Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : Ne çektirdi bu TDİ'ın rejenerasyonu ?



bomonti
27-12-2017, 02:30
Normalde vw grubuna yabancı birisi değilim fakat hep tsi kullandım. Benzin fiyatları ortada bunun üzerine passat b8 tdi a geçiş yaptım. Ancak havalardan mıdır bilmiyorum son 20-25 gündür sürekli rejenerasyon yaparak takılıyoruz, yakıttan mı diyeceğim shell kullanıyorum...

2 kuruş ekonomi yapalım diye dizel aldık beyfendinin rejenerasyonu için habire yol yapıyorum nerede kaldı bizim ekonomi? Genel olarak akıcı kullandığım halde kurum yakıyoruz.

60.000 bakımına girdiğimde Motul 5w-30 x clean + kullandım... Acaba diyorum bu sebeple mi bu araba kudurdu? Buna da ihtimal vermiyorum çünkü forum ahalisinin görüşünü alarak tercih ettim bu yağı, üstelik üzerinde de dpf araçlara uyumludur ibareleri de bulunuyordu... Bugün 5-6 sefer rejen. yapınca dayanamayıp çıkarıp kitapçığa baktım yağın üzerindeki kod vw 505 01 di, kitapçıkta yazan 2 çeşit yağ türü var ve motulun kodu dpf bulunan araçlar için değil de Partikül azaltma sistemi bulunan dizel motorlar bölümü ile eşleşiyor.

Artık sade ve sadece koymuş olduğum motor yağından şüphe duyar oldum. Çünkü bir araba bu kadar fazla kurum ya-ka-maz. Dün havaalanına gitmek üzere marşa bastığım an 1000dd çalışmaya başladı git gel 75 km çevre yolu kullandım, 5. vites 3000dd gittim geldim. Bu sabah marş yaptım yine 1000dd ardından 1 km yol gittim 780dd indi, ardından 2-3 dk sonra tekrar 1000dd yapmaya başladı vs vs... En şaşırtıcı olanı da start stop çalışıyor mu diye denedim çalışıyor (!)

Kısacası bu dpf midir artık ne yapmaya çalışıyorsa araba bana kafayı yedirtti zevk alamaz oldum devir saatine bakmaktan. Bu dertten muzdarip olan var mı? ne yapıcaz buna şimdi ?

edit: https://i.hizliresim.com/YOY5g6.jpg

AhmetKadir
27-12-2017, 05:51
Bi yazilimciya gidip dpf i yazilimdan iptal ettirip sonra da egzozcuya gidip dpf i kirdirip huzurlu huzurlu gezebilirsiniz. Bu islemlerden sonra tuvturkte egzoz muayenesini yaptirdim. Eski evrak da duruyordu daha dusuk cikti emisyonu:)

Ahmetfikri
27-12-2017, 09:16
cihaz bağlayıp statik rejenerasyon yapıldı mı hiç yolda kendisi yaparken bi şekilde işlemden çıkıyor olabilir

bomberr
27-12-2017, 09:20
Sabahki 1000 devir soğuklardan olmasın? Normal değil mi ilk çalıştırmada biraz yüksek devir çalışıp 1km sonra düşmesi? Benim şimdiye kadar ki araçlarım böyleydi zaten hep.

dqn
27-12-2017, 10:08
Sabahki 1000 devir soğuklardan olmasın? Normal değil mi ilk çalıştırmada biraz yüksek devir çalışıp 1km sonra düşmesi? Benim şimdiye kadar ki araçlarım böyleydi zaten hep.

Kendi aracım sizin dediğiniz gibi soğukta bin devirde çalısıyor hatta motor ısınsada ibre hep binde kalıyor. Motor acilip kapaninca rolanti devrine dusuyor. Bu durumla dpf aynı anda olursa ss devreye girmemesinden ve motorun 1-2 km icinde hemen isinmasindan dpf temizledigini anlayabilirsiniz. Golf 7 aracım.

