PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Dikkat! İstanbulda Tüm EDS Sistemleri Aktif Edildi



Maxi
15-02-2018, 09:40
Dikkat! İstanbul'da Tum EDS Sistemleri Aktif Edildi - Trafik Medya (https://www.trafikmedya.com/dikkat-istanbulda-tum-eds-sistemleri-aktif-edildi/)

Tholl-ga
15-02-2018, 09:43
basın expreesten havalimanı istikametine doğru emniyet şeridinde yolcu bekleyenlere iyi olmuş eğerki ordakilerde aktif olursa tabi.

Dynatech
15-02-2018, 09:57
Emniyet şeridini kendinelerine ait kabul eden personel servislerini görür inşallah o eds ler.

PiscocuK
15-02-2018, 10:03
İnşallah doğrudur ve emniyet şeritlerini kullananlara kol gibi girer.
Utanmadan emniyetten önüne kırıp birde bıdı bıdı yapıyorlar

imprezaWRC
15-02-2018, 10:03
Kutsal toprak taşıyan hafriyat kamyonlarınıda görürler umarım.

free-hifi
15-02-2018, 10:08
devletin paraya ihtiyacı var geç kalınmış uygulama

arda35
15-02-2018, 10:12
Kutsal toprak taşıyan hafriyat kamyonlarınıda görürler umarım.

Bi nane olmaz. İzmir'de Konak Tüneli'nde ceza yazıyorlar güya 50'yi geçene. (Vatandaş geçtiğinde yazılıyor da). Ama bilindik firmaların hafriyat kamyonları o biçim yardırıyor. Ceza falan ödediklerini sanmıyorum. Bir şekilde halloluyor.

ghibli06
15-02-2018, 10:13
yayalar da dahil mi? :)

fussy
15-02-2018, 10:14
Bi nane olmaz. İzmir'de Konak Tüneli'nde ceza yazıyorlar güya 50'yi geçene. (Vatandaş geçtiğinde yazılıyor da). Ama bilindik firmaların hafriyat kamyonları o biçim yardırıyor. Ceza falan ödediklerini sanmıyorum. Bir şekilde halloluyor.

eds te çalışan dostları varsa plaka kontrol edilip sisteme düşmeden siliyorlar.

Tunacan
15-02-2018, 10:14
Madem kullanmayacaktın niye EDS ye yatırım yaptın? Maden kullanacaktın neden pasif ettin?

wolkanku
15-02-2018, 10:17
kaç milyon tl harcanıyor o kameralar sistemler için.
yine yandaş firmalardan alınıyor , yandaş firmalar montajını yapıyor vs.
sonra boş boş duruyor hiç bir işe yaramıyor. bağdat caddesi, ataşehir göbekleri, geceleri yine bildiğin yarış pisti. instagramdaki bilimum apaçi sayfaları buralarda çekilmiş ergen videolarıyla dolu. inşallah kol gibi cezalar döşenir de , kötü araba kullanandan kasalar doldurulup, mtv kasko trafik sigortasına geçirmekten vazgeçerler.

free-hifi
15-02-2018, 10:37
Madem kullanmayacaktın niye EDS ye yatırım yaptın? Maden kullanacaktın neden pasif ettin?

EDS sistemini kuran işleten fetö diye duydum süreç bundan uzamış

Aktaş61
15-02-2018, 10:44
avcılar beylikdüzü istikametinde avcılar mezarlığın orayada tabela koymuşlar hız koridor sistemi diye az ilerdeki kameradan başlıyor toriumun önündeki kamerada hız koridoru sonu yazıyor. 1 hafta önce yeni fark ettim araştırıyım diyordum doğruymuş demekki. öyle bi tabela olsa illaki dikkatimi çekerdi. aynı şekilde ters istikametede avcıları geçince ve avcılardan öncede. neyseki umursamayıp devam etmemişim.

Tholl-ga
15-02-2018, 10:49
avcılar beylikdüzü istikametinde avcılar mezarlığın orayada tabela koymuşlar hız koridor sistemi diye az ilerdeki kameradan başlıyor toriumun önündeki kamerada hız koridoru sonu yazıyor. 1 hafta önce yeni fark ettim araştırıyım diyordum doğruymuş demekki. öyle bi tabela olsa illaki dikkatimi çekerdi. aynı şekilde ters istikametede avcıları geçince ve avcılardan öncede. neyseki umursamayıp devam etmemişim.

koridor olayı E5 te bayadır uygulanıyor ufak yazıyla yazmışlarki okunmasın diye :D cevizlibağdan haliç istikametinede var

Aktaş61
15-02-2018, 10:54
koridor olayı E5 te bayadır uygulanıyor ufak yazıyla yazmışlarki okunmasın diye :D cevizlibağdan haliç istikametinede var

ben fark edeli 1 hafta oldu inşallah giren çıkan birşey olmaz :D

Ormanci
15-02-2018, 11:37
Madem kullanmayacaktın niye EDS ye yatırım yaptın? Maden kullanacaktın neden pasif ettin?

Ben de ilk okuduğumda aynı tepkiyi verdim. Böyle bi salaklık var mı ya?

Ormanci
15-02-2018, 11:38
Bu arada sırf hız EDS'si olarak düşünmeyin. Ters yön, sapaklarda katılım şeridi ihlali, ışıklarda kavşağın ortasında kalarak kapatmak şeklindeki ihlaller vb. de dahil.

fthdrn
15-02-2018, 12:25
Avrupa yakası e-5 istikametinde yıllardır ne olur ne olmaz diye belirli yerlerde 75 ile gidiyordum zaten. peki anadolu yakasındaki e-5 göztepe-pendik arasında emniyet şeritleri de aktif oldu mu ?

