Orijinalini görmek için tıklayınız : Turbo değiştirmek
rain man
21-09-2017, 08:23
Herkese selam. Merak ettiğim bir husus var. Aracım alfa romeo 147 1.9 dizel. Aracımda mevcut bulunan setupta 60lik downpipe ve krom düz boru ile devam eden gt2052s ölçülerinde hibrit turbo var. Her ne kadar su anki Turboyu çok ciddi basınç altına sokmasam da (cont. 12-15 psi, peak 22 psi tahmini güç 210 bg şu an) yani her ne kadar yolu olsa da biraz daha en fazla alabileceğim güç tahminen 225 bg civarında olacak. Haliyle basıncı onbeş bg için açıp turboyu erkenden bitirmek istemiyorum.
Sorum şu, yurtdışında aynı motor ile enjektöre girmeden 2056 Turbo ile 240 bg seviyesi mümkün. Ben Turbo seçimini profesyonel arkadaşlara bana alt devirleri öldürmeden vermesi isteğim üzerine oluşturulmuştu. Ama dolduğu devir konusunda sanki çok da fark olmadığını görünce 2060 vklr veya 2260 gtb turbo kullanmak istiyorum.
Çok fazla revizyona gitmeden mevcut downpipe ile
Takılma imkanı var mı? Varsa kullanmamda sorun olur mu? Çok büyük bi hatam var araç oldukça soft olduğu için egt'yi takip etmiyorum o yüzden tecrübeli arkadaşların tavsiyesine ihtiyacım var.
Ayrıca tekrar hibrit mi yapmak mantıklı yoksa orjinal Turbo bulup araca uyumlu hale getirmek mi?
mikelazi
21-09-2017, 09:18
takipteyim :)
by_hayali
21-09-2017, 09:29
biraz konuyla alakası yok ama yeri gelmişken sorayım alfanın 1.9jtd motorları nasıl dayanıklılık ve güç bakımından parça sorunu oluyormu ve 1.9pd ler gibi dayanıklımıdır :)
rain man
21-09-2017, 09:38
biraz konuyla alakası yok ama yeri gelmişken sorayım alfanın 1.9jtd motorları nasıl dayanıklılık ve güç bakımından parça sorunu oluyormu ve 1.9pd ler gibi dayanıklımıdır :)
120 binde bu işlemleri yaptık şu an 150 binde. Kaçıran manifold contası, sıyıran baskı balata, dağılan aks sorununu yaşadım ama motor gayet dayanıklı. Yurtdışında bu seviyede hatta daha üstünde bir kaç tuning şirketi 24h yarışlarına falan araç hazırlayıp yarışıyorlar. Burada motor-parça- seçenek az haliyle usta ve tecrübe de az olduğu için kimse bilmiyor. Pd130lardan daha az dayanıklı olduklarını kişisel tecrübeme göre sanmıyorum :)
Yine aynı marka modele 2060 vklr turbo 70lik egzoz , 147 q2 ducati corse enjektörler ile 270-300 bg seviyesi de çantada keklik. Daha üstü falan da var ama detay bilmiyorum. Yine jtd'de çok daha detaylı şekilde çalışan Emre abinin tecrübe ve bilgileri daha aydınlatıcı olabilir. Kendisi görürse yazar.
tunerviper
21-09-2017, 10:02
https://www.youtube.com/watch?v=psDn_ENCa5g
rain man
21-09-2017, 10:14
https://www.youtube.com/watch?v=psDn_ENCa5g
Bu arabayı yeni Turbo ile 3++'ya taşıyorlar Anıl abi haberin vardır belki :) adamlar çalışıyor ellerinin altında imkan var.
tunerviper
21-09-2017, 10:26
Bu arabayı yeni Turbo ile 3++'ya taşıyorlar Anıl abi haberin vardır belki :) adamlar çalışıyor ellerinin altında imkan var.
İmkan bizde de var :) Senin akslardaki sıkıntı bitti mi ? 2.0 ts ye 6 ileri şanzıman takıyorum. Aks olarak 1.9 jtd kullancağım büyük ihtimal. Siz nasıl çözdünüz sıkıntıyı ?
rain man
21-09-2017, 10:53
İmkan bizde de var :) Senin akslardaki sıkıntı bitti mi ? 2.0 ts ye 6 ileri şanzıman takıyorum. Aks olarak 1.9 jtd kullancağım büyük ihtimal. Siz nasıl çözdünüz sıkıntıyı ?
Custom aks ürettirerek :D
Sizde yine çok sorun olmasa gerek tork absürd fazla olmayacağı için. Ama aks diferansiyel ve son dişli ile bağlantılı olduğu için uyum konusunda sorun yaşamayın?
Benim sanzıman hariç setup aslında yürüyen olarak 250++ya hazır ama forged internal olmadan yine de zorlamak istemiyorum bir de enjektör sorunu var :)
rain man
21-09-2017, 11:14
Arabayı sat kardeş.
