Orijinalini görmek için tıklayınız : Sorun nerede ? Düz yolda kontrolunu kaybeden Audi Quattro ...
Yiğit G.
20-01-2018, 02:57
Çözemedim.. Aquaplanning mi ? Kötü lastik mi ? Allroad Quattro nasıl 140 ile düz yolda kontrolunu kaybedebilir ??
https://www.youtube.com/watch?v=y4_3LNvglLA
vites degistirmesiyle traction kaybediyor. manual kullaniyordu diye anliyorum.
gayet ilginc bir durum.
aquaplanning bence. Araç zaten hızlı yağmurlu bir gün için. Ufak bir su katmanı+tır sollar sollamaz gelen rüzgarın etkisi gibi duruyor. ESP vazır vazır öttü çok güzel çalıştı valla. Yürek mi yiyolar bilmiyorum yağmurlu havada bu süratlerde yolculuk ediyolar. Abuk sabuk yollarımız var nerden birikinti çıkacağı da belli değil. Arkadaş ucuz atlatmış güzel bir ders olmuştur inşallah.
Gökhan Bilgin
20-01-2018, 03:21
Tam belli değil ama su birikintisi gibi geçtiğimiz sene arkadaşımın yaptığı kaza aynı şekilde yağmurdan sonra birikintiye kaptırıp arabayı bariyerlere patlattı neyseki kendinde bişey yok yaklaşık 170-180 gibi patladı ve bir airbag bile açılmadı gerçekten iyi cesaret böyle havalarda gazlamak arkadaşım gibi canını sokakta bulanlardan bu videodaki arkadaşta belli neyseki ucuz atlatmış
https://i.hizliresim.com/A1A4Lz.jpg (https://hizliresim.com/A1A4Lz)
https://i.hizliresim.com/0E7v1R.jpg (https://hizliresim.com/0E7v1R)
https://i.hizliresim.com/4aL7Pp.jpg (https://hizliresim.com/4aL7Pp)
Araba kopmadan hemen önce sürücü yerde bir şey fark ediyor, büyük ihtimalle su birikintisini gördü ama genelde ani bir yavaşlama olması lazım, kafalar öne gitmedi :D Belki biz fark edemedik adamın ilk kontrasıyla da araba koptu ama helal olsun soğukkanlıymış, ESP ile beraber çok güzel toparladı arabayı
rain man
20-01-2018, 07:58
Youtube sayfasında dönen yorumlar efsane :)
Eleman kendi açıklamış, yolun solunda su birikintisi varmış, sol tekerler oraya girince o yöne çekmiş, aynadan kontrol etmiş öyle geçmiş vs vs. Bence rüzgarın da etkisi var. Stabil her yerde eşit derecede ıslaklık garanti olsa tamam da iki tane ufak çukur altında ne olursa olsun seni kurtaramaz haldeyken tekrar aynı hızda devam etmek. Tam gangsta işi :D
Yine de eleman iyi tepki vermiş bence.
onn_dear
20-01-2018, 08:32
ESP candır, hayat kurtarır. Artı aracın yol tutuşu da ıyi olması ve sürücünün soğuk kanlı olması kazayi önlemiş. Diğer taraftan biz hala esp li araç yerine piyasada tutulan teneke arabaları satın almaya çalışıyoruz. O da ayrı bir konu.
coolvtec
20-01-2018, 08:51
Lastikler de güzelmiş bu arada.
Yalnız adamda iyi reflex varmış. Bizde olsa gömdüydük bariyere
osmanaydo
20-01-2018, 09:09
ESP ve soğukkanlılık.
Daha eski Audi'yle, böyle bir video daha vardı.
Yolda oluşan su goleti ne kadar tehlikeli olabilir?
Hatalı yol yapısı, aşırı hız, dikkatsizlik.. (https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1993091367572946&id=1904083913140359&refsrc=https%3A%2F%2Fm.facebook.com%2Ftrafikmedya% 2Fvideos%2F1993091367572946%2F&_rdr)
esp sız bı arabada acuaplanıng
bence audı ıyı kurtarmıs
Su birikintisi,esp ve soğukkanlı olmak.. sonuç
mikelazi
20-01-2018, 09:28
onu bunu bilmemde iyi toplamış.ESP de baya yardım etmiş,yoksa o got yerinde durmazdı.
