Orijinalini görmek için tıklayınız : Golf MK2 GTI Automatic EFİ conversion :)
Merhabalar..
Bu projemizde de her zaman ki gibi yine nadir araç var ve tabi mekanik enjeksiyon. :D :D
Bu seferki diğer araçlara göre farkı mekanik otomatik vites olması ve parça listesini de farklı yaptık inş. güzel bir araç ortaya çıkacak kullanımı zevkli ve sorunsuz olması için kolları sıvıyoruz :D
Araca bakacak olursak;
- Meksika üretimi 88 model 1.8 8v GTI
- Otomatik 3 ileri 1 geri vites
- yol bilgisayarı(mfa)
- bu kadar :)
Yeni setupa bakacak olursak;
- Beast-ems ecu
- G60 sc yakıt hattı ( enjektörler yakıt rayı regülatör)
- İbiza bocanegra/polo gtı bobinler
- Audi A1 TFSI krank sensör vs
- Bosch map
- Bosch iat
- İngiltereden gelen bazı parçalar :)
- vs vs
Araç uzun yıllar boyunca benzinde son bir seneden fazladır tüpte çalışmadığı için ilk olarak motor sanzıman vs söküp kaput içini boşaltacağım
eski sistemle alakalı her şeyi söküp efi olarak toplayacağım, proje ilerledikçe güncelleyeceğim..
Aracımız bu :)
https://i.hizliresim.com/AkGn5r.jpg
turkishpower
22-07-2017, 19:16
Serhat kolay gelsin
dieselpower
22-07-2017, 21:41
haydi kolay gelsin
Kolay gelsin yine kusursuz bir iscilikle hayat bulacak desenize
Serhat kolay gelsin
Teşekkürler
haydi kolay gelsin
Teşekkürler
Kolay gelsin yine kusursuz bir iscilikle hayat bulacak desenize
İnş hep beraber göreceğiz :)
Bu bölümde;
Aracın kaput içini söküyoruz ne varsa :)
- Motor sanzıman sökülüyor
- Aracın sahibini kaput içine sokup bütün gün temizlik yaptırılıyor :)
- Şanzıman temizleniyor yılların toprağı çıkacak üstünden
- Motoru temizleyip eski kullanmayacağımız sensörleri söküyorum
- Motor gerekli efi sensörleri takılıp toplanıyor
- Ve kaput içine tekrar montajlıyoruz :)
Başlamadan önceki kaput içi :(
https://i.hizliresim.com/nW990g.jpg
https://i.hizliresim.com/vpAAWR.jpg
O motor inecek :)
https://i.hizliresim.com/Ln8851.jpg
Şanzımanın ilk hali :(
https://i.hizliresim.com/7NWW3v.jpg
https://i.hizliresim.com/Pr22JQ.jpg
Sonrası :)
https://i.hizliresim.com/YN88A6.jpg
https://i.hizliresim.com/8dWWJa.jpg
Afr ve krank sensörlerinin montajı yapıldı :)
https://i.hizliresim.com/9dWWZQ.jpg
Sıra üst taraf yani enjeksiyonda :) aylar süren bekleyiş şu küçücük parçalar ah ah :(
https://i.hizliresim.com/Q788OV.jpg
Yakit hattımız tamam :)
https://i.hizliresim.com/XX88R6.jpg
Motor şanzımanı kabaca yerine koyduk bundan sonrası görsel artık :)
https://i.hizliresim.com/DdWWaO.jpg
Şimdi diyeceksiniz ki o kaput içinin hali ne :) motor vs aksamı temizlediğimiz ilaç vs motor duvarında ki tozumsu kirleri çıkarmadı daha sonra farklı ilaçlar deneyerek çıkardık ve tabi motorda ki külbütör kapağı ve triger kapaklarını vs söküp elektrostatik boyaya verdik ilerleyen bölümlerde biraz renk göreceğiz kaput içinde..
