Orijinalini görmek için tıklayınız : Yakıt azaldıkça performans artmasi sorunsalı..?
Satanael
13-06-2017, 21:15
Merhabalar
2008 model 1.6 hdi 207 aracim var. Km olarak suan 105 binde. Aracta yarim depodan fazla mazot varken sanki arkadan bi ip varmis gibi cekisinde anormallik oluyor. Fakat yakit miktari ceyrek deponun altina indiginde cok entrensan sekilde arac resmen aciliyor cekisi duzeliyor yakiti bile nerdeyse 0.5 - 1 lt arasinda azaliyor.. sabahlari sogukken calismada rolantide oyle beyaz duman falan yok ama aracimda katalizor iptalide oldugu icinmidir bilmiyorum, bariz bi ağır mazot kokusu var. Bi kac kisiye sordum olamaz edemez sana oyle geliyordur dediler bu sorun icin. Ama ciddi sekilde yakit ceyrek depo altina indimi arac karakter değiştirip sanki +15 hp fazlalasiyor gibi. Bu sorun hakkinda gorusleriniz nelerdir acaba? Enjektor bakımı vs yapılmadı. Bi iki defa wurt attim depoya en son koydugumda cekis artmıştı o yakit bitene kadar ama sanki yakit ortalamamda yuksekti.
Sorun enjektorlerdenmidir? Yoksa basincla vs ile ilgili bi sensor falan olabilirmi? Yada pompa vs ile alakali bi durum.
Simdiden teşekkürler.
Nedense aklıma depo havalandırması gibi geldi. Yakıt çokken arabayı performanslı kullanıp depo kapağını açmayı dene. Zorlanıcakmısın bir kontrol et.
Full depo ile çeyrek depo arasında bir fark daha var
Roll cü arkadaşlar yazsın onuda :)
Aklımı kurcalayan sorulardan biri de buydu işte..
Focus 1.6 tdci aracımda ben de bunu bariz hissediyorum, genelde ışık yanmadan yakıt alırdım, bir kaç kez shell bulamadım diye dip gezdim ve sakin kullanmama rağmen gaz tepkisi, çekişi gerçekten bariz bir fark var.
Liqui Moly katkı atmıştım ben de, acaba diyorum deponun dibine çöktü yakıt da azalınca onun etkisi mi oluyor, mantıklı gelmiyor sonuçta homojen karışır nihayetinde.
Bir de depo çok dipken yakıt alırken pompa tabancası sürekli atıyor, 3-5 lt manuel basıyor sonra düzeliyor
Satanael
14-06-2017, 07:48
Tabanca atmasi vs gibi bi durum yok ama bariz bi performans farkı var bakalim bugün enjektörcü arkadasa uğrayıp arkadaşlarında dedigi muhabbeti bi arastiricam.
benim araba da ışık yandıktan sonra daha iyi gidiyor gibi geliyordu bana öyle gelior sanıyodum tek değilmişim mutlu oldum sabah sabah :D
Nedense aklıma depo havalandırması gibi geldi. Yakıt çokken arabayı performanslı kullanıp depo kapağını açmayı dene. Zorlanıcakmısın bir kontrol et.
Bahsettiğiniz şey benzinli ae101 corollamda var hatta gazlayıp depo kapağını açtığımda çok yoğun bi fıslama sesi ile vakum oluşuyor. Arkadaşın durumu aynı bende de mevcut tam depo ile çeyrek depo arasında bariz fark var :) yalnız yakıt az iken de böyle bi vakum durumu var. Normal olduğunu sanıyordum. Havalandırmada falan sıkıntı var derseniz ona da el atacam ufaktan toplama durumu var aracın
Bendede aynı durum var hatta bazen benzin alırken depodan dışarıya atıyor benzini?
turboman
14-06-2017, 11:20
Yeni bi modifiye çılgınlığı, depo boş + 15 hp kulağa iyi geliyor. :D
Benim eski 307 1.6 hdi de bir gidip bir gitmeme durumu vardı ve depoyu çok doldurunca deponun altından şıp şıp mazot damlatırdı acaba bir bağlantısı var mıydı bu havalandırmayla falan ilgili
Satanael
14-06-2017, 23:26
Bugun is yogunlugumdan fırsat bulup gidemedim enjektörcü arkadasa. Fakat ayni sorunu baskalarininda yasamasi demekki boyle bibdurum olabiliyor olasılığını getiriyor aklima. Bakalim biraz daha arastirip baktirayim umarim bunun sebebini cozerim.
