Orijinalini görmek için tıklayınız : T-jet için Yazılım & dp & filtre hk.
rahmitanir
21-12-2017, 07:45
Dün aynı başlık ile konu açtım ama patlamış, bu sebeple konuyu tekrar açıyorum izninizle:
Baştan anlatmaya çalışayım arkadaşlar:
155hp'lik 1.4 litre T-jet motora sahip alfa Romeo Mito için yazılım yaptıracağım, 2 hafta içerisinde. Sırf bu iş için yıllık iznimi bile ayarladım.
Araca DP yapıp yapmama konusunda ikilem içindeyim.
Bir de custom yazılım mı, yoksa mevcut piyasada bilinen yerlerdeki hazır yazılım mı konusu özellikle kafamı kurcalıyor. Piyasada, pek çok bilinen firma stage 1 stock araç için yazılım sunuyor. Ama dp veya filtre olunca bu yazılıma ne kadar müdahale etmek gerekir? Turbo basıncı ne kadar daha açılabilir? Yani stage 1,5 gibi custom yazılıma gidiyor iş.
Bir de asıl soru aslında, 1.4 motor için dp gerekir mi? İyi mi olur mu, kötü mü?
Örneğin, revlimit kendi sitesinde stage 1 ve stage 2 en azından turbo basıncı speklerini açık açık vermiş, bu güzel bir referans diye düşünüyorum:
Revlimit Alfa Romeo Mito 1.4T-Jet 155Hp - Stage 1 & 2 (http://www.revlimit.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=151:alfa-romeo-mito-155-stage-1-1-en&catid=650&lang=en&Itemid=162)
Stage 1:
Engine upgrades:
-Stage 1 Software upgrade
Engine performance:
Full boost: 1.3bar@2500 rpm
Constant pressure:1bar
Pressure at revlimit:0.8bar
Revlimit: 6500 rpm
Power approx: 180hp
Torque approx: 285Nm
Stage 2:
Engine upgrades:
-Full 63.5mm exhaust
-Air filter
-Stage 2 Software upgrade
Engine performance:
Full boost: 1.5bar@2500 rpm
Constant pressure:1.2bar
Pressure at revlimit:0.9bar
Revlimit: 6500 rpm
Power approx: 185hp
Torque approx: 300Nm
Toparlarsak, günlük kullanılan bir araç (yılda minimum 25K km) ve yılda 4-5 kez hardcore olmamak şartıyla piste giren bir araç için, nasıl bir setup tavsiye edersiniz?
LnchCntrl
21-12-2017, 10:48
Yazılımı kime yaptıracağınıza siz karar verirsiniz zaten, aklınıza takılan konuları da cevaplamaya çalışırım.
Fakat asıl söylemek istediğim olay şu
yazılım sonrası motor arıza ışığı sürekli yanıp sönme durumunda kalırsa, iletişime geçelim. kolayca çözüm sunabilirim.
t-jet ali
21-12-2017, 11:43
Dört yıldır t-jet motorla uğraşıyorum, şu an aracım 250 hp. civarları. Size tavsiyem Revlimit Türkiye deyken bu fırsatı değerlendirmeniz. bu motor ve beyin konusunda adamlar yüksek ihtisas sahibi, sitelerinden youtube dan görürsünüz zaten. Revlimit İstanbul a danışın, biz yaklaşık 7 arkadaş big turbo setup yazılım yaptırdık, mutlu mesut biniyoruz.
fiyatları yüksek gelebilir ama değer, ikinci olarak da daha önce yazılımını kullandığım Ümit Doğan ı tavsiye ederim.
Bunları aynı araca 5-6 farklı kişiye yazılım yaptırıp verim alamayan biri olarak söylüyorum ve bu tek ben değilim.
mikelazi
21-12-2017, 11:50
stg1 ile 2 arasında 5hp-15nm farkmı var.bana az geldi.
yerinizde olsam ister stg1-2 farketmez kat.dan kurtulurdum.
rahmitanir
22-12-2017, 12:20
Yazılımı kime yaptıracağınıza siz karar verirsiniz zaten, aklınıza takılan konuları da cevaplamaya çalışırım.
