Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : 1.4 TSI Polo Gti Stock Motor Hybrid Turbo uygulaması ve Egzoz Manifoldu uygulaması



Kabasakal
29-12-2017, 10:55
Arkadaşlar merhaba;
Aracım 1.4 tsi polo gti 2013 model
Arabamda şu an mevcut olan parçalar dv, dp, wg, bobin, methanol kit, custom intercooler.
Motor içi girmeden stok olarak devam etmek istiyorum ve şimdi ki düşüncem Hybrid turbo. Eğer hybrid turbo yaparsam güç olarak ne alırım. Turbom geç dolar mı?
İkinci düşüncem ise oem egzoz manifoldunu çıkartıp costum egzoz manifoldu takmak. Aklımda ki egzoz manifoldu ise koç boynuzlu şeklindedir. Egzoz manifoldu takmam bana artısı olur mu? Egzoz manifoldu takarsam avans açabilir miyim? Turbom geç mi dolar? Gaz tepkimem düşer mi?
Son sorum ise 1.4 tsi motora egzantrik takan oldu mu hiç? Egzantrik olarak ne takabilirim? Marka, model?

Kabasakal
29-12-2017, 10:59
Örnek resim atmak istedim ama olmadı

TaGo
29-12-2017, 11:52
Kardeşim aracımda DP var demişsin, sonrada aracıma egzoz manifoldu yapsam işe yararmı yazmışsın çok anlamlı olmamış soru?

TaGo
29-12-2017, 11:54
Resmi daha anlaşılır atarsan daha iyi yorum yapabiliriz. Turbonla manifoldun döküm tek zaten. Sen hybrid değil komple manifoldlu büyük turboyamı geçmek istiyorsun?

Kabasakal
29-12-2017, 12:26
Turbo manifoldu degistircem. Resim atabilsem göstericem ama bi türlü beceremedim :)

Kabasakal
29-12-2017, 12:29
SR20DET Top Mount Manifold | Save on Car Upgrades (https://www.enjukuracing.com/products/doc-race-top-mount-t3-manifold-s13-s14-sr20det.html)
Bu tarz bi manifold

Kabasakal
31-12-2017, 15:15
Konu hakkinda bilgi sahibi kimse yok mu?

kelalper
03-01-2018, 11:51
headers yaptırmak istiyorsunuz. Yapılabilir tabii ki ama iyi bir ustanın yapmasında fayda var. Güç artışı çok olmasada alırsınız malzeme kalitesinden dolayı. Hybrid turboda yapılabilir bir miktar geç dolacaktır doğal olarak ama öyle 1000 devir falan farketmez. Avans kısmına yazılımı yapacak kişi bakar.

Ogzhndurmaz58
03-01-2018, 22:56
Kardeşim aracında hangi yazılım var boost ve afr nasıl yakıtlı yakıtsız mı bilmiyorum ama verdiğin listede ortalama bir yazılım ile 230-240 hp vermesi lazım,hybrid turboda gec gelmez sonuçta senin turbon k03-s yapacağın hybrid turbo 40-44 mm arası olacak gec gelmez,avans acmak icin güc almak icin egzoz manifoldunu ellemen şart değil senin istediğin durumu tial bi wg alıp harici ext wg yaptırıp manuel boost ayarlayıp güzel bi avansla hybrid turboyla sağlıklı gazlayabilirsin.270 hplere ulaşır aracın 100-200 10-12 sn arası değerler yakalayabilirsin ama sunu unutmadan bunlarla beraber methanol kit takman şart olacak bilgin olsun :)

Kabasakal
04-01-2018, 10:08
Kardeşim aracında hangi yazılım var boost ve afr nasıl yakıtlı yakıtsız mı bilmiyorum ama verdiğin listede ortalama bir yazılım ile 230-240 hp vermesi lazım,hybrid turboda gec gelmez sonuçta senin turbon k03-s yapacağın hybrid turbo 40-44 mm arası olacak gec gelmez,avans acmak icin güc almak icin egzoz manifoldunu ellemen şart değil senin istediğin durumu tial bi wg alıp harici ext wg yaptırıp manuel boost ayarlayıp güzel bi avansla hybrid turboyla sağlıklı gazlayabilirsin.270 hplere ulaşır aracın 100-200 10-12 sn arası değerler yakalayabilirsin ama sunu unutmadan bunlarla beraber methanol kit takman şart olacak bilgin olsun :)

teşekkür ederim bilgilendirme için. aracımın boost olarak 1.5 atıyor. 1.3-1.2 gibi gidiyor afr ise 11.8 11.7 civarında. aracımda met. kit var. gazlarken hem met. kit hemde depodan yakıt atarak kullanıyorum. hybrid turbonun yanında egzoz manifoldu yaptırmam bana pek bişey getirmeyecek galiba. egzoz manifoldu yaptırırsan egt düşer avans açabilirsin demişlerdi. bende hybrid turbo ve egzoz manifoldu ile yaklaşık 300-310 hpler düşünüyordum. dediğiniz gibi 10 sn civarı yürümeyi düşünüyorum.

