PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Garajda Boya İşleri



ghibli06
04-11-2017, 09:26
Aracımda 2 parça boya işi vardı, herkesin dediği gibi ver boyacıya 500 lira boyasın mantığını bırakmaya karar verdim. Çünkü eski araç sahipleri bilirler ki klasik, yarı-klasik, eski arabaların pası akarı kokarı bitmez, hazır garajı düzerken gelen kompresörü devreye almışken, kışa giriyorken daha sakin günler yaşarken bu boya işine el atmak istedim... sağolsun Hakan'ın yani sevgili gönüllü boya badana danışmanımız SULTANOGLU her adımda yardım ediyor, şimdi konuyu açtım ki başka insanlar da yararlansın, daha önce garajda bu işleri yapanlar deneyimlerini anlatsın...

Bu benim aldığım kompresör, 2 HP 8 bar ve 50 lt, gürültülü tip :)

https://i.hizliresim.com/JOO6AJ.jpg (https://hizliresim.com/JOO6AJ)

bu da ASTURO marka tabanca, tabancayı ben seçmedim açıkçası yüklü alımları yaptığımız firma gönderdi ama alttan depolu ve de 1,8 mm... Hakan bununla ancak astar atarsın dedi, ben de ilerde bahçe mobilyası, çit kulübe vs boyarım diye iade etmedim

https://i.hizliresim.com/Gyy5Rr.jpg (https://hizliresim.com/Gyy5Rr)

şu anda fiyatı uzaya çıkmamış 1,4 ya da 1,3 memeli tabanca arıyorum...

sizler hangi ekipmanlarla çalışıyorsunuz neler yaptınız neler boyadınız? ben 2 parça; kaput ve çamurluk boyadıktan sonra jantları da boyayacağım, bu işler hoşum giderse profesyonel tabanca seti almayı düşünüyorum böyle çantalı falan çok havalı :)

ghibli06
04-11-2017, 09:37
Merak ettiğim sorular:

boya-vernik yaparken tiner-sertleştirici oranları nelerdir?

yaz-kış bu oranlar değişir mi?

hangi meme ile hangi boyayı atmalı?

hangi boyayı kaç kat atmalı?

arada ne kadar beklenmeli?

en iyi sonuç için neler yapılmalı vs vs liste uzun vallahi :)

TaGo
04-11-2017, 09:54
Merak ettiğim sorular:

boya-vernik yaparken tiner-sertleştirici oranları nelerdir?

yaz-kış bu oranlar değişir mi?

hangi meme ile hangi boyayı atmalı?

hangi boyayı kaç kat atmalı?

arada ne kadar beklenmeli?

en iyi sonuç için neler yapılmalı vs vs liste uzun vallahi :)

Kankim özellikle hayırlısı olsun :D

Evet 1.8 mm ile ancak kapatma astarı atılır yada çok güzel Plasti Dip atabilirsin.

Ek olarak 8 barla atış yapamassın toz duman olur hertaraf. astar vb leri için 2-2.5 bar. Boyalar ise türevine göre yine 2.5-4 bar arası basınçları severler.

Yapılacak tek ayar basınç ayarı değil, malzemenin basınçla birlikte gelme oranıda önemli, onuda tabanca arkasından ayarlıyorsun.

Boyalar kendi içlerinde çok çok sınıfa ayrılıyor (Sultanoğlu bu konuda zaten çok daha açıklamalı bilgi verecektir). Bunun kendinden vernikli dediklerimiz var, opak var, boya üstü verniklileri var, halk arasında şeker boyası dediğimiz candy serileri varki onlar zaten çok farklı layer larda atılıyor.

Tiner sertleştirici oranlarını sana çalıştığın hırdavatcı rahatlıkla verir. evet yaz kış oranları farklıdır sen NŞA yada fırın ortamında atım yapmadığın için.

Boyalar genelde 1 tozlama 2 diğer kat, yada 1 sağlam tozlama 1 sağlam kat atılırlar. Kat felsefesine takılma aslında harcanması gereken bir miktar ml vardır bunu sen 2 katta tampona atarsın ben 3 katta atarım.

Boya atımı sonrası belirli zaman sonra matlığı gördüysen diğer kata geçebilirsin.

Sen en iyisi bi ara hanımı kap gel ben sana hızlandırılmış kurs geçeyim :D

ghibli06
04-11-2017, 10:11
Kankim özellikle hayırlısı olsun :D

Evet 1.8 mm ile ancak kapatma astarı atılır yada çok güzel Plasti Dip atabilirsin.

Ek olarak 8 barla atış yapamassın toz duman olur hertaraf. astar vb leri için 2-2.5 bar. Boyalar ise türevine göre yine 2.5-4 bar arası basınçları severler.

Yapılacak tek ayar basınç ayarı değil, malzemenin basınçla birlikte gelme oranıda önemli, onuda tabanca arkasından ayarlıyorsun.

Boyalar kendi içlerinde çok çok sınıfa ayrılıyor (Sultanoğlu bu konuda zaten çok daha açıklamalı bilgi verecektir). Bunun kendinden vernikli dediklerimiz var, opak var, boya üstü verniklileri var, halk arasında şeker boyası dediğimiz candy serileri varki onlar zaten çok farklı layer larda atılıyor.

Tiner sertleştirici oranlarını sana çalıştığın hırdavatcı rahatlıkla verir. evet yaz kış oranları farklıdır sen NŞA yada fırın ortamında atım yapmadığın için.

Boyalar genelde 1 tozlama 2 diğer kat, yada 1 sağlam tozlama 1 sağlam kat atılırlar. Kat felsefesine takılma aslında harcanması gereken bir miktar ml vardır bunu sen 2 katta tampona atarsın ben 3 katta atarım.

Boya atımı sonrası belirli zaman sonra matlığı gördüysen diğer kata geçebilirsin.

Sen en iyisi bi ara hanımı kap gel ben sana hızlandırılmış kurs geçeyim :D

kankam köpek de kabulünse ancak öyle gelebiliriz biliyorsun :D

TaGo
04-11-2017, 10:19
Bahçe çok büyük başka kulubede var herzaman beklerim sıkıntı yok :D

overblack
04-11-2017, 17:07
bu konuyu takip edicem. bende bu yaz boyacıma kızıp jantlarımı kendim boyamıştım.boya,karışım marka'dan öte (ki bunları boya aldığın yer ayarlıyor zaten) boya attığın tabanca çok önemli. sata marka tabanca ve meme uçlarını almayı düşünüyorum. var mı başka bir tabanca önerin tarkan?

SpeedlinE™
05-11-2017, 12:11
Abi malzemelerin maliyetlerini de yazabilme imkanınız var mı acaba?

Zorbey
05-11-2017, 12:34
Kendim boya yaparken başıma gelen olaylardan özet geçeyim.

Parfüm aşırı tehlikeli bir şey. Arabanın camlarını sıkı sıkıya kapatmak gerekiyor.

Plastik aksamlardaki silikonlanma (kabarcıklanma yapıyor) engellemek için bol bol pril ile yıkıyorum.

Macunlu yüzeye sulu zımpara yapılmalıymış. (Macunlar çatlayınca öğrendim)

Benimde sormak istediğim bir kaç soru var.

-Youtube videolarında astar üstüne ilk kat boyası atılıyor. Sonrasında vernik atmadan o kat zımparalanıyor. Üstüne boya vernik ikilisi uygulanıyor.(Bunun sebebi nedir ?)

Yama tineri nasıl kullanılıyor ?

ghibli06
05-11-2017, 12:47
Abi malzemelerin maliyetlerini de yazabilme imkanınız var mı acaba?

kompresör proter marka 450 tl ye aldım, piyasada 2 hp 8 bar 50 l kompresörler 350-850 tl arası genelde, 1,8 mm tabanca ise alttan depolu ASTURO marka, o da 70 tl civarındaydı diye hatırlıyorum, şu anda 1,3mm-1,4mm uygun bir tabanca arıyorum...

boya yaparken garajın ısısı ne olmalıdır kaç dereceye ısıtmak gerekir?

TaGo
05-11-2017, 14:02
Boya için 25 derece ideal. Kurutma içinse 40 dereve

aliergun
06-11-2017, 11:01
Merak ettiğim sorular:

boya-vernik yaparken tiner-sertleştirici oranları nelerdir?

yaz-kış bu oranlar değişir mi?

hangi meme ile hangi boyayı atmalı?

hangi boyayı kaç kat atmalı?

arada ne kadar beklenmeli?

en iyi sonuç için neler yapılmalı vs vs liste uzun vallahi :)

Kötü usta adama meslek öğretir şeklinde yola çıktım. Yaklaşık 4-5 senedir kendi araçlarımın boya işlerimi garajımda kendim yapıyorum. Okuyarak ve yanılarak öğrendiğim şekilde size yardımcı olabilirim.

Boya opak yada metalik olarak farklılık gösteriyor.

Metalik boya için %10-20 akrilik tiner daha doğrusu tabancanın rahatlıkla atabileceği kıvama getirip atabilirsiniz.Önce toz, ardından duruma göre 1-2 kat atılır. Son olarak sim birikmesi olmaması için daha uzak mesafeden son bir kat atıyorum. Üzerine atacağınız verniğe 2:1 harter (yavaş-normal-hızlı) ve yine %10-20 Akrilik tiner karıştırıp önce toz ardından asıl kat olarak atılabilir. Fakat vernik karışımı yapmak, akıtmadan portakal görüntüsü olmadan parlak ve düz düşürmek epeyce mesai istiyor :)

Opak boyada vernik karışımı gibi hazırlanıp önce toz ardından kapatana kadar 1-2 kat atılabilir. Opak boyanın güzelliği hata kaldırabiliyor oluşu. Üzerine konan toz, akıntı yada portakal görünümü vs kolaylıkla zımpara pasta yapılıp alınabiliyor :)

Harter konusunda şöyle bir tecrübem oldu. Hava sıcaklığına göre kullandığınız harteri seçebilirsiniz. Sıcakta çabuk kuruyacağı için yavaş harter, soğukta geç kuruyacağı için hızlı harter olabilir. Benim tecrübem harter ne kadar yavaş ve tiner ne kadar fazla olursa opak boya yada vernikte düşme ve düzleşme o kadar güzel oluyor.

Selülozik boya yada astar yaklaşık 10-15dk içinde kuruyup zımpara yapılabilecek hale geliyor. Astar üzerine metalik boya atarken hata görebilmek için önce 1 kat renk astarı mantığında boya atılıp çekme slikon yapma vs varmı gözlemlenip ardından zımparayla düzeltilme yapılabilir. o yüzden opak boya atmadan öncede renk astarı atmak hata görmek adına daha sağlıklı olacaktır.