Bu akşam 1,5 dci clio ile denedim dibin dibini
Performansı daha iyidi 1 boy daha hızlıydı
İlana koyarken belirtmek gerek alıcı için :)
cabrioleter
14-06-2017, 23:57
benim araçta ışık yandıktan kısa bi süre sonra çekiş düşüyor ama menzil de normal halinden yavaş düşüyor.. ben bi nevi otomatikman eco moda aldığını düşünmüştüm aracı ki aracımda böyle bi şey yok..
MetalliHead
14-06-2017, 23:57
düz mantık olarak düşününce ilk olarak ağırlık farkı geliyor :D
Satanael
15-06-2017, 02:11
Bu normal bi durum mu yoksa baska bisiden kaynaklı bibdurummu yani? Performans icin dip mi gezicez hep
muratbalci
15-06-2017, 02:14
Aynı sorunu 2000 model civic 1.4 aracımda yıllardır yaşıyorum, bu nedenle hep yarım depo altı kullanıyordum. İnternette yabancı forumlar dahil bir çok yerde bir çok markada bu sorunun yaşandığını okudum, çözüme dair net bir cevap yok, fakat ağırlık farkı dahil olamak üzere herkesin aşağı yukarı tahminleri aynı. Ben kendi aracımda benzin pompası ve depo havalandırma valfi değişimi, enjektör temizliği, son olarak da yakıt basınç regülatörü değişimi yaptım. Pompa değişiminin bu sorunla ilgili olarak hiçbir faydası olmadı. Daha sonra yukarıda da bahsi geçen vakum durumu ile ilgili olarak bir süre depo kapağını açıp vakumu boşaltarak kullandım, ilkin düzeldiğini sandığım için depo havalandırma valfini orjinal ve yenisiyle değiştirdim fakat bir süre sonra düzelmediğini farkettim. Sonrasında enjektörleri sökerek ayar ve bakım yaptırmak istedim fakat benzin enjektörleri için sadece temizlik yapılabildiğini söylediler, temizlettim enjektörlerde de bir sorun olmadığını söylediler ve yine sorun yine çözülmedi. Son olarak yakın zamanda yakıt basınç regülatörünü değiştirdim ve sorunun büyük oranda çözüldüğüne inanıyorum umarım yüzümü kara çıkartmaz.
Satanael
15-06-2017, 02:26
Bilmedigim icin soruyorum. Dizelde boyle bi basinc ile ilgili sensor varmidir? Dolu depoda basic arttigi icin gorevini yerine getiremeyip azaldikca artan alana dagilan basinc ile gorevini daha iyi yapabilen? Cok garip bi durum. Aracimda kasma vs derdinden yakiniyodum. Akis metreyi degistirdim bi nevi yakit ve devirlenmedeki sorun gitti. Ama ne hikmetse yakit azalinca iste tam istedigim gibi oldu diyeceim sekilde performans oluyor.
Satanael
15-06-2017, 02:39
Hatta soyle bi durum olmuştu. Aracimdaki sonradan yapilan yazılımı guncelletmek icin gitmeden once yarim depodan fazla yakıt vardı uzerine wurth attim bide.giderken sakin gittim denemedim. Yazilim guncellendi denemeye çıktım ve 5000 devire kadar muazzam bi ivmelenme ve cok harika bi performans vardi aracta. Yakit azaldi lamba yandi ayni benzinlikten ( shell v-power) yakit aldım. Hatta yazılım sonrasi yakit ortalamam cok artmisti ama performans cok harikaydı. Yakıt aldiktan sonra arac bi kapandı eski performansindan eser kalmadı. Anlamadim gitti wurthten dolayi bukadar mi artti , noldu nr etti oyle kaldi. Ama su son zamanlarda yine deniyorum ve ceyrek depo altinda performans cidden hissedilir sekilde fazla. Yetkili servisten arkadasa bahsetmiştim o bile nasil ya oyle bisi yoktur demişti
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.