Bu bölümde;
Yıllar boyunca çeşitli deformasyonlar yaşamış parçalarımızı elektrostatik toz boya ile uzun yıllar kalıcı olması açısından boyatıyoruz, hazır parçalar boyada iken aracın torpidosunu söküp hem kalorifer peteğini hemde radyatörünü sıfırı ile değiştiriyoruz tabi diğer parçaların temizliklerini unutmuyoruz :)
İlk hali :(
https://i.hizliresim.com/9djDV3.jpg
Son hali :)
https://i.hizliresim.com/XXZEBR.jpg
Torpido dışarıda :)
https://i.hizliresim.com/Q7jpR3.jpg
Çürümüş ön radyatör ve yenisi :)
https://i.hizliresim.com/qWzJ4D.jpg
Kalorifer petekleri :D
https://i.hizliresim.com/Mvja6Q.jpg
Bu bölümde;
Aracın mekanik enjeksiyon ecu tesisatının sökülemeyen bölümünü söküp kullanmayacağımız tesisatı ayıklıyoruz kullanacaklarımızıda yeniliyoruz hem sade bir görüntü elde etmiş oluyoruz hemde yeni ecu tesisatımızı bu bölümden araç içerisine geçirerek oem sistemmiş gibi göstermiş oluyoruz bide ben kesip biçmeyi pek sevmiyorum araçların karakterine ters :D
Bağırsakları masaya yatırıyoruz :D
https://i.hizliresim.com/y3kz4k.jpg
İlk izlenim :(
https://i.hizliresim.com/6Xjyn0.jpg
Fazlalıklar :D
https://i.hizliresim.com/3qkpo0.jpg
Bize gerekenler :D
https://i.hizliresim.com/RPjO37.jpg
Bu bölümde aracın Ecu tesisatını yapıyorum :)
Her zaman ki gibi tesisatımızı ısıya dayanıklı makaronlar ile koruma altına alıyorum, hiç bir kablo dışarıda gözükmeyecek şekilde araca özel tesisat yaptıktan sonra araç içerisinde aldığım ölçüler doğrultusunda ecu paneli yapıyorum, bu şekilde hem kullanım kolaylığı oluyor hem aracın görünmeyen yerinde araç içerisinde sabit hemde olur da benden sonra birileri bakarsa kulağımı çınlatmamış olur :D
Tesisatımız :)
https://i.hizliresim.com/VMq31q.jpg
Ecu panelimiz :)
https://i.hizliresim.com/3qbpb2.jpg
Bu bölümde;
- Ecu tesisatını montajlıyoruz
- Yeni benzin hortumlarını montajlıyoruz
- K-Jetin benzin dağıtıcısının içini boşaltıp hava filtre kutusu olarak kullanıyoruz oem bir görüntü kazanıyoruz :)
- Slikon su hortum setini montajlıyoruz
- Gerekli parçaları montajlıyoruz
- Ve aracı uzun yıllar sonra benzinde ilk kez çalıştırıyoruz :D
Tesisat araç üzerinde :)
https://i.hizliresim.com/y370R7.jpg
Slikon setimiz :)
https://i.hizliresim.com/XXQPdo.jpg
Finish :)
https://i.hizliresim.com/dGyOXZ.jpg
Bir projenin daha sonuna geldik bir kaç sürpriz güncel daha yapacağım ilerleyen günlerde :)
Şimdilik öncesi sonrası bir foto ve ilk benzinde ( rahat 6 yıldır çalışmıyormuş) çalışma videosu var :)
Birde önemli bir husus var bu araçta kara düzen lpg vardı tabi ben regulator kalana kadar söktüm ruhsatta da işli olduğu için lpg mecbur sıralı sisteme çevirmek lazım bunu da ilerleyen günlerde bakacağız :)
Ölüyü dirilttiğim doğrudur :D
https://i.hizliresim.com/okDOOk.jpg
Soğuk marş :D
SS WORKS - K-jet killer Serhat :)
Not: cold start bu... (https://www.facebook.com/163563277393410/videos/370483350034734/)
serhadocak
26-08-2017, 23:59
�� vallahi bravo...
Diğerleri gibi bu da çok iyi olmuş, elinize sağlık...
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.