Böyle anlatılmakla olmayacak tecrübeleriniz oluyor zamanla. Her ustanın çalışma şekilleri yada tabanca ayarları da farklılık gösterebiliyor. Bunu zamanla ve sonuçlara göre siz karar vereceksiniz.

3,5-4,5 bar basınçlarında çalışabilirsiniz. Basınç arttkça boyanın pulvarize oluşu artıyor ve düşüşü güzelleşiyor ama bir o kadarda toz duman oluyor.

150lt lik tek pistonlu ve gürültülü bir kompresor, 150-200 liralık hava ayarı, ürün miktarı ayarı ve düşme alanı ayarı yapılabilen 1.4mm memeli bir tabanca kullanıyorum. Astar için farklı bir tabanca kullanıyorum. Bana yetiyor. Burda önemli nokta ya tabanca girişinde yada hortum jackının olduğu kısımda bir su tutucu mutlaka kullanın. Bu tip kompresorler çok ciddi miktarda su üretiyor.Dikkat edilmeli.

Verdiğim bilgiler dediğim gibi biraz ürün üzerilerinde yazan bilgiler birazda benim kendime göre ayarladıklarımdan oluşuyor. Hatalar olabilir. Daha bilgili arkadaşlar hatalarım olduysa düzeltebilirler.:)

SULTANOGLU
10-11-2017, 14:35
Merak ettiğim sorular:

boya-vernik yaparken tiner-sertleştirici oranları nelerdir?

yaz-kış bu oranlar değişir mi?

hangi meme ile hangi boyayı atmalı?

hangi boyayı kaç kat atmalı?

arada ne kadar beklenmeli?

en iyi sonuç için neler yapılmalı vs vs liste uzun vallahi :)

abi işte geldim burdayım. Öncelikle geç yazdım kusura bakma.

Sorulara kısaca cevap verebilirim ve başka sorular varsa mutlulukla cevaplarım.

Boya işi bildiğiniz gibi geneld ekapalı bir kutu olup usta çıraklık yöntemi ile öğrenilemn ve genellikle eski nesilin alışkanlıklarının baskın olduğu bir meslek.

Bana soracak olursanız ben bu işi aşırı derecede keyif alarak yapıyorum. Keşke ülkemizde yurt dsışında olduğu gibi bu iş bir zanaat olarka görülse ve daha çok değer verilse.


Genel olrak şunu yaziyim. Karışım yapacağınız bütün ürünlerin karışım oranları, katılacak yan ürünleri, uygulama basıncı, kullanılacak tabanca cinsi, basıncı viskozitesi gbi bütün bilgileri Kullanılacak ana ürün ne ise onun üzerinde yazar. Yani buradan boya bu ölçüde, astar bu ölçüde veya vernik bu ölçüde demek, aracın motorunun içinin ne kadar yapılı olduğuna bakmadan basınç açmaya benzer.

Yaz ve Kış olarak daha doğrusu havanın sıcaklığına göre sertleştirici ve tiner cinsi değiştirilmelidir.

Macun olarak sertleştirici oranı 2% - 3% oranın da değişir.

Boya tabancası meme çapı olarak 1,3 - 1,4 kullanılması makbüldür. 1,3 metalik /Bazkat (Bu sistem vernikli sistem), 1,4 opak Son kat olarak. (Vernik boya tabancası aynı tabanca olarak kullanılabilir fakat genelde ayrı 2 tabanca olması makbuldur. )

Astar tabancası olarak ise 1,7 - 1,8 meme çapı kullanılabilir.

(Uygulama basıncı hvlp tabancalar için 2 bar diyebiliriz.)

Buraya ürünler ve uygulanacak yüzey hakkında bilgiler verdiğiniz taktirde detaylı cevap yazabilirim.

Kendimden bahsedicek olursam benim evde de 50lt lik kompresörüm var. Fırın olarka kullandığım portatif tozsuz bir ortam oluşturduğum alanım mevcut. Motosiklet bisiklet gibi yaptığım projelerimi orada yapıyorum. onunda dışında fırında yaptığım uygulamaları ise eğitim merkezimizde yapıyorum.

ghibli06
10-11-2017, 17:10
SULTANOGLU, Hakancım hoş geldin, biraz da burdan başını ağrıtayım :)

katmanlar arasında ne kadar beklemek gerekir, 2.5 kat dersin hep en makbulu o mudur?

katmanlar atarken gavurlar hep temizliyor yüzeyi, nedir o? bizdekiler arka arkaya girip basıyor boyayı?

verniği boya kuruduktan sonra atanlar var hangisi doğru?

SULTANOGLU
10-11-2017, 17:36
SULTANOGLU, Hakancım hoş geldin, biraz da burdan başını ağrıtayım :)

katmanlar arasında ne kadar beklemek gerekir, 2.5 kat dersin hep en makbulu o mudur?

katmanlar atarken gavurlar hep temizliyor yüzeyi, nedir o? bizdekiler arka arkaya girip basıyor boyayı?

verniği boya kuruduktan sonra atanlar var hangisi doğru?

Abi katmanlar arasi bekleme suresi her uygulamada farklidir.

Soz konusu boya ise bu bahsettigimiz flash off sureleri uygulamanin ardindan matlasma beklenir ve yuzey matlastiktan sonra sonraki kat uygulanir.

Boya uygulamarinda ara katlar ve vernik uygulamasindan once yuzey temizlenmez. Bu uygulamalar artik son asamadir.

Vernik uygulamasida dedigim gibi yuzey matlastiktan sonra yapilir. Yuzeyin tam kurumasi pek istenen birsey degildir cunku ilerde vernik tutunma problemleri olabilir, vernik soyulabilir.

Macun zimparasi ve astar zimparasinin ardindan yuzey temizeme tineri ile silinir. Boya eger su bazli ise yuzey mutlka su bazli yuzey temizleme tineri ile silinmelidir. Boyadan once yuzey silindikten sonra hava tutulup mumlu bez ile yuzeyin tekrardan gecilmesi tavsiye edilir.

Abi soz konusu duzgun boya uygulamasi olunxa bu inceliklere son derece dikkat edilmesi gerekiyor. Sonucta herkes boya uygulayabilir ama burada oncelikli istegimiz yuzeyin korozyona karsi korunmasinin saglanmasi ve ardindan gozumuze hos gelecek boya asamasinin saglikli yapilip yillar boyunca ilk gunku durumunu korumasi.

Tayfun-E30
10-11-2017, 17:41
SULTANOGLU Benimde soyle bir sorum var konu sahibinin izniylr (bu baslik altindan toplamak daha dogru diye dusundum) mt-07 koyu mornmotorumun boya kodunu malesef boya hazirlayan yerler bilmiyor, ufak bir yama yapmam lazimdi tabancayla hazirlattim boyayi rengi tutmadi siyah kaldi :(.. bu boyayi nasil temin edebilirim

Tayfun-E30
10-11-2017, 17:42
Kodunonlarin bilgisayari tanimiyor daha dogrusu..

semavi
10-11-2017, 17:53
Mukemmel bir konu takipteyim... Elinize saglik arkadaslar...

Gecen kendi aracimin kaporta kismina giristim usta ile... Macunlar falan atildi, yakinda boya atariz... elimden geldigince izlemeye calisiyorum yada yardim ediyorum elemana...


***** buralarda araba ucuz ve araba fiyatina oranla iscilik pahali... BUnu da cok dert etmem ama en guzeli arabalar uzerinde yap boz yapabiliyorsun... deger dustu falan gibi bir derdin olmuyor...


Nasip olurda mustakil eve gecersem buradaki bilgilere gore malzeme toplayacagim. Umarim paylasimlarind evami gelir :)

ghibli06
10-11-2017, 18:05
Mukemmel bir konu takipteyim... Elinize saglik arkadaslar...

Gecen kendi aracimin kaporta kismina giristim usta ile... Macunlar falan atildi, yakinda boya atariz... elimden geldigince izlemeye calisiyorum yada yardim ediyorum elemana...


***** buralarda araba ucuz ve araba fiyatina oranla iscilik pahali... BUnu da cok dert etmem ama en guzeli arabalar uzerinde yap boz yapabiliyorsun... deger dustu falan gibi bir derdin olmuyor...


Nasip olurda mustakil eve gecersem buradaki bilgilere gore malzeme toplayacagim. Umarim paylasimlarind evami gelir :)

Hakan sağolsunn ne zaman sorsam yardımcı oluyor, konuyu özellikle açtım ki paylaşım olsun, meraklı çok kişi var biliyorum...

semavi
10-11-2017, 19:19
Bende abidik gubidik arabalara bakiyorum.. Cogu yeni model degil... Alet edavat duzuyorum elimden geldikce. Bu tip konular cok faydali oluyor...

SULTANOGLU
17-11-2017, 15:05
SULTANOGLU Benimde soyle bir sorum var konu sahibinin izniylr (bu baslik altindan toplamak daha dogru diye dusundum) mt-07 koyu mornmotorumun boya kodunu malesef boya hazirlayan yerler bilmiyor, ufak bir yama yapmam lazimdi tabancayla hazirlattim boyayi rengi tutmadi siyah kaldi :(.. bu boyayi nasil temin edebilirim

Selam biraz geç mesaj attım ama Boya kodu nedir bir de ben bakiyim.

B-Devi
17-11-2017, 15:24
Ben de geçen hafta kaputtaki çatlakları spatula ile kazıyıp macunladım. Aşama aşama resimlerini de çektim. İşlerden dolayı yavaş ilerliyorum ama boya işlemi bittiğinde konusunu açıcam. Baya bi konu birikti elimde hepsine birden tek seferde gireyim de şu çok özlediğimiz DIY bölümü biraz canlansın :)

XoR
17-11-2017, 15:25
Abi çok keyifli bir hobi edinmişsin kendine :)

Hayırlı bir iş için bu konuyu öğrenmem gerekti. Sonrasında sevenler kavuşamadı :D ama olsun bana güzel bir tecrübe oldu. Boya firmasına iş görüşmesine gittim. Tecrüben yok dediler yaparım dedim ve benim Subaru'yu boyayan AKS otomotive stajer olarak başladım :) 15 gün çalıştım yanlarında. Çünkü 2. iş görüşmesi uygulama merkezinde olacaktı ve ben boya tabancısını görsem karakola götürür vaziyetteydim :D

Bu işte teknik evet gerçekten çok önemli ama tecrübe kazanmak, deneme yanılma yaparak öğrenmek daha önemli bence. Atıl durumda olan çamurluk kapı vs bulup bunların üzerinde antrenman yapmanı öneririm. Bana bu şekilde parça yerine direkt geniş spatula verdiler 2 gün onunla takıldım.