ES353
15-02-2018, 12:30
bu cevizlibağ-haliç ve m.köy haliç arasındaki hız koridoru çalışıyor mu ?

KoramiraL
15-02-2018, 12:32
Valla buna ben inanmıyorum aktif edildiğine sadece bir kaç yerde çalıştığını biliyorum onlarada dikkat ediyorum o kadar haricinde kaldığım yerden devam İstanbul trafiğinde hız koridoru nasıl çalışsın haliçte 80'le geçtin akşam 5 trafiği bir sonrakine girene kadar o koridorun süresini 6 defa doldurursun basın ekspres teki sistemde aynı akşam trafiği sabah yoğunluğu gün içinde oluşan trafik ceza yemek gene zor benim düşüncem bu gezici radarlar onlarında plakasını az çok takip ediyorum araçları'da ezbere biliyorum tamamdır :)

kunteper
15-02-2018, 12:32
Umarim cidden acarlar

ayku82
15-02-2018, 12:34
Bunca zaman sistem kurupta trafikte magandalik yapana, kurala uymayana ceza gondermemeleri zaten sacma. Vergilere, ota boka duzenleme getirip milleti soyana kadar kurala uymayan, baska insanlarin canini tehlikeye atan magandalara ceza kessinler.

fthdrn
15-02-2018, 12:39
Hafta sonları beylikdüzü-mecidiyeköy arası makasboyculuk oynayan veletlere ceza verseler zaten memleket ihya olurdu :)

EserBodrum
15-02-2018, 12:52
basın expreesten havalimanı istikametine doğru emniyet şeridinde yolcu bekleyenlere iyi olmuş eğerki ordakilerde aktif olursa tabi.

Ne zararı var ki ? Nerede bekleyeceğiz yani trafiği engellemeden duruyor çoğu kişi ayrıca 14.50 TL 0-1 saat otopark ücreti verilmeyi hak etmiyor bence.

CaNeR44
15-02-2018, 13:00
ben e5 te daha ceza yemedim hiç hıza dikkat etmiyorum zaten istesende gidemiyorsun ondandır büyük ihtimal

Tholl-ga
15-02-2018, 13:17
Ne zararı var ki ? Nerede bekleyeceğiz yani trafiği engellemeden duruyor çoğu kişi ayrıca 14.50 TL 0-1 saat otopark ücreti verilmeyi hak etmiyor bence.

cnr in içinde bekleyebilirsin cnr içinde ispark orda bekleyebilirsin

zararı ne biliyormusun o emniyet şeridinden babasının tarlasına çıkar gibi çıkmaları zarar emniyetinde yanında diğer şerite taşıp beklemeleri zarar

bu arada tekrar konumunu söyliyim shell in karşısındaki duvardan bahsetmıyorum basınexpress bitimindeki e5 ayrımından itibaren olan kısımdan

https://i.hizliresim.com/PlO307.jpg

EserBodrum
15-02-2018, 13:19
cnr in içinde bekleyebilirsin cnr içinde ispark orda bekleyebilirsin

zararı ne biliyormusun o emniyet şeridinden babasının tarlasına çıkar gibi çıkmaları zarar emniyetinde yanında diğer şerite taşıp beklemeleri zarar

bu arada tekrar konumunu söyliyim shell in karşısındaki duvardan bahsetmıyorum basınexpress bitimindeki e5 ayrımından itibaren olan kısımdan

https://i.hizliresim.com/PlO307.jpg

Ben duvardan bahsediyordum. Fotoğrafını koyduğun yer için haklısın. Bi anda çıkabiliyorlar :icon_tup:

MBuğra
15-02-2018, 14:01
Havalimani icin park yeri arayanlar, CNR'in yanindaki otele giderken hemen otel girisinin solunda sokakimsi bir giris var. Hatta yol sonunda burger king vs gibi resturantlar mevcut. O yola ucretsiz olarak parkedebilirsiniz. DTM'de calisirken favori park yerimdi orasi :)

optimus_prime
15-02-2018, 14:55
Ben duvardan bahsediyordum. Fotoğrafını koyduğun yer için haklısın. Bi anda çıkabiliyorlar :icon_tup:

duvar da aynı orası tamamen tehlike bilhassa akşamları hem basınekpressten hem e5 ten havalimanı yoluna 80-90 la giriyorsun bir anda park halinde bekleyen sinyali verip yola dalıyor. sen sola kaçıyorsun solda da o esnada araba varsa boku yedin.

CNR ın oralarda atakoyde falan beklersin yolcun indiğinde arar seni gider alırsın zaten uçaktan inip kapıya gelmek 15 dk

ayku82
15-02-2018, 15:13
Otopark 5 lirada olsa bizim halkimizin zihniyeti koylu oldugu icin gene gider emniyet seridine arabasini park eder orda yolcusunun gelmesini bekler. Bu sadece Ataturk havalani icin gecerli degil, Sabiha Gokcenin arkasindaki yolda da emniyet seridi komple silme yolcu bekleyen aracla dolu ve polisler gelip anons yapmak icin bile kilini kipirdatmiyor.

