Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : Spor yaya uygun amortisör



CagkaN
29-10-2017, 16:27
2012 model Colt kullanıcısıyım.Yaklaşık 3 senedir Eibach yaylarla kullanıyorum aracı. Yaylar tabiki orjinal amortisörler üzerinde ve artık orjinal amortisörler bitmiş durumdalar. Yayların konfor/performans dengesinden, sürüş yüksekliğinden çok memnunum o yüzden sabit duracak bir uygulama için yaya uygun spor amortisör arayışındayım ancak, aracım için çok fazla after market parça yok... hatta hiç yok :D Bu arayışıma çare olacak önerilerinize ihtiyacım var. Köni'ler vs veya benzer ağırlık dağılımına sahip aftermarket parçasına sahip araçlar gibi..

Not: Coilover kit konusunda, Bilstein b14 serisi aracıma uygun ancak aldığım fiyatlar yüzünden (İngiltere:580£, Yunanistan:720€) keyfim ve cüzdanım bu yola pek yanaşmıyor. He birisi "Tanıdıklarım var, ben sana fiyat ve kargo
/gümrük konularında yardımcı olurum" derse konuşuruz.

Oznsrl
29-10-2017, 17:00
Amortisörün millerini kısalttırın biraz sertleşir ama daha keyifli olur en son 2 tanesini 150 ye falan yapıyolardı

CagkaN
30-10-2017, 08:29
orjinal amortisör milini kesip diş mi açıyorlar?

cnzdmr
30-10-2017, 08:32
orjinal amortisöre işlem uygulatmayın.

Spor amortisör alın bence şuan H&R yayla koni marka spor amortisör kullanıyorum.

mikelazi
30-10-2017, 08:47
yerinizde olsam 3cm eibach ile 0 amortisör alıp mildende 2,5-3cm kısaltıp takardım.amortisör içini açmıcanız için sertlik artmaz,sadece esneme alanı kısalıyor.hiç değişmediysenizde viraj demiri takozunuda değiştirin.
kimse yanlış anlamasın marka bir spor amartisör perf.sunamaz ama gayet iş gördüğü kesin.mil kısaltma,çoğu aracımda yaptığım bir uygulamadır.

Aranel Ciryatan
30-10-2017, 09:04
H&R yay ve standart amortisör ile kullanıyordum aracımı. Cumartesi günü Bilstein B6'ya geçiş yaptım. Aradaki fark inanılmaz. Aracımın sürüş karakteri resmen değişti. Bu geçiş tabii ki pahalı bir geçiş oldu ama kesinlikle kuruşu kuruşuna değiyor.

CagkaN
30-10-2017, 13:29
orjinal amortisöre işlem uygulatmayın.

Spor amortisör alın bence şuan H&R yayla koni marka spor amortisör kullanıyorum.

aracıma uygun koni yok malesef, benzeri ağırlığa ve dağılıma sahip bir aracınkini uydursam verimli olur mu ?


H&R yay ve standart amortisör ile kullanıyordum aracımı. Cumartesi günü Bilstein B6'ya geçiş yaptım. Aradaki fark inanılmaz. Aracımın sürüş karakteri resmen değişti. Bu geçiş tabii ki pahalı bir geçiş oldu ama kesinlikle kuruşu kuruşuna değiyor.

tabi ki mantıklı olan bu ancak aldığım fiyatları yukarıda yazdım maalesef çok üzücü maliyetler çıkıyor

mertxx
30-10-2017, 15:36
aracıma uygun koni yok malesef, benzeri ağırlığa ve dağılıma sahip bir aracınkini uydursam verimli olur mu ?



tabi ki mantıklı olan bu ancak aldığım fiyatları yukarıda yazdım maalesef çok üzücü maliyetler çıkıyor

B8 bilstein ile Eibach Prokit kullanıyorum ama aracınızı sürekli pistte kullanmayacaksanız Türkiye şartlarında bence hiç gerek yok. Tecrübe ile sabittir.

B6 lar ayrı bir amortisör yük binen araçlar için tasarlanmış ve milleri kısa değil. Fakat kıs yay kısa mil kullandığınızda aracın önüne orjinalinden daha fazla yük biniyor olduğundan B6 mantıklı bir seçenek.

Para çokomel :(

CagkaN
30-10-2017, 16:13
yeni sezonda 1-2 sefer piste çıkmayı istiyorum aslında ama sanırım en makul yol orjinal amortisörlerin millerini kısaltmak olacak gibi