Macun Zımpara Astar Boya Vernik derken 15 günde ben baya bilgi ve tecrübe edindim bu konuda. Kısacası demek istediğim bu şekilde bir tanıdığın vs varsa rica et ve yanlarında 4 5 gün takıl çok faydasını görürsün. İşlem yaptığım çamurluk tampon vs fotoğrafları da vardı ama bulamadım. On gün sonra çamurluk boyayabilir hale gelmiştim :)

http://i68.tinypic.com/opmt4y.jpg

http://i68.tinypic.com/2l8k9hc.jpg

http://i67.tinypic.com/2lma2qh.jpg

ghibli06
17-11-2017, 20:01
Abi çok keyifli bir hobi edinmişsin kendine :)

Hayırlı bir iş için bu konuyu öğrenmem gerekti. Sonrasında sevenler kavuşamadı :D ama olsun bana güzel bir tecrübe oldu. Boya firmasına iş görüşmesine gittim. Tecrüben yok dediler yaparım dedim ve benim Subaru'yu boyayan AKS otomotive stajer olarak başladım :) 15 gün çalıştım yanlarında. Çünkü 2. iş görüşmesi uygulama merkezinde olacaktı ve ben boya tabancısını görsem karakola götürür vaziyetteydim :D

Bu işte teknik evet gerçekten çok önemli ama tecrübe kazanmak, deneme yanılma yaparak öğrenmek daha önemli bence. Atıl durumda olan çamurluk kapı vs bulup bunların üzerinde antrenman yapmanı öneririm. Bana bu şekilde parça yerine direkt geniş spatula verdiler 2 gün onunla takıldım.

Macun Zımpara Astar Boya Vernik derken 15 günde ben baya bilgi ve tecrübe edindim bu konuda. Kısacası demek istediğim bu şekilde bir tanıdığın vs varsa rica et ve yanlarında 4 5 gün takıl çok faydasını görürsün. İşlem yaptığım çamurluk tampon vs fotoğrafları da vardı ama bulamadım. On gün sonra çamurluk boyayabilir hale gelmiştim :)

http://i68.tinypic.com/opmt4y.jpg

http://i68.tinypic.com/2l8k9hc.jpg

http://i67.tinypic.com/2lma2qh.jpg

ahahaa süper :) Koray yardıma geleyi artık haftaiçleri İstanbul'dayım :) bir de anlat yahuu neler öğrendin, öyle geçişrme, hangi boyaları kullandın, tabanca be basınç ne :)

ghibli06
17-11-2017, 21:50
gerçi adam Akhisar maçına gittiyse, 3 gün uğramaz buralara :) XoR

ghibli06
18-11-2017, 18:01
1,3mm memeli tabancamız da geldi :)

https://i.hizliresim.com/8N5RP1.jpg (https://hizliresim.com/8N5RP1)

yeni nesil HVLP

https://i.hizliresim.com/YOpZqk.jpg (https://hizliresim.com/YOpZqk)

bulması zor olsa da sevgili Hakan'ın yönlendirmesiyle 1,3mm nozzle

https://i.hizliresim.com/a1prd2.jpg (https://hizliresim.com/a1prd2)

XoR
20-11-2017, 08:12
ahahaa süper :) Koray yardıma geleyi artık haftaiçleri İstanbul'dayım :) bir de anlat yahuu neler öğrendin, öyle geçişrme, hangi boyaları kullandın, tabanca be basınç ne :)

Abi üzerinden 1 sene geçti unuttum valla :D

mkerim
20-11-2017, 08:30
boya ve vernik karışımları için cetvel var. göz kararı, kg ile vs vs ölçekleme olmaz. boya aldığın yerden karışım cetvelini isteyin mutlaka. kompresör küçük onunla olmaz. boyanın altına kullanacağın malzemeler kaliteli olmak zorunda.
ppg veya akzo nobel de kurslar var. gitmek istersen mutlaka ilgilenirler. boyayı yapmadan önce zımpara yapmayı öğrenmeni öneririm. boya ortamı önemli ama daha önemli şartlar var. bunu unutmayın. tabanca tutmak bile ayrı bir tecrübe. boyayı daha boyamayı bitirmeden bozabilirsin.

Tunacan
20-11-2017, 08:35
Bülent Abi bulamadığın parçaları Setkim Boya'dan tedarik edebilirsin...

ghibli06
20-11-2017, 13:19
boya ve vernik karışımları için cetvel var. göz kararı, kg ile vs vs ölçekleme olmaz. boya aldığın yerden karışım cetvelini isteyin mutlaka. kompresör küçük onunla olmaz. boyanın altına kullanacağın malzemeler kaliteli olmak zorunda.
ppg veya akzo nobel de kurslar var. gitmek istersen mutlaka ilgilenirler. boyayı yapmadan önce zımpara yapmayı öğrenmeni öneririm. boya ortamı önemli ama daha önemli şartlar var. bunu unutmayın. tabanca tutmak bile ayrı bir tecrübe. boyayı daha boyamayı bitirmeden bozabilirsin.

hocam tabii ki ölçü işi gözle olmaz, boya hazırlama kapları alacağım bolca... altyapı hazırlama konusunda iyiyimdir daha önceleri de arabalarım için ben çalışırdım genelde, hatta şu anda boyayacağım yerlerin altyapısını taa yazdan hazırladım, baktım sorun görünmüyor boyaya hazırlar... kompresör konusunda katılmıyorum, dolum yapmadan 8-9 dakika 3-4 barda rahat çalışıp sonra doluma geçiyor dolarken de basınç düşmüyor, sadece yağ ve nem için filtre alacağım o kadar...

ghibli06
01-12-2017, 18:44
https://i.hizliresim.com/jQOrpj.png (https://hizliresim.com/jQOrpj)

malzemeler hazır :)

Zorbey
01-12-2017, 19:36
Boyacı 2 tampon ön bıyık sacı için 600 lira isteyince dedim ben yaparım :D

Bende böyle bir işe giriştim. Hemen herkes yapamazsın, renk tutmaz, bozuk olur dediler. Sonuç aşağıdaki gibi.

Uygulamanın eksileri

Boya attığım tabanca universal, garip bir şekilde çalışıyordu. Temizliğini yaptım boyayı attım neredeyse hata yok. Vernik ekledim ,aynı ayarlarda

Vernik çok attı, (bazı yerlerde gözle görünmeyecek şekilde) akmalar oldu. Boş zamanımda zımpara pasta yaparak onlarıda düzelteceğim. :)

Resim boyutları için üzgünüm.Telefonda dik çekildiği için boyutu küçülünce net görünmüyor.


https://i.hizliresim.com/1GWB7N.jpg
https://i.hizliresim.com/LOzNGZ.jpg
https://i.hizliresim.com/rJkpy3.jpg
https://i.hizliresim.com/7yndQN.jpg
https://i.hizliresim.com/POWNGO.jpg
https://i.hizliresim.com/g90pbO.jpg
https://i.hizliresim.com/ZOBpn3.jpg

ghibli06
01-12-2017, 19:50
tabanca memesi kaçlıktı?

Zorbey
01-12-2017, 19:51
Boya tabancası pek kaliteli değilmiş. 1.6 ya da 1.8 mm

ghibli06
01-12-2017, 20:01
Boya tabancası pek kaliteli değilmiş. 1.6 ya da 1.8 mm

kaliteden ziyade meme sıkıntısı var, o kadar büyük meme ile boya ve vernik istenen gibi olmaz deniyor 1,3 hadi olmadı 1,4...

Zorbey
01-12-2017, 20:16
kaliteden ziyade meme sıkıntısı var, o kadar büyük meme ile boya ve vernik istenen gibi olmaz deniyor 1,3 hadi olmadı 1,4...

Evet meme büyük gelmiş olabilir. Şimdi Tipo'yu komple boyama projem var bakalım nasıl bir şey çıkacak ortaya.

3 Bar basınç kullanıyorum. Şimdiki tabancanın memesi 1.4.

Schumi
01-12-2017, 20:50
Valla size imrendim. Ne yerim müsait, ne zaman, nede sabır. Ben kendim yapmak yerine helal süt emmiş, çocuğunun üniversite + düğün masrafını bizden çıkarmayacak ortalama veya ortalama üstü işçilik yapan bir insan evladı bulup araçlarımı ona emanet etmek istiyorum. :D Ama olmuyor olmuyor olmuyor.

ghibli06
01-12-2017, 21:44
Valla size imrendim. Ne yerim müsait, ne zaman, nede sabır. Ben kendim yapmak yerine helal süt emmiş, çocuğunun üniversite + düğün masrafını bizden çıkarmayacak ortalama veya ortalama üstü işçilik yapan bir insan evladı bulup araçlarımı ona emanet etmek istiyorum. :D Ama olmuyor olmuyor olmuyor.

olmaz olmaz olmaz...

üzerimde büyük baskı var, ne gerekk var, getir boyayalım, 2 parça şeyi boyatamadın mı, bu iş öyle acemiye gelmez vs vs... bu haftasonu uzaya mekik fırlatma denemesi yapacağım inşallah, sonuçları eklerim...

ghibli06
02-12-2017, 17:48
https://i.resimpic.com/XdUMmIOM.jpg (https://i.resimpic.com/XdUMmIOM.jpg)

Basinc ayari ve conditioner da geldi :) eksik kalmadi artik...

MBuğra
04-12-2017, 11:36
Abi kolay gelsin,

6 sene once bana buradan bir arkadas meb'in hazirlattigi oto boya ile ilgili cok yararli bir takim dokumanlar gondermisti. Eger bana bir email adresi gonderirsen, bunlari sana aktarayim. Cok faydasini gorecegine inaniyorum. :)

marikan
04-12-2017, 12:27
Abi kolay gelsin,

6 sene once bana buradan bir arkadas meb'in hazirlattigi oto boya ile ilgili cok yararli bir takim dokumanlar gondermisti. Eger bana bir email adresi gonderirsen, bunlari sana aktarayim. Cok faydasini gorecegine inaniyorum. :)

Megep'in sayfasından istediğiniz zaman ulaşabilirsiniz. (Motorlu Taşıtlar Teknolojisi -> Otomotiv Boya Uygulamaları)
|| MEGEP || (http://www.megep.meb.gov.tr/?page=moduller)

ghibli06
04-12-2017, 13:02
garajdayım bir kaç saate fotolar gelmeye başlar :)

ghibli06
04-12-2017, 18:02
komple zımparaa yaptım 800 gridle
https://i.hizliresim.com/ZOoPL3.jpg (https://hizliresim.com/ZOoPL3)

https://i.hizliresim.com/By75ZL.jpg (https://hizliresim.com/By75ZL)

boyalarımı tinerimi vernik vs almıştım zaten, ölçü kabı filtre maske mumlu bez vs de tamam

https://i.hizliresim.com/2EzV2E.jpg (https://hizliresim.com/2EzV2E)

boya ilk kat
https://i.hizliresim.com/jQbG4W.jpg (https://hizliresim.com/jQbG4W)

boya ikinci kat

https://i.hizliresim.com/Ey94Vg.jpg (https://hizliresim.com/Ey94Vg)

boya son kat ve kuruma:

https://i.hizliresim.com/mJAWG4.jpg (https://hizliresim.com/mJAWG4)

vernik ilk kat

https://i.hizliresim.com/Dyg0l3.jpg (https://hizliresim.com/Dyg0l3)

vernik 2. kat

https://i.hizliresim.com/8NR7l1.jpg (https://hizliresim.com/8NR7l1)

ve finiş :)

https://i.hizliresim.com/a1rbo2.jpg (https://hizliresim.com/a1rbo2)

https://i.hizliresim.com/YOZ7vk.jpg (https://hizliresim.com/YOZ7vk)

sağolsun öğlenden beri Hakan SULTANOGLU resmen benle beraber yaptı boyayı :) işi var mıydı bilmiyorum ama 50 sefer rahatsız ettim kendisini... hakkını helal etsin, sabaha kadar beklesin bakalım nasıl olacak...

