Orijinalini görmek için tıklayınız : Jant boyamada merak ettiklerim
Ben de amatör olarak yapmayı düşünüyorum. El becerim fena değil. Daha önce yine janta plastidip uyguladım, güzel de olmuştu ama lastik değişiminde lastiği janttan ayırma işlemini yaptıkları makinede bir defa kavladı sonra zamanla ayrılarak gitti. Yine de denemeye değer yapmak isteyen varsa.
Sormak istediğim birkaç soru var.
1- Lastikleri makine olmadan janttan ayırma şansımız var mı. Ayırmadan da yapılır ama jantın rengini koyulaştıracağım. Her yer boyansın istiyorum. Lastikçide ayırttırsam ne ile döneceğim :)
2- Yeni mazda 6 larda kullanılan gunmetal gibi görünen bir renk var, parlak bir renk. Ben o tonu ve parlaklığını çok beğeniyorum. Servislerde bunu satarlar mı? Ya da nasıl temin edebilirim?
3- 30-40 tl lik tabancalarla yapılabiliyor mu? Mesela linkteki : http://www.hepsiburada.com/paint-bullet-boya-tabancasi-p-HRRELAXRL-100
Büyük bir tamamen kapanabilen cam balkonum var. Ama en uğraştıracak kısmı boyama süresinde aracı (en az 10 gün olur heralde) kullanamayacağım için jantları teker teker çıkarıp yapmak olacak. Sadece bu sebep vazgeçtirebilir. Onun dışında gerçekten yapmak istiyorum.
Hondafatih
06-07-2017, 15:26
aklınıza gelmiş olabilir belki ama aslında maliyet açısından düşünceniz yoksa 4 adet teneke jant alıp lastiklerini onun üstüne takın boşa düşen jantlarıda boyarsınız
aklınıza gelmiş olabilir belki ama aslında maliyet açısından düşünceniz yoksa 4 adet teneke jant alıp lastiklerini onun üstüne takın boşa düşen jantlarıda boyarsınız
Aslında maliyet önemli. Teneke jantla da dolaşmak istemiyorum açıkçası.
Lastiklerin havasını indirsinizde çıkarmanız zor olacaktır. Lastik üzerinde iken güzelce maskelenir ise boyanabilir. Ben öyle yapmıştım. 4 jantı arabadan söküp arabayı askıya alabilirsiniz. yada tek tek yapacaksınız. 10 gün sürmez eliniz yatkın madem ben 2 günde boyamıştım. Jantların durumu çok kötü değil ise yani zımpara ve macun işi çok yok ise güzelce temizlenip hafif zımpara astar boya vernik ile iş tamam. her katta beklersiniz 15 dk ztn hava sıcak bir günde bile boyanır. boya içinde boyanın kodunu öğrenir iseniz bir boyacıda boyayı tüpe bastırırsınız iki tüp yeter birde vernik ve astar alırsınız. tabanca ile daha güzel atılır ama kompresör lazım.
Yığınla kartvizit vs varsa jantla lastiğin arasına sokup maskelemeyle uğraşmadan boyayabilirsiniz.
Yada daha da kolay bir seçenek, marketten arap sabunu alıyorsunuz(poşette değilde kovada olandan) ele eldiven takıp bol bol lastiğin yanağına kalın kalın bir kat şeklinde sürüyorsunuz. Epey bi kalın katman olsun ama. Sonra kafanıza göre boyayabilirsiniz. Boya işi bitince de eldivenle lastiğin üstünden kalın katmanı alın.Boya arapsabunun üstünde kalır.Jantları kurumaya bırakın sabaha kuruyunca gidip bi benzincide su tutup lastiklerdeki arap sabununu çıkarın.
Boya serviste vardır diye düşünüyorum, yoksada internetten boya kodunu bulup sanayide boyacıdan sprey tüpe bastırıp boyayabilirsiniz.
