PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : TÜRKİYE 2018 Ocak + Şubat Otomobil Satiş Adetleri (Marka-Model)



KemalHDH
03-03-2018, 04:19
Evet.

Bizim derdimiz Doblo Transporter L200 gibi ticariler olmadığı, 3.20 Civic Golf yani otomobil olduğu için ben sadece otomobil satış verilerini derledim. Hangi marka hangi modeliyle atak yapmış, hangisi düşüşe geçmiş okumaya devam ederseniz görürsünüz.

Öncelikle ülkemizde otomobil satışları 2018 Ocak ve Şubat ayını topladığımızda, geçtiğimiz 2017 yılının aynı dönemine göre %3.6 oranında artarak 65.512 adet olarak gerçekleşti. Bu ne demek? Fiyat artışı, kur yükselişi, zam, gam mam umrumuzda değil demek doğrumu? (Doğru)

Markaların toplam satışları tablo halinde aşağıda. Görmüş olduğunuz gibi sadece ithal modeller baz alındığında ülkemizin VW sevdalısı olduğu gerçeği devam ediyor. En yakın rakibi ise yine VWnin kendisine ekmek yediren Skoda oluyorki Çekyalılar uçuşa geçmiş durumda. İlk iki ayda 3.725 adet ithal araç satışı muazzam bir performans. İşin içine yerli modelleri dahil ettiğimizde ise Renault açık farkla markalar bazında zirveye oturuyor. Çünkü bu halkın hem son kullanıcısına hem kiralamasına hemde şirketlerin hizmetine sunulmasına en uygun araçları Renault sunuyor. En azından ülkemiz kullanıcısı tercihleriyle bunu ortaya koyuyor. Tablo ortada zaten haksızmıyım? (Haklıyım)

Premiumlara baktığımız zaman Mercedes ilk sırada ama satışlarının büyük kısmı filolara giden C Serisinin başarısı olmasa iki rakibindende geriye düşecek. Aynı şekilde Audinin A3 Sedanı olmasa Audi BMWnin daha altına inecek. BMWnin bu sınıfta rakip olarak ürettiği bir modeli yok biliyorsunuz. Sonuç olarak filo besleyen modelleri çıkardığımızda BMW diğer iki rakibinden daha başarılı satış konusunda. Jaguarın Borusana geçmesiyle kıpırdanma oldu ama Porschenin bile gerisine düşmesi hatta 1/3ü kadar ancak satabilmesi Jaguarın aslında beklenen patlamayı yapamadığının bir işareti. Diğer Almanlara zaten yetişemez, hem model sayısı bir elin parmaklarını geçmiyor hemde genel halka hitap eden modeli yok zaten. Eski Almanlar gibi Jaguar direk orta sınıftan başlıyor. Eskiyi hatırlarsınız Mercedes C serisinden BMW 3 serisinden başlardı. Şimdiki gibi nerde boşluk bulurlarsa oraya atlamazlardı.


https://i.hizliresim.com/8YXqjr.jpg (https://hizliresim.com/8YXqjr)


Sınıf sınıf modellerin satışlarıyla devam edelim. Önceki konuda olduğu gibi premiumları ayrı değerlendirdim. Aynı şekilde Fluance Focus Egea gibi modellerin yer aldığı ve neredeyse tamamı filoya hizmet eden araçların verileriyle hiç uğraşmadım. Zaten acımızdan ölsekde bizim gibi sevdalılar için bir M5in kaç adet sattığı, Clionun kaç adet sattığından daha önemlidir yada daha merak uyandırıcıdır öyle değilmi? (Öyle)


Miniklerden başlayalım. Cooper bildiğiniz gibi ama 5 kapılılar söz konusu olunca tabi. Tek kapıya inince Beetle 1 adet fazla satmış. Audi iki ay içinde A1 için 5 müşteriyi bence iyi bulmuş.

Mini Cooper (5 kapı): 54
Volkswagen Beetle: 9
Mini Cooper (3 kapı): 8
Audi A1: 5


Kompakt sınıf mahşere kadar Golfün hükümranlığında gidecek bu belli. Dikkatimi çeken Aurisin, Megane Astra gibi önemli modelleri açık farkla geride bırakması oldu. Civicin HB olarak satışlarının %80i RS olanlar belirteyim. Kaput dalgalanması(!), göçük ezik gibi şikayetlere rağmen 308 Focus ve I30u ekarte etmiş. Leon ise satış adetlerine baktığımızda insanların gözünde asla eskimeyecekmiş gibi duruyor.

Volkswagen Golf: 1.614
Seat Leon: 1.070
Toyota Auris: 390
Opel Astra: 290
Fiat Egea: 270
Renault Megane: 190
Honda Civic: 170
Peugeot 308: 127
Ford Focus: 80
Hyundai I30: 67


Premium kompaktlarda zirve hatırladığım kadarıyla ilk kez A3ü geride bırakan BMW 1 serisinin. Arkadan itişle türünün tek örneği ve yeni kasası önden çekişli olarak üretilecek olan 1 serisini halk istifliyor galiba. A3ün geride kalmasının sebebi olarak Q2nin satışlardan pay kapmasıda gösterilebilir. BMWnin ipi önde göğüslediği satış kıyaslamalarına bununla başlayın, okudukça devamı gelecek.

BMW 1: 362
Audi A3: 272
Mercedes A: 195
Volvo V40: 81


TR gibi ülkelerden ekmek çıkarmak için üretilen premium kompaktlarda iki tane araç var. Onlardada her zaman olduğu gibi A3 Sedan rakibinin toplam satışının 2 katından daha fazla satarak önde.

Audi A3 Sedan: 486
Mercedes CLA: 181


Passatı orta sınıfta yorumlamaya gerek yok. Superb mantığıyla hareket edenlerin sayısının fazla olduğunu gösteriyor. Yeni Insignia iyi başladı. 508 Mondeo ve Talisman ise maalesef hak ettikleri yerde değiller. Daha doğrusu kendileri için yanlış bir ülkeye ithal ediliyorlar.

Volkswagen Passat: 2.065
Skoda Superb: 1.032
Opel Insignia: 467
Peugeot 508: 95
Ford Mondeo: 41
Renault Talisman: 33


Geçtiğimiz yılın toplamında A4ün gerisinde kalan 3 serisi bu yılın ilk iki ayında az farklada olsa tekrar öne geçti. Mercedes C ise neredeyse 3 rakibininde toplamına eşit sayıda satışlara ulaşarak bu sınıfı domine etmeye devam ediyor. Sebebini Intercity Garenta Avis veya Budget gibi fimaların merkezlerini arayarak öğrenebilirsiniz.

Mercedes C: 1.185
BMW 3: 484
Audi A4: 435
Volvo S60: 182


Coupe formlu sedanlara geldi sıra. A5 daima öndeydi yine aynı. Arteon daha yeni sunmaya başladığı 1.5 TSI motoruyla sıçradı yoksa tek tük gidiyordu. 4 Serisi ise 3 serisinden daha seksi burnu ve kıçıyla yinede iyi satmaya devam ediyor.

Audi A5: 222
BMW 4: 148
Arteon: 94


Crossover segmentinde 2. sıraya yerleşen 3008 Tiguanı geride bırakarak ne kadar başarılı olduğunu gösterdi. RAV4 hacimden, Ecosport isminden, Ateca ise yeni olmasından kaynaklı olarak rakiplerinden uzak ara geride kaldılar. Qashqai kaldığı yerden. Bu sınıf son 10 senede iyi türedi. MPV ve SWleri piyasadan sildiler.

Nissan Qashqai: 1.242
Peugeot 3008: 876
Volkswagen Tiguan: 759
Hyundai Tucson: 699
Kia Sportage: 321
Skoda Kodiaq: 244
Renault Kadjar: 283
Honda CR-V: 239
Seat Ateca: 76
Ford EcoSport: 43
Toyota RAV4: 18


BMWnin küçük SUVlarda X1 ile olan liderliği gözler önünde. GLA çok yükselen fiyatlarıyla geride kaldı. Q3 her daim bu sınıfta geriden geldi ülkemizde. Evoqueye baktığımızda RR isminin ve tasarımının avantajıyla iyi satıyor diyebiliriz.

BMW X1: 98
Mercedes GLA: 81
Audi Q3: 34
Range Rover Evoque:25


İki premium MPV var türlerinin ender örneklerinden. Burada B serisi her zaman olduğu gibi önde. Önden çekişli BMW pek hoş gelmiyor galiba halkımızın kulağına.

Mercedes B: 66
BMW 2 Active Tourer: 13


İçi aynı dışı farklı roadsterlerdan aslı kopyasından fazla satmış. Şahsen ben olsam ve ikisi arasında kalsam bende Mazda derdim.