Fakat asıl söylemek istediğim olay şu
yazılım sonrası motor arıza ışığı sürekli yanıp sönme durumunda kalırsa, iletişime geçelim. kolayca çözüm sunabilirim.
Daha önce benzer sorunu kendi aracınızda mı yaşadınız hocam?
Dört yıldır t-jet motorla uğraşıyorum, şu an aracım 250 hp. civarları. Size tavsiyem Revlimit Türkiye deyken bu fırsatı değerlendirmeniz. bu motor ve beyin konusunda adamlar yüksek ihtisas sahibi, sitelerinden youtube dan görürsünüz zaten. Revlimit İstanbul a danışın, biz yaklaşık 7 arkadaş big turbo setup yazılım yaptırdık, mutlu mesut biniyoruz.
fiyatları yüksek gelebilir ama değer, ikinci olarak da daha önce yazılımını kullandığım Ümit Doğan ı tavsiye ederim.
Bunları aynı araca 5-6 farklı kişiye yazılım yaptırıp verim alamayan biri olarak söylüyorum ve bu tek ben değilim.
Revlimit biraz pahalı ama asıl sorun pahalı olması değil, İzmir'de olmaması.
stg1 ile 2 arasında 5hp-15nm farkmı var.bana az geldi.
yerinizde olsam ister stg1-2 farketmez kat.dan kurtulurdum.
Sanırım ilk etapta sadece yazılım yapıp, bir süre öyle kullanacağım. DP sonraya kalabilir. Herşeyi adım adım yaşamak için. Ama kararlarım da henüz çok net değil, kafamda henüz senaryo net oturmadı.
Dp yapma gibi düşünceniz var ise en başta yaptırın . Boşuna yazılım güncelleme veya yeni yazılım için 2 ayrı masraf yapmanıza değmez. Hayırlı olsun şimdiden
rahmitanir
22-12-2017, 15:49
Dp yapma gibi düşünceniz var ise en başta yaptırın . Boşuna yazılım güncelleme veya yeni yazılım için 2 ayrı masraf yapmanıza değmez. Hayırlı olsun şimdiden
Aslında benim burada takıldığım nokta, "dp bana ne katacak?"
Bu soruyu daha önce hiç deneyimlemediğim için, tek tek ilerlemek de mantıklı geliyor.
t-jet ali
22-12-2017, 16:12
Aslında benim burada takıldığım nokta, "dp bana ne katacak?"
Bu soruyu daha önce hiç deneyimlemediğim için, tek tek ilerlemek de mantıklı geliyor.
Dp ve egzoz size 5 hp kazandıracak, egt de rahatlatır.
Aracınızda ki turbo ve egzantrik buna müsaade ediyor, daha fazla güç için bunları değişmeniz lazım, egt için bile olsa ben yapardım.
rain man
22-12-2017, 16:59
Aslında benim burada takıldığım nokta, "dp bana ne katacak?"
Bu soruyu daha önce hiç deneyimlemediğim için, tek tek ilerlemek de mantıklı geliyor.
Sırf egt'yi düşürüp aracın sağlığı için katkısı olacağından bile yapılmalı bence dp :) güçten ziyade rahatlaması için yani. Belki düşündüğünüz güce göre komple egzoz gereksiz ancak kat iptali ve dp sadece güç için değil gelen gücün daha az zararla yolunu alması için bile faydalı. Ha keza o araçla piste çıkacak olmanız bile performanslı kullanacağınızı gösteriyor :)
Aslında benim burada takıldığım nokta, "dp bana ne katacak?"
Bu soruyu daha önce hiç deneyimlemediğim için, tek tek ilerlemek de mantıklı geliyor.
