PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Yağ Lambası Yanmasının Sebepleri?



razzmatazz
23-11-2017, 14:35
Arkadaşlar 1.2 16v motorlu palio aracımız var yaklaşık km 250k kadehler ses yapmaya başlamıştı yağ lambası vs. yanmıyordu geçenlerdede antifiriz koyduk zamanla çürüyen conta haliyle patlak verdi motor yağına su karıştırmaya başladı.

Ustaya bıraktık bu arada usta tanıdık sıkıntı olmıcak bir insan üstten açtı motoru kadehlerin 8 tanesinin sıkıntılı olduğunu gördük takım olarak değiştirdik conta yenilendi yağı suyu değişti motor toplandı ilk marş yapıldı sorun yok hafif gaz verildi motor tekleyerek patırtılı devirlendi ateşlemeyle ilgili sıkıntı olduğunu düşünüyoruz buji buji kablosu vs. neyse biraz tur atıldı motor ısıtıldı herşey normal motorda anormal bir ses görünmüyor ta ki fan açana kadar fan açtıktan sonra yağ lambası yandı ve kadehler hafif ses yapmaya başladı.

Bu durumda nereleri kontrol ettirmem gerek ustaya sordum yağ pompasının basıncı düşüyo olabilir dedi ana yataklarda sıkıntı olabilir dedi.

Sonuç olarak yağ pompasını değiştirmeyi düşünüyorum ama boşu boşunada değiştirmek istemiyorum başka neyden dolayı olur bu durum cevap verenlere şimdiden teşekkür ederim.

B-Devi
23-11-2017, 14:54
Doğru yağ doğru miktarda konulduysa muhtemelen pompa yetişmiyordur. Ayrıca aracı sık kullanmıyorsanız yağ dibe çöktüğünden tüm motoru dolaşması zaman alabilir vs vs... Bu arada yağ muşurunun sağlam olduğunu varsayıyorum.

gökberk
23-11-2017, 14:57
Müşür, süzgeç tıkalıysa o da yapar ve pompa... Pompayı da gereksiz yere değiştirdim diye düşünme bence.

razzmatazz
23-11-2017, 15:24
Doğru yağ doğru miktarda konulduysa muhtemelen pompa yetişmiyordur. Ayrıca aracı sık kullanmıyorsanız yağ dibe çöktüğünden tüm motoru dolaşması zaman alabilir vs vs... Bu arada yağ muşurunun sağlam olduğunu varsayıyorum.

castrol 10/40 kullanıyoruz yağ filtreside orjinal.


Müşür, süzgeç tıkalıysa o da yapar ve pompa... Pompayı da gereksiz yere değiştirdim diye düşünme bence.

müşür ve kablo tesisatının sağlam olduğunu düşünüyorum çünkü öyle olsa basınç düşer gibi kadehler ses yapmazdı sanırım

Maxi
23-11-2017, 17:00
kadeh nedir? fincan olmasın onlar?
yağ müşürünü sökün ve oraya bir tane hortum ile uzatılmış mekanik ibreli saat takıp motoru ısıntın ve basıncı kontrol edin.

razzmatazz
23-11-2017, 17:05
kadeh nedir? fincan olmasın onlar?
yağ müşürünü sökün ve oraya bir tane hortum ile uzatılmış mekanik ibreli saat takıp motoru ısıntın ve basıncı kontrol edin.

aynen fincan hocam sanayi dilinde kadeh diyor ustalar. peki motor ısındıktan sonra olması gereken basınç nedir?

Maxi
23-11-2017, 17:08
aynen fincan hocam sanayi dilinde kadeh diyor ustalar. peki motor ısındıktan sonra olması gereken basınç nedir?

yani o motordan motora değişmekle beraber 1.5 bar ın altına düşmemesi lazım gelir benim gördüğüm kadarıyla.
ama motor tam ısınmış sıcak olacak

razzmatazz
23-11-2017, 17:14
yani o motordan motora değişmekle beraber 1.5 bar ın altına düşmemesi lazım gelir benim gördüğüm kadarıyla.
ama motor tam ısınmış sıcak olacak

yağ sıcaklığı normal seviyeye ulaştığında 1.5 bar ın altına düşmemesi gerek yani. peki yağ basıncı düşük çıkarsa bunun pompadan mı yoksa ana yataklarda ki boşluktan mı olduğunu anlamanın herhangi bir yolu varmıdır ?

Maxi
23-11-2017, 17:58
yağ sıcaklığı normal seviyeye ulaştığında 1.5 bar ın altına düşmemesi gerek yani. peki yağ basıncı düşük çıkarsa bunun pompadan mı yoksa ana yataklarda ki boşluktan mı olduğunu anlamanın herhangi bir yolu varmıdır ?

şimdi önce o arabayı emin olmadan kullanmayın, çalıştırmayın bile. düşük yağ basıncının şakası olmaz
motor yatak sarar ve sonrasında daha kötüsü kol çıkarıp blok patlatabilir
artık 10 bin mi desem 15 bin mi desem masraf bilemedim.

siz önce bir ölçün sonra gereği yapılır nasılsa
bu şekilde kullanmayın cısss

razzmatazz
27-11-2017, 10:25
peki hocam fincanların takım olarak değişmesine rağmen sesin kesilmemesinin sebebi ne olabilir ?

değişmeden önce sadece yağ ısınınca ses yapıyordu değiştikten sonra yağ sıcak soğuk farketmeksizin ses yapmaya başladı.

razzmatazz
04-12-2017, 08:44
sorunum çözüldü çok şükür yağ basıncını ölçtük rölantide 0,2 bar çıktı yağ pompasını değiştirmek için karteri açtık bide ne görelim yağ süzgeci dibinden çatlamış kırılmış süzgecin ucuda tıkalı tortudan sonuç olarak süzgeç değişti şuanda en ufak ses seda kalmadı motorda maşallah yağ lambasıda yanmıyor :)