Dpf vw de gercekten tad kaçıriyo diger markalarda hic vw deki gibi bir durum genellikle soz konusu olmuyor.

buda.pest
27-12-2017, 10:17
Aynı olayı Tdi Leon da petrol firmasını değiştirerek çözdüm.
BP ya da Total'i denemenizi öneririm.

DOHC
27-12-2017, 10:32
Düşük devirde kullanmak rejenerasyonu tetikliyor.
10-15 km 3500 devir civarında gidin (örneğin 4. vites), temizlenecektir.
DSG erken vites attığı için düşük devir kullanımında daha çabuk tıkanıyor.

Oznsrl
27-12-2017, 10:41
Sabahki 1000 devir soğuklardan olmasın? Normal değil mi ilk çalıştırmada biraz yüksek devir çalışıp 1km sonra düşmesi? Benim şimdiye kadar ki araçlarım böyleydi zaten hep.

katılıyorum.
soğuk havalarda dizel makine devirli çalışır benim arabada bu ara 1000 devirde ilk çalıştırmada çok soğuk - derecelerde 1200 olduğu bile oluyor
ayrıca devir normal yerinde iken bile kaloriferi açınca 1000 devire çıkıyor benim arabada klima gibi :D

leon45
27-12-2017, 10:46
benim de 2011 tdi leon sürekli rejenerasyon yapıyor, aracı aldığımda castrol yağ koydu servis, sonra 3 bakımda mobil 1 esp kullandım son 2 bakımda liqui moly kullanıyorum yine de çok sık rej. yapıyor ama 4 yıldır hiç dpf ışığı yanmadı(araç 119 binde). Ben de shell kullanıyorum zubizu kampanyası olduğu için. Bundan sonra totali deneyeceğim bakalım farklılık olacak mı

Sabah 1000 devirde çalışması hava soğuk olduğu için, 1 dakika bekleyince normal seviyeye düşüyor

bomonti
27-12-2017, 11:07
Sabahki 1000 devir soğuklardan olmasın? Normal değil mi ilk çalıştırmada biraz yüksek devir çalışıp 1km sonra düşmesi? Benim şimdiye kadar ki araçlarım böyleydi zaten hep.

Sabah ilk çalıştırmada olan devir yüksekliği ayrı ona çok dikkat ederim. Zaten diyorum ya devir saati fan vs dinlemekten araba keyfi süremez oldum :)

Bp tavsiyesi çok alıyorum ama 1 kere Bp mazotu yüzünden focus'un enjektörleri yedim, korkutuyor açıkcası (Ankara-Çayyolu BP). Eğer tavsiye edebileceğiniz bp ya da total varsa 1 depo da oradan deneyeyim.

Sert@ç
27-12-2017, 11:24
Euro6 emisyonuna sahip bütün dizeller bu şekilde
Bu arada motor devri sadece dpf vs değil arabanın o anki güç tüketiminede bağlı
Eskiden passatlarda 200amper şarj dinamosu vardı şimdi 140ampere düştü

Kutluhan
27-12-2017, 11:35
alt devirlerde aracı çok mu kullanıyorsunuz acaba.. 2012 model golf vardı bir ara bende 2.000devir civarında çok kullanırsam arabanın sesi soluğu değişiyor ve o egzoz gibi bir işaret çıkıyordu. serviste fazla düşük devirde kullandığınız için dedikten sonra min. 3000devir civarında kullandım aracı 30.000km boyunca hiç arıza vermemişti. ara ara yüksek devirlerde sıkıştırmak lazım..

