Orijinalini görmek için tıklayınız : Saxo vts bismillah
Öncelikle herkese Selamın aleyküm
Uzun süren hayeller beklentiler umutlar sonunda nasıl olduğunu anlayamadan bir saxo VTS sahibi oldum 1998 de babamın sıfır kilometre bire xsara almasıyla başlayan ufak bir citroen fanatikliği var tabiki (babam hala xsaraya biniyor :) )
Konuyu fazla sıkmadan arabamdan biraz bahsedeyim yavaş yavaş forumda hızlanıp başka konularda muhabbet ederiz inşallah.
Arabayı arkadaşımdan aldım stock motor çok şükür kondisyonu çok iyi.
SS magnum egzoz (sanırım replika) karbon kutu içi şu 106 saxolarda meşhur olan filtrelerden ve 8250 yazılım var araçta.
51 boru yapmışlar ama eksoz borusunu çok iyi değil gibi kaynaklar vesaire değiştirsemmi?
Farklı bir egzoza geçmelimiyim? kumandalı varex (replika) mesela hks çok sesli düşünmüyorum.
bu 8250 yazılım olacak gibi değil araçda oem şanzıman var gerksiz vites bekliyorum.
Vti ile denedim 2 boy açıyor bana vti da feh
Vti geçecek bir şeyler yapalım hep beraber vtsmize teşekküerler şimdiden.
https://resmim.net/f/CKu5hT.jpeg
bütçeniz nedir , sonuçta sonu yok yapılacak işlemlerin onu belirtirseniz daha net öneriler alabilirsiniz
Butcem 3 bin civarı aracimdan çok bir şey beklemiyorum hani kendi kafamdan geçen kısa sanziman su egzozu elden geçirmek belki baskı balata timing gibi şeyler
yüksek devir çeviriyorsan uygun maliyetle o arabayı hızlandırmanın pratik çözümü kısa şanzımana geçmek.
İlk işim o olmalı degilmi
Selamlar;
hayırlı olsun güle güle kullan. Egsoz olayını ne kadar büyük o kadar iyi olduğunu zannetme, aracının kondüsyonu iyi demişsin ama VTi a 2 boy geçiliyorsan kondisyonun iyi değil demektir.
Yazılım da ne kadar iyi sadece REV limit de açmış olabilirler.
Tabi birde sen boşuna 8200 de çeviriyorsundur. Araç ne kadar devir dönerse gidecek anlamına gelmiyor tabiki :)
DYNO üzerinde devir bandını öğrensen daha sağlıklı hangi vitesde vites atman gerektiğini hem görmüş olursun.
Kaç Devirde güç düşmeye başlıyor ona göre denemelerinde boşuna 8200 çevirmemiş olursun, çünkü gücün düştüğünde çevirdiğin devir seni hep geri atacaktır.
Sana bir örnek anlatayım, arkadaşımda ve bende 306 Gti var aynı ayarlarda araçlar. Deniyoruz ben kendi arabamla geçiyorum sonra onun arabasını srüyorum yine ben geçiyorum :D Arkadaş ne çeviriyorsa sonuna kadar dönüyor deviri, dolayısı ile hep geriye düşürüyor arabayı.
Parça konusunda ve yardım konusunda bildiğimce elimden geleni yaparım.
3000 liraya
13/59 alırsın zaten en güzel hızlanmanı sağlayacak parça çok kısalır fakat hızlanman güzelleşir. 190 son hız olur.
Egsozun durumuna göre ortada neer var sadce son susturucu değil komple sisteme baklak lazım ona göre 50lik bir bru orta küçük tüp sona GrupN Magnex Tandında bir susturucu ile alt devirleri de canlandırırsın.
Ee tabi birde yazılı gözden geçirmek lazım sadece Kesici mi açılmış yoksa ciddi anlamda haritada düzenlenmiş mi
3000 liraya
13/59 alırsın zaten en güzel hızlanmanı sağlayacak parça çok kısalır fakat hızlanman güzelleşir. 190 son hız olur.
Egsozun durumuna göre ortada neer var sadce son susturucu değil komple sisteme baklak lazım ona göre 50lik bir bru orta küçük tüp sona GrupN Magnex Tandında bir susturucu ile alt devirleri de canlandırırsın.
Ee tabi birde yazılı gözden geçirmek lazım sadece Kesici mi açılmış yoksa ciddi anlamda haritada düzenlenmiş mi
İlgilendiğiniz için teşekkürler yazılımda sadece dev açık diye biliyorum 8200 dönme konusundan hiç memnun değilim kendim nacizane test ettim 7 binden sonra arabanın boşa döndüğünü hissettim kendimce tabiki zaten alalı 15 gün oldu muhakkak arabaya çok hakim değilim yarışırken öyle arabanın canını okumadım sağlıklı bir deneme olmadı sağ aksimda balans var öyle herkesle deniyorum butcem şu an dar ilk iş aks yaptiracam orijinal aks a internet ten baktım orijinal 1 lira civarları yan sanayi ise 300 Facebook'ta Taha soruklu diye birisiyle tanıştım bana orijinal aksi 350 liraya satabilcegini söyledi ama inandırıcı bulmadım aracda spor yay var birde kesmişler anlamsız sekiyor yola bayira sığmaz şekilde hani bunları halledip tekrar bir denemem daha sağlıklı olacaktır tereddütlerim olmayacak illaki birde 13/59 değil 14/60 düşünüyorum şehir içi normal de çok fazla günlük kullanmam gerekebiliyor
51 boruyu sök. 48 e geç.
