Orijinalini görmek için tıklayınız : 98 Civic 1.4is
Arkadaşlar merhabalar,
Uzun bir arama evresinden sonra nihayet bir 1.4is sahibi olabildim. Bu arabaya karşı gerçekten ilgim olduğu için aldım, arabam olsun bu fiyata uygun olsun diye düşünülerek alınmış bir araba değildir kendileri :)
Arabayı temiz olduğunu düşünerek satın aldım fakat o kadar detaya da takılmadım açıkçası bu model arabalarda kaza boya takıntısı yapmanın saçma olduğu düşüncesindeyim.
Araç güvenlik paket, hiç lpg takılmamış. Açıkçası ben de lpg takmayı düşünmüyorum. Km 120.000'de. Geçmişe gidebildiğim kadar 2013 yılına kadar muayenelerini de kontrol ettim, bir sorun görünmüyor. Daha öncesinde oynandıysa bilemeyeceğim :)
Araç 6 yıldır benden önceki sahibindeydi.
Hemen aşağıya resimlerini de ekleyeyim;
http://www.imgim.com/ff350586-af80-4e8d-96f8-b25f07f0b122.jpg
http://www.imgim.com/8388incim8812931.jpg
http://www.imgim.com/8036inciw3487731.jpg
Aracın benden önceki sahibi aracın orjinaline tamamen sadık kalmaya çalışmış, değişen parçalar orjinal ya da orjinal standardında ne ise onlarla değişmiş.
İç mekanda aşağıdaki resimlerde görüldüğü gibi.
http://www.imgim.com/6262incif7059379.jpg
http://www.imgim.com/7764incin9190141.jpg
Ben arabada köklü değişimler yapma düşüncesindeyim :D
Bunun için öncelikle jantları değiştirip 3.5 eibach pro kit takma düşüncem var.
Bu kasaya ve renge en çok yakıştırdığım jant vti jantları fakat onlarında fiyatları aldı başını gitti. Bu yeni nesil diye tabir edilen replika vti jantların o kadar kötü durmadığı düşüncesindeyim ama sizin de fikrinizi almak istiyorum.
Benim için replika jantın dezavantajı ne olur?
Bir de sanırım sağ öndeki airbag daha önce aracın yaptığı bir kazada patlamış, airbag yerinde duruyor fakat torpidonun üzerinde kalan kısım hafif çıkıntılı vaziyette. Bu düzeltilebilen birşey mi, yapılıyorsa nasıl düzeltiliyor?
Araca şu an jant arayışındayım, üzerinde değişiklik yaptıkça konuyu güncelleyeceğim.
Bu arada araçta benim göremediğim herhangi bir nokta varsa, eleştirilere oldukça açığım. Siz eleştiride bulunun ki ben düzeltmelerimi yapabileyim :)
Herkese iyi forumlar :)
HAyırlı uğurlu olsun.Gönlündekilerini yapman dileğiyle...
Hayırlı olsun iyi günlerde kullan abicim. Yay konusunu iyi araştırın 3.5 cm yay basıklık konusunda yeterli gelmeyebilir:)
Jant konusunda ise 10 araçtan 7'sinde vti jant var. Bence te37, spoon vs.. japon jantlara yönelin daha hoş duruyor. Replika jant ağırlık ve sağlamlık konusunda dezavantajlıdır. Gördüğüm kadarıyla araç otomatik fazla uçup kaçmam diyorsanız sizin için replika jant yeterli olur.
HAyırlı uğurlu olsun.Gönlündekilerini yapman dileğiyle...
Mehmet hocam çok teşekkür ederim, duygular karşılıklı :)
Hayırlı olsun iyi günlerde kullan abicim. Yay konusunu iyi araştırın 3.5 cm yay basıklık konusunda yeterli gelmeyebilir:)
Jant konusunda ise 10 araçtan 7'sinde vti jant var. Bence te37, spoon vs.. japon jantlara yönelin daha hoş duruyor. Replika jant ağırlık ve sağlamlık konusunda dezavantajlıdır. Gördüğüm kadarıyla araç otomatik fazla uçup kaçmam diyorsanız sizin için replika jant yeterli olur.
