Orijinalini görmek için tıklayınız : Çift kütleli volanttan tek kütleli volanta geçiş
rain man
28-09-2017, 07:39
Herkese selam.
Stage 3 baskı balataya dayanamayıp ömrünü bitirdiğini düşündüğümüz volant (umarım sadece volanttır, rölantide iken tıkır tıkır ses geliyor ancak debriyaja basınca geçiyor) için kullandığım araçta yurtdışında dmf'den smf'ye dönüş projeleri hep sonuç vermiş ve memnun kalmışlar. Kimi yerde okuduğumda zararlarının çok fazla olabileceği direk krankta soruna yol açabileceği yazılmış. Bu işin hakkı nedir nasıl yapılır? Konfordan ödün vermeden tek kütleli volant sistemine dönüş mümkün müdür?
Araç alfa romeo 147 1.9 jtd.
Üzerindeki volant herhalde 20 bin km kadar ancak vardır :)
kalipson
28-09-2017, 08:27
Herkese selam.
Stage 3 baskı balataya dayanamayıp ömrünü bitirdiğini düşündüğümüz volant (umarım sadece volanttır, rölantide iken tıkır tıkır ses geliyor ancak debriyaja basınca geçiyor) için kullandığım araçta yurtdışında dmf'den smf'ye dönüş projeleri hep sonuç vermiş ve memnun kalmışlar. Kimi yerde okuduğumda zararlarının çok fazla olabileceği direk krankta soruna yol açabileceği yazılmış. Bu işin hakkı nedir nasıl yapılır? Konfordan ödün vermeden tek kütleli volant sistemine dönüş mümkün müdür?
Araç alfa romeo 147 1.9 jtd.
Üzerindeki volant herhalde 20 bin km kadar ancak vardır :)
Krank hikayesi benim de ilgimi çekti. Takip ediyorum. Megane RS'lerde de sık sık tercih edilen bi ekipman; bu tek kütleli volan. İlk çalıştırmadaki ince bir sürtme sesi hariç herhangi bi handikap duymamıştım. Krank hikayesi doğruysa vah vah
rain man
28-09-2017, 08:34
Evet bir kaç yerde okudum. Yani sonuçta yanlış ayarlanması durumunda sanırım olabilecek bir hadise. Aramızda uygulayan tecrübeli arkadaşlar varsa uzun dönem sonuçlarını merak ediyorum. Zira böyle bir risk varsa dmf'e devam :)
kalipson
28-09-2017, 08:43
Evet bir kaç yerde okudum. Yani sonuçta yanlış ayarlanması durumunda sanırım olabilecek bir hadise. Aramızda uygulayan tecrübeli arkadaşlar varsa uzun dönem sonuçlarını merak ediyorum. Zira böyle bir risk varsa dmf'e devam :)
Ayarlanmasıyla ya da montajıyla alakalı bi durumsa basit bi hadise olarak görülebilir. İşin ehline teslim edilirse bi sıkıntı olmaz diye düşünüyorum.
Ama her halükarda, ileriye dönük bi handikapı varsa sıkıntı.
Focusta mecbur kalıp connect volanı taktık usta tavsiyesi üzerine onlar tek ağırlıklı. Araç hafif volan misali (aslı da o) baya serileşmişti. Ancak rolantide duyduğunuz çin çin çin sesi lök lök demeye başlıyor. Eski dizele dönüyor nerdeyse
rain man
29-09-2017, 08:44
Focusta mecbur kalıp connect volanı taktık usta tavsiyesi üzerine onlar tek ağırlıklı. Araç hafif volan misali (aslı da o) baya serileşmişti. Ancak rolantide duyduğunuz çin çin çin sesi lök lök demeye başlıyor. Eski dizele dönüyor nerdeyse
Mesaj için teşekkürler.
Şu an ses yapıyor diye bu işlemi yapıyorum. Oynar Volant ile bu işi yaptık ancak 4 ay içinde böyle oldu. Ki çok trafiğe de giren biri değilim. İndirilmeden bir şey yapılmıyor, kısmetse pazartesi ankarada olucam artık duruma göre bakacağız. O süreye kadar oynar'dan sabite geçen varsa yorum olarak duymak isterim.
kalipson
29-09-2017, 08:52
Yabancı forumlara da bakın isterseniz. Onlarda genelde daha objektif yorumlar oluyor. Biz de kimse yoğurdum ekşi demek istemediğinden bazen yapılan uygulamaların handikapları dile getirilmiyor ya da dile getirilmek istenmiyor. Yabancılarda durum farklı. Adam çatır çatır neyi var neyi yok söylüyor.
