Orijinalini görmek için tıklayınız : tjet lpg problemi
Merhabalar,
Fiat Bravo Tjet (120hp) aracıma 7 Temmuz'da Atiker Grand marka lpg taktırdım. 1000 km sonra ayar için gelmem gerektiğini söylediler. Bu 1000 kmlik süre zarfında aracımda her yeni yakıt aldığımda 3000-4000 rpm arası tam gazda silkeleme yapıyordu stop edip çalıştırınca düzeliyordu ve tekrar yakıt alana kadar araçta tekleme problemi olmuyordu. Tekleme olmamasına rağmen 10-15 beygir eksik gibi gidiyordu aracım. İlk kalkışlarda da gaz yemiyor gibiydi, ağırdı.
Bugün ayara gittim. Sorunlardan bahsettim. Performans ve kalkış sorunu çözüldü, ama şimdi de 1700 devirden sonra inanılmaz bir silkeleme var. Bildiğin metalci gibi kafa sallatıyor bana giderken. Bunun üzerine geri döndüm lpgciye. Bujilerden olabileceğini söyledi. Gidip değiştirdim bujileri. Bujiler ngk iridyum çıkınca 240 lira masraf yaptım. Sonuç olarak silkeleme aynen devam edince lpg'ci ile yol ayarına çıktık. Sonuca ulaşamadık. Yol testi sırasında usta ayarlarla oynarken aracın 3. (benzin) enjektörü korumaya aldığını gördük. Şu an enjektör sorunu ortadan kaldırıldı ama silkeleme devam ediyor.
Yarın tekrar gideceğim. Sizce sorun nedir? Herhangi bir çözüm öneriniz var mı?
onn_dear
02-08-2017, 18:41
Arabayı satın dizel 1.6 mjet 120hp alın rahatınıza bakin
Arabayı satın dizel 1.6 mjet 120hp alın rahatınıza bakin
Konuyla alakalı olmayan çözümünüz için teşekkürler.
süleymann
02-08-2017, 18:56
Aynısı başımıza geldi. Bobinleri bujileri değiştik düzeldi. Ama bin km sonra siboplar dayanmadı kompresyon kaçırmaya başladı. Araç lpg takıldıgında 100.000 kmdeydi.
Aynısı başımıza geldi. Bobinleri bujileri değiştik düzeldi. Ama bin km sonra siboplar dayanmadı kompresyon kaçırmaya başladı. Araç lpg takıldıgında 100.000 kmdeydi.
aracınız tjet'di değil mi?
rahmitanir
02-08-2017, 22:29
Tjet 155hp lik mito kullanıcısıyım. Ben de atiker grand lpg taktırdım. Yaklaşık 12.000 km oldu şükür sorunsuz kullanıyorum ama ilk başlarda ayar konusu çok sıkıntılı olmuştu.
Benim usta grand kit lpg diye plastik gövdeli enjektör takmıştı. Sonra enjektörü metal gövdeliye çevirdik ve silkeleme yüksek oranda ortadan kalktı.
Ama ince ayar konusu kolay olmadı. En son, ben kendim ayar kablosu alıp, programı laptopuma kurup, gece veya sabahın köründe tenha yollarda ayarı kendim yaptım, çok şükür güzel de oldu,silkelem de yok, hissedilir performans kaybı da yok.
Ayrıca fark ettiğim en önemli nokta ise, otomatik adaptasyon açık olursa, doğru olan ayar bile kendi kendine bozuluyordu.
Son olarak, belli bir devir üstüne benzin desteğini açarsan, geri kalan daha dar devir bandında ayar yapman daha kolay olur. Ayrıca yüksek devirde lpg vermeyerek bir nevi motorunu da korumuş olursun.
LPG iş değil yaa , uğraşılmaz hele uyumsuz motorlarda
t-jet ali
03-08-2017, 14:34
değişik set-up larda lpg. li kullandım t-jet i.
Lpg uyumsuz diyen halt etmiş, big turbo kullandım lpg li. Sorun ayar da, ben wıdeband ve elm 327 kullanarak kendim yapıyordum.
ayar kablosu , elm 327 torque edinin ve biraz araştırma ile ayarınızı kendiniz yapın, piyasadaki ustaların çoğunun fakir- zengin karışımdan haberi yok, sonra lpg den dolayı motor gitti, piston eritti v.s. bunların asıl sebebi ayar.
rahmitanir
03-08-2017, 14:44
değişik set-up larda lpg. li kullandım t-jet i.
Lpg uyumsuz diyen halt etmiş, big turbo kullandım lpg li. Sorun ayar da, ben wıdeband ve elm 327 kullanarak kendim yapıyordum.
ayar kablosu , elm 327 torque edinin ve biraz araştırma ile ayarınızı kendiniz yapın, piyasadaki ustaların çoğunun fakir- zengin karışımdan haberi yok, sonra lpg den dolayı motor gitti, piston eritti v.s. bunların asıl sebebi ayar.
Wide band sensör olmadan, sadece elm'den okunan afr değeri ince ayar için yeterli oluyor mu hocam?
