Orijinalini görmek için tıklayınız : Çözemediğim bir sorun
Selamın aleyküm anlamadığım bir sorunu danışmak istiyorum 1996 mk1 modeo aldım 2000 lpg'li
Seyir halinde dur kalk trafikte hararet kırmızı cizgiye fazlasıyla yaklaşıyor fan her durdugumda devri yükseltip açıyor ve araç stop etmiyor hafif sarsıntı yapıyor sadece. Su deposuna baktım içinde yağ yok, yağa baktım aksi bir durum yok olağan renginde ve sıvılıkta.
Durdugu yerde 10 dk çalıştırıyorum hararet orta seviyeye bile gelmiyor bir sıkıntı yok. Yoldan gelip arabayı kapatıp depo kapagını açmaya calıştıgımda su fokurduyor taşcagı için acmıyorum ama dediğim gibi sogukken baktıgımda su deposunda yağa rastlamadım ve hararet dedigim şekilde sakin kullanımda 90 dereceyi geçiyor sebebi nedir bilemedim.
Araştırdıgımda conta, v kayışı, hararet müşürü gibi şeyler gördüm. Fikir ve yardıma ihtiyacım var bunlar dışında İzmir içinde iyi bir ford ustası varsa geçirmeyen, referans ile gitmek istiyorum.
Performansında çekişinde hiç bir sorun yok 5 kişiyle bile gaza dokundugumda hemen tepki veriyor motor, birde sogukken çalıştırdıgımda zorlanıyor bazen tek marşta almıyor sarsıntı yapıyor
radyator hortumları şişiyormu patlıcak gibi
radyator hortumları şişiyormu patlıcak gibi
Valla bilmiyorum o hortum nerden geçiyor onu bile..
emrekuzdere
16-09-2017, 19:50
Araç klimalıdır büyük ihtimal; şunları cevaplaman yorum yapacakların işi kolaylaştırabilir.
Fanların düzgün çalışıyor mu? Radyatör ve kapağın orijinal mi? (Daha önce bir radyatör kapağının aynı conta yanık araç gibi tepkiler verdiğine ve şüphe yarattığına şahit oldum) Su azaltıyor mu? Aracı olduğu yerde çalıştırıp izlediğinde hararet göstergesi sağlıklı çalışıyor ve bir süre sonra fan devreye giriyor mu?
sweatcaptain
16-09-2017, 19:53
ızmır de ısen dusuk derecelı fan musuru ve termostat alırsan sorun cozulur bence ıkı sensor arızalı olabılır yada bırısı
Araç klimalıdır büyük ihtimal; şunları cevaplaman yorum yapacakların işi kolaylaştırabilir.
Fanların düzgün çalışıyor mu? Radyatör ve kapağın orijinal mi? (Daha önce bir radyatör kapağının aynı conta yanık araç gibi tepkiler verdiğine ve şüphe yarattığına şahit oldum) Su azaltıyor mu? Aracı olduğu yerde çalıştırıp izlediğinde hararet göstergesi sağlıklı çalışıyor ve bir süre sonra fan devreye giriyor mu?
Fanlar düzgün çalışıyor, radyatör ve kapatı orjinal mi bilmiyorum. Su aşırı derecede azaltmıyor hiç depoyu açtıgımda dipte görmedim hep seviye aynı duruyor üstüne ekliyorum ekledikçe aynı seviyeyi aşmıyor yaklaşık yarım litre. Durup sabaha kadar da çalışsa hararet orta seviyeye bile yaklaşmıyor dururken fan devreye girmiyor
turboman
17-09-2017, 01:28
Fan müşürü bazen çalışmıyor olabilir onu değiştirin bide termostat ise araçta antifiriz yok ise zamanla görevini yitiriyor onuda değiştirin eğer yine yapıyorsa conta yanmıştır.
