Orijinalini görmek için tıklayınız : etc | 1.6 HDi Citroen C3 Exclusive (ve öncesi..)
Selamlar arkadaşlar,
Öncelikle geçmişe kısa bir göz atıp güncel otomobilime değinmek isterim.
Yıl: 2008 | İlk otomobilim 2000 model Ford Fiesta 1.25 Flair
http://i962.photobucket.com/albums/ae101/etece/002-1.jpg (http://s962.photobucket.com/user/etece/media/002-1.jpg.html)
Yıl: 2009 | 2004 model Lada Samara 1500i (belki de en çok sevdiğim otomobilim buydu)
KGB ajanımıza yapılan küçük dokunuşları da hızlıca anmak istedim...
http://i962.photobucket.com/albums/ae101/etece/Samara2_zpsv9bqrlic.jpg (http://s962.photobucket.com/user/etece/media/Samara2_zpsv9bqrlic.jpg.html)
Yıl: 2015 | 2008 model Citroen C2 1.4 Hdi
En çok bu ufaklık ile uğraştım ama severek uğraştım. Çünkü aldığımda biraz hırpalanmıştı. Citroen ile tanışmama ve güncel otomobilimde de yine Citroen ile devam etmeme sebep olan bu ufaklığın da fotoğraflarını paylaşayım (ona biraz kıyak geçiyorum) :)
http://i962.photobucket.com/albums/ae101/etece/c2_zpsep2jcevp.jpg (http://s962.photobucket.com/user/etece/media/c2_zpsep2jcevp.jpg.html)
Velhasıl gelelim C3'e....
Kendisini biraz aradım araştırdım ama şans ki uzun sürmedi. C2'yi sattıktan hemen hemen 1 hafta sonra C3'ü yakaladım ve Bursa'dan aldım İzmir'e getirdim.
Kilometremiz 67500 küsürdeydi henüz ve kozmetik olarak da son derece güzeldi, kazası belası yoktu kalbimi çaldı ve aldım. Özellikle 1.6 HDi olsun istedim ki 1.4 HDi'den sonra ilaç gibi geldi, iyi ki de tercihimi bu yönde kullanmışım. Exclusive paket de tam istediğim gibi denk geldi. Zenith camın kullanımı gerçekten çok keyifli.
İlk halimizden başlayalım sonra olan biten ile devam ederiz...
http://i962.photobucket.com/albums/ae101/etece/003_zpspdj72qg8.jpg (http://s962.photobucket.com/user/etece/media/003_zpspdj72qg8.jpg.html)
http://i962.photobucket.com/albums/ae101/etece/002_zpskmf4sxnb.jpg (http://s962.photobucket.com/user/etece/media/002_zpskmf4sxnb.jpg.html)
http://i962.photobucket.com/albums/ae101/etece/004_zpspjslrqol.jpg (http://s962.photobucket.com/user/etece/media/004_zpspjslrqol.jpg.html)
http://i962.photobucket.com/albums/ae101/etece/006_zps3ybmsubo.jpg (http://s962.photobucket.com/user/etece/media/006_zps3ybmsubo.jpg.html)
http://i962.photobucket.com/albums/ae101/etece/005_zps5esrmgxm.jpg (http://s962.photobucket.com/user/etece/media/005_zps5esrmgxm.jpg.html)
Cam tasarımı harika ve iç mekan çok güzel :) Keyifle binersiniz inşallah :)
Galiba araç basmakla aranız pek hepsi leylek gibi :) Umarım bunu coilver veya yay takarsanız çok yakışır. c3 sıfır kondisyonda maşallah. Güle güle binin
Cam tasarımı harika ve iç mekan çok güzel :) Keyifle binersiniz inşallah :)
Teşekkürler, iç mekanını ben de çok seviyorum. 2011 model olmasına ramen güncel bir otomobil edası var hala.