Bugün de gittim lpgciye. Nozzle lar genişletildi. Sorun büyük ölçüde düzeltilse de yine var. Ankara'da widebandle ayar yapacak bilgili bir arkadaş arıyorum.
t-jet ali
03-08-2017, 19:55
Wide band sensör olmadan, sadece elm'den okunan afr değeri ince ayar için yeterli oluyor mu hocam?
Wideband la iyi olur tabii, elinizde yoksa torque dan ltft stft degerlerinden yapabilirsiniz, ayrıca log alıp aracın kendi oksijen sensöründen takip edebilirsiniz, dönüşüm tablosundan sensor değerlerini çevirirsiniz.
Wideband la iyi olur tabii, elinizde yoksa torque dan ltft stft degerlerinden yapabilirsiniz, ayrıca log alıp aracın kendi oksijen sensöründen takip edebilirsiniz, dönüşüm tablosundan sensor değerlerini çevirirsiniz.
Ali bey canımı sıktı bu iş doğrusnu söylemek gerekirse. Muhtemelen 2.2 mm çapına çıkardılar nozzle çapını. Sizin tavsiye edeceğiniz belli ayarlar var mı ustaya yaptırtanileceğim. Akşam yine yola çıktım. Turbo tam boost yapamıyor araç fakire düşüyor sanırım. yakıtı açınca da silkeleme yapıyor. kendim kablo alıp lpgci olacağım valla o moda geldim.
t-jet ali
03-08-2017, 20:46
Ali bey canımı sıktı bu iş doğrusnu söylemek gerekirse. Muhtemelen 2.2 mm çapına çıkardılar nozzle çapını. Sizin tavsiye edeceğiniz belli ayarlar var mı ustaya yaptırtanileceğim. Akşam yine yola çıktım. Turbo tam boost yapamıyor araç fakire düşüyor sanırım. yakıtı açınca da silkeleme yapıyor. kendim kablo alıp lpgci olacağım valla o moda geldim.
Biz de çok uğraştık, lpg ustalarının yüzünden ayarımızı kendimiz yapmaya başladık.
Sizin kit nasıl bilmiyorum, kablo , program ve elm 327 edinip deneyin bence, wıdeband pahalı gelir.yakın olsak yardımcı olmaya çalışırdık maalesef uzağız.
bir de XSİ arkadaşa danışabilirsiniz.
Biz de çok uğraştık, lpg ustalarının yüzünden ayarımızı kendimiz yapmaya başladık.
Sizin kit nasıl bilmiyorum, kablo , program ve elm 327 edinip deneyin bence, wıdeband pahalı gelir.yakın olsak yardımcı olmaya çalışırdık maalesef uzağız.
bir de XSİ arkadaşa danışabilirsiniz.
Usta biz olacağız diyorsunuz yani. Araştırmalara başlayayım o zaman
Forumda wideband ile lpg ayarı yapan bir arkadaş vardı. Onu bulup bir rica edin isterseniz. Milletin bir dizi anlamsız derdine derman oldu diye biliyorım
Ankara Quattro Garaj,yolda ayar yapıyor denilmişti zamanında forumda.Belki işinize yarar.
Ankara Quattro Garaj,yolda ayar yapıyor denilmişti zamanında forumda.Belki işinize yarar.
Teşekkür ederim
Akif tezel..facebooktaki profesyonel lpg ayari gurubunun ankaradaki afr ile ayar yapan arkadasimiz..iletisime gecebilirsiniz..daha once bravo tjet ile de ayar yapmis
Bende obd ile ugras ugras tutturamadim ayari..afr ile ayar son carem..tjet ali arkadasimiz..afr duruyormu..bi el at hayrina tanismis oluruz..korfezdeyim bende
Ben aynı araçtan kullandım, Ankara mocan da BRC taktırmıştım, nokta atışı ayar ile tek seferde halloldu,bir daha da sorun çıkmamıştı.
rahmitanir
12-08-2017, 22:29
Obd üzerinden ltft ve stft ile de bu iş çok yüksek oranda halloluyor arkadaşlar. Yaklaşık 1-2 saat uğraşıp sorunlu bölgelerdeki yüzdeleri ltft + stft değerlerine göre revize edin. Open loop kısımları da enjektör zamanı arttıkça azar azar azalacak şekilde yapın, sıkıntısız kullanırsınız. Afr yoksa, bu yöntem de çözüm olur.
