Orijinalini görmek için tıklayınız : Bmw e61 Focal
Arkadaşlar bu sistem Bmw e61 e sorunsuz olurmu? Eger olursa sizce nasıldır?
FOKAL Komple Takım BMW 520 E60 Kasa Uyumlu SON HAFTA
İlan No: 480413469
sahibinden.com - Satılık, Kiralık, 2.El, Emlak, Oto, Araba, Alışveriş, Hizmet, Kariyer, İş İlanları, Bilgisayar, Cep Telefonu, Tekne, Motosiklet, İş Makinesi fiyatları - ilan ve alışverişte ilk adres (http://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-otomotiv-ekipmanlari-ses-goruntu-sistemleri-fokal-komple-takim-bmw-520-e60-kasa-uyumlu-son-hafta-480413469/detay)
Düzgünse bi itelemesi yoksa kaçırma. Fiyat çok iyi. Ama E61'e olur mu bilmiyorum. Servis bilir.
Polyglass serisi cok super falan degil ama stok halinden oteye tasir.
165 VR3 one, 100 VRS arkaya kullaniliyor diye anliyorum.
amp ile birlikte harika fiyat.
Polyglass serisi cok super falan degil ama stok halinden oteye tasir.
165 VR3 one, 100 VRS arkaya kullaniliyor diye anliyorum.
amp ile birlikte harika fiyat.
Kardeşim çok sağol.Tanıdıgım kadarıyla elektronik bilgin çok üst seviyede. Bu sistem plug&play bir sistem değil ama bütün söktügü kablolar ile birlikte veriyor. Sence bu alınıp iyi bir elektronikçide hali hazırda sistem yapılırken başka ne gibi eklemeler yapılabilir? Bi ara vaktin olduğunda,aydınlatırsan sevinirim.Bu arada araca F10 nbt ekran içinde anlaştım. Hepsi bir arada olsun istiyorum.
Kardeşim çok sağol.Tanıdıgım kadarıyla elektronik bilgin çok üst seviyede.
:) yok degil. ama bir laf var ki cok gecerli: koyunun olmadığı yerde keçi abdurrahman çelebi. herhalde anlatabildim.
Bu sistem plug&play bir sistem değil ama bütün söktügü kablolar ile birlikte veriyor. Sence bu alınıp iyi bir elektronikçide hali hazırda sistem yapılırken başka ne gibi eklemeler yapılabilir?
hangi sehirde yaptiracaksin? kurulumla ilgili hemen herkes sorun yasiyor. duzgun dukkan neredeyse kalmadi. isinin ehli bir yer bulamiyorsan adim adim ilerleyip once bu kiti basarili bir sekilde taktirmani oneririm.
- sisteme subwoofer eklenmesi gerekir. ancak E60/61 gibi modeller icin bazilari bagaj izolasyonunun cok iyi oldugunu, bu nedenle subw'in iyi duyulamadigini yazmisti. bu tip olaylarin hepsi dinleyerek anlasilir, bu nedenle yapilan yorum dogru mu yanlis mi bilemiyorum. E60/61'le ugrasmis birisi belki yorum yazar.
- sinyal isleme yaptirilabilir. on hoparlorler + subwoofer kullanilacak sekilde 4-way ses sistemi hedefleyebilir, DSP ile ses kalitesini ciddi sekilde ileri goturebilirsin. ancak DSP'nin ayarlanmasi sart. TR'de DSP ayarini yapacak bir yer bulman gerekiyor.
- arabanin teybini kullanmak yerine (teyp gorevi gorecek) 2. bir sistem kullanilabilir (mesela Audison bit Play HD, ancak baska urunler de vardir diye tahmin ederim). bu cozum orijinal teyp problemini kokunden cozuyor. sistemi telefon ile kontrol ediyorsun (sarki secimi ve play/pause/stop/next vs.). elektronik kalitesi ise stok teypten oldukca ileride. ayrica (bazi arabalarda mecburen kullanilan) deck convertor gibi sinyal kalitesini dusuren uygulamalara gerek kalmiyor.
Bi ara vaktin olduğunda,aydınlatırsan sevinirim.Bu arada araca F10 nbt ekran içinde anlaştım. Hepsi bir arada olsun istiyorum.
ekran konusunda maalesef bir bilgim yok. ancak hepsi bir arada olsun istegine dikkat et :), dukkanlardan agzi yanan sayisiz insan mevcut. adim adim gidersen sorun olasiligini azaltirsin.
Görüştüğüm Kişiler bu firma.Sistem herşeyi ile uyarlanıyor,fakat şu an yaptıkları e60 m5 te 1 tane rakam sorunu yaşıyorlarmış ( 1 e dokunuyorsunuz. 8 tuşu basıyor gibi ) Onu düzeltmeye çalışıyorlar.
Bmw E60 5 Serisi Nbt Donanımı Mert Oto Elektronikten..
İlan No: 398830624
sahibinden.com - Satılık, Kiralık, 2.El, Emlak, Oto, Araba, Alışveriş, Hizmet, Kariyer, İş İlanları, Bilgisayar, Cep Telefonu, Tekne, Motosiklet, İş Makinesi fiyatları - ilan ve alışverişte ilk adres (http://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-otomotiv-ekipmanlari-ses-goruntu-sistemleri-bmw-e60-5-serisi-nbt-donanimi-mert-oto-elektronikten-398830624/detay)
NBT ve firma konusunda bilgim yok.
burada bence dikkat edilecek tek nokta bu aldıklarını hem montajını yapacak hemde ayarını yapacak + 1 2 parcan eksik(sub dsp vs.) hem bu 2 noktada teknik tecrubesi olan 1 nokta olan son kalan parcaların tavsiyesi ve tedarigi konusunda İNSAN EVLADI bulmak! bence tabiki.. ha bulursan oyle bır ınsan turkıyede banada mutlaka haber verın :)
turboman
30-09-2017, 09:49
İlandaki parçalar Uyumlu Yazmış ama koltuk altına takılan bass için işlem yapılması gerek diğer 10 cm olanlar kapıya oluyor ancak e60 ın sistemi e90 ve f30 unki ile aynı sadece teyp ekran kısmı farklı yani bu fiyatı verip alacağın ses için değmez 2 takım mid ve 1 adet anfi sonuçta dijital işlemci olmadan öyle kaliteli ses olmaz sadece orjinalden iyi bi ses alırsın. Bağaja bass koysan da arka koltuk ve cam altı sac olduğu için taktığın basın 3 te 1 ini hissediyorsun
Phantom bu konularda oldukça iyidir. Yapilabilecekleri yazmış, bit play hd sizin durum için oldukça mantıklı gorunuyor. Focallerin oem hoparlorlerden iyi olduğu aşikar phantomun da dediği gibi. Ana uniteye müdahale edilmeden sadece focallerle iyilesme kendini daha az belli eder. Dogru ve kaliteli sinyal gecelecek ki focal de çalsin. Focal hoparlörleri ben begendim ama Srx 5le dinlemedim ancak focal ile audisonun uyumlu olduğunu duyuyoruz ne kadar doğrudur bilmem.
Bunların hepsi çözülür de montajcı sıkıntılı hele hele işlemci falan ayarlari yapilacaksa iş iyice zor. Ben artik Tr de montajcilarin hakkıyla dsp ayarı falan yapabileceğine inanamaz hale geldim. Birçoğunun birak ayarlamayı Dsp nin ne olduğunu bile dogru açıklayabileceğini sanmiyorum. "Abi bu paralara dsp almanın ne mantığı var onun yapacağı ayari kendinde yaparsın" diyen adam gördüm. ( izmirde de tavsiye edilen bi montajcı :) ) Bu işin egitimini alabileceğim bir yer olsa kendi montajimi hiç dusunmez kendim yapardım. O zaman bu is cok daha keyifli olurdu. isin montaj kismi adamin gerçekten tadini tuzunu kaçırıyor.
Sistemde yapilacak iyilestirmeleri kafada netlestirip parcalari alip montajciya gitmek faydalı olur. Saçmalayanini cok gördüm de aklibasinda bir tavsiyede bulunanını hiç görmedim. :) Elindeki malı iteleyebilmek icin senin götürdüğün malzemeyi bilerek hatalı bağlayan adam var.