Mazda MX-5: 6
Fiat 124 Spider: 1


Orta boy premium SUVları severim. Q5 iyi iş çıkarmış tam 100 adet müşteri bulmuş kendineki bu araçlar artık 400.000 TL civarında satılıyor. GLCnin 2.0 motorla sadece benzin yakmasına rağmen daha iyi iş çıkardığını düşünüyorum Audiye göre. 2.0da dizeli olsa öne geçebilirdi. X3ün durumuna bakınca bu kasadan elde kalan 1 tanenin gittiğini ve yeni kasasının gün saydığını anlamışsınızdır. Veların maaşallahı var çünkü içide dışıda görsel olarak cidden etkileyici. XC60 onun kadar olmasada aynı şekilde hoş araç. Volvo eskii gibi değil iyi gidiyor.

Audi Q5: 100
Mercedes GLC: 70
Porsche Macan: 63
Volvo XC60: 59
Range Rover Velar: 49
Jaguar F-Pace: 21
BMW X3: 1


İki hybrid kardeşe bakınca Nironun neden Ioniqden fazla sattığını anlamak için kahin olmaya gerek yok. Yapısı itibariyle bildiğiniz SUV yani. Ioniq ise MPV tarzında. Bu satış adetlerini ben başarı olarak görüyorum ülkemizde. Aynı şekilde 60 gün içinde 10 tane satan Zoeyi ve BMWyide tebrik ederim.

Kia Niro: 69
Hyundai Ioniq: 17
Renault Zoe: 10
BMW I3: 2


A6nın 2.0 TFSI motoru rakiplerine iyice yaklaştırmış satış rakamlarını. Satışlarının yarısı hemen hemen 2.0 benzinli. Çünkü rakiplerinin 1.6 benzinli fiyatına Audi 2.0 motor sunuyor. S90 geride olsada asla başarısız denilemez. 5 serisi ve E serisi her zaman zirveyi elde tutmaya devam edecekler. Yazmaya gerek yokda ben yazıyorum işte.

BMW 5: 413
Mercedes E: 386
Audi A6: 310
Volvo S90: 94


Büyük beden SUV sahasına geçtiğimizde zirvede XC90ı görünce şaşırmadım. Beni şaşırtan aradaki fark oldu. Bir firma veya sülale toplu alımmı yaptı ne yaptı bilmiyorum ama iyi fark atmış Almanlara. Helal olsun diyelim. Q7 2.0 dizel satmadığı için X5in arkasından gelmeye mahkum oluyor. GLE neden ML isminden sonra satamıyor onu ise hala anlamış değilim. Volkswagene 1 müşteri 400.000 liadan fazla para vermiş.

Volvo XC90: 134
BMW X5: 74
Range Rover Sport: 45
Audi Q7: 32
Mercedes GLE: 11
Jeep Grand Cherokee: 6
Maserati Levante: 6
Porsche Cayenne: 6
Volkswagen Touareg: 1


Gerçek arazi araçlarını bilirsiniz. Yukardakiler gibi arazide salak salak hareketler yapmazlar insanı taşın kayanın ortasında madara etmezler. İşte tam bu sınıfta LCnin Prado versiyonu tıpkı XC90 gibi toplu siparişmi aldı ne yaptı Toyotaya iyi para kazandırmış. G Serisini aynı şekilde bir 40 yıl daha üretseler yine satar. Yeryüzünde petrolün bitişine kadar vakti var satar yani. Pajeroya selamlar 3 adet kesinlikle iyi bence.

Toyota Land Cruiser Prado: 47
Jeep Wrangler: 5
Mercedes G: 4
Mitsubishi Pajero: 3


Coupe formlu büyük sedanlarda BMW 6 serisi ipi göğüslemiş. CLSyi geride bırakmış ilk kez ama tabi bu sınıf için ilk iki aylık dönem pek baz alınmaz. PTTnin özelleştirileceğinin açıklanması sonrasında A7 satışları düşme eğilimine girdi zannedersem. Çok teknolojik olan yeni kasasını çıkardı Audi.

BMW 6: 9
Mercedes CLS: 7
Audi A7: 3


Patronların bakanların zenginlerin sınıfında A8 yok gördüğünüz gibi. Yeni kasası piyasada. Vartolu kasa 7 serisi önde ama İngilizler hariç bu sınıfta satışlar şu an için başa baş. Sandıklar açıldıkça kim neyin nesi belli olur. 2.0 motor koyarsa her zaman olduğu gibi yıl sonunda açık farkla S alır götürür tahminen.

BMW 7: 9
Mercedes S: 6
Porsche Panamera: 6
Aston Martin Rapide: 1
Jaguar XJ: 1


Son olarak biz otomobil sevdalıları için bazı ilgi çekici modellerin satışlarını sıraladım. Dikkatimi çeken RS6 ve M4. 2018de Lamborghini hala satmadı. 2de 0 çekti bu yıl durun bakalım.

Porsche 718: 11
Mercedes SLC: 7
Porsche 911: 7
Audi S3: 4
Bentley Continental: 3
Audi RS6: 2
BMW M4: 2
Aston Martin DB11: 1
Audi TT: 1
Audi R8: 1
BMW I8: 1
BMW M3: 1
Ferrari 488 Spider: 1
Ferrari 812 Superfast: 1

Octane
03-03-2018, 05:22
Almanya bize ırkçılık yapiyyyy
Fransa yine bak bm'e dilekçe vermiiişş...
Gideyim de alman fransız aracı alayım.

MatraX_07
03-03-2018, 08:38
çok güzel bir konu açmıssınız,teşekkür ederim..
-Liste çokta şaşırtmadı beni..
Ama şahsen D segmetinde Passatın ve SUV'daki QasHqaı'nın marka fanatikliğinin göstergesi diye düşünüyorum

MDeniz
03-03-2018, 08:41
renault gece 12 lere kadar açık kalmanın meyvelerini yemiş :)

B16
03-03-2018, 08:45
tolga_kaan_

ortada bi liste var. veri var ve sen yoksun

jRMix
03-03-2018, 09:41
Liste çok özenli olmul elinize sağlık.

Maalesef bu durum değişmeyecek. Arttıkça daha çok satacak. Ülkemiz insanı maalesef yapacak bir şey yok. Herhalde yurtdışındaki gibi olsa bizdeki fiyatlar ortada passattan düşük araç bulamayız.

Tunacan
03-03-2018, 09:48
Güzel bir çalışma olmuş elinize sağlık.
Ama anlamadığım şeyler var, mesela megane, bmw 5, mercedes e serisi her sokak başında var. Ama satış rakamları gözüme az geldi. Bunun sebebi nedir? Mercedes ve bmw grey market diyeceğim ama ya megane?

2jz
03-03-2018, 10:15
Güzel bir çalışma olmuş elinize sağlık.
Ama anlamadığım şeyler var, mesela megane, bmw 5, mercedes e serisi her sokak başında var. Ama satış rakamları gözüme az geldi. Bunun sebebi nedir? Mercedes ve bmw grey market diyeceğim ama ya megane?

C-Sedan listede yok. Corolla, civic sedan, megane sedan, jetta yani.

C sedanlar hb'lerden çok daha fazla satıyor. Mesela Golf 1600 satmış ama civic sedan 2700'ü geçmiş. Corolla ve megane sedan'nın daha iyi sattığı düşünülürse.

TaGo
03-03-2018, 10:28
Talisman ın sonda olmasına anlam veremiyorum. 508 zaten kasası değişen bir araç bence sonda o olmalıydı. Diğer yandan mondeo fiyatıyla çok makul. Diyorum ya biz araçtan anlamıyoruz varsa yoksa Passat

excellency23
03-03-2018, 10:56
en cok sasirtan a3 sedan in a3 hb ten fazla satmasi oldu. sedanlar daha mi ucuz? burda 10 tane hb satiliyorsa 1 tane anca sedan satiliyordur.

redbull35
03-03-2018, 10:58
Auris in çok satmasının sebebi 2017 model 1,33 leri 68000 TL den verdiler üst sıralarda olması normal

ozoozo
03-03-2018, 11:23
Ellerinize sağlık, harika paylaşım.

C serisinin o grubu ekarte etmesinin tek nedeni filo kiralamarda premium segment diye geçmesi , superb'nin ise böyle olması yine filo kiralama da tercih sebebi olması ve muadillerine göre perakende de mantıklı olması ki bence mantıklı, passatı zaten biliyorsunuz..

