Orijinalini görmek için tıklayınız : Jant ebatını küçültmek
Citroen marka aracımın orjinal jantları 16..Ben önlere 15 sac taksam hissedilir bi şekilde değişim olur mu ? Yani yürüyüşünden bahsediyorum..
Ve bi zararı olur mu ?
Citroen marka aracımın orjinal jantları 16..Ben önlere 15 sac taksam hissedilir bi şekilde değişim olur mu ? Yani yürüyüşünden bahsediyorum..
Ve bi zararı olur mu ?
omelı olan jant olcusu deıl tekerlegın toplam capındakı degısımdır...eger yuzde 10 gıbı bır kuculme yakalrsanızdegısımı hıssedılır...
omelı olan jant olcusu deıl tekerlegın toplam capındakı degısımdır...eger yuzde 10 gıbı bır kuculme yakalrsanızdegısımı hıssedılır...
205 / 55 R 16 Şu andaki lastik ölçüm.. Ne gibi birşey takmalıyım ?
[QUOTE=Jem89;491004]205 / 55 R 16 Şu andaki lastik ölçüm.. Ne gibi birşey takmalıyım ?[/QU195 50 15 fln olur herhlade hesaplamak lazım
muRattini
25-12-2008, 13:07
http://www.akinlastik.com/lastikhesap.htm
burdan hesaplayabilirsiniz
http://www.akinlastik.com/lastikhesap.htm
burdan hesaplayabilirsiniz
Gerçekten yardımı dokundu..Teşekkür ederim..
195 / 45 / 15 takmayı düşünüyorum..
valla ben 205-40-17 den 195-50-15 e düştüm bişi hissetmedim :)
valla ben 205-40-17 den 195-50-15 e düştüm bişi hissetmedim :)
Allah allah..15 taktığınız sac'dı değil mi ?
Eğer sacsa enteresan..Çünkü bende gidişinde değişiklik olacağını düşünüyordum..Emin olmak için konuyu açmıştım..
Allah allah..15 taktığınız sac'dı değil mi ?
Eğer sacsa enteresan..Çünkü bende gidişinde değişiklik olacağını düşünüyordum..Emin olmak için konuyu açmıştım..
bildiğim kdarıyla saclar ağırdır
düşün ben bide enkei rp03 söküp(zaten hafif) yerine oz f1 taktım 15'' o enkeidende hafif ama ne yalan sölim pek bişi hissedemedim
bildiğim kdarıyla saclar ağırdır
düşün ben bide enkei rp03 söküp(zaten hafif) yerine oz f1 taktım 15'' o enkeidende hafif ama ne yalan sölim pek bişi hissedemedim
Enteresan gerçekten :) Hafif'i çıkarıp daha hafif'i takınca demek çok belli etmedi..Ama ben ağır bi jantı çıkarıp hafif birşey takıcam..Belki belli eder :)
dene tabi imkanın varsa ama öle aman aman farketceğini düşünüp hayal kırıklığına kapılma o yönden sölim dedim
dene tabi imkanın varsa ama öle aman aman farketceğini düşünüp hayal kırıklığına kapılma o yönden sölim dedim
Tabi canım :) Benimki tamamen meraktan..Hani ne kadar etkiliyor onu merak ettiğim için deneyeceğim..
Yoksa 15'leri takıp +50hp beklemiyorum :)
Ps : Takarmışım 15'leri olurmuş araba 200 Whp.
akbaba78
25-12-2008, 13:57
bende suan 17'' var 11-12 kg fln tahminim gecenlerde 14'' taktim(orj. ebat) 3 te bile patiye dusuyordu:eek: bayaa farkediyor;)
ben 40-17 den 50-15 e düştüm
yüzde 3.32 farketti hesap et yüzde 10 için 3'' düşmek lzmki oda zor iş :)
omelı olan jant olcusu deıl tekerlegın toplam capındakı degısımdır...eger yuzde 10 gıbı bır kuculme yakalrsanızdegısımı hıssedılır...
Eylemsizliği işin içine katmamak hata olur.
Bknz.
http://tr.wikipedia.org/wiki/Atalet_momenti
bende 175-65/70 r 14 bulursam denicem 195-60 lardan düşüp :D
valla ben 205-40-17 den 195-50-15 e düştüm bişi hissetmedim :)
205 40 17 den 1954515 e dusmustum baya bı fark etmıstı bende....:)
1.6 dizeli bilemem ama 1.4 dizelde 17 inç oz superturismo (lastikle 20 kilo) söküp 14" sacları takınca(lastikle 13 kilo) araba kuduruyordu 2.de falan gaza basamıyodum virajda..Sonra 16 inçlik oz superleggera taktım onlarda totalde 15 kg'ydi, araç kendine geldi.Araba 14" sac varkenki gibi hızlıydı ve 17" varkenki gibi de dengeliydi.Kısacası optimumu bulmak gerek.Çok düşük çap veya fazla ağırlık ikiside bişeylerden kaybettiriyor..