mikelazi
27-12-2017, 11:38
Bi yazilimciya gidip dpf i yazilimdan iptal ettirip sonra da egzozcuya gidip dpf i kirdirip huzurlu huzurlu gezebilirsiniz. Bu islemlerden sonra tuvturkte egzoz muayenesini yaptirdim. Eski evrak da duruyordu daha dusuk cikti emisyonu:)

en temizi
miss

MeRtCaN
27-12-2017, 12:27
2013 Polo aldım
benımde aldıgım gunden bu yana hep rejenerasyon yapıyordu arac
shell kullanıyorum yakıt
dırek dpf ıcını bosaltım yazılım yaptım 8 lt de gezen yakıt sehır ıcı 5 lt lere dustu

en mantıklısı dpf ı bosaltıp yazılım dan kapatmak

ılgılenırsenız de yazılım ıcın yardımcı olurum Ankara da

i-vtec07
27-12-2017, 13:38
İlk etapta yakıt aldıgınız yeri değiştirin. Tdı da bu durum tad kaçırıyo gerçekten . 1.6 hdı kullanıyorum bayadır 2016 model araç hiç yapmadı bu olayı daha

bomonti
27-12-2017, 14:36
Euro6 emisyonuna sahip bütün dizeller bu şekilde
Bu arada motor devri sadece dpf vs değil arabanın o anki güç tüketiminede bağlı
Eskiden passatlarda 200amper şarj dinamosu vardı şimdi 140ampere düştü

Evet bunu da duydum çok saçma gerçekten. Artık ne yapalım anlık yakıt tüketimine bakarak gezeceğiz. :)
MeRtCaN

Kara duman gezen dizelleri çok kınıyorum, aynı hareketi yaparsam olmaz :) İptal işlemini kullanılmaz hale gelmeden yapmak istemem açıkcası...

i-vtec07

Psa grubuna can kurban 0 dan itibaren 100 bin kilometre focus3 kullandım, hala da kullanıyorum. 5 senedir 3 veya 4 sefer rejenerasyon yaptığına şahit oldum.
dqn

Vagcom' dan dpf doluluk oranı görülebiliyormuş, nasıl göründüğünü öğrenme imkanımız var mı? Gerekirse vagcomu ortak satın alalım :)
Kutluhan

Alt devirlerde kullandığım oluyor çünkü yağ sıcaklığının 70 derecelere gelmesini bekliyorum. Isınma esnasında 2250 max 2500 devirde vites değiştiriyorum. Onun dışında akıcı bir kullanım stilim var. Ara ara çevre yolu yaparım, top speed denemeleri, rolling vs... Eğer ben de dpf tıkıyorsam yaşlı amcalar dedeler komple arabayı tıkaması lazım.

MeRtCaN
27-12-2017, 14:43
Evet bunu da duydum çok saçma gerçekten. Artık ne yapalım anlık yakıt tüketimine bakarak gezeceğiz. :)
MeRtCaN

Kara duman gezen dizelleri çok kınıyorum, aynı hareketi yaparsam olmaz :) İptal işlemini kullanılmaz hale gelmeden yapmak istemem açıkcası...

i-vtec07

Psa grubuna can kurban 0 dan itibaren 100 bin kilometre focus3 kullandım, hala da kullanıyorum. 5 senedir 3 veya 4 sefer rejenerasyon yaptığına şahit oldum.
dqn

Vagcom' dan dpf doluluk oranı görülebiliyormuş, nasıl göründüğünü öğrenme imkanımız var mı? Gerekirse vagcomu ortak satın alalım :)
Kutluhan

Alt devirlerde kullandığım oluyor çünkü yağ sıcaklığının 70 derecelere gelmesini bekliyorum. Isınma esnasında 2250 max 2500 devirde vites değiştiriyorum. Onun dışında akıcı bir kullanım stilim var. Ara ara çevre yolu yaparım, top speed denemeleri, rolling vs... Eğer ben de dpf tıkıyorsam yaşlı amcalar dedeler komple arabayı tıkaması lazım.



