Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : Soru: Amortisör ile jant arası mesafe minimum ne kadar olmalı?



drago
05-02-2018, 12:37
Merhaba,

Güzel bir jant buldum sahibinden ve başka bir şehirde.

Şimdi bu jant 8jx18 ama et değeri 59

Orjinal jantım ise 7jx16 ama et değeri 50

Üretici firmanın önerisi 8x18 et 55

Şu sitede karşılaştırma yaptım, uygulama sonrası jantımın amortisöre eskisine nazaran 22 mm, lastiğimin de 19 mm daha yaklaşacağını söyledi.

Direksiyonu tam tur yapıp, lastik ile amortisör arasını ölçtüm (jant ile amortisör mesafesini ölçemedim elim girmedi); "ölçebildiğim kadarıyla 27 mm mesafe var. Hadi tam ölçemedim desem uygulama sonrası tam turda 5 mm boşluk ile kurtarıyor gibi. Üretici, önerdiği ebatta 1 cm kurtarabiliyor.

Bu mesafe bana yeterli olur mu yoksa, çukurda mukurda başımıza iş alır mıyız?

EREN34
05-02-2018, 15:24
o ara mesafe hiç bir yol koşulunda değişmediğinden ilk taktığınız anda değmiyorsa sorun yoktur demek.

Sorun olacak kısım, jant olması gerekenden daha içeride duracağı için jant lastiğin şase kolu, davlumbaz vs. yerlere değme ihtimali.

MCN21
05-02-2018, 16:09
8x18 et 55 ile
8x18 et 59 arasinda ciddi fark yok.
Ama orjinal janttan bile iceride durucak goruntu olarak. Olurda problem yasarsaniz 5mm lik spacer takarsiniz orjinal ebata denk gelir.

drago
05-02-2018, 16:48
8x18 et 55 ile
8x18 et 59 arasinda ciddi fark yok.
Ama orjinal janttan bile iceride durucak goruntu olarak. Olurda problem yasarsaniz 5mm lik spacer takarsiniz orjinal ebata denk gelir.

Orjinal janta göre 6mm daha dışarıda olacakmış hesaplamaya göre. 8j'den dış kısımı kurtarıyor. Ben de ciddi fark yok diyorum ama 4 mm yüzünden sağa solu sürtmeyelim istiyorum. Fabrika üst limiti neye göre belirliyor, uyguladığı minimum mesafe nedir; bir kaç aracınkini bilsem çok iyi olacak.
EREN34 hocam yorum için teşekkürler, ilk taktığım anda amortisöre değmiyorsa hiçbir yere değmez gibi düşünmüştüm; sanki en yakın kısım araçlarda orası gibi geldi. Bu konuda tecrübe ettiğiniz bir olay oldu mu?

EREN34
05-02-2018, 20:36
Orjinal janta göre 6mm daha dışarıda olacakmış hesaplamaya göre. 8j'den dış kısımı kurtarıyor. Ben de ciddi fark yok diyorum ama 4 mm yüzünden sağa solu sürtmeyelim istiyorum. Fabrika üst limiti neye göre belirliyor, uyguladığı minimum mesafe nedir; bir kaç aracınkini bilsem çok iyi olacak.
EREN34 hocam yorum için teşekkürler, ilk taktığım anda amortisöre değmiyorsa hiçbir yere değmez gibi düşünmüştüm; sanki en yakın kısım araçlarda orası gibi geldi. Bu konuda tecrübe ettiğiniz bir olay oldu mu?

Şu anki araçlarımdan bazılarında o ara bahsettiğinizden çok daha yakındı. En ufak problem yaşamadım. Tüm problemlerim ön davlumbazların sürtmeden dolayı erimesiydi

mikelazi
06-02-2018, 07:24
üretici 8x18 et55 e izin vermiş.
bence aynı ebat et59 da uyar.bir miktar içeride kalır okadar.
kafam rahat olsun diyorsanız 5mm flanş iş görür.

106 ya taktığım jant+flansla arkada lastik arasından serçe parmağım anca sığıyordu.

Seven7
06-02-2018, 16:36
Anladığım kadarıyla eksik ölçmüşünüz.

Amortisör ile jant arasındaki mesafe hiçbir şekilde değişmiyor. Ölçtüğünüz mesafe de yeterli seviyede.

Asıl ölçmeniz gereken yer tam direksiyonu tam tur çevirdiğinizde lastik ile davlumbazın iç kısmındaki mesafe. Çünkü 7 ofsetten 8 ofsete geçeceksiniz büyük ihtimal lastik tabanınız genişleyecek. Ve bu genişleme ET50'den ET59'a geçerken de yaklaşık 1cm daha içeride olan janta geniş taban ile daha da yaklaşması demek olacak.

Yüksek ihtimal iç kısıma sürteceğini düşünüyorum. Çünkü bu kadar mesafe olacağını sanmıyorum davlumbaz içinde. İyi ölçmek gerek. Spacer şart bence.