Grimlord
20-01-2018, 09:37
Benim arabayla 15 takla atmıştım şimdiye, herif sahilde gezer gibi topladı, helal. Bir de tek el sürüyor, bileeek bileeeek
iyi ki quattroymuş araba önden çeker yada arkadan itiş olsa 360 spin'le taçlanan bir kaza meydana gelebilirmiş Allah korumuş ama soğuk kanlılığın da payı büyük tabi ki
barakuda26
20-01-2018, 09:41
Su birikintileri tehlike, refleks ve soğukkanlılık önemli bu durumlarda..
Araba resmen: "Ağabey,sen ablamla muhabbeti bozma,ben hallederim." demiş. :)
free-hifi
20-01-2018, 12:08
Dün silivride hyundai i30 la gençler takla attı ölen olmadı. Makas yapıyordu ama toplardı belki. Beceremedi araba farki
Ahmet Saraçoğlu
20-01-2018, 12:30
''-frene basmasaydık bişey olmazdı'' abla şoku atlatır atlatmaz hemen bi suç buldu :D
denizhandinc
20-01-2018, 15:06
elemanın iyi toplamasıyla beraber Quattro virali gibi olmus:D arkadan itisli arac olsaydı bu kadar kolay toplayabilecegini sanmıyorum
quattro olmasıyla ne alakası var. kayma anında gaza basarak kurtarmıyor. arkadan itişte önden çekerde aynı şekilde kurtarırdı.
lethaldoze
20-01-2018, 19:16
esp biraz fazla müsade etmemişmi. benim bildiğim direk izine sokuyor arabayı. sürücü fazla dreksiyonla oynadıda ondanmı o kadar uzun sürdü.
kız sanal alemde gezerkene cep telefonunda birden gerçek hayata döndü :D bu arada o cep telefonuyla oynarken nerden görmğş veya anlamış abinin frene bastıgınıda çocuga mok atıyo güzel aplamız :D
gençlik,esp,faktörü
ESP ve soğukkanlılık.
Daha eski Audi'yle, böyle bir video daha vardı.
https://youtu.be/sSikh1f8PW8
Bu olsa gerek
Nightfish
20-01-2018, 21:04
Şu eski videodaki olay başıma gelse ve aynı şekilde toparlasam ne yapardım diye düşündüm de, bi paket sigarayı bitirirdim sanırsam.
Sürücünün tek yaptığı doğru hareket frene basmamak, bassa esp nin de kafa karışcaktı..
Yatsın kalksın ESP ye dua etsin
osmanaydo
20-01-2018, 22:45
https://youtu.be/sSikh1f8PW8
Bu olsa gerek
Bu
Videolar ne kadar benziyor değil mi? :)
Mutlu Değerli
20-01-2018, 22:59
Ben bu eski Audi videosunun sanki düzmece olduguna inanıyorum. Tam araç toparlıyor bitmesiyle Quattro diye şarkı giriyor. Ya da audi Quattro modellerine Quattro işe yarayınca otomatik sesle reklam uyarısımı veriyor :D
https://youtu.be/sikh1f8PW8
Bu olsa gerek
Bence şoför arap :D
imprezaWRC
22-01-2018, 11:44
Topladıktan sonra ilk lafı quattro farkı oluyor. Suyu bilmem de buz olan yolda (şu black ice dediklerinden) bir sefer Subaru ile 2-3 kere Duster ile moktan yerlerde kaymıştım, hiçbirinde de topladıktan sonra 4çeker farkı veya ESP...vs diye birşeylere teşekkür edercesine kendi kendime konuşmamıştım tek diyebildiğim iyi kurtardım olmuştu ki onu da olaydan 5dk sonra falan diyebilmiştim.Çünkü birinde karşıdan tır geliyordu birinde bir taraf uçurumdu birinde direk akan trafiğin içine dalmıştım birinde bilmemne...
