Orijinalini görmek için tıklayınız : Bitmek tükenmek bilmeyen Hararet Problemi
Peugeot 206 benzinli aracım geçen ay borulardan biri yırtılınca bütün suyu boşalttmaya başladı bende hararet yükselmeden kapattım ve çekiciyle götürdük servise.
Avrupa yakasında başıma geldiği için olay seyrantepede bir peugeot servisine götürdüm.Su bidonunun içi çamur bağlamış değişti,rolenin birinde oksitlenme vardı onu değiştirdi,müşür değişti, radyator değişti,klima arızalı idi klima yapıldı (hazır servise geldik bari bunlarda çıksın aradan dedim). Neyse boru değişti filan derken güzel bi para bıraktık. Arabayı aldım güllük gülistan giderken birde baktım gram kıpırdamayan hararet yükselmeye başlıyor yokuşlarda filan.
Bu sefer bostancıya götürdüm aracı. Test ettik baktık sonuç :
Kapak %10 yamuk
Devir daim değişti
Termostat değişti
Conta değişti
Enjektörler hazır açmışken temizlendi araç tüplü çok kullanılmıyor temizlensin dedim.
Neyse sorun çözüldü derken tatile bodruma gittim çeşme otobanda baktım 105-110 civarına çıkıyor daha da yukarı çıkmıyor ama araç tedirgin ediyor haliyle yolda da kaldık ya birkere. Yanımda eşimde var daha da bir gerginlik. Sağ salim döndük ama bu hararet problemi her ufak eğimde karşıma çıkmaya devam ediyor. Yarın gene gideceğim bostancıya neyi atlıyoruz gözden kaçırıyoruz çözemedim.
Diyeceğim o ki sizce başka nelere bakmam baktırmam gerekli ? Egzosdan bu ara pat pat diye ses geliyor bi delik boruda yırtık gibi bişey varmı baktırmadım ama bundan olabilir mi ?
Klima önceden devrede değildi klimasız 206 kayışı takılıydı yazın yaptırırım diye kışın masraf etmemek adına böyle yapmıştık onu da yaptırdım kayış normal klimalı halinde takıldı.
Şimdi klima motorunun zorlamasından dolayı filan böyle bir soruna yol açarmı ?
Sıcaklardan diyebilirsiniz ama gece hava serin rüzgarlıyken de aynı problem ile karşılaştım rampada.
Karşılaşan yaşayanlar tecrübelerini paylaşır ise çok sevinirim ?
Radyator tikali olabilir
Yeni değişti 1 ay olmadı ama tıkanmış olabilir mi gerçekten çabucak ?
Peugeot 206 benzinli aracım geçen ay borulardan biri yırtılınca bütün suyu boşalttmaya başladı bende hararet yükselmeden kapattım ve çekiciyle götürdük servise.
Avrupa yakasında başıma geldiği için olay seyrantepede bir peugeot servisine götürdüm.Su bidonunun içi çamur bağlamış değişti,rolenin birinde oksitlenme vardı onu değiştirdi,müşür değişti, radyator değişti,klima arızalı idi klima yapıldı (hazır servise geldik bari bunlarda çıksın aradan dedim). Neyse boru değişti filan derken güzel bi para bıraktık. Arabayı aldım güllük gülistan giderken birde baktım gram kıpırdamayan hararet yükselmeye başlıyor yokuşlarda filan.
Su bidonunu tekrar kontrol eder misin?
Aranel Ciryatan
11-08-2017, 09:37
bana normal gibi geldi. Benim 206 GTi varken de bu şekilde çok değişkendi hararet. trafikte 95 civarında fan açardı. Düz yolda 85'lere kadar düşerdi. Ama işiniz rahat etmesi için tabii ki bir gösterin. Bu arada Bostancı'da hangi ustaya gidiyorsunuz?
Su bidonunu tekrar kontrol eder misin?
