PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Yillara meydan okuyan Astra gsi



Emre İlbi
04-06-2017, 17:16
Opel tutkunu olarak, gerek aracın kondisyonu, gerekse bilgiler oldukça doyurucu :)


https://www.youtube.com/watch?v=kgMu8ysUDX4

link: Opel Astra GSi 1994 // Bir Tur Versene - YouTube (https://www.youtube.com/watch?v=kgMu8ysUDX4)

Redfish16V
04-06-2017, 18:00
ciddi derecede orginal araçtı vvt :) bunun gibi 3-5 tane listemde lakin onlarda asla satmazlar :) ilk jenerasyon 170lik c20xeyi bilen birileride görmek güzel oldu videoda :) Maşallah bak bak doyamazsın :)

onn_dear
04-06-2017, 18:23
Iki gazlasalardi iyiydi. Bu sefer güldürmedi

Kutluhan
04-06-2017, 21:41
astra gsi değişik bir tutku

Gko
04-06-2017, 22:55
ciddi derecede orginal araçtı vvt :) bunun gibi 3-5 tane listemde lakin onlarda asla satmazlar :) ilk jenerasyon 170lik c20xeyi bilen birileride görmek güzel oldu videoda :) Maşallah bak bak doyamazsın :)

izmir buca'da var 1 tane beyaz. 17 18 senedir görüyorum aynı sahibinde araç. Orjinal ama biraz bakımsız bırakıyolar aracı, onu biliyo musunuz ?

Redfish16V
05-06-2017, 00:24
izmir buca'da var 1 tane beyaz. 17 18 senedir görüyorum aynı sahibinde araç. Orjinal ama biraz bakımsız bırakıyolar aracı, onu biliyo musunuz ?
bilemiyorum toyota cephesine geçeli eskisi gibi gsiları takip edemiyorum bi çoğu ya pert oldu yada plaka değişe değişe kondüsyonu gitti.ben arşivden eski sakladığım fotoları atayım belki bilenler vardı şu an ne olduğunu :)
http://i64.tinypic.com/e6v9sk.jpg
http://i.imgur.com/pSBfs6c.jpg
http://i.imgur.com/rwWVvOa.jpg
http://i.imgur.com/heaWBjz.jpg
http://i.imgur.com/yMzgb5z.jpg
http://i.imgur.com/xP18AhV.jpg
bunlar çok eski arşivden kalanlar şu an kıyıda köşede olabilirler..
Bunların harici ;
34 e plaka lacivert 94
34 hv plaka kırmızı 94
34 vvt siyah 94
06 zz plaka füme 94
42 ba plaka kırmızı 94
07 plaka beyaz en son antalyada idi 94 gsi gibi liste gidiyor bende :) Maalesef satmıyorlar,satarlarsa ciddi hakkını isterler e hakkıda :) Bunların harici nvl80,dar47,nsj41,ntk78 gibi efsane gsilarda vardı lakin şimdi duruyorlar mı bilemiyorum :)

oztk24
05-06-2017, 00:27
güzel video ama,böyle yarış kökenli bir motorun sesini duysaydık iyiydi(yanlış bilmiyorsam c20xe'nin kökeni cosworth)

Redfish16V
05-06-2017, 00:32
güzel video ama,böyle yarış kökenli bir motorun sesini duysaydık iyiydi(yanlış bilmiyorsam c20xe'nin kökeni cosworth)
cosworth ks700 kapak efsane oldu zaten :) sanırım 95'in 2.yarısından sonra coscast'e döndü kapak.
2 kapak farkıda ;
http://farm2.static.flickr.com/1168/735280503_0a2ba17717_o.jpg

oztk24
05-06-2017, 00:52
bilgilendirme için çok teşekkür ederim hocam,google de pek bilgi bulamadım,170 lik makinedeki fark headers kaynıklı mı?

Redfish16V
05-06-2017, 01:49
bilgilendirme için çok teşekkür ederim hocam,google de pek bilgi bulamadım,170 lik makinedeki fark headers kaynıklı mı?
pek çok nokta farklı..Mesela videoda bahsedildiği gibi early type c20xelerde motronic 2.5 distribütor varken sonraki c20xelerde motronic 2.8 vardır.yine early typeda ks700 kapak varken sonraki versiyonda coscast vardır.early typeda 2.5 bar basar benzin,sonraki versiyonda 3tür.ilk versiyon c20xelerin debimetresi metal sağlam parça iken sonrakiler plastik gelmiştir.ilk c20xelerde kırmızı kapakta yazan dohc yazısı opel yazısının sağında iken sonrasında sol altda yer almıştır.Yine emin olmamakla birlikte geniş volan,krank olarakta farkları var diye biliyorum.
kadettlerde 88/2 - 89 yılı arası,vectralarda 90-92 arası,astra gsilarda ise 92-93 arası kullanıldı.94'te nadirde olsa early type c20xe çıktı.170 ps aslında 168 hp idi ilk çıktığında sonrası emisyon meselesine 156ya düştü.

oztk24
05-06-2017, 01:58
cok tesekkurler hocam,zaten sadece manifolta 20hp nereye alıyoz:)

M3CSL
05-06-2017, 10:56
Çıktığı yıllarda ortalığı fazlasıyla kasıp kavuran araç. Duygulandım izlerken. 260 yaptığı söylenirdi ama kadran hatası çoktu bunlarda..

