PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : B segment geyik testleri



Yarbay
21-09-2017, 10:47
hiç altınızdaki aracın kabiliyeti,esnekliği,güvenirliği nedir baktınızmı?


geyik testlerine baktığımda özetlediğim geneli 77km/h yapacam derken fena çuvalıyor geçsede çizgisini bozarak zorlanarak, aralarında en iyi yol tutanlar bariz şekilde Ford ve Renault vede belirgin bir fark ile:

clio4
Renault Clio 1.5 dCi 90 EDC 2016 - Maniobra de esquiva (moose test) y eslalon | km77.com - YouTube (https://www.youtube.com/watch?v=9aWcqRgDjR8)

fiesta 1.5 tdci
Ford Fiesta 1.5 TDCi 95 CV 2013 - Maniobra de esquiva (moose test) y eslalon | km77.com - YouTube (https://www.youtube.com/watch?v=mWM4nRS6XTY)

Fiesta 1.0 ecoboost
Ford Fiesta 2017 - Maniobra de esquiva (moose test) y eslalon | km77.com - YouTube (https://www.youtube.com/watch?v=ynkQCkBvXQs)

ikiside son derece çizgisinde hakim ve +77 hızlarda sonuç vermiş



Peugeot 208 73 başarılı, 75km çuvallıyor
Peugeot 208 1.2 PureTech 110 GT Line 2015 - Maniobra de esquiva (moose test) y eslalon | km77.com - YouTube (https://www.youtube.com/watch?v=s289J7Gz8sY)


Nissan Micra yeni kasa, 74 başarılı ama zorlanarak, 77 direk intihar :)
Nissan Micra 2017 - Maniobra de esquiva (moose test) y eslalon | km77.com - YouTube (https://www.youtube.com/watch?v=ATCoPbL2uwA)


Seat İbiza, 75de rally ama kurtarıyor, 77de direk Sabri (açıkcası izlediğim genelde Vag grupları son derece body roll yapıyor maalesef tabi bunun geri dönüşü konfordur muhtemelen o ayrı sonuçta clio'da kalas)
https://www.youtube.com/watch?v=99nS57wZ0AY


Egea HB (Tipo), daha 74de batırıyor üstelik aralarında bildiğim kadarıyla nadir bağımsız süspansiyonlu olmasına ve üst segment olmasına rağmen
https://www.youtube.com/watch?v=1deA2B2CA9U


biraz daha C segmentlere bakalım

Golf 7 üstelik 1.0 3 silindirli motor avantajına rağmen, 76baya çizgisini bozarak kurtarıyor ama 77de baya kopuk maalesef
https://www.youtube.com/watch?v=xSgfvwqXpm8


Mercedes A üstelik spor süspansiyon ve ince yanak büyük janta rağmen,76da kalıyor,77de giriş çıkış hepsinde kalıyor
https://www.youtube.com/watch?v=1Nh84mypAew


Megane 4 gt line 2.0tce (muhtemelen 1.6dci gt line ile aynı dağılım vs) 77de gayet iyi üzerinde kalıyor ama rakiplerden çok daha derli toplu
https://www.youtube.com/watch?v=FrjeMmiwJWw


Focus RS, haliyle adil olmayan bir kıyaslama :) , 78de gayet rahat, 82yi az kalsın kurtaracak
https://www.youtube.com/watch?v=FXIzHwNS3Jw




burada kıyaslamanın anlam ifade etmesi için aynı firmanın testlerini kullandım vede yurdumuzdaki modelleri test edenlere baktım.
bu testler bana technoloji ne kadar ilerlerse ilerlesin 2 seçeneğin varı doğrulıyor.

ya yumuşak ve konforlu bir süspansiyonun olacak ama negatif yanı bodyroll ve yol tutuşta gözlemlenecek

yada sert ve konforsuz bir yapı sunacak ama getirisi yol tutuşda belirgin şekilde görülecek.

rain man
21-09-2017, 11:11
Ben kesinlikle gazlamam diyen kişiler için bile önemli. Bir İskandinav ülkesi değiliz yola geyik çıkmıyor ama domuz inek çok. Daha geçen gün maraşa giderken yolda çıkmaz dediğim inek atladı ve amiyane tabirle bir inekten kaçış manevrası yapmak zorunda kaldım.