Her olayda soğukkanlı davranmıştım ama ne bileyim böyle anlık birşeyde insanın nutku tutuluyor, ne bileyim ben şahsen hemen olayın üstüne konuşamazdım :D
Topladıktan sonra ilk lafı quattro farkı oluyor. Suyu bilmem de buz olan yolda (şu black ice dediklerinden) bir sefer Subaru ile 2-3 kere Duster ile moktan yerlerde kaymıştım, hiçbirinde de topladıktan sonra 4çeker farkı veya ESP...vs diye birşeylere teşekkür edercesine kendi kendime konuşmamıştım tek diyebildiğim iyi kurtardım olmuştu ki onu da olaydan 5dk sonra falan diyebilmiştim.Çünkü birinde karşıdan tır geliyordu birinde bir taraf uçurumdu birinde direk akan trafiğin içine dalmıştım birinde bilmemne...
Her olayda soğukkanlı davranmıştım ama ne bileyim böyle anlık birşeyde insanın nutku tutuluyor, ne bileyim ben şahsen hemen olayın üstüne konuşamazdım :D
:)
Tabi canım, kurtarırsan araba kurtardı, patlarsan sen patladın.
Olur mu öyle şeye teşekkür :P.
helal olsun dıyorum ben hem arabya hem şoföre.
imprezaWRC
22-01-2018, 12:03
:)
Tabi canım, kurtarırsan araba kurtardı, patlarsan sen patladın.
Olur mu öyle şeye teşekkür :P.
Hahah evet ya bu ona benzedi. İyi notu öğrenci alır, kötü notu öğretmen verir :) Subaru'da ESP sistemi sanırım kontra verdiğimi anlayınca pek elleşmemişti ama Duster'ın ESP'si çok sert şekilde müdahale etmişti ama uçurumun eşiğinden döndüğüm anlarda Duster'daki ESP horul horul uyuyordu :(
ESP, soğukkanlılık ve düzgün lastikler.
en kral araba olsun, panikleyip frene asılsan olduğu gibi çakılırdı. yağmurlu havada asla sürat yapmaya gerek yok. nerde su birikintisi olucak belli olmaz.
https://www.youtube.com/watch?v=L1qt84c2KN0
Mehmetmert
22-01-2018, 12:19
Frene bassaydıda birşey olmazdı , ESP devredeyken frene bastınızmı bilmemde evde kimse olmuyor :) Ben bir kere arabalyı bilerek dağıttım ama önümde kiler bir anda durdu , tabi ben dağılmış esp'De devredeydi mecbur durmamda lazımdı.Frene bastım ama evde kimse yok , Önce ESP arabı izine sokuyor sonra fren yapıyor.
Neyse güzel toplamış , ESP çok güzel yardım etmiş kontralara :)
Quattro , FWD veya AWD olması birşey değiştirmezdi sonuç olarak gaza basma yok olayda
Direksiyonla fazla oynamış sanki o kadar sert kontralara gerek yok gibi duruyor videoda.
Tek el yerine çift el adam gibi tutulsa o direksiyon çok daha iyi olur zaten.
Ayrıca ESP burda kurtarıcı olan ne audi ne quattro ne de sürücü
Yinede kaza önlenmiş, geçmiş olsun demek lazım...
i-vtec07
22-01-2018, 12:27
Topladıktan sonra ilk lafı quattro farkı oluyor. Suyu bilmem de buz olan yolda (şu black ice dediklerinden) bir sefer Subaru ile 2-3 kere Duster ile moktan yerlerde kaymıştım, hiçbirinde de topladıktan sonra 4çeker farkı veya ESP...vs diye birşeylere teşekkür edercesine kendi kendime konuşmamıştım tek diyebildiğim iyi kurtardım olmuştu ki onu da olaydan 5dk sonra falan diyebilmiştim.Çünkü birinde karşıdan tır geliyordu birinde bir taraf uçurumdu birinde direk akan trafiğin içine dalmıştım birinde bilmemne...