Şimdi dpf iptal olunca Kara duman olacak dıye bır sey yok

Sen arabanın lımıtlerını zorlamadan bı yazılım yaparsan duman olmaz
yazılım stok olup dpf ı ıptal edersen sadece duman hıc olmaz gozle gorulmez

bence bakıs acınız yanlıs bıraz daha arastırmanızı onerırım :)

veya bu sekılde kullanıp cok yakmaya devam ;)

bomonti
27-12-2017, 17:36
Şimdi dpf iptal olunca Kara duman olacak dıye bır sey yok

Sen arabanın lımıtlerını zorlamadan bı yazılım yaparsan duman olmaz
yazılım stok olup dpf ı ıptal edersen sadece duman hıc olmaz gozle gorulmez

bence bakıs acınız yanlıs bıraz daha arastırmanızı onerırım :)

veya bu sekılde kullanıp cok yakmaya devam ;)

Bakış açımda yanlış olacak bir şey yok. Dpf zararlı gazların atmosfere salınmasını engelliyor/filtre ediyor. Videolarda izliyorum yolda görüyorum, arabaların simsiyah duman atarak gitmeleri gerçekten içimi kaldırıyor.. Aynı sigara sağlığa zararlıdır ile ilgili kamu spotu çıkıyor kararmış akciğer falan gösteriyorlar ya, insan bir tuhaf oluyor aynı hisleri yaşıyorum işte..

Bir kere 1.7 corsa ile zevkine deneme yapmıştık, dumandan arabanın kendisi görünmüyordu :D Ne bileyim tuhaf geliyor :)

Soft yazılımla veya orj yazılımla dpf iptali yapıldığında duman çıkmıyor diyorsanız doğrudur onu bilmiyordum. Yaptırmam demiyorum, gün gelecek el mahkum yaptırmak zorunda kalıcam çünkü yenisinin fiyatı kim bilir kaç tl dir.

Gko
27-12-2017, 17:42
alt devirde kullanmak değil de, alt devirde aracı hızlandırmaya çalışırsanız daha çok bu durumla karşılaşırsınız. Mehmetmert miydi k.adı unuttum o arkadaş bi videosunda güzel açıklamıştı bunu. Dikkat ettim bende cidden doğru söylediği. Hiç bi zaman uzun yola çıkıp 4. vites 2500 3000 devirde gitmedim ben temizlemek için. 152binde aldım araba şuan 158binde 4 ayda. Dpf temizlemeye başlıyo kendisi sesinden belli oluyo ama ona dikkat ederek kullanın.

DMR
27-12-2017, 17:47
Şuan bende 130k km de 1.6tdi cay motor manuel polo var. benden önceki sahibi de shell kullanmış bende kullanıyordum ki o an mecburiyetten opetten alana kadar. sizin yaşadığınız gibi sürekli olmasada sık aralıkla rej yapıyor hatta sabah çalışırken devirde dalgalanma vs garip garip davranıyodu ben enjektör diye düşündüm ki hala zayıf ama arabadan soğumuştum resmen. başkent üni önü opetten alıyorum mazotu ve arabanın resmen kaderi değişti. çok alt devir gidersem yine bi rejenerasyon yapıyor ondada eskisi ile alakası yok aracın. şanstır belki bilemyorum tabi

16EC813
27-12-2017, 21:20
Bakış açımda yanlış olacak bir şey yok. Dpf zararlı gazların atmosfere salınmasını engelliyor/filtre ediyor. Videolarda izliyorum yolda görüyorum, arabaların simsiyah duman atarak gitmeleri gerçekten içimi kaldırıyor.. Aynı sigara sağlığa zararlıdır ile ilgili kamu spotu çıkıyor kararmış akciğer falan gösteriyorlar ya, insan bir tuhaf oluyor aynı hisleri yaşıyorum işte..

Bir kere 1.7 corsa ile zevkine deneme yapmıştık, dumandan arabanın kendisi görünmüyordu :D Ne bileyim tuhaf geliyor :)

Soft yazılımla veya orj yazılımla dpf iptali yapıldığında duman çıkmıyor diyorsanız doğrudur onu bilmiyordum. Yaptırmam demiyorum, gün gelecek el mahkum yaptırmak zorunda kalıcam çünkü yenisinin fiyatı kim bilir kaç tl dir.

merak ettim deneme sonucunu :D 1,7 nin kafası az mı çok mu dumanlıydı :D

bomonti
27-12-2017, 23:57
merak ettim deneme sonucunu :D 1,7 nin kafası az mı çok mu dumanlıydı :D