Oralardan da bi bakın isterseniz yorumlara
63owen63 geçti Polo tdi da
tunerviper
29-09-2017, 14:27
twin spark ya da fiat coupe 20v volantları uyabilir diye biliyorum. Krankta sorun baskı ve balatadan kaynaklı olabilir. Bazı arkadaşlar kenar yatak problemi yaşadı balatadan dolayı.
rain man
29-09-2017, 14:50
kalipson abi zaten tecrübe ederek veya yerli ustalardan duyduğum bir durum değil. Yurtdışı forumları da takip ediyorum iletişim halinde oluyorum orada kimi uygulayıcı sorunsuzca kullandığını belirtiyor. Birebir konuyu oraya açmadım ama açacağım bu akşam.
levent bilmiyordum mehmet abiye sorup fikrini alayım madem :)
tunerviper onlarda sabit Volant mi var? Dayanıklı ve birebir uyumlu olur mu peki? Krank veya motora sorun oluşturma riski düşündürücü.
tunerviper
30-09-2017, 23:27
tunerviper onlarda sabit Volant mi var? Dayanıklı ve birebir uyumlu olur mu peki? Krank veya motora sorun oluşturma riski düşündürücü.
Evet sabit volan ts ye jtd volanı uyuyor diyorlar onun için söyledim. Bence bir bak sıkıntı olacağını sanmıyorum. alfa 2.0 ts krankı ile doblo 1.9 jtd krankı aynı. Çoğu kişi doblo krank kullanıyor motor toplarken.
Seyfettin777
01-10-2017, 00:05
Ben Doblo'da değişmiştim, o da 8v 1.9 Jtd motorluydu.
Değişirken araştırdım, tek kütleli volanın eksisi sarsıntıyı arttırmasıymış, motor-şanzıman kulakları hızlı yıpranır dediler.İnternette araştırdığımda belli kilometreyi geçmiş motorlarda kranka zarar veriyormuş, uzun dönem içerisinde her türlü araca zararı oluyor kaçarı yok fakat motorun ne kadar genç olduğuna göre bu zaman değişiyor.
Tek kütleli volan daha hafif olduğu için aracın gaz tepkileri iyileşiyormuş, hissedilen torkta da ufak bir iyileşme oluyor diyorlar.Doblo'larda 90 bin gibi volanın ömrü doluyor ama sizin araç stock olmadığı için bilemiyorum tabi.Ben maceraya girmemek için çift kütleliden devam etmiştim.
rain man
01-10-2017, 00:15
Evet baktım abi kombinasyon şu şekilde yapılmış hep:
Gta baskı balata + 20v fiat turbo ya da ts volantı şeklinde yapmışlar.
Kısmetse pazartesi çok sürpriz bir şeyle karşılaşmazsak (inşallah) bu fikirleri değerlendirmek gerekecek.
rain man
01-10-2017, 00:20
Evet sabit volan ts ye jtd volanı uyuyor diyorlar onun için söyledim. Bence bir bak sıkıntı olacağını sanmıyorum. alfa 2.0 ts krankı ile doblo 1.9 jtd krankı aynı. Çoğu kişi doblo krank kullanıyor motor toplarken.
Evet baktım abi kombinasyon şu şekilde yapılmış hep:
Gta baskı balata + 20v fiat turbo ya da ts volantı şeklinde yapmışlar.
Kısmetse pazartesi çok sürpriz bir şeyle karşılaşmazsak (inşallah) bu fikirleri değerlendirmek gerekecek.
Ben Doblo'da değişmiştim, o da 8v 1.9 Jtd motorluydu.
Değişirken araştırdım, tek kütleli volanın eksisi sarsıntıyı arttırmasıymış, motor-şanzıman kulakları hızlı yıpranır dediler.İnternette araştırdığımda belli kilometreyi geçmiş motorlarda kranka zarar veriyormuş, uzun dönem içerisinde her türlü araca zararı oluyor kaçarı yok fakat motorun ne kadar genç olduğuna göre bu zaman değişiyor.
