Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : MX5 mi Hothatch mi?



berko
11-08-2017, 10:00
İbiza Cuprayı sattıktan sonra 2. araç olarak keyif amaçlı binilecek bir araç almak istiyorum. Kafamda farklı sınıflarda birkaç araç var. Kafamda 4 farklı araç var siz olsanız hangisini tercih edersiniz?

İlk ve en ağır basan seçenek 2016-2017 MX5. Alırsam 2. el alırım. 110-120 bandına güzel araçlar var. Bu paralara değer mi? Motor çok yeterli değil ama keyif verir diye düşünüyorum. Aracı kullanan bilenler nasıl değerlendirir MX5'i?

Bu paralara çıkınca Golf 7 Gti alıp turbo yazılım falan 300 hp civarı da binilebilir. Acaba Golf daha mı mantıklı olur? Ya da bütçeyi çok zorlamadan Mini Cooper S (roadster olabilir) veya RX8 mi almak mantıklı olur?

Değerlendirme kriteri araç keyif versin, sorun çıkarmasın ve ilerde satmak istediğimde elime yapışmasın.

PiscocuK
11-08-2017, 10:03
Son cümle işin içine girince en mantılıksı golf gibi duruyor ama 2, araç ve keyif olacaksa ben tercihimi mx5 olarak kullanırdım diğerlerinden çok çok farklı çünkü.sürekli kullandığınız aracında 5k bir araç olduğunu düşünürsek 2, araç herzaman için cabriodan yana kullanılmalı bence

semsialtunbas
11-08-2017, 10:04
ben galiba rx8 alırdım, 2. tercihim de gti olurdu

Furkan_z3
11-08-2017, 10:10
Ben olsam mx-5 alırım halen kafamda olan bir araç hatta türkiyeye rf modelide geliyor sıfır alma gibi planlarım var... Ben mx5 bizzat kullandım recaro'lu en full paketini çok keyifliydi ... Bir test etme imkanınız var test edin hemen almak istersiniz ve çok yakışıklı bir araç...

Seven7
11-08-2017, 10:13
Manuel vites düzgün bir mx5 hem çok keyif verir, hem he dediğinizde satabilirsiniz. Cabrio keyfi her zaman başkadır.

- Rx8 yüz olarak çok eskidi, ve insanların gözündeki önyargıdan sebep ikinci eli zayıf olur.

- İkinci araç demek keyif aracı demek, piyasadaki 1.4tsi, 1.6tdi ile aynı kefede olması bence haksılık. Daha ekol bir şeyler olması gerek.

- Mini tamamen tercih meselesi, yorum yapamıyorum.

krscan
11-08-2017, 10:27
Benim fikrim mx5 evlat olur. Satacağın zaman ciddi zorlanırsın. dolu bir mini güzel dikkat çeker ama malesef 2.el onunda aynı şekilde.

Rx8 ben 1 ay önce sattım. Düzgünü üzmez keyifle binersin. İnsanlar rx8'den korkuyor ama düzgün cok km yapmamış rx8 masraf açmaz. Yakıt dışında aracın masrafı yok, coğu kişi inanmayacak ama bu böyle. Yağı ve soğutma sıvısı kullanılmış olsun keyifle binersin. 2.el'de gayet satılıyor. Çevremde 3 kişide vardı hepsi para kazandı satarken. Ben 1 ay oldu satalı bende kazandım ki ciddi malzeme alıp para harcamama rağmen. Ama şunu açıkca belirteyim 231 hp yazdığına bakma bir yere gittiği yok :)

Senin kriterlerde golf 7 gti en mantıklısı olur.

berko
11-08-2017, 10:30
Son cümle işin içine girince en mantılıksı golf gibi duruyor ama 2, araç ve keyif olacaksa ben tercihimi mx5 olarak kullanırdım diğerlerinden çok çok farklı çünkü.sürekli kullandığınız aracında 5k bir araç olduğunu düşünürsek 2, araç herzaman için cabriodan yana kullanılmalı bence

Abi günlük kullanmaya leon fr var bu nedenle tercihte cabrio daha ağır basıyor.


ben galiba rx8 alırdım, 2. tercihim de gti olurdu

RX8 i çok beğeniyorum ben de ama düzgünün bulmak cidden zor. Araştırmak gerekecek baya RX8 için.


