Orijinalini görmek için tıklayınız : Havalı süspansiyon pişmanlıktır...
Halk dilinde “eyir” olarak bilinen havalı süspansiyon net pişmanlıktır arkadaşlar…1.5 yıl kullandım dayanamadım aracımdan söktürdüm mutluyum, huzurluyum …
Eksilerini yazmak istedim;
- Konfor namına hiçbir şey yok…En kötü yay-coil hatta yay kesme vs kombinasyonu air den çok daha konforludur…En ufak çakıl taşını böbreklerınıze kadar hissediyorsunuz…Yaptırdıktan sonra ; “ Ağbii orjınalınden daha konforlu” diyenler var olucaktır , he deyin geçin adam o kadar para gömmüş çok kötü demez tabiki insan piskolojisi…(ilk başlarda bende güzel dıyordum yalan yok ;))
- Yol tutuşu muazzam vs falan…Bu da bir yalan araç bozuk yollarda cok sektiği için aracı yolda tutmak için özel çaba sarfetmenız lazım…Denemek isteyen airli bir araçla şöför yanında maslak sanayiye girsin , “abi ben bundan sonrasını atlarla devam etmek istiyorum” demezse bir şey bilmiyorum... Ha kaymak gibi yarış pistlerınde vs yol tutabılır ona bir şey diyemem…Ama yamalı İstanbul(türkiye) asfaltlarında yol tutması ımkansıza yakın…
- Konfor olmadığı için hoş geldin yeni ve bir çok trim sesleri…
- Bir sabah bir bakmışsınız sol arka inmiş gidip yaptırırsınız sağ ön iner onu yaptırırsınız bır ay sonra sağ arka iner…Bir kısır döngünün içindesiniz…Kısaca kompresör , hortum , rekorlar, valf ler vs. bunlardan hava kaçma ihtimali çok yüksek bi sistem.
- Arac’ın hiçbir yeri delinmeyecek denir…Kısmen doğru olsada yinede aracınızın bazı noktaları delinir…Kontrol panelini ön göğüse tutturmak kabloların geçmesi için ön göğüsde bazı noktalar aynı zamanda arka bagaja kabloların ulaşması için stepne kısmında delikler açılır…Benim gibi sistemi söktürdüğünüzde bunlar size küçük bir hediye olarak kalır…
- Muayene de komple sistemin sökülmesi gerekiyor …Maliyet + zaman kaybı (sök tak 500 TL idi en son)
-Akü bitmesi sorunu yaşadım iki defa..Ama bu air denmi çözemedim açıkçası…Kompresör akü’ye çok yük bindiriyor olabilir…
- İşin birde psikolojik durumu var tabi..Otobanda yüksek hız limitlerine çıkınca “ulan acaba körük patlarsa” ne olur şimdi diye insan düşünmeden edemiyor ve tabi ayak gaz dan çekiliyor…Bunun içinde genel de “hiç duydunmu aga böle bir şey” deniliyor duymadım işin açıkçası ama ya ilk ben olursam ? :agbe:
Bu yazıyı yazmamın nedeni havalı suspansıyon yaptırmadan önce araştıranlar olucaktır , ben de cok araştırmıştım ama böyle bır yazıyla karsılasmamıstım,karşılaşsam yaptırmazdım net…Belki birilerine faydam olur paralarının ceplerınde vatana millete daha faydalı daha işlevsel şeyler için kalmasını sağlayabilirim :heyoo:
Yaptırdıgım firma ismini vermeyeceğim…Kimseyi karalamak ,ekmeğiyle oynamak vs gibi bir derdim yok… Şu kadar soyleyebılırım merdiven altı bir firma değildi uzun araştırmalar sonucu karar vermiştim…
turboman
10-06-2017, 09:37
Bir yıla yakın fiestada EYİR kullandım bi civata dahi sıkmadım siz iyi yere yaptıramadıysanız sıkıntı ondandır
onn_dear
10-06-2017, 09:42
Air'li ramazanlar,
Her aracımda tek yaptığım 3,5 luk yay alıp devam etmek, bana göre de en güzeli leylek durmasini önlemek ve yere daha sağlam basmak için Eibach yay takmak. Ne kadar çok basıklik o kadar güzellik değil yani.
Bir yıla yakın fiestada EYİR kullandım bi civata dahi sıkmadım siz iyi yere yaptıramadıysanız sıkıntı ondandır
Bu cevabın geleceğini bildiğimden;
"Şu kadar soyleyebılırım merdiven altı bir firma değildi uzun araştırmalar sonucu karar vermiştim…"
Bunu yazmıstım :)
Standart yükseklikte de mi sert kalıyor?
