Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : Turbo JETSKi Yamaha Fx SHO 1.8 (Personal watercraft)



kaansanver
18-11-2017, 20:02
Öncelikle tüm TechTurkey ailesine selamlar, ilk mesajım güzel bir konu ile olsun istedim ve 2 yıl önce başlayan bir projeden bahsetmek isterim sizlere.
konu başlıktada belirttiğim gibi Turbo bir Jet ski projesi idi bir gaz ile başlanmış bir çok sıkıntı yaşanmış gerek mekanik gerekse yazılımsal ama sonuç olarak 2017 yarış sezonunda, sorunsuz ve ciddi dereceler ile tamamlamış bir projeden bahsedeceğim sizlere :)
Jet'in standart halinden kısaca bahsetmek gerekirse, Yamaha Fx Cruiser 1.8LT supercharger 0.6psi 220 hp 68 MPH Top speed yapabilen bir araç idi.:)
bu projede birçok dostumun emeği var ama en az benim kadar emek verip benimseyen ve yarışlarda dahi yalnız bırakmayıp destek olan abi,dost terimlerini sonuna kadar hak eden (iskender egzoz) iskender osançlıol en büyük arz-ı şükranların sahibidir.. :)

Bitmiş halinden bir kesit ile başlayayım'da sıkılmayın :)


https://youtu.be/S2fQe0ja-2o

süslü fotoğraflar çekmeden olmazdı ;)

http://i67.tinypic.com/v3gcrc.jpg

Yamaha 1.8 Lt stock 8.5:1cr bore x stroke 86.0-78.0 mm

http://i63.tinypic.com/8yajxw.jpg

Precision 5558 Ballbearing Turbo ve R&D RC1 eksantrik milleri

http://i64.tinypic.com/inb96q.jpg

ilk başta Wiseco Forged ve Molnar kolları tercih ettim (daha sonra cp pistonlara geçtim)

http://i64.tinypic.com/iyq0t1.jpg

+1 mm Riva Racing Titanium supap seti

http://i64.tinypic.com/2872ald.jpg

standart 7800 rpm çeviren makinanın 9000 rpm ve üzeri döneceğini düşünerek dual spring'e çevirdim hernekadar titanium supaplar hafifte olsa risk almamakta fayda olduğunu düşünüyorum..

http://i66.tinypic.com/2qnb481.jpg

kapak yüzeyinde %1 eğrilik çıktı,bu çok ciddi sorun teşkil edecek bir durum değildi fakât risk almamak önceliğimiz %2 taşlandı ..

http://i68.tinypic.com/34y4rxt.jpg

pistonlar kollar ile buluştu, segman yönleri belirlendi.

http://i67.tinypic.com/w0knsn.jpg

Segman kafesi sıkıldı, pistonlar silindirlerin içine yerleştirilmeye hazır ,bu segman kafes modeli çok sevmediğim bir model olsada işimi gördü..

http://i67.tinypic.com/2lcs852.jpg

Evlatlar yuvalarında:)

http://i63.tinypic.com/9tdd6t.jpg

Yağlama jetleri takıldı,yataklar yerleştirilmeye hazırlandı:)

http://i68.tinypic.com/6zbgpv.jpg

Gerekli tork ve derece değerlerine göre kollar sıkıldı.

http://i67.tinypic.com/2j26jbo.jpg

crankcase içinde gerekli tork ve dereceler uygulandı karter silikonu ince bir şekilde sürüldü..

http://i64.tinypic.com/2qsnpfn.jpg

olmazsa olmaz civata sabitleyici.. service manuel de belirtilen marka model tercih edilmiştir.

http://i68.tinypic.com/2zhe42b.jpg

Tüm civata delikleri aynı ölçülerdeki klavuzlar ile eski civata sabitleyici kalıntılarından arındırıldı çok sıkıcı ve zaman alan bir işlem ama toplarken verdiği keyif güzel yani eğrisi doğrusuna denk tabiri caizse :)

http://i67.tinypic.com/dh738x.jpg

Güçlü bir motorun olmazsa olmazı ARP civata seti Kapak + Case

http://i66.tinypic.com/2wgx4ht.jpg

yağ soğutucusuna el atmadan olmazdı o ring setini değiştirdim,fakât soğutmasından memnun değilim, yağ kanalları az olduğundan iyi soğutamadığını düşünüyorum 2016 model bloklarda kullanılan yağ soğutucunun kanal sayısı hatrı sayılır derecede fazla, bir altta onun iç yapısını paylaşıyorum.