KGüneyli
15-02-2018, 15:14
2008 den beri düzenli olarak ceza gelir dedikleri her yerde hiç gaz kesmeden devam ettim.
Bana ceza gelir diyenlerin hepsinde cezalar var. bende yine birşey yok :D ya bunlar birden gelicek bi araba parası vercem. yada okunmuşum ALLAH koruyor :D

Kadyr
15-02-2018, 15:21
Otopark 5 lirada olsa bizim halkimizin zihniyeti koylu oldugu icin gene gider emniyet seridine arabasini park eder orda yolcusunun gelmesini bekler. Bu sadece Ataturk havalani icin gecerli degil, Sabiha Gokcenin arkasindaki yolda da emniyet seridi komple silme yolcu bekleyen aracla dolu ve polisler gelip anons yapmak icin bile kilini kipirdatmiyor.

Arada edsli araba bi geliyor hepsi fare gibi kaçıyor. Biraz yakınında 2 saat bedava otopark var hâlbuki

Ayrıca diğer eds lere gelince madem para lazım kullanın hepsini yahu emniyet şeridi işgali yapanlari sağdan kaynak yapanlara yapistirin gitsin. Sağdan kaynak yapanlar için olan eds nin arttırılması lazım. Herkes mal onlar akıllı

ayku82
15-02-2018, 15:46
Keske EDS takibi ile birlikte emniyetin aktif bir sosyal medya takip ekibi olsa. Sirf instagramda apaci tayfa tarafindan konulan makas atma, gazlama vs videolarina ceza kesip gonderseler hem gelir elde edilir hem de caydirici olup bu tarz apaci adamlarin biraz koku kurur.

Kadyr
15-02-2018, 15:56
Aynen öyle birde bunlarla ovunuyorlar

Seven7
15-02-2018, 16:06
cnr in içinde bekleyebilirsin cnr içinde ispark orda bekleyebilirsin

zararı ne biliyormusun o emniyet şeridinden babasının tarlasına çıkar gibi çıkmaları zarar emniyetinde yanında diğer şerite taşıp beklemeleri zarar

bu arada tekrar konumunu söyliyim shell in karşısındaki duvardan bahsetmıyorum basınexpress bitimindeki e5 ayrımından itibaren olan kısımdan

https://i.hizliresim.com/PlO307.jpg


Orada artık İspark tabelası var. Sanırım resmî olarak bekleme yeri yapmış olabilirler. Trafiği felç ediyorlar mı? Sonuna kadar.

Vtec_2
15-02-2018, 16:44
peki bugune kadar neyi beklemisler

individual
15-02-2018, 16:46
Temden gittim bugun.Valla eds takan yok :) hatta buyuk bir kamyon eds birak makas ata ata gidiyordu.

ahmetturan
15-02-2018, 16:48
süper bi bu kalmıstı

Schumi
15-02-2018, 22:38
Trafik düzeni ve can güvenliği için diye yalan konuşmuyorlar mı. Kürek ile ağızlarına vurasım geliyor. Ülkeyi batırdık para lazım demiyorlar. Şehrin ana arterinin hız limitini 70 yap. Sonra bu 70 den radar yemeyelim diye millet korkup iyice 60 ile gitsin. İyice kanser olalım. Yap hız limitini 90. Cezayı yaz 99 da. Ortalama 99 yeter bana. 70 ne aq.

ckrc
15-02-2018, 23:04
Trafik düzeni ve can güvenliği için diye yalan konuşmuyorlar mı. Kürek ile ağızlarına vurasım geliyor. Ülkeyi batırdık para lazım demiyorlar. Şehrin ana arterinin hız limitini 70 yap. Sonra bu 70 den radar yemeyelim diye millet korkup iyice 60 ile gitsin. İyice kanser olalım. Yap hız limitini 90. Cezayı yaz 99 da. Ortalama 99 yeter bana. 70 ne aq.

Karayollarının hız limitlerinin belirlenmesi, İnşaat Mühendisliği altında Ulaştırma Ana bilim dalının çalışmasıdır. Hasan, Veli, Mehmet 90 yapalım demesiyle o yollar 90 km limitli yapılamaz. Ya da trafik oluyor burada, biz yolun en iyisi hızını 120 km'ye çıkartalım diye ortadoğu ülkesinde görülecek bir yaklaşımı yapamazsınız. O yollar uluslararası standartlara uymak zorundalar.

Tenzih ederek söylüyorum, ülke olarak her şeyi bilip, her şeye bir fikir yürütüyoruz. Bir ulaştırma elemanın hız limitleri belirlenirken pek çok parametre vardır. Bir tasarım hız limitleri bir de yasal hız limitleri vardır, yasal hız limitleri genellikle 4 farklı yoldan belirlenir detayları isteyen ile paylaşırım ancak her koşulda dizayn hız limitlerinin altında olmak zorundadır.

Yolların projelendirilmesinde ülkemizde genelde dikkate alınan kaynak AASHTO tarafından yayınlanan "A Policy on Geometric Design of Highways and Streets" adlı yayındır. Tasarım hızı, yol platformunun farklı geometrik elemanlarının tasarım özelliklerini belirlemek amacıyla kullanılan belirlenmiş hızdır.

Tasarım hızı minimum görüş mesafesi, minimum yatay kurp yarıçapı, maksimum eğim, minimum düşey kurp yarıçapı, dever oranı, maksimum boyuna eğim, yatay açıklık, hızlanma/yavaşlama şerit
uzunluğu gibi yol geometrik elemanlarının özelliklerinin belirlenmesinde kullanılarak, yol projelendirilip, inşaa edilir. Bir yolun geometrik özelliklerini, sınıfını değiştirmeden o yolun yasal hız limitini bu denli büyük şekilde değiştiremezsiniz.