Ben olsam mx-5 alırım halen kafamda olan bir araç hatta türkiyeye rf modelide geliyor sıfır alma gibi planlarım var... Ben mx5 bizzat kullandım recaro'lu en full paketini çok keyifliydi ... Bir test etme imkanınız var test edin hemen almak istersiniz ve çok yakışıklı bir araç...

MX5 RF geçen haftasonu Ankara Mazda da vardı. İnceledim baya güzel olmuş. MX 5 cidden güzel bir araç. Ben de bir test edeyim MX5 i, kullanımı oldukça keyifli diyor her kullanan.


Manuel vites düzgün bir mx5 hem çok keyif verir, hem he dediğinizde satabilirsiniz. Cabrio keyfi her zaman başkadır.

- Rx8 yüz olarak çok eskidi, ve insanların gözündeki önyargıdan sebep ikinci eli zayıf olur.

- İkinci araç demek keyif aracı demek, piyasadaki 1.4tsi, 1.6tdi ile aynı kefede olması bence haksılık. Daha ekol bir şeyler olması gerek.

- Mini tamamen tercih meselesi, yorum yapamıyorum.

En mantıklısı MX5 gibi gerçekten.

onursumer
11-08-2017, 10:41
uzun sure araba baktım çok fazla golf 7 gti niyetim oldu fakat sonrasında kendimi cooper s coupe alırken buldum roadster istedim kısmet olmadı sanırım uzun bir sure satmam ve uğraşırım

çok farklı kullanımı keyifli eksik yokmu dersen mesela polo da dsg de aldığım o padırama vites geçiş vs zevkini şuan almıyorum gerçi daha standart onunda etkisi büyüktür

çok yüksek güç beklentin yoksa golf'u eleyebilirsin

Eworen
11-08-2017, 10:42
Şahsi fikrimdir mx5 benim gözümde koca bir "0"
Gitmeyip zevkli olması hiç bir anlam ifade etmiyor senelerdir bmw 1 serileri için mx5 gibi olmasada aynı şeyleri söylüyoruz gitmiyor ama zevkli falan ama gitmiyor işte
Mx5 bas gaza tıss yok yani basma boşuna işte pist mist düşüncesi varsa o zaman başka düşünürüz..
Bana birden çok kez gti ile salça olan mx5 oldu yani hani insan tenezzül bile etmez ya hani o aynada nokta olma durumu varya
Lan bi git kumda oyna diyesi geliyor insanın
Cupra dan sonra kocaman bir boşluk kocaman bir hayal kırıklığı olur
MX5 eğlenceli nerde ne zaman nasıl bunu tartmak lazım
İmaj ön planda değilse Golf GTI mükemmel seçim tartışmam bile...

yesil
11-08-2017, 10:44
toyota gt86 veya subaru brz manuel vites bulunursa listedeki araçlardan daha keyifli olur. mx-5 kullanması çok keyifli olabilir ama eninde sonunda 1.5 motorun yetersizliği can sıkıcı olacaktır. ayrıca mx-5 in esp si tamamen kapatılamıyor muş. bu tarz bir araç için çok anlamsız kapatılamaması. yine de 2.0 motorlusu alınırsa yeterince keyifli oacağına eminim. mini jcw'de bakılabilir.

Yarbay
11-08-2017, 11:21
madem Fiat ile Mazda ortak platformda fiat 124 ile MX5i yapmış keşke Mazda Fiatdaki 1.4t motorunu kullansaymış ya , 1.5 mazda motoru kötü değil allah var ama madem bir F20 240 atmosferik canavarı olmayacak bari şöyle 240tq olan tok bir kuvvet veren Turbo destekli olsaymış.



ama açıkcası ben yinede MX5 derdim tipi çok tatlı, içi çok tatlı, ha evet köşeleri drift yaparak geçecek bir araç değil ama radikal gibi iddialı bir kelime kullanmak abartı olsada farklı en azından. sürmedim ama sürmesi hoş bir araca benziyor.