SULTANOGLU
04-12-2017, 18:54
Bulwnt abi ne demek ben keyif aldim :D ellerine saglik super olmus. Kendim yapmis kadar mutlu oldum.

Bide kurusun yarina kadar miss

ghibli06
04-12-2017, 19:15
Bulwnt abi ne demek ben keyif aldim :D ellerine saglik super olmus. Kendim yapmis kadar mutlu oldum.

Bide kurusun yarina kadar miss

adam resmen bana teamwiever la bağlandı öyle yaptık :D

dieselpower
04-12-2017, 20:02
baya hoş olmuş elinize sağlık bakalım kuruyunca ne çıkıcak :)

Zorbey
04-12-2017, 20:12
Abi yeni nesil vernik mi kullandınız ? Vernik portakal kabuğu bırakıyor ama sağlam oluyor demişlerdi

SULTANOGLU
04-12-2017, 20:16
Baslac 40-40 yuksek yogunluklu vernik kullanildi. Vernik high solid dedigimiz baya etli ve sifir alman araclarinda oldugu gibi tatli bir portakllik birakan bir vernik. Eger cam gibi olmasini isterseniz tam kuruma ardindan pasta yapilmassi tavsiye ediliyor.

ghibli06
04-12-2017, 20:28
Malzemeler bunlar

https://i.resimpic.com/wlzx8Xht.jpg (https://i.resimpic.com/wlzx8Xht.jpg)

gemsazr9
04-12-2017, 23:52
fotolarda astar yok ?

SULTANOGLU
05-12-2017, 00:47
Motor kaputunda Astarlik bir islem yoktu bu sebepten yuzey matlastirildi ve boya uygulandi. Normalde astari komple atmaniza gerek yok. eger yuzey cok hasarli degilse sadece hasarli bolgeye astar atip o kisimda calisip eski boyali yuzeyyin ustu ile beraber parcaya boya atabilirsiniz. Arka camurlukta astar uygulamisti bulent abi onunda uygulamalarinin ardindan paylasir diye dusunuyorum.

ghibli06
05-12-2017, 11:09
son durum :)

https://i.hizliresim.com/pGJ7DL.jpg (https://hizliresim.com/pGJ7DL)

https://i.hizliresim.com/kXd2Dm.jpg (https://hizliresim.com/kXd2Dm)

müthiş bir portakallık var yüzeyde ve parlaklık da güzel... üzerine yapışanlar da zımpara ve polişle rahatça gidecek türden, bence güzel oldu :)

Orhan
05-12-2017, 11:33
Eline sağlık bi yerden başlamak lazım
bence güzel görünüyor

gemsazr9
05-12-2017, 18:04
Elinize sağlık kaputu boyamak için malzemeler ne kadar tuttu ?

Zorbey
05-12-2017, 18:44
Motor kaputunda Astarlik bir islem yoktu bu sebepten yuzey matlastirildi ve boya uygulandi. Normalde astari komple atmaniza gerek yok. eger yuzey cok hasarli degilse sadece hasarli bolgeye astar atip o kisimda calisip eski boyali yuzeyyin ustu ile beraber parcaya boya atabilirsiniz. Arka camurlukta astar uygulamisti bulent abi onunda uygulamalarinin ardindan paylasir diye dusunuyorum.

Fiat tipo yeşil renkte aracım var. Boya altı hazırlığını yapıyorum. Araçtaki hasarlar çektirme yöntemi ile düzeltildi macunu çekildi. Aracın üzerindeki boya da vernik kalmamış.. Bu araç için 1 kg boya yeterli olur mu ?

Soru 2 Fırın olmadan boya atsak, kışın boya katları arası ne kadar süre olmalıdır ?

Soru 3 wet on wet mi boya atmalıyız yoksa aralardaki süreyi uzatmalı mıyız ?

Boya malzemesi aldığım yer vernik ilk katı için 10 gram iri metalli gri renk boya verdi. Bunu ilk kat verniğe karıştır uygula, diğer katları sadece vernik at dedi. Bu işlem boyayı puslu bir hale sokar mı acaba ? ( Aracın üzerindeki metal parçacıkları belli olsun istiyorum )

SULTANOGLU
05-12-2017, 19:06
Fiat tipo yeşil renkte aracım var. Boya altı hazırlığını yapıyorum. Araçtaki hasarlar çektirme yöntemi ile düzeltildi macunu çekildi. Aracın üzerindeki boya da vernik kalmamış.. Bu araç için 1 kg boya yeterli olur mu ?

Soru 2 Fırın olmadan boya atsak, kışın boya katları arası ne kadar süre olmalıdır ?

Soru 3 wet on wet mi boya atmalıyız yoksa aralardaki süreyi uzatmalı mıyız ?

Boya malzemesi aldığım yer vernik ilk katı için 10 gram iri metalli gri renk boya verdi. Bunu ilk kat verniğe karıştır uygula, diğer katları sadece vernik at dedi. Bu işlem boyayı puslu bir hale sokar mı acaba ? ( Aracın üzerindeki metal parçacıkları belli olsun istiyorum )

Oncelikle kolay gelsin :)

Fiat tipo aracınızı komple boyamak için bence 3litre boya işinizi gorur. Onu zaten 2:1 incelticeksiniz olucak 4,5 lt.

Fırın boya ve fırın zaten boyanacak parçanın tozsuz bir ortamda ve daha hızlı kuruması için onemli detylardır.

Fırın olmadan boyayacaksanız tozu minimuma indirmelisiniz. E bir şekilde yabancı maddelere karşı izole uygulama yapmalısınız. Kullanacağınız urun nedir ? Marka cins ona gore kat uygulaması konuşalım.
Katlar arası bkleme suresi her bir katın matlaşması veya tds sayfalarında velirtilen sure ile ilgilidir. Ona dikkat etmek lazım.

Neden size metlik boya vermeyip verniğin içine katılacak garip bir uygulama yaptırdı ? Senginiz sedefli mi ? Metalik mi ? Ne bayisi burasi ?

Zorbey
05-12-2017, 19:11
Oncelikle kolay gelsin :)

Fiat tipo aracınızı komple boyamak için bence 3litre boya işinizi gorur. Onu zaten 2:1 incelticeksiniz olucak 4,5 lt.

Fırın boya ve fırın zaten boyanacak parçanın tozsuz bir ortamda ve daha hızlı kuruması için onemli detylardır.

Fırın olmadan boyayacaksanız tozu minimuma indirmelisiniz. E bir şekilde yabancı maddelere karşı izole uygulama yapmalısınız. Kullanacağınız urun nedir ? Marka cins ona gore kat uygulaması konuşalım.
Katlar arası bkleme suresi her bir katın matlaşması veya tds sayfalarında velirtilen sure ile ilgilidir. Ona dikkat etmek lazım.

Neden size metlik boya vermeyip verniğin içine katılacak garip bir uygulama yaptırdı ? Senginiz sedefli mi ? Metalik mi ? Ne bayisi burasi ?


Aracın boyası mercan yeşili olarak geçiyor. Boyası metalik ancak biraz daha parlak ve metalli görüntü istedim. Onlarda bu şekilde yapabilirsin dedi. :D

Boya markası baslac sanırım, yanında kutusunun üzerinde 3000 1 yazan vernik verdi.

SULTANOGLU
05-12-2017, 19:29
Tamam şimdi oturdu kafama :) ben direk metali vernikle arıcaksınoz sandim. Boya baslac 35 seri.

Vernik içine metalde şoyle bazı yeni renkler atıyorum mazdanın 41v kırmızı yada 46v bunlarda verniknoncesi son kat şeffaf metlik renkli kat. O kat uygulanıp ciddi bir derinlik oluaturuluyor. Son katta vernik atılıyor.

Sizede aslında daha derinlik kazanılması için boyle bir yontem soylenmiş. Uygulayabilirsiniz ama tek bulunacağım orum olduki arabanız çizildi, allah korusun biri çarptı o aynı tonu tutturmanı pek kolay olmaz

Boya balac ise 2 ıslak kat + son 25 30 cm uzaktan efekt 0,5 kat atıcaksınız. Orterek gideceksiniz ilk katlar, son yarım katı efekt olarak atıcaksınız.

Uygulama katlrı matlaşınca diğer kata geçebikirsiniz.

ghibli06
05-12-2017, 19:56
Elinize sağlık kaputu boyamak için malzemeler ne kadar tuttu ?

1 lt boya (baslac)
1 lt vernik (baslac)
1 lt hızlandırıcı (baslac)
1 lt boya tineri (baslac)
1 lt yüzey temizlik tineri (glasurit)
1 lt selülozik tiner (temizlik için)
boya kabı süzgeç vs 260 tl verdim

SULTANOGLU
05-12-2017, 20:25
Bu kaput boyama uygulamasında bulent abi butun urunleri kullanmadı yanlız bunun altını çizelim.

Alınan bu urunlerle:

1 lt boya 2:1tinerle inceltileceğinden 1,5 lt boya ediyor.
1 tl vernik 2:1 karıştırılacağından 1,5 lt vernik +10% tiner urun ediyor.