Galiba araç basmakla aranız pek hepsi leylek gibi :) Umarım bunu coilver veya yay takarsanız çok yakışır. c3 sıfır kondisyonda maşallah. Güle güle binin
Teşekkürler. Sahip olduğum her otomobilde bunu istedim ancak öyle ya da böyle bir şekilde aracı alçaltmak nasip olmamıştı. C3'ümde şu an Coilover mevcut, avatarımdaki halini görebilirsiniz (foto çok küçük ama)
Yakında yapılan küçük bir iki dokunuş ve Coilover üzerindeki halinin fotoğraflarını da paylaşacağım.
Kalemmi çizmiş bunu mübarek.. maşallah bro.
Maşallah kardeşim çok iyi yaptın bunu almakla, aracın çok hoşuma gidiyor kazasız belasız tekrar. Daha da güzel olacak inş :)
C3'ü alalı bayağı oldu. Stok hali ile ilgili fotoğrafları paylaşmıştım.
Aslında C2 için çok planım vardı ama 2 kapılı otomobil maceramızı erken bitirmeye karar verdiğimiz için hızlı bir hamle ile C3'e geçiş yaptık. C2'de kafamda olanları ise C3'te yavaş yavaş uygulamaya başladım.
Yaptığım ilk iş kendisini biraz yere yaklaştırma operasyonuydu. İstanbul'dan coilover'larımızı sipariş ettik ve beklemeye başladık.
Kardeşler otoparkta sohbet ediyorlar. Diğeri makyajlı 1.4 e-hdi. Bizimki yakında bir miktar görsel değişim geçirecek. Coilover gelince ameliyata gireceğiz..
http://i962.photobucket.com/albums/ae101/etece/009_zpsjxfe7vt6.jpg (http://s962.photobucket.com/user/etece/media/009_zpsjxfe7vt6.jpg.html)
Ve kargomuz ulaşıyor. Hemen bagaja atıp en kısa zamanda montaja gidiyoruz. Coilover montajı ile birlikte arka taraf için de aslında hedefim spor yay idi. Ancak takımı bozup satın alabileceğim bir seçenek bulamadım. İkinci el spor yay piyasası da C3 için çok hareketli değil. Şimdilik arkaya soğuk pres uygulandı.
http://i962.photobucket.com/albums/ae101/etece/011_zpsb1eubbdw.jpg (http://s962.photobucket.com/user/etece/media/011_zpsb1eubbdw.jpg.html)
http://i962.photobucket.com/albums/ae101/etece/012_zpsdh8r3ea2.jpg (http://s962.photobucket.com/user/etece/media/012_zpsdh8r3ea2.jpg.html)
Montaj + presten sonra ilk fotoğrafımız. O zamanlar henüz özellikle çok yere yakın olmasını istememiştim. Bu sebeple soğuk pres sadece arkayı birkaç santim düşürecek şekilde yapıldı. Coilover'lar ise bir miktar yüksek ayarda diyebiliriz.
http://i962.photobucket.com/albums/ae101/etece/013_zpshrjzcpr9.jpg (http://s962.photobucket.com/user/etece/media/013_zpshrjzcpr9.jpg.html)
http://i962.photobucket.com/albums/ae101/etece/014_zpsdh3gmrjr.jpg (http://s962.photobucket.com/user/etece/media/014_zpsdh3gmrjr.jpg.html)
Aracı düşürmenin dışında ilk etapta diğer bir isteğim ise aynaları kaplatmaktı. Aslında 4 kapılı araç kararı almasaydık C2'den sonraki terciğim DS3 olacaktı ve DS3'te de beyaz gövde ve açık mavi ayna/tavan kombinasyonu favorim. C3 B sütununa kadar DS3 ile birebir aynı otomobil olduğu için beni oldukça tatmin etti. Exclusive donanım ve Zenith cam ile daha elit hissettirdiğinden DS edasından çok da uzak değil benim için. Neyse uzatmayayım, DS3 havasını yaşamak için aynaları benzer bir açık maviye kaplatmak istedim ve yine 3.sanayide bir tabelacıda bu işi de çözdük.
