scarab
18-08-2017, 19:36
cr dizellerdeki yüksek basınc pompasını ecu'dan harici olarak sürmek istiyorum amacım aracımın üzerindeki 1400barlık pompa yerine 2000 bar'lık bir bir pompa takarak hatrı sayılır bir performans almak.
bir süredir araştırıyorum aracımın üzerinde bulunan denso pompanın üzerindeki elektronik emiş valflerinin krank zamanlamasıyla bağlantılı olarak sübap mantığı ile çalıştığını ögrendim bura denso pompaların harici olarak sürülmesinini bir hayli zorlaştırıyor.
http://pmmonline.co.uk/wp-content/uploads/files/Fig2_11.jpg
bosch cp3 ve cp4 pompalarda bulunan elektıronik valfin krank zamanlamasından bağımsiz olarak sadece pompanın çekecegi yakıt miktarını elektronik olarak ayarlıyarak çıkış basıncını belirlemek için kullanılmış lakin bu pompaların kullanıldığı motorlarda pompa kasnaklarındada sente noktaları bulunmakta, teorik olarak pompada zamanlamaya gerek olmaması lazım.
https://image.slidesharecdn.com/densohp41-120409162350-phpapp02/95/denso-hp4-1-10-728.jpg?cb=1333988871
hatta amerika'da kamyon yarışları için hazırlanan araçlarda ikinci pompanın ilave edildiğini ve ikinci pompada zaman kayışi yerine oluklu kayış kullanıldığını gördümbuda cp3 pompaların krank zamanından bağımsız çalışabildiğini gösteriyor
http://www.xtremediesel.com/images/products/detail/Cummins_DF_v2.jpg
internette cr pompalar ile ilgili türkiyede bu tip çalışmalar ile ilgili bir kaynaga ulaşamadım bu konudaki görüş ve düşüncelere açığım
bir süredir araştırıyorum aracımın üzerinde bulunan denso pompanın üzerindeki elektronik emiş valflerinin krank zamanlamasıyla bağlantılı olarak sübap mantığı ile çalıştığını ögrendim bura denso pompaların harici olarak sürülmesinini bir hayli zorlaştırıyor.
http://pmmonline.co.uk/wp-content/uploads/files/Fig2_11.jpg
bosch cp3 ve cp4 pompalarda bulunan elektıronik valfin krank zamanlamasından bağımsiz olarak sadece pompanın çekecegi yakıt miktarını elektronik olarak ayarlıyarak çıkış basıncını belirlemek için kullanılmış lakin bu pompaların kullanıldığı motorlarda pompa kasnaklarındada sente noktaları bulunmakta, teorik olarak pompada zamanlamaya gerek olmaması lazım.
https://image.slidesharecdn.com/densohp41-120409162350-phpapp02/95/denso-hp4-1-10-728.jpg?cb=1333988871
hatta amerika'da kamyon yarışları için hazırlanan araçlarda ikinci pompanın ilave edildiğini ve ikinci pompada zaman kayışi yerine oluklu kayış kullanıldığını gördümbuda cp3 pompaların krank zamanından bağımsız çalışabildiğini gösteriyor
http://www.xtremediesel.com/images/products/detail/Cummins_DF_v2.jpg
internette cr pompalar ile ilgili türkiyede bu tip çalışmalar ile ilgili bir kaynaga ulaşamadım bu konudaki görüş ve düşüncelere açığım