Orijinalini görmek için tıklayınız : Teknik Soru "Motor Gömlek Kaliteleri"
Emirhancakir
09-02-2018, 14:38
Arkadaşlar, herkese selam öncelikle.
Uzun zamandır aklımı kurcalayan ve aşırı merak ettiğim bir konu hakkında sizlerden bilgi almak istiyorum.
Şimdi bir araç aldık, misal motoru M50.
Orjinal ve hiç gömlek çakılmamış. 0.75 vs.. segman falan kurtarmıyor.
Buna gömlek çakılması gerek diyelim, gömlek çakıldığı zaman orjinal motorun kendi sağlamlığı oluyor mu? Misal bakımlar düzgün olduğunda, aynı eski motoru gibi kullanıldığında, eski motor 700 bin km de iken bu çakılan gömlekler 700 bin götürür mü?
Esas soru, gömlek markaları nelerdir ve hepsi aynı kalitede midir?
Gömlek de kalite farkı var midir?
Çok hassas bir parça olduğu için bana göre dandiği üretilmemeli.
Üretiliyor ise sağlam bir ömürlük motor için hangi marka Gömlek markaları önerirsiniz?
Benim bildiğim bir tek YENMAK var. Dandik midir bu marka? Başka ne markalar var?
Tüm bu işin mühendislik kısmından da olsun, teknik kısmından olsun her konuda tüm bu işin piiri arkadaşların yorumlarını bekliyorum.
Bu konu bilmeyen herkesi detaylı bir şekilde bilgilendirme amaçlı derin bilgiler ve teknik içeren arşiv gibi olur.
Herkesin de işine yarar diye düşünüyorum.
Bilgilerini esirgemeyen tüm üstadlara teşekkürler..:)
Emirhancakir
10-02-2018, 09:05
Nerede bu TECH ciler, yok mu aydınlatacak birileri bizleri :?
her malzemede kalite farkı mutlaka var fakat gömlek bu kadar şu kadar gider demek bence yanlış olur
çünkü onun ömrünü etkileyen başka şeyler var
mesela motor yağsız kaldı, geriye ne segman ne gömlek nede kravat kalır :D
segman ve gömleğin metal uyumu falan olabilir, gömleğin honlama kalitesi olabilir
genelde gömlek çakılması gerektiği zaman insanlar rektifiyecinin insiyatifine kalır marka bazında
yada varsa ürün listesinde gider dünyaca tanınmış denenmiş ve muhtemelen daha pahalı markalara (darton gibi) yönelirsin.
ama gene bu noktada diğer işlemlerde olduğu gibi gömlek montajı sürecinde işçilik en önemli nokta
yani dünyanın en iyi gömleğini alman en iyi sonucu alacaksın demek değil
bu en çok forged motor parçalarında oluyor, adam gidip bi dünya para verip piston-kol alıyor (forget değil FORGED)
sanıyorki motor çok sağlam oldu
eee rektifiyecin hayatında hiç forged piston takmamış? ona özel boşluk ve bir takım değişik ölçüleri uyguladımı?
yeterince hassas çalışabildimi?
6 bin tl piston-kola ver sonra git 300tl daha ucuz olsun diye işi bilmeyen birisine iş yaptır!
yani bence her konuda olduğu gibi bundada insan faktörü en önemli etken.
öte yandan, direk gömlekli bloklar ve olmayanlar var
gömlekli olanlar zaten değişmesi gerekirse gömlek sökülüyor ve yerine yenisi takılıyor
asıl iş ötekisinde, ben şahsen işte asıl işçiliğin onda olduğunu söylemeye çalışıyorum
bu orjinalinde zaten gömlekli yapıda olan motor bloğu
http://www.comingsooncars.com/wp-content/uploads/2017/12/Cylinder-Sleeves.jpg
bu diğer çeşit, blokta normalde sökülebilen bir gömlek yok
http://st.hotrod.com/uploads/sites/21/2010/01/ctrp_1004_08_o-ford_351_engine_block-201_pounds.jpg
o zaman ne yapılıyor? silindirin iç çeperi haddinden fazla genişetiliyor
http://www.vacmotorsports.com/media/blog/original/s62sleeve1.jpg
ve gömlekler çakılıyor. Yoksa bloğu atmak zorunda kalırsın
http://www.vacmotorsports.com/media/blog/original/s65sleeve2.jpg
vectra-tuner
11-02-2018, 19:52
Kaliteli bir gömlek olursa ve düzgün işçilik olursa hiçbir sorun yaşamazsınız.. Bir kere sorun yaşadım o da gömleğin çakılırken çok az yukarıda kalması sonucu conta patlıyordu .. Birde unutmadan gömlek işini rektefecinize bırakmayın siz alıp teslim edin.. Ben Goedze kullandım şimdiye kadar ve hiç sorun yaşamadım.. Federal Mogul üretiyor Türkiye'de
Motor hangi şartlarda kullanılacak yeni gömlekten sonra. Stok motor ile normal sürüş mü olucak? En sevmediğim işlerin başında gelir. Rektefiyecinin hatası genelde malzeme dandikliğinden daha sık rastlanır durum ?
Emirhancakir
12-02-2018, 11:22
Benim şahsi düşüncem tamamen rektefiyecinin gömleği nasıl işleyeceği? Babamın oğlu da olsa adım gibi biliyorum ki çoğu sanayii rektefiyecisi gördüğüm kadarı ile karadüzen çalışıyor. Normal de Segman ve gömlek arası boşluk 0.05 olcak ise o boşluk onların yaptığında 0.08-0.10 oluyor. Daha fazla bırakan bile var. E ne anladım ben böyle yapılmış sıfır motordan? Bu yüzden sıfır yapılmış motor ibaresi herkesi değil belki ama, beni çok düşündürüyor :)
Her motorun o boşlukları kendine özel mı yoksa bunun bir minimum en iyi olması gereken bir standart i var mı peki? DARTON gömlekleri duydum, çok çetrefilli bir işçiliği var, forumda gördüm konusunu :) Forged ya da Darton ile yapılacak motoru zaten sadece bu işi bilip de yapana yaptırmak lazım.
Motor'a yekpare olmayan gömlek şimdiye kadar bir tek R9 larda gördüm. Neden tercih edilmiyor sökülebilir gömlekler?
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.