Tek kütleli volan daha hafif olduğu için aracın gaz tepkileri iyileşiyormuş, hissedilen torkta da ufak bir iyileşme oluyor diyorlar.Doblo'larda 90 bin gibi volanın ömrü doluyor ama sizin araç stock olmadığı için bilemiyorum tabi.Ben maceraya girmemek için çift kütleliden devam etmiştim.
Evet titreşimlerin arttığını yazmış kimi kullanıcı. Halihazırda zaten kalkışta titreşim vs var. İşin custom'luğunun ne kadar sürede zarar vereceği ortada olmadığı için çekiniyorum. Şimdi daha dayanıklı olsun diye sabite çevirirken kranka hasar verme riski okuduğum bir kaç yerde de çıkınca bi çekindim. Ne kadar daha yeni olursa olsun günlük kullandığım araçta alacağım risk değil.
tunerviper
01-10-2017, 01:31
Evet baktım abi kombinasyon şu şekilde yapılmış hep:
Gta baskı balata + 20v fiat turbo ya da ts volantı şeklinde yapmışlar.
Kısmetse pazartesi çok sürpriz bir şeyle karşılaşmazsak (inşallah) bu fikirleri değerlendirmek gerekecek.
Ben de 6 ileri şanjıman takıyorum o yüzden araştırdım. bendeki 2.0 ts volan 2.5 v6 baskı balata şeklinde. sen de bu kombinasyon olur.
Evet bir kaç yerde okudum. Yani sonuçta yanlış ayarlanması durumunda sanırım olabilecek bir hadise. Aramızda uygulayan tecrübeli arkadaşlar varsa uzun dönem sonuçlarını merak ediyorum. Zira böyle bir risk varsa dmf'e devam :)
merhaba, 2010 corsa d 1.3 cdti aracın 107.000 den itibaren hissedilir volant sesi yapmaya başladı. Ustam boyle git ses çekilmez hale gelince değiştir is dedi. Nihayet 2 hafta önce 127.000 Km de baskı balatadan da ses gelmeye başladı(hizli kalkış yapınca kavrama sorunu ve ses). Ustama gittim ve söküp bana telefon edeceğini söyledi. Tabi öncesinde ben piyasadan set fiyatlarını aldım ve kendisine aktardım (oynar volant set:2500, sabit volant set:800) işçilik 400 aldı. Şanzımanı indirince aradı beni: sabite çevirmemi tavsiye etti. Nitekim cevirdik. Değişiklikler: öncelikle motordan gelen sesler kesildi. Rölantide titreme bitti. Debriyaj oldukça yumuşak. Dezavantajı var midir? Ustam bana bir taksici gibi değil de nazik kullandığım surece sarsıntı yapamayacağımı ve zarar veremeyeceğini söyledi. Kullanıma dönersek: 1. Vites kalkışta problem yok, silkelemeden kalkıyor. 2. Vitese geçişte debriyajı yumuşak birakirsan (ki henüz tam alışamadım) geçiş yine yumuşak oluyor. Aksi halde baskı balata yayların daha sert olduğunu hissettirecek şekilde tıkırtı duyuyorum. Üst viteslerde zaten sıkıntı çıkarmıyor. Peki dezavantaj var mı? Tabi ki var: oynar volant üzerindeki yaylar daha esnek ve konforlu. Vites geçişlerinde, ayağımı gazdan çektiğinde, kalkışta gayet konforlu oynar volant. Fakat 100.000 Km de bir bozulması ve set olarak değiştirilmek zorunda olması, sabit volant gore pahalı olması beni bu çözüme itti. Sabit takınca arabamı ses bakımından daha konforlu sürüyorum. Daha diri bir araba ve sallantısız bir rölanti mümkün sabit ile. İleride bir zararını görürsem buraya yazarım yine. Simdilik memnunum ve nazik kullanıcılara önerebilirim sabit volant geçişi. (Bu arada ustamız Ali DÜNDAR ,Sultanbeyli sanayii)
Eskiden oynar volan mı vardı ? Sabite geçin gitsin. Sevmediğim otomobil icatlarından birisidir dual mass flywheel.
rain man
22-11-2018, 21:41
Sabit volanta geçmekten yana sıkıntım yoktu da custom işlerden doğan sorunlarla uğraşmaktan sıkıldım. Bu sefer yakın da olsam yaşadığım şehirde güvenilir ustam hala yok. Bu işleri yapmak yaptırmak için il dışına gitmek arabayı bırakmak gelmek ve hallettirmek hep bi karın ağrısına dönüşüyor.