SkY
05-06-2017, 11:12
gençliğimin hayal arabalarından..bu araba da oldukça temiz ve orjinal..umarım hep böyle kalır sahibinde

ahmet3425
05-06-2017, 11:12
arac ve video güzel masallah, yalnız ön sağ far ve sinyalin simetrisi beni cok rahatsız etti o bölgede bi sökülüp takılma olmus heralde.

mkerim
05-06-2017, 11:21
pek çok nokta farklı..Mesela videoda bahsedildiği gibi early type c20xelerde motronic 2.5 distribütor varken sonraki c20xelerde motronic 2.8 vardır.yine early typeda ks700 kapak varken sonraki versiyonda coscast vardır.early typeda 2.5 bar basar benzin,sonraki versiyonda 3tür.ilk versiyon c20xelerin debimetresi metal sağlam parça iken sonrakiler plastik gelmiştir.ilk c20xelerde kırmızı kapakta yazan dohc yazısı opel yazısının sağında iken sonrasında sol altda yer almıştır.Yine emin olmamakla birlikte geniş volan,krank olarakta farkları var diye biliyorum.
kadettlerde 88/2 - 89 yılı arası,vectralarda 90-92 arası,astra gsilarda ise 92-93 arası kullanıldı.94'te nadirde olsa early type c20xe çıktı.170 ps aslında 168 hp idi ilk çıktığında sonrası emisyon meselesine 156ya düştü.

1988 kadet gsi tam tamına 150 hp.
1994 astra gsi tam tamına 150 hp
her ikisindede kadranda 260 yazısının üzerine gelen ibreler vardı. ama gerçek hızı 230 bile olamamıştır.
son olarak 136 hp lik vectraları modifiye edip sattıklarında adını GT koydukları vectra b ler onlarda tam 150 hp idi.
bütün bu arabaları 0 (sıfır ) km olarak dyno ya koymuş biri olarak söylüyorum.

burak10
05-06-2017, 11:25
Çıktığı yıllarda ortalığı fazlasıyla kasıp kavuran araç. Duygulandım izlerken. 260 yaptığı söylenirdi ama kadran hatası çoktu bunlarda..

Reelde 220li hızlar yapıyordu kadran 255 deyken, dergi testinde yazmıştı galiba.


arac ve video güzel masallah, yalnız ön sağ far ve sinyalin simetrisi beni cok rahatsız etti o bölgede bi sökülüp takılma olmus heralde.

Benide rahatsız etti ufak bir ayar şart, ayrıca ön lip biraz yamulmuş gibi durmuş sanki

rahmitanir
05-06-2017, 12:01
Youtuber'lar arasında yeni favorim diyebilirim Burak Bey için. İnş hak ettiği değeri görür.

Araç zaten tam bir klasik. Bu araçla güzel olan detay ise, araç sadece bir garajda yatmamış, tam 190.000 kusur km yapmasına rağmen hala çok temiz.

Sonuçta arabalar sürülmesi için vardır. Bu yaşta 30K km'de olsa, benim gözümde bu araba kadar değerli olmazdı.

Ha gerçi izleyici değil, alıcı olsam, düşük km her zaman öncelikli tercih olur, o da başka konu.

