PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Haldex + kilitli diferansiyel =?



R.S.C
01-01-2018, 09:26
S3 veya Golf R için kilitli diferansiyel haldexin calismasini nasil etkiler?

Amaç pist kullanımı için hem kilitli dif. Avantajını kullanmak hemde 4 cekerin

Forumda tecrübe etmiş bilgisi olanların yorumları için şimdiden teşekkürler

Bu arada dsg şanzuman için olacak

6 ileri dsg de quafie nın elinde var

Audi S3 Quattro / VW Golf R Mk6 DSG 4WD Inc. Bolt Kit (Front, 25T Brake Ring) Quaife ATB Helical LSD Differential (https://shop.quaife.co.uk/vag-4wd-dsg-25t-quaife-atb-helical-lsd-differential)

7 ileri için daha çıkmadı bilen varsa bu konuda da yardımcı olacak va4sa makbule geçer

R.S.C
02-01-2018, 18:45
Yokmu fikri olan ?

4 çeker + kilit güzel olmaz mi?

207_TR
02-01-2018, 21:33
kilitli diff ile 4 çeker bir arada olduğu zaman aracın manevra kabiliyetini olumsuz etkileyecektir diye düşünüyorum ayrıca aktarma organlarını yoracaktır bence.

I-HANN
03-01-2018, 00:23
kilitli diff ile 4 çeker bir arada olduğu zaman aracın manevra kabiliyetini olumsuz etkileyecektir diye düşünüyorum ayrıca aktarma organlarını yoracaktır bence.

kaynak defransiyel dememıs ama Kilit dif demiş ;)

I-HANN
03-01-2018, 00:24
Yokmu fikri olan ?

4 çeker + kilit güzel olmaz mi?

VW Golf 7 4MOTION - Animation Technology - YouTube (https://www.youtube.com/watch?v=ZSkwYwgd3ZI&feature=youtu.be)

eskı tıp 4 ceker olsaydı evet ama yenı teknolojıde bence gerek yok.

R.S.C
03-01-2018, 07:58
VW Golf 7 4MOTION - Animation Technology - YouTube (https://www.youtube.com/watch?v=ZSkwYwgd3ZI&feature=youtu.be)

eskı tıp 4 ceker olsaydı evet ama yenı teknolojıde bence gerek yok.

4motion çalışma prensibi ile benim sormak istediğim farklı bir durum,

kilitli dif. olmadan viraj içine tapa gaz girdiğini düşün, kafadan kaya kaya bariyerle doğru yanaşırken, kilitli dif olan araçla aynı şekilde viraja girdiğinde virajın içindeki tekerdeki gücü azaltıp dıştaki tekere gücü aktararak aracın kafasının sürekli içerde kalmasını ve bu sayede virajdan daha hızlı çıkmanı sağlayan bir sistem.

şimdi haldex in çalışma mantığında ise ön tekerlerin boşa düşmesi halinde abs sensörlerinden aldığı veriyi yorumlayarak arka tekerlere gücü aktardığı bir sisteme birde kilitli dif. takviyesi ile hem pist için hemde güzel yollarımızda gaza oturunca boşa giden bgleri engelemek için çok faydası olacağını düşündüğüm bu işin, haldex in çalışmasını nasıl etkileyeceğidir.

i-vtec07
03-01-2018, 08:54
Birde şu var diyelim ki kiliti taktık, kılitin devreye girmesi için tekerlerden birisinin boşa dönmesi sarması gerek, 4 çeker hangi araç pist e sarıyoki yani baya baya güçlu olması gerek o kilitin işe yaraması için . Stage1-2 bi golf r da iş yapmaz öylece durur kilit.(tahminim) Daha extrem setupta belki. Tabi fikir yürütüyorum sadece :)

Maxi
03-01-2018, 10:20
bu kilit olayı bence aracın 4 çeker sisteminin ne kadar elektronik olmasıyla alakalı bir durum
yani olayın elektronik tarafını iyi araştırmak lazım
çok hızlı girilen bir virajda "önden kayma halinde" kilitli-kilitsiz durumlarında 4 çeker yazılımı nasıl davranacak?

yoksa benim arabada mesela 10 numara olurdu önlere kilit
kara düzen hiç elektronik birşey yok (alfa 155 Q4)