McKrop
03-03-2018, 11:43
Renault megane'ın rakamları çok düşmüş.. eskiden yer gök megane dı vay bee. Seat'ın sadece 2 modelle ayakta kaldığı belli buna rağmen başarılı

KemalHDH
03-03-2018, 11:46
anlamadığım şeyler var, mesela megane, bmw 5, mercedes e serisi her sokak başında var. Ama satış rakamları gözüme az geldi. Bunun sebebi nedir? Mercedes ve bmw grey market diyeceğim ama ya megane?
Arkadaşın yukarda cevapladığı gibi bu listelerde geçen Megane HB olan Megane. Sedan 1000lerce satıyor gene onda bir sıkıntı yok yani ama ben sedanın yer aldığı C segmentinin verilerini yazmadım. BMW ve Mercedes üst orta sınıf araçlarının satışı her zaman olduğu gibi yüksek aslında ama 400 gibi bir sayı psikolojik olarak kulağa az geliyor. Halbuki geçen yılın aynı dönemine göre hemen hemen aynı. Ocak araç satışlarının en düşük olduğu aydır buda var. Toplamda şu şekilde başladı otomobil satışları, Ocak 26.500, Şubat 36.000 adet.


en cok sasirtan a3 sedan in a3 hb ten fazla satmasi oldu. sedanlar daha mi ucuz? burda 10 tane hb satiliyorsa 1 tane anca sedan satiliyordur.
Bizim ülkemiz sedancı. Diğer sebebi A3 sedan çoğunlukla filolara gidiyorki filolarda HBden çok sedan tercih edilir.


Auris in çok satmasının sebebi 2017 model 1,33 leri 68000 TL den verdiler üst sıralarda olması normal
Hakkaten motor ufakda olsa şu piyasaya göre çok ucuza gitmiş 68.000e bu sınıf araç kalmadı hatta bir alt sınıftaki Fiestalar Pololar o fiyatlardan başlar oldu. 68.000 lira ve sıfır km araç sözü insan bir tuhaf geliyor artık.

KemalHDH
03-03-2018, 12:05
Alt sınıf segmenti merak eden varsa elimize almışken onlarıda yazalım hadi:

Renault Clio: 2.332
Hyundai I20: 1.645
Volkswagen Polo: 1.052
Skoda Fabia: 601
Opel Corsa: 454
Seat Ibiza: 265
Ford Fiesta: 232
Citroen C3: 222
Toyota Yaris: 209
Kia Rio: 129
Honda Jazz: 69
Peugeot 208: 48


Buda ortalıkta zibille dolaşan C1 segmenti sedanların sıralaması:

Renault Megane Sedan: 5.689
Fiat Egea Sedan: 3.180
Honda Civic: 2.580
Toyota Corolla: 2.419
Ford Focus: 1.342
Opel Astra Sedan: 1.329
Citroen C-Elysee: 1.192
Peugeot 301: 819
Volksagen Jetta: 664
Hyundai Elantra: 583
Kia Cerato: 320

McKrop
03-03-2018, 12:12
Renault Megane Sedan: 5.689
Fiat Egea Sedan: 3.180
Honda Civic: 2.580
Toyota Corolla: 2.419
Ford Focus: 1.342
Opel Astra Sedan: 1.329
Citroen C-Elysee: 1.192
Peugeot 301: 819
Volksagen Jetta: 664
Hyundai Elantra: 583
Kia Cerato: 320



Volkswagen Golf: 1.614
Seat Leon: 1.070
Toyota Auris: 390
Opel Astra: 290
Fiat Egea: 270
Renault Megane: 190
Honda Civic: 170
Peugeot 308: 127
Ford Focus: 80
Hyundai I30: 67


bu iki liste arasında ne fark var yahu :confused:

Grimlord
03-03-2018, 12:13
Bizim insanımıza has olan tok kapı fetişi devam ediyor desenize :D

BAT9
03-03-2018, 12:15
2 ayda verilerin içinde ticari olmaksızın 62bin araç satışı ve geçen seneye göre artmış vay be. Benzin yüksek, fiyatlar yüksek, kur yüksek bu nasıl talep insan anlam veremiyor. İnsan firmalara bile bir şey diyemiyor talep var ki adamlar arz gerçekleştiriyor. Tüketim bilinci diye bir şey kalmamış. Çok değil 1 ay şu talep azalsa ne fiyatlar görürüz gibime geliyor ama asla göremicez sanırım.

Çoğu firma satış hedefini gerçekleştirirken hiç zorlanmıyodur diye düşünmeye başladım. Çok güzel paylaşım olmuş, ellerinize sağlık.
Yıl sonu nasıl olur bilinmez ama Renault'u tebrik etmek lazım en yakın rakibine ciddi fark atmış. Arabaların kalitesi tartışılabilir belki ama pazarda doğru kitleyi ve çok sayıda müşteriyi yakalamışlar.

KemalHDH
03-03-2018, 12:23
bu iki liste arasında ne fark var yahu :confused:
Arjantin, Meksika, Brezilya, Macaristan ve Güney Afrika gibi ülkelerin başı çektiği Sedan Otomobil Örgütü üyesiyiz ülke olarak.

yesil
03-03-2018, 13:05
Talisman ın sonda olmasına anlam veremiyorum. 508 zaten kasası değişen bir araç bence sonda o olmalıydı. Diğer yandan mondeo fiyatıyla çok makul. Diyorum ya biz araçtan anlamıyoruz varsa yoksa Passat

passat ve superb kendi sınıfının en başarılı araçları. tasarımı sade, şık. saçma sapan yamuk yumuk çizgileri yok diğerleri gibi. çok fazla motor şanzıman seçenekleride var. mondeo 1.6 dizel otomatik yok mesela. 2. el değer kaybıda göz önüne alınınca passatın çok satması normal. bende o sınıf araç alacak olsam muhtemelen passat alırım. talisman tip olarak çirkin ama donanımlı. süspansiyonları çok başarılı değil, şanzıman çok başarılı değil. vag grubu araçların diğer markalarda olduğu gibi belirgin bir dejavantajı yok.

MK8800
03-03-2018, 13:16
Fermas’ın 8 adetlik satışı büyük ihtimal egea , megane gibi grupların toplam satışına denktir :D

Yılbaşı öncesi sanırım kota dolu tek araç vardı ellerinde o da opsiyonlu 799.000 euro gibi bir rakamla

Octane
03-03-2018, 13:46
bu iki liste arasında ne fark var yahu :confused:

Sedanlar vs hatchbackler.

KemalHDH
03-03-2018, 14:09
Şunlarda ilk iki ayda 0 (sıfır) çekenler:

Alfa Romeo Giulia
Audi A4-A6 Allroad
Bentley Bentayga
BMW X6
Ford Mustang
Jaguar F-Type
Kia Sorento
Maserati Ghibli
Maserati Quattropote
Mercedes SL
Mercedes AMG GT
Opel Adam
Toyota Prius
Volkswagen Scirocco

HondatugraL
03-03-2018, 14:21
Lexus alan 4 kişiyi kıskandım açıkcası. Zevkli adamlarmış kazasız belasız binsinler. Ne merso ne bmw para olsa F segmente kadar her aracı lexus alırım F segmentte favorim S serisi

kalipson
03-03-2018, 14:56
Renault bariz lider olmuş. Bu liderliğini, özel seri araçları getirerek perçinlese keşke.

onursumer
03-03-2018, 15:22
Alt sınıf segmenti merak eden varsa elimize almışken onlarıda yazalım hadi:

Renault Clio: 2.332
Hyundai I20: 1.645
Volkswagen Polo: 1.052
Skoda Fabia: 601
Opel Corsa: 454
Seat Ibiza: 265
Ford Fiesta: 232
Citroen C3: 222
Toyota Yaris: 209
Kia Rio: 129
Honda Jazz: 69
Peugeot 208: 48



şu i20 ye tgdi +çift kavrama şanzıman motor gelse satışını katlar 1.4 benzinli klastik otomatik şanzımana gore efsane satıyor bence

KÖROĞLU
03-03-2018, 16:25
tolga_kaan_

ortada bi liste var. veri var ve sen yoksun

Yarım sf yazdım geri yaptım peh. Ben telefondan beceremiyorum bu işi. Tablo güzel arkadaşımız da güzel yorumlamış. Hala (Filo hariç) sıfır arabaya para vermek bana akıl karı gelmiyor. 2005 model 2.0 arabaya 970 vergi ödüyorum o bile ağrıma gidiyor. Ki km başına düşen ötv bende düşük çünkü çok km yapıyorum. Ama aman sıfır olsun poşetini ben sökeyim diyip yılda 5000 km yapıp binlerce lira sigorta kasko ödeyenler anlamıyorum.
Geçen biriyle konuştum civic aldı 2015 kaç km oldu dedim. 13200 dedi 2 yıl 3 ay. Bu adam hiç ödemede 2000 TL mtv 2000 TL kasko ödemiştir. Yazık. Ben çıkamıyorum bu denklem den ya çok fakirim ya çok cahil. Alanlar bişi biliyor demekki.

