Orijinalini görmek için tıklayınız : Motor Bittiği Nasıl Anlaşılır?
Merhaba arkadaşlar
Şimdi hepimizin bildiği yöntem aracın yağ yakmasıdır.
Bunu ancak kendi sürdüğümüz araçtan takip edebiliriz?
Peki araç satın alırken bunu nasıl anlarız?
Mesela diğer belirti egzozdan mavi yada gri duman atması bunuda çakallar kalın yağ ve katkı maddesi koyarak kesiyorlarmış bir müddet sonra motor kucakta.
Birde kesin yöntem dediğimiz kompresyon ölçümü var.
Dün aracımın bakımını yaptırdım. Ustaya ölçüm yapmasını söyledim. Fakat focus 1 uygun ölçüm cihazı bulamadık. 3 tane getirdiler üçüde kısa kaldı.
Sonra usta sen bu kompresyon ölçümünü çok abartıyorsun. Motor hakkında kesin sonuç vermez dedi. Yağ yakan aracın kompresyonu zaten yüksek çıkar dedi.
Bende eee nasıl anlayacaz o zaman dedim.
Motor isteyen araç sarsıntılı düzensiz çalışır çekişten düşer dedi.
Ne diyorsunuz arkadaşlar?
turboman
11-08-2017, 20:37
O dediği sarsıntı çekiş düşüşü en son evre zaten önemli olan o noktaya gelmeden anlamak kompresyon yüksek çıkıp yağ yakan arabada olabilir yani tamamen şansına genel kontrol yapılır hoşuna giderse alınır.
O dediği sarsıntı çekiş düşüşü en son evre zaten önemli olan o noktaya gelmeden anlamak kompresyon yüksek çıkıp yağ yakan arabada olabilir yani tamamen şansına genel kontrol yapılır hoşuna giderse alınır.
Yani hocam kendimiz baksak egzozda duman yok, rölanti düzgün, değişik bir ses yok, çekiş güzel, kompresyon güzel o araba alınır mı diyorsunuz?
Şu yağ çubuğunu çekme yada yağ kapağını açma mevzusuna girmiyorum.
Çünkü kimi dohc motor üfler diyor kimi benim araba daha sıfır yağ kapağından atar normal diyor eski ustalar gelip direk yağ çubuğunu çekip bakıyor.
turboman
11-08-2017, 23:31
Yağ çubuğu mevzusu her arAçta aynı değil ama bakmada fayda var şimdiki expertizler kompresyon testi yapmıyor bildiğim kadarıyla dynoda gücünü ölçüp motor durumunu belirliyor.araç %90 çıkar bi bakmışsın eksozdan hafif duman verir sibop lastiğinden yağ indiriyodur veya yağ sekmanı kaçırır yani kapalı kutu
E21hamza
11-08-2017, 23:53
Tecrübeli ustalar aracın sesinden ve kullandığı zaman motorun nasıl hissettirdiğinden motorun ne durumda olduğunu aşağı yukarı anlayabilir.
Anlama şansın zor yani bakarsın duman atma yoksa,kullanırsın gidişi normalse,çalışma sesinde bi problem yoksa alırsın. Burdan aonrası şanstır kesinlikle. Experdeki dyno verilerine güvenmemek lazım 1.6 ies 149 hp çıktı gerisini sen düşün :D başka bir linea %94 motor değeri verdi 1 hafta sonra motor yaptık araca ve motor yağı bildiğimiz ziftti. Zor söktük o motor yağını araçtan..
memincbn
12-08-2017, 07:58
Türkiyede düzgün dyno ölçümü yapan yer sayısının bir elin parmaklarını geçmeyeceğini düşünüyorum.
34btr1907
12-08-2017, 11:56
Yani hocam kendimiz baksak egzozda duman yok, rölanti düzgün, değişik bir ses yok, çekiş güzel, kompresyon güzel o araba alınır mı diyorsunuz?
Şu yağ çubuğunu çekme yada yağ kapağını açma mevzusuna girmiyorum.
Çünkü kimi dohc motor üfler diyor kimi benim araba daha sıfır yağ kapağından atar normal diyor eski ustalar gelip direk yağ çubuğunu çekip bakıyor.