bence en güzeli siz kimseye sormayın çünkü çok radikal ve birbirinden çok ama çok farklı araçları sunmuşsunuz en güzeli test edip sizin karar vermeniz, tabi diğer arkadaşların dediği ikinci el değeri,satma sorunu vs varsa onlarıda değerlendirin.

i-vtec07
11-08-2017, 11:34
Evde gündelik fr varsa bence rx8 bakın hızlı diğil ama keyifli :) yada e90 325 cabrio vardı bi ara satılık 60 bin km lerde bence çok güzel olur . şuan nerde bilmiyorum denk gelebilir belki tekrar :)

MCN21
11-08-2017, 11:42
Roadster cooper s veya cooper s coupe olabilir. Gti ile mx5 arasinda dengeli bir tercih olur :) Ben mx5 tercih ettim hem 0 olarak alabilme avantajim vardi hemde hizla pek alakam olmadigi icin keyif veren bir arac oldugunu dusunuyorum. Bose ses sistemi keyif veriyor, motor seside guzel. Aracin sagini solunu kurcalamaya gerek yok :) brz veya gt86 da bakilabilir. Bu butce seviyelerinde baska aracta yok zaten :)

rahmitanir
11-08-2017, 11:48
mini jcw bence.

Verdiğin listede future classic potansiye sadece mini jcw'da ve mx5'de var. Ama mx5 belki de leon fr ile aynı gideceğinden hayal kırıklığı yaratabilir.

|KaAn|
11-08-2017, 12:19
2016-2017 değilde önceki kasanın 2.0 motorlu Mx-5 düşünürdüm,ki nakitim olsa dediğim araçlardandır.
Cepte kalacak +parayla daha da zevkli hale getirilebilir ayrıca.

Yarbay
11-08-2017, 13:57
2016-2017 değilde önceki kasanın 2.0 motorlu Mx-5 düşünürdüm,ki nakitim olsa dediğim araçlardandır.
Cepte kalacak +parayla daha da zevkli hale getirilebilir ayrıca.



amaç zevk almak ise yeni nesil daha mantıklı gibi duyoror ilanlara baktığımda 2.0 önceki nesillerin hepsi hem otomatik hem verileri oldukça daha kötü

1.5in hem yeni nesil yeni yüz hem daha seri ve manuel olması bence daha iyi bir tercih gibi ama tabi zekler renkler.

Nightfish
11-08-2017, 14:51
Ben de yeni MX5 tercih ederdim. Duruşu bile yeter tercih etmek için.

berko
11-08-2017, 15:14
Yazılan görüşlere bakılırsa herkes bu tercihler arasında bir durup düşünüyor :) Bakalım bir test edeyim MX5 i, ona göre değerlendirmek en doğrusu olacak. Güç mü yoksa cabrionun verdiği zevk mi ? Test sonrası biraz daha oturur kafada. Aslında yeni MX5 2.0 için turbo kit çıkmış, 1.5 için de bu sene çıkacakmış. Kilitli ve turbo kitli bir 1.5 mx5 fena olmaz sanki :)

Emre İlbi
11-08-2017, 16:11
Model-km takıntısı yoksa ben E46 3.30 cabrio öneririm

sahibinden.com - Satılık, Kiralık, 2.El, Emlak, Oto, Araba, Alışveriş, Hizmet, Kariyer, İş İlanları, Bilgisayar, Cep Telefonu, Tekne, Motosiklet, İş Makinesi fiyatları - ilan ve alışverişte ilk adres (https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-bmw-hatasiz-boyasiz-2002-3.30ci-cabrio-465494168/detay)

sahibinden.com - Satılık, Kiralık, 2.El, Emlak, Oto, Araba, Alışveriş, Hizmet, Kariyer, İş İlanları, Bilgisayar, Cep Telefonu, Tekne, Motosiklet, İş Makinesi fiyatları - ilan ve alışverişte ilk adres (https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-bmw-hatasiz-boyasiz-2003-3.30-cabrio-315284513/detay)