Sadece hız limitleri genelde 10luk metrik sistemde ifade edilir. Başka bir değişle 89.9 km/h bulduğunuz yasal hız limitini 80 km/h yapabilirsiniz ama 90km/h yapamazsınız. 80km/h'yi 85km/h'ye çıkartabilirsiniz ama.

Özetle, EDS'lerin devreye girmesi konusunda, kimse kafasına göre çıkıp buranın yasal hız limiti 50 diyemez.
Almanya'daki otobanların hız limitlerinin olmaması, Alman mühendisliğinin bir ürünüdür doğru ama dizayn hızına göre geometrik elemanların belirlenmesi ile o yollar projelendirilip, projeye uygun inşaa edildiği içindir. Türkiye'de de yapılabilir mi, yapılabilir ama bu jeolojik yapımız ile ne kadar maliyetli olacağını tahmin bile edemeyiz.

EDS'ler devreye girmesine girsin ancak, EDS'ler kafasına göre ceza yazamıyor ki, Belediyedeki merkezde trafik polisi arkadaşlar yazmıyor mu bu cezaları? Orada 24 saat duracak memur arkadaşlar mı getirdiler yoksa sistemi mi değiştirdiler? TEDES'e mi geçti artık?

ckrc
15-02-2018, 23:08
[QUOTE=ckrc;8443584] Hasan, Veli, Mehmet 90 yapalım demesiyle o yollar 90 km limitli yapılamaz. Ya da trafik oluyor burada, biz yolun en iyisi hızını 120 km'ye

Dipnot düşmüştüm ancak gönderirken yanlışlıkla silmiş bulundum, burada hız limitlerini yazarken bilerek km/h yerine 90km, 120km gibi metre cinsinden birim yazdım. Bu konuda fikir yürüten, konuşan, yetkili olarak televizyona çıkan Hasan, Veli ve Mehmet aynen bu kadar bu konudan uzaklar.

jeffy
15-02-2018, 23:42
Bi nane olmaz. İzmir'de Konak Tüneli'nde ceza yazıyorlar güya 50'yi geçene. (Vatandaş geçtiğinde yazılıyor da). Ama bilindik firmaların hafriyat kamyonları o biçim yardırıyor. Ceza falan ödediklerini sanmıyorum. Bir şekilde halloluyor.

Konak Tünellerindeki Kameralar çalışmıyor. Tünellerde ceza yiyenler geziciye yakalananlar.. Aynı şekilde Karşıyaka tünelleride çalışmıyor.. daha doğrusu kameralar aktif görüntü alınıyor ancak cezai işlem yok. Karayollarında çalışan yakınım var benimde en merak ettiğim konuların başında geliyordu işe başlar başlamaz bunu sormuştum ki hala ara ara soruyorum Arda.

Schumi
15-02-2018, 23:48
Karayollarının hız limitlerinin belirlenmesi, İnşaat Mühendisliği altında Ulaştırma Ana bilim dalının çalışmasıdır. Hasan, Veli, Mehmet 90 yapalım demesiyle o yollar 90 km limitli yapılamaz. Ya da trafik oluyor burada, biz yolun en iyisi hızını 120 km'ye çıkartalım diye ortadoğu ülkesinde görülecek bir yaklaşımı yapamazsınız. O yollar uluslararası standartlara uymak zorundalar.

Tenzih ederek söylüyorum, ülke olarak her şeyi bilip, her şeye bir fikir yürütüyoruz. Bir ulaştırma elemanın hız limitleri belirlenirken pek çok parametre vardır. Bir tasarım hız limitleri bir de yasal hız limitleri vardır, yasal hız limitleri genellikle 4 farklı yoldan belirlenir detayları isteyen ile paylaşırım ancak her koşulda dizayn hız limitlerinin altında olmak zorundadır.

Yolların projelendirilmesinde ülkemizde genelde dikkate alınan kaynak AASHTO tarafından yayınlanan "A Policy on Geometric Design of Highways and Streets" adlı yayındır. Tasarım hızı, yol platformunun farklı geometrik elemanlarının tasarım özelliklerini belirlemek amacıyla kullanılan belirlenmiş hızdır.

Tasarım hızı minimum görüş mesafesi, minimum yatay kurp yarıçapı, maksimum eğim, minimum düşey kurp yarıçapı, dever oranı, maksimum boyuna eğim, yatay açıklık, hızlanma/yavaşlama şerit
uzunluğu gibi yol geometrik elemanlarının özelliklerinin belirlenmesinde kullanılarak, yol projelendirilip, inşaa edilir. Bir yolun geometrik özelliklerini, sınıfını değiştirmeden o yolun yasal hız limitini bu denli büyük şekilde değiştiremezsiniz.

Sadece hız limitleri genelde 10luk metrik sistemde ifade edilir. Başka bir değişle 89.9 km/h bulduğunuz yasal hız limitini 80 km/h yapabilirsiniz ama 90km/h yapamazsınız. 80km/h'yi 85km/h'ye çıkartabilirsiniz ama.

Özetle, EDS'lerin devreye girmesi konusunda, kimse kafasına göre çıkıp buranın yasal hız limiti 50 diyemez.
Almanya'daki otobanların hız limitlerinin olmaması, Alman mühendisliğinin bir ürünüdür doğru ama dizayn hızına göre geometrik elemanların belirlenmesi ile o yollar projelendirilip, projeye uygun inşaa edildiği içindir. Türkiye'de de yapılabilir mi, yapılabilir ama bu jeolojik yapımız ile ne kadar maliyetli olacağını tahmin bile edemeyiz.