Redfish16V
05-06-2017, 13:00
1988 kadet gsi tam tamına 150 hp.
1994 astra gsi tam tamına 150 hp
her ikisindede kadranda 260 yazısının üzerine gelen ibreler vardı. ama gerçek hızı 230 bile olamamıştır.
son olarak 136 hp lik vectraları modifiye edip sattıklarında adını GT koydukları vectra b ler onlarda tam 150 hp idi.
bütün bu arabaları 0 (sıfır ) km olarak dyno ya koymuş biri olarak söylüyorum.
17 yıldır 88 kadett gsi early type c20xe sahibi olarak cevap vereyim ; tam tamına 150 hp değil maalesef.168 hpdir.Hatta bu versiyon g.afrikada kadett gsi superboss diye geçmiştir.üzerinde delta motor co damgasıda vardır.daha öncede farklarını yazmıştım.Bugün mustang-maha gibi dynolara sokulduğunda bu gerçeklerle yüzleşebilirsiniz.Bugün 170 lik kadett ise 4-5 adet anca.3 adet genesis takımı getirtmiş ve 1'i ile ibrahim okyay,diğeri ile hakan bahar yarışmıştır.3.araç alman plaka olup geri ülke dışına çıkmıştır.Astralarda aynı durum mevcuttur.Kadett'deki ibre sapmasıda astra gsi kadar çok değildir.136 lık konusunda ise irmscher tarafında modifiye edilen zaten direk b kasa gt olarak çıktı.Lakin ilk liftback gelen gtler ve 93 gtlerde de early type c20xe geldi.standart 2.yarı c20xe ise 156 ps(kat iptali olan) 147 hpdir dynoda ise 135-140 gibi güç verir.168hp170 pslik gsi ise düzgün dynoda 160 küsür verir.(yılların vermiş olduğu + teker kaybı dahildir).

mkerim
05-06-2017, 13:14
17 yıldır 88 kadett gsi early type c20xe sahibi olarak cevap vereyim ; tam tamına 150 hp değil maalesef.168 hpdir.Hatta bu versiyon g.afrikada kadett gsi superboss diye geçmiştir.üzerinde delta motor co damgasıda vardır.daha öncede farklarını yazmıştım.Bugün mustang-maha gibi dynolara sokulduğunda bu gerçeklerle yüzleşebilirsiniz.Bugün 170 lik kadett ise 4-5 adet anca.3 adet genesis takımı getirtmiş ve 1'i ile ibrahim okyay,diğeri ile hakan bahar yarışmıştır.3.araç alman plaka olup geri ülke dışına çıkmıştır.Astralarda aynı durum mevcuttur.Kadett'deki ibre sapmasıda astra gsi kadar çok değildir.136 lık konusunda ise irmscher tarafında modifiye edilen zaten direk b kasa gt olarak çıktı.Lakin ilk liftback gelen gtler ve 93 gtlerde de early type c20xe geldi.standart 2.yarı c20xe ise 156 ps(kat iptali olan) 147 hpdir dynoda ise 135-140 gibi güç verir.168hp170 pslik gsi ise düzgün dynoda 160 küsür verir.(yılların vermiş olduğu + teker kaybı dahildir).

bilgiler eksik devamını söyleyeyim bari sana bir daha sefere onuda ilave edersin. ilk vedat diker getirdi o arabayı. Kadet gsi. hakan ve ibrahim çok sonra kadet e bindiler.

çok net söylüyorum 150 hp çıkmıştı o otomobiller.
sokağa satılanların hepsi 150 hp idi o zaman bir chip değişmesi ile 165 hp oluyordu. manifold falan ile ne oldu bilmem uğraşanlar vardı. hatta bir arkadaşım sıfır astraya bir sürü motor modifikasyonu ile ilgili parçalar getirip yaptırtmıştı.
basit bir hesap ile zamanının 120 hp olan (130 diye satılan) 205 peugeot u ile aynı giderdi.
esas özelliği ÇOK BOZULMASI ve gaza basınca SOLA GİTMESİ idi.

BARR
05-06-2017, 13:17
mkerim

Bence sizin 90'ların otomobilleri ile alakalı köşe oluşturmanız lazım :)

mkerim
05-06-2017, 13:41
mkerim

Bence sizin 90'ların otomobilleri ile alakalı köşe oluşturmanız lazım :)


mkerim

Bence sizin 90'ların otomobilleri ile alakalı köşe oluşturmanız lazım :)

o zamanlarda biliyormuş gibi yapmak zordu. çünkü internet yoktu. yani atmak daha zordu. şimdi yeni otomobilleri görmeden sahibinden iyi bilen bir sürü adam vardır. bu dediklerim kısaca tecrübe diye adlandırılır. az evvelki arkadaş 17 yıldır biniyorum dedi. çok iyi bir tecrübe ama ben sıfır olanına bindim. yani binmek var binmek var.

bu köşe ile ilgili zaman zaman bilgi verdiğimde herkes 20 yaşında olan belki 30. sahibinden alınmış orijinalliği kalmamış olan araba için orasu böyle şurası şöyle diyor. ben sıfırını gördüm yada bindim dediğimde hiç anlaşılmadığı için bazı köşelerin önemi yok. hiç bir zaman 170 hp üretilmemiş olan opel i 170 hp yaptı.


