PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : common rail dizel hpfp calişma mantığı?



scarab
18-08-2017, 19:36
cr dizellerdeki yüksek basınc pompasını ecu'dan harici olarak sürmek istiyorum amacım aracımın üzerindeki 1400barlık pompa yerine 2000 bar'lık bir bir pompa takarak hatrı sayılır bir performans almak.
bir süredir araştırıyorum aracımın üzerinde bulunan denso pompanın üzerindeki elektronik emiş valflerinin krank zamanlamasıyla bağlantılı olarak sübap mantığı ile çalıştığını ögrendim bura denso pompaların harici olarak sürülmesinini bir hayli zorlaştırıyor.
http://pmmonline.co.uk/wp-content/uploads/files/Fig2_11.jpg

bosch cp3 ve cp4 pompalarda bulunan elektıronik valfin krank zamanlamasından bağımsiz olarak sadece pompanın çekecegi yakıt miktarını elektronik olarak ayarlıyarak çıkış basıncını belirlemek için kullanılmış lakin bu pompaların kullanıldığı motorlarda pompa kasnaklarındada sente noktaları bulunmakta, teorik olarak pompada zamanlamaya gerek olmaması lazım.
https://image.slidesharecdn.com/densohp41-120409162350-phpapp02/95/denso-hp4-1-10-728.jpg?cb=1333988871


hatta amerika'da kamyon yarışları için hazırlanan araçlarda ikinci pompanın ilave edildiğini ve ikinci pompada zaman kayışi yerine oluklu kayış kullanıldığını gördümbuda cp3 pompaların krank zamanından bağımsız çalışabildiğini gösteriyor
http://www.xtremediesel.com/images/products/detail/Cummins_DF_v2.jpg

internette cr pompalar ile ilgili türkiyede bu tip çalışmalar ile ilgili bir kaynaga ulaşamadım bu konudaki görüş ve düşüncelere açığım

tayf
18-08-2017, 22:42
türkiyede sanayiye gidip ustanın ağzından pompa lafını duyunca ustanın yüzüne bir mutluluk bizim gözlerimize yaşlar geliyor :o

mikelazi
19-08-2017, 10:39
aracınız nedir

EREN34
19-08-2017, 11:22
Aracın yakıt rampası bu basınca dayanacak mı?
Rampa dayandı diyelim, rampa basıncını dengeleyen sensör meselesini de çözme iz gerekecek

scarab
19-08-2017, 15:28
arac ecuya yazılım yapılamayan corolla 2.0d4d :D

benim düşüncem rail basınc sensöründe rail box olduğu için ecu bu aşırı basınc farkını algılayamıyacak ve arıza olarak görmeyecek

cp3 pompada çıkış basıncını ayarlamak için 180hz'lik kare dalga pwm sinyalı kullanılmış ilk etapta sadece gaz pedal sinyali ile sürülerek ve darbe genişliğini kontrol ederek kullanılabilir diye düşünüyorum

EREN34
19-08-2017, 15:56
arac ecuya yazılım yapılamayan corolla 2.0d4d :D

benim düşüncem rail basınc sensöründe rail box olduğu için ecu bu aşırı basınc farkını algılayamıyacak ve arıza olarak görmeyecek

cp3 pompada çıkış basıncını ayarlamak için 180hz'lik kare dalga pwm sinyalı kullanılmış ilk etapta sadece gaz pedal sinyali ile sürülerek ve darbe genişliğini kontrol ederek kullanılabilir diye düşünüyorum

Araç 2.0 116lıksa yazılım olayı yapılıyor. Hatta stage 1 ile direk 150hp güç alınıyor

salih_karali
19-08-2017, 20:52
Araç 2.0 116lıksa yazılım olayı yapılıyor. Hatta stage 1 ile direk 150hp güç alınıyor
2.0 ama 90 hp lik versiyon birçok adı duyulmuş duyulmamış yazılımcıları gezdik olmuyor.

KOSEREN
19-08-2017, 22:13
Sanayi,bahsettiğin şeyleri duyunca yüzüne bön bön bakacak,kendini gram geliştirmemiş milletin arabasını boza boza ancak bişeler öğrenmiş kendine usta diyen kişilerle dolu.Bu iş için iyi bir garajla çalışman gerek ama iyi iş iyi para tabi..Attığın taş ürküttüğün kuşa değecek mi o önemli.

salih_karali
21-08-2017, 12:16
Sanayi,bahsettiğin şeyleri duyunca yüzüne bön bön bakacak,kendini gram geliştirmemiş milletin arabasını boza boza ancak bişeler öğrenmiş kendine usta diyen kişilerle dolu.Bu iş için iyi bir garajla çalışman gerek ama iyi iş iyi para tabi..Attığın taş ürküttüğün kuşa değecek mi o önemli.
kendimiz yapıcaz zaten sanayide bu iş le kimse ugraşmaz :)

Muhammet Yaman
22-08-2017, 13:36
Faydalı bi konu takip