http://i962.photobucket.com/albums/ae101/etece/015_zpscrae4vtf.jpg (http://s962.photobucket.com/user/etece/media/015_zpscrae4vtf.jpg.html)
Sonuçtan çok mutluyum, bana kalırsa son derece şeker oldu. :)
http://i962.photobucket.com/albums/ae101/etece/016_zpsz8wgntfx.jpg (http://s962.photobucket.com/user/etece/media/016_zpsz8wgntfx.jpg.html)
mertypeR
07-02-2018, 01:28
Aracınız çok güzel maşallah. Sanki biraz daha basılsa zımba gibi olucak ama nasıl seviyorsanız öyle kullanın. Bu c3lerin baş ağrıtacak kronik sorunları varmı acaba biraz bahsedebilir misiniz araçtan. Yol tutuşu falan nasıldır. Önerir misiniz?
Maşallah 1 sene civarı bindim aynı aracın 1.4 hdi olanına,gerçekten arada arıyorum fiyatına göre çok güzel araçtı.Yazın 8 kişi iş arkadaşlarımla fethiye ölüdeniz yokuşunda 3. vitesle çıkıyodu benimki valla 1.6'sı güzel gidiyodur yine.:)
Aracınız çok güzel maşallah. Sanki biraz daha basılsa zımba gibi olucak ama nasıl seviyorsanız öyle kullanın. Bu c3lerin baş ağrıtacak kronik sorunları varmı acaba biraz bahsedebilir misiniz araçtan. Yol tutuşu falan nasıldır. Önerir misiniz?
Teşekkür ederim :) Biraz daha basınca gerçekten güzel duruyor, o halinin de bir iki fotoğrafını paylaşırım. İlk etapta pek yanaşmıyordum çok basmaya ama bir kere zehri aldık. :D Şimdi kış olduğu için biraz yüksek kullanmayı tercih ediyorum, İzmir'in yolları gerçekten çok berbat ve ben günlük ortalama 50 km yapıyorum işe git/gel.
Araca gelecek olursak, tam olarak parasının karşılığı hatta beklentime göre fazlası bile çıktı diyebilirim. Üzerindeki coilover'lar custom (Şakiriştain) ve araca bir miktar daha rijitlik kazandırdı. Lastiklerim çok kaliteli değil ancak buna karşılık yol tutuşu beni son derece tatmin ediyor. Arka taraf amortisör direncine karşılık presli yayın yaptığı baskıdan ötürü biraz fazla yaylanıyor ve yük binince bu daha da belli oluyor, şimdilik tek memnun olmadığım nokta bu. Ancak bunu da spor yay ile çözeceğim. O zaman daha güvenli ve stabil olacağını düşünüyorum.
Özellikle bunun yani 1.6 HDi motorlu C3'ün neredeyse hiçbir kronik sorunu yok diyebilirim. Motor tam bir panzer, zaten 1.6 bloğu da bütün PSA modellerinden ve bir dönem Ford modellerinden biliyoruz. Bu araç üzerindeki motor 90hp güç ve 215nm tork üreten versiyon. Kronik olarak değerlendirebileceğim tek nokta malesef ki hemen hemen tüm alt grup Citroen araçlarda yaşayabileceğiniz plastik trim sesleri, ufak tefek çıtırtılar v.s. Ki bunlar benim aracımda yine de daha önce sahip olduğum Citroen C2'den kat kat düşük.
Eğer almayı planlıyorsanız tavsiye ederim ancak 1 şartla; 1.6 HDi Exclusive modelini tercih edecek olursanız. Çünkü donanım olarak hem en full versiyonu tatmin ediyor, hem de motor olarak 1080 kg civarındaki kasayı stok hali ile dahi uçuruyor.