Ederim tabiki.
bana normal gibi geldi. Benim 206 GTi varken de bu şekilde çok değişkendi hararet. trafikte 105 civarında fan açardı. Düz yolda 85'lere kadar düşerdi. Ama işiniz rahat etmesi için tabii ki bir gösterin. Bu arada Bostancı'da hangi ustaya gidiyorsunuz?
Bostancıda harun ustaya giderim çok eskiden gene forumdan C2 si olan bir arkadaş önermişti(o sen bile olabilirsin nick farklı ama foto aynı gibi anımsıyorum) o gün bugündür hep ona gidiyorum.
çamurlaşma var demişsiniz, motor içindeki su oluklarında da çamur birikmesi olmuş olabilir mi? motor içinde ki su oluklarının temizliği hakkında işlem yapıldı mı? sonuçta su kabı içinde oluşan çamur motorun içinde de döndü. Ufak bir tıkanıklık bile olsa araç zorlandığında soğuma sağlıklı olamayacak. Teşhis koymuyorum yanlış anlaşılmasın, beyin fırtınası diyelim :)
ahmet3425
11-08-2017, 10:13
yedek su deposu (basınc kapagı ile beraber) degisti mi ?
kadioglu
11-08-2017, 10:14
Bence radyatör kapağına bir bakın. Kapaktaki yay olması gerekenden daha sertse radyatörde genleşen suyu, tahliye kabına sevk etmekte zorluk çekiyor ve aracın soğutma sistemi basınç altında çalışıyor. Düdüklü tencere prensibiyle normalden fazla ısınıyor. Kapağın üzerinde basınç değerinin yazıyor olması lazım. Orjinaliyle aynımı bir kontrol edin derim. Daha az basınçlı bir kapakla hararet sorunu kalmıyor.
Bir diğer mesele de hararet saati yanlış gösteriyor olabilir. Araba 105 lere çıktığında suyu kaynatmıyorsa ya da çalışmasında bir terslik olmuyorsa hararet normal, ama fazla gösteriyor olabilir. Fan açma değeri kaç bilmiyorum ama oradan anlaşılabilir. Fan açma derecesi genelde 90 civarındadır. Sizin araç 105-110 gibi açıyorsa hararet göstergesi hatalıdır. Bunu hareket halinde değil de durduğu yerde daha rahat anlayabilirsiniz.
Bir diğer bakılacak şeyse : Kimi arabalar soğutma sistemlerinde kalan havayı kendiliğinden atamaz. Araba bunlardan biriyse, havasını almak gerekir.
Son olarak ta antifriz kullanmak faydalı olacaktır.
Aranel Ciryatan
11-08-2017, 10:29
Ederim tabiki.
Bostancıda harun ustaya giderim çok eskiden gene forumdan C2 si olan bir arkadaş önermişti(o sen bile olabilirsin nick farklı ama foto aynı gibi anımsıyorum) o gün bugündür hep ona gidiyorum.
Gidersen selam söyle :) Ben önermişim belli ki bende vardı C2 :D
bide düzeltme 105 civarı demiştim ama şimdi netten gösterge paneline ve hafızamdaki görsele bakınca 95 civarı olduğunu anladım.
Hocam ben mersinden istanbula yolculuk yaptim benim miatada. Ankarada fan musuru arizalandi pazar gunu. Kimse acik degildi. Neyse az su kaynatti etti durdum bi sure sonra suyu tamamladim. Gittim kablo dugme aldim. Fana direkt monte ettim ama ankaradan istanbula hic fani acmadan hararet yukselmeden geldim. Yani uzun yolda hararet normal sartlarda yukselmiyor. yeri geldi 170 180 bastim. Simdi size soyle birsey onerebilirim. Termostata bakin. Olmadi degistirin daha dusuk hararet seviyesinde fan acsin. 95 te degilde mesela 85 te fan acsa sizi kurtarir. Belki de hararet gostergesi yanlis gosteriyor? Bazen bu tarz sorunlar cok ufak tefek seylerden olabiliyor dolayisiyla atlaniyor.
