Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : e39 5.28ia diferansiyel büyük kafamı küçükmü?



Orhun1907fb
11-02-2018, 18:39
Araç manuelden otomatiğe döndürüldüğünden dolayı diferansiyel oldukça kısa.Sanırım 4.1 oranlıymış 5.28ia ların orjinal oranı.

Şimdi benim kesinlikle bu diferansiyelle devam etmem mümkün değil.En azından 3.45 yada bir tık daha uzun 3.15 takmayı planlıyorum.

Soruma gelicek olursak bu diferansiyeli değiştirmeden içi değiştirilerek daha kısa yoldan halletmemiz mümkünmüdür?

Eğer bu mümkün değilse büyük kafa küçük kafa hangi tip takmalıyım? Son olarak 3.45 oranda büyük kafa mevcutmu?

Rawr
11-02-2018, 22:41
e39 larda büyük/küçük kafa olayı yok . ARacın 4 ileri miydi otomatikken ? e39 larda bildiim kadarıyla 4 ileri yok o yüzden 4.1 oran çıkacağını sanmam. Aracında zaten 3.46 / 3.07 vardır , manuellerde 2.93 çıkar.

MARJINAL_SUFI
11-02-2018, 23:04
e39 a çok hakim olmasamda : araç 2.8..
2.8 lerin aks et kalınlıkları 2.0 lardan çok daha fazladır..
zaten e36 lardaki büyük kafa ifadesinin sebebide bu aks kalınlılığı farkıdır...
3.20 ye büyük kafa diye geçen 3.15 2.93 gibi difo lar aks larda değişmeden takılamaz... .20 nin aksları kürdan gibidir 2.8 in akslarına göre..
bu sebepten ötürü tahminime göre aracınıza 3.15 yada 2.93 cuk olur diye düşünüyorum

MARJINAL_SUFI
11-02-2018, 23:07
son olarak 4.1 oranlı difo yu nerden bulup takmışlar entresan :)
hakikaten çok kısa.. demekki oto şanzumanın özellikle son vites dişlisi epey uzunmuş.. aksi halde kabaca bir tahminle 16 jantlar varsa araç üzerinde : 5.vites redlıne devrinde 180 190 da falan kalacak. :)
merak ettiğim ise .. bu difo ile araba zıpkın gibi olmuştur :)

Orhun1907fb
12-02-2018, 06:54
Araç şuanda zaten iki ile kalkıyor.Biri hiç kullanmıyorum bildiğiniz kamyon car vitesi gibi.3500 devir 5.viteste 110 yapabiliyorum.

180.190 görürse iyiymiş yine :D otomatik şanzumanların uzunluğundan dolayı oluşan hantallığı çok çok kısa diferansiyel ile çözmüş o yıllarda bmw.

Peki içindeki dişli oranlarını değiştirmek mümkünmü.

MARJINAL_SUFI
12-02-2018, 20:50
istedikten sonra elbette mümkün fakat bana göre manasız bir iş olur..
zira :
oran denilen şeyi belirleyen: ayna mahruti çarkındaki diş sayısının ufak çarktaki diş sayısına bölünmesidir..
rakamlar tamamen afaki olmak üzre örneğin : ayna çarkında 100 diş ufak çarkta 30 diş olsun.. kabaca o diferansiyelin oranı 3.30 yada küsüratınıda yazalım 3.33 dür..
tahriği ileten dişlinin 3.33 turuna karşılık akslara ileten dişli 1 tur döner..
tüm bu mizansen teknik olarak basit gibi görünsede : sizin sonradan birbirine ekleyeceğiniz dişiler de uyum sorunu oluşabilir.. diferansiyeliniz ötebilir
bana kalırsa bu gibi bir muğlakla uğraşmaktansa.. çünkü onun işçiliği zahmeti bir başka komple difo yu araca entegre etmekten daha zahmetli olacaktır..
2.93 açık dif bulmak zor olmaz aynı gün bile bulunabilir diye düşünüyorum..
ancak tabiki aracın akslarını hatta şaftının revizyonunu vs bilmeden yorum yapıyorum

Orhun1907fb
13-02-2018, 10:25
3.45 ve 2.93 kullandım birisi kısa diğeri ise oldukça uzun bu yüzden araba ikide yanlama gücünü baya kaybetmişti.

Bu kez sanırım welded 3.15 denicem.İkide dip yapınca oynamaya başlaması yeterli olucak.

2.93 ekonomik olucaktır muhakkak ama uzun yolda otobanda dahi 100-110 bandında giden biriyim.

Akslarımda boşluk yok körükler iyi durumda yalnız şaft baya işlem görmüş.Sanırım oto ve manuel şanzımanlarda şaft baglantıları farklı olduğu için baya işlem yapılmış.Şaft şuan ince başlayıp kalın devam ediyor bundan kaynaklı hissettiğim bir titreşim mevcut.Kırılana kadar devam ederim pek önemli değil.

Zorbey
13-02-2018, 22:13
338 dif otomatiklerde çıkıyor diye biliyorum.Sizin ilacınız 3.38. Piyasada 500-750 arasında kilitsizleri mevcut. 2.93, 3.15, 3.25, 3.38, 3.45, 3.64, 3.71, 3.91, 4.10, 4.27, 4,44 diye liste gidiyor.

İnternette böyle bir bilgi var:

manual 528i 2.93
auto 528i without steptronic 4.1
auto 528 with steptronic 3.46

Orhun1907fb
14-02-2018, 11:08
338 dif otomatiklerde çıkıyor diye biliyorum.Sizin ilacınız 3.38. Piyasada 500-750 arasında kilitsizleri mevcut. 2.93, 3.15, 3.25, 3.38, 3.45, 3.64, 3.71, 3.91, 4.10, 4.27, 4,44 diye liste gidiyor.

İnternette böyle bir bilgi var:

manual 528i 2.93
auto 528i without steptronic 4.1
auto 528 with steptronic 3.46

Teşekkürler bilgilendirme için.Bir soru daha sorucam yeri gelmişken eğer görüpte cevaplarsanız sevinirim.

Araç manuele çevirme olduğu için hız sabitleme çalışmıyor , sabitlemeyi en kısa yoldan aktif hale getirme şansımız varmı acaba?

Zorbey
14-02-2018, 21:40
Ankara'da olsaydınız yardımcı olacak birisi vardı. Hız sabitleyici olmayan manuel araca takıp gayet güzel çalıştırıyor