AUTO DATA der ki ;

Kadet E konuştuğumuz arabalar için olanları yazıyorum yoksa bir sürü 2.0 motorlusu var.
OPE 705 ve OPE 273
110 ve 115KW demiş
iki ayrı tip motor ile üretilmiş fakat güç aynı
20XE - C20XE/XEJ
bu motorların bujileri bile aynı ne fark var bakmak gerekir.
Alın size 90 ların köşesi

BARR
05-06-2017, 13:45
Genel olarak kullandıklarınız hakkında detaylıca bir başlık açsanız detaylı bilgilendirme yapsanız benim gibi 80-90 jenerasyonu çok şey kazanır bence.

STP
05-06-2017, 13:48
bilemiyorum toyota cephesine geçeli eskisi gibi gsiları takip edemiyorum bi çoğu ya pert oldu yada plaka değişe değişe kondüsyonu gitti.ben arşivden eski sakladığım fotoları atayım belki bilenler vardı şu an ne olduğunu :)
http://i64.tinypic.com/e6v9sk.jpg
http://i.imgur.com/pSBfs6c.jpg
http://i.imgur.com/rwWVvOa.jpg
http://i.imgur.com/heaWBjz.jpg
http://i.imgur.com/yMzgb5z.jpg
http://i.imgur.com/xP18AhV.jpg
bunlar çok eski arşivden kalanlar şu an kıyıda köşede olabilirler..
Bunların harici ;
34 e plaka lacivert 94
34 hv plaka kırmızı 94
34 vvt siyah 94
06 zz plaka füme 94
42 ba plaka kırmızı 94
07 plaka beyaz en son antalyada idi 94 gsi gibi liste gidiyor bende :) Maalesef satmıyorlar,satarlarsa ciddi hakkını isterler e hakkıda :) Bunların harici nvl80,dar47,nsj41,ntk78 gibi efsane gsilarda vardı lakin şimdi duruyorlar mı bilemiyorum :)


67 olacak :)

Redfish16V
05-06-2017, 17:00
o zamanlarda biliyormuş gibi yapmak zordu. çünkü internet yoktu. yani atmak daha zordu. şimdi yeni otomobilleri görmeden sahibinden iyi bilen bir sürü adam vardır. bu dediklerim kısaca tecrübe diye adlandırılır. az evvelki arkadaş 17 yıldır biniyorum dedi. çok iyi bir tecrübe ama ben sıfır olanına bindim. yani binmek var binmek var.

bu köşe ile ilgili zaman zaman bilgi verdiğimde herkes 20 yaşında olan belki 30. sahibinden alınmış orijinalliği kalmamış olan araba için orasu böyle şurası şöyle diyor. ben sıfırını gördüm yada bindim dediğimde hiç anlaşılmadığı için bazı köşelerin önemi yok. hiç bir zaman 170 hp üretilmemiş olan opel i 170 hp yaptı.


AUTO DATA der ki ;

Kadet E konuştuğumuz arabalar için olanları yazıyorum yoksa bir sürü 2.0 motorlusu var.
OPE 705 ve OPE 273
110 ve 115KW demiş
iki ayrı tip motor ile üretilmiş fakat güç aynı
20XE - C20XE/XEJ
bu motorların bujileri bile aynı ne fark var bakmak gerekir.
Alın size 90 ların köşesi
öncelikle ufak eksik olan bilgileri verdiğiniz için teşekkür ederim.Tecrübelerinizede saygı duyarım.Öncelikle şöyle başlayım ; Ölçtüğünüz dynoda net 150 hp aldık diyorsunuz.Bu dyno ortalama %10 sapması/yanılma olsa eksik ölçtüğünü varsayarsak 165 hp değere tekabül ediyor.diğer yandan genesis takımı özellikle bu versiyon c20xeli kadettleri sokmuştur yine bunuda çok iyi 1.ağızdan duyduğumu söyleyebilirim.Yaşım 23-24 olabilir ama lakin opel olarak ralli araçları hazırlamış koşturmuş,irmscher dist. yapmış,eds chipydi lexmauluydu o yıllarda ithal etmiş bu motora gönül vermiş kişilerin içinde büyüdüm :) Derse çalışmaz dr schrick'in eksantriklerini araştırdım v.b :)
şimdi gelelim superboss diye bahsettiğim 170lik c20xeye ;
-ks700cosworth kapak(Kaiserslautern'de üretilmiştir.)
-Büyük subaplar
-Gm Sharge Eksantrikler
-Hafif volan krank
-Motronic 2.5
bu versiyonda c20xe g.afrikada superboss diye satışa çıkmış gerek 40mm spor yayları,gerek 15 hafif intra jantları,gerek frenlerin soğuması için tamponda sis yerlerine açılmış hava kanalları ile 168hplik c20xe satışa sunulmuştur.Delta motor ise bu motora özel kent cams eksantrik üretmiş bu motorun üstüne damgasını basmıştır.Tork değeride bu yüzde 156lıklardan farklı olarak 228 nm dir.Ayrıca ibrahim okyay'ın eski aracı(06 tp 730) ile ercan fidangülde yarışmış ve bu c20xeden haberdar biridir.Kendisine o dönemde gelişen bu motorların nasıl geldiğini vb sorabilirsiniz.Yine g.afrikadaki kullanıcılardan video resim teknik bilgi olarak onlarla görüşüp buraya aktrabilirim:) Geçelim kataloglara ;
http://i.imgur.com/6dvpGKm.jpg
http://i.imgur.com/101rbiF.jpg
http://i.imgur.com/f9oyeX7.jpg
http://i.imgur.com/w0h2aA2.jpg
http://i.imgur.com/XT1jTHP.jpg
http://i.imgur.com/FLDnofw.jpg
http://i.imgur.com/SQkwfBu.jpg
http://i.imgur.com/Msb6hdA.jpg
https://www.youtube.com/watch?v=74QIHOyJD9U
superboss harici opel bu motorlar avrupada da kullandı dediğim ilk 88-89 astra gsilarda da 92-94 arasında süregeldi bu motorlar.
http://i.imgur.com/hFfAwqN.jpg
İnternetde de az bi araştırma ile "Early Type c20xe" diye bir durum olduğunu insanların bunların farklarını,late typelarını early'e nası çeviririz gibi yorumlarını görebilirsiniz.Dediğim gibi pek çok halen bu duruma şehir efsanesi diyor lakin böyle bir c20xe gerçeği var.Hitap,üslup hatası olduysa affola