Peugeot 206 benzinli aracım geçen ay borulardan biri yırtılınca bütün suyu boşalttmaya başladı bende hararet yükselmeden kapattım ve çekiciyle götürdük servise.
Avrupa yakasında başıma geldiği için olay seyrantepede bir peugeot servisine götürdüm.Su bidonunun içi çamur bağlamış değişti,rolenin birinde oksitlenme vardı onu değiştirdi,müşür değişti, radyator değişti,klima arızalı idi klima yapıldı (hazır servise geldik bari bunlarda çıksın aradan dedim). Neyse boru değişti filan derken güzel bi para bıraktık. Arabayı aldım güllük gülistan giderken birde baktım gram kıpırdamayan hararet yükselmeye başlıyor yokuşlarda filan.
Bu sefer bostancıya götürdüm aracı. Test ettik baktık sonuç :
Kapak %10 yamuk
Devir daim değişti
Termostat değişti
Conta değişti
Enjektörler hazır açmışken temizlendi araç tüplü çok kullanılmıyor temizlensin dedim.
Neyse sorun çözüldü derken tatile bodruma gittim çeşme otobanda baktım 105-110 civarına çıkıyor daha da yukarı çıkmıyor ama araç tedirgin ediyor haliyle yolda da kaldık ya birkere. Yanımda eşimde var daha da bir gerginlik. Sağ salim döndük ama bu hararet problemi her ufak eğimde karşıma çıkmaya devam ediyor. Yarın gene gideceğim bostancıya neyi atlıyoruz gözden kaçırıyoruz çözemedim.
Diyeceğim o ki sizce başka nelere bakmam baktırmam gerekli ? Egzosdan bu ara pat pat diye ses geliyor bi delik boruda yırtık gibi bişey varmı baktırmadım ama bundan olabilir mi ?
Klima önceden devrede değildi klimasız 206 kayışı takılıydı yazın yaptırırım diye kışın masraf etmemek adına böyle yapmıştık onu da yaptırdım kayış normal klimalı halinde takıldı.
Şimdi klima motorunun zorlamasından dolayı filan böyle bir soruna yol açarmı ?
Sıcaklardan diyebilirsiniz ama gece hava serin rüzgarlıyken de aynı problem ile karşılaştım rampada.
Karşılaşan yaşayanlar tecrübelerini paylaşır ise çok sevinirim ?
Bence korkacak birşey yok gibi. Bu olay Peugeotlarda kronik bir durum. Çoğunda var. Klima kompresörünün zorlaması biraz yükseltiyor olabilir. Aslında her arabanın harareti sıkıştırınca 100-105 dereceleri görür ama gösterge bu değer değişimini göstermez. Ama sizin araçlarda en ufak bir artış bile ibreye yansıdığı için korkutur.
çamurlaşma var demişsiniz, motor içindeki su oluklarında da çamur birikmesi olmuş olabilir mi? motor içinde ki su oluklarının temizliği hakkında işlem yapıldı mı? sonuçta su kabı içinde oluşan çamur motorun içinde de döndü. Ufak bir tıkanıklık bile olsa araç zorlandığında soğuma sağlıklı olamayacak. Teşhis koymuyorum yanlış anlaşılmasın, beyin fırtınası diyelim :)
Bunu soracağım ustaya. Tabiki fırtına olsun ki bi sonuç bulalım :)
yedek su deposu (basınc kapagı ile beraber) degisti mi ?
Depo değişti ancak kapağı bilmiyorum.
Bence radyatör kapağına bir bakın. Kapaktaki yay olması gerekenden daha sertse radyatörde genleşen suyu, tahliye kabına sevk etmekte zorluk çekiyor ve aracın soğutma sistemi basınç altında çalışıyor. Düdüklü tencere prensibiyle normalden fazla ısınıyor. Kapağın üzerinde basınç değerinin yazıyor olması lazım. Orjinaliyle aynımı bir kontrol edin derim. Daha az basınçlı bir kapakla hararet sorunu kalmıyor.