Açıkçası 195-45-15 gibi bir ebat aracını yere yapıştıracak ve gücü dengesizleştirecektir.
Eylemsizliği işin içine katmamak hata olur.
Bknz.
http://tr.wikipedia.org/wiki/Atalet_momenti
dostum bana eylemsızlık kanununu anlatma...6 yıldır muhendıslık fakultesınde okuyorum...sen dıyorsunkı 17 jant tan 15 e gecınce eylemsızlık momentıde duser yane tekerı cevırmem kolaylasır..aynı mantıkla 17 jant belırlı bır hıza geldıkten sonra o hızı daha ıı kouru 15 e goreyane cevırmek ıcın daha az guc harcaman gerekır...genel gecer kuramlarla bı yerlere varmaya calısmayalım bence...ayrıca oluyu dırıyı optukde eylemsızlıkmı kaldı...ucak kaldırmıyoruzz burda bır jant degısecek o kadar...herkes tecrubesını yazar konu sahıbı kararını verır...
Anlatmadım , sadece arkadaşlara bilgi verdim. Herkes mühendislik, her mühendis te fizik/mukavemet vs vs okumadu sonuçta.
Ben kolaylaşmak/zorlaşmak fiilini kullanmadım.
Eylemsizliği daha düşük bir tekerde daha çabuk hızlanacağın (ivmen artacak), daha kolay duracağın (eksi ivme) tartışma kabul etmez bir gerçektir. Ama bu etkilenmelerin ne kadar etkili/hissedilebilir olacağı tartışma konusudur, o konuda sana katılıyorum.
Dediğin daha iyi koruma ilişkisi volanlarda da mevcut. Ama jant takan arkadaşların esas amacı hızlanmayı korumak, hızı korumak değil.
1.6 dizeli bilemem ama 1.4 dizelde 17 inç oz superturismo (lastikle 20 kilo) söküp 14" sacları takınca(lastikle 13 kilo) araba kuduruyordu 2.de falan gaza basamıyodum virajda..Sonra 16 inçlik oz superleggera taktım onlarda totalde 15 kg'ydi, araç kendine geldi.Araba 14" sac varkenki gibi hızlıydı ve 17" varkenki gibi de dengeliydi.Kısacası optimumu bulmak gerek.Çok düşük çap veya fazla ağırlık ikiside bişeylerden kaybettiriyor..
Açıkçası 195-45-15 gibi bir ebat aracını yere yapıştıracak ve gücü dengesizleştirecektir.
Gücü dengesizleştirecektir derken..Yani sağlıklı bir şekilde yürümeyeceğini mi belirttiniz..Tam idrak edemedim.
dostum bana eylemsızlık kanununu anlatma...6 yıldır muhendıslık fakultesınde okuyorum...sen dıyorsunkı 17 jant tan 15 e gecınce eylemsızlık momentıde duser yane tekerı cevırmem kolaylasır..aynı mantıkla 17 jant belırlı bır hıza geldıkten sonra o hızı daha ıı kouru 15 e goreyane cevırmek ıcın daha az guc harcaman gerekır...genel gecer kuramlarla bı yerlere varmaya calısmayalım bence...ayrıca oluyu dırıyı optukde eylemsızlıkmı kaldı...ucak kaldırmıyoruzz burda bır jant degısecek o kadar...herkes tecrubesını yazar konu sahıbı kararını verır...
Kesinlikle..İmkanlar dahilinde deneye deneye bulucam en doğrusunu.. :)
Evet aynen öyle,bizim arabalarda 1750-3000 arası tork baya geliyor,o kadar ufak lastiklerle araba yürümez,özellikle yağış vs varsa hepten sıkıntı...Torkun yüksek olduğu devirlerde özellikle araba resmen olduğu yerde sayıyor.Dolayısıyla yine hızlı olmuş olmuyor.
Evet aynen öyle,bizim arabalarda 1750-3000 arası tork baya geliyor,o kadar ufak lastiklerle araba yürümez,özellikle yağış vs varsa hepten sıkıntı...Torkun yüksek olduğu devirlerde özellikle araba resmen olduğu yerde sayıyor.Dolayısıyla yine hızlı olmuş olmuyor.