Dedim ya araba görünmüyordu diye :) şaka yapmıyorum ciddi anlamda görünmüyordu yani :) polis falan kovalasa plaka falan okuyamaz yani :)

16EC813
28-12-2017, 00:15
Dedim ya araba görünmüyordu diye :) şaka yapmıyorum ciddi anlamda görünmüyordu yani :) polis falan kovalasa plaka falan okuyamaz yani :)

lanet olası corsacılar :D

Drive Fast
28-12-2017, 01:07
Benim arkadaşımda iki ay önce 2016 model 1.4 tdi polo aldı, rolanti süreki bin devirde ve sürekli fan açık dolaşıyordu rolantiden değilde sürekli fan açmasından kıllanıyorduk bu konuyu görünce az önce 3 bin devir sabit gittik sonra normal dolaştık hiç sıkıntı kalmadı, arkadaşım sürekli 1200 devirde ve yüksek viteste kullanıyor demekki dpf sürekli dolup kendini temizlemeye çalışıyor motor bugün baya rahatladı hep şu arabayı devirsiz kullanma diye söylüyordum inanmıyordu bana dalga geçiyordu bugün biraz g*t hoşuma gitti teşekkürler techturkey :D

Yarbay
28-12-2017, 07:56
açıkcası bence cidden yağ olabilir, şahsi tavsiyem 1 yağı değiştirin bunun için yetkili servisede gidip 600tl bayılmayada gerek yok alın gereksinim miktarda yağı el emeği değiştirtin yan sanayide ustaya 30tlye hepi topu yağ değiştirecek adam.



akabinde çıkın otobana güzelce 40dk 120-130larda sabit kalacak şekilde hangi vites +3000-3300 bandında tutturuyorsa orda kalarak gidin gelin.
halen yapıyorsa servise danışın.




açıkcası bence normal değil, aynı araç (2015 passat 1.6tdi comf) pederde var şu an 120binlerdeyiz bunun en kötü 6-7binini ben yaptım bizzat ve çok nadiren regen yaptı, tabi biz genelde otoban hızları sabit hızlardayız yani koşullar farklıı ama olsun şehiriçindede sizdeki durumu hiç yaşamadık diyebilirim.

leon45
28-12-2017, 08:25
açıkcası bence cidden yağ olabilir, şahsi tavsiyem 1 yağı değiştirin bunun için yetkili servisede gidip 600tl bayılmayada gerek yok alın gereksinim miktarda yağı el emeği değiştirtin yan sanayide ustaya 30tlye hepi topu yağ değiştirecek adam.



akabinde çıkın otobana güzelce 40dk 120-130larda sabit kalacak şekilde hangi vites +3000-3300 bandında tutturuyorsa orda kalarak gidin gelin.
halen yapıyorsa servise danışın.




açıkcası bence normal değil, aynı araç (2015 passat 1.6tdi comf) pederde var şu an 120binlerdeyiz bunun en kötü 6-7binini ben yaptım bizzat ve çok nadiren regen yaptı, tabi biz genelde otoban hızları sabit hızlardayız yani koşullar farklıı ama olsun şehiriçindede sizdeki durumu hiç yaşamadık diyebilirim.

genelde uzun yolda kullanıyorsanız rej. yaptığını hissetmezsiniz

CVK
28-12-2017, 13:04
VW de genelde ayna ısıtma açık unutuluyor kışın araç 1000 devir altına inmiyor başıma gelmişti. Bulana kadar 1 hafta öyle gezdim. Ayrıca kaloriferi en sıcağa alırsam yine 1000 devir altına inmiyor araç. En sıcaktan bir iki tık soğuğa çeviriyorum.

bomonti
28-12-2017, 15:58
VW de genelde ayna ısıtma açık unutuluyor kışın araç 1000 devir altına inmiyor başıma gelmişti. Bulana kadar 1 hafta öyle gezdim. Ayrıca kaloriferi en sıcağa alırsam yine 1000 devir altına inmiyor araç. En sıcaktan bir iki tık soğuğa çeviriyorum.