Bir diğer mesele de hararet saati yanlış gösteriyor olabilir. Araba 105 lere çıktığında suyu kaynatmıyorsa ya da çalışmasında bir terslik olmuyorsa hararet normal, ama fazla gösteriyor olabilir. Fan açma değeri kaç bilmiyorum ama oradan anlaşılabilir. Fan açma derecesi genelde 90 civarındadır. Sizin araç 105-110 gibi açıyorsa hararet göstergesi hatalıdır. Bunu hareket halinde değil de durduğu yerde daha rahat anlayabilirsiniz.
Bir diğer bakılacak şeyse : Kimi arabalar soğutma sistemlerinde kalan havayı kendiliğinden atamaz. Araba bunlardan biriyse, havasını almak gerekir.
Son olarak ta antifriz kullanmak faydalı olacaktır.
En son antfriz tatilden gelince koyarız demiştik varsa da çok az var. Fan açma 206 da 97-98 civarı arabanın gidişinde yükselince bir sıkıntı olmuyor suda kaynatmıyor. 105 i de geçirmedim ben ama klima biraz daha yoruyor tabi kapatıyorum hemen iyice uçmasın diye.
Gidersen selam söyle :) Ben önermişim belli ki bende vardı C2 :D
bide düzeltme 105 civarı demiştim ama şimdi netten gösterge paneline ve hafızamdaki görsele bakınca 95 civarı olduğunu anladım.
Aynen 95-98 arası gidip geliyor normalde. Söylerim tabi C2'ye arkaddan çarptıktan sonra gördüm enson serviste çok temizdi yazık oldu.
Hocam ben mersinden istanbula yolculuk yaptim benim miatada. Ankarada fan musuru arizalandi pazar gunu. Kimse acik degildi. Neyse az su kaynatti etti durdum bi sure sonra suyu tamamladim. Gittim kablo dugme aldim. Fana direkt monte ettim ama ankaradan istanbula hic fani acmadan hararet yukselmeden geldim. Yani uzun yolda hararet normal sartlarda yukselmiyor. yeri geldi 170 180 bastim. Simdi size soyle birsey onerebilirim. Termostata bakin. Olmadi degistirin daha dusuk hararet seviyesinde fan acsin. 95 te degilde mesela 85 te fan acsa sizi kurtarir. Belki de hararet gostergesi yanlis gosteriyor? Bazen bu tarz sorunlar cok ufak tefek seylerden olabiliyor dolayisiyla atlaniyor.
İnanın ben uzun yolda 130-140 giderken hafif eğime ama çok hafif hemen yükselmeye başlıyor ufaktan. Termostat'a baktıracağım sanırım onda bi sıkıntı olabilir dediğiniz gibi.
Bence korkacak birşey yok gibi. Bu olay Peugeotlarda kronik bir durum. Çoğunda var. Klima kompresörünün zorlaması biraz yükseltiyor olabilir. Aslında her arabanın harareti sıkıştırınca 100-105 dereceleri görür ama gösterge bu değer değişimini göstermez. Ama sizin araçlarda en ufak bir artış bile ibreye yansıdığı için korkutur.
Aynen öyle gösteriyor ve tedirgin ediyor. Arabayı bir tek ben değil eşim de kullandığı için bende olsun sıkıntı değil ama o yolda kalsın istemem. O yüzden gene gidip göstereceğim yarın bilgisayara bağlayıp gerçek sıcaklığı görürüz enazından ibre de bi sıkıntı varsa oda çıksın ortaya.
mikelazi
11-08-2017, 12:38
benim bildigim fan 2 kademe
biri 95 te açıyor digeri 105 gibi
benim bildigim fan 2 kademe
biri 95 te açıyor digeri 105 gibi
Gerçekten mi 105 te duruyor genelde daha yukarı pek gitmedi yani ben klimayı filan kapadım hemen ama bunu bir araştırayım belki o fanı açmıyor olabilir rölelere baktı seyrantepedeki usta ama beceremedi sanırım.