Maşallah 1 sene civarı bindim aynı aracın 1.4 hdi olanına,gerçekten arada arıyorum fiyatına göre çok güzel araçtı.Yazın 8 kişi iş arkadaşlarımla fethiye ölüdeniz yokuşunda 3. vitesle çıkıyodu benimki valla 1.6'sı güzel gidiyodur yine.:)
Kesinlikle verdiğiniz paranın karşılığını alabildiğiniz bir araç. 1.4 HDi'yi Citroen C2'mde kullandım, çok tatminkar bir motordu. Ancak 1.6 HDi yukarıda belirttiğim gibi hafif kasa üzerinde harikalar yaratıyor. C3 ile uyumu çok iyi çünkü büyük hacim bu hafif kasada 1.4 HDi'den daha az yakıt tüketimi sağlıyor. C2 ile 5.2 ltr/100km olan genel ortalamam C3 ile 4.6 ltr/100km. Rampalarda vites küçültmeyi unutuyorsunuz. Cruise controle al devam et, her şeyi kendisi hallediyor.. :D
mertypeR
07-02-2018, 10:30
Alıntı yapmayı beceremedim:
Bilgilendirdiğiniz için teşekkür ederim, aklımda c3 hiç yoktu sizin aracınızı gördükten sonra bir bakayım dedim parasının üzerinde performans gösteren bir araç bence her yönden. 55-60k fiyatlara tdi polo bakıyordum ki c3e göre fersah fersah boş araçlar. Exclusive donanımlı zenithli bir c3 her yönden tatmin eder diye düşünüyorum. Valla hiç aklımda yokken sizin aracınız sevdirdi bana c3leri :) Bir sorum daha olucak merak ettiğim c3lerde arka frenler disk değil herhalde fren bakımından bir eksiklik hissettiniz mi acaba gerçi 1080 kg b segmenti araç ama. Yine de kafama takıldı size sormak istedim tekrardan kazasız belasız kullanmanız dileğiyle :)
by serçe
07-02-2018, 11:29
Maşallah kazasız belasız
Alıntı yapmayı beceremedim:
Bilgilendirdiğiniz için teşekkür ederim, aklımda c3 hiç yoktu sizin aracınızı gördükten sonra bir bakayım dedim parasının üzerinde performans gösteren bir araç bence her yönden. 55-60k fiyatlara tdi polo bakıyordum ki c3e göre fersah fersah boş araçlar. Exclusive donanımlı zenithli bir c3 her yönden tatmin eder diye düşünüyorum. Valla hiç aklımda yokken sizin aracınız sevdirdi bana c3leri :) Bir sorum daha olucak merak ettiğim c3lerde arka frenler disk değil herhalde fren bakımından bir eksiklik hissettiniz mi acaba gerçi 1080 kg b segmenti araç ama. Yine de kafama takıldı size sormak istedim tekrardan kazasız belasız kullanmanız dileğiyle :)
Rica ederim. Ben tatmin eder diye düşünüyorum. Ancak şöyle bir handikapınız var ki bu aracı alan satmak istemiyor, o yüzden satılık düşük kilometrede ve düzgün kondisyonda 1.6 HDi Exclusive C3 bulmak biraz zor oldu bu aralar.
Arka frenler malesef disk değil, doğrudur ancak ben frenlerin dozlanmasında ve frenlemede şimdiye kadar hiçbir problem yaşamadım. Hatta birkaç kez sert fren kullanmam gereken pozisyonlara da düştüm yüksek hızda ancak hiç sıkıntı yaşatmadı bana. Araç yolda gezmeye de yeltenmiyor.
Frenden konu açılmışken, bu aracın donanım paketine ve özelliklerine baktığımız zaman 3 ana eksiği diyebileceğim noktalar şunlardır;
1) Arka frenler disk değil kampana.
2) ESP mevcut değil. (aktif satıldığı dönemde opsiyonel olarak dahi alınamıyormuş)
3) Park sensörü mevcut değil. (bu basitçe çözülebilecek bir şey ama neticede Exclusive pakette dahi fabrika çıkışı standart olarak bulunmayan bir özellik. Bu arada araç nispeten küçük olduğu için her yerine hakimsiniz, örneğin ben park sensörüne ihtiyaç duymuyorum.)