997TT
03-03-2018, 21:13
TypeR-Cupra-Golfr ne kadar satmış? Bakabılıyormusunuz?

KemalHDH
03-03-2018, 21:31
TypeR-Cupra-GolfR ne kadar satmış? Bakabılıyormusunuz?

Honda Civic Type-R: 0
Seat Leon Cupra: 0
Mini JCW: 0
Volkswagen Golf R: 2 adet
Peugeot 208 GTI: 2 adet
Peugeot 308 GTI: 0
Subaru BRZ: 2 adet

şeklinde satış yapmışlar.

zeck1341
03-03-2018, 21:54
Toyotanın chr modeli qhaskai neredeyse 2 ye katlamisti diye biliyorum elinizde chr modelinin satıs rakami var mı?

KemalHDH
03-03-2018, 22:01
Toyotanın chr modeli qhaskai neredeyse 2 ye katlamisti diye biliyorum elinizde chr modelinin satıs rakami var mı?
CHR 992 adet, Qashqai 1.242 adet satmış. Aynı sınıfta değiller ama CHR iyi gidiyor segmentine göre.

enesy
03-03-2018, 22:24
Passat ın 300 ü , leon un bi 600 ü , Megane sedan ın 1200 1300 ü , a3 sedan ın yaklaşık bi 150 tanesi sadece benim bildiğim çalıştığım sektördeki 3 4 firmanın araç parkına eklendi. Şubatta ayrıldığım firmam sadece 700 megane sedan ve 70 tane falan passat aldı kiralama şirketi üzerinden.

enes_srb
03-03-2018, 23:21
Golf guzel araba ama bu kadar satmasina sasiriyorum gercekten.Golf fiyatina daha farkli tercihler yapilabilir bence. Passat sinifinda cok avantajli.Kalite , donanim bakimindan iyi rakipleri olsa bile deger kaybi , 2. el piyasasi gibi konularda geride kaliyolar.

barakuda26
03-03-2018, 23:25
V40 ın satış rakamı güzel seviyelerde sayılır, ama çok daha üst satış rakamlarını hakeden bi araç.

Görüyorsunuz anlatmaya gerek yok :) ülkede durgun piyasa hareketsizlik vs diye birşey de yok. Tamamen dilde, paralarda yastık altı..

Her yeni araba yeni vergi yeni yakıt yen, sigorta masrafı yeni bakım gideri vsvsvs ekonomi gayet canlı durumda

Para olanda da yok, olmayanda da..

vectra-tuner
04-03-2018, 14:27
Abiler ben bu rakamlara hiç güvenmiyorum çünki ciddi düşüş olduğunu söyleyen sektörün içinden insanlar var ...

Otomotiv satışları gerceği yansıtıyor mu?.. - Haberler (http://m.haberturk.com/ekonomi/makro-ekonomi/haber/124142-otomotiv-satislari-gercegi-yansitiyor-mu)

KemalHDH
04-03-2018, 15:06
Abiler ben bu rakamlara hiç güvenmiyorum çünki ciddi düşüş olduğunu söyleyen sektörün içinden insanlar var ...

Otomotiv satışları gerceği yansıtıyor mu?.. - Haberler (http://m.haberturk.com/ekonomi/makro-ekonomi/haber/124142-otomotiv-satislari-gercegi-yansitiyor-mu)
10 yıl öncesinin haberi bu. Bu işin markaların genel merkezlerini telefonla arayarak bu ay ne kadar sattınız hangi model ne kadar gitti diye raporlanarak basitçe yapıldığını sanmıyorum. Hem ODD içerisinde denetleme kurulu var. Tüm raporların sahihliği inceleme altında tutuluyor. Maliyede bu satış raporlarını ayrıca kontrol edip eldeki resmi verilerle kıyaslama yapıyordur mutlaka. Sektörün içinden insanlar olumsuz yorumlayabilir birşey diyemem. Şuda varki satışlarını şişiren ve gerçek satış rakamlarını veren iki firma olsa, gerçek rakamları veren firma bu durumu tespit ettiği anda mutlaka medyaya yansıtır olayı. Çıkar ve manipülasyon olduğunu, bu durumunda haksız rekabet oluşturduğunu söyler. Bu sene düşüş otomobilde değil, ticaride yaşandı. Hafif ticari piyasası geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre %10 düşüş gösterdi.

vectra-tuner
04-03-2018, 17:11
Haberin tarihi önemli değil ... Manipulasyon Türkiye'de şaşılmaması gereken bir durum.. Herkes araç ve konut satışlarına bakarak ekonomiyi yorumluyor yani algımız bu.. Benim konuştuğum insanlar hala 2017 Modellerin bitmediğini 2018'lere başlamadıklarını piyasanın çok kötü olduğunu faizlerin araç için 1.57'lere çıktığını söyledi ki mantık da bunu gerektiriyor.. Kur patladı, faiz uçtu gitti ki bu durumda otomotivin yavaşlaması kaçınılmaz .. Şu anda Tuik bile suçlanıyor verileri kararttığına dair iddialar var hatta birkaç yıldır Tuik'in başına atanan bir kişi yok ve vekaleten yönetiliyor.. Ama derseniz ki otomotiv ihracatı arttı buna inanaırım çünki kurlardan dolayı fiyatlar ecnebi için düştü...

2jz
04-03-2018, 17:23
Abiler ben bu rakamlara hiç güvenmiyorum çünki ciddi düşüş olduğunu söyleyen sektörün içinden insanlar var ...

Otomotiv satışları gerceği yansıtıyor mu?.. - Haberler (http://m.haberturk.com/ekonomi/makro-ekonomi/haber/124142-otomotiv-satislari-gercegi-yansitiyor-mu)

Gecen sene satışlar düştüğü için sektörde istihtam %42 düşmüş ama satışlar artmış :) Türkiyede yapılan istatistiklere pek güvenmeyin. Oransal doğru yazılıp rakamlar şişirilmiş olabilir.

KemalHDH
04-03-2018, 17:31
Satış şişirme veya manipülasyon bu ülkede yapılırmı? Rahatlıkla. Hile her yerde her şekilde var bizde ama bu konuda uluslararası kuruluşların (Carsalesbase, Statista ve B-S-C ) ODD ile aynı. Şu an itimat ediyoruz veya etmek zorundayız perde arkasını bilemem.

KemalHDH
04-03-2018, 17:34
Bu konuda uluslararası kuruluşların verileri (Carsalesbase, Statista ve B-S-C ) ODD ile aynı.

-Yukardaki mesajda eksik kelime anlam bozukluğu yapmış.-

OmerRS
04-03-2018, 17:52
Evet.

Bizim derdimiz Doblo Transporter L200 gibi ticariler olmadığı, 3.20 Civic Golf yani otomobil olduğu için ben sadece otomobil satış verilerini derledim. Hangi marka hangi modeliyle atak yapmış, hangisi düşüşe geçmiş okumaya devam ederseniz görürsünüz.

Öncelikle ülkemizde otomobil satışları 2018 Ocak ve Şubat ayını topladığımızda, geçtiğimiz 2017 yılının aynı dönemine göre %3.6 oranında artarak 65.512 adet olarak gerçekleşti. Bu ne demek? Fiyat artışı, kur yükselişi, zam, gam mam umrumuzda değil demek doğrumu? (Doğru)

Markaların toplam satışları tablo halinde aşağıda. Görmüş olduğunuz gibi sadece ithal modeller baz alındığında ülkemizin VW sevdalısı olduğu gerçeği devam ediyor. En yakın rakibi ise yine VWnin kendisine ekmek yediren Skoda oluyorki Çekyalılar uçuşa geçmiş durumda. İlk iki ayda 3.725 adet ithal araç satışı muazzam bir performans. İşin içine yerli modelleri dahil ettiğimizde ise Renault açık farkla markalar bazında zirveye oturuyor. Çünkü bu halkın hem son kullanıcısına hem kiralamasına hemde şirketlerin hizmetine sunulmasına en uygun araçları Renault sunuyor. En azından ülkemiz kullanıcısı tercihleriyle bunu ortaya koyuyor. Tablo ortada zaten haksızmıyım? (Haklıyım)