Drive Fast
03-10-2017, 02:02
Benim bu konuda hic bilgim yok ama bir şeyi merak ettim, simdi satilan kit koltuk alti subwoofer içeriyor ama bazi yorumlarda subwoofer eksiginiz var denmiş koltuk altindaki wooferlar işe yaramiyormu
Benim bu konuda hic bilgim yok ama bir şeyi merak ettim, simdi satilan kit koltuk alti subwoofer içeriyor ama bazi yorumlarda subwoofer eksiginiz var denmiş koltuk altindaki wooferlar işe yaramiyormu
satılan ürünü arkadaş kendisi kit olarak adlandırmış aslında bmw için özel bir kit olmaktansa standart bir 3 yol sistem o ve güncel bmwlere uyduğu için kit denilmiş ama değil.
bu sistemdeki 16cmlik hoparlör koltuk altı olarak adlandırılan subwoofer değil midbass hoparlörüdür yani hem aynı görevi görmezler hem orada sağlıklı çalışmaz çünkü 30lt isteyen bir midbassken bu hoparlör aracın koltuk altında maksimum 3-4ltlik alan var yani boğulur.
orada sağlıklı çalışmaz çünkü 30lt isteyen bir midbassken bu hoparlör aracın koltuk altında maksimum 3-4ltlik alan var yani boğulur.
yarbay abim
30L dersen subw aleminin hacimlerine girmis oluyorsun. soyle bir tablo var, genel siniflandirma icin (hersey Hz);
bass
sub bass 31 to 62 (and lower)
mid bass 62 to 125
upper bass 125 to 250
midrange
lower midrange 250 to 500
mid midrange 500 to 1K
upper midrange 1K to 2K
treble
lower treble 2K to 4K
mid treble 4K to 8K
upper treble 8K to 16K (and higher)
saglamasini yapmak istersen kucuk bookshelf hoparlorlere bak. 5-10L hacim ile 50Hz'e inmek icin tasarlanirlar.
koltuk altindaki driver ile ~150Hz'e kadar falan inersen (F-3dB) az bir hacim yeterli olur. ama sadece hacmin yeterli gelmesi duzgun duyulacagi anlamina gelmez.
usta diliyle "rannnnndimannnnn alamazzzsinnnnn"
:heyoo:
bu arada BMW'de koltuk alti midbass driver uygulamasini bilmiyordum,
buradaki konulardan ogrendim,
daha once hic dinlemedim boyle bir sistem,
olur mu, nasil, yeterli mi, uyduruk mu, kendime dair bir degerlendirmem yok.
Nightfish
03-10-2017, 07:54
Mert Elektronik'de şu an bir arkadaşımın E61'i yapılıyor. Ona sordurayım. Bizim araca da orijinal individual ses sistemi + NBT yapıyorlar şu anda.
arkadaşlar buda benim şahsi tavsiyelerim.
1) eğer aracınız bmw ise ve para sorun değil ise Gladen ürünlerine yönelmenizi tavsiye ederim, direk hoparlör kiti + iyi bir dspli anfi iş görür
2) eğer aracınız bmw ama garantisi sizde korkmak için neden yoksa (ki inanın yok!!) aşağıdaki adımları aşağıdaki sebeblerden dolayı yapardım
A) teybi single din yada double din olsun bir alpine,clarion,pioneer teyp ile değiştirirdim, bu işin en kritik noktalarından birisi çünkü sinyali çeviren,üreten,paylaşan kısım ne kadar temiz ise amfi okadar temiz sinyali paylaşacaktr.
kimi araçta yok navigasyon yok kontrol sistemi var denilecek , bunu koruyarak monte edilen birçok teyp örneği var, kimi araçlarda hakkikatden mecbur fabrika teybi kullanılacak onlardada dsp denilen ses işlemcisi alınması iyi olur.
B) kapı kartı dedğiniz marka model ve yılına göre araç bir 7 olmadığı sürece iyi aranırsa 300-400tlye bulunuyorki bu bahsetiğim F30 için vede sağ sol.
kapı kartı eğer ses sistemcisi + döşemeciye verilir ise aldığınız hoparlörlerin spekleri göz önünde bulundurularak spesifik litresine uygun (hava) kapalı kabin + kasnak yapılır ve 16cmlik ceplik yapılır.
mesela konuda bahsi geçen birkaç e60-e61 vede z kasa örnekleri
https://5series.net/forums/members/subterfuse-1125-albums-subterfuse-101-picture-hertz-mille-mlk2-system-speakers-installed-passenger-door-17923.jpg
http://simplicity.elitecaraudio.org/5255.JPG
http://simplicity.elitecaraudio.org/5257.JPG
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSlouY6CqeZTBCpSTBqqDvKsO_sHkfVd CNQg494Cdmlw8CiFHstOw
http://e89.zpost.com/forums/attachment.php?attachmentid=771021&d=1351206975
http://e89.zpost.com/forums/attachment.php?attachmentid=771022&d=1351206975
bunlar yapılır yarın aracı satarken söktüğünüz orijinal kapı kartı tekrar yerine takılır oldu bitti, getirisimi ne? inanın çok ama çok daha iyi midbass, subbass, midrange uyumu, çok daha dar frekans boşlukları.
bmwdeki orijinal koltuk altı ne 50hz çalabiliyor ne 150hz, 10cm mid ise 400hz aşağısında çöp buda 100-400hz arası yok varsada rezil demekki kulağın çok hassas olduğu bir alan bu.
C) bir arkadaşında belirtiği gibi bmwlerin çoğunda subbassı araç içine almak çok ama çok zor bunda ya büyük bir alan kaplayacak büyükte güç isteyen kaliteli subwoofer alacaksınız yada yolcu kabininde gizli saklı bir subwoofer yapacaz.
google amcamda passenger footwell subwoofer diyin birkaç örneklere bakın, siz ister açık, ister ızgarasıyla hatta ister oldukça gizli üzeri ince halı kaplı yaptırabilirsiniz,alacağınız kaliteli vede az litre (hava) isteyen küçük kabinde iş gören 20cm-25cm yeterli olacaktır bununla beraber hem çok iyi bass üretecek hemde sahne çok iyi olacaktır.
bu adımlar zahmetli gibi dursada kapı kartı işçilik dahil size 1000tlye patlasın, subwoofer kabini ise 300tlye, beyler gerisini (teyp,16cm komponentler,subwoofer, amfi) ikinci el alın aldığınız fiyata satarsınız kaliteli olduktan sonra.
bu arada lütfen şu artık ülkemizde klişeleşmiş audison anfilerinden çok sonuç beklemeyin,sr5 dediğiniz anfi 50rms ya, sub kanalı 160rms vede bunlar max değerleri üstelik zaten aman aman anfi üretemeyen (vrx hariç) bir firmanın en dibin dibi olduğu giriş seviyesi devasa yer kaplayan aman aman güç üretmeyen bir anfi.
damping factorü aşırı zayıf yani nesi bukadar tutuldu ülkemizde anlamadım , forumumuzda üye (isim paylaşmama onay verirse paylaşırım) bir arkadaşımız audison lrx'dense 20 yıllık 250tllik pioneer'den daha iyi randıman almışki katılıyorum bende hiç beğenmedim o paralara çok daha iyi anfiler var hemde yanına yaklaşılmayacak kalite farkıyla.
bu arada BMW'de koltuk alti midbass driver uygulamasini bilmiyordum,
buradaki konulardan ogrendim,
daha once hic dinlemedim boyle bir sistem,
olur mu, nasil, yeterli mi, uyduruk mu, kendime dair bir degerlendirmem yok.
abi deneyen firmaların resimlerini paylaşabilirim, 3 firma var deneyen hatta büyük ihtimal birbirinden gaz alan, 3üde o yıllardan sonra bir tekrarını daha yapmamış şu an yapmıyorsa vardır sebebi :)
benim kendi değerlendirmem BERBATT!! :)
yarbay abim
30L dersen subw aleminin hacimlerine girmis oluyorsun. soyle bir tablo var, genel siniflandirma icin (hersey Hz);
bass
sub bass 31 to 62 (and lower)
mid bass 62 to 125
upper bass 125 to 250
midrange
lower midrange 250 to 500
mid midrange 500 to 1K
upper midrange 1K to 2K
treble
lower treble 2K to 4K
mid treble 4K to 8K
upper treble 8K to 16K (and higher)
saglamasini yapmak istersen kucuk bookshelf hoparlorlere bak. 5-10L hacim ile 50Hz'e inmek icin tasarlanirlar.
koltuk altindaki driver ile ~150Hz'e kadar falan inersen (F-3dB) az bir hacim yeterli olur. ama sadece hacmin yeterli gelmesi duzgun duyulacagi anlamina gelmez.