Hocam çok teşekkür ederim.
Öncelikle yay konusunu araştırdım, 3.5 yay ilk takıldığında biraz yüksek duruyor fakat gördüğüm kadarıyla sonradan sonraya biraz daha esniyor. Bunun bir doğruluk payı var mıdır? Aslında gönlümdeki kaliteli bir coilover kit fakat ona ayıracağım bütçe ile farklı şeylere dokunabilirim diye düşünüyorum.
Jant konusunda ise diğer alternatif jantları değerlendirdim fakat aracın renginden dolayı diğer EK Civiclere yakışan jantlar bu arabaya o kadar da yakışmıyor gibi geliyor bana. Bronz renkli te37 düşünmedim değil aslında :)
Bu arada araç otomatik ama temiz manuel bulamadığımdan dolayı bu halde aldım. Daha alırken aklımda manuel swap düşüncesi ile aldım. Çok acelesi yok fakat fiyatı uygun denk getirebildiğim anda manuele çevirmeyi düşünüyorum. Pek sorun yaşayan duymadım, swaplayan herkes halinden memnun gibi :)
Mehmet hocam çok teşekkür ederim, duygular karşılıklı :)
Hocam çok teşekkür ederim.
Öncelikle yay konusunu araştırdım, 3.5 yay ilk takıldığında biraz yüksek duruyor fakat gördüğüm kadarıyla sonradan sonraya biraz daha esniyor. Bunun bir doğruluk payı var mıdır? Aslında gönlümdeki kaliteli bir coilover kit fakat ona ayıracağım bütçe ile farklı şeylere dokunabilirim diye düşünüyorum.
Jant konusunda ise diğer alternatif jantları değerlendirdim fakat aracın renginden dolayı diğer EK Civiclere yakışan jantlar bu arabaya o kadar da yakışmıyor gibi geliyor bana. Bronz renkli te37 düşünmedim değil aslında :)
Bu arada araç otomatik ama temiz manuel bulamadığımdan dolayı bu halde aldım. Daha alırken aklımda manuel swap düşüncesi ile aldım. Çok acelesi yok fakat fiyatı uygun denk getirebildiğim anda manuele çevirmeyi düşünüyorum. Pek sorun yaşayan duymadım, swaplayan herkes halinden memnun gibi :)
Evet yayların zamanla oturduğunu aracın biraz daha indiğini bende tecrübe ettim. Seçeceğiniz jant ve rengi konusunda isterseniz photoshop'tan anlayan kişilerden yardım alın görerek karar verirsiniz. Coilover konusunda ünlü bir kaç dükkan var custom coilover yapan, kullananların genelide memnun. Bir de onları düşünün. Manuel swaplama işi ise gördüğüm kadarıyla BMW ve Honda grubunda baya yaygın :)
İzzet Göçmen
28-01-2018, 23:27
Öncelikle hayırlısı olsun eski bi 1.4 sahibi olarak yorumlarımı yazayım.
Usdm Far veya motorları calıssın derseniz alta folyo cekeblirsiniz
Yaydan cok custom coil arkalara press daha mantıklı ve kullanıslı olur
Airbag sag cıkma alın 250 350 tl arası bisey eldekide yedek durur
Jant olarak direkt Enkei Rpf01 ilaci olur bu aracın vtı jantların espirisi kalmadı Replika almayın kullanmayında ince detaylar her zaman göz doldurur
hayırlı olsun söylendiği gibiyse hoş bir araba. vti jantı gerçekten cms40 muamelesi görüyor artık. 16 inç rpf01 ile çok şık duracaktır.
Hayırlı Olsun, 20 Yaşında Bir Honda İçin Fazla Orjinal Fazla Diri. Dediğiniz Gibi Oem VTİ Jantları, Güzel Bi Basıklık Ve Sis Lambalarıda Eklerseniz Sade Ama Şık Bir Civic Olucağını Düşünüyorum. Maşallah :)
.::EmrE::.