Premiumlara baktığımız zaman Mercedes ilk sırada ama satışlarının büyük kısmı filolara giden C Serisinin başarısı olmasa iki rakibindende geriye düşecek. Aynı şekilde Audinin A3 Sedanı olmasa Audi BMWnin daha altına inecek. BMWnin bu sınıfta rakip olarak ürettiği bir modeli yok biliyorsunuz. Sonuç olarak filo besleyen modelleri çıkardığımızda BMW diğer iki rakibinden daha başarılı satış konusunda. Jaguarın Borusana geçmesiyle kıpırdanma oldu ama Porschenin bile gerisine düşmesi hatta 1/3ü kadar ancak satabilmesi Jaguarın aslında beklenen patlamayı yapamadığının bir işareti. Diğer Almanlara zaten yetişemez, hem model sayısı bir elin parmaklarını geçmiyor hemde genel halka hitap eden modeli yok zaten. Eski Almanlar gibi Jaguar direk orta sınıftan başlıyor. Eskiyi hatırlarsınız Mercedes C serisinden BMW 3 serisinden başlardı. Şimdiki gibi nerde boşluk bulurlarsa oraya atlamazlardı.


https://i.hizliresim.com/8YXqjr.jpg (https://hizliresim.com/8YXqjr)


Sınıf sınıf modellerin satışlarıyla devam edelim. Önceki konuda olduğu gibi premiumları ayrı değerlendirdim. Aynı şekilde Fluance Focus Egea gibi modellerin yer aldığı ve neredeyse tamamı filoya hizmet eden araçların verileriyle hiç uğraşmadım. Zaten acımızdan ölsekde bizim gibi sevdalılar için bir M5in kaç adet sattığı, Clionun kaç adet sattığından daha önemlidir yada daha merak uyandırıcıdır öyle değilmi? (Öyle)


Miniklerden başlayalım. Cooper bildiğiniz gibi ama 5 kapılılar söz konusu olunca tabi. Tek kapıya inince Beetle 1 adet fazla satmış. Audi iki ay içinde A1 için 5 müşteriyi bence iyi bulmuş.

Mini Cooper (5 kapı): 54
Volkswagen Beetle: 9
Mini Cooper (3 kapı): 8
Audi A1: 5


Kompakt sınıf mahşere kadar Golfün hükümranlığında gidecek bu belli. Dikkatimi çeken Aurisin, Megane Astra gibi önemli modelleri açık farkla geride bırakması oldu. Civicin HB olarak satışlarının %80i RS olanlar belirteyim. Kaput dalgalanması(!), göçük ezik gibi şikayetlere rağmen 308 Focus ve I30u ekarte etmiş. Leon ise satış adetlerine baktığımızda insanların gözünde asla eskimeyecekmiş gibi duruyor.

Volkswagen Golf: 1.614
Seat Leon: 1.070
Toyota Auris: 390
Opel Astra: 290
Fiat Egea: 270
Renault Megane: 190
Honda Civic: 170
Peugeot 308: 127
Ford Focus: 80
Hyundai I30: 67


Premium kompaktlarda zirve hatırladığım kadarıyla ilk kez A3ü geride bırakan BMW 1 serisinin. Arkadan itişle türünün tek örneği ve yeni kasası önden çekişli olarak üretilecek olan 1 serisini halk istifliyor galiba. A3ün geride kalmasının sebebi olarak Q2nin satışlardan pay kapmasıda gösterilebilir. BMWnin ipi önde göğüslediği satış kıyaslamalarına bununla başlayın, okudukça devamı gelecek.

BMW 1: 362
Audi A3: 272
Mercedes A: 195
Volvo V40: 81


TR gibi ülkelerden ekmek çıkarmak için üretilen premium kompaktlarda iki tane araç var. Onlardada her zaman olduğu gibi A3 Sedan rakibinin toplam satışının 2 katından daha fazla satarak önde.

Audi A3 Sedan: 486
Mercedes CLA: 181


Passatı orta sınıfta yorumlamaya gerek yok. Superb mantığıyla hareket edenlerin sayısının fazla olduğunu gösteriyor. Yeni Insignia iyi başladı. 508 Mondeo ve Talisman ise maalesef hak ettikleri yerde değiller. Daha doğrusu kendileri için yanlış bir ülkeye ithal ediliyorlar.

Volkswagen Passat: 2.065
Skoda Superb: 1.032
Opel Insignia: 467
Peugeot 508: 95
Ford Mondeo: 41
Renault Talisman: 33


Geçtiğimiz yılın toplamında A4ün gerisinde kalan 3 serisi bu yılın ilk iki ayında az farklada olsa tekrar öne geçti. Mercedes C ise neredeyse 3 rakibininde toplamına eşit sayıda satışlara ulaşarak bu sınıfı domine etmeye devam ediyor. Sebebini Intercity Garenta Avis veya Budget gibi fimaların merkezlerini arayarak öğrenebilirsiniz.

Mercedes C: 1.185
BMW 3: 484
Audi A4: 435
Volvo S60: 182


Coupe formlu sedanlara geldi sıra. A5 daima öndeydi yine aynı. Arteon daha yeni sunmaya başladığı 1.5 TSI motoruyla sıçradı yoksa tek tük gidiyordu. 4 Serisi ise 3 serisinden daha seksi burnu ve kıçıyla yinede iyi satmaya devam ediyor.

Audi A5: 222
BMW 4: 148
Arteon: 94


Crossover segmentinde 2. sıraya yerleşen 3008 Tiguanı geride bırakarak ne kadar başarılı olduğunu gösterdi. RAV4 hacimden, Ecosport isminden, Ateca ise yeni olmasından kaynaklı olarak rakiplerinden uzak ara geride kaldılar. Qashqai kaldığı yerden. Bu sınıf son 10 senede iyi türedi. MPV ve SWleri piyasadan sildiler.

Nissan Qashqai: 1.242
Peugeot 3008: 876
Volkswagen Tiguan: 759
Hyundai Tucson: 699
Kia Sportage: 321
Skoda Kodiaq: 244
Renault Kadjar: 283
Honda CR-V: 239
Seat Ateca: 76
Ford EcoSport: 43
Toyota RAV4: 18


BMWnin küçük SUVlarda X1 ile olan liderliği gözler önünde. GLA çok yükselen fiyatlarıyla geride kaldı. Q3 her daim bu sınıfta geriden geldi ülkemizde. Evoqueye baktığımızda RR isminin ve tasarımının avantajıyla iyi satıyor diyebiliriz.

BMW X1: 98
Mercedes GLA: 81
Audi Q3: 34
Range Rover Evoque:25


İki premium MPV var türlerinin ender örneklerinden. Burada B serisi her zaman olduğu gibi önde. Önden çekişli BMW pek hoş gelmiyor galiba halkımızın kulağına.

Mercedes B: 66
BMW 2 Active Tourer: 13


İçi aynı dışı farklı roadsterlerdan aslı kopyasından fazla satmış. Şahsen ben olsam ve ikisi arasında kalsam bende Mazda derdim.

Mazda MX-5: 6
Fiat 124 Spider: 1


Orta boy premium SUVları severim. Q5 iyi iş çıkarmış tam 100 adet müşteri bulmuş kendineki bu araçlar artık 400.000 TL civarında satılıyor. GLCnin 2.0 motorla sadece benzin yakmasına rağmen daha iyi iş çıkardığını düşünüyorum Audiye göre. 2.0da dizeli olsa öne geçebilirdi. X3ün durumuna bakınca bu kasadan elde kalan 1 tanenin gittiğini ve yeni kasasının gün saydığını anlamışsınızdır. Veların maaşallahı var çünkü içide dışıda görsel olarak cidden etkileyici. XC60 onun kadar olmasada aynı şekilde hoş araç. Volvo eskii gibi değil iyi gidiyor.

Audi Q5: 100
Mercedes GLC: 70
Porsche Macan: 63
Volvo XC60: 59
Range Rover Velar: 49
Jaguar F-Pace: 21
BMW X3: 1


İki hybrid kardeşe bakınca Nironun neden Ioniqden fazla sattığını anlamak için kahin olmaya gerek yok. Yapısı itibariyle bildiğiniz SUV yani. Ioniq ise MPV tarzında. Bu satış adetlerini ben başarı olarak görüyorum ülkemizde. Aynı şekilde 60 gün içinde 10 tane satan Zoeyi ve BMWyide tebrik ederim.

Kia Niro: 69
Hyundai Ioniq: 17
Renault Zoe: 10
BMW I3: 2


A6nın 2.0 TFSI motoru rakiplerine iyice yaklaştırmış satış rakamlarını. Satışlarının yarısı hemen hemen 2.0 benzinli. Çünkü rakiplerinin 1.6 benzinli fiyatına Audi 2.0 motor sunuyor. S90 geride olsada asla başarısız denilemez. 5 serisi ve E serisi her zaman zirveyi elde tutmaya devam edecekler. Yazmaya gerek yokda ben yazıyorum işte.