onurc
05-06-2017, 17:09
izlediğim en güzel videolardan bi r tanesi,lakin lütfen yanlış anlamasın videoyu çekenler ama,ben olsam böyle bir aracın şoför koltuğunu teslim etmezdim :)

çok çok güzel video elinize saglık.

Maşallah 41 kere.

Ultraleggera
05-06-2017, 17:15
bilemiyorum toyota cephesine geçeli eskisi gibi gsiları takip edemiyorum bi çoğu ya pert oldu yada plaka değişe değişe kondüsyonu gitti.ben arşivden eski sakladığım fotoları atayım belki bilenler vardı şu an ne olduğunu :)
http://i64.tinypic.com/e6v9sk.jpg
http://i.imgur.com/pSBfs6c.jpg
http://i.imgur.com/rwWVvOa.jpg
http://i.imgur.com/heaWBjz.jpg
http://i.imgur.com/yMzgb5z.jpg
http://i.imgur.com/xP18AhV.jpg
bunlar çok eski arşivden kalanlar şu an kıyıda köşede olabilirler..
Bunların harici ;
34 e plaka lacivert 94
34 hv plaka kırmızı 94
34 vvt siyah 94
06 zz plaka füme 94
42 ba plaka kırmızı 94
07 plaka beyaz en son antalyada idi 94 gsi gibi liste gidiyor bende :) Maalesef satmıyorlar,satarlarsa ciddi hakkını isterler e hakkıda :) Bunların harici nvl80,dar47,nsj41,ntk78 gibi efsane gsilarda vardı lakin şimdi duruyorlar mı bilemiyorum :)
Araç benim eski aracım hatta resimde bana ait :) bundan sonra da ysj plaka füme gsi m olmuştu. :)

Redfish16V
05-06-2017, 17:24
aynen sene 2010'da yorum yapmışım hatta yeni offsetli jantları için :)

997TT
05-06-2017, 18:57
93 205 gti(1.9) ve 94 astra gsi. Ikısınede o yıllarda bındım. Pejom 2.el ıdı ama daha 7-8 aylıktı. Pejo 140'a kadar onde olurdu,sonra astra yakalayıp gecerdı.çkadran hatası 12km ıdı 100km de.
Uzun zaman sonra az yakan arabam olmustu. Frenlerı bana pejo dan sonra muthıs gelmıstı. Sessızlıgı konforu vs vs tabıkı yukarıdaydı. Ve cıddı ılgı cekerdı. 23 sene onceden hatırladıklarım bunlar ama motoru 170-150 hadısesını duymadım. Ancak benım versıyon,ecotec den hızlıydı...

darkmoon
05-06-2017, 19:25
34 fal da bizde arkadaşda kondisyonu çok iyi fabrika ayarlarına yakın ve op orjinal dip diri.. şimdiye kadar toplamda 4-5 senede 40 bin tl ye yakın para harcadı incik boncuk işlerine..