29-01-2018, 01:00
Hayırlı olsun, gönlünüzdekileri gerçekleştirmeniz dileği ile.
Ben oem ve profesyonel işler sevdiğim için, dikkate alır mısınız bilmem ama önerim şu şekilde olacaktır.
Kesinlikle Eibach Pro Kit veya muadili bir yay alın, dip basmayı boş verin ve özellikle de press yay kullanmayı kesinlikle unutun. Aracın görüntüsü değil, yolda yol tutması, stabilitesi ve dinamikleri hayati öneme sahip. Jant olarak ben de oyumu RPF01'lerden yana kullanacağım. Önlere JDM Farlar, yanlara da marşpiyer, sis farları gibi unsurlar ilk etapta görüntü açısından oldukça renk katacaktır.
Kazasız belasız.
Cihan Çizmeci
29-01-2018, 10:09
Hayırlı olsun araba gayet diri duruyor.Güzel dokunuşlar ile Siyah Ek çok güzel olur özellikle sarı TE37. Replika Vti jantı takmayın bence kesinlikle.
Araç sahibindende ilanda iken bir yıkama da çekilmişti resimleri bayan ismiyle açılmış hesaptan satılık olan mı? Sanki o gibi geldi bana
eicbach dan ziyade size vogland tercih edin derim..eibach göre daha yumuşak bir yay daha konforlu...jant konusunda vti yerine16 enkei rpf01 bulabilirsenz eger daha iyi durur..camlara ise en açık ton krom film aracınızı daha tatlı gösterir kanısındayım..hayırlı olsun hatasız kazasız
-Murat Özcan-
29-01-2018, 13:10
Maşallah kazasız belasız
Çok diri bir aracınız var.
Maşşallah güzel günlerde kullanın. Kesinlikle replica takmayın hiç güze durmuyor Orj vti jant candır.
Maşşallah güzel günlerde kullanın. Kesinlikle replica takmayın hiç güze durmuyor Orj vti jant candır.
Rıdvan hocam çok teşekkürler. Jantlar için bende aynı düşüncedeyim ama orjinal vti ücretleri de çok uçuk, o fiyatlara daha güzel jantlar alabilirim diye düşündüm. Ya da üzerine kalan parayı arabanın başka eksiklerini gidermek için. O yüzden kararsız kalmıştım.
Maşallah kazasız belasız
Çok diri bir aracınız var.
Hocam çok teşekkür ederim, cümlemiz kazasız belasız inşallah :)
eicbach dan ziyade size vogland tercih edin derim..eibach göre daha yumuşak bir yay daha konforlu...jant konusunda vti yerine16 enkei rpf01 bulabilirsenz eger daha iyi durur..camlara ise en açık ton krom film aracınızı daha tatlı gösterir kanısındayım..hayırlı olsun hatasız kazasız
Düşünceleriniz için çok teşekkür ederim, vogland yayları da duydum aslında düşünmedim değil ama 3.5 ve 5 cm yaylar arasında kararsızlığım hala sürüyor. 5 cm de yayın yumuşak olması dezavantaj olmaz mı? Sürtme açısından.
Hayırlı olsun araba gayet diri duruyor.Güzel dokunuşlar ile Siyah Ek çok güzel olur özellikle sarı TE37. Replika Vti jantı takmayın bence kesinlikle.
Araç sahibindende ilanda iken bir yıkama da çekilmişti resimleri bayan ismiyle açılmış hesaptan satılık olan mı? Sanki o gibi geldi bana
Hocam sarı TE37 aklımdaki diğer janttı aslında ama onun da yapılmış hallerine baktım, arabaya ufak tefek canlılıklar getirmek gerekiyor onu takınca gördüğüm kadarıyla. Yoksa çok sade duruyor. TE37 takarsam çok ayarında ilerlemem gerekecek sanırım. Ufak detaylara çok takılıyorum.