http://i68.tinypic.com/2d7h5bb.jpg


yeni yağ soğutucusunun iç yapısı

http://i67.tinypic.com/adhrbl.jpg

H2o Extreme emme manifoldumuzun nipel montajlarıda bitti

http://i63.tinypic.com/24pvtop.jpg

Tabi motor ve jet unit aksamı ile uğraşırken diğer yandan jetin kasası ilede boğuşuyordum ;) kasanın içinde rahat çalışabilmek için üst ve alt parçayı birbirinden ayırdık 8 saat kadar sürdü ;) daha sonra kasanın içini ince bir şekilde kumlatarak(dip köşelere zımpara girmeyeceğini düşündüğümden) boyaya hazır hale getirdik..

http://i68.tinypic.com/24cdt06.jpg

Epoxy astar atıldı,yıllardır enteresan her projemde kahrımı çeken ibrahim abim başrollerde ;)

http://i63.tinypic.com/qoi0iw.jpg

Derken epoxy boya atıldı ve 2 gün sonra motor kulakları bağlandı.

http://i67.tinypic.com/z0qkj.jpg

Jetin orta omurgası için gerekli kuvvetlendirme işlemi Aramid kumaş ve West 105 epoxy ile yaptık çünkü smc sistemi ile üretilmiş bir gövdeyi en kuvvetli tutan elementler bunlar olduğunu yoğun araştırmalar sonucunda netleştirmiş olduk.

http://i68.tinypic.com/22xkpz.jpg

Motor yuvada:) Rengine halen alışamadımya neyse..

http://i68.tinypic.com/15661hx.jpg

Sn. Osançlıol sevgisini katıyor :)

http://i68.tinypic.com/jt5m2o.jpg

Derkenn jet unit kısmına geldik,sistemde pervane olarak Solasın Dual prop serisini kullandık kalkış esnasında cavitation denilen (lastik sarmısı gibi düşünün)sorunu yaşamamak için tabi istediğimiz değerleri ilk başta yakalayamadık ve pervane birkaç kez Repitch işlemi için Amerika yolculuğu yaptı;)

http://i68.tinypic.com/15yucdz.jpg

Mekanik aksam tamamlandı ve ortaya böyle bir görüntü çıktı;) şimdi ise o dönem işin bizi en yoran kısmına geldik,tabiki Yazılım....

http://i66.tinypic.com/24bqgkh.jpg

Yazılım kısmına başladığımız dönemde İstanbul'da bir firma ile işe başladık tabiki o dönem konuya fazlasıyla yabancıyız ne söylendiyse yaptık fakât istediğimiz düzeye erişemedik ve 2 kez detonasyon yaşadık,bu konuda kimseyi suçlamıyorum tabiki talihsizliktir olabilir,Daha sonra baktımki Türkiyede bu işi çözmek bayağı bir zaman alacak,çünkü kara taşıtı gibi değil her ayar için makinayı düz suda test etmemiz gerekiyor riva deresine götür orda log al test yap derken illalah ettim,bende direk Riva Motorsport ile iletişime geçtim ve makinaya yaptığımız işlemlerden ve turbo aplikasyonundan,katılacağım yarış türlerinden ,enjektörlerimden,yakıt pompamdan yakıt değerlerinden vss.. bahsettim,onlarda supercharger sistemi (19psi) için argesi uzun süre yapılmış stage 3 yazılım ile işe başlayabileceğimden ama tabiki uygulama turbo olduğundan ve atmosfer farklılıklarından dolayı arayüzü basit bir program ile bazı düzenlemeler yapmam gerektiğinden bahsettiler ve tüm ekipmanı alıp işe başladım, şuan sonuç olarak 1 yarış sezonunu tamamladım,diagnostik'ten edindiğim bilgiye göre makina total'de 36 saat çalıştı bunun 20 saati 8500 rpm üzeri çalışmış herhangi bir knock sorunuda yaşamadım tabi her yarışta emniyet amaçlı torco accelerator kullanıyorum 20/1 oranda ,henüz avans tablosuna bulaşmayı gözüm yemiyor önümüzdeki bahar ayında kurcalamaya başlarım sanırım;)

http://i67.tinypic.com/2zrgbk9.jpg

Evet bu kadar işten sonra jetin üzerini kapatmadan önce 2 saat kadar test havuzunda değişken devir aralığında test ettik herhangi bir sorun varsa açıkken görmekte fayda var yoksa 1m2 delikten ulaşmaya çalışıyorum..;)


https://youtu.be/99chD7DA4d0

sulu arkadaşlarımızın hatıra fotoğrafları ;)

http://i65.tinypic.com/2d2f91y.jpg

ilk test günü gelip çatmıştı.:)

http://i63.tinypic.com/2yybe6c.jpg

Ayarlar dan sonra biraz tadını çıkartayım dedim 16 psi basınç ile yürüyor video'da


https://youtu.be/Lcl2PjRN2RE

son olarak 2017 Kahramanmaraş yarışının Drag finalini paylaşıyorum,finale kaldığım diğer jet supercharger'lı 19 psi ile yürüyen bir araçtır,bende continuous 21 psi ile close course yarışlarıda dahil olmak üzere yarışıyorum ve paylaşımımı sonlandırıyorum umarım sıkılmamışsınızdır,konuyu açmak için tüm başlıkları inceledim en mantıklı (Aşırı besleme) başlığı mantıklı geldi umarım bir hata yapmamışımdır, saygılar sevgiler.. :o


https://youtu.be/1dLwE94DFdQ

21 psi basınç 9250 Rpm 16/25 impeller 95 ron pompa yakıtı ile N-trim 96 Mph gps sürati elde edilmiştir.