Aranel Ciryatan
11-08-2017, 12:47
Aynen 95-98 arası gidip geliyor normalde. Söylerim tabi C2'ye arkaddan çarptıktan sonra gördüm enson serviste çok temizdi yazık oldu.
Benden sonra kimseye yar olmadı o araba. Benden sonra alan çocukta arkadan vurdular işte park edili iken. Sonra toplandı oda sattı. Sattığı çocuk pert etti ön arka. En son yine toplanmış satılıyordu. :D
Aynen öyle gösteriyor ve tedirgin ediyor. Arabayı bir tek ben değil eşim de kullandığı için bende olsun sıkıntı değil ama o yolda kalsın istemem. O yüzden gene gidip göstereceğim yarın bilgisayara bağlayıp gerçek sıcaklığı görürüz enazından ibre de bi sıkıntı varsa oda çıksın ortaya.
Yanlış anlaşılma olmasın ibrede sıkıntı olduğunu kastetmedim. Sadece sizin araçlarda ibre çok hassas ve en ufak bir yükselmeyi hemen gösteriyor. Bazı araçlarda ise sıcaklık 100-105 derecelere çıksa bile ibre ortada durmaya devam ediyor.
benim bildigim fan 2 kademe
biri 95 te açıyor digeri 105 gibi
Flood oldu
Yanlış anlaşılma olmasın ibrede sıkıntı olduğunu kastetmedim. Sadece sizin araçlarda ibre çok hassas ve en ufak bir yükselmeyi hemen gösteriyor. Bazı araçlarda ise sıcaklık 100-105 derecelere çıksa bile ibre ortada durmaya devam ediyor.
Tabi tabi ben her ihtimale karşı kontrol ettireceğim sadece
mikelazi
11-08-2017, 13:44
normal şartlarda 100-105leri görmez.
ama havalar *****,klima açık,motorunda zorlandıgı durumlarda anlık 105-107 leri görebilir.yeterki fan açıyor olsun.
harun usta iyidir.
Harun abi iyidir ama artık bildiğin bıktı. Ralli araçlarına servis vermekle daha fazla meşgul.
Kartal sanayi'de A.L.I. Otomotiv'e de gidebilirsin. Ali usta yetkili servisten ayrılmadır.
Bir de Nurettin Usta var ama o mesleği bıraktı
mikelazi
11-08-2017, 14:20
Harun abi iyidir ama artık bildiğin bıktı. Ralli araçlarına servis vermekle daha fazla meşgul.
Kartal sanayi'de A.L.I. Otomotiv'e de gidebilirsin. Ali usta yetkili servisten ayrılmadır.
Bir de Nurettin Usta var ama o mesleği bıraktı
sanki senin bir yenisahrada ustan vardı.
Talih.b16
11-08-2017, 14:58
100 105 normal bence sorun yok.
Ayrıca klima açıkken 90 ı geçmiyor benim arabada benim araç 307 bu arada.
Harun abi iyidir ama artık bildiğin bıktı. Ralli araçlarına servis vermekle daha fazla meşgul.
Kartal sanayi'de A.L.I. Otomotiv'e de gidebilirsin. Ali usta yetkili servisten ayrılmadır.
Bir de Nurettin Usta var ama o mesleği bıraktı
A.L.I Otomotiv'e gidebilirim olmadı çok yoğun oluyor mu hafta sonu ?
Birde fiyatlar Harun usta ile karşılaştırdığınızda nasıl sizce ?
Termostatı söktü harun usta aklıma geldi şimdi tatile git gel takarız demişti sebebini anlamadım ama sürekli su döndürmesi normal mi?
A.L.I Otomotiv'e gidebilirim olmadı çok yoğun oluyor mu hafta sonu ?
Birde fiyatlar Harun usta ile karşılaştırdığınızda nasıl sizce ?
Termostatı söktü harun usta aklıma geldi şimdi tatile git gel takarız demişti sebebini anlamadım ama sürekli su döndürmesi normal mi?