Bir de araç bayan ismiyle açılmış bir hesaptan satılık değildi hocam, hatta bırakın yıkamayı ilana koyan arkadaş kirli halinin resimlerini atmıştı :) Fazla durmadı ilanda zaten 2 gün sonra ben aldım.
Hayırlı olsun, gönlünüzdekileri gerçekleştirmeniz dileği ile.
Ben oem ve profesyonel işler sevdiğim için, dikkate alır mısınız bilmem ama önerim şu şekilde olacaktır.
Kesinlikle Eibach Pro Kit veya muadili bir yay alın, dip basmayı boş verin ve özellikle de press yay kullanmayı kesinlikle unutun. Aracın görüntüsü değil, yolda yol tutması, stabilitesi ve dinamikleri hayati öneme sahip. Jant olarak ben de oyumu RPF01'lerden yana kullanacağım. Önlere JDM Farlar, yanlara da marşpiyer, sis farları gibi unsurlar ilk etapta görüntü açısından oldukça renk katacaktır.
Kazasız belasız.
Hocam iyi dilekleriniz için çok teşekkür ederim. Bende aynı düşüncedeyim, arabada yapılan dokunuşlar amatör görününce gerçekten içime sinmiyor. Kalite hissiyatı ortadan kalkıyor gibi hissediyorum, o yüzden çok ince eleyip sık dokuyorum. RPF01'i burada keşfettim önceden bilmiyordum, o da kafama yatmaya başladı açıkçası. Bir de dip basmak istemiyorum bende, yol tutuş benim için önemli. Çok yerde gezmesine gerek yok arabanın ama biraz daha spor görünüm katmak şart, şu hali ile çok yüksek. Hatta o yüzden çok randıman vermeyeceği düşüncesiyle markasız coiloverlara bulaşmadım, ayarsız olsun gerekirse ama kaliteli bir set olsun düşüncesiyle Eibachları tercih ettim. Bu arada press yayların yaptığı ses bile benim için vazgeçme sebebi.
Hayırlı Olsun, 20 Yaşında Bir Honda İçin Fazla Orjinal Fazla Diri. Dediğiniz Gibi Oem VTİ Jantları, Güzel Bi Basıklık Ve Sis Lambalarıda Eklerseniz Sade Ama Şık Bir Civic Olucağını Düşünüyorum. Maşallah :)
Çok teşekkürler, sis lambası detayını atlamıştım ben, onları da uygulamayı düşünüyorum fakat kötü takıldığı zaman yamuk falan duruyorlar hiç hoşuma gitmiyor. Ona daha orjinal bir çözüm bulmam gerekli sanırım :)
hayırlı olsun söylendiği gibiyse hoş bir araba. vti jantı gerçekten cms40 muamelesi görüyor artık. 16 inç rpf01 ile çok şık duracaktır.
Bu RPF01'ler gerçekten kafama yatmaya başladı da 16 arabayı yorar mı düşüncesindeyim, 15 taksam çok küçük kalıyor RPF'ler. İnternetten araştırdığım fotoğraflara bakarak konuşuyorum tabi :)
Öncelikle hayırlısı olsun eski bi 1.4 sahibi olarak yorumlarımı yazayım.
Usdm Far veya motorları calıssın derseniz alta folyo cekeblirsiniz
Yaydan cok custom coil arkalara press daha mantıklı ve kullanıslı olur
Airbag sag cıkma alın 250 350 tl arası bisey eldekide yedek durur
Jant olarak direkt Enkei Rpf01 ilaci olur bu aracın vtı jantların espirisi kalmadı Replika almayın kullanmayında ince detaylar her zaman göz doldurur
Hocam press yayları neden daha kullanışlı buluyorsunuz, sebebini öğrenebilirsem bende ona göre değişikliğe gidebilirim.
Bir de çıkma airbag aldığımda o torpidonun üzerindeki kapağı da değiştiriyorlar mı acaba? Benim sorunum airbagin çalışmasından ziyade oradaki çıkıntı.