mkerim
06-06-2017, 08:22
öncelikle ufak eksik olan bilgileri verdiğiniz için teşekkür ederim.Tecrübelerinizede saygı duyarım.Öncelikle şöyle başlayım ; Ölçtüğünüz dynoda net 150 hp aldık diyorsunuz.Bu dyno ortalama %10 sapması/yanılma olsa eksik ölçtüğünü varsayarsak 165 hp değere tekabül ediyor.diğer yandan genesis takımı özellikle bu versiyon c20xeli kadettleri sokmuştur yine bunuda çok iyi 1.ağızdan duyduğumu söyleyebilirim.Yaşım 23-24 olabilir ama lakin opel olarak ralli araçları hazırlamış koşturmuş,irmscher dist. yapmış,eds chipydi lexmauluydu o yıllarda ithal etmiş bu motora gönül vermiş kişilerin içinde büyüdüm :) Derse çalışmaz dr schrick'in eksantriklerini araştırdım v.b :)
şimdi gelelim superboss diye bahsettiğim 170lik c20xeye ;
-ks700cosworth kapak(Kaiserslautern'de üretilmiştir.)
-Büyük subaplar
-Gm Sharge Eksantrikler
-Hafif volan krank
-Motronic 2.5
bu versiyonda c20xe g.afrikada superboss diye satışa çıkmış gerek 40mm spor yayları,gerek 15 hafif intra jantları,gerek frenlerin soğuması için tamponda sis yerlerine açılmış hava kanalları ile 168hplik c20xe satışa sunulmuştur.Delta motor ise bu motora özel kent cams eksantrik üretmiş bu motorun üstüne damgasını basmıştır.Tork değeride bu yüzde 156lıklardan farklı olarak 228 nm dir.Ayrıca ibrahim okyay'ın eski aracı(06 tp 730) ile ercan fidangülde yarışmış ve bu c20xeden haberdar biridir.Kendisine o dönemde gelişen bu motorların nasıl geldiğini vb sorabilirsiniz.Yine g.afrikadaki kullanıcılardan video resim teknik bilgi olarak onlarla görüşüp buraya aktrabilirim:)
superboss harici opel bu motorlar avrupada da kullandı dediğim ilk 88-89 astra gsilarda da 92-94 arasında süregeldi bu motorlar.
http://i.imgur.com/hFfAwqN.jpg
İnternetde de az bi araştırma ile "Early Type c20xe" diye bir durum olduğunu insanların bunların farklarını,late typelarını early'e nası çeviririz gibi yorumlarını görebilirsiniz.Dediğim gibi pek çok halen bu duruma şehir efsanesi diyor lakin böyle bir c20xe gerçeği var.Hitap,üslup hatası olduysa affola


fazla yer kaplaması diye bazı resimleri sildim.

bu dyno lar ne fena hep eksik ölçüyor değil mi??
ya fazla ölçtüyse 150 değil de 135 hp ise otomobil. bunuda düşün derim. bir ölçme hatası varsa bu eksik ölçtüğü gibi fazla da ölçebilir.

o dediklerin hakan ve ibrahim hem tanırım hemde yarış yaptığım zamanlarda onlarlada yarıştığım parkurlar oldu.
ama bu işler kulaktan kulağa geldiği için sonradan duyanlar daha doğrusu sonlarda olanlar artık ne duymak istiyorsa onu duyuyorlar.
zamanında opel fabrika takımı ayar ve ölçüm yapacağı zaman dyno nun olduğu yerin kapılarını kapattırırlardı neden biliyormusun. çünkü o arabalardan beygir çıkmıyordu. standartı 150 hp olan arabaların gr A olanları 200 hp ancak çıkardı.
ayrıca egzantrikler, manifold , işlenmiş kapak vs vs motora yapılabilecek aklına gelen ne varsa yapılmış birde bunlara özel program ile bu araba 190 hp oldu. bütün bunlar vitrinden doğru atölyeye giden arabaya yapıldı. sene 1994
birde kadet gsi turbo hikayem var.
kadet e turbo yaptırdım mantzel de o zaman calibra turbonun parçaları ile yapıldı. araba 240 hp olmuştu. ama gaza bastığında gittiği yer doğrudan karşı şerit oluyordu.

eminim senin araban güzeldir. ama ben opeli hiç sevemedim..