usta diliyle "rannnnndimannnnn alamazzzsinnnnn"
:heyoo:
abi 30lt istiyor net hani gram süphem yok :)
https://www.focal.com/sites/www.focal.fr/files/shared/catalog/document/fiche-technique-165vr3.pdf
abi 30lt istiyor net hani gram süphem yok :)
https://www.focal.com/sites/www.focal.fr/files/shared/catalog/document/fiche-technique-165vr3.pdf
datasheet'te suggested application kismina bak,
30L'de F-3 ---> 75Hz yazilmis
hacim ihtiyaci asagiya dogru geometrik artiyor, ayni sekilde yukari frekansa dogru geometrik kuculur. 150-200-250Hz F-3 tune edersen 30L'den daha az bir hacim ister.
zaten asagiya inmesi icin tasarlanmis bir driver olmadigi asikar, F-3 75Hz icin 30L oldukca fazla. bunu zorlamadan efendi gibi mid-to-upper bass range sinyal gondericen.
kapi karti dedigin nedir, hic duymadim daha once?
kapi kolunun altindaki haritalik driver vs. komple parca mi?
bu arada Z icin yapilan klasik gelisine vurus olmus, TS-6985 pandizot hesaabi :)
C) bir arkadaşında belirtiği gibi bmwlerin çoğunda subbassı araç içine almak çok ama çok zor bunda ya büyük bir alan kaplayacak büyükte güç isteyen kaliteli subwoofer alacaksınız yada yolcu kabininde gizli saklı bir subwoofer yapacaz.
5 kasanin bagaj hayvan gibi. oraya yakisir hayvanlikta bi subw yapilsa ses gelmez mi? SPL=guc meselesidir sonucta...
datasheet'te suggested application kismina bak,
30L'de F-3 ---> 75Hz yazilmis
hacim ihtiyaci asagiya dogru geometrik artiyor, ayni sekilde yukari frekansa dogru geometrik kuculur. 150-200-250Hz F-3 tune edersen 30L'den daha az bir hacim ister.
zaten asagiya inmesi icin tasarlanmis bir driver olmadigi asikar, F-3 75Hz icin 30L oldukca fazla. bunu zorlamadan efendi gibi mid-to-upper bass range sinyal gondericen.
abi sorun şurdan kaynaklı herkes Polyglass ve yeni seri Flax (bamboo) serisini araç için tasarlandı sanıyor harbuki bunlar aslında aşırı hacim isteyen home audio hifi ürünleri ve neredeyse sıfır revizyon ile araç kitleri olarak satıldı/satılıyor.
maalesef gerçektende şok ama 75hz f3 için 30lt istiyor aynı dediğim gibi eee kimse kusura bakmasın ama binlerce tl verecem tweeter + 10cm midrange olacak ona eşlik eden hayvanat (çok derin) bir midwoofer olacak oda 75hzda zar zor 30lt ile çalacak.
benim helixler 10ltde 68hz ve sıfırı 1000tl üstelik 2 yol ve en ufak zorlanma yok F/P anlamında bence rakipsiz.
kapi karti dedigin nedir, hic duymadim daha once?
kapi kolunun altindaki haritalik driver vs. komple parca mi?
bu arada Z icin yapilan klasik gelisine vurus olmus, TS-6985 pandizot hesaabi :)
abi otomotiv dünyasında yada ses sistemleri dünyasında araçların kapısının iç tarafa bakan plastik aksamın tamamına kapı kartı denilir, kimisi yada işi bilmeyenler döşeme der ama döşeme adı üstünde döşemedir kapı kartı door card kelimesinden gelme :)
görsel anlamda aşağıdaki gibi:
sahibinden.com - Satılık, Kiralık, 2.El, Emlak, Oto, Araba, Alışveriş, Hizmet, Kariyer, İş İlanları, Bilgisayar, Cep Telefonu, Tekne, Motosiklet, İş Makinesi fiyatları - ilan ve alışverişte ilk adres (https://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-otomotiv-ekipmanlari-yedek-parca-f10-sag-kapi-dosemesi-on-382609768/detay)
5 kasanin bagaj hayvan gibi. oraya yakisir hayvanlikta bi subw yapilsa ses gelmez mi? SPL=guc meselesidir sonucta...
abi sorun şuki bmwlerde spl ultra düşüyor ve iş öyle bir noktaya geliyorki artık bagaj titriyor , akü zorlanıyor, farlar kısıklaşıyor ama içerde ses seda yok :)
ha biraz mübala yapmış olabilirim ama anlıyorsundur :)
şöyle söyleyeyim ben son zamanlarda çok sayıda bmw üzerinde çalıştım yardımcı oldum ve keşke dediğim olaylardan biri bu konuda tavsiyede bulunduğum işlemleri kabul eden ve çok ama çok memnun kalan bir arkadaşımızın fotolarını çekmemiş olmam.
adam bagajda 30cm 1000rms sub ile geldi, yolcu kabinine 25cm lik jl slim koyduk 400rms (bende aynısını kullanıyorum 10tw3-d4 bambaşka teknoloji ve devrim resmen ödül aldı) ve adam şoka girdi birinde ayar neredeyse sondayken diğerinde resmen çeyrekte ve çok ama çok daha tonlu,detaylı.
abi sorun şuki bmwlerde spl ultra düşüyor ve iş öyle bir noktaya geliyorki artık bagaj titriyor , akü zorlanıyor, farlar kısıklaşıyor ama içerde ses seda yok :)
ha biraz mübala yapmış olabilirim ama anlıyorsundur :)
yok anladim
belli, level acsan da gidik calmis
dieselpower
03-10-2017, 10:58
Dun gece driven34un m3 incelemesini izledim nbt yaptirmis oda kendi aracina videonun aciklama kisminda yaptirdigi yeri paylasmis bi bakin isterseniz
Drive Fast
03-10-2017, 14:58
satılan ürünü arkadaş kendisi kit olarak adlandırmış aslında bmw için özel bir kit olmaktansa standart bir 3 yol sistem o ve güncel bmwlere uyduğu için kit denilmiş ama değil.
bu sistemdeki 16cmlik hoparlör koltuk altı olarak adlandırılan subwoofer değil midbass hoparlörüdür yani hem aynı görevi görmezler hem orada sağlıklı çalışmaz çünkü 30lt isteyen bir midbassken bu hoparlör aracın koltuk altında maksimum 3-4ltlik alan var yani boğulur.
Tesekkurler yarbay abi, simdi konuyu komple okudum 16cm midbass takilmasi gerektiği de yazilmis, ama yine anlamadigim bmw bu arabalari harman kardon veya bang olufsen li urettiginde bile kolonlarin boyutlsri ve yerleri hemen hemen ayni oluyor sadece goguse bi tane center bide arkalara ondekilerin aynisi geliyor o zaman burdan sunu anliyabilirmiyiz sifir alirken opsiyon olarak ses sistemi alsak bile çok ozenerek yapilmis bir sisteme para vermiyoruz
Merhaba, şu an benim aracım Mert Oto'da Individual Top Hi-Fi ses sistemi ve NBT uygulaması yapılıyor. Başka uygulamalar da yapılıyor ama konu dışı.
Ben orjinalci biri olduğum için yan sanayi hiç bir ürünü aracıma sokmak istemiyorum. E61 eski bir araç diyebilirsiniz ama kendimce özel bulduğum bir araç olduğu için maliyet benim açımdan ikinci planda.
Tavsiyem orjinal Logic7 veya yurtdışı imkanların varsa Individual Top Hi-Fi setini edinmendir. Orjinal her zaman orjinaldir...
m5 v10 motora 6 vites manuel takarsın uyum sorunu çıkar orijinal şanzımandan yana haklısınız derim
orijinal 16 jant yerine 19 jant takılır alt takımı yer evet orijinal derim.
ama güya orijinal olduğu için sökülen kapı kartı, kırılan klips, kesilen kablo olduktan sonra ne anladık logic 7dnin yada hifinin orijinaliğinden kaldıki kesme biçmenin kralı olsa teyp ya bu hani orijinal olmayışının tarihte ne gibi elektronik,mekanik yada aracın ömrüne zararı olmuş?
görsellik deseniz anlarımki o durumda bile yüzüne bakmayacağım logic 7 yada hifi almam gider Mosconi Extreme 201 + 130.4dsp alırım.
m5 v10 motora 6 vites manuel takarsın uyum sorunu çıkar orijinal şanzımandan yana haklısınız derim
orijinal 16 jant yerine 19 jant takılır alt takımı yer evet orijinal derim.
ama güya orijinal olduğu için sökülen kapı kartı, kırılan klips, kesilen kablo olduktan sonra ne anladık logic 7dnin yada hifinin orijinaliğinden kaldıki kesme biçmenin kralı olsa teyp ya bu hani orijinal olmayışının tarihte ne gibi elektronik,mekanik yada aracın ömrüne zararı olmuş?
görsellik deseniz anlarımki o durumda bile yüzüne bakmayacağım logic 7 yada hifi almam gider Mosconi Extreme 201 + 130.4dsp alırım.