16'larla dün akşam 2.viteste bastığımda direk sarmaya başladı..15'lerle düşünemiyorum..
ama düzgün tabanlı ve olması gereken bir yanakla 15 jant işe yarayabilir gibi gözüküyor.
205 40 17 den 1954515 e dusmustum baya bı fark etmıstı bende....:)
kanka 45 takamıorum gidemem çünkü yolda :)
Bence gereksiz olur.
Torkun yüksek oldugu icin, ne kadar kücültürsen o kadar tutunamazsın.
Ben 17den 14e düstügümde, performans alacagıma kayıp yasadıgımı hissediyorum.
Quik varken bende RC jantını söküp quik jantı taktım (205-40-17 den 195-50-15) acaip fark etmişti.
175-65-14 ten 205-40-17 e geçtim hissedilir bi kayıp yasadım.
tenekelerime 185-60-14 alıp tatile flan giderken kullanmayı düşünüyorum hem konfor hem yakıt hemde performans için :)
nightkids_han
26-12-2008, 11:30
15lik 4 tane o.z atıp yere gömmek lazım aracı olede binmek lazım..
15lik 4 tane o.z atıp yere gömmek lazım aracı olede binmek lazım..
Bu işleme kaç para lazım :)
Benzinlide farkeder ama yüksek torklu dizelde inan zararına olur ;)
captanda zıyade jantın agırlıgı onemlı yukarda yazıldıgı gibi.. ben 18e gectım 16dan lastık capı %3 buyudu ama yenı jant(sacdan) daha hafıf oldugu ıcın araba hızlandı..
kucuk lastık kısa sanz etkısı yaratcagı ıcın dusuk hızlarda cok hıssedılmeyebılır,yuksek hızda daha belırgın olabılır.. tabı agır jant olayı tam tersı durum yaratıyor.. atalet momentı bknız:D dusuk hızda etkıler o daha cok..
Benzinlide farkeder ama yüksek torklu dizelde inan zararına olur ;)
Gereksiz olur diyosun yani..Zaten merak ettiğim için sordum hani bi faydası olur mu diye.. :) Ama bulursam bi jant bi lastik deneyeceğim :)
captanda zıyade jantın agırlıgı onemlı yukarda yazıldıgı gibi.. ben 18e gectım 16dan lastık capı %3 buyudu ama yenı jant(sacdan) daha hafıf oldugu ıcın araba hızlandı..
kucuk lastık kısa sanz etkısı yaratcagı ıcın dusuk hızlarda cok hıssedılmeyebılır,yuksek hızda daha belırgın olabılır.. tabı agır jant olayı tam tersı durum yaratıyor.. atalet momentı bknız:D dusuk hızda etkıler o daha cok..
Kesinlikle jant çok önemli..Oz'un 15'lerini takarsam belki bi değişim olur..Hafif jant ufak lastik ebatı iyidir. :)
captanda zıyade jantın agırlıgı onemlı yukarda yazıldıgı gibi.. ben 18e gectım 16dan lastık capı %3 buyudu ama yenı jant(sacdan) daha hafıf oldugu ıcın araba hızlandı..
kucuk lastık kısa sanz etkısı yaratcagı ıcın dusuk hızlarda cok hıssedılmeyebılır,yuksek hızda daha belırgın olabılır.. tabı agır jant olayı tam tersı durum yaratıyor.. atalet momentı bknız:D dusuk hızda etkıler o daha cok..
olm olurmu ya ufak jant düşük hızlarda iidir yüksek hızda kötüdür
son sürate kolay çıkamazsın orj e göre ufak jantla
olm olurmu ya ufak jant düşük hızlarda iidir yüksek hızda kötüdür
son sürate kolay çıkamazsın orj e göre ufak jantla
cumleyı yanlış anlamıs olabılırsın.. yuksek hızda neden kotu olsun kucuk jant, sadece son vıteste kesıcıye erken gırersın aynı kısa takılmıs araba gıbı dusun..
sonucta son vıteste hala guc gelıo hızlanma devam.. hatta dedıgım gibi yuksek hızda devamlı yuksek devırde kalcagın ıcın daha etkılı olur.. kısa sanz etkısı ıste tam anlatamadım sımdı msnde anlatıyıma akşam:D
Aslında bu dediğinizi bende araştırdım bendede 195-55-15 var araba 410nm torka sahip.Büyütsemmi küçültsemmi karar veremedim.Sürekli sarıyor ve araba cidden çok dengesiz.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.