alınteri bulvarında atikerin bölge distrübitörüne yönlendirdiler. Oradaki usta sağolsun güzel bir ayar yaptı.Şarj dinamosu u yüke bindirerek bile ayar yaptı sağolsun. 1750-2000 rpm yani turbonun tam dolduğu noktada bir kesilme var onu da bi boşlukta yaptırcam sonra sıkıntı kalmayacak. Burdan çıkarımım ne. Atiker firma olarak ustalarına daha iyi eğitim vermeli. Gerçekten çok çok bilgisizler. At ile deve değil sonuçta 1.4 120 beygir lpg ile çok uyumlu bir motorun ayarını bile yapamadılar
rahmitanir
14-08-2017, 12:13
alınteri bulvarında atikerin bölge distrübitörüne yönlendirdiler. Oradaki usta sağolsun güzel bir ayar yaptı.Şarj dinamosu u yüke bindirerek bile ayar yaptı sağolsun. 1750-2000 rpm yani turbonun tam dolduğu noktada bir kesilme var onu da bi boşlukta yaptırcam sonra sıkıntı kalmayacak. Burdan çıkarımım ne. Atiker firma olarak ustalarına daha iyi eğitim vermeli. Gerçekten çok çok bilgisizler. At ile deve değil sonuçta 1.4 120 beygir lpg ile çok uyumlu bir motorun ayarını bile yapamadılar
Wideband falan kullandı mı? Yoksa sadece atiker'in kendi programını mı kullandı?
t-jet ali
14-08-2017, 19:20
Bende obd ile ugras ugras tutturamadim ayari..afr ile ayar son carem..tjet ali arkadasimiz..afr duruyormu..bi el at hayrina tanismis oluruz..korfezdeyim bende
wideband varda arabada takılı, sökmek - tekrar takmak zor iş, boşta bir wideband olmalı.
Wideband falan kullandı mı? Yoksa sadece atiker'in kendi programını mı kullandı?
Atikerin programıyla yaptı
wideband varda arabada takılı, sökmek - tekrar takmak zor iş, boşta bir wideband olmalı....adamsin..peki sunu soracagim..opeen loop kisimlari nasil ayarlayacagimizi birazdaha acik anlatirmisiniz..yavas yavas azalacak derken bir ornek ile yazarsaniz..cok sevinirim
Wideband la iyi olur tabii, elinizde yoksa torque dan ltft stft degerlerinden yapabilirsiniz, ayrıca log alıp aracın kendi oksijen sensöründen takip edebilirsiniz, dönüşüm tablosundan sensor değerlerini çevirirsiniz.
Ali bey elm de var torqta var bu bahsettiginizi nasil yapicam biraz acarmisiniz..konuyu..baska bir prograammi kullanicaz..torque yeterliyse tarif alabilirmiyim;-)
t-jet ali
15-08-2017, 08:36
Ali bey elm de var torqta var bu bahsettiginizi nasil yapicam biraz acarmisiniz..konuyu..baska bir prograammi kullanicaz..torque yeterliyse tarif alabilirmiyim;-)
Her kite hakim degilim, programı iyi çözmek lazım. akü kutup başını söküp beklemek lazım.Sonra arabayı benzinde kullanacaqksınız. ltft-stft sıfırlanıyor.
lpg. kitiniz müsaade ediyorsa elm den ltft stft degerlerini takip edip ayar yapıyorsunuz. degerleri 0 a yaklaşması lazım.
Akif tezel..facebooktaki profesyonel lpg ayari gurubunun ankaradaki afr ile ayar yapan arkadasimiz..iletisime gecebilirsiniz..daha once bravo tjet ile de ayar yapmis
üzerinden bir yıl geçti. Aklıma geldi konuyu uplayım dedim. Akif beyle ayar yaptım. Bobin ve bujileri değiştirdim. Sorun devam etmekte. Çözüm önerilerine açığım
rahmitanir
22-08-2018, 12:43
Akif bey yüksek ihtimalle denemiştir ama yüne de sormuş olayım. Ayar esnasında ateşleme sıralamasının değişmesi denendi mi? Bazı T-jet'lerde bu tür tekleme sorunlarına çözüm olabiliyormuş bu iş.
GokhanRS
22-08-2018, 12:51
küçümsemek için değilde bilinirliği açısından söylüyorum, hep topu tjet, yani bir sürü kullanıp da sorun yaşamayan insanlar var. hani nadir yapılmış bir araç olsa neyse.
acaba sizin kit de bir problem olabilir mi? belkide problem ayar değil kitin kendisi özellikle de beyin olamaz mı? yani böyle çok uğraşıp sonra işin sonu lpg beyninin sorunlu çıkmasıyla kapanan konular var.
küçümsemek için değilde bilinirliği açısından söylüyorum, hep topu tjet, yani bir sürü kullanıp da sorun yaşamayan insanlar var. hani nadir yapılmış bir araç olsa neyse.
acaba sizin kit de bir problem olabilir mi? belkide problem ayar değil kitin kendisi özellikle de beyin olamaz mı? yani böyle çok uğraşıp sonra işin sonu lpg beyninin sorunlu çıkmasıyla kapanan konular var.
Beyni de değiştirdim serviste ama soruna çözüm olmadı. Araçta atiker grand kit var ve motor gücüne göre fazlasıyla yeterli.
05319940898 ararmisin..goruselim
Ankara Quattro Garaj,yolda ayar yapıyor denilmişti zamanında forumda.Belki işinize yarar.
+1
Bende bir gidin. Bir kaç arkadaşıma derman oldular. Umarım sorununuzu çözerler.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.