Sonuçta arabada profesyonel dj lik yapmak veya fuarlara katılmak gibi bir niyet olmadıkça 600w L7 veya 825w Individual Hi-Fi fazla fazla yeterlidir. Kapı kartlarının sökülmesinde işçiliğin ne olduğunu bilen adam kopçaları sıfır takar sonuçta 25-30 kuruşluk plastik kopçalardan bahsediyoruz ve işi bilmeyen adam orjinal üründe kesme biçme yapan usta varsa onun ustalığını tartışmak gerekir.
Mercedes C180 aracım varken de bir sürü retrofit yapmıştım, dolayısıyla konuya aşinayım. Orjinal olan ürünü bile takmayı ve kodlamayı beceremeyen adamlar var. Halojen farı söküp orjinal bixenon farı takarken bağlantılarda kabloları kesip araya trafo çeken kabloları açıkta bırakan arıza lambası yakan merdivenaltı usta biliyorum ben. Ama bunlar hep üç kuruş fazla vermeyim diyen araç sahiplerinden kaynaklanıyor.
Orjinal üründe kesme biçme olmaz, her soket girişleri hazırdır. Sokete tesisatı hazırlar ve bağlarsın, ardından bilgisayardan kodlarsın ve biter.
Bahsettiğiniz ürün belki çok çok daha fazla kaliteli ses veren bir ürün olabilir ancak ikinci elde şahsım adına konuşuyorum özellikle elektrik işlerinde orjinal dışı ürün kullanılmış araca asla yanaşmam...
Arkadaşın bahsettiği Focal markasının soket ve tesisatı BMW ile uyumlu yapılmış olabilir, ona bir diyeceğim yok, ama yinede tercihim yine L7 veya Individual Hi-Fi olurdu...
Sözüm meclisten dışarı da bizim ülkede de orijinal fetişligi var :) gecen sene eskimiş farlarin yenisini aldim fabrikasyonu eve kaldırdım. Elemanin biri geldi onda 206 var onden kazali mi dedi yok dedim farları değistirdim.
" biraderim yanlış yapmışsın tüh müh dedi" noldu dedim abi orijinalligi bozulmus bak benim far kırık değiştirmedim orijinal cunku dedi . fara baktım öyle catlak falan degil bildiğin kırık :) Eskisinden daha iyi bir şey elde edilecekse ben sahsen orjinallige bakmam.
Bu arada yarbay başkan yine döktürmüşün nerden biliyosun bu kadar şeyi bazen şaşıriyorum.
Sonuçta arabada profesyonel dj lik yapmak veya fuarlara katılmak gibi bir niyet olmadıkça 600w L7 veya 825w Individual Hi-Fi fazla fazla yeterlidir. Kapı kartlarının sökülmesinde işçiliğin ne olduğunu bilen adam kopçaları sıfır takar sonuçta 25-30 kuruşluk plastik kopçalardan bahsediyoruz ve işi bilmeyen adam orjinal üründe kesme biçme yapan usta varsa onun ustalığını tartışmak gerekir.
Mercedes C180 aracım varken de bir sürü retrofit yapmıştım, dolayısıyla konuya aşinayım. Orjinal olan ürünü bile takmayı ve kodlamayı beceremeyen adamlar var. Halojen farı söküp orjinal bixenon farı takarken bağlantılarda kabloları kesip araya trafo çeken kabloları açıkta bırakan arıza lambası yakan merdivenaltı usta biliyorum ben. Ama bunlar hep üç kuruş fazla vermeyim diyen araç sahiplerinden kaynaklanıyor.
Orjinal üründe kesme biçme olmaz, her soket girişleri hazırdır. Sokete tesisatı hazırlar ve bağlarsın, ardından bilgisayardan kodlarsın ve biter.
Bahsettiğiniz ürün belki çok çok daha fazla kaliteli ses veren bir ürün olabilir ancak ikinci elde şahsım adına konuşuyorum özellikle elektrik işlerinde orjinal dışı ürün kullanılmış araca asla yanaşmam...
Arkadaşın bahsettiği Focal markasının soket ve tesisatı BMW ile uyumlu yapılmış olabilir, ona bir diyeceğim yok, ama yinede tercihim yine L7 veya Individual Hi-Fi olurdu...
Hocam yanlis anlama ama oyle bir insanla oyle bir alanda sidik yarisina giriyorsunki anlam vermek zor.
Sadece bu sene 34 tane ust segment hi end bilesenlerle bir araya getirilmis f30 f10 un ayari bizzat yaptim bir cok kisinin ove ove bitiremedigi isimlerin elinden cikma 7 arac bu 34un icinden begenilmeyerek bana geldi bunun 4u burda uye?
Ya siz?
Bahsetigin 600 yada 800 bilmem kac wattin sq ya getirisi nedir? Yada bunun sae normunda rms degeri nedir?
Watt esittir ses kalitesi ise sizin icin o haldr arkadaslar aracina tak 3000wattlik jameson taksinlar.
Neyse fazla kendimi yada fazla seni karistirmam gereksiz bu forumda bir suru ovetek bahsettigin hifi ve logic 7 sahibi uye var ve herkes neyin ne halt oldugunu gayet iyi biliyor.
Hocam yanlis anlama ama oyle bir insanla oyle bir alanda sidik yarisina giriyorsunki anlam vermek zor.
Sadece bu sene 34 tane ust segment hi end bilesenlerle bir araya getirilmis f30 f10 un ayari bizzat yaptim bir cok kisinin ove ove bitiremedigi isimlerin elinden cikma 7 arac bu 34un icinden begenilmeyerek bana geldi bunun 4u burda uye?
Ya siz?
Bahsetigin 600 yada 800 bilmem kac wattin sq ya getirisi nedir? Yada bunun sae normunda rms degeri nedir?
Watt esittir ses kalitesi ise sizin icin o haldr arkadaslar aracina tak 3000wattlik jameson taksinlar.
Neyse fazla kendimi yada fazla seni karistirmam gereksiz bu forumda bir suru ovetek bahsettigin hifi ve logic 7 sahibi uye var ve herkes neyin ne halt oldugunu gayet iyi biliyor.
Estağfurullah hocam sidik yarışına girmek gibi bi niyetim yok... Elbette daha iyi ses veren sistemler kurulabilir, nasıl ki aracın mekaniğinde modifiyeyle bir çok şey orjinal dışı iyileştirilebiliyorsa ses sistemi de aynıdır. Bu konuda da yazdıklarınızdan tecrübeli biri olduğunuz belli.
Benim anlatmaya çalıştığım mevzu ben şahsım adına orjinalciyim, fabrika ne vermişse odur benim için... İkinci elde de araç bakarken bu mevzulara dikkat ederim çünkü herkes ustayım ben dediği için araçlar ellendikçe folloş hale getiriliyor ve sonraki sahibine olaylar patlayabiliyor...
bak benim far kırık değiştirmedim orijinal cunku dedi . fara baktım öyle catlak falan degil bildiğin kırık :)
ohahahaha
mesela onden bi yere gecirdi motor kapagi kagit mendile dondu radyator zipladi vs.
orijinallik bozulmasin deyip birakacak mi?
Estağfurullah hocam sidik yarışına girmek gibi bi niyetim yok... Elbette daha iyi ses veren sistemler kurulabilir, nasıl ki aracın mekaniğinde modifiyeyle bir çok şey orjinal dışı iyileştirilebiliyorsa ses sistemi de aynıdır. Bu konuda da yazdıklarınızdan tecrübeli biri olduğunuz belli.
Benim anlatmaya çalıştığım mevzu ben şahsım adına orjinalciyim, fabrika ne vermişse odur benim için... İkinci elde de araç bakarken bu mevzulara dikkat ederim çünkü herkes ustayım ben dediği için araçlar ellendikçe folloş hale getiriliyor ve sonraki sahibine olaylar patlayabiliyor...