R.S.C
03-01-2018, 11:11
Birde şu var diyelim ki kiliti taktık, kılitin devreye girmesi için tekerlerden birisinin boşa dönmesi sarması gerek, 4 çeker hangi araç pist e sarıyoki yani baya baya güçlu olması gerek o kilitin işe yaraması için . Stage1-2 bi golf r da iş yapmaz öylece durur kilit.(tahminim) Daha extrem setupta belki. Tabi fikir yürütüyorum sadece :)


bu kilit olayı bence aracın 4 çeker sisteminin ne kadar elektronik olmasıyla alakalı bir durum
yani olayın elektronik tarafını iyi araştırmak lazım
çok hızlı girilen bir virajda "önden kayma halinde" kilitli-kilitsiz durumlarında 4 çeker yazılımı nasıl davranacak?

yoksa benim arabada mesela 10 numara olurdu önlere kilit
kara düzen hiç elektronik birşey yok (alfa 155 Q4)

işte güzel yorumlar gelmeye başladı :)

tamda merak ettiğim şey bu, kilit devrede iken haldex nasıl davranacak, bunu simule edecek varsa çok makbule geçer ,

bu arad kilidin devreye girmesi için önden kaymaya başmasına gerek olmadığını düşünüyorum, Şöyleyi Open dif. de ki senaryo söyle oluyor;

viraja girdik ,direksiyonu sola yada sağa kırdık viraja göre Sola kırdığımızı düşünelim, aracın düm düz gitmemesi için dıştaki tekerin daha uzun bir yol alması için diferansiyel dişlileri dış tekerin daha çok yol olmasını sağlayacak. Lakin genede kafadan kayma gerçekleşecek, çünkü içteki tekerde açısal hız sebebiyle dışa doğru hareket ediyor.

işte tam bu noktada kilit devreye giriyor ve güçün daha doğrusu torqun çoğunu dıştaki tekere veriyor ( kilit oranına göre )

yani aslında haldex suan devrede değil.

2. senaryo;

viraja girdik yerler ıslak gazada oturduk, haldex gücü arkaya vermeye başladı işte zurnanın zort dediği yer burası,

kim baskın çıkacak ? yada gücün bir miktarı dıştaki tekere giderken ,abs patinajı algıyalıp gücü arkaya da vermeye başladı , o zaman çift etkili viraj dönme kabiliyeti oluşuyor gibi bir durum tamda istediğim şey bu.

Sert@ç
03-01-2018, 12:29
İhtiyacınızı kilit değil haldex controler görcektir
Ancak golf 7 r için çıktı mı bilmiyorum

R.S.C
03-01-2018, 12:36
Haldex controller type r daki gibi iş görmüyor o mantıkta çalışan bisey değil benim bildiğim on arka güç dağılımını sürekli yüzde 50 yüzde 50 yada bi miktar daha arkada güç bırakarak bölüştürüyor

Kilit dif on tekerlek için mekanik olarak calisiyor haldexten farkli olarak sağ sol arası torqu dıştaki tekere yonlendiriyor

Mehmetmert
03-01-2018, 12:55
XDS+ var birde 4motionda ek olarak.

Haldex elektronik olarak duruma göre öne ve arkaya gücü aktarıyor.

XDS+da ayrı ayrı ön ve arka sağ-sol tekerlerklerin dönme hızlarını XDS+ hesaplayarak kilitli difransiyel varmış gibi davranıyor.

XDS+ mekanik değil ama mekanik gibi davranan bir sistem ve buda Golf R'da mevcut.