Aracım standart haline göre sert. Hatta d-e sınıfı kullananlar bindiğinde bu ne ya modunda. Ama yol tutuş isteniyorsa cılkı çıkarılmadan daha az lateral rolling'e sebep olacak ve manevra kabiliyetini artıracak uygulamalar veya bunlara doğuştan ciddi ölçüde sahip araçlara binmek daha önemli diye düşünüyorum.

Tabi en güzeli konfordan ödün vermeden bu işi yapan araçlar :)

fthdrn
21-09-2017, 14:21
https://www.youtube.com/watch?v=EEhyFOm8Oac

Bu da mercedesin geyik testi :D

KÖROĞLU
21-09-2017, 14:44
Clio şaşırttı resmen, çok stabil bana göre. Fiesta kullandım hatta testteki ile aynı renk. 1-2 zorladım oldukça iyiydi. Sert sayılır biraz da.

Grimlord
21-09-2017, 14:51
https://www.youtube.com/watch?v=W-OJ1iSOmqM

Duster dağıttı ortalığı haha :D

pirasa
21-09-2017, 15:07
leon 1m 19tdi geyik testini bulabilecek arkadaş var mı? 1.8t nin var fakat bildiğim kadarıyla yürüyen farklı ve dizeli bildiğin gemi gibi savruluyor.

Yarbay
21-09-2017, 15:22
https://www.youtube.com/watch?v=W-OJ1iSOmqM

Duster dağıttı ortalığı haha :D



bu arkadaşın amacı geyik testi değil sende hiç anlamıyorsun ha! adam puan topluyor :)

Yarbay
21-09-2017, 15:26
Clio şaşırttı resmen, çok stabil bana göre. Fiesta kullandım hatta testteki ile aynı renk. 1-2 zorladım oldukça iyiydi. Sert sayılır biraz da.


ben yalan söylemiycem, çok ama çok agresif süren,akıllı hızı seven biriyim ama her ne kadar akıllıca olsada risk içerir kim ne derse desin.


diyeceğim şu, bu riskler arasında pat diye şeridime çıkanmı, yola yallah diye çıkan kamyoncu fahişesimi, tarladan gelen kangalmı hepsini 4 senedir 3 ayrı clio yeni kasa icon ile yaşadım.


birkaçta ben zorlayarak hususi denedim araç her defasında beni memnun etti değil resmen şok etti , tek kelime ile kusursuz bir yol tutuşu heleki parasına ve segmentine göre..

mikelazi
21-09-2017, 15:29
venganın varmı geyik testi.
virajda zora girerse önden kayıyor ama geyik testinde ne çıkar merak ettim şimdi.

Yarbay
21-09-2017, 15:36
Tabi en güzeli konfordan ödün vermeden bu işi yapan araçlar :)


o zaman arabaların belli, yıllardır bir bmw hastası olarak bu cüsseye rağmen bu performans sanki kendim üretmişim gibi gurur duydum , tek kelime ile Helal!

https://www.youtube.com/watch?v=i9HvFJDmsBk



Ve işin kralı! bir araba böyle ağır dizel 3lt bir motora,toplam ağırlığa,nispeten konforlu süspansiyonlara sahip olup bir Focus RS'in yapamadığını nasıl yapar ya


https://www.youtube.com/watch?v=ShabL8eXLoM

Yarbay
21-09-2017, 15:37
https://www.youtube.com/watch?v=i9HvFJDmsBk



https://www.youtube.com/watch?v=ShabL8eXLoM




yukarıdaki mesajlara eklenecek videolardı beceremedik dostlar sorry :)

camsemih
21-09-2017, 19:29
duster kendini bowling topu sanmış

Kadyr
21-09-2017, 20:05
Puntonunkini bulamadım sanirim yapmaya gerek görmemişler:)

8.000rpm
21-09-2017, 21:00
Clio cidi efsane sonuç veriyor bana göre
Fiesta'ya şaşırmadım , beklenen kaliteyi vermiş
Bomba burada Clio
:):):)

İbrahim33
21-09-2017, 21:17
159 ve Giulietta favorim ��

serhadocak
21-09-2017, 21:48
Dingilli mi hâlâ VAG grubu? :o

meganes
21-09-2017, 23:01
80 bine duster alacaktım vazcaydım

Ufuk
22-09-2017, 06:58
159 sanırım bu işte son nokta.


