Orijinalini görmek için tıklayınız : Dizel Turbosu, Benzinliye Uyarlanabilir mi?
Merhaba, 1.6 Karbüratörlü Tempra'mız var.
Aklımda şu var; mesela, 1.5 CRDI accent, linea, symbol vb. gibi araçların turbolarını benzinli araca takılabilir mi? Eğer yapılırsa, maliyeti ne olur? verim alınabilir mi?
Aracımın speci
Stock tamamen, 82hp, ruhsaatta 73hp
dragstar
27-08-2017, 20:33
Çok kuçuk gelır bence, 2.0 turbo dızel bır arabanın turbosu bence daha ıyı olur.
turboman
27-08-2017, 23:19
Geçmişte uyguladık oluyor ama belli başlı turbolar mesala mercedes aktros turbosu sıfırı 600 tl bide iveco turbosu onuda hibrit yapıp uyguladık 1.6 civicte
Tofask61
28-08-2017, 02:02
Iveco daily en ideali bence ust devir sureceksen atego turbosu.
Olmaya olur, ama değer mi bilemem. Dizel turbolarının aynı hacimdeki benzinli motora takılan turboya göre küçük olmasının sebebi dizel motorun 4500 devirde kesiciye girmesi, haliyle alt devirden gelmesi ve redline'a kadar da idare etmesi gerek. Yani, hemen hemen aynı hacimdeki bir motora o küçük turboyu takarsanız yine 1000 devir civarında turbo dolacak, 4500-5000 devirden sonra da bastığı basıncın bir anlamı kalmayacak. Bu devir aralığında kullanacaksanız olur tabi ki ama gereksiz olur hani.
Geçmişte uyguladık oluyor ama belli başlı turbolar mesala mercedes aktros turbosu sıfırı 600 tl bide iveco turbosu onuda hibrit yapıp uyguladık 1.6 civicte
Atego turbosu buldum 500 liraya, stock olarak tempra 1.6 karbüratörlü araca uygulanabilir mi? Eğer ekstra lazımsa, bunlar ne olabilir? + kaç hp verir bu turbo bize?
Iveco daily en ideali bence ust devir sureceksen atego turbosu.
Aklımda hep üst devirlerde kullanmak var gazlarken hele ki, 4000rpm sonrası idaren, Atego turbosu buldum 500 liraya, stock olarak tempra 1.6 karbüratörlü araca uygulanabilir mi? Eğer ekstra lazımsa, bunlar ne olabilir? + kaç hp verir bu turbo bize?
Olmaya olur, ama değer mi bilemem. Dizel turbolarının aynı hacimdeki benzinli motora takılan turboya göre küçük olmasının sebebi dizel motorun 4500 devirde kesiciye girmesi, haliyle alt devirden gelmesi ve redline'a kadar da idare etmesi gerek. Yani, hemen hemen aynı hacimdeki bir motora o küçük turboyu takarsanız yine 1000 devir civarında turbo dolacak, 4500-5000 devirden sonra da bastığı basıncın bir anlamı kalmayacak. Bu devir aralığında kullanacaksanız olur tabi ki ama gereksiz olur hani.
Bilgi için teşekkür ederim abi. :)
Motor içi orjinal kalacaksa motorun kırılması fazla zamanı almaz sanırım. Daha bilgili arkadaşlar vardır ama bu işler öyle turboyu tak bitirle olmuyo. Aynı motor şahin doğanda da olduğu için birsürü turbo örneği var onları inceleyebilirsin. Düzgün ve uzun ömürlü bişey olsun istiyorsan tavsiyem 4 nokta enjeksiyona geçmen ve tabiki krank, kol, piston, egzantirik, baskı balata, kapak vb.... son olarak beyiknle beslemen. Bu şekilde maliyet çok olacaktır. Diğer türlüsü emin ol en fazla 2 ay dayanacaktır. Ve kaç beygir alınacağını ltam olarak kimse bilemez. Umarım yardımcı olmuşumdur.
Emre-Dylan
29-08-2017, 01:09
Bu iş sadece turboyla bitmiyor biliyorsun değil mi kardeşim? Turbo 500 600 tutsa bile diğer masraflar en az işçilik hariç 4 5k tutacaktır
Epoché`
anlaşılan teknik konuda baya bir zayıfsın. Bu iş senin düşündüğün gibi olmuyor
yani aha turbo, onu al tak hooop gelsin beygirler. yok öyle birşey.
bir sürü ama bir sürü daha yapılması-değişmesi gereken şeyler var.
çok zor ya, hadi turbo sistemini senin araca düzgün uygulayabilecek birini buldun diyelim
iş hakkıyla yapılırsa toplam maliyet 10-15 bin lira tutabilir kemiksiz...
daha önce bu konu hakkında defalarca konuşuldu yapılması gerekenler yazıldı, onları bir okuyun
Epoché`
anlaşılan teknik konuda baya bir zayıfsın. Bu iş senin düşündüğün gibi olmuyor
yani aha turbo, onu al tak hooop gelsin beygirler. yok öyle birşey.
bir sürü ama bir sürü daha yapılması-değişmesi gereken şeyler var.
çok zor ya, hadi turbo sistemini senin araca düzgün uygulayabilecek birini buldun diyelim
iş hakkıyla yapılırsa toplam maliyet 10-15 bin lira tutabilir kemiksiz...
daha önce bu konu hakkında defalarca konuşuldu yapılması gerekenler yazıldı, onları bir okuyun
Düşük bar da maks 20-30 hp arası almak yeterli olacaktır bana. Turbo kit, intercooler vb. bir çok malzeme var, bunlar olmadan turbo uygulamak (OYUNLARDA Kİ GİBİ) fazla bir beklentim olmadığı için böyle al-tak diye düşündüm ama..
Bu iş sadece turboyla bitmiyor biliyorsun değil mi kardeşim? Turbo 500 600 tutsa bile diğer masraflar en az işçilik hariç 4 5k tutacaktır
Evet, işçilik, malzeme vb. çok tutacak. Ama yukarıda yazdığım gibi fazla beklentim yok. Sadece 20-30 hp max.
Motor içi orjinal kalacaksa motorun kırılması fazla zamanı almaz sanırım. Daha bilgili arkadaşlar vardır ama bu işler öyle turboyu tak bitirle olmuyo. Aynı motor şahin doğanda da olduğu için birsürü turbo örneği var onları inceleyebilirsin. Düzgün ve uzun ömürlü bişey olsun istiyorsan tavsiyem 4 nokta enjeksiyona geçmen ve tabiki krank, kol, piston, egzantirik, baskı balata, kapak vb.... son olarak beyiknle beslemen. Bu şekilde maliyet çok olacaktır. Diğer türlüsü emin ol en fazla 2 ay dayanacaktır. Ve kaç beygir alınacağını ltam olarak kimse bilemez. Umarım yardımcı olmuşumdur.
Yardımcı oldun abi, çok sağ ol. Aklımda soru işareti vardı, onun cevabını aldım.Teşekkürler.
dragstar
05-09-2017, 19:42
Atego turbosunun kodu ne? Merak ettim. 2. Eli 500 tl dimi
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.