mkerim
08-06-2017, 08:58
öncelikle ufak eksik olan bilgileri verdiğiniz için teşekkür ederim.Tecrübelerinizede saygı duyarım.Öncelikle şöyle başlayım ; Ölçtüğünüz dynoda net 150 hp aldık diyorsunuz.Bu dyno ortalama %10 sapması/yanılma olsa eksik ölçtüğünü varsayarsak 165 hp değere tekabül ediyor.diğer yandan genesis takımı özellikle bu versiyon c20xeli kadettleri sokmuştur yine bunuda çok iyi 1.ağızdan duyduğumu söyleyebilirim.Yaşım 23-24 olabilir ama lakin opel olarak ralli araçları hazırlamış koşturmuş,irmscher dist. yapmış,eds chipydi lexmauluydu o yıllarda ithal etmiş bu motora gönül vermiş kişilerin içinde büyüdüm :) Derse çalışmaz dr schrick'in eksantriklerini araştırdım v.b :)
şimdi gelelim superboss diye bahsettiğim 170lik c20xeye ;
-ks700cosworth kapak(Kaiserslautern'de üretilmiştir.)
-Büyük subaplar
-Gm Sharge Eksantrikler
-Hafif volan krank
-Motronic 2.5
bu versiyonda c20xe g.afrikada superboss diye satışa çıkmış gerek 40mm spor yayları,gerek 15 hafif intra jantları,gerek frenlerin soğuması için tamponda sis yerlerine açılmış hava kanalları ile 168hplik c20xe satışa sunulmuştur.Delta motor ise bu motora özel kent cams eksantrik üretmiş bu motorun üstüne damgasını basmıştır.Tork değeride bu yüzde 156lıklardan farklı olarak 228 nm dir.Ayrıca ibrahim okyay'ın eski aracı(06 tp 730) ile ercan fidangülde yarışmış ve bu c20xeden haberdar biridir.Kendisine o dönemde gelişen bu motorların nasıl geldiğini vb sorabilirsiniz.Yine g.afrikadaki kullanıcılardan video resim teknik bilgi olarak onlarla görüşüp buraya aktrabilirim:) Geçelim kataloglara ;
http://i.imgur.com/6dvpGKm.jpg
http://i.imgur.com/101rbiF.jpg
http://i.imgur.com/f9oyeX7.jpg
http://i.imgur.com/w0h2aA2.jpg
http://i.imgur.com/XT1jTHP.jpg
http://i.imgur.com/FLDnofw.jpg
http://i.imgur.com/SQkwfBu.jpg
http://i.imgur.com/Msb6hdA.jpg
https://www.youtube.com/watch?v=74QIHOyJD9U
superboss harici opel bu motorlar avrupada da kullandı dediğim ilk 88-89 astra gsilarda da 92-94 arasında süregeldi bu motorlar.
http://i.imgur.com/hFfAwqN.jpg
İnternetde de az bi araştırma ile "Early Type c20xe" diye bir durum olduğunu insanların bunların farklarını,late typelarını early'e nası çeviririz gibi yorumlarını görebilirsiniz.Dediğim gibi pek çok halen bu duruma şehir efsanesi diyor lakin böyle bir c20xe gerçeği var.Hitap,üslup hatası olduysa affola


ben auto datanın yazdıklarını söylüyorum. hatta eksiğinizi tamamlayayım. c20xe ve c20xej olarak 03/1988 - 1991 yılları arasında üretilmiş. 110 ve 115 kw olarak üretilmiş GTE demişler adına. 2lt motorlu olanların alayı aynı buji ve eletrik malzemelerini kullanmış. bobin vs vs. bunları gene kitaptan baktım. sadece farklı görünen bir sürü alternatör var. klasik opel durumu yani

dediklerinin doğruluğunu kabul edersek AUTO DATA yanlış yada eksik. dilersen bu bilgi birikimini auto data ile paylaş adamlar biraz birşeyler öğrensin.

sasuta
08-06-2017, 14:35
170hp olan kadett boss larda kullanılan motorun kodu c20xe değil 20xe'dir.

Redfish16V
08-06-2017, 16:21
ben auto datanın yazdıklarını söylüyorum. hatta eksiğinizi tamamlayayım. c20xe ve c20xej olarak 03/1988 - 1991 yılları arasında üretilmiş. 110 ve 115 kw olarak üretilmiş GTE demişler adına. 2lt motorlu olanların alayı aynı buji ve eletrik malzemelerini kullanmış. bobin vs vs. bunları gene kitaptan baktım. sadece farklı görünen bir sürü alternatör var. klasik opel durumu yani

dediklerinin doğruluğunu kabul edersek AUTO DATA yanlış yada eksik. dilersen bu bilgi birikimini auto data ile paylaş adamlar biraz birşeyler öğrensin.