R.S.C
03-01-2018, 13:07
Xds pist için istenileni vermeye yetmez tatlı tatlı gazlarken faydasi olur ama bir yere kadar bunu mekanik anlamda yaptırmak lazim

Araştırdığım kadarıyla yurtdışındaki kullanıcılar çok memnun golf r için yaptığım en iyi modifikasyon diyennbiri denk geldi


Quote:
Originally Posted by nal View Post
Anyone here installed a differential on their car? feedback appreciated
Hi,

I have fitted the Wavetrack. It has helped a lot of with launching and cornering. In my opinion its well worth the money. The cars balance has remained the same, I was expecting more of a FWD feel but it feels the same with more traction.
LSD for the 7R - GOLFMK7 - VW GTI MKVII Forum / VW Golf R Forum / VW Golf MKVII Forum (http://www.golfmk7.com/forums/showthread.php?t=15065)

Link

997TT
03-01-2018, 17:31
Pıstte 4 ceker neden kaymasın yada kılıte ıhtıyac duymasın? Her hangı vıraja hızlı gırın kayıcaksınız ve telerler farklı hızlarda donecek.
Kılıt ılla camura batınca patınaj yapan tekerı kıtleyıp gucu baska tekere vermek degıl kı...
Burada onemlı olan tekerlerın donuz hızlarını yakınlastırmak.
Zaten 4 cekerın dogası geregı kafadan kayıcak ama gucun cogunu arkaya veren bır sıstem olursa,pıstte keyıflı olur.
xds pıstte hıc bır ıse yaramıyor.
Kılıt 7R a varsa alın kesınlıkle...

R.S.C
03-01-2018, 18:32
Olmaz mı:)
Amerikada bu çok yaygın tasarımının daha iyi olduğunu söylüyorlar
VW Performance - Autotech Sport Tuning: Wavetrac Differential, 4WD Quattro Front DSG VW MK5 MK6 MK7 Audi 02E A3 TT S-Tronic [25T RING] (http://www.autotech.com/mm5/merchant.mvc?Screen=PROD&Store_Code=stock&Product_Code=10-309-186WK&wavetrac=1)

Senin yorumunu merak ediyordum abi kullanan trde hiç kimse yok galiba

997TT
03-01-2018, 18:49
Olmaz mı:)
Amerikada bu çok yaygın tasarımının daha iyi olduğunu söylüyorlar
VW Performance - Autotech Sport Tuning: Wavetrac Differential, 4WD Quattro Front DSG VW MK5 MK6 MK7 Audi 02E A3 TT S-Tronic [25T RING] (http://www.autotech.com/mm5/merchant.mvc?Screen=PROD&Store_Code=stock&Product_Code=10-309-186WK&wavetrac=1)

Senin yorumunu merak ediyordum abi kullanan trde hiç kimse yok galiba

Ben wavetrack kullandım,genelde seslı calısır ama bu kılıt bıraz daha farklı.
Eger dedıklerının yarısını bıle yapıyorsa "ck ıyı"
Bu haldex'ın sacma kafadan kayan ve arada bombos hıssettıren surusunu emınım bıraz duzeltıcektır.
Bırde haldex kontroller alırsın,iş biter.
Sanırım bu sayede 1 sec+ alınır ıst park da cunku daha erken gaza oturulabılır vıraj cıkıslarında.

R.S.C
03-01-2018, 19:29
Suan 7 ileri dsg için daha çıkmadı bi ara mail atıp soracam linkteki uymaz sanırım

997TT
03-01-2018, 23:49
Cıkmadı gorunuyor,eger diff farklıysa kı olabılır o zaman baya beklenır :(

levent
04-01-2018, 01:04
7 ileri için bişey bulamadım ancak Murat abinin dediği gibi normal kullanımda xds yeterli gibi gelse de pistte asla değil, olivera7 Güray ile beraber çıktığımızda ki hatta o gün Murat abide şuan Baybars abide olan Cupra vardı, Golf yazılım egzoz vs li dizel polo gibi kafadan kayıyordu Nankang NS2R lar ile.

R.S.C
04-01-2018, 11:48
Cıkmadı gorunuyor,eger diff farklıysa kı olabılır o zaman baya beklenır :(


7 ileri için bişey bulamadım ancak Murat abinin dediği gibi normal kullanımda xds yeterli gibi gelse de pistte asla değil, olivera7 Güray ile beraber çıktığımızda ki hatta o gün Murat abide şuan Baybars abide olan Cupra vardı, Golf yazılım egzoz vs li dizel polo gibi kafadan kayıyordu Nankang NS2R lar ile.

Merak edenler için Quaifeden cevap geldi


Unfortunately on this new 7 speed gearbox we have not stripped one yet to inspect what the differential is like, so we cannot tell if one we already make fits or it is a new part completely.

kısaca daha ellerine 7 ileri Stronic şanzımanın diferansiyeli geçmemiş ellerindekinin uyup uymayacağında dair net bişey söyleyemiyorlar.