EDS'ler devreye girmesine girsin ancak, EDS'ler kafasına göre ceza yazamıyor ki, Belediyedeki merkezde trafik polisi arkadaşlar yazmıyor mu bu cezaları? Orada 24 saat duracak memur arkadaşlar mı getirdiler yoksa sistemi mi değiştirdiler? TEDES'e mi geçti artık?

Peki ülkede herşeyin düzgün kurallara uygun ve önceliğin gerçekten vatandaş olduğu şuan için ütopik bir halini düşünelim. Önden arkaya 2 tarafada ufuk çizgisine kadar düz Keşan Edirne yolunda hız limitini 65-70 arasına valilik emri ile düşürüp radar uygulaması yapanların derdi tabikide yolun şartları değil. Ayrıca ülkece inşaata çok meraklıyız ama yeri geldiğinde devlet kurumları bile enteresan çözümler sunuyorlar. E5 üzerinde ortada terse akan bir metrobüs varken ve emniyet şeritleri kaldırılmış iken hangi kural / kaynak / yasaya dayandılar ise aynı yasaya bağlı kalarak çok rahat Hasan, Veli, Vali, Bakancıklar ve onların önde bayrak taşıyanın tek cümlesi ile pek tabi hızı 50'ye de düşürebilirler, 150 de yapabilirler, Yer yok diye metrobüs yolunun bariyerini tek yön yapan. Sonrada o bariyeride çelik telli ile değiştirenlerde Hasan, Veli ve saz arkadaşları değil mi ? O yüzden ütopik olmanın manası yok. Ülkenin aktif araç kullanan profili belli. Zaten millet 90-100 ortalama ile gidiyor. Buda radar yok ve kimse ceza kesmiyorken böyle. Hız limiti resmen 90 olsa millet 200 ile gitmeyecek. Ama mesele varolan alışkanlıları törpüleyip insanlar yavaş gitsin can güvenliği artsın değil tamamen aynı alışkanlıklarını bozmasınlar bize yolunsunlar olayı.

Dayı
15-02-2018, 23:56
Bölünmüş yollarda hız limiti 90+9 dan 110+11 e çıkarılırken bu dediğiniz izinlerin veya testlerin hangisi yapıldı veya dediğiniz yerlerin hangisinden fikir alındı? bir gecede değiştirdiler.




Karayollarının hız limitlerinin belirlenmesi, İnşaat Mühendisliği altında Ulaştırma Ana bilim dalının çalışmasıdır. Hasan, Veli, Mehmet 90 yapalım demesiyle o yollar 90 km limitli yapılamaz. Ya da trafik oluyor burada, biz yolun en iyisi hızını 120 km'ye çıkartalım diye ortadoğu ülkesinde görülecek bir yaklaşımı yapamazsınız. O yollar uluslararası standartlara uymak zorundalar.

Tenzih ederek söylüyorum, ülke olarak her şeyi bilip, her şeye bir fikir yürütüyoruz. Bir ulaştırma elemanın hız limitleri belirlenirken pek çok parametre vardır. Bir tasarım hız limitleri bir de yasal hız limitleri vardır, yasal hız limitleri genellikle 4 farklı yoldan belirlenir detayları isteyen ile paylaşırım ancak her koşulda dizayn hız limitlerinin altında olmak zorundadır.

Yolların projelendirilmesinde ülkemizde genelde dikkate alınan kaynak AASHTO tarafından yayınlanan "A Policy on Geometric Design of Highways and Streets" adlı yayındır. Tasarım hızı, yol platformunun farklı geometrik elemanlarının tasarım özelliklerini belirlemek amacıyla kullanılan belirlenmiş hızdır.

Tasarım hızı minimum görüş mesafesi, minimum yatay kurp yarıçapı, maksimum eğim, minimum düşey kurp yarıçapı, dever oranı, maksimum boyuna eğim, yatay açıklık, hızlanma/yavaşlama şerit
uzunluğu gibi yol geometrik elemanlarının özelliklerinin belirlenmesinde kullanılarak, yol projelendirilip, inşaa edilir. Bir yolun geometrik özelliklerini, sınıfını değiştirmeden o yolun yasal hız limitini bu denli büyük şekilde değiştiremezsiniz.

Sadece hız limitleri genelde 10luk metrik sistemde ifade edilir. Başka bir değişle 89.9 km/h bulduğunuz yasal hız limitini 80 km/h yapabilirsiniz ama 90km/h yapamazsınız. 80km/h'yi 85km/h'ye çıkartabilirsiniz ama.

Özetle, EDS'lerin devreye girmesi konusunda, kimse kafasına göre çıkıp buranın yasal hız limiti 50 diyemez.
Almanya'daki otobanların hız limitlerinin olmaması, Alman mühendisliğinin bir ürünüdür doğru ama dizayn hızına göre geometrik elemanların belirlenmesi ile o yollar projelendirilip, projeye uygun inşaa edildiği içindir. Türkiye'de de yapılabilir mi, yapılabilir ama bu jeolojik yapımız ile ne kadar maliyetli olacağını tahmin bile edemeyiz.

EDS'ler devreye girmesine girsin ancak, EDS'ler kafasına göre ceza yazamıyor ki, Belediyedeki merkezde trafik polisi arkadaşlar yazmıyor mu bu cezaları? Orada 24 saat duracak memur arkadaşlar mı getirdiler yoksa sistemi mi değiştirdiler? TEDES'e mi geçti artık?

ckrc
16-02-2018, 00:58
Bölünmüş yollarda hız limiti 90+9 dan 110+11 e çıkarılırken bu dediğiniz izinlerin veya testlerin hangisi yapıldı veya dediğiniz yerlerin hangisinden fikir alındı? bir gecede değiştirdiler.