- Bu arada küçük de olsa yaptığım bir işlem, aynalar ile aynı tonda boya bastırdım ve kaliperler ile disk poryasına uyguladım. Mavi detaylarımızı artırmış olduk.
http://i962.photobucket.com/albums/ae101/etece/0004_zpszzlzmbul.jpg (http://s962.photobucket.com/user/etece/media/0004_zpszzlzmbul.jpg.html)
http://i962.photobucket.com/albums/ae101/etece/0005_zpsebalmpjp.jpg (http://s962.photobucket.com/user/etece/media/0005_zpsebalmpjp.jpg.html)
http://i962.photobucket.com/albums/ae101/etece/0002_zpsuxcocla3.jpg (http://s962.photobucket.com/user/etece/media/0002_zpsuxcocla3.jpg.html)
Maşallah kazasız belasız
Çok teşekkür ederim, amin. Cümlemize.
Batuhan67
14-02-2018, 22:12
Hayırlı oolsun güzel dokunuşlar olmuş ve eski yapdığınız araçlarda güzelmiş bu c3'lerinde ön camı şahane yaa yalnız çatlarsa matlarsa nasıl değişiyor bunlar merak etmiyor değilim ? :D
Çok teşekkür ederim :) Ön camın üzerinde istediğiniz zaman kapatabileceğiniz ve normal otomobil görüş açısına düşürebileceğiniz sürgülü bir tavan parçası mevcut. Ancak panoramik kullanımından aldığım keyiften ötürü hep açık kullanıyorum (güneş olmadığı sürece). Ama buna alışmak da dezavantaj oldu, zira normal otomobile binince kendimi kapana kısılmış gibi hissediyorum. Bir süre sonra alışıyorum gerçi..
Valla camın başına bir şey gelmesinden ben de korkuyorum, onun için detaylı bir kasko yaptırdım sigorta acenteme tembih tembih üzerine. Kırık ya da çatlak olursa değiştirilecek mecburen ama duyduğuma göre fiyatı biraz okkalıymış.. :(
Şimdi arka tekerleri bir miktar dışarı almak için spacer siparişi verdim, sanırım o zaman daha tatlı bir duruşa kavuşacak kerata.
Hayırlı olsun aracınız çok güzel, özellikle dolu ve 1.6 olması harika. Bende yaklaşık 1.5 ay önce 2009 1.6 HDİ c4 sxpk manuel aldım ve citroene çok uzak olmama rağmen oldukça sevdim. İzmirde tavsiye edebileceğiniz citroen ustası var mıdır? Ayrıca izmirspor bölgesindeyim bende fırsat olursa tanışmak isterim.
Hayırlı olsun aracınız çok güzel, özellikle dolu ve 1.6 olması harika. Bende yaklaşık 1.5 ay önce 2009 1.6 HDİ c4 sxpk manuel aldım ve citroene çok uzak olmama rağmen oldukça sevdim. İzmirde tavsiye edebileceğiniz citroen ustası var mıdır? Ayrıca izmirspor bölgesindeyim bende fırsat olursa tanışmak isterim.
Merhaba aracınız hayırlı olsun. İzmirde 6. Sanayi de çok iyi bir ustamız var “mutlu peugeot&citroen” orda mesut usta var selamımızla gidersen yardımcı olur.
Hayırlı olsun aracınız çok güzel, özellikle dolu ve 1.6 olması harika. Bende yaklaşık 1.5 ay önce 2009 1.6 HDİ c4 sxpk manuel aldım ve citroene çok uzak olmama rağmen oldukça sevdim. İzmirde tavsiye edebileceğiniz citroen ustası var mıdır? Ayrıca izmirspor bölgesindeyim bende fırsat olursa tanışmak isterim.
Aracınız hayırlı, uğurlu olsun. 1.6HDi güzel tercih olmuş. :icon_tup:
Taytay dostumun da tavsiye ettiği üzere Mutlu Oto adresiniz olsun derim. Nokta atışıdır. Zaman zaman buluşuyoruz, haberleşir herkese uygun bir zamanda tanışırız.