Standart yükseklikte de mi sert kalıyor?
Şu an 3 cm spor yay ile arabamı kullanıyorum aynı yukseklıkte air ve spor yay arasında ınanılmaz konfor farkı var...
Teorıde bozuk yolda kaldır gidersın lafı kulaga hos gelıyor pratikte maalesef öle değil...Ne kadar kaldırırsan araç o kadar sertleşiyor bozuk yolla birleşince bu sertlik çekilmez bir durum alıyor...
turboman
10-06-2017, 10:23
Bu cevabın geleceğini bildiğimden;
"Şu kadar soyleyebılırım merdiven altı bir firma değildi uzun araştırmalar sonucu karar vermiştim…"
Bunu yazmıstım :) Yazmasına yazmışsında arabaya yapılan her modifikasyonun illaki sıkıntıları olur ben sıkıntı yaşamadığımı yazdım yapan yer iyi yapmış demekki sizin aracı yapan firma iyi yapamamış her araç kusursuz olmaz zaten 10 araba iyi çıkar arada 3 araba sürekli biyerden patlak verir bu örnek her yerde geçerlidir konfor yok demişsiniz kullandığı körükten tutunda tornacıda yapılan flanşına kadar ince hesap gerektiren bir iş benimki konfor adına bi sıkıntıda yoktu ama arabayı sonuna kadar kaldırıp körükleri taş gibi yaparsanız takır tukur olur bu değişmez bi kanundur onun için yaptırdığınız yer sizin aracı iyi yapamamış dedim ve demek istediğimde buydu
Geçenlerde arkadaşım da fb7 civic ten söktürdü air i. O da rekorlardan, valflerden vs çok çekti. Sonunda bıktı söktürdü oem e döndü.
huseyinturk
10-06-2017, 17:59
Yazmasına yazmışsında arabaya yapılan her modifikasyonun illaki sıkıntıları olur ben sıkıntı yaşamadığımı yazdım yapan yer iyi yapmış demekki sizin aracı yapan firma iyi yapamamış her araç kusursuz olmaz zaten 10 araba iyi çıkar arada 3 araba sürekli biyerden patlak verir bu örnek her yerde geçerlidir konfor yok demişsiniz kullandığı körükten tutunda tornacıda yapılan flanşına kadar ince hesap gerektiren bir iş benimki konfor adına bi sıkıntıda yoktu ama arabayı sonuna kadar kaldırıp körükleri taş gibi yaparsanız takır tukur olur bu değişmez bi kanundur onun için yaptırdığınız yer sizin aracı iyi yapamamış dedim ve demek istediğimde buydu
Ne gibi ince hesapları yaptılar sizin aracı yaparken? Neyi hesapladılar mesela? Ciddi ciddi bilmediğimden soruyorum
ahmetakbayir
10-06-2017, 19:29
Başta o kompresörün sesi içerde rahatsız ediyor. Alırım 3.5 Eibach mis gibi gezerim
o paralara d2 coıl alırım
Fabrikayla hesaplaşma içinde olan fahri mühendis bir kitle var: Yay kesiyor,orijinalinden iyi oldu;presletiyor,orijinalinden iyi oldu;havalıya geçiyor,orijinalinden iyi oldu...
Grimlord
10-06-2017, 21:41
Fabrikayla hesaplaşma içinde olan fahri mühendis bir kitle var: Yay kesiyor,orijinalinden iyi oldu;presletiyor,orijinalinden iyi oldu;havalıya geçiyor,orijinalinden iyi oldu...
Yetmiyor kesik yaylı araçla kaza yapıyor, hala " kesik yay olmasa belki ölmüştüm, takla atmıştım" diyor :)
Fabrikayla hesaplaşma içinde olan fahri mühendis bir kitle var
bu durum her alanda gorulur,
net bir sekilde tanimlanmistir,
bilmiyorum, bilmedigimi de bilmiyorum.
Aracımı aldığımda soğuk press yay mevcuttu. En ufak engebede rot başı eğildi , aks kafaları eğildi diye düşünüyordum ki bu araçla uzun yola bile gitmişliğim vardı, tam bir eziyet. Hem araca hem de kullanan kişiye. Söktürüp air mi yapsam diye düşündüm uzun yol kullanımım fazla olduğu için tavsiye etmediler, blueline coilover eibach yay arasında kalmıştım, eibachları taktık memnunum. Air'in amacı yere yakın durması, yere bastık mı bastık abi başka bir mantığı yok tamamen görsellik. O bütçeye kaliteli bir coilover çok daha iyi olacaktır bence.