https://www.youtube.com/watch?v=o5zzwuiJLD0

Maxi
22-09-2017, 07:47
geyik testi çok önemli birşey bence fakat bu yukardaki testlerde araçların ESP sistemleri açıkmı? kapalımı?
kapalı olacakki o zaman gerçek yol tutuş ve süspansiyon çıksın ortaya.
çünkü esp den espye fark var
bazı araçlarda araba hafiften kaydımı veya savruldumu motor gücünü neredeyse tamamen kesiyor
e haliyle çok ciddi yavaşlayan araçta yolda kolay tutunabiliyor.
yukarda birkaç km fark bile ne kadar önemli gayet açık gözüküyor.

rebeloghy
22-09-2017, 09:28
geyik testi çok önemli birşey bence fakat bu yukardaki testlerde araçların ESP sistemleri açıkmı? kapalımı?
kapalı olacakki o zaman gerçek yol tutuş ve süspansiyon çıksın ortaya.
çünkü esp den espye fark var
bazı araçlarda araba hafiften kaydımı veya savruldumu motor gücünü neredeyse tamamen kesiyor
e haliyle çok ciddi yavaşlayan araçta yolda kolay tutunabiliyor.
yukarda birkaç km fark bile ne kadar önemli gayet açık gözüküyor.

Katılmakla beraber bir yandan da günlük kullanıcıların çoğu ESP açık şekilde kullanıyor ve bu araç kendine has ESP sistemi devrede iken ne yapabiliyor ? Bunu gösteriyor da olabilirler diye düşünüyorum.

Kadyr
22-09-2017, 09:36
Abi ama yolda sen ESP kapalı gitmiyorsunki. En azindan esp var iken böyle kurtariyorsa araç kendini benim için yeterli gelir. Sangyong mudur nedir onu izledim yeni model araba spin atıp yol dışına çıktı mesela

MCN21
22-09-2017, 09:54
Günlük hayat testi önemli. Bu yüzden esp nin devrede test edilmesi çok normal. Yarış aracı mı pazarlıyorlar gerçek yol tutuşunu test etsinler?

Maxi
22-09-2017, 10:32
esp çok güzel birşey keşke benim aracımda da olsa
ama bana göre önce mekanik gelir, sonra tabiki esp olsun
yani beni düşündüren: arabam gerçekten iyi yolmu tutuyor yoksa esp hızımı düşürdü diyemi o testi geçiyorum? (tabi esp sağ-sol ön arka fren de yapıyor)

yol tutuş budur işte, sadece eklemek istedim. kim bilir kaçla gidiyordu 180-200?

https://www.youtube.com/watch?v=XdNicLxf7j4

KÖROĞLU
22-09-2017, 10:46
@MAXİ abi sürücü arkadaşın da esp si on 'muş.

Bu arabayla aynı durumda kalsa sadece sola çevirip sonra elleriyle gözlerini kapatacak tonla sürücü var.

Muhtemelen ben de bunlardan biriyim. Makina hakkını vermiş yalnız, çok başarılı.

Sti_Ozan
22-09-2017, 10:47
Hazir bilgili abileri bulmusken merak ettigim bi soruyu soruyim,jettayla gobege biraz bizli girdigimde yada viraji biraz hizli dondugumde arkadan ufak bi birakma gerceklesiyo. Sebebi konfora yonelik olmasimidir?

Maxi
22-09-2017, 10:52
ayrıca birşey dikkatimi çekti, o youtube video kanalındaki testler ile alakalı
yanlışmı düşünüyorum?

bazı testlerde ilk virajdan sonra adam fren yapıyor?
ee ne anladım ben o zaman 74km ile yada 82km ile geyik testinden?
sen hızı düşürdün orada 50 ye
sabit hızda gitmesi lazım değilmi adamın tüm test boyunca?

Alpii
22-09-2017, 10:52
Reis 270 yaptığı gibi geyik testinde de muazzam :D Çoğu araçtan iyi :goz::goz:

https://www.youtube.com/watch?v=T69yPK2CbV8

cnzdmr
22-09-2017, 10:53
Hazir bilgili abileri bulmusken merak ettigim bi soruyu soruyim,jettayla gobege biraz bizli girdigimde yada viraji biraz hizli dondugumde arkadan ufak bi birakma gerceklesiyo. Sebebi konfora yonelik olmasimidir?