Konu hakkında detaylı bilgim yok, ancak dizayn hızı ile, yasal hız limitlerinin arasındaki farktan ve kanundaki ilgili maddelere istinaden yapıldığını düşünüyorum; Bir yoldaki yasal hız limitinin 80km/h olması demek o yolun geometrik standartlara göre dizayn hız limitinin 80 km/h olduğu anlamına gelmiyor. Geometrik standartlara göre 100km/h göre dizayn edilip inşaa edilen yolun pek çok etmenden dolayı yasal hız limitleri 80 km/h'ye düşürülebilir. Bahse konu değişiklikler bunlara istinaden yapılmıştır diye düşünüyorum.

Kanun içerisindeki maddelere göre;
İçişleri Bakanlığı, Ulaştırma Bakanlığının görüşünü alarak, yerleşim yeri dışındaki şehirlerarası çift yönlü karayolları ile bölünmüş yollarda ve otoyollarda otomobiller için hız sınırını 20 km/s'e kadar artırmaya yetkilidir.
İl ve ilçe trafik komisyonları belediye sınırları içindeki karayollarında otomobiller için hız sınırını 20 km/s?e kadar artırmaya yetkilidir. Ancak belediye sınırları içinden geçen ve Karayolları Genel Müdürlüğünün sorumluluğunda bulunan devlet ve il yolları için Karayolları Genel Müdürlüğünün uygun görüşünün alınması zorunludur.?

Mutu
16-02-2018, 01:50
Emniyet şeritlerindeki edslerin sadece önden çekmesi güzel birşey. Motorlar için ön plaka zorunluğu gelmeyene kadar. :D

denizhandinc
16-02-2018, 08:06
Karayollarının hız limitlerinin belirlenmesi, İnşaat Mühendisliği altında Ulaştırma Ana bilim dalının çalışmasıdır. Hasan, Veli, Mehmet 90 yapalım demesiyle o yollar 90 km limitli yapılamaz. Ya da trafik oluyor burada, biz yolun en iyisi hızını 120 km'ye çıkartalım diye ortadoğu ülkesinde görülecek bir yaklaşımı yapamazsınız. O yollar uluslararası standartlara uymak zorundalar.

Tenzih ederek söylüyorum, ülke olarak her şeyi bilip, her şeye bir fikir yürütüyoruz. Bir ulaştırma elemanın hız limitleri belirlenirken pek çok parametre vardır. Bir tasarım hız limitleri bir de yasal hız limitleri vardır, yasal hız limitleri genellikle 4 farklı yoldan belirlenir detayları isteyen ile paylaşırım ancak her koşulda dizayn hız limitlerinin altında olmak zorundadır.

Yolların projelendirilmesinde ülkemizde genelde dikkate alınan kaynak AASHTO tarafından yayınlanan "A Policy on Geometric Design of Highways and Streets" adlı yayındır. Tasarım hızı, yol platformunun farklı geometrik elemanlarının tasarım özelliklerini belirlemek amacıyla kullanılan belirlenmiş hızdır.

Tasarım hızı minimum görüş mesafesi, minimum yatay kurp yarıçapı, maksimum eğim, minimum düşey kurp yarıçapı, dever oranı, maksimum boyuna eğim, yatay açıklık, hızlanma/yavaşlama şerit
uzunluğu gibi yol geometrik elemanlarının özelliklerinin belirlenmesinde kullanılarak, yol projelendirilip, inşaa edilir. Bir yolun geometrik özelliklerini, sınıfını değiştirmeden o yolun yasal hız limitini bu denli büyük şekilde değiştiremezsiniz.

Sadece hız limitleri genelde 10luk metrik sistemde ifade edilir. Başka bir değişle 89.9 km/h bulduğunuz yasal hız limitini 80 km/h yapabilirsiniz ama 90km/h yapamazsınız. 80km/h'yi 85km/h'ye çıkartabilirsiniz ama.

Özetle, EDS'lerin devreye girmesi konusunda, kimse kafasına göre çıkıp buranın yasal hız limiti 50 diyemez.
Almanya'daki otobanların hız limitlerinin olmaması, Alman mühendisliğinin bir ürünüdür doğru ama dizayn hızına göre geometrik elemanların belirlenmesi ile o yollar projelendirilip, projeye uygun inşaa edildiği içindir. Türkiye'de de yapılabilir mi, yapılabilir ama bu jeolojik yapımız ile ne kadar maliyetli olacağını tahmin bile edemeyiz.

EDS'ler devreye girmesine girsin ancak, EDS'ler kafasına göre ceza yazamıyor ki, Belediyedeki merkezde trafik polisi arkadaşlar yazmıyor mu bu cezaları? Orada 24 saat duracak memur arkadaşlar mı getirdiler yoksa sistemi mi değiştirdiler? TEDES'e mi geçti artık?

Sadece E5 karayolunun dümdüz giderken metrobus duragı hizasında hayvan gibi kavis alması bile bu yazdıklarının hepsini cürütür dostum. Yanlıs demiyorum ama burası Turkiye. Butun yolların bu yazdıklarının dikkate alınarak tasarlandıgını zannetmiyorum.