Eğer zaman sorunu yoksa stepneyi takıp 1tanesini çıkartarak tek tek boyayarak her lastikte bunu tekrar ederek sök tak uğraşarak yapabilirsiniz.
salih_karali
06-07-2017, 19:59
linkteki tabanca ile olmaz sprey e astar boya vernik bastırın daha ii olur. sokmeden de olur çok ii maskeleyip zımparasını ii yapmanız gerek
daha önce 3 takım jant boyadım kendi imkanlarımla sprey boya kullandım lastiklerin havasını indirebildiğim kadar indirip en derin yerden maskeleme yaptım astar ve boyayı sprey olarak kullanabilirsiniz o tabancaların kötüsüne denk gelmiştim ucuz olanlarının belki iyileri de vardı ama boyamaktan beter ediyordu tükürüyordu resmen. Vernik olayına gelince sprey vernikler yumuşak o yüzden balata tozlarını temizlemek neredeyse imkansız oluyor. bence en mantıklısı astarını boyasını sprey kutularla atıp boyacıya götürün sert bi vernik atsın 4 janta olabildiğince ekonomik ve sağlam olur. Renk konusu da sanayide özel boya hazırlayan yerler var servis muhtemelen çok fiyat çıkarır renk kartelası veriyorlar oradan istediğiniz rengi seçebilirsiniz adam hazırlayıp veriyor veya isteğe göre sprey kutusuna basıyor. İyi bir boyacıysa tek bakışta renk kodunu bile bilebiliyor bazen
Sprey ile boya sağlıklı olmuyor.Boyaya sertleştirici fazla giremedikleri için çabuk deforme oluyor.
Ben öncelikle marketlerde satılan asprin tarzı yağ sökücü ürünle güzelce yıkıyorum. Daha sonra pril türevi yeşil sabun ile tekrar yıkıyorum. Güzel yıkanmazsa boya köpürür.
Daha sonra çiziklere dolgu macunu + yoklama macunu çekiyorum. Macunu su ile değil kuru zımpara yapıyorum. Sonrasında astar atıp kontrolleri yapıyorum. Hatalı yer varsa sulu zımpara ile düzeltiyorum.
Ortamın ısısına göre ilk katı ince atıyorum. 3 er dakika ara ile boya atıyorum. Son kattan 2 dakika sonra vernik atıp işi bitiriyorum.
Benim size tavsiyem acele edip lastikteki maskelediğiniz yerleri sökmeyin. O gazeteler çamurluğa çarpar bi yerden kum akar emekleriniz ziyan olur. Kolay gelsin.
Jantlarımı boyadım. Fotoğrafı sadece urlden yükleyebiliyoruz sanırım. O yüzden yüklemedim.
Şaşmazdaki boyacıdan katalogdan rengi seçtim. 2 kutu spreye bastırdım. 1 kutu astar 1 kutu vernik 3 farklı zımpara, macun ve sertleştiricisi, 1 cm ve 5 cm maskeleme bantları, mumlu bez, agiz ve burnu kapatan maske ve gözlük aldım. Bunlar yaklaşık 100 tl tuttu.
Jantları sökme işini jantlı yedek lastiği kullanarak, kriko ile birer birer söküp yerine yedeği takarak aldım arabadan. Lastiği janttan sökmeye gerek yok. İyi maskeleme yapılması lazım ama.
Eski boyanın üzerindeki verniği tamamen alabilmek için komple kalın zımpara yaptım.
Derin çizikleri macun ile kapattım ki işin bana en zor gelen kısmı bu idi. Macun kuruduktan sonra zımpara yaparak jant ile aynı seviyede bırakma işini ben pek beceremedim. Yakından yamukluk/çıkıntılılık bariz belli oluyor ama boya kusurların çoğunu giderici olduğundan idare eder seviyesinde oldu.
Sonra jantın tamamını orta ve en az kalınlıktaki zımparalar ile tekrar zımparaladım. Astar öncesi mumlu bez ile silmek işe yarıyor bence. Macunu zımparalayınca oluşan tozlar, yüzey yıkanamadığından mumlu bez ile alınabiliyor.
Sonra astar atıp kuruduktan sonra boya katlarını ve verniği atarak sonlandırdım.
Gerçekten yorucu bir iş ama.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.