BMW 5: 413
Mercedes E: 386
Audi A6: 310
Volvo S90: 94


Büyük beden SUV sahasına geçtiğimizde zirvede XC90ı görünce şaşırmadım. Beni şaşırtan aradaki fark oldu. Bir firma veya sülale toplu alımmı yaptı ne yaptı bilmiyorum ama iyi fark atmış Almanlara. Helal olsun diyelim. Q7 2.0 dizel satmadığı için X5in arkasından gelmeye mahkum oluyor. GLE neden ML isminden sonra satamıyor onu ise hala anlamış değilim. Volkswagene 1 müşteri 400.000 liadan fazla para vermiş.

Volvo XC90: 134
BMW X5: 74
Range Rover Sport: 45
Audi Q7: 32
Mercedes GLE: 11
Jeep Grand Cherokee: 6
Maserati Levante: 6
Porsche Cayenne: 6
Volkswagen Touareg: 1


Gerçek arazi araçlarını bilirsiniz. Yukardakiler gibi arazide salak salak hareketler yapmazlar insanı taşın kayanın ortasında madara etmezler. İşte tam bu sınıfta LCnin Prado versiyonu tıpkı XC90 gibi toplu siparişmi aldı ne yaptı Toyotaya iyi para kazandırmış. G Serisini aynı şekilde bir 40 yıl daha üretseler yine satar. Yeryüzünde petrolün bitişine kadar vakti var satar yani. Pajeroya selamlar 3 adet kesinlikle iyi bence.

Toyota Land Cruiser Prado: 47
Jeep Wrangler: 5
Mercedes G: 4
Mitsubishi Pajero: 3


Coupe formlu büyük sedanlarda BMW 6 serisi ipi göğüslemiş. CLSyi geride bırakmış ilk kez ama tabi bu sınıf için ilk iki aylık dönem pek baz alınmaz. PTTnin özelleştirileceğinin açıklanması sonrasında A7 satışları düşme eğilimine girdi zannedersem. Çok teknolojik olan yeni kasasını çıkardı Audi.

BMW 6: 9
Mercedes CLS: 7
Audi A7: 3


Patronların bakanların zenginlerin sınıfında A8 yok gördüğünüz gibi. Yeni kasası piyasada. Vartolu kasa 7 serisi önde ama İngilizler hariç bu sınıfta satışlar şu an için başa baş. Sandıklar açıldıkça kim neyin nesi belli olur. 2.0 motor koyarsa her zaman olduğu gibi yıl sonunda açık farkla S alır götürür tahminen.

BMW 7: 9
Mercedes S: 6
Porsche Panamera: 6
Aston Martin Rapide: 1
Jaguar XJ: 1


Son olarak biz otomobil sevdalıları için bazı ilgi çekici modellerin satışlarını sıraladım. Dikkatimi çeken RS6 ve M4. 2018de Lamborghini hala satmadı. 2de 0 çekti bu yıl durun bakalım.

Porsche 718: 11
Mercedes SLC: 7
Porsche 911: 7
Audi S3: 4
Bentley Continental: 3
Audi RS6: 2
BMW M4: 2
Aston Martin DB11: 1
Audi TT: 1
Audi R8: 1
BMW I8: 1
BMW M3: 1
Ferrari 488 Spider: 1
Ferrari 812 Superfast: 1

Listede olmayan çok model var, bu tarz çalışmaları yaparken rakamlar bellidir yorum katarsanız yanlış bilgilendirme yapmış olursunuz. Şirketlere satılıyor diye Megane Sedan, Focus Sedan ya da Egea gibi araçları listeden çıkarırsak yine şirketlere bol bol satılan Golf, Passat, Polo ve A3 Sedan gibi araçları da listeden çıkarmak lazım ki saçma olur:

Renault Megane: 5879

Ford Focus: 1422
Ford Kuga: 590
Ford Edge: 5
Ford Mustang: 2
Ford Courier: 2747 (Ticari ve Binek toplamı)

Satışları takip etmek isteyen arkadaşlar için resmi listeyi bulabilecekleri link: Pazar - Model Dokumleri (http://www.odd.org.tr/web_2837_1/neuralnetwork.aspx?type=73)

DOHC
04-03-2018, 18:05
Aynen, kiralık diye bazı modellerin adetleri kafaya göre düşürülmemeli.
Kiralık miralık bu arabalar satılmış mı, satılmış. Yani talep var, tercih edilmiş.
İşi bitince kiralama şirketi bunu piyasaya satmış mı, satmış. Yani bireysel kullanıcı almış mı almış.
Her türlü toplam satışa bakmak lazım.

KemalHDH
04-03-2018, 18:17
Listede olmayan çok model var, bu tarz çalışmaları yaparken rakamlar bellidir yorum katarsanız yanlış bilgilendirme yapmış olursunuz. Şirketlere satılıyor diye Megane Sedan, Focus Sedan ya da Egea gibi araçları listeden çıkarırsak yine şirketlere bol bol satılan Golf, Passat, Polo ve A3 Sedan gibi araçları da listeden çıkarmak lazım ki saçma olur:

Renault Megane: 5879

Ford Focus: 1422
Ford Kuga: 590
Ford Edge: 5
Ford Mustang: 2
Ford Courier: 2747 (Ticari ve Binek toplamı)

Satışları takip etmek isteyen arkadaşlar için resmi listeyi bulabilecekleri link: Pazar - Model Dokumleri (http://www.odd.org.tr/web_2837_1/neuralnetwork.aspx?type=73)
Arkadaşım Ford markası içinmi çalışıyorsun nedir ama diğer konudada aynısını yaptın. Fordları listede pek göremeyince komisyonunmu düşüyor nedir anlamadım?

İkincisi satılan 10 adet Passatın 10 adet A3ün 2si-3ü filoya gider ama satılan 10 Symbolün, senin tasarladığın veya sattığın 10 Focus sedanın yarısı filoya gider. Bariz belli işte filo modelleri onlar. Pazardada ismi filo aracı diye geçiyor artık bu modellerin. Ben paylaşmak istemedim. İlgimi çekmiyor şahsen filolara hangi model ne kadar gidiyor olması.

Bir diğeri ilk mesajı okuyup yazmışsın ama burdaki çoğu arkadaş gibi ticariler beni alakadar etmiyor. O yüzden onları konu dışı bıraktım. Filo modeli olanları daha sona arkadaşlar talep edince Focus sedan sınıfınıda paylaştım. Sonra Fiestanın sınıfınıda hatta Mustangide paylaştım. Focus HByi, Mondeoyu, Ecosportu zaten paylaşmıştım. Bünyendeki Ford hastalığıyla saldırmak üzere mesaj yazdığın için görmemişsin.

Son olarak ben elimden geleni yaptım, fikirlerimle derledim. Gözden kaçmış olanlar olabilir Kuga gibi. Daha iyisini hazırlayabiliyorsan sen yapda arkadaşlar yorumlu yorumsuz okusun. Yapamıyorsan eksik gördüğün şeyleri söylersin. Onuda söyleyemiyorsan seni 300 mt ilerde Ford Lounge var oraya alalım.

OmerRS
04-03-2018, 18:24
Arkadaşım Ford markası içinmi çalışıyorsun nedir ama diğer konudada aynısını yaptın. Fordları listede pek göremeyince komisyonunmu düşüyor nedir anlamadım?

İkincisi satılan 10 adet Passatın 10 adet A3ün 2si-3ü filoya gider ama satılan 10 Symbolün, senin tasarladığın veya sattığın 10 Focus sedanın yarısı filoya gider. Bariz belli işte filo modelleri onlar. Pazardada ismi filo aracı diye geçiyor artık bu modellerin. Ben paylaşmak istemedim. İlgimi çekmiyor şahsen filolara hangi model ne kadar gidiyor olması.

Bir diğeri ilk mesajı okuyup yazmışsın ama burdaki çoğu arkadaş gibi ticariler beni alakadar etmiyor. O yüzden onları konu dışı bıraktım. Filo modeli olanları daha sona arkadaşlar talep edince Focus sedan sınıfınıda paylaştım. Sonra Fiestanın sınıfınıda hatta Mustangide paylaştım. Focus HByi, Mondeoyu, Ecosportu zaten paylaşmıştım. Bünyendeki Ford hastalığıyla saldırmak üzere mesaj yazdığın için görmemişsin.

Son olarak ben elimden geleni yaptım, fikirlerimle derledim. Gözden kaçmış olanlar olabilir Kuga gibi. Daha iyisini hazırlayabiliyorsan sen yapda arkadaşlar yorumlu yorumsuz okusun. Yapamıyorsan eksik gördüğün şeyleri söylersin. Onuda söyleyemiyorsan seni 300 mt ilerde Ford Lounge var oraya alalım.