Anliyorum,
Bu sektorde Plug n Play olarak adlandirilan sistemler mevcut bunda ne kasnak ne kesme bicme ne extra bir parca alimi yer kaplama vs olmaksizin birebir uyum oluyor.
Bmwlerin geneli icin Helix,Gladen, Focal, rockford fosgate gibi bircok maarkanin plug n play urunleri var.
Aaralarinda focalin anfisi yok
Rockford ve helix ztb ayni urun ve hem komponent hem sub hem anfisi mevcut ama gucu baya kisitli
En ama en iyisi mosconi gladen bunlarda direk teybe uyunlu girisi olan ve 2ohmda 170rms watt veren anfi var ( sublar 150rms yani headroomda mevcut anfide) vede 130rms 4ohmda onde mid ve tweeterlara guc var ama en onemliisi dehset verici hizde digital analog cevirici vede ses islemcisi var vede 2 kanal dsp ayarli preoutu var adam gibi bagajda sub icin
Yani fiyat performans olarak resmen rakipsiz ve teybe iyumlu koltuk altina uyumlu kapilara uyumlu.
Birde bu plug n playler okadar kolayki ben bile aslinda bu 34 aracin hic yoksa 25inde plug n play sistemle karsilastim ve direk helixin hazir ayarlarini kopyaladim diyebilirim yani yaptigim bir muhendislik harikasi ama bana ait degil sadece yaedimci oldum.
Maalesef ulkemizde kimi bayii cok iyi ama bunlar sayili geriye kalanlari sattiklari urunden bi haber.
Eger bavsound bimmertech ve helix pp82dsp bmw derseniz askinda bircok konuda yuzlerce kisinin amerkida sahsi daha uzmanlasmis hassas ayarkari deneyip bedava forumdaslariula paylastiklarini gorebilirsiniz.
Mesela helixin kendi hazir ayari biraz flat calmaya yonelik ama eskiden aracinda cistak cistak calan adam bunu cok sade bulabilitor onaa gore aayarda var yada atiyorum ben sagda oturan arkadasimi etkilemek isterim yada aracimda genelde ailecek gezeriz 3 kisiyiz diyen ve ona gore ayarda var
Yani aslinda hem isini ogreniyorsunuz eglenceli hem yardimci olabiliyorsunuz hem yeri geliyor para almasanizda yardimci olsugunuz kisi sizin yuzunuzu baska turlu gulduruyor
Lafi fazla uzatim soz orijinalden yanaysaniz saygim var ama sahsen bence plug n playden korkmayin derim
bak benim far kırık değiştirmedim orijinal cunku dedi . fara baktım öyle catlak falan degil bildiğin kırık :)
ohahahaha
mesela onden bi yere gecirdi motor kapagi kagit mendile dondu radyator zipladi vs.
orijinallik bozulmasin deyip birakacak mi?
en yasli ben olup ayni zamanda ses sistemlerinde yuce bi kisilik oldugum icin dediklerinizi birlestireyim
"bilen bilir"
:hihih:
rommel diyor ki TR'de anlayan yok, aftermarket islerde arabayi bozup birakiyorlar, stok konularda bile durum tehlikeli, fabrikadan sasmayip riski en aza indireyim. bu mantik ayni zamanda klasik TR usta mantigi olup yanlis degil. cunku gecmis facialarla dolu. bu mantigin cikis noktasi musteri degil, servis veren tarafin cehaleti.
ancak rommel aftermarket sistemleri dinlemedigi ve kendisine bunu adam gibi dinletecek bir yer olmadigi icin aftermarket kotu en iyisi fabrika seklinde caresizlikten kabullenmeye giden bir dusunceye girmis.
yarbay ise bilmemkacbin dolarlik harman logic 100 hoparlor koltuk alti ense arkasi kaba et yanlari driverli sistemlerin en ust seviye olmadigini biliyor. diyor ki TR'yi de hesaba katarak cok zorlamadan ciddi markalarin (Alpine/Audio Fischer/Focal vs.) aftermarket ve PLUG&PLAY OLACAK SEKILDE sistemlerini uygulayin, hem fiyat hem kalitede fabrika paketlerinin ilerisinde olacaksiniz.
Konu açılmışken madem üstadlarda burda sorayım; Plug&Play de MOST hattı alternatifi nasıl oluşturulabiliyor? Sonuçta mevcut kablo tesisatına dokunulmadan dijital surround ses nasıl elde ediliyor?
MOST hatti nedir?
eger araba sistemleri modifikasyonu zor olacak derecede karmasik ise headunit/DSP/amp ve kablolama tamamen ayri olacak sekilde bir sistem kurmak mantikli olabilir. boylece arabanin teybi, ECU'su, konnektorler falan filanla ugrasmaktan kacinilabilir.
bazi DSP'lerde entegre surround processor var. headunit'ten gelen Dolby/DTS encoded dijital sinyal bu surround processor'da decode ediliyor, sonra analoga cevrilip amfiye yollaniyor.
MOST hattı digital amfilerden her kolona ayrı aktarılan optik kablo hattı. Fabrikasyon üretimde ses sistemi sipariş verilmezse bu optik kablolamada dolayısıyla yapılmıyor ve eğer ki ses talebi sadece kolonların güçlendirmesi değilde surround ses arayışında olunduğunda gerekli oluyor... Mercedes ve BMW de bu kablo hattı MOST hattı diye geçer...
cok guzel. MOST belli ki dijital sinyal transmisyon sistemi. kendi kablolarindan ve ozel konnektorlerinden olusuyordur belli ki.
MOST ile sadece muzik sistemi degil baska sistemlerin sinyallesmesini de tasiyor olmalari mumkun, daha fazla uzatmayalim.
yapilacak en dogru hareket MOST olan bir arabada bu sistemi egip bukmeye calismadan herseyden uzak durmak. tamamen bagimsiz bir sistem kurmak.
surround encoded sinyal dijital olacagi icin F/O veya coaxial kablo ile tasinabilir. araba icin aftermarket cihazlar ev icin uretilenlerle ayni teknolojileri kullaniyor. her zamanki amfiler kullanilabilir.
ancak niye surround ile ugrasalim? surround music oldukca utopik bir konu. surround kayitli albumlerim var, dinlemek cok degisik bir tecrubedir, cok guzeldir. ancak arabada hic surround sistemim olmadigi icin (kucuk emrah gibi oldu :)) iceride nasil caldigini bilmiyorum. arabada film seyretmek isteyenler icin surround sistemin bir anlami var.
bir de bahsettigin Logic 7 sistemi stereo kaydedilmis materyali kendi islemcisi ile surround sisteme uyarliyor. bunu da daha once hic dinlemedim. Logic 7 processor oldukca nadir bulunan birsey. ayrica duzgun kayededilmis stereo kayit cok cok cok guzeldir. sinyal isleme ile orasini burasini degistireyim elleyeyim demek cogu zaman dogru birsey degildir.
turboman
04-10-2017, 01:34
Bmw nin koltuk altı bass ları için kullanılan alan öyle 3-4 litre değildir. Öyle oturduğu yer komple yan marşpiyele uzanan bi koridoru oluşturmakta buda tahminen 15-20 litre civarıdır zaten o derin basslar ordan gelmektedir...
Bmw nin koltuk altı bass ları için kullanılan alan öyle 3-4 litre değildir. Öyle oturduğu yer komple yan marşpiyele uzanan bi koridoru oluşturmakta buda tahminen 15-20 litre civarıdır zaten o derin basslar ordan gelmektedir...
15 20lt?
Hani 10lt deseniz anlarimda 20lt baya abartili bir iddia kaldiki bmwlerdeki derin bass derken? :) valla ben herhangi bir yeri titreten bmw gormedim? Siz kac hz olctunnuz?
Varsa kayda degecek bir spek aynen benim tersi paylasirsaniz zevinirim
Birde derin basin litreyle alakasini anlatabilirseniz oda super olur
Daha hacimli focal subim 2 katindan buyuk kabinde 50 kusur hz f3 ama jl audio 10tw3-d4 15lt kabinde 40hz f3 nasil oluyor bu?