Sebebi fizik kuralları aslında :)

fthdrn
22-09-2017, 11:00
Yani ağırlık dağılımı.

CagkaN
22-09-2017, 11:13
ayrıca birşey dikkatimi çekti, o youtube video kanalındaki testler ile alakalı
yanlışmı düşünüyorum?

bazı testlerde ilk virajdan sonra adam fren yapıyor?
ee ne anladım ben o zaman 74km ile yada 82km ile geyik testinden?
sen hızı düşürdün orada 50 ye
sabit hızda gitmesi lazım değilmi adamın tüm test boyunca?

Ben de fark ettim onu, girerken 75 le girip çıkarken 30-40'la çıkıyorlar hem ESP hem de şoför etkeni karışık sanırım. Test girişinde yukarıdaki kamera açısına bakınca sanki COTY etkinliği gibi arabaları çoklu pilotla sırayla hızlı bir şekilde deniyorlar gibi geldi yani hepsinde farklı şoför sıradan farklı testlere sokuyorlar tek araç özelinde 2-3 deneme yapmıyorlar gibi.

Emrecan-R
22-09-2017, 11:14
Reis 270 yaptığı gibi geyik testinde de muazzam :D Çoğu araçtan iyi :goz::goz:

https://www.youtube.com/watch?v=T69yPK2CbV8

ne sandın olm :d

Yarbay
22-09-2017, 20:20
Arkadaslar araclar burada iso 3888-2 normlarina gore test edilmekte.


Bu norm o denli kusursuzki 2002den bu yana nerdeyse gram degisiklik gormedi ve global markalar bir yana guvenlikte tek kelime ile Hasta olan Volvonun bile kullandigi bir norm.


Videolarin basini dikkatli okur yada webde bu normu indirirseniz hizin a yani ilk giris ile b yani cikista olculdugubu gorursunuz yani oyle yavaslama vs yok.

Yavaslayan veya frene asilan videolardaki anlar ztn aracin gecersiz not aldigi anlar.


Ve elbetdeki araclar esp acik olculuyor buna oyle yada boyle hallilar veya yanlislar diyebyorum yapamam ama gercek dunyadada neyse oya en yakin testde budur yani :)

Mehmetmert
22-09-2017, 20:37
-Şimdi benim anlamadığım noktalar var geyik testinde , Mesela 2 tane Golfu ele alalım. 2.0 TSI GTİ Clubsport vs 1.0 TSI Golf

-Clubsport bildiğimiz üzere özel ayarlı , arkası bağımsız bir süspansiyona sahip Ringde FWD Rekoru kırmış bir araç :) Üsttelik Test aracında Pirelli P Zero 224 / 35 /19 lastikler var.75 km/h hızla dönebiliyor , 77de yengeç modda.Arabanın kafası nasıl tutunmaya odaklı ise nereye çevirse oraya dönüyor sanki RWD değilde FWD gibi , üstelik araç gergin olup esnemediğinden görüntü zımba gibi ama 77 km/h hızda daha neredeyse spin attırıyordu adam.

Volkswagen Golf GTI ClubSport 2013 - Maniobra de esquiva (moose test) y eslalon | km77.com - YouTube (https://www.youtube.com/watch?v=gnaWZaQ7QqM&t=50s)

https://www.youtube.com/watch?v=gnaWZaQ7QqM&t=50s

-Ardından 1.0 Motorlu , arkası bağımsız değil torsiyon olan.Üstüne üstlük değil adaptif şasi spor süspansiyonu bile olmayan standart bir Golf geliyor.Hemde 205 /55 / 16 lastik ölçüsü ve Pzere gibi performans lastiği değil yakıt ekonomisi olan energy Saverlar var.