Her olayda soğukkanlı davranmıştım ama ne bileyim böyle anlık birşeyde insanın nutku tutuluyor, ne bileyim ben şahsen hemen olayın üstüne konuşamazdım :D
Katilıyorum abi cumartesi akşam benim 301 arkadaşın polo tdi ile önlü arkalı gazladık 120 130 gibi 301 'in arkası geldi hafif kontra verdim esp de saolsun zart zurt dedi topladım arabayı yanımdaki arkadaş bayada korktu ama olaydan sonra yeaahh esp farkı demedim ikisindede sanki hadi arabayı kaydıralım sonra quattro farkı diyelim diyip yola çıkmışlar gibi:D
Tabi sürücü de yerinde müdahale etmiş e tabi arabada iyi :)
Topladıktan sonra ilk lafı quattro farkı oluyor. Suyu bilmem de buz olan yolda (şu black ice dediklerinden) bir sefer Subaru ile 2-3 kere Duster ile moktan yerlerde kaymıştım, hiçbirinde de topladıktan sonra 4çeker farkı veya ESP...vs diye birşeylere teşekkür edercesine kendi kendime konuşmamıştım tek diyebildiğim iyi kurtardım olmuştu ki onu da olaydan 5dk sonra falan diyebilmiştim.Çünkü birinde karşıdan tır geliyordu birinde bir taraf uçurumdu birinde direk akan trafiğin içine dalmıştım birinde bilmemne...
Her olayda soğukkanlı davranmıştım ama ne bileyim böyle anlık birşeyde insanın nutku tutuluyor, ne bileyim ben şahsen hemen olayın üstüne konuşamazdım :D
https://i.hizliresim.com/BLMV0Q.jpg
ben burdan önce ablayı tebrik ediyorum :)
sadece bılmeden bı yorumda bulunmus ama genel anlamda soguk kanlılıgını korumus oda ne aksıyon anında mudahale etmıs ne bagırmıs cagırmıs.. valla tebrık yanı.
kullanan arkadasta onceden pratıklı kı tek elle dıreksıyona da hakım oluyor sonradan gerektıgını hıssedıp ıkı ele de gecıyor.
Uzun surmuş bencede olay normalde 2 yalpada toplardı heralde dıye dusunuyorum ama.
Awd olması yuzunden kayma bu kadar uzun surmus olabılırmı? lastıklerın bırı topluyo dıgerı kıtlıyo dıgerı acık falan ?
120 kuru havada max hız ken ıslak ta 144 le seyır etmek quattroya guvenmek bence tamamen ama genede yeterlı degıl goruldugu uzere :)
makethewayforme
22-01-2018, 13:51
quattro olmasıyla ne alakası var. kayma anında gaza basarak kurtarmıyor. arkadan itişte önden çekerde aynı şekilde kurtarırdı.
aynen öyle
individual
22-01-2018, 13:55
Bu hızlarda ve yağmurlu yolda tek eliyle (Dominic Toretto gibi) neden tutuyor.Büyük risk almış.
.::EmrE::.
22-01-2018, 14:00
Quattro olmasa pertti bence makine.
individual
22-01-2018, 14:00
http://www.otoblogcu.com/wp-content/uploads/dogru-surus-pozisyonu_direksiyon3-300x217.jpg?x12227
Direksiyon tutuş pozisyonu.
http://www.otoblogcu.com/wp-content/uploads/dogru-surus-pozisyonu_direksiyon3-300x217.jpg?x12227
Direksiyon tutuş pozisyonu.
Goatroda gerek yok bence bu pozisyona.
ben burdan önce ablayı tebrik ediyorum :)
sadece bılmeden bı yorumda bulunmus ama genel anlamda soguk kanlılıgını korumus oda ne aksıyon anında mudahale etmıs ne bagırmıs cagırmıs.. valla tebrık yanı.
kullanan arkadasta onceden pratıklı kı tek elle dıreksıyona da hakım oluyor sonradan gerektıgını hıssedıp ıkı ele de gecıyor.
Uzun surmuş bencede olay normalde 2 yalpada toplardı heralde dıye dusunuyorum ama.
Awd olması yuzunden kayma bu kadar uzun surmus olabılırmı? lastıklerın bırı topluyo dıgerı kıtlıyo dıgerı acık falan ?
