Orijinalini görmek için tıklayınız : Akü Hakkında Yardım...
Cehennem
19-12-2008, 18:19
Aracımda Takılı olan Zenon kit, Devir saati ve tesisattan dolayı akü sıkıntısı yaşamaya başladım. Daha önce bir hafta bile çalıştırmadığım aracımı 3 gün sonra çalıştırmaya kalkıştığımda akü problemiyle karşılaşıyorum. Tavsiyeleriniz nelerdir. İkince ek Akü takılması mı yoksa amper i daha yüksek bir akü alarak devam etmek mi..
D16inside
19-12-2008, 18:55
ben de merakla cevapları bekliyorum.
mechanıcer
19-12-2008, 18:56
yapılan ıslerden sonra aracta yanlıs montajdan akım kacagı olabılır sase ye. bunu kontrol ettır akım kacagı varsa akun 1 gun zor dayanır.
akü tavsiyem aincidir supra modeli deil formula modeli istersen yardımcı olurum.
bende akü konusunda bazı problemler yaşıyorum alternatörün içindeki diot tablanda sorun olabilir istersen bir kontrol ettir
şöle sölim eğer tesisatın da kapasitör yoksa hemen tak eğere varsa stinger extra bi akü takman daha verimli olur hemde ses sisteminden çok da fazla verim alırsın.benim 206 da tesisatım vardı aküsüz 136.2 db akülü 141.5 db aldım.
Cehennem
20-12-2008, 08:35
Yapılan montajlardan sonra herhangi bi akım kaybı yok. Yani Akü normal görevlerini görüyo ama yeterlilik göstermiyo. Şirket aracı bende kaldığı için sürekli aracı dışarı çakrmıyorum sadece akümün zayıfladığı belli. Havaların soğumasının da etkisi vardır elbet ama benim istediğim tavsiyeler ek Akü mü yoksa yeni ve amper i yüksek akü mü.
Desibel aslında ek akü düşünüyorum. ama kaputun altında ikinci bir akü koymak için alan ve bağlantıların maaliyetini düşünüyorum. Yüksek Amperli bir akü 2 akünün görevini görüyor durumdaysa Tek akü kullanmakta daha mantıklı..
bence öle ahım şahım bi tesisatınz yoksa ek aküye gerek yok sağlam bi marka ve yüksek amperli bi akü olabilir diye düşünüyorum...eger düşünürseniz bagajada konulabilir..
benm aractada cam acma düğmesine bastıgımda veya yüksek bi bass vurdugunda farlar gidip geliyodu...kapasitör flnda yok..
ojinal akü 50 veya 55 ti tam hatrlamıyorm...62 lik taktırdım cnkü daha yüksek amperli akü yerine sığmadı..en yüksek bunu takabildim..ama yavas yavas bu aküdede gidip geliyo farlar falan...artık sarj dinamosumu değişir nasıl olur bilmiyorumm..tabi oda değişiyosa..bi fikrim yok hiç
bu konuda biraz tecrübem var.
benim aracım palio ilk basta tesisatı kurdum akü yetmedi bas kesiliyodu.kapasitör aldım etkisi oldu ama gende yetmedi daha sonra sarj dinamomu(orj 75 amper) palionun klimalı modelinikini(95 amper) takdım güzel oldu. anfileri büyülttüm bası cift yaptım gene aynı problemle karsılstım aküyü 80ah yaptım no problem. artı olarak aracımda far sis xenon var ve bas vurdugunda farlarda fln kesilme olmuyor artık.
şimdi geleim seninn problemine. devir saati fazla akım cekmez onunla alaksı yok.xwnon ve tesisat cok akım ceker senin yapman gereken yüksek amperli bi akü koyup yoluna devam etmendir.müzik siteminde ne var?
sarj dinamosu nasıl değistiriliyor..yani nasıl dememden kasıt,aynı marka araclarınki flnmı uyuyor...
dısardan ayrıyetten bulunabilirmi ve artıları eksileri nelerdir..yüksek amperli takıldıgında yanısıra cıkardıgı bi problem bi sorun varmı??
ben bu problemi çok uzun süre yaşadım.tesisat arabayı mahvedio.isterseniz 20 tane akü bağlayın yada 40 tane kapasitör bağlayın bişey değişmio.ben söktüm kafam çok rahat..akünün amperini değiştirrisen rolelerde sorun çıkabilir.yakabilirsin.alternatörünü değiştir.içini sıfırla.yan sanayi war fazla bi para değil
sarj dinamosu nasıl değistiriliyor..yani nasıl dememden kasıt,aynı marka araclarınki flnmı uyuyor...
dısardan ayrıyetten bulunabilirmi ve artıları eksileri nelerdir..yüksek amperli takıldıgında yanısıra cıkardıgı bi problem bi sorun varmı??
aractan arac fark eder. aynı model araclarda deişik amprde dinamolar cıkyor. bunları arastırman laım .arac neydi belki yardımcı olurum.
ben bu problemi çok uzun süre yaşadım.tesisat arabayı mahvedio.isterseniz 20 tane akü bağlayın yada 40 tane kapasitör bağlayın bişey değişmio.ben söktüm kafam çok rahat..akünün amperini değiştirrisen rolelerde sorun çıkabilir.yakabilirsin.alternatörünü değiştir.içini sıfırla.yan sanayi war fazla bi para değil
vallahi senin bahtsızlıgınmış. biz bi arac 4 akü koyduk gümbür gümbür hiç bi problem yok.akünün amperi deişmesiyle rolenin hiç bi alaksıyok bugüne kadar en azından 5 arabaya cift akü yüksek amper dinamo koydum hiç birinden bi şikayet duymadım.dinamonun parcaları deişerek yüksek amper olmaz komplesi deişerek olur hazır yüksek amperi olacak.
aractan arac fark eder. aynı model araclarda deişik amprde dinamolar cıkyor. bunları arastırman laım .arac neydi belki yardımcı olurum.
benm araba 2005 punto 1,3 multjet..grandeden bi önceki kasa
benm araba 2005 punto 1,3 multjet..grandeden bi önceki kasa
hatırladım kaddarı ile sin aracalarda yetrli seviyede aküyü besleyecek dinamo var sadece akü alman yetrelidir .