Opel Kadett 2.0 GSi 16v S Kadett E (1990) - technical specifications - maximum power, maximum torque, fuel consumption - urban/extra urban/combined, maximum speed, acceleration, weight, dimensions, engine, suspension, rims/wheels, tyres, brakes, transmission/gear box, etc. (http://www.carinf.com/en/563048171.html)
autodata ya en kısa sürede mail atıp bildiriyorum ***** carinf gibi bir çok sitede de 125 kwlık versiyon mevcut.E bu bilgileri kimse atıp girmediğine göre autodata eksik demektir.GTE ibareside e kasada yer almadı.c kasa(gt/E dir hatta) ve d kasada GTE olarak yer aldı o da zaten 1.8lik motor idi.Zaten bobin buji değil diğer farklı olan kısıları postlarımda belirttim.
Yine bir metinde yapılan açıklama ;
"Opel first dipped their toes into the South African hot hatch market way back in 1984, with a limited run of GTE's. Based on the Series I Kadett, this vehicle was powered by an 115bhp, 1.8-litre fuel injected motor. However it wasn't until the release of the Series II Kadett a year later that Opel really opened the floodgates on a barrage of hat-hatches that were to challenge the likes of Toyota and the benchmark VW GTi. 'GSi' was to become the classification of the most athletic hatches in the range. The first to carry this badge was a GSi 1.8 sharing the motor previously found in the GTE. This was the range-topper until 1987, when it was replaced by the "Boss", a title bestowed upon it by the marketing division of Opel. This 2-litre 8-valve 130bhp hatch was making serious in-roads into the domination of the VW GTi range, but it wasn't until '89 with the arrival of the 150bhp 2-litre 16-valve "Big Boss" that Opel truly became the hottest of the hatches. Not happy with simply being top of the hatch heap, Opel went on to produce the limited edition (just 244 were sold) "Superboss". This pocket rocket produced 170bhp from its 2-litre 16-valve powerplant. This phenomenal output came with a little help from a Cosworth head (for the initial cars and GM-cast Cosworth design for the later cars), Schrick camshafts, a Brospeed exhaust and re-mapped ECU. And to put all that power down through the front wheels, a world first for a production front wheel drive - a limited slip differential (hmm not heard of the escort rs turbo then - odders). Such was the brutal nature of this car that Opel saw need for an advance driver training course for new owners. In essence the Superboss was basically a modified "Big Boss" with its raison d'etre being production car racing homologation. And not only did it just go racing but it gave the overall Group N championship to Mike Briggs three years running, over the much more powerful 155kW, 2.7-litre BMW 325iS. The battle of the hot hatches was drawing to a close, with VW (in the eyes of the fans) going a little soft with its underpowered GTi, but hope soon returned with the release of the VR6. But Opel though felt it had to have the last say and released the Kadett 200 TS. This was an unbelievable 215bhp 2-litre turbocharged 6-speed missile based around the Calibra motor, but with front wheel drive only in the Series III Kadett range. This was definitely the last say as far as hot hatches were concerned..."

mkerim
09-06-2017, 08:45
170hp olan kadett boss larda kullanılan motorun kodu c20xe değil 20xe'dir.

04/1990 - 12/1992 arasında üretilmiş olan T Car adında ZA kodlu giriş pazarı arabası olarak görülüyor. 125 kw
Fakat bir de
GTE modeli E serisi 110 ve 115 kw lik 03/1988 - 08/1991 tarihleri arasında üretilmiş olanlar var.

bir çok şey aynı sadece buji tırnak aralıkları farklı. ZA herhalde güney afrika olmalı. ama o arabaların TR ye gelmesi imkansız.

vectra-tuner
10-06-2017, 01:44
170 Hp diye tabir edilen motor 20Xe yani katalizörsüz olan.. C20xe C ibaresi katalizör.. 156 Hp demelerinin sebebi bu .. Dynolarda fabrika verisi üzerinde güç veriyor testleri vardı nette.. Kadran sapması sanıldığı gibi çok fazla değildir bu arada..

oztk24
11-06-2017, 12:23
ilk harf emisyonu belirtiyor fakat, c harfi'nin katalizor olduğundan eminmisiniz.

vectra-tuner
12-06-2017, 23:39
"C" Katalizör anlamına geliyor... Aşağıdaki Linkten 170 Hp versiyon farklarını bulabilirsiniz...

SBD Motorsport - Track & Race Car Budget Horsepower (http://www.sbdev.co.uk/History_files/History_BudgetHorsepower.htm)

vectra-tuner
12-06-2017, 23:40
"C" Katalizör anlamına geliyor kesin olarak... 170 Hp denilen versiyon ile ilgili bilgi

SBD Motorsport - Track & Race Car Budget Horsepower (http://www.sbdev.co.uk/History_files/History_BudgetHorsepower.htm)

Redfish16V
12-06-2017, 23:54
aynen c harfi katalizör belirtisi + olarka motor açılımı ;
C - Emisyon standartı(Katalizör)
20 - 2,0 hacim
X - 10.0:1 - 11.5:1 sıkıştırma oranını belirten rakam
E - Enjection