Yarbay
11-08-2017, 16:12
Yazılan görüşlere bakılırsa herkes bu tercihler arasında bir durup düşünüyor :) Bakalım bir test edeyim MX5 i, ona göre değerlendirmek en doğrusu olacak. Güç mü yoksa cabrionun verdiği zevk mi ? Test sonrası biraz daha oturur kafada. Aslında yeni MX5 2.0 için turbo kit çıkmış, 1.5 için de bu sene çıkacakmış. Kilitli ve turbo kitli bir 1.5 mx5 fena olmaz sanki :)


sıkıştırma oranı 13 olan bir motor olmaz diye iddialı konuşamamım ama turbo 13 sıkıştırmalı motor ne kadar sağlıklı olur, hararet yaparmı , ömrü ne olur baya iddialı ikili olur o derece sıkıştırışmış motor + turbo.

Yarbay
11-08-2017, 16:15
ulan nsl bir memleketiz bee 15 yaşında 330a 100milyar cidden şaka gibi ya görünce üzüldüm resmen uyanmak için caycıdan kahve isteyecektim vazgectim :(

Dou
11-08-2017, 17:07
İbiza Cuprayı sattıktan sonra 2. araç olarak keyif amaçlı binilecek bir araç almak istiyorum. Kafamda farklı sınıflarda birkaç araç var. Kafamda 4 farklı araç var siz olsanız hangisini tercih edersiniz?

İlk ve en ağır basan seçenek 2016-2017 MX5. Alırsam 2. el alırım. 110-120 bandına güzel araçlar var. Bu paralara değer mi? Motor çok yeterli değil ama keyif verir diye düşünüyorum. Aracı kullanan bilenler nasıl değerlendirir MX5'i?

Bu paralara çıkınca Golf 7 Gti alıp turbo yazılım falan 300 hp civarı da binilebilir. Acaba Golf daha mı mantıklı olur? Ya da bütçeyi çok zorlamadan Mini Cooper S (roadster olabilir) veya RX8 mi almak mantıklı olur?

Değerlendirme kriteri araç keyif versin, sorun çıkarmasın ve ilerde satmak istediğimde elime yapışmasın.

Tek araç deseydiniz Golf GTI derdim.

İkinci araç söz konusu olunca MX-5 daha mantıklı gibi duruyor. 1.5 litresini kullanmadım ama 2 litresi şaşırtıcı derecede iyi gidiyor, araç çok hafif olduğundan ötürü. Virajlarda yatma durumu var, ki süspansiyon ayarını özellikle yumuşak tuttuklarını düşünüyorum. Oldukça zevkli bir araç. Üstünün elle ve hemen açılıp kapanması da ilginç geldi, bu devirde bu kadar "manuel" araç bulmak zor.

cosekar
11-08-2017, 17:48
Satın alacagınız aracları test etmeden almayın bence,

ND MX5 i test ettim, kendimce - + yönlerini yazayım.

+ ları,

Aracın hafifliği, sadece hızlanma konusunda değil, direksiyonla asfaltın arasındaki netlikten tutunda, yakıt, performans, ani yön değiştirmelerde pozitif etki ediyor.

1.5 motor güçsüz gelebilir ama devir çevirmeyi seviyor, 7500 devir çevirebiliyor, 131 hp 1000 kg atmonun yeterli birçok kişi bakımından yeterli gelecegini düşünüyorum (30r setuplı STI kullanıcısıyım).

1. vites istanbul asfaltına göre cogu yerde kıcını bırakıyor ama o kadar, fazlasını beklemeyin.

Fiat 124 le kıyaslandıgında ucuz

Bose ses sistemi ve navigosyon sistemi cok iyi

Power sense donanımındaki recaro koltuklar iyi

Fiat 124 den baya ucuz

Egsoz sesi keyifli

-leri

Boyum 1.78, kilom 110, hicbir şekilde icine sığamıyorum, hadi sığdım diyelim, kafam ön camın üst direk hizasına geliyor.

En üst donanım da bile 16 inc lik jantlar geliyor

Yurtdışında after market kitleri çıkmaya başladı (sc veya turbo), ama tr de henüz örneği yok.