EGT düşeceği , turbo daha az ısınacağı için turbo ömrün uzayacak otm olarak .
rahmitanir
22-12-2017, 21:36
Ya peki kutu içi filtreye ne dersiniz? Faydası olur mu, yoksa sadece gereksiz bir aksesuar mı olur?
mikelazi
23-12-2017, 17:42
dpf boşalttım egt buyuk farkediyor.
buda katı,sökükle takılı farkı
kat.iptal ile stock picanto denemesi - YouTube (https://www.youtube.com/watch?v=275wj-sZzbw)
rahmitanir
23-12-2017, 18:47
O zaman izmirde dp konusunda usta önerisi olan var mıdır?
O zaman izmirde dp konusunda usta önerisi olan var mıdır?
İzmir'de adı geçen en meşhur Osman usta egzoz-Okan Baycu'dır. 3. sanayide yeri diğer egzozcuları da gezerek fiyat/performans olarak birini seçebilirsiniz.
dpf boşalttım egt buyuk farkediyor.
buda katı,sökükle takılı farkı
kat.iptal ile stock picanto denemesi - YouTube (https://www.youtube.com/watch?v=275wj-sZzbw)
benzinli abi rahminin arabası :)
O zaman izmirde dp konusunda usta önerisi olan var mıdır?
3. sanayi okan izmirde başka yere gitmezdim ben. tüm arkadaşlarım memnun fazlasıyla
rahmitanir
25-12-2017, 07:53
Herkese yorumları ve yönlendirmeleri için teşekkürler.
Ben aslında uzun süredir Magneti Marelli ME110T tuning box arıyordum. Marka Magneti Marelli olduğundan, Fiat grubu için en güvenilir çözümleri onlar sunar diye düşünüyodum. Fakat hem TR'de bulunmaması, yurt dışı fiyatının 500€ mertebesinden olması, kendisini pek makul bir çözüm yapmıyordu. Bu sebeple içime pek sinmeden de olsa, yazılım yaptırmaya razı olmuştum. Yazılım yanında neler yapmalıyım diye sizlere de danışmak istediğimden, bu başlığı açmıştım.
Derken, cumartesi akşamı alfistiturkey'de ME110T ilanı gördüm, hem de izmir'de. Durum böyle olunca pazar günü arkadaşla hemen buluşup, cihazı araca taktık. Kısa bir test sürüşü sonrasında da el sıkışıp cihazı aldım.
Bu sebeple yazılım ve dp konularını şimdilik rafa kaldırdım. Özellikle dp ile ME110T uygulaması nasıl olur, yapılabilir mi, kafamda net değil. Detaylı araştırmak lazım.
Şimdilik aşağıdaki gibi montajı yaptım. Uygun ilk vaktimde daha yakışıklı bir montaj yapacağım.
https://i.hizliresim.com/AyBk2z.jpg
İlerleyen vakitte ME110T açık/kapalı hızlanma videoları paylaşırım....
mikelazi
25-12-2017, 07:54
benzinli abi rahminin arabası :)
3. sanayi okan izmirde başka yere gitmezdim ben. tüm arkadaşlarım memnun fazlasıyla
valla levent egt ölçmeye başladığımdan beri.zaten kat-dpf ye uyuzdum.şimdi daha da uyuzum :)
katalizörlere özgürlük
t-jet ali
25-12-2017, 12:25
sahibinden.com - Satılık, Kiralık, 2.El, Emlak, Oto, Araba, Alışveriş, Hizmet, Kariyer, İş İlanları, Bilgisayar, Cep Telefonu, Tekne, Motosiklet, İş Makinesi fiyatları - ilan ve alışverişte ilk adres (https://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-otomotiv-ekipmanlari-yedek-parca-alfa-romeo-mito-downpipe-458017370/detay)
mito qv için yapılmış galiba, flanş gt 1446 gibi duruyor, size uydurulur.
pazarlıkla daha uyguna alınabilir, gayet makul.benim tercihim yazılım olurdu.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.