Birde derin basin litreyle alakasini anlatabilirseniz oda super olur
alaka=T/S parametreleri
boyle gidersen monopole loudspeaker design konusuna girecez yarbay abiiiiiiii dikkat :)
alaka=T/S parametreleri
boyle gidersen monopole loudspeaker design konusuna girecez yarbay abiiiiiiii dikkat :)
Aynen abi ts parametrelerinde eldeki tek bir degerle kim herhangi sub icin nasil yorum yapabilmid degilmi?
O halde ben derin bass istiyorsam bir tane acik hava sub alim pandizota atim bitsin
datasheet'e yazmis ya yarbayim: 40L icin F3 ---> 75Hz
toplam hoparlor sistemine bakarsan tek parametreyi=hacmi degistiriyosun
koltuk altinda kucuk bi kabinet hayal ediyorum, 200Hz'e kadar inebiliyor
40L'lik kabinete koydugun zaman excursion artiyor, daha fazla displacement, daha alta iniyor
nesine takildin?
ancak iki hoparlor sistemini birbirine karistirma: monopole ve dipole diye 2 tane farkli calisma sistemi var. acik hava dedigin=infinite baffle=dipole sistem. onun tasarimini farkli sekilde yaparsin. kullandigin baffle'in ebatlari belirleyici olur.
her iki sistemde de ne kadar hacim verirsem o kadar asagiya iner olmuyor. kabinet hacmindeki hava kutlesi driver calisirken mekanik olarak tepki verip itme/cekme gucu yaratiyor. gucun nasil olustugunu Thiele ve Small formule etmis. hacmi 40 yerine 50 yaparsan hersey sapitir, buyuk ihtimal SPL acayip duser, belki freq response bozulur vs...
konu gayet karisik. ben de ogrenmeye calisiyorum, anlamak zor. port adedi, capi ve uzunlugu ile driver rezonans frekansini degistiriyosun vsvsvs... musteriye hazir hale gelmesi icin uretici simulasyonu yapip gercek hayatta test ediyor, olcuyor, subw brosurune sealed/ported/bandpass tasarimini, yani optimize edilmis SONUCU koyuyor. o yuzden yazilan 30 santim 40 santim muhabbetinin -tek basina- bir anlami yok.
abi yazından bana destekmisin bazı yorumların şakayla karışıkmı inan kafam karıştı :)
diyeceğim şu arkadaşlar Focal yazılan çizilenin aksine asla frekans aralığı specification sheet'de ciddiye alınacak bir firma değil çünkü rakiplerine uyup abartmaya başladı
onun yerine technical sheet denilen t/s parametrelerin olduğu spekleri ciddiye alın:
mesela ps165fx baksanız 55hz okuyor sanarsınız harbuki 75hz de zorlanıyor:
spec sheet:
https://www.focal.com/sites/www.focal.fr/files/shared/catalog/document/ps165fx-specification_sheet.pdf
tech sheet:
https://www.focal.com/sites/www.focal.fr/files/shared/catalog/document/ps165fx-technical_sheet.pdf
aralarında ciddiye alacağım firma sayısı inanın 3-5 firmadan ibaret bunların kralı Audiofisher firması yani Brax,Helixtir , şimdi gelelim konuya
helix BMW koltul altı sub değerleri isterseniz bir göz atarsınız sealed minimum 3lt, ported maksimum 12lt ve sealed f3 63hz
http://www.audiotec-fischer.de/files/BAs/Match/Subwoofer/BA%20MW%208BMW-D.pdf
harbi canavarmış kaldıki bu Helix ürünü orijinal bmw koltuk altıda değil
abi yazından bana destekmisin bazı yorumların şakayla karışıkmı inan kafam karıştı :)
:) bi daha konsantre olarak oku. yanildigini anlatiyorum.
:) bi daha konsantre olarak oku. yanildigini anlatiyorum.
Abi yanlış anlama yazından hiçbirşey anlamadım, yanıldığımıda düşünmüyorum.
hangi subwooferdan bahsediyorsun? 40lt 75hz dediğin nedir?
burada konu fazlasıyla dağılmış durumda sen sanırsam yine focal midbassa gittin, konu bmw koltuk altı sub ikisi farklı ürün.
yada şöyle düzelteyim ilanda kit olarak yazılı olan Focal sistem gerçektende kit değil abi adam sadece öyle yazmış, yani uydurmasyon.
oradaki 16cm midbass subwoofer değil, konu ordan geçti artık bmw koltuk altından bahsediliyor, şimdi bana eğer sadece litre hacim ile bir subın hangi frekansları çalabileceği kısıtlanır diyorsanız orda bir durun derimki benim yorumum bu yöndeydi.
yeri gelir 40lt 50hz f3 değeri olan 30cm subla karşılaşırsın yeri gelir 15litre kadar dar bir kabinde 25cmlik slim 40hz f3 elde eder litre kısıtlayıcı yada belirleyici değildir.
mesela ps165fx baksanız 55hz okuyor sanarsınız harbuki 75hz de zorlanıyor:
datasheet: en dusuk=55Hz
techsheet: Fs=74Hz
bu bilgiler carkifelek. en dusuk 55Hz ne demek? ne kadar dusmus? -3dB? -6? -10? -20? belli degil.
ancak Fs degerini yanlis yorumluyorsun. bu deger free air resonance freq, yani kabinetsiz olculen rezonans frekansi. kabinete girince bu deger degisir. formuller degisiyor.
bu nedenle Fs'e bakip driver 74Hz'e iniyor diyemezsin.
ancak 2 belge arasindaki celiski su, en dusuk degerin Fs'ten kucuk olmamasi lazim. sealed kabinet icin resonance freq hesapladim, 74'ten daha yuksek cikiyor.
hazir boyle bir konu acilmisken biraz daha inceleyebiliriz...
hangi subwooferdan bahsediyorsun? 40lt 75hz dediğin nedir?
ilk gonderdigin datasheet, suggested application diye yaziyordu.
yada şöyle düzelteyim ilanda kit olarak yazılı olan Focal sistem gerçektende kit değil abi adam sadece öyle yazmış, yani uydurmasyon.
OK, ozel uretilmis olup olmamasi baska bir olay.
yeri gelir 40lt 50hz f3 değeri olan 30cm subla karşılaşırsın yeri gelir 15litre kadar dar bir kabinde 25cmlik slim 40hz f3 elde eder litre kısıtlayıcı yada belirleyici değildir.
boyle dersen T/S parametreleri farkli iki driver'dan ornek vermis olursun. bu ornekte hacim tek etkili faktor olmaz.
ben ilandaki midbass driver'in
1. 5L, kucuk, koltuk alti icin ve
2. suggested application olarak belirtilmis, low freq response'u maksimize edilmis halde 40L hesaplanan
iki farkli kabinette inebilecegi frekanslardan bahsediyorum.
datasheet: en dusuk=55Hz
techsheet: Fs=74Hz
bu bilgiler carkifelek. en dusuk 55Hz ne demek? ne kadar dusmus? -3dB? -6? -10? -20? belli degil.
ancak Fs degerini yanlis yorumluyorsun. bu deger free air resonance freq, yani kabinetsiz olculen rezonans frekansi. kabinete girince bu deger degisir. formuller degisiyor.
bu nedenle Fs'e bakip driver 74Hz'e iniyor diyemezsin.
ancak 2 belge arasindaki celiski su, en dusuk degerin Fs'ten kucuk olmamasi lazim. sealed kabinet icin resonance freq hesapladim, 74'ten daha yuksek cikiyor.
hazir boyle bir konu acilmisken biraz daha inceleyebiliriz...
abi belli noktalarda aynı şeyleri yazıyoruz ama öyle dile getiriyorsunki sankı zıtını yazmış gibi oluyor :)
evet bende biliyorum -3db mi,-6db mi belli olmadığından bir halt edecek kayde değer veri olmadığını ve bende aynen bunu dile getirdim ciddiye alınmaması lazım.
ama katılmadığım notka FS değeri, ben elimdeki sub olmadığı sürece midlerimi ve midrangelerimi asla FS değerinden aşağı çalmam ve kesimim üzerinde olur heleki tweeter x2 hatta x3 bile olabilir model,bileşen ve tasarıma göre.
ele aldığımız ps165fx ise 75hz altında çalınırmı? çalınır! 55hz yine çalacaktır ama nasıl bir kayıpla? ne kadar distrisyonla orası tartışılır.
ve lütfen konuyu iyice çorba etme abi önce bmw kiti olmayan focal ile başlandı, subwoofer olmayan midbass subwoofer olarak değerlendirildi şimdi focal flax komponent konuşuyoruz :)
OK, ozel uretilmis olup olmamasi baska bir olay.