Distribütörün satın alma sürecinde kampanya, indirim vs olmaması

Yetkili servis ağı cok az.

Umarım yardımcı olabilmişimdir, bence test etmeden karar vermeyin...

TaGo
11-08-2017, 17:55
mx5 almayı düşünen biri olarak şunları yazayım. Z4 den sonra asla almam. z4 ün 2.5 veya üstü herhangi bir motoru bu aracı her klasmanda ezer. Parça bolluğu ve sorunsuzluk konusundada z4 öneririm.

MCN21
11-08-2017, 18:12
cosekar
Hocam ben 189cm 100kg im. 178 olarak sen nasil sigamiyorusn anlamadim

semavi
11-08-2017, 18:14
Şahsi fikrimdir mx5 benim gözümde koca bir "0"
Gitmeyip zevkli olması hiç bir anlam ifade etmiyor senelerdir bmw 1 serileri için mx5 gibi olmasada aynı şeyleri söylüyoruz gitmiyor ama zevkli falan ama gitmiyor işte
Mx5 bas gaza tıss yok yani basma boşuna işte pist mist düşüncesi varsa o zaman başka düşünürüz..
Bana birden çok kez gti ile salça olan mx5 oldu yani hani insan tenezzül bile etmez ya hani o aynada nokta olma durumu varya
Lan bi git kumda oyna diyesi geliyor insanın
Cupra dan sonra kocaman bir boşluk kocaman bir hayal kırıklığı olur
MX5 eğlenceli nerde ne zaman nasıl bunu tartmak lazım
İmaj ön planda değilse Golf GTI mükemmel seçim tartışmam bile...

Eworen kisisel yorum olarak yazmissin bu nedenle saygi duyuyorum ama mx5in uretim mantigi gitmesi uzerine kurulu degil. Nedense bu sekilde yaklasiliyor Turkiye'de... ingiliz tarzi, kucuk, yere yakin, kararinda guc ureten bir haftasonu roadsteri... Speed versiyonlari bile oyle ahim sahim ilgi gormedi bu arabanin...

Bu arada cok yerde yazdim, benim de favorim degildir mx5... Alirim belki ucuz oldugu icin ama ozellikle yeni mx5i begenmedim.

Keyif kismi ayri bir sey... 3kusur metrelik Proton diye bir arac aldim Savvy... Mekanik, titresimli, dogal :)

Yani Mx5i performans uzerinden elemek, o arabanin uretim amacina zaten uygun degil... oyle bir misyonu olmadi mx serisinin. ABD de ve dunyada 2.0 altinda ki motorlarla kirdi guiness rekorunu, cunku uretim mantigi bu...

Aynen dedigin gibi aslinda, 'Mx5 nerede ve ne zaman eglenceli, bunu tartmak lazim' Iki gun sonra ya bu niye gitmiyor diye alinacak bir arac degil, bunu iyi sormasi gerekir insanin kendine...

Yarbay
11-08-2017, 19:28
Son yorumlar cok iyi..


Semavinin her bir kelimesine katiliyorum bu arac gercektende ingilizlerin hafif sase kivrak roadster mantiginda bir arac ve amaci asla bir guc manyagi olmak degil.


Tagonunda dedigi gibi Z4 yeni kasa ustelik hatasiz 2.3leri 150 bandinda mevcut bence kiyaslanamaz derece z4 cok daha iyi bir secenek.

Biraz nazini tuzuna raziyim az eski olmasinada musade var ise temiz bir boxsterda bakabilirsin tabi bu saydigim nitelikte avar ise memleketde.

Cogu 330 yok e36 m3 vs adeta 75 defa cani alinmis oluyor ama boxster gibi araclar genelde daha elit ve olgunca insanlarca kullanilmis cikiyor en azindan bence oyle bakmakta fayda olabilir.