120 kuru havada max hız ken ıslak ta 144 le seyır etmek quattroya guvenmek bence tamamen ama genede yeterlı degıl goruldugu uzere :)
İlk müdahaleyi biraz daha fazla yapıp çizgiye sokabilirmiş bence bu bizim bilerek yan gitmeye çalışırken direksiyonu kasten az kırdığımız zamanlara benziyor :D
Bu ara arabadakilerin Türk olduğunu videoyu 15 kere izleyince farkettim hiç dinlememişim ses açıkken bile hareketleri incelemekten :D
RafetAraç
23-01-2018, 22:59
Dün silivride hyundai i30 la gençler takla attı ölen olmadı. Makas yapıyordu ama toplardı belki. Beceremedi araba farki
bu dimi abi resmen kendi sonunu kendi getirmiş
Olumden donduler! İşte kaza anı haberi (http://www.sha.com.tr/3sayfa/olumden-donduler-iste-kaza-ani-h22058.html)
bu dimi abi resmen kendi sonunu kendi getirmiş
Olumden donduler! İşte kaza anı haberi (http://www.sha.com.tr/3sayfa/olumden-donduler-iste-kaza-ani-h22058.html)
Müzik montaj sandım ama galiba arabada çalan şarkı, bu kadar denk gelir kaza anı..
Allah korusun şoför ölse öbür tarafta intihardan muamele yaparlar, tez zamanda akıl fikir dilerim kullanan arkadaşa
adamın hızı bence abartı değil,
olay araca değil yola güvenmek. yola güveniyorsan 160 da gidersin.
ben de gidiyorum fakat bizde sorun genelde autobahnda trafik yüksek hızda seyir ettiğinden önde ki araçların oluşturduğu su bulutu yüzünden görüşün düşmesi.
bu arada adam gayet soğukkanlı şekilde iyi toparlamış.
Dün silivride hyundai i30 la gençler takla attı ölen olmadı. Makas yapıyordu ama toplardı belki. Beceremedi araba farki
video paylaşılmış abi ilerki sayfada o heralde
eleman makas atmıyomuş ki ben böyle saçma sapan bi kaza görmedim bomboş yolda arabanın üstüne gidiyo o hızda hayvan gibi asılıyo direksiyona allah korumuş
audi de esp nin etkisi tabi ki vardır ama adamın sakinliği ön planda bence baya uğraştı çünkü panik yapsa yapışırdı biyere
Drive Fast
24-01-2018, 03:37
bu dimi abi resmen kendi sonunu kendi getirmiş
Olumden donduler! İşte kaza anı haberi (http://www.sha.com.tr/3sayfa/olumden-donduler-iste-kaza-ani-h22058.html)
Bu kazaya yorum yok gerçekten makas drift o bu şu bi nebze anlarımda böyle bir hareket böyle bir kaza sebebi gerçekten saçmalık
bu 4 çekerler hakkındaki düşünceniz yanlış
hani diyorsunuz ya olay anında gaza basmıyorduki 4 çeker olmasının önemi yok!
var..
en azından benim araç veya subarular öyle, belki quattro farklı olabilir elektronik yapı olduğundan dolayı
sonuçta 4 çeker sistemleri farklı farklı, hepsinin çalışma mantığı farklıdır.
ama dediğim gibi benim araba gibi tamamı mekanik 4 çekerlerde gaza basmasanda araç 4 çekerdir.
aşağıdaki konuda subarunun tüvtürk fren testi videosuna bakın
o anda ön tekerlekleri tambur döndürüyor (vites boşta), sizin dediğiniz gibi olsa arkaların dönmemesi lazım
(eğer bu testte subaru veya benim aracın 4 çeker içindeki viscouse dediğimiz parça bozuk olsaydı arkalar dönmezdi)
http://www.techturkey.com/forum/makaleler_and_teknik_bilgiler/178565-4x4_arac_sahipleri_dikkat_.html
O değil de araç çok rijit :) Hem bu kadar konforlu hem de bu kadar az esnemesi beni benden aldı.
individual
24-01-2018, 11:17
hyundai i30 şöförü allah akıl fikir versin.başka birşey demiyorum.