Dayı
16-02-2018, 09:44
hocam siz teknik olarak, geometrik standart vs vs çok güzel açıklıyorsunuz da maalesef atladığınız nokta maalesef burası Türkiye. köprü yaparlar ustune asarlar 2.45m diye, belediye gelir asfalt atar 3 kere yükseklik düşer 2.10 a sonra orası 2.45 diye giren takılır kalır. gidin Anadolu ya bir sürü bölünmüş yol vardır, limit 90 dan 110 a çıkarken yolda bir değişiklik olmamıştır sadece hız limiti tabelası değişmiştir. TEM den dönün Safranbolu yoluna 2 km gidin, sağda yoldan 300m kadar içerde 1 ev vardır, yolda da tabela vardır meskun mahal hız limiti 80km diye. 20 metre sonra da sabit radar ve kamera. şimdi kimse bunu geometrik standart, meskun mahal, yerleşim merkezi diye açıklayamaz; bu TUZAK tır. emin olun hız limitleri nin 90 dan 110 a çıkarılmasının ne geometrik standartla ne yollarımızın güzelliğiyle alakası var, tamamiyle siyasi ve tüketim amaçlı.








Konu hakkında detaylı bilgim yok, ancak dizayn hızı ile, yasal hız limitlerinin arasındaki farktan ve kanundaki ilgili maddelere istinaden yapıldığını düşünüyorum; Bir yoldaki yasal hız limitinin 80km/h olması demek o yolun geometrik standartlara göre dizayn hız limitinin 80 km/h olduğu anlamına gelmiyor. Geometrik standartlara göre 100km/h göre dizayn edilip inşaa edilen yolun pek çok etmenden dolayı yasal hız limitleri 80 km/h'ye düşürülebilir. Bahse konu değişiklikler bunlara istinaden yapılmıştır diye düşünüyorum.

Kanun içerisindeki maddelere göre;
İçişleri Bakanlığı, Ulaştırma Bakanlığının görüşünü alarak, yerleşim yeri dışındaki şehirlerarası çift yönlü karayolları ile bölünmüş yollarda ve otoyollarda otomobiller için hız sınırını 20 km/s'e kadar artırmaya yetkilidir.
İl ve ilçe trafik komisyonları belediye sınırları içindeki karayollarında otomobiller için hız sınırını 20 km/s?e kadar artırmaya yetkilidir. Ancak belediye sınırları içinden geçen ve Karayolları Genel Müdürlüğünün sorumluluğunda bulunan devlet ve il yolları için Karayolları Genel Müdürlüğünün uygun görüşünün alınması zorunludur.?

KoramiraL
16-02-2018, 09:48
Karayollarının hız limitlerinin belirlenmesi, İnşaat Mühendisliği altında Ulaştırma Ana bilim dalının çalışmasıdır. Hasan, Veli, Mehmet 90 yapalım demesiyle o yollar 90 km limitli yapılamaz. Ya da trafik oluyor burada, biz yolun en iyisi hızını 120 km'ye çıkartalım diye ortadoğu ülkesinde görülecek bir yaklaşımı yapamazsınız. O yollar uluslararası standartlara uymak zorundalar.

Tenzih ederek söylüyorum, ülke olarak her şeyi bilip, her şeye bir fikir yürütüyoruz. Bir ulaştırma elemanın hız limitleri belirlenirken pek çok parametre vardır. Bir tasarım hız limitleri bir de yasal hız limitleri vardır, yasal hız limitleri genellikle 4 farklı yoldan belirlenir detayları isteyen ile paylaşırım ancak her koşulda dizayn hız limitlerinin altında olmak zorundadır.

Yolların projelendirilmesinde ülkemizde genelde dikkate alınan kaynak AASHTO tarafından yayınlanan "A Policy on Geometric Design of Highways and Streets" adlı yayındır. Tasarım hızı, yol platformunun farklı geometrik elemanlarının tasarım özelliklerini belirlemek amacıyla kullanılan belirlenmiş hızdır.

Tasarım hızı minimum görüş mesafesi, minimum yatay kurp yarıçapı, maksimum eğim, minimum düşey kurp yarıçapı, dever oranı, maksimum boyuna eğim, yatay açıklık, hızlanma/yavaşlama şerit
uzunluğu gibi yol geometrik elemanlarının özelliklerinin belirlenmesinde kullanılarak, yol projelendirilip, inşaa edilir. Bir yolun geometrik özelliklerini, sınıfını değiştirmeden o yolun yasal hız limitini bu denli büyük şekilde değiştiremezsiniz.

Sadece hız limitleri genelde 10luk metrik sistemde ifade edilir. Başka bir değişle 89.9 km/h bulduğunuz yasal hız limitini 80 km/h yapabilirsiniz ama 90km/h yapamazsınız. 80km/h'yi 85km/h'ye çıkartabilirsiniz ama.

Özetle, EDS'lerin devreye girmesi konusunda, kimse kafasına göre çıkıp buranın yasal hız limiti 50 diyemez.
Almanya'daki otobanların hız limitlerinin olmaması, Alman mühendisliğinin bir ürünüdür doğru ama dizayn hızına göre geometrik elemanların belirlenmesi ile o yollar projelendirilip, projeye uygun inşaa edildiği içindir. Türkiye'de de yapılabilir mi, yapılabilir ama bu jeolojik yapımız ile ne kadar maliyetli olacağını tahmin bile edemeyiz.

EDS'ler devreye girmesine girsin ancak, EDS'ler kafasına göre ceza yazamıyor ki, Belediyedeki merkezde trafik polisi arkadaşlar yazmıyor mu bu cezaları? Orada 24 saat duracak memur arkadaşlar mı getirdiler yoksa sistemi mi değiştirdiler? TEDES'e mi geçti artık?