Ankarali bir arkasim 7 yil evvel antalyadan ilk sahibinden aldi bir tane 3.2s halen cok memnun sekilde biniyor diye biliyorum

mturan
11-08-2017, 19:44
Roadster olarak mx5 tercih ederdim şahsen. Atmosferiğin mükemmel sesi ve yeni kasa olmasına rağmen mx5'in sürüş hissiyatı çok keyif verir. Yeni nesil turbo makinalar neredeyse sürüş olarak birbirinden farksız artık, platformlar ortak vs. Uçan halı gibi hepsi. z4 de olabilir ama bütçe olarak 30-40k fark var aralarında ve kazasız temizini 150 civarında bulmak cok kolay olmayabilir. alternatif olarak cooper s yeni kasa var 150 bandında. ben olsam ikisini de test eder öyle karar verirdim.

ozaninho
11-08-2017, 20:07
Bence R58 Mini Cooper S coupe de mantikli bir secenek. Guzel safe modlar da yapilabilir.

MCN21
11-08-2017, 20:07
Bende 1-2 deneyimimi yaziyim :)

- ler

-Sanziman isisi orto konsolda kendini yer yer belli ediyor
-camlar anahtardan kapatilamiyor. Ustu kapatip aractan inerken ilk zamanalr unutuyordum. Tekrar binip mars basip kapatmak gerekiyor zaman kaybi. Zamanla alisiliyor)
-herkes arac icin gucsuz demis(120 km ustunde muzikle sesi bastirmaniz gerekiyor ve 200km de bile arac hafif oldugu icin standart golf klasmanina gore tedirgin ediyor. O hizlarda seyahat etmek istemiyeceginizin garantisini veririm :)
-Yukarida yazdiklarimdan dolayi performans araci olmadigini ilk kullanista belli ediyor.
-esp tam anlamiyla kapatilamiyor.(arada yanlarim dusuncesi olanlar icin kucuk bir uyari)
-Agirliktan ciddi anlamda etkilendigini dusunuyorum. 2 kisi ve tek kisi kullanim hissiyat olarak cok farkli.

+lari
-Arac inanilmaz kivrak daracik yerlerden bile cok keskin donusler yapabiliyor.
-Gunluk kullanima uygun
-istanbulda olan park problemine nispeten yardimci. Cogu bosluga giriyor(f10 la ciddi problem yasiyordum)
-Cok ilgi cekici
-Bose ses sistemi tatminkar.
-Motor sesi ve 7.5k rpm eglenceli
-Sanziman gecisleri kisa ve net
-Anahtarsiz giris cikis ve calistirma mevcut
-isitmasi cok basarili. Soguk havalarda bile ustunu acarsaniz koltuk isitma ve klima ciddi anlamda sicak tutuyor
- tavan cok hizli acilip kapaniyor. Fazladan bir mekanizma olmadigi icin ileride sorun cikarma ihtimalini dusuk goruyorum. Acilsiginda bagajda yer isgal etmiyor. Bagaji agzina kadar doldursaniz acarken sorun yasamazsiniz.

Aklima gelenler simdilik bunlar.

Eworen
12-08-2017, 11:48
Eworen kisisel yorum olarak yazmissin bu nedenle saygi duyuyorum ama mx5in uretim mantigi gitmesi uzerine kurulu degil. Nedense bu sekilde yaklasiliyor Turkiye'de... ingiliz tarzi, kucuk, yere yakin, kararinda guc ureten bir haftasonu roadsteri... Speed versiyonlari bile oyle ahim sahim ilgi gormedi bu arabanin...

Bu arada cok yerde yazdim, benim de favorim degildir mx5... Alirim belki ucuz oldugu icin ama ozellikle yeni mx5i begenmedim.

Keyif kismi ayri bir sey... 3kusur metrelik Proton diye bir arac aldim Savvy... Mekanik, titresimli, dogal :)

Yani Mx5i performans uzerinden elemek, o arabanin uretim amacina zaten uygun degil... oyle bir misyonu olmadi mx serisinin. ABD de ve dunyada 2.0 altinda ki motorlarla kirdi guiness rekorunu, cunku uretim mantigi bu...

Aynen dedigin gibi aslinda, 'Mx5 nerede ve ne zaman eglenceli, bunu tartmak lazim' Iki gun sonra ya bu niye gitmiyor diye alinacak bir arac degil, bunu iyi sormasi gerekir insanin kendine...