boyle dersen T/S parametreleri farkli iki driver'dan ornek vermis olursun. bu ornekte hacim tek etkili faktor olmaz.
ben ilandaki midbass driver'in
1. 5L, kucuk, koltuk alti icin ve
2. suggested application olarak belirtilmis, low freq response'u maksimize edilmis halde 40L hesaplanan
iki farkli kabinette inebilecegi frekanslardan bahsediyorum.
abi ben vazcaydım :)
şöyle özetleyeyim burada bahsedilen farklı driverlar arasındaydı tek bir driver üzerinde konuşulmuyor, yani X bir markanın litresi az ama bmw koltul altının litresi 20lt ve ondan dolayı derin çalıyor X markanın 10lt kabin isteyen subından derin çalar diyemeyizdi konu ama neyse dediğim gibi vazcaydım :)
ele aldığımız ps165fx ise 75hz altında çalınırmı? çalınır! 55hz yine çalacaktır ama nasıl bir kayıpla? ne kadar distrisyonla orası tartışılır.
hayvan gibi kayipla 55'lere geldikten sonra o calmak olmuyor zaten. kagit ustu kandirmaca olur.
ve lütfen konuyu iyice çorba etme abi önce bmw kiti olmayan focal ile başlandı, subwoofer olmayan midbass subwoofer olarak değerlendirildi şimdi focal flax komponent konuşuyoruz :)
yazarak bu kadar anlasiliyor :) burdan iletisim bu kadar
ilandaki driver subw degil midbass.
datasheet'ini koydun dedin ki 75Hz'e kadar iniyormus ama 40L hacim lazim. koltuk altinda oyle hacim olamaz.
ben de diyorum ki bu driver koltuk altinda 75 degil 200Hz gibi cok daha az hacim gerektiren bir range icin dusunulmus. bikac litre ile herhalde iniyordur. acayip yanlis bir uygulama degil yani.
ozeti bu.
şöyle özetleyeyim burada bahsedilen farklı driverlar arasındaydı tek bir driver üzerinde konuşulmuyor, yani X bir markanın litresi az ama bmw koltul altının litresi 20lt ve ondan dolayı derin çalıyor X markanın 10lt kabin isteyen subından derin çalar diyemeyizdi konu ama neyse dediğim gibi vazcaydım :)
bu cumle dogru.
ben sadece ilandaki driver uzerinde konustum.
ama katılmadığım notka FS değeri, ben elimdeki sub olmadığı sürece midlerimi ve midrangelerimi asla FS değerinden aşağı çalmam ve kesimim üzerinde olur heleki tweeter x2 hatta x3 bile olabilir model,bileşen ve tasarıma göre.
Fs'ten daha asagida sinyal yollarsan driver'i yakma noktasina dogru geliyorsun.
turboman
04-10-2017, 09:29
Benim bahsettiğim 3-4 litre dediğiniz için yan marşpiyel önden arkaya kadar uzanan ortalama 20cmx25cm çapında boyuda 170cm desek bi hesaplama yapın kaç litre çıkacak diğer bi unsurda derin bass dediğim kapılara takılan hoparlörlere kıyasla derin bass vermesini kast ettim zaten bağaja koyduğunuz bası bmw de yandaki arabada çalıyomuş gibi bass sesi geldiği için ben yaptığım araçlarda bağajına bass kullanmadım ve koltuk altına koyduğum basslarda oldukça iyi çalıyordu bence kullanacağınız cihazların teknik bilgilerini bu kadar araştırmadan önce uygulama yapılacak aracın teknik şemasını araştırsanız daha uygun cihazı bulmanız kolaylaşır :d
neyse hocam haklısın AudioFischer eşşekmiş keşke seninle temasa geçselermiş bmw koltuk altı sub üretmeden önce
yani siz neye göre gittiniz 20lt kapalı kabin olan sisteme 3lt min sealed, 12lt ported ölçüsü olan 200rmskik sub tasarladınız değilmi :) ?
hiç helmholz resonator nedir biliyormusunuz yada bass trap? güzelce bir okuyun derim araç bilmem ne şemalarına bakmadan evvel :)
Konu buram buram bilgi kokuyor
yani siz neye göre gittiniz 20lt kapalı kabin olan sisteme 3lt min sealed, 12lt ported ölçüsü olan 200rmskik sub tasarladınız değilmi :) ?
müdür sinir yapmadan :) burayi bir incele;
zaten yanlissin demiyorum :)))
simulator ile Focal 165VR3 icin farkli hacimlerde denemeler yaptim. sealed kabin. sag ustte F-3 degerleri mevcut. soldaki kutuda hacim parametresini gorebilirsiniz.
30L (bu datasheet'te yazan suggested application) ---> F3=76Hz.
https://www.dropbox.com/s/bvzosbesl5t4e1q/30L%20suggested%20app.png?raw=1
simdi hacmi arttiralim.
40L ---> F3=75Hz
https://www.dropbox.com/s/m9uwvx4ylj8aig9/40L.png?raw=1
50L ---> F3=75Hz
https://www.dropbox.com/s/25l7m874vcblrs4/50L.png?raw=1
30-40-50L simulasyonlari adam gibi kabinet yapildigini varsayiyor. Bu kabinet koltuk altina sigmaz.
F3 hacim artmasina ragmen inmiyor. boylece datasheet'teki 30L degerinin saglamasini yapmis olduk (Qtc degeri hacimle paralel iniyor. Qtc degisikligi sesi degistirir ama muhtesem bir fark yaratmaz, bu nedenle dikkate almayalim).
simdi hacmi azaltalim. driver'i koltuk altina sokmaya calisalim.
10L ---> F3=84Hz
https://www.dropbox.com/s/d2u7ky2zaol2y9b/10L.png?raw=1
7L ---> F3=90Hz
https://www.dropbox.com/s/q87xntiw5ky7l1k/7L.png?raw=1
3L ---> F3=109Hz
https://www.dropbox.com/s/cya2d5bxxdyl6pp/3L.png?raw=1
sonuc su: 3-7L arasinda bu driver ile hedeflenen frekanslara inilebilir. bu durumda koltuk altina sigabilir. ancak konumundan dolayi iyi duyamayabilirsiniz. deneyerek anlasilir ki deneyenler yazdi zaten.
abi neden sinir olayımki :) güzel bilgiler,
peki sorularım şunlar:
gerek 3lt'de gerek 7lt de 100 ve 50hzde ayrı ayrı kaç db SPL üretiyoruz bir bakabilirmisin abi ben açıkcası okuyamadım, bunları paylaşırsan sevinirim çünkü benim paylaşacağım bilgi ile alakalı baya önemli.
bunlari konusmak guzel oluyor, cunku asil olaylar bunlar :icon_tup:
SPL ciziyorsa bakayim
sunu muhakkak dikkate al: bunlar T/S temelli simulasyon. uygulama yapilinca arabada olcmek ve farklari degerlendirmek gerekir.
gerek 3lt'de gerek 7lt de 100 ve 50hzde ayrı ayrı kaç db SPL üretiyoruz bir bakabilirmisin abi ben açıkcası okuyamadım, bunları paylaşırsan sevinirim çünkü benim paylaşacağım bilgi ile alakalı baya önemli.
dikey eksen SPL (dB). yatay ekseni olayi full gorelim diye 5kHz'e kadar uzattim.
30L (suggested application)
https://www.dropbox.com/s/x31jo1r7d42722d/SPL-30L.png?raw=1
10L
https://www.dropbox.com/s/0rk6r4cljoopmeu/SPL-10L.png?raw=1
7L
https://www.dropbox.com/s/lz31krp5f6h9lrt/SPL-7L.png?raw=1
3L
https://www.dropbox.com/s/tgpn0ogqlp9baem/SPL-3L.png?raw=1
89dB'i referans alirsan 3L'de en asagiya inerken biraz sapitiyor, EQ ister.
süpersin abi, bu arada abi aklında gram şüphe olmasın büyük zevkle yazışıyorum sinirlenme darılma vs senle söz konusu olamaz lütfen rahat ol.
aynen tahmin ettiğim gibi Focalin bir numarası yok abi, 50hz,100hz noktasıa kadar birebir aynı,200hzde birkaç db fark var fena değil aslında ama asla bir helix,gladen adam gibi koltuk altı değil.
abi zaten düz mantık, TR'de bunun bir örneği daha yok ne Carplus Ahmet,Ne Woice Veysel, ne Berk hifi Murat İleri'de bir örneği yok bu direk Caraudiosoul denilen bir firmanın tuhaf tuhaf denemeleri :) yeri geldi o koltul altına audison 8 slim midwoofer (sub değil) koydular,yeri geldi bu vr3leri ama bıraktın TR'yi koskoca google amcamda 1-2 deneme hastası haricinde en ufak örneği bile yok.