Diğer iyi dilek ve tavsiyeleriniz için teşekkür ederim:)
FreeCaptiv3
31-01-2018, 10:30
Maşallah, aracınız yaşına göre oldukça diri ve güzel görünüyor. Kazasız belasız günlerde kullanmanız dileğiyle :)
Reisim arabanın temizliği akla zarar :) Replika jantın her yönden sana zararı var yararı yok. Rpf01 pahalıdır, belki zor bulunur ama bende jant seçimini ondan yana kullanıyorum. O gelene kadar da üstündeki jantlar sökülüp teneke+oem kapak yapılabilir. Canlı olarak görünce de detaylıca konuşuruz ağam :)
Reisim arabanın temizliği akla zarar :) Replika jantın her yönden sana zararı var yararı yok. Rpf01 pahalıdır, belki zor bulunur ama bende jant seçimini ondan yana kullanıyorum. O gelene kadar da üstündeki jantlar sökülüp teneke+oem kapak yapılabilir. Canlı olarak görünce de detaylıca konuşuruz ağam :)
Burak kardeşim çok teşekkür ederim. Valla jant işinde kararsız kaldım açıkçası, arkadaşların önerileri de kafamı çelmedi değil. Sen hele bir gel de canlı görüp tartışalım bu konuyu tekrar dediğin gibi :) Bekliyorum haberini.
Maşallah, aracınız yaşına göre oldukça diri ve güzel görünüyor. Kazasız belasız günlerde kullanmanız dileğiyle :)
Hocam iyi dilekleriniz için çok teşekkür ederim, çok sağolun:)
Batuhan67
14-02-2018, 22:17
Hayırlı olsun çok temiz bakılmış bi araç bulmuşsun bence al gitsin replikaları orjinal morjinal hikaye anlamam etmem ama çevremde çoğu arkadaşım replika jant kullanıyor birşey olduğunu ne bu zamana kadar duydum nede gördüm he bu sende olmıycak demek anlamına gelmiyor ama bence al gitsin bu fiyatlarda dediğin gibi bu aracı gösteren o vtı jantları çünkü
Hayırlı olsun çok temiz bakılmış bi araç bulmuşsun bence al gitsin replikaları orjinal morjinal hikaye anlamam etmem ama çevremde çoğu arkadaşım replika jant kullanıyor birşey olduğunu ne bu zamana kadar duydum nede gördüm he bu sende olmıycak demek anlamına gelmiyor ama bence al gitsin bu fiyatlarda dediğin gibi bu aracı gösteren o vtı jantları çünkü
Hocam valla iş güç derken üzerine düşemedim bir türlü jant meselesinin, almışken bir kere alacağım, o yüzden acele etmek istemiyorum. Eski replikalar gerçekten kötü ama yenileri duruş olarak çok hoşuma gidiyor. Gözüm Bazen Enkei ya da Volk'a da kayıyor, kararsız kaldım anlayacağınız. Arabanın rengi kırmızı falan olsa hiç düşünmeden TE37 siyah alırdım aslında ama bu arabaya bronz jant takıldığında ufak detaylar ile arabayı canlandırmak gerekecek.
Konuya da güncelleme olsun o zaman,
Yay konusunda Eibach Pro Kit 3.5'dan vazgeçtim ve kasislerde sürtmek pahasına da olsa Vogtland 6 cm aldım. Takmadan göremeyeceğiz ama biraz alçak olacak gibi :) Jantları değiştirmeden takamıyorum, bu jantlar çamurluğun dışında kalıyor biraz.
Onun dışında ön arka vti tampon ekleri de elime ulaştı, boya işlemleri yapılıp takılacak.
Ebay'den sipariş verdiğim bir sürü ıvır zıvır parça oldu, elime ulaşınca fotoğraflayıp atacağım buraya.
En önemli mevzu olan jant meselesi hala çözülmedi anlayacağınız :)
Apocaltique
07-03-2018, 15:14
Volk CE28n öneririm :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.