Tamamdır güvenebileceğim bir yerin olması çok rahat ettirecek beni, teşekkürler. Buluşma olursa da katılmak isterim, numaramı özelden gönderiyorum :)
BarışSever
24-02-2018, 11:26
Hepsi çok güzelmiş,en çok ladayı beğendim,maaşallah.:)
SinanAdalı
26-02-2018, 16:31
Maşallah çok güzel olmuş kazasız belasız
Hepsi çok güzelmiş,en çok ladayı beğendim,maaşallah.:)
Çok teşekküler. Lada benim için de tek, hala özlüyorum... Ve ileride imkanım olursa ikinci araç olarak yine bir Samara (mümkünse 2108 yani tek kapı) hayalim var...
Maşallah çok güzel olmuş kazasız belasız
Teşekkürler :) Amin cümlemize.
ardaokkabas
01-03-2018, 00:54
Hayırlı olsun güle güle binin. Ön cam beni benden aldı :)
alperen48
01-03-2018, 01:26
Exclusive + Şirin Baba edition spec :D
Emre abi buna bende hediye bi turbo var, yaparız bi bigturbo haberin olsun :D
Hayırlı olsun güle güle binin. Ön cam beni benden aldı :)
Çok teşekkür ederim güzel dilekleriniz için.
Hayırlı olsun güle güle binin. Ön cam beni benden aldı :)
Alperen'im sağolasın, teşekkür ederiim. Şimdilik stok stok takılıyom beni elleme :D Sonra bakçaz..
Zenith cam severler için şöyle bir ayrıntı yapalım;
http://i962.photobucket.com/albums/ae101/etece/0001_zpsdzt3rq3e.jpg (http://s962.photobucket.com/user/etece/media/0001_zpsdzt3rq3e.jpg.html)
http://i962.photobucket.com/albums/ae101/etece/0003_zpse1sycaga.jpg (http://s962.photobucket.com/user/etece/media/0003_zpse1sycaga.jpg.html)
AralDestici
03-03-2018, 09:46
Gerçekten aracınız çok güzel eski bir Citroën kullanıcısı olarak sürüş keyfini iyi bilirim. Maşallah kazasız belasız kullanmanız dileğiyle son dokunuşlarla çok tatlı olmuş.
Gerçekten aracınız çok güzel eski bir Citroën kullanıcısı olarak sürüş keyfini iyi bilirim. Maşallah kazasız belasız kullanmanız dileğiyle son dokunuşlarla çok tatlı olmuş.
Çok teşekkür ederim güzel dilekleriniz için. Keyifli bir otomobil. :)
=========================
Bu arada bir iki güncel geçelim.
Son dönemde bir kaç tane Başaran Coilover kullanan otomobil ile seyahat etme ve kullanma imkanım olmuştu. Bir iki aydır aracın üzerindeki Coilover'ları da değiştirme planım vardı. Geçtiğimiz hafta içi bir sabah aniden aydınlanıp sipariş verdim. Kargo dün elime ulaştı.
http://i962.photobucket.com/albums/ae101/etece/basran_zpshviz38sx.jpg (http://s962.photobucket.com/user/etece/media/basran_zpshviz38sx.jpg.html)
Bir önceki hafta da arka tekerler için FG Spacer'den siparişini vermiş olduğum 2cm'lik spacer'lar elime ulaşmıştı.
http://i962.photobucket.com/albums/ae101/etece/FG_zpsx0ser51a.jpg (http://s962.photobucket.com/user/etece/media/FG_zpsx0ser51a.jpg.html)
Arabanın periyodik bakımı da gelip çatınca bu sabah Mesut abinin yanında bitiverdik. Kışı atlattık sayılır, alt takımı da bir elden geçireceğiz ve spacerların vereceği görüntü ile de bakalım ortaya nasıl bir şey çıkacak.
http://i962.photobucket.com/albums/ae101/etece/c3_zpsfjj5lwyv.jpg (http://s962.photobucket.com/user/etece/media/c3_zpsfjj5lwyv.jpg.html)
dükkana girince daq dedinmi :D
çıkınca bide detaylı yıkayalım yansın alev alsın..