Kabasakal
04-01-2018, 10:09
headers yaptırmak istiyorsunuz. Yapılabilir tabii ki ama iyi bir ustanın yapmasında fayda var. Güç artışı çok olmasada alırsınız malzeme kalitesinden dolayı. Hybrid turboda yapılabilir bir miktar geç dolacaktır doğal olarak ama öyle 1000 devir falan farketmez. Avans kısmına yazılımı yapacak kişi bakar.
evet avans kısmı yazılım ile olacak şey ama işte bu yapılanlar ile rahat rahat avans açabilir miyiz?

Kabasakal
04-01-2018, 10:10
Resmi daha anlaşılır atarsan daha iyi yorum yapabiliriz. Turbonla manifoldun döküm tek zaten. Sen hybrid değil komple manifoldlu büyük turboyamı geçmek istiyorsun?

evet turbo manifoldu döküm. ben onu custom manifold yaparak turboyuda hybrit yapmayı planlıyorum.

Kabasakal
04-01-2018, 10:12
Kardeşim aracımda DP var demişsin, sonrada aracıma egzoz manifoldu yapsam işe yararmı yazmışsın çok anlamlı olmamış soru?

egzoz manifoldu farklı birşey dp farklı birşey :D bence biraz siz anlayamamışsınız :)

i-vtec07
04-01-2018, 11:19
Turbon geç gelse bile aracında komp var alt devilerler hertürlü dolu olucak .

TaGo
04-01-2018, 11:28
Benim aracımda hybrit turbo setup var zaten bu 1. si. İkincisi bu soruları sorduğunda kimlerin cevap verdiğine bir bak belliki forumu çok tanımıyorsun.

3. zaten egsoz ile manifoldun tek parça. hybrit yapmaktaki amaç zaten bu sistemi ayırmadığın zaman içeriden turbo housingini yiyebildiğin kadar yemek oda zaten mm bahabında bile anca oluyor. eski kanatcıkların yerinede daha iyi dolmayı sağlayan geliştirilmiş kanatcıklar koymak için.

Sen ben kapak sonrası custom manifold yapacağım diyorsun ya!! zaten eski turbon bitti çöp oldu. Onu kullanamasın hybrit değil büyük turbo setupına geçmek durumunda kalırsın. Oda sadece boru çapını büyütmek ile olacak iş değil. Kapaktaki çıkış deliği işlenip büyütülmedikçe senin oraya janjanlı bir boru kıvırtmanda bir işe yaramayacaktır. Kısacası hybrit turbo yapacaksan o manifoldla devam edersin. Büyük turbo demek istedim diyorsan evet herşey baştan aşağı değişecek hatta ve hatta şuan aracımda var dediğin dp bile değişecek

shadow34
04-01-2018, 12:09
Tsi da big turboya geçmeden manifold işine girip ordan bi getiri beklemek bence gereksiz masraf olur. Hibrit turboyla 10.x koştum sökmeden arabam golf6 160lık versiyon. Seninkinden ağır yani. Sadece hibrit turbo ve güzel bi yakıtlı yazılımla hedeflenen süreler çok rahat gelir.

Kabasakal
04-01-2018, 12:16
Benim aracımda hybrit turbo setup var zaten bu 1. si. İkincisi bu soruları sorduğunda kimlerin cevap verdiğine bir bak belliki forumu çok tanımıyorsun.

3. zaten egsoz ile manifoldun tek parça. hybrit yapmaktaki amaç zaten bu sistemi ayırmadığın zaman içeriden turbo housingini yiyebildiğin kadar yemek oda zaten mm bahabında bile anca oluyor. eski kanatcıkların yerinede daha iyi dolmayı sağlayan geliştirilmiş kanatcıklar koymak için.

Sen ben kapak sonrası custom manifold yapacağım diyorsun ya!! zaten eski turbon bitti çöp oldu. Onu kullanamasın hybrit değil büyük turbo setupına geçmek durumunda kalırsın. Oda sadece boru çapını büyütmek ile olacak iş değil. Kapaktaki çıkış deliği işlenip büyütülmedikçe senin oraya janjanlı bir boru kıvırtmanda bir işe yaramayacaktır. Kısacası hybrit turbo yapacaksan o manifoldla devam edersin. Büyük turbo demek istedim diyorsan evet herşey baştan aşağı değişecek hatta ve hatta şuan aracımda var dediğin dp bile değişecek

anladım. turbonun arka kısmı zaten manifold ile birleşik diyorsun. benim düşüncem egzoz kısmınıda uydurmaktı. tabii bunu daha araştırmadım. belki hiç egzoz tarafı uymuyordur turbonun. dediğin gibi zaten turbo hybritlenince dp doğal olarak çapı artacak o konuda hemfikiriz. eğer bu dediklerim hayalse olmuyorsa. o zaman motor içi girerek Td05 tarzı bir turbo ile devam edicez. ama benim gönlüm stock olarak max. güç almak.

Kabasakal
04-01-2018, 12:17
Tsi da big turboya geçmeden manifold işine girip ordan bi getiri beklemek bence gereksiz masraf olur. Hibrit turboyla 10.x koştum sökmeden arabam golf6 160lık versiyon. Seninkinden ağır yani. Sadece hibrit turbo ve güzel bi yakıtlı yazılımla hedeflenen süreler çok rahat gelir.

bende aynı fikirdeyim. ayrıca aracım tek kapı. diğer pololardan 100 kg daha hafif olduğunu biliyorum.