İngiltere tarzı asllında anahtar kelime
İngiltere olur amerika olur avrupa ülkeleri olur ..
ingiltere ve amerika da değişik amaca hizmet eden 100 e yakın pist var bizim ülkede sadece 3 adet pist var bir daha yazayım sadece üç adet..
Pist için çok keyifli kısmını isterseniz hızlıca geçelim
Üstü açık keyif arabası kısmına gelelim evvela yurtdışında bu arabanın 2.0 motorla tercih edilebilir olması çok doğal TR de 2.0 motorlu versiyonu almak 200 bin TL lere tekabül edeceği için ne kadar mantıksız olduğunu yazmaya gerek duymadan 1.5 motordan devam edelim
1.5 motorun keyfisizliğinden hiç gitmediğinden bahsetmiştik yinelemiyelim belli işte
Üstü açık keyif yapmak bu kulağa hoş geliyor allah var hakkını yemiyelim üstünün açık olması güzel bir his her ne kadar istanbulda zor bişey olsada ( toz toprak çamur)
Başta ingiltere demiştik ;
Valla ingilterede olsam bu aracı almak isterim tabikide 2.0 versiyonu 21 bin£ hafta sonu keyif yaparım oh mis üstüne açar gezerim evimin yakınında mutlaka pistte olur orayada giderim ne olacak hepi topu 20 bin TL ye araba alıyorum
Hakkının hakkını teslim edelim araç kötü değil ama bizim zaman kötü ( TR şartları )
TR de almak için tek 1 nedene bile sahip değil o sebeple benim güzmde kocaman bi "0"

coolvtec
12-08-2017, 12:53
Bir de brz/gt86 (manuel) bakın kullanın derim. mx5 e göre 1 tık önde benim için.

Nameless34
12-08-2017, 14:05
Sırf keyif almak haftasonları ya da özel günlerde kullanmak için araç bakıyorsanız ve HP takıntınız yoksa kesinlikle MX-5, çünkü sadece keyif için 2. bir aracın sigorta,kasko,mtv,bakım, otopark ve daha aklıma gelmeyen bir çok şeye katlanacaksanız tamamen özel bir araca binmelisiniz.
Şu güzellik dururken sıradan araçlara bakmak ne bilim çok mantıksız geliyor bana.

https://www.mazdas247.com/forum/cache.php?img=http%3A%2F%2Fdurcidesign.com%2Fwp-content%2Fuploads%2F2014%2F09%2FMX5-ND1.jpg
http://rev9autosport.com/media/catalog/product/cache/1/image/1000x700/2ebe3f9af00f8fff3d7b5d435f231925/r/o/rocket_nd_2.jpg
http://rev9autosport.com/media/catalog/product/cache/1/image/1000x700/2ebe3f9af00f8fff3d7b5d435f231925/r/o/rocket_nd_4.jpg

Yiğit G.
12-08-2017, 23:26
Model-km takıntısı yoksa ben E46 3.30 cabrio öneririm

sahibinden.com - Satılık, Kiralık, 2.El, Emlak, Oto, Araba, Alışveriş, Hizmet, Kariyer, İş İlanları, Bilgisayar, Cep Telefonu, Tekne, Motosiklet, İş Makinesi fiyatları - ilan ve alışverişte ilk adres (https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-bmw-hatasiz-boyasiz-2002-3.30ci-cabrio-465494168/detay)

sahibinden.com - Satılık, Kiralık, 2.El, Emlak, Oto, Araba, Alışveriş, Hizmet, Kariyer, İş İlanları, Bilgisayar, Cep Telefonu, Tekne, Motosiklet, İş Makinesi fiyatları - ilan ve alışverişte ilk adres (https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-bmw-hatasiz-boyasiz-2003-3.30-cabrio-315284513/detay)

şaka herlade , bu araca 100 lira ?


http://www.picgifs.com/reaction-gifs/reaction-gifs/wtf/wtf042.gif

Erdem K.
14-08-2017, 07:34
2.araç olarak cabrio kullanmanın keyfini yaşadım, bence vazgeçilmez bir zevk :)
mx-5 veya başka bir cabrio ama mutlaka keyif aracı 2.araç olarak binecekseniz, cabrio araç tercih etmenizi öneririm ...

semavi
14-08-2017, 18:57
sıkıştırma oranı 13 olan bir motor olmaz diye iddialı konuşamamım ama turbo 13 sıkıştırmalı motor ne kadar sağlıklı olur, hararet yaparmı , ömrü ne olur baya iddialı ikili olur o derece sıkıştırışmış motor + turbo.