Evet Ford için çalıştım, listeye eklemediğin Courier modelinin projesini (dizayn-üretim) ülkemizde arkadaşlarımla birlikte yaptık. Yalnız meseleyi kişisel algılama ama bazı işlerin belirli standartlarda olması gereklidir, kötüleme niyetli yazmıyorum.

KemalHDH
04-03-2018, 20:56
Ford için çalıştığın belli çalışmalarında başarılar. Belli bir standardı olması iyi olur ama o kadar profesyonel değilim hatta ben profesyonel bile değilim maalesef. Direk link kopyalayıp alın bakın demeyide pek sevmem hepsi bu.

TolgaUs
04-03-2018, 21:54
Bahsedilen araç satışlarının birçoğu 100Bin TL dolaylarında.
HESAPTA bahsedilen kötü ekonomik krizin içersinde,
nasıl oluyor da bu 100Bin TL ler direk gözü kapalı bir şekilde verilebiliyor ?
Aklım hafızam almıyor gerçekten.

DOHC
05-03-2018, 07:24
Bahsedilen araç satışlarının birçoğu 100Bin TL dolaylarında.
HESAPTA bahsedilen kötü ekonomik krizin içersinde,
nasıl oluyor da bu 100Bin TL ler direk gözü kapalı bir şekilde verilebiliyor ?
Aklım hafızam almıyor gerçekten.

100k adı yok artık. Ağzı dolduruyor gibi ama o da yok artık.
Dizel düz clio 90, otomatik 96 TL.
https://www.cdn.renault.com/content/dam/Renault/TR/price-list/Renault-Binek-20180301.pdf

KÖROĞLU
05-03-2018, 08:20
Anlayamadığım kısım ile ilgili bir örnek vermek istiyorum, çıkış noktan bir üstteki post. Düz clio olmuş 90 lira.

Şimdi ben illaki clio alacak olsam giderim şu arabayı alırım mesela, (ilanı tanımam etmem)

Renault Clio 1.5 dCi Icon 2017 Model 78.500 TL Sahibinden satılık ikinci el Kırmızı renk - 513129055 (https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-renault-memurdan-tertemiz-hatasiz-513129055/detay)

4500 KM de icon paket (detayını bilmem, icon'un liste fiyatına göre yorumlayacağım, aracı tanımıyorum)

Bu aracı aşağıdaki listedeki std fiyatlı icon olarak düşünelim.

İlandaki araba 78.500 TL 500 TL de pazarlık koy, 78.000 TL + noter+ sigorta (Kasko yok diyelim) =79.000 TL Ye kapıya geliyor.

Aynı arabayı bayiden alıcam desen listesi 98.100 TL hadi 2100 TL indirim aldık diyelim. 96.000 TL + sigorta + noter ((Kasko yok diyelim) = 97.000 TL ye kapıya geliyor.

Aradaki fark = 96.000 - 79.000 = 17.000 TL bu manyaklık bence 4 bin km daha az araca bineceğim diye 17 Bin TL fazla vermek cidden akıl karı değil.

+ ilandaki aracın poşetleri kendin yırt opsiyonu da var.




https://www.cdn.renault.com/content/dam/Renault/TR/price-list/Renault-Binek-20180301.pdf

Anıl E.
05-03-2018, 08:44
Yorumlar harika ya . Arabaların özelliklerine göre satışlarının doğru ya da yanlış olduğunu tartışıyorlar :)

çoğu yorumu okudum biri de çıkıp bu fiyatlar ne ? Bu fiyatlara rağmen yine alanlar var diye başlamamış.

şöyle uled'li hatta matrix farlı bir polo 170 den satışa çıksa da alsak beee mis gibi;ama cam tavan opsiyonel olacak yoksa almam.

vectra-tuner
05-03-2018, 09:14
Türkiye'deki araç fiyatları ÖTV'siz olarak düşünüldüğünce çok çok ucuz..

Açın VW'nin sayfasını Passat'a bakın, Ötv'siz fiyatın Almanya'daki Passat fiyatından çok daha aşağıda olduğunu görürsünüz.. Veya Mercedes - Bmw fiyatlarını inceleyin...

GokhanRS
05-03-2018, 11:57
Türkiye'deki araç fiyatları ÖTV'siz olarak düşünüldüğünce çok çok ucuz..

Açın VW'nin sayfasını Passat'a bakın, Ötv'siz fiyatın Almanya'daki Passat fiyatından çok daha aşağıda olduğunu görürsünüz.. Veya Mercedes - Bmw fiyatlarını inceleyin...

kaçırdığın nokta birim para hesabı yapman lazım. mesela adam 541 birim para taksitle passat alabiliyor, sen 4166 birim para taksitle alabiliyorsun 48 ay vadede. çünkü alım gücüne göre hesapladığın zaman passat almak önüne gelenin yapabileceği iş iken Almanya da, Türkiye`de hayli zor.

vectra-tuner
05-03-2018, 12:11
Almanya-Türkiye alım gücü karşılaştırması yapmıyorum., Diyorumki Almanya'da 60 bin Euro'ya satılan bir Bmw'nin Türkiye'daki satış fiyatı Almanya'ya göre çok daha düşük ... Euro'ya Euro olarak hesap yapıyorum Çıplak fiyat üzerinden... Türkiye'yi ciddi anlamda sübvanse ediyorlar

GokhanRS
05-03-2018, 12:13
Almanya-Türkiye alım gücü karşılaştırması yapmıyorum., Diyorumki Almanya'da 60 bin Euro'ya satılan bir Bmw'nin Türkiye'daki satış fiyatı Almanya'ya göre çok daha düşük ... Euro'ya Euro olarak hesap yapıyorum Çıplak fiyat üzerinden... Türkiye'yi ciddi anlamda sübvanse ediyorlar

valla alım gücümüz yüksek olsa ve vergiler düşük olsa acımaz geçirirler fiyatı ama o kadar çok indirim yapmalarına rağmen fiyatlar ortada.

o konuda tamamen haklısın, kendi vatandaşlarına sattıklarından çok daha düşük fiyata tr ye yolluyorlar çıplak fiyatta. bizde rekabet daha fazla mecburen yapıyorlar gibi geliyor bana.

vectra-tuner
05-03-2018, 12:20
Anlatmak istediğim herkes fiyatlara kızıyor en kötü araba 70 Bin oldu diye ama ne Renault'un ne Opel'in ne Vw'nin suçu var... Vergisiz fiyatlar bedava ... 5.30i X-drive G30 ilk çıktığında vergisiz 150 Bin tl'den satıldı ... 210 Küsür bin vergi eklenince 360 küsürden verdi Borusan daha ne yapsınlar

GokhanRS
05-03-2018, 12:25
bence vergiler yüzünden bu kadar pahalı olduğunu bilmeyen yoktur. yani vardır da, onlarda bedava versen kullanamayacak kesim sadece. ben artık millet memnun ki ses etmiyor diyorum. %8 yapılması gereken mtv vergisini %40ı gösterip %25e halkı razı etti bu adamlar. üstüne birde alkış aldılar bir kesimden. bu kadar zeki bir millete bu kadar yüksek fiyatlar yakışıyor bence. :)

excellency23
05-03-2018, 12:26
Anlayamadığım kısım ile ilgili bir örnek vermek istiyorum, çıkış noktan bir üstteki post. Düz clio olmuş 90 lira.

Şimdi ben illaki clio alacak olsam giderim şu arabayı alırım mesela, (ilanı tanımam etmem)

Renault Clio 1.5 dCi Icon 2017 Model 78.500 TL Sahibinden satılık ikinci el Kırmızı renk - 513129055 (https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-renault-memurdan-tertemiz-hatasiz-513129055/detay)

4500 KM de icon paket (detayını bilmem, icon'un liste fiyatına göre yorumlayacağım, aracı tanımıyorum)

Bu aracı aşağıdaki listedeki std fiyatlı icon olarak düşünelim.

İlandaki araba 78.500 TL 500 TL de pazarlık koy, 78.000 TL + noter+ sigorta (Kasko yok diyelim) =79.000 TL Ye kapıya geliyor.

Aynı arabayı bayiden alıcam desen listesi 98.100 TL hadi 2100 TL indirim aldık diyelim. 96.000 TL + sigorta + noter ((Kasko yok diyelim) = 97.000 TL ye kapıya geliyor.

Aradaki fark = 96.000 - 79.000 = 17.000 TL bu manyaklık bence 4 bin km daha az araca bineceğim diye 17 Bin TL fazla vermek cidden akıl karı değil.