Basitçe bir örnek vereyim.
Bir otomobil fabrikasına çalışıyorum.
İşim gereği firmanın Almanya ve genel merkezindeki tasarımcıları ile görüşüyoruz.
Firmalar araçlarda lastik seçimi yaparken bile; ''iyi'' diye bildiğiniz firmalar bazı ölçülerde test gerekliliklerini karşılayamadığı için ihaleye giremiyor.
Geçenlerde küçücük bir ses önleyici pedin malzeme tipini değiştirmek istedim, istenen testleri görseniz; oturur ağlarsınız. :)
Şimdi bana diyorsunuz ki; araç toplarken vida artıran adamlar, ince hesaplar kitaplar yapıyor.
öhlins'den bahsediyoruz sandım bir an.
Ama şu da bir gerçek ki ''air'' yaptıran kesim (benim çevremde gördüklerim, bu şekilde olmayanlar lütfen üzerine alınmasın), aracı ''yere parkeder'', kamber verir, ''kavun lastik'' takar, tümseklerden yan yan geçer, alet nalet, mal ceviz vs şeklinde takılır. :)
Ben daha pistte tur kasanı görmedim, duymadım.
rain man
10-06-2017, 23:40
Tam teşekküllü bi air sisteminin oluru nedir?
O paraya sertlik ve yükseklik ayarlı bi coilover alınmaz mı?
Bir d2, kw, st, blistein falan varken o kadar hesap kitap varken böyle Allaha emanet gitmek ne derece mantıklı.
Hep söylüyorum, otomobil gurusu falan değilim. Tek araba üzerinden onlarca kombinasyon deneyerek tecrübe edindim. Ama o kadar harcama yapıyor insan, hatta bir çok kez ise yaramayacak şeylere çok emek veriyor, bilseydim ki coilover bu kadar güzel ve mantıklı bir şey arabayı aldığım gibi sipariş geçer ne kendime ne arabaya eziyet ederdim.
Coilover > yay > stok > h air.
Bundan sonraki aracım eğer yine farklı bir şey olacaksa aldığım gibi yapacağım ilk müdahale olacak.
gokhankenar
11-06-2017, 07:49
Air olayını oldum olası sevmedim. Bence verilen paralara yazık. Hatta çok yazık
Air çok ayaklara altına düştü
İşin moku çıkınca millet öcü muamelesi yapıyor
İyi ustalar işçiliğine sahip çıkanlar var
Eğer dün öğrenmiş adama yaptırılırsa arabadan soğumak için yeterli oluyor
turboman
11-06-2017, 14:08
Ne gibi ince hesapları yaptılar sizin aracı yaparken? Neyi hesapladılar mesela? Ciddi ciddi bilmediğimden soruyorum
İnce hesap dediğim ön amortisörden örnek verim fiestanın amortisörü ile sıkıntı yaşamamak adına corsa c nin ön amortisörünü kullandık çünki daha uzun kaldığı için aracı basıp giderken konfor kalmıyor tam kapandığı için corsanınki kısa olduğu için daha çok esneme alanı daha fazla oluyodu ve körüğün takıldığı flanşlarda onagöre yapılıyordu lastiklerim sürtmeyene kadar basıp gidiyordum izmir istanbul en ufak bi sıkıntı çıkmadı kendi aracımda çıkmadı ve yapan arkadaşta yaptığı araçlarda sıkıntı yaşamadı onu söylemek istedim
show aracı olmayacaksa gereksiz zaten air
By_Carizma
11-06-2017, 14:45
Ben daha pistte tur kasanı görmedim, duymadım.
vdk sti da air vardı diye biliyorum pistte birkaç kere görmüştük :)
Burda okumuştum yanlış hatırlamıyor isem.
Şirokkolu bi abimiz air yaptırmıştı. Ustadan çıkınca otobanda 70le gider iken ön sağ hava boşaltmış birden. Ustaya geri götürmüş çekici üstünde. Aa vidayı sıkmayı unutmuşum demişti. Linki aradımda bulamadım. Çok ilginç bi konuydu insana değer verilmemeyi ele alıyodu konu.
Can_Luigi
11-06-2017, 16:19
3.5 Eibach +1 diyorum.
Çok kasarsan yay+koni bana göre halen candır...
Geçmiş olsun.
Coilover > yay > stok > h air.
aynen budur ;)
Bir çok araçta kullandık,o zamanlar ama bu kadar yaygın değildi herkes yapmıyordu.Sıfır astra , cc ,bmw, polo ..
Bir sıkıntı çıkarmadı bize,he ben takar mıyım,kesinlikle takmam,valf sıkıntıları vs evet onlar olabiliyor.Her güzel şeyin biraz kusuru oluyor malesef.Yol tutuş konusuna katılmıyorum çünkü yol tutuşları muazzam güzeldi,yüksek süratlerde bile 200+ ok gibi girip çıkıyordu.Risk var mı , her zaman var tabi ki .İyi yapan yerleri yabana atmayın bence,nerde yaptırdıgınız bilmiyorum ama işinin ehli ustalar var.Yaptıkları arabalarda cazır cazır geziyor valla.Sizin şansınıza böyle bir olay olmuş.
Geçmiş olsun
bu işin kuralı şu,
1. Coilover (En iyi yol tutuş, optimum konfor)
2. Koni amortisör+spor yay ( İyi yol tutuş, oem den bir tık düşük konfor)
3. Koni amortisör+oem yay (Fena olmayan yol tutuş, oem konfor)
4. Sadece Spor yay (Yol tutus kötüleşir, araç 3 cm iner)
Air yapmadım, yapmam , tavsiye etmem. Yol tutuşun iyi olabileceğini de düşünmüyorum
-Murat Özcan-
16-06-2017, 15:32
Ben tüm araçlarım da hepsini denedim. Sonunda en konforlusunu orjinal yayları 4 cm press yaptırmakta buldum.
bu işin kuralı şu,
1. Coilover (En iyi yol tutuş, optimum konfor)
2. Koni amortisör+spor yay ( İyi yol tutuş, oem den bir tık düşük konfor)
3. Koni amortisör+oem yay (Fena olmayan yol tutuş, oem konfor)
4. Sadece Spor yay (Yol tutus kötüleşir, araç 3 cm iner)
Air yapmadım, yapmam , tavsiye etmem. Yol tutuşun iyi olabileceğini de düşünmüyorum
1 ile 2. maddeler Coilover'ın kalitesine göre değişir.
Ben düzgün yay oranları tercih edildiğinde (bu çok önemli, fakat çoğu kişinin baktığını sanmıyorum) Koni ya da Bilstein kombinasyonu ile, alt ve orta seviye coiloverlardan daha iyi yol tuttuğunu düşünüyorum, en azından denediğim fwd araçlarda durum böyle. Öhlins, KW gibi üst segment markaları ayrı tutuyorum.
Bir de sanırım TR'de garanti yok ama, yurt dışında Koni'ler ömür boyu garanti ile geliyor. Çoğu coilover'a kıyasla daha uzun ömürlü diyebiliriz, tabi doğru yay kombinasyonu çok önemli bir faktör ömür konusunda. Örneğin genelde Koni'ler orjinal mil uzunluğunda olduğu için 3 cm den daha alçak yay koyulursa kısa sürede patlar.
ilk değilsiniz :)
forumda konusu vardı hatta, rocco'su olan bir arkadaşın otobanda körük inmiş bir anda yerle bir olup çekici ile devam etmek zorunda kalmıştı.. arabadan soğumuştu en sonunda.
Arkadaşın yazdığı çoğu şeyi bende yaşadım...Söktüm kurtuldum kimseyede tavsiye etmiyorum öncelerı arabaya yere basmak vs guzel gelıyor ama sonrası eziyet...
"Orjinalinden daha iyi ağbiii"ciler gelmeden ben kaçar :))
burak_2885
20-06-2017, 14:13
bu işin kuralı şu,
1. Coilover (En iyi yol tutuş, optimum konfor)
2. Koni amortisör+spor yay ( İyi yol tutuş, oem den bir tık düşük konfor)
3. Koni amortisör+oem yay (Fena olmayan yol tutuş, oem konfor)
4. Sadece Spor yay (Yol tutus kötüleşir, araç 3 cm iner)
Air yapmadım, yapmam , tavsiye etmem. Yol tutuşun iyi olabileceğini de düşünmüyorum
Spor yayda neden kötüleşiyor :)
Spor yayda neden kötüleşiyor :)
100 tllik inşaat demirinden burkulan yayları kast ediyordur bence.
Bir de airin yol tutuşunu muazzam derecede güzel etkilediğini düşünenleri görmek gerçekten üzücü.
geçen air li bi araç gördüm liftte o bile korkuttu o körüklere güvenip gezenlere helal olsun çok emanet duruyor
bende olsun istedim görüntü olarak güzel ama takıntılıyım arabayı sürerken aklım hep körüklerde olur rahat edemem araba sürmek işkence olur :D
Canselmo
20-06-2017, 15:56
Ben tüm araçlarım da hepsini denedim. Sonunda en konforlusunu orjinal yayları 4 cm press yaptırmakta buldum.
Anlıyorum.
100 tllik inşaat demirinden burkulan yayları kast ediyordur bence.
Bir de airin yol tutuşunu muazzam derecede güzel etkilediğini düşünenleri görmek gerçekten üzücü.
Hacım ben yol tutuşunu çok beğeniyorum , ha profesyonel bir coilover sistemi gibi veya yay-spor amörtisör ikilisi gibi kesinlikle olamaz ama,yaklaşık 2-3 araçta bunların canını alarak denedik,çok şükür ölmedik ama gerçekten güzeldi.He ben kesinlikle ama kesinlikle yaptırmam.Coilover bu işte bence en iyisi.Arkadaşın konu başlığındaki gibi air sistemi pişmanlık olabilir,doğru söylüyor aslında :) İşler çünkü merdiven altı işine döndü.
ismail91
01-07-2017, 12:09
geçen air li bi araç gördüm liftte o bile korkuttu o körüklere güvenip gezenlere helal olsun çok emanet duruyor
bende olsun istedim görüntü olarak güzel ama takıntılıyım arabayı sürerken aklım hep körüklerde olur rahat edemem araba sürmek işkence olur :D
Sağlam ve kaliteli bir firmadan yapılmış Air'e oem kadar güvenirim. Sonuçta 40 tonluk tırlar hava körükleri üstünde ve 25 tonluk otobüslerde yıllardır tıs tıs körükler üzerinde uzun yollar yapıyorlar.
Sağlam ve kaliteli bir firmadan yapılmış Air'e oem kadar güvenirim. Sonuçta 40 tonluk tırlar hava körükleri üstünde ve 25 tonluk otobüslerde yıllardır tıs tıs körükler üzerinde uzun yollar yapıyorlar.
o 40 tonluk tırlar 25 tonluk otobüsler(bilgilern doğruluğunu blmiyorum yazdın diye yazdım) fabrikasından öyle çıkıyor ama sonradan sanayide orjinal amortisörüne kaynak yapılarak tutturulmuyor
air i kötülemiyorum yapanıda eleştirmiyorum içime sinse bende yaprırırmda yaklaşımın çok saçma kusura bakma
rahmitanir
01-07-2017, 14:08
Memlekette air yaptıranların %99'u,arabayı park ettikten sonra kumandaya basıp "pısss" diye arabayı basıp, etrafa şekil yapmak için yaptırıyor.
Yani, öncelik şekil iken, ne yol tutuşu, ne konforu, ne tekniğinden bahsediyorsunuz?
MertSerhanÖ.
01-07-2017, 14:24
bu forum air coilden daha iyi yol tutuyor diyenleri gördü.Eyy gidim eyyy neler çektin be teçtörkiyy
ismail91
30-07-2017, 16:27
o 40 tonluk tırlar 25 yıllık otobüsler(bilgilern doğruluğunu blmiyorum yazdın diye yazdım) fabrikasından öyle çıkıyor ama sonradan sanayide orjinal amortisörüne kaynak yapılarak tutturulmuyor
air i kötülemiyorum yapanıda eleştirmiyorum içime sinse bende yaprırırmda yaklaşımın çok saçma kusura bakma
Yaklaşımım saçma olduğunu düşünmüyorum. Sağlam ve kaliteli yapılan air yazdığımı zaten yorumun başında görebilirsin. Sağlam ve kaliteli derken sanayide kaynakla yapılanın kastetmedim. Araçlara özel üretilmiş air süspansiyonlar var, hiç işlem yapmadan direk eski amortisör yerine takıyorsun. Accuair gibi firmalardan bahsetmiştim. Daha dikkatli okursan belki yorumumun saçma olmadığını görürsün
Araçlara özel üretilmiş air süspansiyonlar var, hiç işlem yapmadan direk eski amortisör yerine takıyorsun. Accuair gibi firmalardan bahsetmiştim. Daha dikkatli okursan belki yorumumun saçma olmadığını görürsün
Türkiyede hangi araçta var bu dediğin :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.