şimdi bulsam alırım,sakınan göze çöp batar hocam,bu kadar stres yapmayın,bold kısımda saydıkların tamamsa daha ne arıyoruz :D arabasına gözünden iyi bakan arkadasım vardı tozlansa siler,silecek iz yapsa değiştirir falan,darbe günü tank vurdu arabaya.
ghibli06
12-08-2017, 11:57
motor neden yağ yakar??? segmanlar ya da silindirler ya da varsa gömleklerde aşınma olur, yanma odasına yağ girer ve de yağ yakma başlar (başka sebepleri de vardır ben motoru bitik yağ yakan araç için konuşuyorum)... bu aracın kompresyon değerleri nasıl yüksek çıkabilir ki sonuçta silindirde zaten sızıntı var? ustalar artık araca OBD kablosu takmak harici hiç bir şeyle uğraşmak istemiyorlar, komp. testi çok belirleyicidir yoksa illa yağ yakan motor bitik diye bir şey yoktur...
Nomrukan
13-08-2017, 19:47
Yağ eksiltme motorda bariz bir kıstas değildir. Keçelerden sızar, ince yağ koyulmuştur eksiltir vesaire. Benim araç 7000 kilometrede 2 litre yağ yakıyor. 2014 Haziran ayında "En geç Şubat ayında biz buna üst kapak açarız" demişlerdi. 2017 yılı geldi geçiyor, 60 bin kilometre oldu daha tık yok motorda. :D
Anlamanın yolu nedir, en temiz yolu kompresyon ölçümü aslında. Kompresyonun yüksek çıkması aşınmış bir motorda çok da olası değildir ama hani kalın yağla falan gene maskelenebilir sanırım. Ama esas olan 4 pistonun da eşit kompresyon vermesi. 4 piston da eşit kompresyonu veriyorsa kompresyonun bir tık düşük çıkmasında bir sakınca yok (Benim araçta 10,5 falan çıkmıştı) Ama tutup 4-5 çıkan silindir olursa o motor zaten sağlıksız çalışıyor demektir.
Bir de araçla yapılacak ufak bir test sürüşü size motor hakkında fikir verebilir. Düşük devirde ufak bir yoklayın mesela. Sorun varsa daha bir belli eder. Ayrıca o araçtan kullanmış bir tanıdığınız varsa onun sürmesi de motor hakkında fikir edinmenize yardımcı olur. Ha test sürüşü esnasında motor yetersizlik hissettirmiyorsa, egzozdan duman gibi kusurları yoksa kompresyon da güzelse bence motora güvenilir.
metinus35
13-08-2017, 23:15
Benim bildiğim benzinli araçlar için en etkili motor ölçümü silindir kaçak testidir ve %100 sonuç verir.Her silindir tek tek üst ölü noktaya getirilerek yanma odasını basınçlı hava verilir ve komperatör saati ile gözlenir kaçak yoksa o silindir sağlamdır kaçak var ise kaçağın nerden olduğuna bakılır ;
-Alt karterden geliyor ise o motor bitikdir.
-Üst karterden geliyor ise subap lastikleri kaçırıyordur.
-Egsozdan geliyor ise egsoz subapı kaçırıyordur.
-Emme manifoldundan geliyor ise emme subapı kaçırıyordur.
Ne derece doğrudur bilmem triger kapağını söküp sente ayarlar gibi motoru elle çevirmeye çalışırken kolay dönen motor yaramaz diyeni duydum :) doğru mudur bilemem sürpriz yumurta hepsi
yag çubugundan buhar duman geliyorsa bitiktir kendi aracımdan biliyorum ,,,usta motor cubugundan anlamıştı ve bu motor bitik demişti
yag çubugundan buhar duman geliyorsa bitiktir kendi aracımdan biliyorum ,,,usta motor cubugundan anlamıştı ve bu motor bitik demişti
Hassas bi konu kesin konuşmak yanlış her araç için geçerli bi yöntem değil çünkü
ben e46 328 bakmıştım bir ara. araç tamamen orjinal, çakal eline düşmemiş boyasız bide üstüne manuel vites. kullandım aracı sesi gidişi muhteşem kaç para dese verecem arabaya o derece beğendim. sonra izmirde bilinen bir bmw servisine götürdüm. usta kaputu açtı biraz bakındı sesini filan dinledi. motor 1000 km sonrada gidebilir 40 bin sonrada ama gidecek dedi. düzgün şekilde toplayayım dersende 13 bin civarı harcarsın dedi. işini bilen düzgün usta bir şekilde anlıyor ne durumda olduğunu.
Yokuş aşağı kendini fazla salan araba için de bitik kompresyonu düşük diyorlar. Doğru mu emin değilim
motor neden yağ yakar??? segmanlar ya da silindirler ya da varsa gömleklerde aşınma olur, yanma odasına yağ girer ve de yağ yakma başlar (başka sebepleri de vardır ben motoru bitik yağ yakan araç için konuşuyorum)... bu aracın kompresyon değerleri nasıl yüksek çıkabilir ki sonuçta silindirde zaten sızıntı var? ustalar artık araca OBD kablosu takmak harici hiç bir şeyle uğraşmak istemiyorlar, komp. testi çok belirleyicidir yoksa illa yağ yakan motor bitik diye bir şey yoktur...
