermeye başladı nedenini bulamadık sizlerin engin tecrübe ve fikirlerinizi almak isteriz teşekkürler iyi forumlar herkese..

MehmetOrkun
01-06-2017, 13:51
Hemen aklımda olanları yazıyorum. Aks, motor takozu, şanzıman takozu. Sizin sorununuz belki otomatik vitesten kaynaklanabilir.

0M42
01-06-2017, 19:24
Motor km si nedir ve lpg varmı?

VolkanSrky
05-06-2017, 10:10
Hemen aklımda olanları yazıyorum. Aks, motor takozu, şanzıman takozu. Sizin sorununuz belki otomatik vitesten kaynaklanabilir.
Hocam rolantidede titrediği için aks'ı eleyebiliriz. Motor takozlarını sağlam olanları ile birlikde yenileriyle değiştirdim gözle görülmeyen deformeler olabilir diye fakat yine çare olmadı. Otomatik vitesden diye bende düşündüm otomatik vites arıza yaptı ve onuda tamir ettirmek zorunda kaldık titreşm hala devam etmekde. Şanzımanı Volkan Usta yaptı (Volkan Tütüncü) İşinde en iyileri arasında yer alıyor.

Motor km si nedir ve lpg varmı?

187bin kmde lpg var fakat lpg benzin ikisindede titreşim var hocam

MehmetOrkun
05-06-2017, 12:12
Bobin sorunu olabilir. Sanırım ateşleme sorunu var.

DOHC
05-06-2017, 12:20
N konumunda da yapıyorsa ateşleme sistemine bakın derim.

0M42
05-06-2017, 13:31
Subaplarda lpg kaynaklı problem olabilir

Y.Emre
05-06-2017, 18:29
Ateşleme ve sübap olabilir. ateşlemeyse devirlenirken yada motoru kompresöre bindirdiğinizde patırdama yapar. N de iken gaz pedalına hafifçe dokunun bi, devir 1000-1500dd arasına gelecek kadar. Kesiliyorsa subap yada bir ihtimal (varsa) rolanti valfi de yapabilir.

VolkanSrky
05-06-2017, 23:46
Bobin sorunu olabilir. Sanırım ateşleme sorunu var.

Hocam farklı aracın disbiritörü denedim sonuç yine aynı oldu. Buji Buji kablosu tevzi makarası disbiritör kapağıda yeniledim.


N konumunda da yapıyorsa ateşleme sistemine bakın derim.

Ateşleme elemanlarını komple yeniledim hocam disbiritörüde farklı aracınki ile denedik sonuç aynı oldu.


Subaplarda lpg kaynaklı problem olabilir

Motor açılmadanda bunu anlamamızın mümkünatı yok sanırım hocam ?


Ateşleme ve sübap olabilir. ateşlemeyse devirlenirken yada motoru kompresöre bindirdiğinizde patırdama yapar. N de iken gaz pedalına hafifçe dokunun bi, devir 1000-1500dd arasına gelecek kadar. Kesiliyorsa subap yada bir ihtimal (varsa) rolanti valfi de yapabilir.

Devirlenirken veya kompresöre bindiğinde patırdama veya gaz kesme stop etme gibi sorunlar yok hocam. Dediğiniz işlemi gaz ayarı yaptıkdan sonra araç bilgisayara bağlıyken enjektörleri denemek için yaptım her devir bandında kesilme olmaksızın devam ediyor rolanti valfini söküp temizledim fakat rolanti valfi ile ilgili bir sorun olsa araç soğukken devir yüksek çalışmaz sanırım o konuda bi sıkıntım yok rolanti valfi devreye giriyor soğuk havalarda. En son tpsden şüphelenip onuda ayarladım kapalı konum 0.46

0M42
06-06-2017, 02:23
Kompresyon testi yapabilirsiniz kısmen subapların durumunu ortaya çıkarır.

SUPAP AYARI, MOTOR KOMPRESYONU ve SİLİNDİR KACAK TESTİ (https://www.facebook.com/notes/motorsitem-otopayla%C5%9F%C4%B1m/supap-ayari-motor-kompresyonu-ve-silindir-ka%C3%A7ak-testi/140287616037101/)


Kompresyon kaçağmın supaplardan mı yoksapiston, segman, silindir üçlüsünden mi olduğu araştırılır.

9- Bütün silindirlere buji yuvasından yağdanlık ile bir miktar yağ sıkılır.

10- Marşa basılarak motora bir kaç'tur attırılıp, silindir içine sıkılan yağın

segmanların çevresine dağılması sağlanır,
11- Bu kez de silindirler yağlı iken aynı ölçümler tekrar edilir. Alınan
sonuçlar birinci ölçümdeki sonuçlar ile mukayese edilir.

Yorum: Yağlı ölçümde okunan kompresyon basıncında çok fazla yükselme
var ise pistonlar, segmanlar, silindirler arızalıdır. Arıza birinde, ikisinde veya
hepsinde olabilir.

Yağlı ölçümde okunan kompresyon basıncında çok fazla yükselme yok
ise supaplar, supap oturma yuvaları, supap kılavuzları, supap yayları arızalıdır.
Arıza birinde, ikisinde veya hepsinde olabilir.