220T
18-11-2017, 20:06
En beğendiğimiz konular,maşallah. :)

oabayram
18-11-2017, 20:18
maşallah ya ne kadar güzel bir proje :)

onursumer
18-11-2017, 20:32
valla harikaymış , ara ara kiralayıp kullanmışlığım vardıda bu çok ayrı zevklidir

YAS
18-11-2017, 20:36
Masallah kazasiz belasiz.iskender abide denk gelmistim demekki sizinmis cok farkli bir proje,iyi gunlerde kullanın :D

beetle
18-11-2017, 21:08
Masallah harika bir proje , Başarılarının devamını dilerim.

Ferhat_V
18-11-2017, 21:28
maşallah çok değişik bir proje deniz üstünde hızlı olmak çok eğlencelidir eminim :)

mertypeR
18-11-2017, 21:55
Jet skiye aşık birisi olarak çok beğendim projenizi çok emek var emeğinize sağlık kesenize bereket

McKrop
18-11-2017, 22:31
Okudum, izledim acayip keyiflendim çok nefis olmuş tebrik ederim. Böyle projeler görmek güzel.

Bu arada altına wax olarak ne kullanıyorsunuz? merak ettim

kaansanver
19-11-2017, 16:47
McKrop Teşekkürler. Altına gelcoat denilen bir yüzey var bu yüzeye herhangi bir uygulama yapma gereği duymuyorum,çünkü close course yarışlarında şamandıraları en kısa sürede dönebilmek için jetin fazla kaymadan gerekli slalomu yapıp şamandıradan çıkması gerekiyor,yani wax jette dezavantaj..

Örnek vermek gerekirse alttaki videonun 40. saniyesine dikkat et;


https://youtu.be/ZUwxOZIjdp0

Maxi
19-11-2017, 16:58
üfff projeye bak 10 numara, tebrikler :icon_tup:

by serçe
19-11-2017, 18:06
elinize sağlık harika bir proje olmuş 👍🏻

mkerim
19-11-2017, 18:16
Seneye senin gurubunda rakiplerinin artacağını ümit ediyorum. Belki bazı yeni düzenlemeler ile daha zevkli yarışlar olacak. En azından standart gurupta modifiye edilmiş araçlar gözden kaçmayacak.

kaansanver
19-11-2017, 19:32
Umarım rakip diye kastettiğiniz kişiler bizimle eşdeğer seviyede olurlar,aksi takdirde istanbul yarışında gördüğünüz gibi tur bindirme esnasında kazalara sebep oluyorlar,buda maddi manevi deformasyon demektir.
Standart gurupta modifiye konusu ise SJSK olarak bizim gözümüzden kaçmıyor sadece bazı durumlara itiraz etmiyoruzki kimsenin hevesi kırılmasın diye, IJSBA kural kitabını okuduysanız birçok yarışçının kullandığı koltuklar dahi yarıştan men olmaları konusunda ciddi bir unsur taşımaktadır..

mikelazi
20-11-2017, 10:12
farklı bir proje.tebrikler ve başarılar

AhmetKadir
20-11-2017, 10:26
Drag olayi iyiymis. Kalkistaki kesici sesini 50 kere tekrardan dinledim :)

mkerim
20-11-2017, 13:31
Umarım rakip diye kastettiğiniz kişiler bizimle eşdeğer seviyede olurlar,aksi takdirde istanbul yarışında gördüğünüz gibi tur bindirme esnasında kazalara sebep oluyorlar,buda maddi manevi deformasyon demektir.
Standart gurupta modifiye konusu ise SJSK olarak bizim gözümüzden kaçmıyor sadece bazı durumlara itiraz etmiyoruzki kimsenin hevesi kırılmasın diye, IJSBA kural kitabını okuduysanız birçok yarışçının kullandığı koltuklar dahi yarıştan men olmaları konusunda ciddi bir unsur taşımaktadır..

standart gurupta yarış eden ve su jeti turbolu birinden bahsediyordum. yani itiraza konu olan sen olmayasın.

kaansanver
20-11-2017, 16:22
standart gurupta yarış eden ve su jeti turbolu birinden bahsediyordum. yani itiraza konu olan sen olmayasın.


Durumun iç yüzünü bilerek, neden böyle bir paylaşımın altında bu konulara giriyorsunuz anlamış değilim..