Yaz günü pek sıkıntı olmaz. Ama kışın hem sen hem motorun donar. Ayrıca soğuk çalışan motorun daha fazla yakar :)
overblack
11-08-2017, 15:44
eksoz'da hafif patırdama varsa conta silindir gözleri arasına su sızdırıyor olabilir.tabi bunda su eksiltme problemi ortaya çıkar. sende böyle bişi varmı bilmiyorum. Ayrıca kapak %10 atık demişsin muhtemelen araç senden önce de hararet görmüş olabilir.eğer ikinci el aldıysan.sen sorunu kapakta conta da ara.kapak daha önce taşlanmışsa vs...
eksoz'da hafif patırdama varsa conta silindir gözleri arasına su sızdırıyor olabilir.tabi bunda su eksiltme problemi ortaya çıkar. sende böyle bişi varmı bilmiyorum. Ayrıca kapak %10 atık demişsin muhtemelen araç senden önce de hararet görmüş olabilir.eğer ikinci el aldıysan.sen sorunu kapakta conta da ara.kapak daha önce taşlanmışsa vs...
Bunlar daha yapılalı 1 ay oldu o yüzden sanmıyorum. Baktım su eksiltme de yok yapıldığından beri
sanki senin bir yenisahrada ustan vardı.
Nurettin usta o :) Mesleği bıraktı.
A.L.I Otomotiv'e gidebilirim olmadı çok yoğun oluyor mu hafta sonu ?
Birde fiyatlar Harun usta ile karşılaştırdığınızda nasıl sizce ?
Termostatı söktü harun usta aklıma geldi şimdi tatile git gel takarız demişti sebebini anlamadım ama sürekli su döndürmesi normal mi?
Açıkçası değişken bir yoğunluğu oluyor. Bazen çok sakinden bazen çok yoğun olabiliyor.
Termostat konusunda cevap verilmiş zaten
mikelazi
11-08-2017, 18:04
A.L.I Otomotiv'e gidebilirim olmadı çok yoğun oluyor mu hafta sonu ?
Birde fiyatlar Harun usta ile karşılaştırdığınızda nasıl sizce ?
Termostatı söktü harun usta aklıma geldi şimdi tatile git gel takarız demişti sebebini anlamadım ama sürekli su döndürmesi normal mi?
termostat sökükse sıkıntı yok.hava soguyana kadar takıl biraz :)
ahmet3425
12-08-2017, 13:10
A.L.I Otomotiv'e gidebilirim olmadı çok yoğun oluyor mu hafta sonu ?
Birde fiyatlar Harun usta ile karşılaştırdığınızda nasıl sizce ?
Termostatı söktü harun usta aklıma geldi şimdi tatile git gel takarız demişti sebebini anlamadım ama sürekli su döndürmesi normal mi?
normal değil ben kabul etmiyorum termostat sokme olayını dogru calısan bir sogutma sisteminde termostat var ise sistem verimli calısır termostat olmayan sistem sacma sapan verimsiz calısır trafiğe girerseniz hele ki termostatın yoklugu basınıza is acabilir.
ahmet3425
12-08-2017, 13:15
bazı ustalar bu sekilde sorunu bulmak yerine isin kolayına kacıyorlar bu kadar muhendislik yapılmıs termostatı olmayan 1 tane araba var mı uretilen ? yaz kıs herturlu hava sartında maximum verimlilik saglansın diye o termostatı oraya koyuyor adamlar.
livaneli
12-08-2017, 15:00
Özellikle sabahları ilk çalıştırmada patırdama oluyorsa conta sorunu veya kapakta çatlaktan şüphelenilir.Araç çalışırken hortumlarda aşırı basınç/sertlik olur, soğutma sistemine motordan hava giriyordur.Stop edip beklediğinizde silindirlerde basınç kalmaz, basınçlı olan su silindire girer ve ilk çalıştırmada suyu atarken patlama yapar.Sabah çalıştırmadan bujileri söküp ıslak mı değil mi, hangisi ıslak bakabilirsiniz.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.