PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Basit yoldan buji ateşleme gerilimini yükseltme



0M42
07-06-2017, 19:09
Arkadaşlar aşağıdaki mevzu için ne diyorsunuz düşünceleriniz neler ?


https://www.youtube.com/watch?v=qQFx1jmgiic

B-Devi
09-06-2017, 15:31
Şirket bilgisayarı Youtube açmıyor ve ben videoda ne olduğunu çok merak ettim :) :D

By_Engin
09-06-2017, 16:33
Kısa süreli kullanımlarda sıkıntı olmayabilir ama uzun süre kullanımlarda sorun olabileceği kanaatindeyim. Bujileri eritme ve bobinin kısa sürede bozulmasına sebep olabilir. Kullandığı malzemeler kondansatör. Kondansatörler boş iken enerji verildiğinde kısa devre gibi tepki verip şarj oldukça çektikleri akım düşer. İlk şarj anında kısadevre özelliği gösterirler. Bujiler ateşleme yaparken yüksek gerilimle ve genelde kare dalga tetikleme yapılır. Her verilen sinyalde buji yüküyle birlikte kondansatörlerin şarj yüküde bobine yüklenir. Bu yapılan işlemde tek bobinle (yük durumuna göre değişir) çift buji ateşleniyormuş gibi akımı artar. Enerji yoktan var edilemez. Kondansatörler şarj edilip enerji (sinyal) kesildiğinde bujiler üzerinden deşarj olarak ateşlemeyi kuvvetlendirir. Bir çeşit PWM sinyallerindeki gibi voltaj ayarı yapar, yükseltir.

0M42
09-06-2017, 18:29
Sizin anlattığınıza göre o zaman voltajı yükseltmiyor art arda ikikez çakıyor gibi bir durum oluyor? Tamam bobin çıkış verdiğinde hem buji ateşliyor hemde kondansatörler doluyor ama kondansatörler dolarken kıvılcıma katkısı nasıl oluyor o kısmı anlayamadım neticede kondansatörler dolarken buji çakmış oluyor.

Ben şunu anlıyorum buji çakıyor bu sırada kondnsatörlerde şarj oluyor hemen ardından kondansatörlerin üzerindeki voltaj boşalıyor bir kez daha ateşleme gerçekleşiyor yani art arda iki kez çakan buji göz yanılmasına neden oluyor daha güçlü çakıyormuş gibi görünüyor?

MeHMeT-INC
09-06-2017, 18:48
eski platinli arabalarda ki meksefe sistemiyle aynı mantık galiba bunun çalışması. Eğer bobin dayanacaksa uygulanabilir

0M42
09-06-2017, 20:13
Meksefenin olayı biraz daha farklı yüksek devirlerde platin kontaklarında oluşan arkı üzerine alıyor

ghibli06
09-06-2017, 23:11
mantık ignition amplifier ama ne derece güveni bilemiyorum...

meganes
10-06-2017, 01:01
bu buji neyle sürülüyo acaba orasını göstermemiş,taktığı kondansatörler sanırım sürdüğü kaynağın genliğini değiştiriyo sabit voltajda ateşleme voltajının artacağını düşünmüyorum bujiye bobinden değilde pwm bir sinyal yolluyo sanki

By_Engin
10-06-2017, 08:39
Sizin anlattığınıza göre o zaman voltajı yükseltmiyor art arda ikikez çakıyor gibi bir durum oluyor? Tamam bobin çıkış verdiğinde hem buji ateşliyor hemde kondansatörler doluyor ama kondansatörler dolarken kıvılcıma katkısı nasıl oluyor o kısmı anlayamadım neticede kondansatörler dolarken buji çakmış oluyor.

Ben şunu anlıyorum buji çakıyor bu sırada kondnsatörlerde şarj oluyor hemen ardından kondansatörlerin üzerindeki voltaj boşalıyor bir kez daha ateşleme gerçekleşiyor yani art arda iki kez çakan buji göz yanılmasına neden oluyor daha güçlü çakıyormuş gibi görünüyor?

PWM sinyalini aşağıdaki gibi görebilirsiniz. PWM de aslında voltaj genliği hep aynıdır ama voltajın 1 palslik sinyal süresince verilen zamanı değiştirilir. Mesela 50hz lik bir PWM sinyalinde her pals 20ms zamana tekabül eder. %50 pwm için konuşursak 20ms sürenin 10ms voltaj vardır 10ms voltaj yoktur. Burada da normalde 10ms pals gelirken kondansatörü bu sürede şarj edip (220pf çok küçük bir kondansatör, şarj süresi çok kısadır) doyuma ulaşır. Sinyal kesilince kondansatör üzerinden enerji verilmeye devam eder, bu süre kondansatör kapasitesine göre değişir. Örneğin ilk 3lü kondansatörde 2ms, ikinci 3lü kondansatörde 4ms, üçüncüde 6ms gibi sinyalin kesildiği sürede bujiye enerji vermeye devam eder. PWM sinyalindeki gibi %50 den %75e çıkıyormuş gibi düşünebilirsiniz.