Dersenizki 1,5 lt vernik ve 1,5 t boya ile nekadar alan boyanır. Bir ortalama boyutta arabanin dıştan yarısını boyarsınız

Yuzey temizleme tineri 1. Kalite yetkili servislerde kullanılan urundur. Fiyatı normal ürünlere göre farklıdır.

ghibli06
05-12-2017, 20:40
aynen, kullandığım ürünler şu şekilde:

250 ml boya+ 125 ml boya tineri
200 ml vernik +100 ml sertelştirici+%10 boya tineri
50 ml yüzey temizlik tineri

malzemenin çoğu duruyor, bir tam çamurluk ve de duruma göre 2 tane tampon boyayacağım...
bu arada iyice kurudu sertleşti, şu haliyle bile güzel görünüyor muameleyi yeyince ayna gibi olacak :)

SNCKTR
05-12-2017, 21:44
Konuyu gördüm bende yazayım dedim :D

Bende;
- 5 lt kompresör
- Çoklu tabanca takımları
- Farklı boyutlarda ve çaplarda hava hotumları
- 1.3 mm boya tabancası
- 1.8 mm astar tabancası
- vsvs

şu zamana kadar bir çok parça boyadım genellikle swap yaptığım klasik araçların kaput içlerini ve bir takım parçalarını plastik ve fiber olarak spoilerleri ve ev dolap kapakları :D benim en sevmediğim iş macun zımparalamak yanı kaba zımpara denilen şey sulu zımpara astar ve boya atmaktan keyif alıyorum zemin düzgünse tabi :D ufak ufak başlarken bugün baktığımda garajda koca bir rafı boya malzemeleri kapladığını gördüm zaman buldukça boyadığım parçaların fotolarını eklerim :)

Maxi
06-12-2017, 06:53
harika uygulama, umarım hepimize cesaret verir bu.

KÖROĞLU
06-12-2017, 10:02
ghibli06 bence güzel olmuş eline sağlık, Boya tabancasını da yazarsan faydalı olabilir.

Daha iyi bir makina ile daha aydınlık bir çekim mevuct ise paylaşaibilir misin ?

Güzel duruyor ama detayları da merak ettim açıkçası. DIY olayını seviyorum.

By CrAzY
06-12-2017, 10:41
Kuruma evreleri sonrası trizact ile 2000 -3000 arkası polisajla bebek olur .Kolay gelsin bülent abi yol gösterici oldu bizler için.

ghibli06
06-12-2017, 17:06
ghibli06 bence güzel olmuş eline sağlık, Boya tabancasını da yazarsan faydalı olabilir.

Daha iyi bir makina ile daha aydınlık bir çekim mevuct ise paylaşaibilir misin ?

Güzel duruyor ama detayları da merak ettim açıkçası. DIY olayını seviyorum.

tabanca bu, 1,3 mm meme, üstten depo ve HVLP...

AlfaJet HVLP RP Ustten Depo Boya Tabancası (http://www.724odeal.com/tr/oto-boya-tabancalari-yikama-makinalari/2075-h888p-hvlp-rp-ustten-depo-boya-tabancasi.html)

ghibli06
06-12-2017, 19:49
https://i.resimpic.com/b5LM0ysN.jpg (https://i.resimpic.com/b5LM0ysN.jpg)

https://i.resimpic.com/rOglf4Ki.jpg (https://i.resimpic.com/rOglf4Ki.jpg)

İyice kemiklesti

gemsazr9
06-12-2017, 20:11
anladım peki açılan boya kutusu ne kadar sürede tüketilmeli ?

SULTANOGLU
06-12-2017, 20:24
anladım peki açılan boya kutusu ne kadar sürede tüketilmeli ?

Vernik sertlestirici falan 2 yil raf omru var. Boya ise spesifik nedenide eger icinde metal varsa karistirildiktan sonra uzun sure bekletirseniz metallet kararmaya baslar tamir icin kullanacaksaniz renk farkliliklari olur.

ghibli06
06-12-2017, 20:24
anladım peki açılan boya kutusu ne kadar sürede tüketilmeli ?

boyayı açmakta sıkıntı yok, sertleştirici girmiyor içine...

gemsazr9
06-12-2017, 21:29
bilgiler için teşekkürler

131mirafiori
07-12-2017, 08:01
Konuyu açan Bülent abi olmak üzere yorum yazan herkese çok teşekkürler. Yıllardır jant boyatmak için boyacılarla girdiğim saçma sapan diyaloglar yüzünden bende artık kendi boya ihtiyacımı karşılamaya karar verdim. Yüzey hazırlama konusunda çok çok iyi işler (Usta bir boyacı kadar) yapamasamda sonuçta ben kaput, kapı yada çamurluk boyamayacağım :)

Benim sorum da şudur :) Jant boyamak için özel bir ürüne gerek var mı ? Muhtemelen boya atılana kadar olan kısım aynı ancak boya esnasında dikkat edilmesi gereken bir durum var mı?

Bir de tabanca 1.3 mü 1.4 mü olmalı ?

SULTANOGLU
07-12-2017, 08:14
Konuyu açan Bülent abi olmak üzere yorum yazan herkese çok teşekkürler. Yıllardır jant boyatmak için boyacılarla girdiğim saçma sapan diyaloglar yüzünden bende artık kendi boya ihtiyacımı karşılamaya karar verdim. Yüzey hazırlama konusunda çok çok iyi işler (Usta bir boyacı kadar) yapamasamda sonuçta ben kaput, kapı yada çamurluk boyamayacağım :)

Benim sorum da şudur :) Jant boyamak için özel bir ürüne gerek var mı ? Muhtemelen boya atılana kadar olan kısım aynı ancak boya esnasında dikkat edilmesi gereken bir durum var mı?

Bir de tabanca 1.3 mü 1.4 mü olmalı ?

Selam,

Jant boyası aslında bildiğimiz oto boyası ile aynı. Sadece spesifik bazı jant renklerinde birebir aluminum görüntüsününe ulaşmak için kullanılan komponentler farklı. bu nedir mesela diye örnek vericek olursam benim motorun jant göbeklerini boyamada kullandığım kompnent. sonuç burada.

https://i.hizliresim.com/Ma3bGN.jpg

Jant için ekstra ne yapılabilir ?

Çizilmeye dirençli bir vernik kullanmanız sizin yararınıza olur. Taş gelicek o gelicek bişey çapıcak.

boya & vernik tabanca 1,3. Fakat lütfen kullanacağınız ürünün arkasında bulunan piktogramlara bakın. bunlar asıl sizin bu ürünü kullanırken nelere dikkat etmeniz gerektiğini söyleyen unsurlar.

ghibli06
07-12-2017, 10:24
Selam,

Jant boyası aslında bildiğimiz oto boyası ile aynı. Sadece spesifik bazı jant renklerinde birebir aluminum görüntüsününe ulaşmak için kullanılan komponentler farklı. bu nedir mesela diye örnek vericek olursam benim motorun jant göbeklerini boyamada kullandığım kompnent. sonuç burada.

https://i.hizliresim.com/Ma3bGN.jpg

Jant için ekstra ne yapılabilir ?

Çizilmeye dirençli bir vernik kullanmanız sizin yararınıza olur. Taş gelicek o gelicek bişey çapıcak.

boya & vernik tabanca 1,3. Fakat lütfen kullanacağınız ürünün arkasında bulunan piktogramlara bakın. bunlar asıl sizin bu ürünü kullanırken nelere dikkat etmeniz gerektiğini söyleyen unsurlar.

Hakan bu 40-40 vernik jantta kullanılır mı? çamurluğu da boyadıktan sonra jantlara geçeceğim...

SULTANOGLU
07-12-2017, 10:26
Hakan bu 40-40 vernik jantta kullanılır mı? çamurluğu da boyadıktan sonra jantlara geçeceğim...

abi direk kullanabilirsin. hiç bir problem yok.

131mirafiori
07-12-2017, 16:01
Selam,

Jant boyası aslında bildiğimiz oto boyası ile aynı. Sadece spesifik bazı jant renklerinde birebir aluminum görüntüsününe ulaşmak için kullanılan komponentler farklı. bu nedir mesela diye örnek vericek olursam benim motorun jant göbeklerini boyamada kullandığım kompnent. sonuç burada.

https://i.hizliresim.com/Ma3bGN.jpg

Jant için ekstra ne yapılabilir ?

Çizilmeye dirençli bir vernik kullanmanız sizin yararınıza olur. Taş gelicek o gelicek bişey çapıcak.

boya & vernik tabanca 1,3. Fakat lütfen kullanacağınız ürünün arkasında bulunan piktogramlara bakın. bunlar asıl sizin bu ürünü kullanırken nelere dikkat etmeniz gerektiğini söyleyen unsurlar.

Abi çok teşekkür ederim bilgiler için; Genellikle boyadığımız daha doğrusu boyattığımız jantlar beyaz - siyah - gunmetal tonları olduğu için birebir alüminyum görüntüsü elde etmek gibi çabamız yok ama bu jant boyama işine başlayınca nasıl gelişir olaylar bilemem :)

En kısa zamanda bir tabanca ve kompresör için su+yağ tutucu alıp deneyeceğim.

Çizilmeye karşı dirençli vernik olarak Bülent abinin de sorduğu 40-40 ideal o halde ?

SULTANOGLU
07-12-2017, 17:22
Abi çok teşekkür ederim bilgiler için; Genellikle boyadığımız daha doğrusu boyattığımız jantlar beyaz - siyah - gunmetal tonları olduğu için birebir alüminyum görüntüsü elde etmek gibi çabamız yok ama bu jant boyama işine başlayınca nasıl gelişir olaylar bilemem :)

En kısa zamanda bir tabanca ve kompresör için su+yağ tutucu alıp deneyeceğim.

Çizilmeye karşı dirençli vernik olarak Bülent abinin de sorduğu 40-40 ideal o halde ?

Baslac 40 - 40 tam olarak cizilmeye direncli degildir ama High Solid bir vernik oldugundan baya etli bir goruntu birakir. Sinuctan son derece memnun kalirsiniz.

Cizilmeye direncli isterseniz ne yazikki fiyat biraz yuksek kalabilir. 447 kodlu Glasurit in vernigi cizilmelere karsi direncli ve hatta kilcal cizikleri kendi tamir edebilen bir yapiya sahip.

40 - 40 bence isinizi rahatlikla gorur. Valla akliniza takilan ne varsa sorabilirsini :D ben mutlu oluyorum bilgi paylastikca. :D

ghibli06
07-12-2017, 18:07
Baslac 40 - 40 tam olarak cizilmeye direncli degildir ama High Solid bir vernik oldugundan baya etli bir goruntu birakir. Sinuctan son derece memnun kalirsiniz.

Cizilmeye direncli isterseniz ne yazikki fiyat biraz yuksek kalabilir. 447 kodlu Glasurit in vernigi cizilmelere karsi direncli ve hatta kilcal cizikleri kendi tamir edebilen bir yapiya sahip.

40 - 40 bence isinizi rahatlikla gorur. Valla akliniza takilan ne varsa sorabilirsini :D ben mutlu oluyorum bilgi paylastikca. :D

ben bu şevkle jantlarda candy araştırmya başladım :D

dieselpower
07-12-2017, 18:49
Baslac 40 - 40 tam olarak cizilmeye direncli degildir ama High Solid bir vernik oldugundan baya etli bir goruntu birakir. Sinuctan son derece memnun kalirsiniz.

Cizilmeye direncli isterseniz ne yazikki fiyat biraz yuksek kalabilir. 447 kodlu Glasurit in vernigi cizilmelere karsi direncli ve hatta kilcal cizikleri kendi tamir edebilen bir yapiya sahip.