Satmirem araba yok :D
Aracınızdaki turbo zaten hibritliymiş , tekrardan mevcut turboyu hibrit yapacaksanız üstündeki pali daha büyük bir pal ile değştirecekseniz + güç istiyorsanız. Turbonun salyangoz kısmı dediğimiz gövde kısmı talaş kaldırılarak, büyüyecek. Zaten daha önce büyümüş. Yani turbonun dış gövdesi haliyle sabit kaldığı için gövdedeki et kalınlığı azalacak, daha büyük pali yerleştirmeleri için. Bence temiz,revizyonsuz gtb2260 veya 2060 gibi turboları uygulayıp standart büyük turbo ile dolaşmak daha sorunsuz olur. Sonuçta fabrikasyon standartların dışına çıkılmamış bir turbo ile dolaşmış oluyorsunuz. Diğer taraftan para çokomel eğrisi ;turboyu hibritlemenin , büyük turboya göre maliyetinin daha düşük olacağı aşikar. En azından büyük turboya geçişte egzoz ile ilgili tadilat gerektirecektir.
Feka turbo ile görüşüp 2065 gibi turbo elde edebilirsiniz belki 2267 filanda vardir.
tunerviper
21-09-2017, 20:33
Custom aks ürettirerek :D
Sizde yine çok sorun olmasa gerek tork absürd fazla olmayacağı için. Ama aks diferansiyel ve son dişli ile bağlantılı olduğu için uyum konusunda sorun yaşamayın?
Benim sanzıman hariç setup aslında yürüyen olarak 250++ya hazır ama forged internal olmadan yine de zorlamak istemiyorum bir de enjektör sorunu var :)
Şanzımanın ön kısmı 1.9 jtd dişli kısmı 2.5 v6 olacak. Arka kovanlar aynı. Akslarda 2.5 ya da 1.9 jtd olacak büyük ihtimal. 300 hp 400 nm tork olacak gibi :)
rain man
21-09-2017, 21:14
Aracınızdaki turbo zaten hibritliymiş , tekrardan mevcut turboyu hibrit yapacaksanız üstündeki pali daha büyük bir pal ile değştirecekseniz + güç istiyorsanız. Turbonun salyangoz kısmı dediğimiz gövde kısmı talaş kaldırılarak, büyüyecek. Zaten daha önce büyümüş. Yani turbonun dış gövdesi haliyle sabit kaldığı için gövdedeki et kalınlığı azalacak, daha büyük pali yerleştirmeleri için. Bence temiz,revizyonsuz gtb2260 veya 2060 gibi turboları uygulayıp standart büyük turbo ile dolaşmak daha sorunsuz olur. Sonuçta fabrikasyon standartların dışına çıkılmamış bir turbo ile dolaşmış oluyorsunuz. Diğer taraftan para çokomel eğrisi ;turboyu hibritlemenin , büyük turboya göre maliyetinin daha düşük olacağı aşikar. En azından büyük turboya geçişte egzoz ile ilgili tadilat gerektirecektir.
Evet turbo hibrit olunca haliyle asla fabrika çıkışı kadar güvenilir olmuyor haklısınız. Ben de hibrit turbo ile 2 2.5 bar basma niyetim olmasa da basıncı yükseltmeyi düşünmüyorum haliyle düşünürken çekiniyorum. Peki şunu sorayım özellikle 2060 vklr mercedes, 2260 ise audi 3.0tdi'da kullanılan turbolar. Bunların yanlış bilmiyorsam çoğu vnt'li Turbolar. Elektronik aktuatorleri falan var bunlar üzerinde nasıl bir modifikasyon yapılıyor? Ayrıca bazen görüyorum, 5+6 veya 11+0 bilet deniyor. Bu sayılar neyi ifade ediyor ve olması gereken nedir?
Feka turbo ile görüşüp 2065 gibi turbo elde edebilirsiniz belki 2267 filanda vardir.
Hibrit yolu ile gideceksem seçenek ve önceden yaptırdığım turbocu var. Ama mümkünse orjinal turbo kullanmak istiyorum. Çok teşekkürler.
Şanzımanın ön kısmı 1.9 jtd dişli kısmı 2.5 v6 olacak. Arka kovanlar aynı. Akslarda 2.5 ya da 1.9 jtd olacak büyük ihtimal. 300 hp 400 nm tork olacak gibi :)
Ben de kime ne anlatıyorum di mi :) yine de dipnot düşeyim dedim. Bence o tork seviyesinde yine de sorun olabilir ama sıfır takılacaksa baya gider yine :)
Peki ben nasıl bir yol izleyeyim üstad sen söyle :)
tunerviper
21-09-2017, 21:31
Ben de kime ne anlatıyorum di mi :) yine de dipnot düşeyim dedim. Bence o tork seviyesinde yine de sorun olabilir ama sıfır takılacaksa baya gider yine :)
Peki ben nasıl bir yol izleyeyim üstad sen söyle :)
Bana sorarsan gtb2260 tak derim bir de billet pal yap :) Dp uyar mı bilmiyorum ama çok büyük bir iş değil sonuçta.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.