Bu ülkede Bakırköy sahil yolu diye bir gerçek vardı kimlerin canları yandı evlere ateşler düştü sebebi ters eğim olması kaç sene öyle kaldı o yol daha yeni düzenlendi keza aynı şekilde Bolluca istikametinden gelirken Göktürk sapağına gelmeden yokuş ortası viraj yokuş aşağı şeklinde sağa dönüyor ama 90 110 km/h aralığında bile yol dışına doğru çekim yapıyor tam tersi istkamet'te sorun yaşanmıyor kısaca bu ülkede kim neye göre ne yapıyor belli değil o yüzden yazdıklarınız doğru ama yapılanlar yanlış

Eds olarak'ta şunu diyim Belediyelere ceza'dan pay verelim desinler o firmalarda belediyeler ile anlaşma yapıyor Trafik cezasındaki %10 luk limiti uygulamasınlar ceza kessinler birde şehir merkezinden geçen hız limitini kanuna uymayıp 50 desinler ceza yesinler diye sonra olması gerekenler bunlar diye söyleyelim kusura bakmayın'da her yeni çıkan kanunun açığını bulan biziz kurallara uyulmasını isteyende biziz ne kadar garip dimi...

Ormanci
16-02-2018, 10:06
E5'te 90'dı hız limiti, 70'e mi ne indirdiler, ceza yedim. Sonra tekrar 90'a çıkardılar. Şimdi güya 80 diye EDS tabelaları var ama kimse sallamıyordu. Bakalım bundan sonra ne olacak.

Bu uygulama "keyfi" değil midir? Gayet de "kafasına göre" şeklinde bir düzenleme :) O yüzden yazılan bilimsel gerçekler her ne kadar doğru olsa da, katılamıyorum bu konuda yazılanlara :)

imprezaWRC
16-02-2018, 10:20
E-5'teki Akasya AVM ve Göztepe'deki Emaar Square'e giriş çıkış için kesin geometriyi esas alarak yol yapmışlardır diye düşünüyorum. Öyle ya, birinde Dubai'li istedi diye ekstradan yol yapmış olamazlar.
Sırf inşaat için fay hattının yerini haritada kaydıranlar varken çok affedersiniz ama kimse geometriyi falan takmaz. Yağmur yağar su birikir, virajın açısı yanlıştır, kamyonlar geçe geçe yolda abuk sabuk kanallar olmuştur ama kimse yolları düzeltmezken geometriyi mi takacaklar.

Bu arada, Ukome İBB'ye mi Karayollarına mı bağlı ? ckrc güzel yazmışsın eline sağlık ama muhtemelen nerede ikamet ettiğini unutarak yazdın :)

said_
16-02-2018, 10:24
Tem den çıkınca sabihaya giden yolada koysunlar. adam sanki tarlasına araba bırakır gibi orta şeritte duruyor ya. akıl alır gibi değil.


az ileride bir sürü cafenin olduğu park edicek yerin olduğu sokaklar var. ama ruhu öküz illa o yol kenarında durucak.


Ceza kesilince bu cezalar, trafik sigortası ve kaskoya yansıyomu?

Tholl-ga
16-02-2018, 10:34
Orada artık İspark tabelası var. Sanırım resmî olarak bekleme yeri yapmış olabilirler. Trafiği felç ediyorlar mı? Sonuna kadar.

ispark in olduğunu belirten tabela onlar emniyet şeridini ispark olmasinin mümkünatı varmı ?

brs852
16-02-2018, 11:36
Bakırköy sahil yolu ne durumda ? Galleria önünde koridor uygulaması uzun zamandır vardı ama yenikapıdan bakırköye kadar değişik değişik kameralarla dolu hız koridoru tabelasıda yok

gcapraz
16-02-2018, 11:43
Canim ulkemde hangi resmi daire isini dogru duzgun yapiyor ki trafik emniyet vs islerini dogru yapsin.
Zaten devlet utanmasa sehir icinde ana yollarin (E-5 gibi) kullanimini ucretli yapacak halktan para toplamak icin.
Devletin kasasinda para kalmadigindan halkin cebine yuklenmenin farkli yorumu sadece bu. Baska birsey degil.
Motoru olmayan elektrikli araclara mtv almayi planlayan devlet sehir ici hiz limitini 50 yapmasi icten bile degil.
Dua edelim de kendi evlerimizdeki ozel otoparklari ucretli yapmasin.

asmisinsan
16-02-2018, 15:57
e5 deki servislere yazsalar yeter hepsi emniyet seridinden gidiyor en öne geçip ilerde tekrar emniyet seridinden devam ediyorlar

Hondafatih
16-02-2018, 16:09
allaha şükür benim tofaş 80 geçmiyor :D

TarikS
17-02-2018, 04:15
Bu akşam 8-9 gibi Kuleli'nin önündeki yola mobil EDS arabası koymuşlar kimsecikler beklemiyordu deniz kenarında, baktım kenarda EDS vardır durmak yasaktır tarzı tabelalar dikkatimi çekti bilmiyorum önceden var mıydı

Gece 4 gibi geçtim bu sefer gececiler gelmişti yine boylu boyunca park yeri olmuştu cadde. Yolun Beykoz ucunda bir ekip arabası burnu da Beykoz istikametine bakacak şekilde bekliyordu kimseye karışmadan. Merak ediyorum şimdi EDS orada bekleyenlere ceza yapıştırır mı yapıştırmaz mı :)

asmisinsan
17-02-2018, 08:51
çengelköyde sürekli görüyorum mobil eds aracını sabahları köprü girişinde bekliyor beylerbeyi tarafında