40 - 40 bence isinizi rahatlikla gorur. Valla akliniza takilan ne varsa sorabilirsini :D ben mutlu oluyorum bilgi paylastikca. :D

bende bir soru sorıyım ozaman..jantlarımı zımparaladım bende boyayı bekler vaziyettteler..doldurma spreyle boyamayı düşünüyorum..doldurdurma sprey boya alırken dikkat etmem gereken bişey var mı tavsiye eder misiniz yoksa direk boya için biyere bırakıyım mı ?

SULTANOGLU
07-12-2017, 19:12
Oncelikle kolay gelsin. Ddoldurma speylede gayet rahat boyaya bilirsiniz hic bir problem olmadan. Alt zemini en son ne ile zimparaladiniz ? Kac kum zimpara ile ?

dieselpower
07-12-2017, 19:44
özel mesaj attım SULTANOGLU .

Zorbey
07-12-2017, 19:51
Oncelikle kolay gelsin. Ddoldurma speylede gayet rahat boyaya bilirsiniz hic bir problem olmadan. Alt zemini en son ne ile zimparaladiniz ? Kac kum zimpara ile ?

Abicim doldurma sprey boyaların dayanımı düşük olmuyor mu ? İçindeki sertleştirici oranı az olduğu için boya sağlam olmuyor dedi(boyacı)

SULTANOGLU
07-12-2017, 20:17
Abicim doldurma sprey boyaların dayanımı düşük olmuyor mu ? İçindeki sertleştirici oranı az olduğu için boya sağlam olmuyor dedi(boyacı)

Tabikide boya tabancasi ile atilmis gibi olmaz bu kesin net. Fakat jant ayna kapagi cita gibi ufak alanlarda uygulayabilirsiniz.

sekizsilindir
07-12-2017, 21:19
Güzel bı soruda benden gelsin :)
SULTANOGLU

Krom kaplı olan plastik kapı çıtalarını gövde rengi yapmak istiyoruz, çıtalara ne tür işlem gerekiyor(mu)?

Zorbey
08-12-2017, 19:41
Soru :1 Bu macunları zımpara takozu ile zımparalıyorum. Ancak korkum boya atıldıktan sonra çekilen macunun öbek öbek ortaya çıkması. Bunun için bir öneriniz var mı acaba ?

Yabancı amcalarımız guide coat diye bir şey kullanıyor. Buna benzer bir sistem biz yapabilir miyiz ?

Kullandığım macun GA diye geçiyor. Kaba macunu (zımpara takozu yardımıyla) 80 ile alıyorum, sonrasında 120-220 diyerek kuru zımparayı bitiriyorum. Üzerine astar atıp sulu 400 zımpara yapıyorum. Elimi macun çekilen yere sürdüğümde herhangi hata gelmeyene kadar zımparalıyorum.

Soru :2 Aracın kordonlarına nasıl şekil verebiliriz ?

https://i.hizliresim.com/kXPJb9.jpg (https://hizliresim.com/kXPJb9)

https://i.hizliresim.com/NOQWpL.jpg (https://hizliresim.com/NOQWpL)

131mirafiori
10-12-2017, 12:50
Baslac 40 - 40 tam olarak cizilmeye direncli degildir ama High Solid bir vernik oldugundan baya etli bir goruntu birakir. Sinuctan son derece memnun kalirsiniz.

Cizilmeye direncli isterseniz ne yazikki fiyat biraz yuksek kalabilir. 447 kodlu Glasurit in vernigi cizilmelere karsi direncli ve hatta kilcal cizikleri kendi tamir edebilen bir yapiya sahip.

40 - 40 bence isinizi rahatlikla gorur. Valla akliniza takilan ne varsa sorabilirsini :D ben mutlu oluyorum bilgi paylastikca. :D

Cuma günü bir kaç boya malzemesi satan yer gezdim gerçekten hepsinde 1.4 ve 1.8 uçlu tabanca var abi :) 1.3 ile 1.4 arasında çok fark var mı? Tabancayı alarak listeyi oluşturmaya başlayacağım çünkü :)

SULTANOGLU
11-12-2017, 12:04
Güzel bı soruda benden gelsin :)
SULTANOGLU

Krom kaplı olan plastik kapı çıtalarını gövde rengi yapmak istiyoruz, çıtalara ne tür işlem gerekiyor(mu)?

krom üstüne eğer uygulama yapılacaksa yzüey matlaştırılmalı zımpara ile onun üstüne astar ve boya olarka yapabilrisiniz. Bana soracak olursa eğer yüzey krom ise Plasti dip yapmanız daha iyi olur. en azından sıkıldığınızda krom a dönersiniz.

SULTANOGLU
11-12-2017, 12:08
Cuma günü bir kaç boya malzemesi satan yer gezdim gerçekten hepsinde 1.4 ve 1.8 uçlu tabanca var abi :) 1.3 ile 1.4 arasında çok fark var mı? Tabancayı alarak listeyi oluşturmaya başlayacağım çünkü :)

Hafta sonu tam yazıyordum pilim bitti. Yazamadım. tabanca memesinin büyük olması boyayı yüzeye löp löp düşürür. 1.8 ile sakın boya uygulamayın çünkü istediğiniz gibi olmaz çok kötü bir görünüm oılur. 1.8 astar için.

1.4 ilede uygularsınız ama bu iş sırasında kullanılması gereken 1.3 tür. Kullanacağınız ürünün TDS ine bakarsanız orada daha net bilgi görebilirsiniz. 1.4 genelde opak düz renk olan boyalarda ve ticari araçlarda kullanılan daha kalın boyalar için kullanılır.

SULTANOGLU
11-12-2017, 12:14
Soru :1 Bu macunları zımpara takozu ile zımparalıyorum. Ancak korkum boya atıldıktan sonra çekilen macunun öbek öbek ortaya çıkması. Bunun için bir öneriniz var mı acaba ?

Yabancı amcalarımız guide coat diye bir şey kullanıyor. Buna benzer bir sistem biz yapabilir miyiz ?

Kullandığım macun GA diye geçiyor. Kaba macunu (zımpara takozu yardımıyla) 80 ile alıyorum, sonrasında 120-220 diyerek kuru zımparayı bitiriyorum. Üzerine astar atıp sulu 400 zımpara yapıyorum. Elimi macun çekilen yere sürdüğümde herhangi hata gelmeyene kadar zımparalıyorum.

Soru :2 Aracın kordonlarına nasıl şekil verebiliriz ?


arka arkaya çok post oldu ama unutmadan yazim. Astar zımparasını sulu olarak 600 ve 800 yaparak bitirin.

Kuru olarak astar zımparası yapsanız P 320 ve P400 yapmanız yeterli olacaktı. Makine olmadan kendi yaptığınız gibi elle yapılan uygulamalrda Sulu olarak en son 800 ile bitirmeniz yüzeydeki zımpara çiziklerini boyanın kapatması açısından daha iyi olur.

birde Macun ve Astar zımparası yaparken yüzeyde delik veya başka bir kusur kalıp kalmadığını görmek için toz kontrol boyası sürmeniz çok iyi olur.

http://solutions.3m.com.tr/3MContentRetrievalAPI/BlobServlet?lmd=1414156027000&locale=en_WW&assetType=MMM_Image&assetId=1361793285830&blobAttribute=ThumbnailImage

Bu toz kontrol boyası yerine sprey siyah boyada skullananlar var ve o oygulamada bir yere kadar iş görür fakat Toz siyah boya kadar iyi sonuç vermez.

Bu tozun uygulamasıda macunlu veya astarlı yüzey kuduruktan sonra bunu yüzeye sürersiniz. Bu aslıdan bir boyadan çok siyah tozdur ve yüzeydeki bütün deliklere girip, siz zımpara yaptıkça gider. en son zımparanızı yaptığınızda eğer yüzeyde ufak ufak deliklerde siyah noktalar kalıyorsa oralara yoklama macunu çekilmesi gerektiğini veya bazı düzeltmeler yapmanız gerektiğini belli eder.

Yazarak ancak bu kadar anlatabildim :) elbet internette videosu vardır.

toplantı arasında hızlı hızlı yazdım olabildiğince devrik cümleleri şimdi düzeltmeye çalıştım :D saygılar

131mirafiori
11-12-2017, 23:01
doğduğumdan beri sanayideyim bu toz kontrol boyasını ilk defa görüyorum abi :D İşi iyice profesyolliğe vurmadan gitsek daha iyi sanki , işin renginin çok değişmesinden korkuyorum :D

ghibli06
12-12-2017, 09:51
doğduğumdan beri sanayideyim bu toz kontrol boyasını ilk defa görüyorum abi :D İşi iyice profesyolliğe vurmadan gitsek daha iyi sanki , işin renginin çok değişmesinden korkuyorum :D

gözle görünemeyecek delikler için birebir bu toz boya, pudra gibi sürüp zımparaladıkça hemen giden bir ürün ama toplu iğne ucu kadar delik olsa orası hemen siyah nokta şeklinde görülüyor...

131mirafiori
12-12-2017, 10:38
gözle görünemeyecek delikler için birebir bu toz boya, pudra gibi sürüp zımparaladıkça hemen giden bir ürün ama toplu iğne ucu kadar delik olsa orası hemen siyah nokta şeklinde görülüyor...

Abi ben zannetmiyorum ki bizim boya satan yerlerde bu malzeme olsun :D En iyi boyacıyı da biliyorum en kötüsünü de ama hiç görmedim. Özellik açısından çok faydalı bir yapısı var o kesin...

ghibli06
14-12-2017, 13:27
bugün zımpara işini bitirdim, enerjim olursa en azından pastasını vuracağım, çok şükür, altta görünmeyen bir dönüş hariç zımparayla açtığın yer olmadı, 1500-2000-3000 sulu uyguladım

bu 2000 gridden sonra

https://i.hizliresim.com/a16L6g.jpg (https://hizliresim.com/a16L6g)

bu da 3000... kurumadığı için izli görünüyor ama kuruyunca bildiğiniz yarı mat bir kaput oldu, bu arada 3M in 3000 inini kullandım

https://i.hizliresim.com/8NJMBA.jpg (https://hizliresim.com/8NJMBA)

https://i.hizliresim.com/YOADAE.jpg (https://hizliresim.com/YOADAE)

https://i.hizliresim.com/8NJMJW.jpg (https://hizliresim.com/8NJMJW)

Baslacın verniği gerçekten kaliteli, normalde zımpara işi zulümdür bilirsiniz ama Baslac 40-40 ın sertliği tam ideal, çok yumşak kalmıyor zımparaya dolamıyor kendini o nedenle çok rahat yapabildim zımparayı, bütün tozlar alındı bakalım nasıl parlayacak :)

fotoğraf makinesini şarj ediyorum diğer fotolar kaliteli makineden gelecek bana küfür etmeyin :D

ghibli06
14-12-2017, 15:39
şöyle ucundan tadımlık bir köşe yapayım dedim :)

kalın pasta

https://i.hizliresim.com/2EbE6E.jpg (https://hizliresim.com/2EbE6E)

https://i.hizliresim.com/jQoQgW.jpg (https://hizliresim.com/jQoQgW)

ince pasta

https://i.hizliresim.com/o616XX.jpg (https://hizliresim.com/o616XX)

https://i.hizliresim.com/ZO0OX3.jpg (https://hizliresim.com/ZO0OX3)

https://i.hizliresim.com/BykyaL.jpg (https://hizliresim.com/BykyaL)

şu ana kadar sonuçlardan çok memnunum :)

onurc
14-12-2017, 15:44
Abı elıne saglık muhteşem olmuş bence,gaza geldım bende yapacagım kaputa :D , 3000 harıc dıger zımparalar normal zımpara kağıdı ile mi yapıldı ?