Volkswagen Golf 2017 - Maniobra de esquiva (moose test) y eslalon | km77.com - YouTube (https://www.youtube.com/watch?v=xSgfvwqXpm8)

https://www.youtube.com/watch?v=xSgfvwqXpm8

-Şimdi Standart Golf 1.0 torsiyonlu ,clubsporttan dahamı iyi yol tutuyor hemde bu lastiklerle.Clubsportun yengece büründüğü yerde standart olanı sadece 1 tane kuka devirdi.Bence bu testte büük bir yanlışlık var , başka model için değil aynı model arabanın farklı donanımlarında sportif olanın ,ring rekoru kıranın böyle olmaması gerekli...

Yarbay
22-09-2017, 20:59
Mehmetim yol tutus ile esneklik veya kivraklik kelimelerini karistiyorsun bence en buyuk sorun bu.


Golfteki uc noktaya gerek yoktuki focus rs gibi bir makine ile 1.5 dizel fiesta ayni degere sahip dusunsene.


Ama burda sorun su bahsetigin araclar yol tutmak icin adeta esnekligi ortadan kaldirmis araclar.

Suspansiyon tatli sert degil kaya
Arac as yere yakin degil yerde
Kasa standart degil rijitligi artsin diye elinden gelen her mudahalen yapilmis vs vs

Birak bu denli uc noktalari swaybar iyimi kotumu tartismasi bile vardi gecen amerikan bir dergide autocross x de daha sert swaybar daha kotu sonuclara sebebti.


Ozetle bence bahsi gecen araclar o denli sertki arfik esnek degil.

Tabi bu sahsi gorusum yani swaybar ile ilgili adam gibi olcu kanit var ama gerisi benim teorim

MCN21
22-09-2017, 21:01
Esp ayarlari da farkli olsbilir mi?

Yarbay
22-09-2017, 21:11
Teorim yanlis arkadaslar.
Farkli bir firmanin testlerinde sok araclar var en iyiler arasinda.

1) isin krali kimmi dersiniz yine bir fransiz vede aile arabasi ustelik 1999 model :)

Citroen xantia 3.0lt ustelik 85km ile.

2) listenin nerdeyse geriye kalnlari spor araclar yani porscheler r8ler ferrariler vs o yuzden yukaridaki teorim yanlis

Ilginc olan suki listenin cogu 911 ve turevleri
Ve dahada ilginci aralarinda xtrail gibi alakasiz arac/ jeeplerde var.

Mehmetmert
22-09-2017, 22:24
Abi yani ne biliyim yol tutsun diye sertleştiriyorda bu arabaların testi oluyor sonuçta , düşünsene bu araba bu asfaltta bu hale geliyorsa ben özalın asfaltında Clubsportla 60la spin atarım yada her yeri yan yan dönerim :D

darkmoon
23-09-2017, 00:32
herkes geyik testi şöyle böyle demişde o test sonuçda gerçek hayatta başınıza gelebilicek ani manevra kabiliyetinin sembolik testi..

araç istediği kadar iyi kabilieti olsun içindeki şöför o tester pilotların profesyönelliği olmadığı sürece ezersiniz bütün kukaları.. birde gerçek hayatta aniden karşınıza bir şey yada bir şeyler çıkdığında o araçları süren pilotlar bile bu yeteneği gösterebilirmi muamma.. sonuçda adamlar orda kukalar olduğunu bilerek gidiyorlar.. bilmeden karşılarına aniden bir şey çıksa tepkileri arabada aynı olurmu sanmıyorum..

tylan
23-09-2017, 00:57
bu geyik testleri güzel hoşta. Gerçek hayatta bence işe yaramıyor, en azından bende yaramıyor. Seneler önce 120 km hızla giderken onume koyun çıktı hiç direksiyon kıramadım ışık görmüş tavşan gibi kaldım hız bıle kesemedım dogru dürüst. kafadan vurdum kaputtan tavana kadar göçtü araba.on cam tuz buz oldu camı söküp devam ettim :) Hoş iyiki kırmadım direksiyonu altımdakı araba hyundai era dı kaç takla atardım kım bılır.

lethaldoze
23-09-2017, 19:29
Yeni araçlarda da esp var diye heptenmi boşlamışlar yol tutuşu.
2017 megane sedan kullandım 3-5 bin km. 30-40 km hiz le bile sadece gazı bırakarak el freni çekmiş gibi kopuyor arka. zart diye esp girip çok rahatsız bi yavaşlatma yapıyor.
2017 focus sedan 3-5 bin oldu hala devam. Aynı şeyler gecerli. Belki belli belirsiz megane den iyi. esp olmasına ramen hiç viraj vs de güven vermiyor ve 2005 esp olmayan cordoba ile milim kaymadan cok daha hızli giriyordum virajlara ve sağ sol cekmelerde.