Neyse olursa süper olur. biraz daha bekleyelim.

997TT
04-01-2018, 11:59
Xds sacma bir sey,esp iste :)
Tam yazdigim cevap gelmis,kotu olmus :(
Umarim kisa zamanda bir arac alip ugrasirlar. Yeni arabanin bu sikintilari oluyor.

yasarım
04-01-2018, 16:02
997TT Abi konuyu takipteyim benimde aklımda olan bişey hatta bundan bi 2 3 ay önce kelalper ilede konusmutuk.

R.S.C
04-01-2018, 16:14
997TT Abi konuyu takipteyim benimde aklımda olan bişey hatta bundan bi 2 3 ay önce kelalper ilede konusmutuk.

hangi araç için ?

6 ileri dsg için ise stoklarında var alma düşünceniz netleşirse buraya yorumları yazarsanız güzel olur.

yasarım
04-01-2018, 18:24
hangi araç için ?

6 ileri dsg için ise stoklarında var alma düşünceniz netleşirse buraya yorumları yazarsanız güzel olur.

Golf MK7R için düşünüyorum ama tam netleştirmiş değilim.
yaptıgınız arastırmalardan 7r ile alaklı gözünüze takılan bilgilerden bi özet gecerseniz cok sevinirim

R.S.C
04-01-2018, 20:05
Golf 7 r da kullanan var hatta ilk mesajlarda link ekledim adam alıpta en çok memnun olduğum şey diyor 6 ileri için mevcutta parçada var

Amerika tarafı wavetrac kullanıyor ama bi miktar ses yapma durumu varmış birde quaife ye göre bi teker tamamen boşa düşünce bile güç aktarmaya devam edebiliyormus yanı tekwrin havaya kalkmasi gibi bişey olursa

Birde servis ve ömür boyu garantili olması ve piyasada yıllardır bar olması hasebiyle quaife tercih ediliyor direk al tak şeklinde olması ses yapmaması avantajları

Ama hangisini alırsan al herkes yaptığı yol tutuşa ilave sebeiyle gayet memnun

Bu marka daha vardı daha hardcore setuplar için özellikle pist icin ama onu çok önermiyorlar en azından bir çok kullanıcı icin gereksiz olduğunu düşünüyorlar

Edit linki ekledim zannediyordum
LSD for the 7R - GOLFMK7 - VW GTI MKVII Forum / VW Golf R Forum / VW Golf MKVII Forum (http://www.golfmk7.com/forums/showthread.php?t=15065)

2. Yorum ve devamında da aynı kişiden yorumlar var

997TT
04-01-2018, 20:28
Wavetrac hala degısmemıs demek kı :)
Quaife bu ıste ıyıdır dedıgım gıbı. Ve “kesın” alın arkadaslar....
6 ılerıye var yasar,emınım mutlu olucaksın. Eskıden ılk yaptıgım mod buydu.

Schumi
04-01-2018, 20:55
Amerika tarafı wavetrac kullanıyor ama bi miktar ses yapma durumu varmış birde quaife ye göre bi teker tamamen boşa düşünce bile güç aktarmaya devam edebiliyormus yanı tekwrin havaya kalkmasi gibi bişey olursa

Bu sorun direk Quaife'de de olucak. ATB denilen otomatik tork dağılımı yapana LSD'ler da bir tekerde hiçbir direnç yoksa. Yani mesela Apex'e vurup tekeri havalandırdın. Yada viraja çok hızlı girdin yağmurlu günde tekeri yeşil ıslak halıya çıkardın. Bu iki durumda diğer tekerde hiç direnç olmayınca bildiğin açık diff gibi davranır. Bunu engellemek için balatalı LSD alman lazım. He burada belki elektronikler devreye girip diğer tekere biraz frenleme yaparsa durum düzelir. Çünkü ATB tipi difflerde sol ayak freni ciddi işe yarıyor. Viscous tipi LSD'lerin (Quaife, Wavetrac) bakım derdi yok ayar derdi yok. Golf gibi binek aracada zaten balatalı LSD biraz fazla kaçar.