2 yıldır tepe tepe kullandigim bronz kevlar baskı balatayı kullanım zorluğundan ötürü yıkamaya, bakıma, güvendiğim birine dahi bırakamıyordum. Sadece sanayi işi bronz çaktıran bmwlerin dahi benim yanimda stok gibi kaldigi konforsuzluga ragmen üreticisi dahi yaptığı maldaki soruna "ya işte spor bi baskı balata bu Veyselcim herkes kullanamaz" deyince verdiğim parayı çöpe attım stage 1e döndüm.
Yerimde başka biri olsa, abi sen minör bi titreşim olur ona da alisirsin dedin, yapıldıktan sonra direksiyona geçince şaştın kendi ustana göstersin kullandıkça azalacak dedin. Bi de 2 yıl sonra dalga geçer gibi şikayet eden adama herkes kullanamaz diyorsan aslında çöpe attigim 2500 tlyi isim vere vere almam lazım da sanırım fazla iyi niyetliyim.
En azından şu an kafam rahat. Stok konforunda stage 1 baskı balata. Magirus kullanıyormuş alışkanlığı kar kaldı sadece... :)
ghibli06
22-11-2018, 21:57
Sabit volanta geçmekten yana sıkıntım yoktu da custom işlerden doğan sorunlarla uğraşmaktan sıkıldım. Bu sefer yakın da olsam yaşadığım şehirde güvenilir ustam hala yok. Bu işleri yapmak yaptırmak için il dışına gitmek arabayı bırakmak gelmek ve hallettirmek hep bi karın ağrısına dönüşüyor.
2 yıldır tepe tepe kullandigim bronz kevlar baskı balatayı kullanım zorluğundan ötürü yıkamaya, bakıma, güvendiğim birine dahi bırakamıyordum. Sadece sanayi işi bronz çaktıran bmwlerin dahi benim yanimda stok gibi kaldigi konforsuzluga ragmen üreticisi dahi yaptığı maldaki soruna "ya işte spor bi baskı balata bu Veyselcim herkes kullanamaz" deyince verdiğim parayı çöpe attım stage 1e döndüm.
Yerimde başka biri olsa, abi sen minör bi titreşim olur ona da alisirsin dedin, yapıldıktan sonra direksiyona geçince şaştın kendi ustana göstersin kullandıkça azalacak dedin. Bi de 2 yıl sonra dalga geçer gibi şikayet eden adama herkes kullanamaz diyorsan aslında çöpe attigim 2500 tlyi isim vere vere almam lazım da sanırım fazla iyi niyetliyim.
En azından şu an kafam rahat. Stok konforunda stage 1 baskı balata. Magirus kullanıyormuş alışkanlığı kar kaldı sadece... :)
aslında olay şu, aile arabası, ortak kullanılan vs stok binmeye devam edeceksin... ben F30 a çivi bile çakmadım :)
rain man
22-11-2018, 22:07
aslında olay şu, aile arabası, ortak kullanılan vs stok binmeye devam edeceksin... ben F30 a çivi bile çakmadım :)
Her şeyi bir arada yürütmeye çalışırsan bir şeyler çıkar tabi :) Ona şüphe yok haklısın abi.
Benim derdim, gel abicim yaparız deyip 800 km yol gidip kalıp yaptırdığım işten istediğim sonucu alamamış olmak. Yoksa günlük kullandığımı bile bile takmak istediğim malzemeyi test etme imkanım da olmadığından, kardeş sana bu gitmez var gel stage 1 tak, yoksa üzülürsün dense eyvallah der paramı da keyfimi de çöpe atmamış olurum :) Kaldı ki ben o malı o şekilde kullanırken bile "aaa yapamamış" diyenlere dahi ya işte yaptı ama lanet olası italyanlar diye konuyu kapatırım. Sadece bu soruna böyle yaklaşılmış olması üzdü.
Neyse özetle, custom iş yaptıracaksanız bir değil dört beş kez düşünmek lazım :) Bunları yaşayarak öğreniyoruz tabi.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.