Yenilerle bi sağ sol cekim diyemiyorsın. kafa ayrı arka ayrı gidiyor bide zart esp girince saçma sapan tepkiler vs.
Acaba banamı öyle geliyor.

Ama esp harika bi sistem o ayrı. ww grubunda bu sıkıntıyı yaşamadım. 2015 amarok ile (4*2) 35 bin km yaptım. yeni focus ve meganeden cok daha güven veriyordu yl tutuşda.

Mehmetmert
29-09-2017, 17:12
Bu testi ben anlamadım cidden :D Civic bundandamı iyi şimdi :D Golfle aynı hızdamı yani :D :D
Mercedes-AMG GT C Roadster 2017 - Maniobra de esquiva (moose test) y eslalon | km77.com - YouTube (https://www.youtube.com/watch?v=96zG-eszJaM)

https://www.youtube.com/watch?v=96zG-eszJaM

MetalliHead
30-09-2017, 01:38
bipper ve nemo'nun testleri efsane :D


https://www.youtube.com/watch?v=3Ir-y2oPXbA

KemalHDH
16-04-2018, 20:06
Biri şu Daciaya söylesin, kukaların devrilmemesi lazım bunlar tam tersini anlamış galiba adam ne kadar varsa sildi süpürdü la.


https://www.youtube.com/watch?v=W-OJ1iSOmqM

MetalliHead
16-04-2018, 20:11
https://www.youtube.com/watch?v=VQ_zs1qrENk


Arteon 4 çeker haliyle saçmalamış

VTec_king
17-04-2018, 11:16
geyik testi geyiğe dönmüş :), amaç an direksyon hareketinde arabanın en iyi şekilde toplaması,hızlı araç yavaş araç fark etmeden,profesyöneller çözememiş biz nasıl çözücez,en iyi araba keyifle bindiğim araba bu kadar net.

Emrecan-R
17-04-2018, 11:20
Biri şu Daciaya söylesin, kukaların devrilmemesi lazım bunlar tam tersini anlamış galiba adam ne kadar varsa sildi süpürdü la.


https://www.youtube.com/watch?v=W-OJ1iSOmqM

hastayım bu arabanın tekerinin yerden kesilmesine içinde arkada oturuyorsan acayip eğlenceli :D

Octane
18-04-2018, 00:54
geyik testinde fransızlara saygı duyulmalı. Citroen xantia active, laguna gt gibi abuk subuk saçma sapan araçlara sahipler.
Megane 2 rs ile mesela normal gidemiyorsun. Tren gibi olduğu için sürekli sağa sola savurup duruyorum. Şu eski raylı elektrikli arabalar vardı ya rayda giderdi(slot car), aynı öyle dönüyor. Çok eğlenceli.
Burada clio symbol, pejo 301, fluence, celyse gibi saçma sapan sağa sola verilmelik araçlara bakıp tüm markaları kötülememek lazım. Mesela fluence ile megane 3'ün hiç bir alakası yok. Symbol ile clionun daha da alakası yok.

Low-Rider
18-04-2018, 10:39
geyik testinde fransızlara saygı duyulmalı. Citroen xantia active, laguna gt gibi abuk subuk saçma sapan araçlara sahipler.
Megane 2 rs ile mesela normal gidemiyorsun. Tren gibi olduğu için sürekli sağa sola savurup duruyorum. Şu eski raylı elektrikli arabalar vardı ya rayda giderdi(slot car), aynı öyle dönüyor. Çok eğlenceli.
Burada clio symbol, pejo 301, fluence, celyse gibi saçma sapan sağa sola verilmelik araçlara bakıp tüm markaları kötülememek lazım. Mesela fluence ile megane 3'ün hiç bir alakası yok. Symbol ile clionun daha da alakası yok.

Bizim millete farketmez ki, ne kadar iyi yol tutarsa tutsun ne kadar iyi donanımı olursa olsun, daha az paraya daha fazla şey sunsun gün sonunda "fransız yeaaa" diyen bir kitle var.