ızmır de ısen dusuk derecelı fan musuru ve termostat alırsan sorun cozulur bence ıkı sensor arızalı olabılır yada bırısı
Evet bana da mantıklı olan müşür ve fan olarak geldi lakin bu kadar kolay ve çabuk çözülecek bir şey ise eğer işi büyütmek ve para kopartmak için conta vs gibi maliyetli ve işçiligi çok şeyler demelerinden çekiniyorum hakkıyla sıkıntısız çözebilecek bir usta bulursam emeğinin karşılıgını fazlasıyla veririm de öyle birini bulabilmem lazım
Abi antifiriz yok çeşme suyu. Direk fan müşürü termostat ve antifiriz alıp (işçiligi iyi olmasına ragmen tercih etmedigim) ustanın dükkana gidiyim mi bunları değiştirelim diye? Orjinalleri yüksek fiyatsa yan sanayi alsam sıkıntı olur mu?
Antifrizsiz olmaz, çeşme suyu alüminyum radyatörünüzün kanallarında kireçlenmeden dolayı tıkanma yapar. Soğutma sıvısını yenilemeden önce aracın radyatörüne sistem temizliği yapan maddeden koyun (piyasada bu iş için yapılmış kimyasallar var "Radiator flush" diye geçer) ve kaloriferi sıcağa alarak motorun harareti orta seviyedeyken 30 dakika aracı kullanarak sistemdeki tortu ve kireci temizleyin. Sonra antrfriz ve saf su karışımı yani %50 antifriz ve %50 saf su olacak şekilde karışımı aracınıza yeni soğutma sıvısını doldurun. Kesinlikle çeşme suyu ile antfrizi karıştırmayın. Para verip saf su almanıza gerek yok, İzmir'de havalar halen sıcak, evdeki yada iş yerindeki klimadan hortumla dışarı atılan su saf sudur, 5 litrelik bir su şişesinde toplayın ve onu kullanın.
Antifrizsiz olmaz, çeşme suyu alüminyum radyatörünüzün kanallarında kireçlenmeden dolayı tıkanma yapar. Soğutma sıvısını yenilemeden önce aracın radyatörüne sistem temizliği yapan maddeden koyun (piyasada bu iş için yapılmış kimyasallar var "Radiator flush" diye geçer) ve kaloriferi sıcağa alarak motorun harareti orta seviyedeyken 30 dakika aracı kullanarak sistemdeki tortu ve kireci temizleyin. Sonra antrfriz ve saf su karışımı yani %50 antifriz ve %50 saf su olacak şekilde karışımı aracınıza yeni soğutma sıvısını doldurun. Kesinlikle çeşme suyu ile antfrizi karıştırmayın. Para verip saf su almanıza gerek yok, İzmir'de havalar halen sıcak, evdeki yada iş yerindeki klimadan hortumla dışarı atılan su saf sudur, 5 litrelik bir su şişesinde toplayın ve onu kullanın.
Yardımcı oldugun için teşekkür ederim abi yarın ilk iş bunu yapacağım devam ederse fan müşürü ve termostat değiştirecegim umarım böyle kolay şeylerle üstesinden geliriz büyük masraf çıkartmadan.
Termostat problemi gibi duruyor.
Bugun gittim gösterdim, herşeyin normal oldugunu fanın açtıgı derecenin sorunsuz oldugunu söyledi. Antifiriz ve saf su teklifime kapalı olan bütün kreçleri açarız her gün başıma bişeyle gelirsin elleme zaten bir sıkıntı yok sen kuruntu yapmışsın dedi.
İstersen termostat değiştirirz ama gerek yok yinede için rahat etmediyse sen bilirsin dedi. Çok şükür korktugum şeyler başıma gelmedi. Geç çalışması için de benzin pompası dedi, 2 gün sonra gelene kadar benzinde kullan arabayı enjektörler kendini toparlasın görelim tam olarak sorunu dedi. Arkadaşta (usta) benzin al 100 liralık eve gidip gelirken çevre yolunda devir çevire çevire git düzelir boşuna pompaya para verme dedi bakalım deniyorum göreceğim işe yarayıp yaramayacagını.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.