+ ilandaki aracın poşetleri kendin yırt opsiyonu da var.




https://www.cdn.renault.com/content/dam/Renault/TR/price-list/Renault-Binek-20180301.pdf

sifir araba almak kadar forslu olmaz. türkiyede sekil herseyden önce gelir. :)

vectra-tuner
05-03-2018, 12:41
Ötv oranları %10'a çekilse neler olabileceğini düşünemiyorum... Sanırım Bmw Mercedes dışında pek araç satılmaz ... Dar gelirli Highline Passata orta gelirli ise Ferrari Porshce alır herkes sonra uçuş modunda olan cari açık uzaya kadar çıkar..

enes_srb
05-03-2018, 12:42
Anlayamadığım kısım ile ilgili bir örnek vermek istiyorum, çıkış noktan bir üstteki post. Düz clio olmuş 90 lira.

Şimdi ben illaki clio alacak olsam giderim şu arabayı alırım mesela, (ilanı tanımam etmem)

Renault Clio 1.5 dCi Icon 2017 Model 78.500 TL Sahibinden satılık ikinci el Kırmızı renk - 513129055 (https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-renault-memurdan-tertemiz-hatasiz-513129055/detay)

4500 KM de icon paket (detayını bilmem, icon'un liste fiyatına göre yorumlayacağım, aracı tanımıyorum)

Bu aracı aşağıdaki listedeki std fiyatlı icon olarak düşünelim.

İlandaki araba 78.500 TL 500 TL de pazarlık koy, 78.000 TL + noter+ sigorta (Kasko yok diyelim) =79.000 TL Ye kapıya geliyor.

Aynı arabayı bayiden alıcam desen listesi 98.100 TL hadi 2100 TL indirim aldık diyelim. 96.000 TL + sigorta + noter ((Kasko yok diyelim) = 97.000 TL ye kapıya geliyor.

Aradaki fark = 96.000 - 79.000 = 17.000 TL bu manyaklık bence 4 bin km daha az araca bineceğim diye 17 Bin TL fazla vermek cidden akıl karı değil.

+ ilandaki aracın poşetleri kendin yırt opsiyonu da var.




https://www.cdn.renault.com/content/dam/Renault/TR/price-list/Renault-Binek-20180301.pdf

Abi 0 alırken sunulan 0 faiz , düşük oranlı kredi çoğu kişiye daha mantıklı geldiği için olabilir . Diyelim adamın cebinde 50 bin nakiti var 'y' markasının kredi kampanyanlarını , ödeme seçeneklerini bi yerde görüp 50 bin e 2 . el araç alıcağıma bu kampanyayla 90 binlik araca biner krediyi öderim diye düşünebilir tabi sadece benim tahminim ...

KÖROĞLU
05-03-2018, 13:39
Abi 0 alırken sunulan 0 faiz , düşük oranlı kredi çoğu kişiye daha mantıklı geldiği için olabilir . Diyelim adamın cebinde 50 bin nakiti var 'y' markasının kredi kampanyanlarını , ödeme seçeneklerini bi yerde görüp 50 bin e 2 . el araç alıcağıma bu kampanyayla 90 binlik araca biner krediyi öderim diye düşünebilir tabi sadece benim tahminim ...

Bak bunu anlarım, ben de 50K gibi bir rakamı sıfır faiz ile (Ki o asla sıfır olmaz da neyse) alabiliyorsam bunu tercih ederim. Bunu yapan adam akıllıdır.

Ben yazarken eksik yazmışım, cebinde parası olup sıfır araç alanlar olarak sınıflandırabilirsek daha doğru olur.
vectra-tuner

Ötv oranları %10'a çekilse neler olabileceğini düşünemiyorum... Sanırım Bmw Mercedes dışında pek araç satılmaz ... Dar gelirli Highline Passata orta gelirli ise Ferrari Porshce alır herkes sonra uçuş modunda olan cari açık uzaya kadar çıkar..

Abi güzel diyorsun ama devlet'in sorunu cari açık. Sadece araç ithalatı ile ilgili değil. DİR rejimi ile neredeyse montajcı ülke olduk, Toplam ihracatın %30 küsürüne denk geliyormuş rakam.

Kimse daha ucuz ithal etmek varken kalkıp TR den ara mal almaz. Yani devletin bu açığa başka şekilde önlem alması lazım, vatandaşın arabaya binmemesini sağlamayarak değil. Araba lüks değil ihtiyaç esasında ama bizde tam tersi.

He cafeye gidip 1 çay içip saatlerce oturan kk'nın asgarisini ödeyerek cla ya binen yurdum modellerini pas geçiyorum, onlara ne yapsan boş.

rebelh
05-03-2018, 13:51
bir arkadaşım 3 senedir kendisine 1000-1500 peşinatla araba alıyor
ama her 6 ayda 1 satıyor sıfırdan yine 1000 küsür kredi çekip krediyle araba alıyor
elde avuçta hiç nakiti yok yıllardır kredi ödüyor sattığı arabayla anca krediyi kapatıyor gidiyor yine sıfırdan kredi çekiyor
şimdi bu adam tüketim manyağı olmasa 3 senede en kötü 40 lira para koymuştu kenara ya da ilk aldığı arabayı elinde tutsaydı 40lirası onun olmuştu
ama adam daha 3 ay önce 0dan krediyle yeni araba aldı 1700 lira peşinat ödemiş övünüyor :D

bu kardeşim 6splusı sattı personel maaşı ödedi
gitti kendine taksitle 7 plus aldı
sıkışınca onu sattı maaş ödedi
şimdide s8 mi şu can manayın telefonundan almış taksitle
kapaklı kabı yokmuş 350 liraya elektronik kap almış :D

hadi gelin bu adama anlatın bakalım

B16
05-03-2018, 14:16
Arkadaşım Ford markası içinmi çalışıyorsun nedir ama diğer konudada aynısını yaptın. Fordları listede pek göremeyince komisyonunmu düşüyor nedir anlamadım?

İkincisi satılan 10 adet Passatın 10 adet A3ün 2si-3ü filoya gider ama satılan 10 Symbolün, senin tasarladığın veya sattığın 10 Focus sedanın yarısı filoya gider. Bariz belli işte filo modelleri onlar. Pazardada ismi filo aracı diye geçiyor artık bu modellerin. Ben paylaşmak istemedim. İlgimi çekmiyor şahsen filolara hangi model ne kadar gidiyor olması.

Bir diğeri ilk mesajı okuyup yazmışsın ama burdaki çoğu arkadaş gibi ticariler beni alakadar etmiyor. O yüzden onları konu dışı bıraktım. Filo modeli olanları daha sona arkadaşlar talep edince Focus sedan sınıfınıda paylaştım. Sonra Fiestanın sınıfınıda hatta Mustangide paylaştım. Focus HByi, Mondeoyu, Ecosportu zaten paylaşmıştım. Bünyendeki Ford hastalığıyla saldırmak üzere mesaj yazdığın için görmemişsin.

Son olarak ben elimden geleni yaptım, fikirlerimle derledim. Gözden kaçmış olanlar olabilir Kuga gibi. Daha iyisini hazırlayabiliyorsan sen yapda arkadaşlar yorumlu yorumsuz okusun. Yapamıyorsan eksik gördüğün şeyleri söylersin. Onuda söyleyemiyorsan seni 300 mt ilerde Ford Lounge var oraya alalım.

OmerRS ford konusun da çok bilgilidir. Arabayı da diğerlerinden üstün tutmaz veya yerin dibine sokmak hakkı neyse onu söyler. Ayrıca, Renault Megane'ı da listeye eklemiş.
Sana puanım 5 qanqa o da Ronnie reyizin hatrına.

KemalHDH
05-03-2018, 14:25
Ülkelerin nüfuslarını düzleyip yazıyorum:
Almanya:82.000.000
Fransa: 66.000.000
İngiltere: 65.000.000
İtalya: 60.000.000
İspanya: 46.000.000
TÜRKİYE: 80.000.000

2017 yılının tamamında ticarilerde dahil bu ülkelerdeki satış adetleri:
Almanya: 3.810.000
Fransa: 2.600.000
İngiltere: 2.960.000
İtalya: 2.190.000
İspanya: 1.460.000
TÜRKİYE: 980.000

Almanya aynı nüfusla bizden 4 kat araç satmış.

Diğerleri bizden daha az nüfusla bizim satışlarımızı ikiye üçe katlamış.

Oranlamaya vurduğumuz zaman aslında bizim 80 milyon nüfusla satış verilerimiz Avrupa ortalamasınıdan çok çok düşük seviyede. Tabi bizim için rekor bu rakamlar.

KemalHDH
05-03-2018, 14:26
OmerRS ford konusun da çok bilgilidir. Arabayı da diğerlerinden üstün tutmaz veya yerin dibine sokmak hakkı neyse onu söyler. Ayrıca, Renault Megane'ı da listeye eklemiş.
Sana puanım 5 qanqa o da Ronnie reyizin hatrına.
Eyvallah :)

Ronnie Forever :icon_tup: