Tansell
04-01-2018, 14:01
Bu yıl itibariyle motorine farklı bir karışım maddesi geliyor. İşte detaylar...
https://img.paratic.com/dosya/2018/01/motorinde-yeni-doneme-gecis-onaylandi-687x400.jpg
Her sektör şu anda hava kirliliği ve doğaya bırakılan zehirli gazlara alternatif çözümler için büyük çalışmalar yapıyor. Fabrikasyon üretimlerde gerek baca gerekse artık maddelerin oluşturduğu ekstra kirliliğe “dur” harekatları başlatılmıştı. Daha temiz bir dünya için fosil yakıtların son sürat bitirilmesi ve araçların elektrikli motorlarla üretilmesi, büyük bir hızla ilerliyor. Çin başta olmak üzere ülkeler elektrikli araçlara daha çok yatırım yaparak, fosil yakıt kullanımını sonlandırıyorlar.
Geçen sene emisyon değeriyle doğaya en çok zarar veren yakıt olan motorinde biodizel dönemine geçileceğini bildirmiştik. Bu süre zarfında Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu bu konu üzerinde gerekli çalışmalarını bitirerek, motorine ek katkı maddesiyle satılması kararı alındı.
EPDK, motorinin içinde binde 5 oranında biyodizel ile karıştırılmasını öngörmüştü.
https://img.paratic.com/dosya/2018/01/motorinde-yeni-doneme-gecis-onaylandi-biyodizel-yakit.jpg
2018 yılının Ocak ayında uygulamaya başlanacağı ve artık motorinli araç yakıtının biyodizelle satılması söylenmişti. Ve bu uygulama tüm firmalara zorunlu tutuldu. Biyodizel kısmi tarım ürünleri ve atık yağ karışımından elde ediliyor. Alınan binde beş biyodizel yakıt karar oranını daha iyi anlamak için; 200 litre motorine 1 litre biyodizel katılması diyebiliriz.
Zorunlu karar çemberinin içerisinde yerli üretim olma şartı da var.
https://img.paratic.com/dosya/2018/01/motorinde-yeni-doneme-gecis-onaylandi-mazot-biyodizel.jpg
Üreticilerin biyodizeli yerli malı tarım ürünlerinden yapması zorunlu hale geliyor. Ülkemizde biyodizel üretim lisansına sahip 12 tane firma var. Şirketler yıllık toplam da 240 bin tondan fazla biyodizel üretebilecekler.
Önceden de dediğimiz gibi biyodizel yakıtının araç motorlarına vereceği zararlar halen tartışılmaktadır. Organik yağların baz ve alkol karıştırılarak dizele çevrilmesinden sonra elde edilen yakıtın, özellikle yeni nesil araç motorlarında büyük tahribat yapacağı iddia ediliyor. Diğer bir kesim ise ayrışımı basit olan ve toksin olmayan biyodizelin kullanımından dolayı motorlarda hasar olamayacağını söylüyorlar.
Haber Kaynağı (https://paratic.com/motorin-biyodizel-karisim/)
https://img.paratic.com/dosya/2018/01/motorinde-yeni-doneme-gecis-onaylandi-687x400.jpg
Her sektör şu anda hava kirliliği ve doğaya bırakılan zehirli gazlara alternatif çözümler için büyük çalışmalar yapıyor. Fabrikasyon üretimlerde gerek baca gerekse artık maddelerin oluşturduğu ekstra kirliliğe “dur” harekatları başlatılmıştı. Daha temiz bir dünya için fosil yakıtların son sürat bitirilmesi ve araçların elektrikli motorlarla üretilmesi, büyük bir hızla ilerliyor. Çin başta olmak üzere ülkeler elektrikli araçlara daha çok yatırım yaparak, fosil yakıt kullanımını sonlandırıyorlar.
Geçen sene emisyon değeriyle doğaya en çok zarar veren yakıt olan motorinde biodizel dönemine geçileceğini bildirmiştik. Bu süre zarfında Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu bu konu üzerinde gerekli çalışmalarını bitirerek, motorine ek katkı maddesiyle satılması kararı alındı.
EPDK, motorinin içinde binde 5 oranında biyodizel ile karıştırılmasını öngörmüştü.
https://img.paratic.com/dosya/2018/01/motorinde-yeni-doneme-gecis-onaylandi-biyodizel-yakit.jpg
2018 yılının Ocak ayında uygulamaya başlanacağı ve artık motorinli araç yakıtının biyodizelle satılması söylenmişti. Ve bu uygulama tüm firmalara zorunlu tutuldu. Biyodizel kısmi tarım ürünleri ve atık yağ karışımından elde ediliyor. Alınan binde beş biyodizel yakıt karar oranını daha iyi anlamak için; 200 litre motorine 1 litre biyodizel katılması diyebiliriz.
Zorunlu karar çemberinin içerisinde yerli üretim olma şartı da var.
https://img.paratic.com/dosya/2018/01/motorinde-yeni-doneme-gecis-onaylandi-mazot-biyodizel.jpg
Üreticilerin biyodizeli yerli malı tarım ürünlerinden yapması zorunlu hale geliyor. Ülkemizde biyodizel üretim lisansına sahip 12 tane firma var. Şirketler yıllık toplam da 240 bin tondan fazla biyodizel üretebilecekler.
Önceden de dediğimiz gibi biyodizel yakıtının araç motorlarına vereceği zararlar halen tartışılmaktadır. Organik yağların baz ve alkol karıştırılarak dizele çevrilmesinden sonra elde edilen yakıtın, özellikle yeni nesil araç motorlarında büyük tahribat yapacağı iddia ediliyor. Diğer bir kesim ise ayrışımı basit olan ve toksin olmayan biyodizelin kullanımından dolayı motorlarda hasar olamayacağını söylüyorlar.
Haber Kaynağı (https://paratic.com/motorin-biyodizel-karisim/)