Abi o usta diye hitap ettiğimiz insanların %90 ı aslında hiç bir şey bilmiyor çoğu bu işe çıraklıktan başlamış ama okumaktan acizler bakma senelerce aynı işi yaptıkları için eller alışmış sök tak yapabiliyorlar ve zamanla bazı sorunları yüzeysel tecrübe ediyorlar hepsi bu kadar.Dikkat et çoğunda teknik bilgi namına hiç birşey yoktur.
Üç kuruşluk mekanik bilgisi olan ve biraz kafası çalışan bir insan;
"Yağ yakan aracın kompresyonu zaten yüksek çıkar" diyemez mantığıyla örtüşmez bir kere.Sen usta olarak bunu söyleyebiliyorsan ben azıcık işi bilen biri sana aracımı getirip te nasıl teslim edeyim? İşten anlamayan ne yapsın.
Yanlış anlaşılmak istemem bu çok üzücü bir durum aslında ama ne yazıkki böyle cahiliz.
Konuyla ilgili olarak her yağ eksilten motordan yağ yakıyor manası çıkmaz yağ zaten içeride ısınan ve bir kısmı zamanla buhar olup uçan yada emme tarafından emilen bir sıvıdır bu yüzden zamanla yağ eksiltmeyen motor olmaz.
Motorun durumunu analiz etmek için yapılacak olan testler arasında kompresyon testi olmazsa olmaz bir testtir ve test sonucu hiç bir zaman yanıltmaz her zaman gerçeği söyler aksini söyleyenlere kulak asmayın.
Abi o usta diye hitap ettiğimiz insanların %90 ı aslında hiç bir şey bilmiyor çoğu bu işe çıraklıktan başlamış ama okumaktan acizler bakma senelerce aynı işi yaptıkları için eller alışmış sök tak yapabiliyorlar ve zamanla bazı sorunları yüzeysel tecrübe ediyorlar hepsi bu kadar.Dikkat et çoğunda teknik bilgi namına hiç birşey yoktur.
Üç kuruşluk mekanik bilgisi olan ve biraz kafası çalışan bir insan;
"Yağ yakan aracın kompresyonu zaten yüksek çıkar" diyemez mantığıyla örtüşmez bir kere.Sen usta olarak bunu söyleyebiliyorsan ben azıcık işi bilen biri sana aracımı getirip te nasıl teslim edeyim? İşten anlamayan ne yapsın.
Yanlış anlaşılmak istemem bu çok üzücü bir durum aslında ama ne yazıkki böyle cahiliz.
Konuyla ilgili olarak her yağ eksilten motordan yağ yakıyor manası çıkmaz yağ zaten içeride ısınan ve bir kısmı zamanla buhar olup uçan yada emme tarafından emilen bir sıvıdır bu yüzden zamanla yağ eksiltmeyen motor olmaz.
Motorun durumunu analiz etmek için yapılacak olan testler arasında kompresyon testi olmazsa olmaz bir testtir ve test sonucu hiç bir zaman yanıltmaz her zaman gerçeği söyler aksini söyleyenlere kulak asmayın.
Hocam aynen katılıyorum.
Dün arkadaşa bir araç aldık hiç arabadan anlamaz. Ben baktım araca duman atması yok, yağ çubuğunu çektim duman yok yağ yok. Anormal bir ses yok araçta. Yinede benim ustaya götürelim dedim. Gittik aynen benim baktığım gibi baktı. Tamam güzel dedi. Ya dedim bir lifte alalım yağ kaçağı var mı bakalım dedim.
Yok ya gerek yok yağ kaçağı olsa burdan da görürüm diyo. Dedim bırak Allahını seversin bu kadar özensiz usta mı olur?
Bir dahada oraya gitmeyi düşünmüyorum.
Birkaç sene önce arkadaşa bir vectra alıyorduk. Baktırmak için 60lı yaşlarda bir ustasına götürdü. Adam pompa tarzı bir aletle conta yanık mı diye baktı su deposundan suyun rengi değişti. Conta yanık dedi. Kompresyon ölçtü 2 silindir düşük çıktı, aracı lifte aldı baktı beğenmedi aldırmadı aracı.
Usta dediğin öyle olmalı.
Şimdi gençler bakım yapayım 40 lira alayım derdinde. Nolcak akşama kadar 10 bakım yapsan 400 lira.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.