Merhabalar, Mart 2018'den bu güne yazıp çizmemişim c3 ile ilgili. :)
Arzu ettiğim gibi motor/egzoz ile ilgili bir işlem malesef ki hala yapamadım. Biraz daha sade bir görünüş istediğim için aracın üzerindeki tüm mavi detayları söktüm, jantları gun metal'den biraz daha koyu bir tona boyattım.
https://i962.photobucket.com/albums/ae101/etece/001_zps3ny80zjw.jpg (https://s962.photobucket.com/user/etece/media/001_zps3ny80zjw.jpg.html)
Akabinde ayna kapaklarını söktüm ve o renkte kendim boyadım, en son bolca cila ile parlaklık verdim. Orjinal paçalıklarını Samsun'da bir parçacıda buldum, ön/arka takım halinde aldım, oldukça güzeller. Ancak ön taraftakileri yere sürttüğü için çıkardım.
http://i962.photobucket.com/albums/ae101/etece/002_zpsavwk2fmz.jpg (http://s962.photobucket.com/user/etece/media/002_zpsavwk2fmz.jpg.html)
Spacer'ları taktık ama arka tarafa yük bindiği zaman çamurluklara sürtme yaptı, sonuçta tek aracım olduğu ve aktif olarak kullandığım için sökmek zorunda kaldım. Aslında bu konuda arka yayları spor yaylar ile değiştirme planım vardı (hala var), daha sert olursa belki araç bu kadar çökmez ve çamurluklara sürtme yapmaz diye düşünüyorum. Süspansiyon sistemi/altyapı olduğu gibi Peugeot 207 ile aynı olduğu için c3'ten ziyade 207 olarak baktığım zaman bolca ilan bulabiliyorum ancak optimum ölçü nedir bir türlü karar veremiyorum (3cm / 5cm gibi).
Bu arada ikinci el Eibach marka Prokit model yay buldum (sadece arka tekerler için), uygun fiyatlarından sebep denemek için aldım ama sanırım yaylar presli idi çünkü araç neredeyse air susp. takılmış gibi aşağıdaki fotoğrafta göründüğü şekilde düştü.
http://i962.photobucket.com/albums/ae101/etece/004_zpsfr31kll4.jpg (http://s962.photobucket.com/user/etece/media/004_zpsfr31kll4.jpg.html)
Prokit'in bu denli düşürmemesi gerekiyor çünkü Eibach'ın giriş seviyesi yayı diye biliyorum. Orjinal amortisörler ile kullanılacak gibi değil, biraz kullandıktan sonra bu yayları çıkardım.
Daha önce c3 ve/veya 207 ile uygun spor yay kullanımı tecrübesi olan varsa tavsiyelerini dinlerim çünkü çok güzel bir görüntü sağladığı için Spacer'ları kullanasım var. Ayrıca bir kaç ay içinde 17" jantlara geçmeyi planlıyorum. Bu değişimi muayeneden sonraya bıraktım çünkü biliyorsunuz muayenede yeni trend jant/lastik ölçü kontrolü konusu mevzu bahis. :)
99.000 km'de kapsamlı bakım yaptık, triger/debriyaj vs. değişti ve bu esnada EGR'yi de iptal ettik. Nisan'da muayeneden sonra sanırım artık dp/yazılım ile aracı birazcık daha atak hale getireceğim hem böylelikle belki aracıma biraz daha bağlanırım zira arada kafam gidip gidip gelse de bu ekonomik durumda pek model yükseltesim pek yok.
http://i962.photobucket.com/albums/ae101/etece/003_zpservqalyh.jpg (http://s962.photobucket.com/user/etece/media/003_zpservqalyh.jpg.html)
Yazdıklarım bozuk çıkmış malesef;
-------------------------------------
Merhabalar, Mart 2018'den bu güne yazıp çizmemişim c3 ile ilgili.