Mevcut son susturucuma komple 48 lige gecsem olurmu sanırım kulaktan duyma biliyorum ben bu işin iyi bileni değilim stock motorda headra ihtiyacım yok
Denedigim VTi filtre egzoz headrs kısa idi birde bronz vardı sizce stock vts ile VTi arada nasıl bir farkla yürür
48 krom düz boru, 13/59 ve Erel beyin de dediği gibi kimin yazdığı belli olmayan bir yazılım yerine speclerine uygun düzenlenmiş custom yazılım ile sağlıklı bir tu5 stock vtinin arkasından değil önünden gider. varex performans için uygun değil bu speclerde otto spec-sebring-ss gibi sıkıştırması olan egzostları tercih etmelisin.
Facebookta görüyorum şahine egzost yapar gibi acayip acayip ses çıkaran egzost sistemi ile gazlayıp sadece ses çıkartıyorlar :)
Aks için Facebookta Ert pejo var ona bir sor.
Tahanın elindeki çıkma yani 2. el olabilir. O yüzden uygundur fiyatı
Aracimda ss var ama yüksek ihtimal replika ben şahsen değiştirmeyi düşünmüyorum ama sizler daha iyi bilirsiniz hani stock VTi ile stock vts denemeleri nasıl oluyor hiç Bulamadim örnek
Aks için Facebookta Ert pejo var ona bir sor.
Tahanın elindeki çıkma yani 2. el olabilir. O yüzden uygundur fiyatı
Taha orijinal diye ısrar etti
Taha orijinal diye ısrar etti
Orjinal çıkmadır
Orjinal çıkmadır
Çok özür dilerim sıfır ve orijinal diye ben çıkma için sordum zaten o sıfır var dedi
İlgilendiğiniz için teşekkürler yazılımda sadece dev açık diye biliyorum 8200 dönme konusundan hiç memnun değilim kendim nacizane test ettim 7 binden sonra arabanın boşa döndüğünü hissettim kendimce tabiki zaten alalı 15 gün oldu muhakkak arabaya çok hakim değilim yarışırken öyle arabanın canını okumadım sağlıklı bir deneme olmadı sağ aksimda balans var öyle herkesle deniyorum butcem şu an dar ilk iş aks yaptiracam orijinal aks a internet ten baktım orijinal 1 lira civarları yan sanayi ise 300 Facebook'ta Taha soruklu diye birisiyle tanıştım bana orijinal aksi 350 liraya satabilcegini söyledi ama inandırıcı bulmadım aracda spor yay var birde kesmişler anlamsız sekiyor yola bayira sığmaz şekilde hani bunları halledip tekrar bir denemem daha sağlıklı olacaktır tereddütlerim olmayacak illaki birde 13/59 değil 14/60 düşünüyorum şehir içi normal de çok fazla günlük kullanmam gerekebiliyor
Yanlış hayırlamıyorsam 6500 gibi seviyordu orijinal hali 106ların birde öyle yakın çevrende denediğin varsa onunla kıyasla DYNO ya çıksan tabi daha güzel görürsün eğri çizgisini.
İlk eksiklerini yaptır tabi ki kayıplar ortadan kalksın 106 / Saxo çok basıklığı sevmez aracın çok basıksa çamurluğun hizası gibi gördüm fotoda ama, özelden yazdım sana.
kaan megi
19-02-2018, 22:54
ince conta bu araçların can damarı güzel bi pt52 aracın gayet keyifli olucaktır
ince conta bu araçların can damarı güzel bi pt52 aracın gayet keyifli olucaktır
Evet illaki olacaktır ben önce motorun dışındaki işlerimi halledip en son artık illaki sıra onada gelecektir
Selamlar sevgili tech konu kalabalığı olmasın diye bundan devam ediyorum bayramın 1. günü amacıma ulaştım ve ıslakta ser kalkış yapınca şanzıman kulağını kopartıp şanzımanda delik açtım :) aks kırıldı falan canımız sağolsun artık komple motoru aşağı alacağım illaki şanzımanı çıkma alacağım 14/60 geçme hevesim çok olmasına rağmen sıcak bakmıyorum aracı fazla gündelik kullanmaya başladım. stock şanzımandan yürüyeceğim 8200 olan yazılımı komple bir map yaparak güzelce 7200e çekip iyi de bir yazılım yapyırmayı düşünüyorum konyadayım yazılım konusunda tek dr.ecu emre abi var ki oda hazır bir şeyeler yapıştıracaktır tavsiyeleriniz varmı yazılım ve firma için afr olmazsa olmaz kesinlikle alayım mı timing için güvenebileceğim kimseyi bulamadım o yüzden yapmayacağım zaten egzantriklerim stock egzoz konusunda 51lik boruma orta susturucu takıp sonada belki kızarsını şu el yapımı kumandalı warexlerden düşünüyorum aracıma genel bir bakımda yapacağım tabiki
abiler yokmu bana eküri olacak birisi numarasını alıp wpden yürüsem ona bıksa benden :)
1 sene 106gti 1.5 sene vts kullanmış biri olarak bence ince contaya geçmeyin ben geçtiğimde arabanın yağ sıcaklığı günlük kullanımda bile yüksek değerleri görmeye başladı korkudan 3-4 dkden fazla sıkıştıramıyodum arabayı bence şu anlıl en güzel yapacağınız şey yazılımı ve egzozu elden geçirip timing ve filtre ile devam etmeniz ki bu şekilde sağlıklı yürüyen bir araç çok rahay vti geçecektir
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.