Low-Rider
24-01-2018, 15:18
bu dimi abi resmen kendi sonunu kendi getirmiş
Olumden donduler! İşte kaza anı haberi (http://www.sha.com.tr/3sayfa/olumden-donduler-iste-kaza-ani-h22058.html)
bu makas değil ki mallık
bu makas değil ki mallık
İnstagram sağolsun 18 yaşını dolduran bebeleri makas king yapma yolunda sürüklerken patlayan patlayana :)
İ30 şöförü mallığın ve aptallığın geldiği son nokta bi insan canını malını hiç mi sevmez
bu 4 çekerler hakkındaki düşünceniz yanlış
hani diyorsunuz ya olay anında gaza basmıyorduki 4 çeker olmasının önemi yok!
var..
en azından benim araç veya subarular öyle, belki quattro farklı olabilir elektronik yapı olduğundan dolayı
sonuçta 4 çeker sistemleri farklı farklı, hepsinin çalışma mantığı farklıdır.
ama dediğim gibi benim araba gibi tamamı mekanik 4 çekerlerde gaza basmasanda araç 4 çekerdir.
aşağıdaki konuda subarunun tüvtürk fren testi videosuna bakın
o anda ön tekerlekleri tambur döndürüyor (vites boşta), sizin dediğiniz gibi olsa arkaların dönmemesi lazım
(eğer bu testte subaru veya benim aracın 4 çeker içindeki viscouse dediğimiz parça bozuk olsaydı arkalar dönmezdi)
http://www.techturkey.com/forum/makaleler_and_teknik_bilgiler/178565-4x4_arac_sahipleri_dikkat_.html
kayma anında ne faydası var 4 çeker olmasının? motor kompresyon gücü esp full çalışıyorken arabanın dengesine ne kadar etki eder?
- tek el yerine 2 el direksiyonda olsa idi, daha hızlı toparlardı gibime geliyor. her zaman 2 el direksiyonda olmalı. doğru oturma pozisyonu bile bazen hayat kurtarır.
- 4 çekerlerde (en azından gerçek 4 çekerlerde) 4 lastikte de motor kompresyonu olduğundan önden ve arkadan itişe göre, viraj içi ve kopma anlarında her zaman avantaj/dezavantaj yaratacak şekilde ufak farklar vardır.
- aquaplanning kabaca 70 km/h'ta başlar. kısaca yolda su birikintileri varsa, maksimum hız 70 civarı olmalı (maalesef)
ahmet3425
26-01-2018, 16:01
altındaki lastikli arac audi mercedes bmw de olsa ferraride olsa farketmez fizik kuralları kaliteli araba tanımaz kralına yolu verir. videoda görüldügü gibi su yagıslı havalarda 170-180 giden yurek yemis arkadaslara bu tarz videoları izletmek gerek
lastigin tahliye edebileceginden fazla su birikintisi ve sonuc, neyseki aracın elektronik donanımları ve diger seritlerin sans eseri bos olusu buyuk bir faciayı onlemis bu herif bidaha 90 ı gecmez yagmurlu havalarda aha buraya yazıyorum :)
ahmet3425
26-01-2018, 16:19
o degilde dikkatimi simdi cekti o kadar yorum yapılmıs herkes yok quattro yok esp yok elemanın direksiyonu iyimi demis. 1 kişi de dememiski orta seritte 1 arac kamyon vs birsey olsaydı sozum ona ''quattro farkı'' kurtarabilecek miydi ? buyuk ihtimalle sag taraftan alacagı darbe ile ablamız instagram paylasımlarınla hastane yatagından devam ederdi.
Aliburakb
26-01-2018, 16:24
geçmiş olsun eleman iyi toplamış bence bileğine sağlık talihsiz bir olay olmuş. su birikintileri gerçekten çok sıkıntı
İbrahim33
30-01-2018, 21:19
Su birikintisi olayı çok sakat. dikkat etmek lazım. altındaki arabaya güvenmeyeceksin. quattro olması değilde esp biraz hayat kurtarmış sanki.
E39 ile daha bu süratlerde cok girdim su birikmiş yere. Allah korumuş bizi demekki.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.