Orijinalini görmek için tıklayınız : Scirocco sabah geç çalışma
Herkese selamlar,
160'lık manual Scirocco sahibiyim. Ekstra olarak downpipe, düz boru, sonda da varex mevcut. Yazılım yok. Yağ, buji, filtre bakımını yapalı yaklaşık 150 km oldu.
Bakım detayları şöyle;
Motul 300V 5/30 yağ
ngk platinum pzfr6f buji
oem yağ ve hava filtresi
mann filter marka yakıt filtresi
ancak bu işlemlerden sonra sanki araç sabahları ilk çalıştırmada 3-4 saniye kadar marş alıp ondan sonra çalışıyor. ama stop edip tekrar çalıştırdığımda 1 saniye bile sürmüyor. kısacası ilk marşım uzadı gibi. sebebi nedir sizce? nereye bakmak lazım? motorun genel olarak kondisyonu çok iyi. yağ yakması, teklemesi, duman atması vs gibi durumların hiçbiri yok. bundan önceki aracım ds3 thp'di. bu motora yabancıyım açıkçası.
LnchCntrl
21-12-2017, 10:46
Triger i kontrol ettirir misiniz, sünme veya sente de atlama var mı ?
Aklıma gelen ilk ihtimal motor kapak contasından hafif su veya buhar kaçırması olabileceği.
Diğer ihtimal: Zayıf akü
Elediğim diğer ihtimaller;
Marş motoru. İkinci çalıştırmada sıkıntı olmaması.
Buji. Yenilendi.
Aynı durumdan muzdariptim. Conta değişti (bir sürü şeylerle..) Şu an problem yok. Arabayi dükkanda bıraktım. Usta sabah bujiyi çıkarıp kamera sallamış. Su gördük dedi. O şekilde kanaat getirdik.
Geç çalışma probleminden önce normal çalıştığı halde 20-30 sn titreyerek çalışıyordu ve bir anda titreme gidiyordu. Bunu içerideki buharın atılma süresi olarak tahmin ediyorum şimdi.
Yapılan bakım işlemlerinden önce hiç mi yoktu?
LnchCntrl ;
Kontrol ettireyim onu da, çalışmasında veya gidişinde problem olmadığı için sente atlama aklıma gelmemişti.
Bekir;
Akü yeni, herhangi bir su eksiltme veya hararette oynama yok. Ama bunu da bir sorayım. Bakımdan önce de biraz oluyor olabilir ama bu kadar dikkat etmemiştim. Avrupa yakasında özellikle twincharge tsi dan iyi anlayan önerebileceğiniz özel bir yer varmıdır?
Bir de yakıt filtresini değiştirdikten sonra havasını alma gibi bir durum var mı acaba?
Cold Start diye bir terim var, onu öğrenin öncelikle.
İlk çalıştırma hep daha uzun sürüyor zaten, gün içindeki sonraki çalıştırmalar daha kısa. Şuan bir de havalar soğudu etkisi arttı.
İlk çalıştırdıktan sonra abs lambası göstergede bir süre daha yanık kalıyorsa akü zayıflamış olabilir ayrıca.
levent;
Sanırım sorumu yanlış anladınız. Cold Start'tan haberim var. Sorun "aracın ilk çalışmasını geç yapması, yani marşta uzun süre beklemesi."
Victiz , sadece 150km dir yaşıyorsanız bunu, su seviyesi -içerdeki basınç değişikliklerinin de etkisiyle- aynı kalabilir ya da pek düşmeyebilir diye aklıma geliyor.
Araba kaç km de? Conta sorunu ihtimali için sordum? ***** aşırı besleme olunca daha çok ihtimal verilir.
denizhandinc
21-12-2017, 17:16
Aracın cold startda 20-30 sn gürül gürül calısıp titreyip sonra normale dönmesi normal bir durum bende de var. TSI motora has birsey diye biliyorum.
Sabah gec mars alma durumu bazen bende de oluyor. Bujilerden ve aküden süphelenmistim. Aküm bitikti sıfır akü aldım gene cok birsey degismedi. Bujilerde de bir sorun görmedi ustam. Sanıyorum ilk startda normal bir durum bu.
levent;
Sanırım sorumu yanlış anladınız. Cold Start'tan haberim var. Sorun "aracın ilk çalışmasını geç yapması, yani marşta uzun süre beklemesi."
Günün ilk marşında daha sonraki tekrar çalıştımalara göre daha geç marş alması normal, demek istediğim de oydu. ABS göstergesine biraz dikkat eder misin, araç günün ilk marşında çalıştıktan sonra yanık kalıyor mu? Kalıyorsa akü zayıflamıştım :)
Victiz hatta video çektim evden çıkarken bu akşam o ilk marştı bugün, sonraki marşa dahil de bi tane çeker paylaşırım
aracta orjinal plantinyum buji mi vardı orjinalde yoksa belki ondan yapabilir yüksek ateşleme güçünden dolayı bide hava filtresini orjinal deneyin derim
MuratGürakan
22-12-2017, 08:37
Bujiden oluyor muhtemelen. Bence sorun yok.
Jön Türk
22-12-2017, 09:01
Benimde aklıma benzin pompası geldi
Özgür Güneş
22-12-2017, 09:39
Hep motul 300v mi kullaniyorsunuz? Eger surekli onu kullaniyorsaniz omru cok kisa, icinde motor icini temizleyen sampuan katkisi yok, bu yuzden yuksek kurumlanmaya sebep oluyor. Eger 300v kullanmaya devam edecekseniz her bakimda motul engine clean kullanmanizi tavsiye ederim.
Erdem K.
22-12-2017, 14:19
bence soğukken ilk çalıştırmada o durum normal
Bence normal olarak bakmamak lazım. Sonuçta her düzensizliğin bir sebebi olmalı.
Öğrenirseniz burada paylaşabilir misiniz.
öncelikle cevaplarınız ve ilginiz için teşekkürler. bu aralar yapmıyor, servis de bir sorun bulamadı bujiler, bobinler yeni olduğu için. herhangi bir hata da kaydetmemiş. şuan normale döndü diyebilirim :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.