PWM sinyal değişimi;
https://qph.ec.quoracdn.net/main-qimg-284e6cd1504b56902da50778cd233c9a

Kondansatör şarj-deşarj grafiği;
http://www.michaelsharris.com/electronics/images/capRCcurve.gif

0M42
10-06-2017, 09:14
Cevabınız için teşekkür ederim fakat anlattığınıza göre yine voltajda bir artış söz konusu olmuyor kıvılcımın çakma süresi uzuyor.

Sonuçta bujiye gelen gerilimin kesilmesi lazım ki kondansatör üzerindeki gerilim boşalabilsin.

By_Engin
10-06-2017, 09:55
Cevabınız için teşekkür ederim fakat anlattığınıza göre yine voltajda bir artış söz konusu olmuyor kıvılcımın çakma süresi uzuyor.

Sonuçta bujiye gelen gerilimin kesilmesi lazım ki kondansatör üzerindeki gerilim boşalabilsin.

Aslında voltaj genliği artmıyor fakat PWM sinyali olarak düşünüldüğünde süresi uzadığı için gerilim artmış gibi bir etki yapıyor. Yani ateşelemeye etki edeni sinyal olarak değil voltaj olarak düşündüğünüzde aslında voltajı artmış oluyor. PWM zaten voltaj ayarı yapmak için kullanılır. Maksimum voltaj genlikle sınırlıdır, voltajı düşürmek için pals genişliği düşürülür, artırmak için pals genişliği artırılır. Sinyal sürekli verildiğinde voltaj genlikle eşitlenmiş olur.

Renklerden dolayı alttaki grafiği takip etmek biraz zor. Alttaki pembe çizgiler PWM palsleri, üstteki kırmızı ise çıkış voltajı. Burada PWM ile sinüs dalgası oluşturulmuş. Genlik PWM de hep aynı fakat pals süresi değişiyor, çıkışta ise süreye oranla voltaj değişimini görebiliyoruz.
https://qph.ec.quoracdn.net/main-qimg-92872aa8fa2083f58dc689521a910ff8

Bu da benzer bir başka grafik;
https://www.mathworks.com/help/physmod/sps/powersys/ref/pwmgenerator2level_plot.jpg

0M42
10-06-2017, 11:18
Yani o zaman hiç bir işe yaramaz gibi duruyor çünkü pals genişliği arttırılsa dahi voltajda ne kadarlık bir yükselme olabilir ki? 30kv. 35kv. olmaz herhalde?

ghibli06
10-06-2017, 13:01
Yani o zaman hiç bir işe yaramaz gibi duruyor çünkü pals genişliği arttırılsa dahi voltajda ne kadarlık bir yükselme olabilir ki? 30kv. 35kv. olmaz herhalde?

sisteme igniter, cop ya da ignition amplifier eklemeden sonuç almak zor gibi...

0M42
10-06-2017, 13:39
İgnition amplifier ler hakkında ne biliyorsun abi bobine giren voltajımı (12v.) yükseltiyor? Yani bobin 12 volt la değilde atıyorum 15 volt lamı tetikleniyor?

rekord2000
11-06-2017, 23:11
distribütör kapağı, tevzi makarası ve modülü değiştirirsin ha bire. zaten modül Allahın emir direk bozulur :)

0M42
11-06-2017, 23:24
Özgür selam, bende modül yok direk ecu üzerinden bobin tetikleniyor fakat dediğin gibi distribütör ve tevzi makarası sorun olacaktır haklısın ki oem bobinle bile zamanla deforme oluyor.Olmadı distribütörü de söker atar edis e geçeriz :)

aykut38
08-03-2018, 11:12
Özgür selam, bende modül yok direk ecu üzerinden bobin tetikleniyor fakat dediğin gibi distribütör ve tevzi makarası sorun olacaktır haklısın ki oem bobinle bile zamanla deforme oluyor.Olmadı distribütörü de söker atar edis e geçeriz :)

yukardakı arkadasın dedeği gibi bi doluyor bi boşalıyor bu da atesleme sasmasına neden oluyor yani bi ateşlediğinde kondansotor alıyor 2 ateşde puji aradaki boşluk oluyor