Arzu ettiğim gibi motor/egzoz ile ilgili bir işlem malesef ki hala yapamadım. Biraz daha sade bir görünüş istediğim için aracın üzerindeki tüm mavi detayları söktüm, jantları gun metal'den biraz daha koyu bir tona boyattım.
Akabinde ayna kapaklarını söktüm ve o renkte kendim boyadım, en son bolca cila ile parlaklık verdim. Orjinal paçalıklarını Samsun'da bir parçacıda buldum, ön/arka takım halinde aldım, oldukça güzeller. Ancak ön taraftakileri yere sürttüğü için çıkardım.
Spacer'ları taktık ama arka tarafa yük bindiği zaman çamurluklara sürtme yaptı, sonuçta tek aracım olduğu ve aktif olarak kullandığım için sökmek zorunda kaldım. Aslında bu konuda arka yayları spor yaylar ile değiştirme planım vardı (hala var), daha sert olursa belki araç bu kadar çökmez ve çamurluklara sürtme yapmaz diye düşünüyorum. Süspansiyon sistemi/altyapı olduğu gibi Peugeot 207 ile aynı olduğu için c3'ten ziyade 207 olarak baktığım zaman bolca ilan bulabiliyorum ancak optimum ölçü nedir bir türlü karar veremiyorum (3cm / 5cm gibi).
Bu arada ikinci el Eibach marka Prokit model yay buldum (sadece arka tekerler için), uygun fiyatlarından sebep denemek için aldım ama sanırım yaylar presli idi çünkü araç neredeyse air susp. takılmış gibi aşağıdaki fotoğrafta göründüğü şekilde düştü.
Prokit'in bu denli düşürmemesi gerekiyor çünkü Eibach'ın giriş seviyesi yayı diye biliyorum. Orjinal amortisörler ile kullanılacak gibi değil, biraz kullandıktan sonra bu yayları çıkardım.
Daha önce c3 ve/veya 207 ile uygun spor yay kullanan tecrübesi olan varsa tavsiyelerini dinlerim çünkü çok güzel bir görüntü sağladığı için Spacer'ları kullanasım var. Ayrıca bir kaç ay içinde 17" jantlara geçmeyi planlıyorum. Bu değişimi muayeneden sonraya bıraktım çünkü biliyorsunuz muayenede yeni trend jant/lastik ölçü kontrolu konusu mevzu bahis. :)
99.000 km'de kapsamlı bakım yaptık, triger/debriyaj vs. değişti ve bu esnada EGR'yi de iptal ettik. Nisan'da muayeneden sonra sanırım artık dp/yazılım ile aracı birazcık daha atak hale getireceğim hem böylelikle belki aracıma biraz daha bağlanırım zira arada kafam gidip gidip gelse de bu ekonomik durumda pek model yükseltesim yok.
sezgindalgic
26-01-2019, 13:46
citroen bazı insanlar için hastalık sanırım bir tadını alınca bir daha bırakamıyorlar hayırlı olsun.
Maşallah,eski bir c3 sahibi olarak çok güzel araçlar tadı damağımda hala o fiyatlara iyi ki almışım diyorum.
citroen bazı insanlar için hastalık sanırım bir tadını alınca bir daha bırakamıyorlar hayırlı olsun.
Teşekkürler, doğrudur :) Benim için Citroen'in geçmişten günümüze tarihi, marjinal ve inovatif modelleri çocukluğumdan beri acayip ilgi çekici olmuştur. İmkanım olsa hayalimdeki efsanevi DS modeline sahip olmak isterdim. Güncel Citroen'lerde de doğru model tercihi yaparsanız sizi oldukça tatmin ediyor, fiyat/performans otomobili diyelim.
Maşallah,eski bir c3 sahibi olarak çok güzel araçlar tadı damağımda hala o fiyatlara iyi ki almışım diyorum.
Teşekkürler, bu segment için yerinde bir tercih bence. Yeterince pratik, konforlu ve ekonomik. Alırken de satarken de üzmüyor.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.