SULTANOGLU
14-12-2017, 15:52
Bulent abi ellerine sağlık muhteşem olmuş. Hemen dukkan açmalıyız :D

Bende demin airbrush tabancası aldım :D

ghibli06
14-12-2017, 16:00
öncelikle kaliteli malzeme ve de her şekilde bizleri doğru ürünlere yönlendiren Hakan SULTANOGLU :) bu vernik gerçekten çok başarılı, yani üzerindeki tozlar olmasa zımparalamaya falan kıyamazsınız, o kadar tatlı bir portakallık bırakıyor ki... şimdi bilmesek 3 kuruş ucuza satıcı yönlendirmesiyle kempolu basacaktık bir şeye benzemeyecekti... bu arada evet 3000 haricindekileri normal kağıt zımpara kullandım, 3000 i de elle uyguladım...

SULTANOGLU
14-12-2017, 16:11
Abi valla bn teşekkur ederim. Bu işi yapmak cesaret etmek buyuk bir olay. Boya konularında bilinçlenme arttıkça nasıl arabalarıma lastik jant veya motor parçası seçerken ozen gosteriyrsak bu işlerde bir gun o seviyelere gelicek :)

Urunu begenmene cok sevindim. Aklına takıln her soru için burdayım :D

The_Crow
15-12-2017, 01:22
Abi valla bn teşekkur ederim. Bu işi yapmak cesaret etmek buyuk bir olay. Boya konularında bilinçlenme arttıkça nasıl arabalarıma lastik jant veya motor parçası seçerken ozen gosteriyrsak bu işlerde bir gun o seviyelere gelicek :)

Urunu begenmene cok sevindim. Aklına takıln her soru için burdayım :D

Valla Benim bir sorum olacaktı :) (hatta birden fazla :) )

Bülent beyin yapmış olduğu boya karışımında, boyaya sertleştirici EKLENMEMİŞ yalnızca vernike eklenmiş gözükmektedir. Bu doğru bir yöntem midir ?
Boyaya da sertleştirici eklenmesi gerekmez miydi ?


aynen, kullandığım ürünler şu şekilde:

250 ml boya+ 125 ml boya tineri
200 ml vernik +100 ml sertelştirici+%10 boya tineri
50 ml yüzey temizlik tineri

Oysaki boya kutularının özellik bölümlerinde yapılacak işlerin açıklama resimleri ve yazıları bulunmaktadır. Aşağıda örnek bir resim paylaştım. (Umarım çıkmıştır. :) ) Kırmızı ile gördüğünüz üzere 100 birim boyaya 50 birim sertleştirici ve 50 birim (%10 değil) tiner katılmasını öneriyor üretici. Benim öğrenmek istediğim bu boya hazırlama+karışım konusu çok çeşitli olduğu için sizin öneriniz ne yönde olur ?
- Hiç bir ustayı, tecrübeyi, yılların deneyimini dinlemeyip yalnızca üreticinin boya kutusunda belirttiği oranları hazırlamak mı ?
- Bu oranları biraz esnetip tecrübeli boyacıların veya bu boyaları satan kişilerin sözünü dinleyip boyayı hazırlamak mı ?

Boya bir şekilde yapıldıktan sonra (tabiki de boya yapmak cesaret işi ) önemli olan dayanıklılığı,kalıcılığı. Bir boya yaparsınız 1 yıl gider. Bir boya yaparsınız 20 yıl gider. Ben sanayide (herhangi bir sanayi ) en az 5 yıl giden bir boya (araba) görmedim. Hepside farklı ölçülerde boyayı karıştırıp hazırlıyor. Sorsan hepsi 20 yıllık boya ustası. :) Bu yüzden bu kriter sizce ne olmalı o yüzden size sormak istedim.

Bu arada Bülent beyin sayfasını işgal etmek istemedim.
Bülent bey elinize sağlık çok güzel bir uygulama olmuş.
Tebrikler.
Saygılar.


https://i.hizliresim.com/yzXvRN.jpg (https://hizliresim.com/yzXvRN)

https://i.hizliresim.com/yzXvRN.jpg

SULTANOGLU
15-12-2017, 08:40
Abi selam tabikide istedigini sorabilirsin ne demek :D onemli olan bu konudaki bilinci arttirmak.

Simdi en basitinden anlatalım 2 cesit boya sistemi var.

1 baz kat sistem
2 opak duz sistem

Baz kat sistem dedigimiz uzerine mutlaka vernik uygulamasi yapilmasi gereken bir sistemdir. Baz kat sistem ile ağırlıklı olarak metalik boyalar boyanir ve ardindan uzerine vernik islemi uygulanir. Bu sistemde uyguladigimiz boyanin bir sertlestiriciye ihtiyaci yoktur. Baz kat dediğimiz katmanın uzerine vernik aticagimiz icin o katmanin tas gibi olmasi ve dis etkenlere karsi koruyucu olmasi gerekmez. Vernikli uygulama yapacagim zaman uyguladigim boyanin uzerine vernik atarak aslında 2 asamali bir boya uygulamasi yapmis oluyorum.

Sizin koymus oldugunuz duz boya aslina bakarsaniz kaba tabirle zaten vernigi kendi icinde olan ve atilan katin zon kat oldugu bir uygulamadir. Bu durumda benim bu yuzeyi yukarda bahsettigim gibi sert ve koruyucu yapmam gerekir. Bu uygulamalarda metalik renkler uygulanamaz. ( yukarida bahsettigim baz kat sistemde vernikli olarak ayrica duz renkte boyayabilirsiniz.)

Abi simdi su olaya gelelim ve su ornekle yola cikalim. Ben 20 yildan beri araba kullaniyorum ve kafama gore diyorumki yahu emliyet seridini kullansam ne olacak ? Zaten gitmek isyedigim yere gidebiliyorum. Neden trafikte bekliyim ? iki şekildede isteidğim yere gidiyorum ama bir tanesinde risk var ve doğru değil. Ne ile karşılaşacağımı kimse söyleyemez.

Kesin ve net olarak uretici kutunun arkasına ne yazmışsa, benim onu uygulamam gerekli. Bu bahsetmis oldugumuz boya isi icin ürünler piyasaya cikmadan 1001 testten geciyorlar. Hele birde boya oem onayli ise kimse kafasina gore karisim yapamaz.

Her boya ureticisinin karisim orani farkli olabilir burada bir standart yok. O yuzden eger bir karisim yapilacaksa mutlaka kutunun arkasina bakilmasi gerekli.

Kafaya gore yapilan karisimlarda boyanin solmasi, ileriye donuk dokulme, yapismama, matlasma, cokme gibi bir suru problemle karsilasilabilir.

Umarim kisaca aciklayabilmisimdir.

131mirafiori
15-12-2017, 09:01
Bülent abi eline sağlık süper gözüküyor. :) :o

The_Crow
17-12-2017, 00:55
Abi selam tabikide istedigini sorabilirsin ne demek :D onemli olan bu konudaki bilinci arttirmak.

Simdi en basitinden anlatmak gerekirse 2 cesit boya sistemi var.

1 baz kat sistem
2 opak duz sistem

Baz kat sistem dedigimiz uzerine mutlaka vernik uygulamasi yapilmasi gereken bir sistemdir. Baz kat sistem ile ancak metalik boyalar boyanir ve ardindan uzerine vernik islemi uygulanir. Bu sistemde uyguladigimiz boyanin bir sertlestiriciyr ihtiyaci yoktur, cunku biZ bunu uzerine vernik aticagimiz icin o katmanin tas gibi olmasi ve dis etkenlere karsi koruyucu olmasi gerekir. Bu sebepten oturu benim vernikli olarak uygulama yapacagim uygulamalarda ben altina uyguladigim boyanin uzerine vernik atarak 2 asamali bir boya uygulamasi yapmis olurum.

Sizin koymus oldugunuz duz boya aslina bakarsaniz kaba tabirle zaten vernigi kendi icinde olan ve atilan katin zon kat oldugu bir uygulamadir. Bu durumda benim bu yuzeyi yukarda bahsettigim gibi sert ve koruyucu yapmam gerekir. Bu uygulamalarda metalik renkler uygulanamaz. ( yukarida bahsettigim baz kat sistemde vernikli olarak ayrica duz renkte boyayabilirsiniz.)

Abi simdi su olaya gelelim ve su ornekle yola cikalim. Ben 20 yildan beri araba kullaniyorum ve kafama gore diyorumki yahu emliyet seridini kullansam ne olacak ? Zaten gitmek isyedigim yere gidebiliyorum. Neden trafikte bekliyim ?

Kesin ve net olarak uretici ne diyorsa kutunun arkasinda, onu uygulamak gerekli. Bu bahsetmis oldugumuz boya isi icin ureticiler piyasaya cikmadan 1001 testten geciyorlar. Hele birde boya oem onayli ise kimse kafasina gore karisim yapamaz.

Her boya ureticisinin karisim orani farkli olabilir burada bir standart yok oyuzden eger bir karisim yapilacaksa mutlaka kutunun arkasina bakilmasi gerekmekte.

Kafaya gore yapilan karisimlarda boyanin solmasi, ileriye donuk dokulme, yapismama, matlasma, cokme gibi bir suru problemle karsilasilabilir.

Umarim kisaca aciklayabilmisimdir.

Selamlar tekrardan,
Verdiğiniz bilgiler için teşekkürler. Boya konusunu oldukça iyi açıklamışsınız. Geri dönüş biraz geç oldu. Her zaman nete giremiyorum. Kusura bakmayın.
Tekrar teşekkürler.
Saygılar.

ysf
27-12-2017, 12:32
Ellerinize sağlık çok başarılı olmuş. Eğer boyayı tozsuz bir ortamda atmış olsa idiniz, verniğe zımpara uygulamak yine de gerekir miydi?