özetle çok mantıklı olsaydı çok daha sık görürdük heleki çok daha uyguna geldiğini düşünürsek..
turboman
05-10-2017, 09:50
Ben şunuda belirtim araçta kullandığımız basları öyle çok kuvvetli bi anfi ile sürmüyoruz zaten benim deneyip yanılmayla yaptıklarımda çap ve watt ilişkisini varsayarsak aynı sisiteme bi tık daha güçlü anfi girince ortada ne bass kalıyor ne frekans kalıyor şöyle belirteyim en son yaptığım araçta 250 rms sub kullandım koltuk altına ve yan marşpiyele izolasyon uygulaması sonucu çok daha iyi bass sesi aldım kapılarada 4 adet herz mid kullandım. Yıkardaki gibi paremetrik hesaplamalar yapmadan deneme yanılma ile test ederek araç sahibinin isteğine göre sınıflandırma yaparak hangi cihazı kullanacağıma karar verdim ama sadece bass olayı için seste kullanılan mid ve sürücüleri içinde benzer bi yol izledim.
güçlü anfi girince ne bass kalıyor ne frekanstan kastınızı anlayamadım? ne demek istediniz?
hangi 250rmslik subı kullandınız koltuk altı olarak, hangi hertz midleri ? paylaşmak güzeldir model detay vs paylaşırsanız en azından okurlar bir fikir edinmiş olur.
turboman
05-10-2017, 14:26
Bass eski tip modelini tam hatırlamıyorum ama cervinwega nın slim tarzı bir basstı jvc 2 kanal bi anfi kullandım el kadar bişeydi bass tonlaması çok iyiydi mid hertz dsk130 modeli 2 çift ondan taktım 4 kapıya
Bass eski tip modelini tam hatırlamıyorum ama cervinwega nın slim tarzı bir basstı jvc 2 kanal bi anfi kullandım el kadar bişeydi bass tonlaması çok iyiydi mid hertz dsk130 modeli 2 çift ondan taktım 4 kapıya
1)jvc muhtemelen kralı 60rms x 2 anfi ile 2 adet 20cm sub beslemek ?
2) 4inch 10cm olan güncel bmwleri %90ında 13cm mid?
3) hertzi mille deseniz anlayacamda, hertz mlk,pro,hsk,esk, ne modeli varsa hepsinden sonra gelen dibin dibi dsk serisi?
4) 4 kapıda komponent ?
5) muhtemelen tüm bağlantıda pasif yoksa artık 10 yol aktif sisteminiz olmuş oluyor
6) slim bile olsa koltul altı için tasarlanılmamış cerwin vega sub?
hocam yanlış anlama amacım gerçekten size ters gitmek değil ama çizilen tablo resmen katliam be ya :(
Yıkardaki gibi paremetrik hesaplamalar yapmadan deneme yanılma ile test ederek araç sahibinin isteğine göre sınıflandırma yaparak hangi cihazı kullanacağıma
ne demek istiyosun?
turboman
05-10-2017, 20:08
Benim yaptığım gayet net ve düzgün ses aldık 10 cm olduğunu bende biliyorum 13 cm taktım bunlarıda farklı bi anfiyle besledim. Katliam demesekte icat desek :d
turboman
05-10-2017, 20:11
ne demek istiyosun?
Yani bukadar hesap yaptık diyelim karşıdaki araç sahibi bunlardan bihaber size denk geldimi bilmem ama bana gelen bmw merso sahipleri parayla endeksli konuştukları için ben gerek duymuyorum ince hesaplara o anlamda
Benim yaptığım gayet net ve düzgün ses aldık 10 cm olduğunu bende biliyorum 13 cm taktım bunlarıda farklı bi anfiyle besledim. Katliam demesekte icat desek :d
Yok hocam inan ankatiklarinin her kelimesi katliam , suphesiz, netb:)
Yani bukadar hesap yaptık diyelim karşıdaki araç sahibi bunlardan bihaber size denk geldimi bilmem ama bana gelen bmw merso sahipleri parayla endeksli konuştukları için ben gerek duymuyorum ince hesaplara o anlamda
bu konularda superim ben bilirim diye bir iddiam yok
ama bos oturmam her zaman ileriye dogru gitmeye calisirim
herkesle konusmak isterim
ama bilmeyip bilmedigini de bilmeyenle, okuyup ogrenmeyenle ugrasmam
cehaletinin farkinda olmayip etrafa itelemeye calisan kafa bana ters
senin kafandaki sac teli sayisi kadar usta kepazeligi gormus, yasamis, para ve zaman kaybetmisligim var
cehalet ve tembellik sebebiyle sicilan isleri burada yazmaya kalksak internetin kapasitesi yetmez
senin bir suru konuya yazmisligin var neredeyse hepsi iteleme
belli ki esnafsin ve kara duzen adamisin
istedigin duzende git, yanliz bana sarkma
ne diyorlar ilanlarda hatirla
"kalp kirarim"
Bosver Murat abi inan seni sinirli gormek bizi uzer birak adam neyse iddiasi yazsin.
Bir laf var bilen bilir diye seni beni bilen biliyor abi ispata gerek yokda demyecem hazir bu sitede bizzat bir cok ispati var :)
Yok tanesi 250rmslik sub x2 toplam 500rms isteyen suba 2 kanal jvc kullanilor yok derinligi capi kurtarmayan bmwlere 13cm komponent takar yok 4 kapiya komponent takat yok frekans ayarlamaz gerek yoktur.
Abi adam ztn kendi kendini bitirmis resmen hic kendini yorma derim
turboman
05-10-2017, 21:46
Akıl yaşta değil baştadır diyim bende. Sidik yarıştırma derdimde yok küstahlaşmadan konuşmayı beceremeyen lere zaten karşılık vermem benim ne yaptığımı ne iş yaptığımı bilmeden sallamaya devam edin.esnaf falanda değilim sadece kendimide bitirmedim boş vaktiniz varsa çıkın gelin antalyaya beni tanıyanlar ve yaptığım işleri görerek değerlendirin klavyedende element uydurmayın klavye abilerim benim
Akıl yaşta değil baştadır diyim bende. Sidik yarıştırma derdimde yok küstahlaşmadan konuşmayı beceremeyen lere zaten karşılık vermem benim ne yaptığımı ne iş yaptığımı bilmeden sallamaya devam edin.esnaf falanda değilim sadece kendimide bitirmedim boş vaktiniz varsa çıkın gelin antalyaya beni tanıyanlar ve yaptığım işleri görerek değerlendirin klavyedende element uydurmayın klavye abilerim benim
dogru demissin
bi karsilik verme
az ötede yaşa
Yani bukadar hesap yaptık diyelim karşıdaki araç sahibi bunlardan bihaber size denk geldimi bilmem ama bana gelen bmw merso sahipleri parayla endeksli konuştukları için ben gerek duymuyorum ince hesaplara o anlamda
Yarbaya ve phantoma katılmamak elde değil, bu noktada şunuda bir kez daha görmüş olduk ki iyi bir sonuca parayla değil bilgi ile ulaşılır. Cebinde parası olan konudan bihaber arac sahiplerinin durumu ortada . Cok sevdiğim geçerli bir söz var buda benden etiketcilere gelsin :)
"ıstakoz parayla yenmez" bazı seyler görgü kültür ve bilgi işidir.
bmw ye şöyle birşey yapardım;
Focal ES100K yada direk bmw integration serisi.
Focalin bmw için olan wooferlarını da koltuk altına koyardım.
NBT
Güncel uygun güzel bir amplifikatör. Zamanında bakmıştım sürekli yenileri çıkıyor, uygun bi tane bulunur veya Audisonun 8 kanal amplifikatörü vardı dahili işlemcili.
E60 a da konsolda center yerine uygun bi midrange alırdım.
Beni baya baya tatmin ederdi. Ötesini aramazdım. Bu işin sonu yok, bi araba parası harcarım düşüncesi varsa koltuk altlarına earthquake sws8x koyulabilir ancak subwooferdır, midbasları 10 cm kapı ile dolduramazsınız.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.