Ilk turbo uygulamasini 2.5 skyactive de yaptilar ve cx9a koydular... 87 oktan ile 220 93 oktan ile 250hp uretiyor arac (Abd standartlarina gore)... Bakalim uzun donemde nasil ol;acak...

997TT
14-08-2017, 19:28
Keyif icin acik ara mx5
Alip modlamak ve pist icin acik ara cupra.

berko
14-08-2017, 20:14
Şuan büyük oranda MX5 ten yanayım. Çoluk çocuk işine kadar MX5'e bineyim, ilerde 4-5 kapı hızlı bişey alırım diye düşünüyorum şimdilik.


Bende 1-2 deneyimimi yaziyim :)

- ler

-Sanziman isisi orto konsolda kendini yer yer belli ediyor
-camlar anahtardan kapatilamiyor. Ustu kapatip aractan inerken ilk zamanalr unutuyordum. Tekrar binip mars basip kapatmak gerekiyor zaman kaybi. Zamanla alisiliyor)
-herkes arac icin gucsuz demis(120 km ustunde muzikle sesi bastirmaniz gerekiyor ve 200km de bile arac hafif oldugu icin standart golf klasmanina gore tedirgin ediyor. O hizlarda seyahat etmek istemiyeceginizin garantisini veririm :)
-Yukarida yazdiklarimdan dolayi performans araci olmadigini ilk kullanista belli ediyor.
-esp tam anlamiyla kapatilamiyor.(arada yanlarim dusuncesi olanlar icin kucuk bir uyari)
-Agirliktan ciddi anlamda etkilendigini dusunuyorum. 2 kisi ve tek kisi kullanim hissiyat olarak cok farkli.

+lari
-Arac inanilmaz kivrak daracik yerlerden bile cok keskin donusler yapabiliyor.
-Gunluk kullanima uygun
-istanbulda olan park problemine nispeten yardimci. Cogu bosluga giriyor(f10 la ciddi problem yasiyordum)
-Cok ilgi cekici
-Bose ses sistemi tatminkar.
-Motor sesi ve 7.5k rpm eglenceli
-Sanziman gecisleri kisa ve net
-Anahtarsiz giris cikis ve calistirma mevcut
-isitmasi cok basarili. Soguk havalarda bile ustunu acarsaniz koltuk isitma ve klima ciddi anlamda sicak tutuyor
- tavan cok hizli acilip kapaniyor. Fazladan bir mekanizma olmadigi icin ileride sorun cikarma ihtimalini dusuk goruyorum. Acilsiginda bagajda yer isgal etmiyor. Bagaji agzina kadar doldursaniz acarken sorun yasamazsiniz.

Aklima gelenler simdilik bunlar.

Ayrıntılı bilgiler için teşekkürler.

semavi
15-08-2017, 16:47
Burada sifir mx5leri genellikle Orta yas ve uzeri aliyor, ki MX5in en buyuk pazari burasi... Uzerine 300 beygirlik bir motor koysalar muhtemelen tercih edilmez bu kadar. Farkli bir segment. Turkiye'de pek asina degilmisiz bu segmente... Birde bilinc altinda sanirim s2k ya benzetme durumu olabilir...

Turkiye'de en yakinen tanidigim mx5 kullanicisiyda yasliydi zaten (hakan abiiiii afffeeettt)

Tavanin kolay bir sekilde manuel acilmasi da guzeldi... Iki tane volvo c70 cabrio buldum... Otomatik acilip kapanmiyordu... Tak alyen anahtari cevir babam cevir... Omur torpusu!

Ileride belki alir toplarim ucuz... Daha dogrusu toplayamazsam atarim diye eskilerine bakiyorum :)