Amperi yüksek akü ile sorununu cözersin.
Cehennem
21-12-2008, 00:13
bu konuda biraz tecrübem var.
benim aracım palio ilk basta tesisatı kurdum akü yetmedi bas kesiliyodu.kapasitör aldım etkisi oldu ama gende yetmedi daha sonra sarj dinamomu(orj 75 amper) palionun klimalı modelinikini(95 amper) takdım güzel oldu. anfileri büyülttüm bası cift yaptım gene aynı problemle karsılstım aküyü 80ah yaptım no problem. artı olarak aracımda far sis xenon var ve bas vurdugunda farlarda fln kesilme olmuyor artık.
şimdi geleim seninn problemine. devir saati fazla akım cekmez onunla alaksı yok.xwnon ve tesisat cok akım ceker senin yapman gereken yüksek amperli bi akü koyup yoluna devam etmendir.müzik siteminde ne var?
Müzik sistemi Çok abartı değil. Amfi, 1000 lik bas ve mitnesss takımı var.
Herkese değerli yorumları için teşekkür ederim. Yüksek amperli akü almakla sorunumu Çözücem. Bu arada iyi markalarda yüksek amperli normal akü boyutunda aküler mevcut.
Teşekkürler. :icon_tup: :icon_tup:
hatırladım kaddarı ile sin aracalarda yetrli seviyede aküyü besleyecek dinamo var sadece akü alman yetrelidir .
akü aldım fakat ondada yavas yavas aynı sorun var malesefff:(
Müzik sistemi Çok abartı değil. Amfi, 1000 lik bas ve mitnesss takımı var.
Herkese değerli yorumları için teşekkür ederim. Yüksek amperli akü almakla sorunumu Çözücem. Bu arada iyi markalarda yüksek amperli normal akü boyutunda aküler mevcut.
Teşekkürler. :icon_tup: :icon_tup:
artık yüksek amper ,küçük boyut sloganını bidahaki aküde kullnırım inş;)
sanırım şöyle bi durum var, akü şarj tutmuyor.. akülerinde belli bi ömürleri var bu ömürleri tamamladıklarında şarj olsa dahi bu şarjı tutmaması gibi sorunlarla karşılaşılır.. Aracın orjinal sistemi dışında takılan her enerji harcayan parçada akünün ömrünü iyiden iyiye kısaltır.. Tabi bu takılan extra parçalarında araç kullanılmıyorken bile küçükte olsa bi akım cektiği düşünülürse akünün buna dayanması pek mümkün olmaz.. akü isterse 90A lik olsun ömrünü tamamladıysa olay bitmiştir.. yapılması gereken şey ise sadece orjinal değerinde yeni bi akü almak.. hala sorun varsa araç çalışmıyorken çekilen akım ölçülür, sorun yaratan fazla akım çeken şey için gerekli önlem alınır.. hala problem devam ediyorsa şarj dinamosu incelenir, doğrultmac devresinde bi kaçak olup olmadıgı incelenir ve akım gerilim değeri ölçülerek herhangi bi sorunu olup olmadıgı tespit edilir.. Belirtilen arızayla ilgili baska herhangi bi inceleme yapmaya gerek yoktur, arıza bu şekilde kesinlikle bulunacaktır.. Birde akü alırken dikkat edilecek husus akünün kaç amperlik oldugu değil "cca" akım (anlık olarak verebileceği max akım) değeridir..
örnek veremek gerekirse;,
60Ah 480A cca
http://www.yalimogullari.com/images/mutlu1.jpg
60Ah 490A cca
http://images.gittigidiyor.com/693/6936234_0.jpg
50Ah 815A cca
http://img125.imageshack.us/img125/8548/img04881lk5.jpg
http://image2.sahibinden.com/photos/146/7007735_776232_gn7l146.jpg
Bence akü şarj tutmuyo. Zaten Xenon sadece ilk yanma anında o patlama gibi gözüken ateşleme sırasında yüksek bir akım çeker daha sonra çalışma sırasında sıradan halojen ampulden daha az akım harcar komple balastı ile beraber. Zaten o sebeptendirki yeni tip akıllı araçlar xenon takılınca az akım çekiliyor o zaman kesin ampul patlak yanmıyor diye arıza lambası yakar.
araba çalışmıyorken tesisat neden aküyü bitirsin araban çalışırken kesilmeler oluyorsa akü yetersizdir belki ama neden araba çalışmazken bitirsin bence kaçak vardır. ya da akü ömrünü tamamlamıştır şarj tutmamaya başlamıştır.
bu konuda çok bilgi sahibi değilim ama başıma gelen olaylardan yola çıkıyorum.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.