Aynen, bu sabah olayı çözdüm. 1000 devire geliyor ama fan çalıştırmıyor, klimayı kapatıyorum hafif gaz veriyorum 780dd indiriyor. Kısacası rejenerasyon yapmıyormuş günahını almışız :) Zaten start stop yapması ilginç geliyordu..

Ama yaptığı zamanlar da oluyor o da ayrı mesele :)

Baradiel46
28-12-2017, 21:14
Şimdi dpf iptal olunca Kara duman olacak dıye bır sey yok

Sen arabanın lımıtlerını zorlamadan bı yazılım yaparsan duman olmaz
yazılım stok olup dpf ı ıptal edersen sadece duman hıc olmaz gozle gorulmez

bence bakıs acınız yanlıs bıraz daha arastırmanızı onerırım :)

veya bu sekılde kullanıp cok yakmaya devam ;)

kat iptal olunca kesin duman olcak mı isteğe göre az veya çok olabiliyor mu bende iptal ettirmek istiyorum linea da ama tam ayrıntıyı bilmiyorum 1.7 dizeller gibi gezmek istemiyorum var mı bunun bi yolu

MeRtCaN
29-12-2017, 09:58
kat iptal olunca kesin duman olcak mı isteğe göre az veya çok olabiliyor mu bende iptal ettirmek istiyorum linea da ama tam ayrıntıyı bilmiyorum 1.7 dizeller gibi gezmek istemiyorum var mı bunun bi yolu

pıyasadakı tum dızeller dpf lı mı ?
euro 5-6 arabalarda dpf vardır

sız sadece dpf ıptalı yaparsanız ne duman olur nede baska bır sey
tabı aracınızın mevcut halınde duman yok ıse


1.7 corsa ayrı bır sey zaten 1.7 corsa da dpf dıye bır sey yok :D

Baradiel46
29-12-2017, 13:50
pıyasadakı tum dızeller dpf lı mı ?
euro 5-6 arabalarda dpf vardır

sız sadece dpf ıptalı yaparsanız ne duman olur nede baska bır sey
tabı aracınızın mevcut halınde duman yok ıse


1.7 corsa ayrı bır sey zaten 1.7 corsa da dpf dıye bır sey yok :D

aracımın mevcut halinde duman yok dpf euro 5 ler de geldi bunu da biliyorum benim amacım dpf egr kat iptal yazılım la olabildigince az dumanlı biraz daha performanslı kullanım(bunu derken rolling amacı yok sadece 1.3 dizelin hantallıgını birkaç tık azaltmak) ve yakıt ekonomisi yapmak bunu yapabilir miyiz

MeRtCaN
29-12-2017, 14:10
aracımın mevcut halinde duman yok dpf euro 5 ler de geldi bunu da biliyorum benim amacım dpf egr kat iptal yazılım la olabildigince az dumanlı biraz daha performanslı kullanım(bunu derken rolling amacı yok sadece 1.3 dizelin hantallıgını birkaç tık azaltmak) ve yakıt ekonomisi yapmak bunu yapabilir miyiz

yaparız tabı :)

Mehmetmert
29-12-2017, 14:25
Birseyler yanlis bu kadar fazla rejenerasyon olmaz

Ayrica rejenarasyon olurken dpf de temizlenmez

Yakit isigi yanik halde cok geziyor musunuz?Surekli isik yanik gezdiginizde temizlik baslamaz,yakit aldiginizdada temizler.

Soguk havada cold start yapar, cok soguk havalarda 1100-1200-13000 devirde bile kaldigi olur umarim onla karistirmiyorsunuzdur.Soguk yakit kolay yanamayacagi icin cold startta mazotu fazla veriyor,tabi devir dusuk olursada stop eder.Bunun icin yuksek devirde calistiriyor

Ama dedigim gibi ne olursa olsun surekli boyle gezmwniz normal degil,