SULTANOGLU
27-12-2017, 12:34
Ellerinize sağlık çok başarılı olmuş. Eğer boyayı tozsuz bir ortamda atmış olsa idiniz, verniğe zımpara uygulamak yine de gerekir miydi?

Selamlar, boyadığınız parça için gerekmez, fakat yan komşu parçalara pasta ve cila yapmanız gerekirdi. Gerekmesinin nedenide boya attığınız yüzey pürüzsüz bu sebepten orayı düzeltmeye gerek yok. Komşu parçayı niye yapıyoruz ? çünkü oradaki kılcal çizikleri almamız ve yeni boyanan parçanın parlaklığına ulaşmamız lazım.

ysf
26-01-2018, 20:48
Verniği attıktan sonra vernikte oluşan portakal kabuğu yahut pütürlülük görüntüsü düzelmeyecek seviyede olursa sadece verniğe sulu zımpara yapıp tekrardan vernik atarak durumu kurtarabilir miyiz? Yoksa illa tekrardan boya atmak gerekir mi? Eğer zımpara ve vernik ile kurtaracaksak sırasıyla kaç kumluk zımpara yapmamız gerekir?

Bir de yapışan tozları almak için sırasıyla 1500-2000-3000 sulu zımpara doğru sıralama mıdır? Üzerine hangi ürünleri kullanmamız gerekir? Ayrıca bu ürünleri uygulamamız için polisaj makinesi şart mıdır?

excellency23
11-02-2018, 18:39
boya ve vernikten sonra zimpara yapilinca vernik gitmiyor mu?

Zorbey
11-02-2018, 20:01
boya ve vernikten sonra zimpara yapilinca vernik gitmiyor mu?

Bilinçli bir şekilde yapılırsa sorun olmaz. Tabi ki bunda nasıl vernik kullanıldığı da çok önemli

KÖROĞLU
14-02-2018, 09:26
Gayet bilinçsiz bir tüketici olarak soruyorum, biz araabaya pasta cila yaptığımızda atıyorum heavy cut bir ürün kullandık (manzerna 400) gibi.

13 yaşında ve boya görmemiş gri bir araçta uyguladığımızı var sayarsak boyaya zarar mı veriyoruz ? Daha doğrusu vernik var üzerinde haliyle.

Bu pasta işi vernik üzerindeki çizikleri verniğin o katmanını aşındırarak dolayısıyla incelterek almıyor mu ?

Pasta işlemi ile aracın boyasını ne kadar incelttiğimizi nasıl anlayabiliriz ?

By CrAzY
14-02-2018, 09:44
Gayet bilinçsiz bir tüketici olarak soruyorum, biz araabaya pasta cila yaptığımızda atıyorum heavy cut bir ürün kullandık (manzerna 400) gibi.

13 yaşında ve boya görmemiş gri bir araçta uyguladığımızı var sayarsak boyaya zarar mı veriyoruz ? Daha doğrusu vernik var üzerinde haliyle.

Bu pasta işi vernik üzerindeki çizikleri verniğin o katmanını aşındırarak dolayısıyla incelterek almıyor mu ?

Pasta işlemi ile aracın boyasını ne kadar incelttiğimizi nasıl anlayabiliriz ?

Aracın vernik sertliğine göre pasta seçimi yapılmalı ve direk 400 gibi şartlanılmamalı bazı durumlarda 2500 bile yeterli olabiliyor.Japon ve fransızlar vernik konusunda hayli yumuşak o sebeble deneme yanılma ve spot testler önemli.

Eğer arabanın boyasının bu bakıma ihtiyacı varsa zarardan çok yararı olur.Verniğe ilk uygulama yapıldığında çiziğin uç noktasına kadar inceltme yapıldığında çizik giderilmiş oluyor,eğer çiziklere tırnak takılıyorsa o bölgede çalışmak gereksiz vernikten götürmek oluyor.

Ne kadar inceltildiği Boya ölçer ile anlaşılabilir.Uygulama öncesi ve sonrası aynı panelde ne derecede mikron gittiği belli olur.

KÖROĞLU
14-02-2018, 09:46
Aracın vernik sertliğine göre pasta seçimi yapılmalı ve direk 400 gibi şartlanılmamalı bazı durumlarda 2500 bile yeterli olabiliyor.Japon ve fransızlar vernik konusunda hayli yumuşak o sebeble deneme yanılma ve spot testler önemli.

Eğer arabanın boyasının bu bakıma ihtiyacı varsa zarardan çok yararı olur.Verniğe ilk uygulama yapıldığında çiziğin uç noktasına kadar inceltme yapıldığında çizik giderilmiş oluyor,eğer çiziklere tırnak takılıyorsa o bölgede çalışmak gereksiz vernikten götürmek oluyor.

Ne kadar inceltildiği Boya ölçer ile anlaşılabilir.Uygulama öncesi ve sonrası aynı panelde ne derecede mikron gittiği belli olur.

Peki makro foto paylaşsam mesela, sen şunu kullanmalısın diye bir yorum gelir mi ?

400 ü atmıştım bu arada, amatör olarak kendim yapmak istiyorum. Beklenti düşük bu yüzden, daha önce 1-2 tecrübem var ama std 3m ve noname ped ile siyah araçta.

Kaş yaparken göz çıkarmak istemiyorum işin gerçeği. Hatırı sayılır kılcal çizikler var. Tırnak takılan da 1-2 tane onlara yapacak bir şey yok boya harici farkındayım.

By CrAzY
14-02-2018, 10:27
tolga_kaan_

Malesef fotoğraf ile verniğin inceliğini kalınlığını tahmin edebilecek insan yoktur heralde .Ama spot altında çizik durumunu gösteren bir fotoğraf atarsanız tahmin biraz daha kolaylaşır.

marikan
01-11-2018, 15:11
Aracımın arka çamurluk ağzında (kapı ile birleştiği yerde) boyamak istediğim bir kısım var. 5cmx20cm civarında yaklaşık. Zımpara ve astar atacağım. Üstüne boya+vernik. Ancak boyayı lokal yapacağım için eski boya ile birleştiği yere izlediğim videolarda parça verniği atıyorlar. Ben aracın boyasını sprey boyaya bastırdım. Sprey boya ile yapacağım. Bu parça tiner olayını nasıl yapabilirim? Kompresörüm yok.

mrwope
01-11-2018, 23:05
Muhtesem bir konu olmus.Emegi gecen herkese cok tesekkurler.

BRKBRDL
13-10-2020, 08:10
Yeni konu açmaktansa buradan birkaç soru sormak isterim tecrübelerinize ihtiyacım var.
Kendime 50 lt sessiz kompresör ve boya tabancaları alarak bende bu işe bulaştım yorucu ama garip bi şeklide zevk verici (Zımpara hariç :D )

Akripol markanın Astar / Baz Kat 1. Grup Boyası / 2K Sertleştirici (hızlı) / Tiner (hızlı) / 2K SuperClear Vernik aldım ve kutunun üzerindeki tüm ölçeklere uyarak boya işini kapalı alanda yaptım ardındanda temiz tossuz bir alanda kurumaya bıraktım. Fakat 1 gün geçmesine rağmen köşesinden tırnağımla sertçe bastırınca iz çıkıyor.

Kaç gün sertleşmesi için beklemeliyim. Arabanın üzerinde görmek için sabırsızlanıyorum ama onca emeğinde heves uğruna çöp olmasını istemem.

https://i.hizliresim.com/zubp0L.jpg (https://hizliresim.com/zubp0L)

BRKBRDL
13-10-2020, 08:14
Uygulamaya saat öğleden sonra 2-3 gibi başlayıp her kat arası 20 dakika bekleyerek sürdürdüm .Bu sıralar Ankarada hava 24 derece nem %30 civarındaymış.

zoptrik
13-09-2023, 15:39
Konuya emeği geçen herkesten Allah razı olsun. Çok faydalı olmuş gerçekten. Teşekkürler.

weST.27
13-09-2023, 16:15
Keşke bu konuyu 5-6 ay önce görseydim.. Güzel bilgiler mevcut teşekkürler emeği geçenlere

EmreS13
16-09-2023, 12:53
Hakan abi gazıyla bende bagajı boyuycam hafta sonu.
Bagajda boya atmaları, patlamalar, boya çatlakları oluştu. Malesef kış geliyo en azından kaportayı koruyayım diye hakan abiye yazdım, kendimi boyacıda buldum. :D
Sprey usulu el zımparalı uğraşıp deniycem bakalım, nası bi sonuç çıkıcak konuya ekleme yaparım bende. :)

weST.27
18-09-2023, 13:26
Hakan abi gazıyla bende bagajı boyuycam hafta sonu.
Bagajda boya atmaları, patlamalar, boya çatlakları oluştu. Malesef kış geliyo en azından kaportayı koruyayım diye hakan abiye yazdım, kendimi boyacıda buldum. :D
Sprey usulu el zımparalı uğraşıp deniycem bakalım, nası bi sonuç çıkıcak konuya ekleme yaparım bende. :)

Aha zommmmmmm :D İnşallah güzel yapmışsındır

EmreS13
18-09-2023, 18:18
İlk defa elime macun almama göre gayet iyi ama istediğim sonucu alamadım kanka :D
Macun üstü astar hazırlığı aceleye geldi, yüzey pütürlü kaldı. Hava karardığı içinde astarlayıp boyadım ama tekrardan ince zımpara, astar boya yapıcam.
Araba boyalı olduğundan hiç sorun etmiyorum zaten. Zaten komple kaporta ve boyanacağı için 4/4'lük işte beklemiyorum az düzgün olsun yeter bana :)

crazy_orcun001
22-05-2024, 14:41
Konuyu bilmem kaç sene sonra okudum.Bu işlerden biraz korkardım ama Bülent abinin kaputu görünce gerçekten heveslendim.Mükemmel işçilik eğer ilk defa yapıyorsa.Burda yıllardır kaportacıyım diyen ustacıklar böyle boyayamaz.Elinize emeğinize sağlık.

ghibli06
23-05-2024, 18:38
Konuyu bilmem kaç sene sonra okudum.Bu işlerden biraz korkardım ama Bülent abinin kaputu görünce gerçekten heveslendim.Mükemmel işçilik eğer ilk defa yapıyorsa.Burda yıllardır kaportacıyım diyen ustacıklar böyle boyayamaz.Elinize emeğinize sağlık.

elim fena değildir bu işlere ama ilk defa boyamıştım evet, sonrasında baya bir boya işi yaptım... bu işin sırrı kaliteli malzeme ve de bolca sabır, ustalarda şu anda ne sabır var ne de kaliteli malzeme... herkes yerli boya vernik ve normal tiner kullanıyor, zaten maşallah bolca sulu zımpara, kurumadan atılan astarlar, boyadıktan sonra düzeltilir denen kusurlar vs... ruh hastası olmamak için vakti olan kendi uğraşabilir, sonuç ustadan daha kötü olmaz emin olun...